Quruculuğun üç yolu
Gəncənin
təcrübəsi təqdirəlayiqdir
Nizami yurdunda abadlıq işləri üç istiqamətdə
gedir. Əvvəla, mövcud obyektlərin fasadları və
dam örtükləri təzələnir, yollar düzəlir.
Digər tərəfdən, yeni obyektlər tikilir, parklar,
bağlar, xiyabanlar salınır, bütün kommunikasiya
sistemi təzələnir. Ən əsası isə, laqeydlik
üzündən dağılıb gedən obyektlər müəyyən
edilir, bərpa olunur, ilkin görkəmdə həyata
qaytarılır.
Bu, müasir quruculuğun ən önəmli, ən dəyərli
tərəfidir.
Bir neçə obyekti yada salaq. Gəncə filarmoniyası neçə
il idi
ki, sözün tam mənasında, sıradan
çıxmışdı. Onun bircə adı qalırdı. İnşası barədə dəfələrlə
məsələ qaldırılsa
da, baş qoşan yox idi. Nəhayət, filarmoniyanın bəxti
açıldı. Gəncəyə xüsusi qayğı göstərən Prezident
İlham Əliyevin tapşırığı ilə
şəhərin mərkəzində
müasir üslubda, tamamilə yeni formada filarmoniya binasının, konsert-tamaşa
mərkəzinin təməli
qoyulur. Bu möhtəşəm binanın
alt qatında ikimərtəbəli
yeraltı qaraj da yaradılır.
Bir zaman adı
dillərdə gəzən
Zərdabi teatrı uçub-dağılırdı. Baxan yox idi.
Qapısı bağlanmış, əslində, belə bir obyektin varlığı
çoxunun yadından
çıxmışdı. İndi milli üslubda, müasir formada bərpa olunur.
Xoş niyyətlə ucaldılmış Xatirə
parkındakı Gənclər
sarayı da elə ilk gündən gənclərin üzünə
bağlı olmuş,
çayxanaya, toyxanaya
çevrilmiş, baxımsızlıq
üzündən uçub
dağılmışdı. Xan bağındakı qapısı bağlanmış
yay teatrının da məsələsi artıq həll olunub.
Ən əsası isə
şəhərin mərkəzində,
gözəl Gəncənin
yeni məkanında təməlqoyma zamanı ucaldılmış Çökək
hamam! Dörd əsrin yadigarı, tarixin canlı şahidi! 1606-cı ildə
Şah Abbas dövründə Gəncə
yeni məskənə
köçürüləndə ilk öncə üç obyektin təməli mənbələrin
məlumatına görə,
1606-cı ilin may ayının
10-da qoyulub. Cümə məscidi, Karvansara
və bir də Çökək hamamın memarı gəncəli Şeyx Bahəddin Məhəmməd
Amili olub. Üçü də bir-birindən gözəl,
yaraşıqlı, başdan-başa
qırmızı kərpiclə şəhərin
mərkəzində ucaldılan
maddi-mədəniyyət abidələri
göz oxşayır.
Karvansara
kompleksi əsaslı surətdə bərpa olunur.
Çökək hamamın özü canlı bir tarixdir, əsrlərin
o tayından boylanır. Lakin illər boyu
onun qədrini bilmədilər. Vaxtilə biri
burada çayxana açdı, digəri onu kababxanaya çevirmək istədi,
başqa birisi sex düzəltdi. Hər gələn
tarixin bu əvəzsiz yadigarına
bir zərbə vurdu, onu sahmana
salmaq əvəzinə,
daha da zədələdi,
yararsız hala saldı.
Nə yaxşı ki, indi digər
obyektlər kimi, Çökək hamam da öz ilkin
görkəmində bərpa
olunur. Əsl zərgərlik işi
gedir. Ustalar hər kərpicin,
hər tağın üstündə, sözün
yaxşı mənasında,
əsirlər. Hamı çalışır
ki, Gəncənin bu ilkin simvollarından
biri öz əvvəlki görkəminə
qaytarılsın.
Yeri də çox
gözəldir. Bir tərəfdə Xan bağı, bir yanda Heydər
Əliyev parkı.
Bəri başda filarmoniyanın möhtəşəm
binası ucaldılır,
öndə isə Cümə məscidi, Cavadxan məqbərəsi,
Gəncə seyrangahı...
Turizm üçün əvəzsiz
bir guşədir.
Elə bil Bakının İçərişəhəridir. Tarixin ən dəyərli yadigarları sanki bilə-bilə bir yerə cəmlənib, elə bil canlı
muzeydir. Burada tarix
müasirliklə qovuşur.
Qədim
Gəncə yeni Gəncə ilə qoşa ucalır. Gəncədə şəhərsalma mədəniyyəti özünü
göstərir. Qədim Şərq
ənənəsi müasir
Avropa üslubu ilə qovuşur. Ulu Gəncə əsl cənnətməkana çevrilir.
Bu yerlərə qədəm qoyan hər kəs elə ilk baxışdan qədim Nizami yurdunun taleyindən xəbər tutur, bugünkü Gəncənin
gözəlliyini görür,
fəxr edir.
Həftələr, aylar ötdükcə
quruculuq işinin məzmunu, mahiyyəti artır, miqyası genişlənir, tarixi abidələrin tədqiqi,
bərpası və təbliği sahəsində
geniş tədbirlər
görülür. Nizaminin adı ilə
bağlı guşələr,
müqəddəs İmamzadə
kompleksi, qədim Gəncənin minillik ərazisi, istiqlal tarixinin şanlı səhifələri bir-bir
araşdırılır. Onların hər biri ilə
bağlı tarixin yaddaşında qalan silinməz izlər bərpa olunur, bugünün nəsillərinə
çatdırılır.
Gəncə quruculuğunun bu yeni üslubundakı
dəst-xətti, ötən
illərin itən obyektlərinin üzə çıxarılaraq bərpa
edilməsi təqdirəlayiqdir. Yəqin ki, Nizami yurdunun
bu dəyərli iş üsulu geniş yayılacaq.
Əhməd İSAYEV
Azərbaycan .- 2012.- 15
yanvar.- S. 1.