Qanun, yoxsa «fransızsayağı»
təsir vasitəsi
Sözdə
insan hüquq və azadlıqlarından dəm vuran, siyasi
eqoizmlə yeni müstəqil dövlətlərə
"demokratiya dərsi" vermək istəyən Fransa tarixi
keçmişinə, bugününə və gələcəyinə
qara ləkə kimi yazılacaq hüquqi rəzalətə
imza atdı. Əslində, xüsusi şərhə ehtiyac yoxdur
- söhbət uydurma erməni soyqırımını inkar edənlərin
1 il müddətinə azadlıqdan məhrum edilməsini və
ya 45 min avro məbləğində cərimələnməsini
nəzərdə tutan absurd, qeyri-hüquqi və
qeyri-insani qanun layihəsinin
Fransa parlamentinin yuxarı palatası olan Senatda təsdiqlənməsindən
gedir. Qanunun qəbulunda 213 nəfər iştirak edib, onlardan
127 nəfər qanunun lehinə, 86 nəfər əleyhinə
səs verib.
Hüquqi
nihilizm, ifrat qərəz və aşkar siyasi səbatsızlıq
nümunəsi olan bu qanunun təkcə Türkiyə və Azərbaycana,
türkdilli dövlətlərə qarşı deyil,
ümumilikdə bəşəriyyətə, hətta
fransızların öz əleyhinə yönəldiyini isə
xüsusi vurğulamağa ehtiyac yoxdur. Fransanın Ermənistana
bu jesti nə qədər gözlənilən olsa belə,
Avropa bir vaxtlar demokratik dəyərlər uğrunda qanlı
siyasi mübarizələrin, inqilabların mərkəzinə
çevrilən bir dövlətdə belə bir qanunun qəbulunun
"şoku"nu yaşayır. Faktiki olaraq söz, fikir, əqidə,
sərbəst düşüncə, mətbuat, informasiya əldə
etmək və s. insan hüquq və azadlıqlarının
ayaq altına atılması hesabına qəbul olunan bu qanun, əslində,
ksenofobiyanın (dözümsüzlüyün ifrat forması)
qabarıq təzahürüdür. Fransız maarifçiləri
və filosofları J.J.Russo, D.Didro, J.Lametri şəxsiyyətin
azadlığını, söz və fikrə görə təqibin
yolverilməzliyini insanların əsas və ayrılmaz
hüquqlarından hesab edirdilər. Fransız maarifçisi
Monteskyö bildirmişdi: "Qanunla idarə olunan dovlətdə
yaxsı vətəndaş olmaq asandır". Fransa bununla, nə
qədər kobud səslənsə də, fundamental insan
hüquqlarına aşkar hörmətsizlik etdi, sivil
dünyanın tapındığı demokratik ideallara arxa
çevirdi. Bundan başqa, həm də özünün
gerçək sifətini,
demokratik dəyərlərə ikili standart münasibətini
ortaya qoydu.
Qəribə
olanı Fransanın ermənipərəst hakimiyyətinin
türklərə qarşı nifrətini bu cür aqressiv
formada ifadə etməsi deyil, bu ölkənin, xüsusən də
hakim dairələrin ermənilərə "platonik
sevgi"sidir. Fransa qondarma erməni soyqırımını hələ
2001-ci ildə tanımaqla türk dünyasına qarşı
açıq qərəzini, qeyri-səmimi münasibətini
ortaya qoymuşdu. Qəribəsi Fransanın belə bir absurd
addım atmaqla ilk növbədə öz demokratik ölkə
imicinə zərbə vurması, vətəndaşlarının
hüquq və mənafeyinə qarşı
çıxmasıdır. Özünü utanmadan "Qərb
demokratiyasının beşiyi" sayan, başqa ölkələrdə
"siyasi məhbus" axtarışlarına çıxan
Fransa dövləti vətəndaşlarını
düşüncə, fikir, əqidə fərqliliyinə
görə təqib etmək yolu tutub. İnsanlara tarixi hadisələrə
münasibətdə fərqli düşünməyi, sərbəst
fikir ifadə etməyi qanunla məhdudlaşdıran bir
dövlətin demokratik dəyərlərdən
danışmağa, ən azı, mənəvi haqqı
çatmır.
Uydurma
erməni soyqırımını inkar edənlərin 1 il
müddətinə azadlıqdan məhrum edilməsi və ya
45 min avro məbləğində cərimələnməsini
nəzərdə tutan qanunu təsdiq edən Fransa Senatı həm
də öz Konstitusiyası və qanunlarını, beynəlxalq
öhdəliklərini kobud şəkildə pozub. 1789-cu il
tarixli Fransa "İnsan və Vətəndaş
Hüquqları Bəyannaməsi"ndə söz və mətbuat
azadlığının məhdudlaşdırılmasının
yolverilməzliyi ali dəyərlər kimi təsbit olunub. Həmin
bəyannamənin 10-cu maddəsində göstərilir ki,
heç kim öz fikirlərinə görə təqib oluna
bilməz. Eyni zamanda, 11-ci maddədə qeyd edilir ki, "Fikir
və düşüncə azadlığının azad ifadəsi
insanın mühüm hüquqlarındandır. Belə ki, hər
bir kəs azad danışa, yaza və nəşr etdirə bilər.
Lakin bu məsələdən sui-istifadə edən şəxs
qanunun müəyyən etdiyi hallarda məsuliyyət
daşıyır".
Bu
azadlıqlar Fransanın 1958-ci ildə qəbul edilən
Konstitusiyasında da birmənalı əksini tapıb. Beynəlxalq
hüquqdan bu da məlumdur ki, dövlətlərin insan
hüquq və azadlıqları ilə bağlı qəbul
etdiyi qanunlar onların imzaladığı beynəlxalq
saziş və konvensiyalarla ziddiyyət təşkil edə
bilməz. Yaxud belə bir ziddiyyət yaranarsa, bu halda beynəlxalq
saziş və konvensiyalar daha üstün sayılır. Bu
baxımdan Fransanın Avropa Şurası, ATƏT, BMT, Avpora
İttifaqı və digər beynəlxalq təşkilatlar
qarşısında öhdəlikləri kobud şəkildə
pozması və bununla bağlı məsuliyyət məsələsi
də ciddi şəkildə nəzərdən keçirilə
bilər.
Ümumilikdə
Fransa Senatının qəbul etdiyi qondarma qanun demokratiya
prinsipləri və fundamental insan azadlıqları ilə
daban-dabana ziddiyyət təşkil edir. 1948-ci ildə BMT tərəfindən
qəbul edilən İnsan Hüquqları Bəyannaməsinin
19-cu maddəsi, 1966-cı ildə yenə BMT tərəfindən
qəbul edilən Mədəni və siyasi hüquqların
qorunmasına dair Konvensiyanın 19-cu maddəsi, 1950-ci ildə
Romada qəbul edilən Avropa İnsan Hüquqlarının
qorunmasına dair Konvensiyanın 10-cu maddəsi
bütünlükdə hər kəsin məlumat
azadlığını - informasiyanın axtarılması, əldə
edilməsi, hazırlanması, ötürülməsi və
yayılması hüququnu təsbit edir.
Fikrimizcə,
bu qanun, faktiki olaraq, həm də Fransada kütləvi
informasiya vasitələri üzərində sərt
senzuranın tətbiqi, söz, məlumat, informasiya əldə
etmək azadlıqlarının məhdudlaşdırılmasıdır.
Bununla həmin ölkədə heç bir kütləvi
informasiya vasitəsinin əməkdaşı ötən əsrin
əvvəllərində baş vermiş hadisələrdə
obyektiv yanaşma nümayiş etdirmək cəsarətində
olmayacaq. Qondarma erməni soyqırımını inkar edənləri
isə bir illik həbs və ya 45 min avro cərimə təhlükəsi
gözləyir. Azərbaycanda "Diffamasiya haqqında"
qanunun qəbulunun tezləşdirilməsini istəyən
Avropa isə burnunun ucundakı hüquqi rəzalətə
lazımi səviyyədə etiraz bildirmir.
Söz
və mətbuat azadlıqları hər bir ölkədə
ilk növbədə insanların müstəqil
düşüncə ifadə etmək arzusunu gerçəkləşdirir,
cəmiyyətdə fikir müxtəlifliyinə,
aşkarlığa, həqiqəti üzə
çıxarmağa imkan verir. Bu azadlıqlar tam demokratik idarəetmənin
qaydaya salınmasında, zorakılığa əl atmadan istənilən
siyasi mübahisənin müzakirələr yolu ilə həllinə,
hər bir fərdin özünüifadəsinə şərait
yaradır. Söz azadlığı deyəndə, eyni zamanda,
insanın fikirlərini yazılı, şifahi və başqa
formalarda ifadə etmək, ətraf aləmə münasibətini
bildirmək, bu münasibəti başqalarına
çatdırmaq sərbəstliyi başa
düşülür.
Bu
azadlıqlar insanın özünüifadəsinin müxtəlif
təzahür formaları olsa da, mahiyyətcə biri digərini
inkişaf etdirir, tamamlayır, qarşılıqlı surətdə
təmin edir. Belə ki, fikir azadlığı hər bir
insanın onun razılığı olmadan başqaları tərəfindən
müdaxilə edilməyən (edilə bilməyən) daxili
aləminə aid təbii vəziyyəti kimi dəyərləndirilir.
Bu vəziyyət insanın ətraf aləmdə baş verən
proseslərə, hadisələrə, predmetlərə öz
münasibətini müstəqil müəyyən etməsi ilə
əlaqədardır. İnsanın ətraf aləmə
münasibəti isə daha çox onun təbiətdə, cəmiyyətdə
baş verən proseslər və hadisələr haqqında əldə
etdiyi informasiyalar əsasında formalaşır. İnformasiya
özü isə yaranma tarixindən, təqdimat formasından
və təsnifatından asılı olmayaraq istənilən fəaliyyət
nəticəsində yaradılan, yaxud əldə olunan faktlar,
rəylər, bilgilər, xəbərlər və ya digər
xarakterli məlumatlardır. Bütün bu meyarlardan
yanaşdıqda, Fransa Senatının qəbul etdiyi qanunun, əslində,
tarixi saxtalaşdırmağa xidmət etdiyi aydın
görünür. Bu, həm də Fransa alimlərinin, elmi
ictimaiyyətinin, eyni zamanda elə sadə vətəndaşların
da sərbəst tarixi araşdırma və tədqiqat aparmaq,
obyektiv nəticəyə gəlmək imkanlarını zorla
yasaqlamaqdır. Fransa dövləti elm adamlarına tədqiqatları
hansı yöndə aparmağın hazır konspektini təqdim
edir. "Demokratiyanın beşiyi" adlandırılan
dövlət öz qərəzli, obyektivlikdən uzaq, iftira
xarakterli yanaşmasını qanun şəklində vətəndaşlarına
diktə edir. Allahın, İsa peyğəmbərin, dinin,
xristianlığın inkar edilməsinə görə məsuliyyətin
olmadığı Fransada qondarma erməni
soyqırımının inkar edilməsinin yolverilməzliyi,
görəsən, nə ilə şərtlənir? Bəlkə
Fransa demokratiyadan diktaturaya dönüşün özünəməxsus
"modelini" yaratmaq niyyətinə düşüb?
Ümumiyyətlə,
qloballaşma meyilləri gücləndikcə, bəzi Avropa
dövlətlərində milli mövcudluğu qoruyub saxlamaq cəhdləri
aşkar aqressivliklə müşayiət olunur. Dövlətlər
səviyyəsində islamın və müsəlmanların
sıxışdırılmasına yönəlmiş cəhdlər
son nəticədə "daha çox tolerant olmaq"
şüarı ilə çıxış edən Avropada
dözümsüzlük əhvali-ruhiyyəsini gücləndirib.
Bunun nəticəsidir ki, son zamanlar müsəlman mühacirlərin
kütləvi şəkildə Avropadan
çıxarılmasına açıq
çağırışlar artır. Bu
çağırışların həm də
"islamofobiya" və terror cəhdləri ilə
müşayiət olunması özlüyündə çox
ciddi təhlükələrdən xəbər verir. 2011-ci il
iyulun 22-də Norveçdə 70 dinc insanın
ölümü ilə nəticələnən dəhşətli
terror aktı Avropada antiislam kampaniyasının hələ ki
güclü olduğunu, bu coğrafi arealda müsəlmanlara
qarşı tolerant olmayan münasibətin hökm
sürdüyünü bir daha təsdiqləyir. Aşkar
görünür ki, bir neçə il əvvəl Məhəmməd
peyğəmbərin müsəlmanların heysiyyətinə
toxunan karikaturasının çəkilməsi və hicab
qadağasının genişlənməsi ilə başlanan
sivilizasiyalararası qarşıdurma meyilləri yenidən
güclənib.
Bu
qarşıdurmanı daha da alovlandırmaq yolu tutan Fransa
dövləti isə faktiki olaraq tolerantlığa
qarşı çıxdığını da açıq
nümayiş etdirir. Tolerantlıq mahiyyətcə insanın
ali şüur və düşüncə tərzi ilə
bağlı olan fenomenal anlayışdır. Hansısa bir
insanı fiziki cəhətdən ram etmək, onun
varlığına hakim kəsilmək,
azadlığını məhdudlaşdırmaq
mümkündürsə də, onun fikir və
düşüncələri, baxışları üzərində
qələbə çalmaq qeyri-mümkündür.
Tolerantlıq bir fikrin, baxışın, yanaşmanın digərlərinə
doğma kimi qəbul etdirilməsini tamamilə yolverilməz
sayır. Tarixin müxtəlif mərhələlərində
fikir və ideyaları, hətta siyasi baxışları
uğrunda sonadək mübarizə aparmış insanlarla
bağlı çoxsaylı nümunələr göstərmək
olar. 1633-cü ildə Qalileo Qaliley Yerin Günəş ətrafında
fırlanmasında, kopernikçilikdə təqsirləndirilərək
inkvizisiya məhkəməsinə cəlb edilir. Lakin Qaliley
ölüm ayağında belə "Onsuz da o
fırlanır" demişdi. Fransa isə sanki XXI əsrdə
öz vətəndaşları üçün belə bir
absurd məhkəmə qurmaq iddiasına düşüb.
Tolerantlıq kimi ali dəyərə bundan böyük zərbə
ola bilərmi?
Müxtəlif
fikir, inam, əqidə və dünyagörüşlərinə
münasibətdə insanın yüksək mədəni səviyyəsi
kimi özünü göstərən tolerantlıq həm də
onu eqoizmdən uzaqlaşdıran, aqressivlikdən,
radikallıqdan xilas edən düşüncə tərzidir.
Dözümlülük göstərmədən
qarşıdakını olduğu kimi qəbul etmək,
dünyanın əşrəfi sayılan insana yüksək dəyər
vermək mümkün deyil. Dözümlülük - baş
verən hadisələrə məmnun olmamaq və eyni zamanda bəyənilməyən
hərəkətin qarşısını almaq
üçün heç nə etməməkdir. O, eyni zamanda
diskriminasiyaya məruz qoymadan hər bir insanın fərqli
düşünmək azadlığını özündə
birləşdirir. Yəni, cəmiyyətdə fərqli
düşünən insanlara münasibətdə
ayrı-seçkilik məyusluğa, ifrat radikalizmə və
düşmənçiliyə səbəb ola bilər.
Ayrı-ayrı insanların, dini icma və millətlərin bəşər
cəmiyyətinin mədəni plüralizmini etiraf etməsi həm
də beynəlxalq razılaşmaların maraqları çərçivəsindədir.
Fəqət Fransa qəbul etdiyi qanunla tolerant ölkə
olmadığını da nümayiş etdirdi. Əgər
soyqırımı cinayəti bəşəriyyət
üçün qara ləkə və utancdırsa, onu inkar
etməyə görə insanları cinayət məsuliyyətinə
cəlb etmək hüquqi vandalizm nümunəsidir.
Tarixdə
baş verənləri araşdırmaq tarixçilərin
işidir. Ötən əsrin əvvəllərində
Osmanlı imperiyasının ermənilərə qarşı
"soyqırımı" həyata keçirdiyini təsdiqləyən
heç bir tutarlı fakt, dəlil, sübut yoxdur. Türkiyənin
məsələ ilə bağlı birgə komissiya yaratmaq,
arxivləri açmaq, tarixi həqiqətləri üzə
çıxarmaq təkliflərinə etinasız münasibəti
Ermənistanın və onun himayədarı olan Fransanın
zaman-zaman gündəmə gətirdiyi "soyqırımı"
kampaniyasının hansı çirkin məqsədlərə
xidmət etdiyinə şübhə yeri qoymur. Yalnız bu məqam
türk dünyasına qarşı yönəlmiş saxta
ittihamların sırf siyasi motivlərə əsaslandığını,
ikili standartlardan qaynaqlandığını tam mahiyyəti ilə
aşkara çıxarır. Belə çıxır ki, bu
ölkədə yaşayan 100 minlərlə türk
fransız parlamentarilərin qəbul etdiyi absurd qanunla ya
razılaşmalı, ya da Fransanı tərk etməlidir?
Əslində,
tarixi araşdırmaq bu gün Fransanın özü
üçün yaxşı heç nə vəd etmir.
Dünya ictimaiyyəti vaxtı ilə fransız hərbi
legionerlərinin Afrikada və dünyanın digər qitələrində
törətdikləri qətliamları unutmayıb. Əlcəzairdə
törədilən soyqırımı isə buna ən
qabarıq sübutdur. Qondarma soyqırımını inkar edən
qanunun qəbulunda israr edən Nikola Sarkozi 2007-ci ildə Konstan
şəhərində çıxış edərkən
çıxılmaz vəziyyətdə Fransanın Əlcəzairdə
törətdiyi vəhşilikləri etiraf etməyə məcbur
olmuşdu.
"Öt
kökü üstə bitər" deyiblər. Macar
tarixçisi Sandor Mosoniyə görə, XVII əsrin
başlanğıcında - Macarıstan Kralı II Ferdinand
dövründə osmanlılara qarşı döyüşən
Sarkozinin ulu babaları zadəgan titulları və kiçik
bir qəsrlə mükafatlandırılıblar.
Babasının yolunu gedən Sarkozinin son
davranışlarını Türkiyəyə təzyiq vasitəsi
kimi də qəbul etmək olar. Türkiyəyə qondarma
soyqırımını tanıtdırmaq cəhdlərinin
arxasında hansı məkrli məqsədlərin
dayandığı hər kəsə yaxşı məlumdur.
Qondarma erməni soyqırımı iddiaları ermənilərin
qarşıya qoyduqları 4 məkrli məqsədin həyata
keçirilməsinə xidmət edir:
"soyqırımı"nın bütün dünyada
tanıdılması; Türkiyənin
"soyqırımı"nı etiraf etməsi; Türkiyənin
"soyqırımı"ya uğramış adamların
varislərinə təzminat ödəməsi; Türkiyənin
şərqində ermənilərə torpaq verilməsi.
Faktiki olaraq bunların hər biri Türkiyə Cümhuriyyətini
sarsıtmaq, parçalamaq məqsədi güdür.
Fəqət,
Fransanın bu gücdə və qüdrətdə
olmadığı da yaxşı məlumdur. Faktiki olaraq
fransız ideoloqlarının son qərarı onların
özlərinə qarşı yönəlib. Avropanın əksər
beynəlxalq təşkilatları, hüquq-müdafiə təşkilatları
Sarkozi rejimini sərt tənqid atəşinə tutur. Qondarma
qanun Fransanın özündə vətəndaş həmrəyliyi
və sülhü üçün ciddi problemlər
yaradıb. Qondarma qanun layihəsinə əlavə və dəyişikliklərin
müzakirələri zamanı Sosialist Partiyasının
üzvü olan senator Qaetan Qors bu sənədin qəbul edilməsinin
Fransada milli birliyin əldə edilməsi istiqamətində mənfi
rol oynayacağını bildirib: "Mən bu gün
Senatın qarşısına çıxanda üz-üzə
duran minlərlə erməni və türk mənşəli
fransızın nümayişini gördüm. Onların
arasında polis var idi. Mən bu səhnəni gördükdə
bir daha əmin oldum ki, biz belə bir qanunun qəbulunda
çox böyük səhvə yol veririk".
Bəli,
söhbət burada yaşayan erməni və türk
icmalarını uzun illər qarşı-qarşıya qoyacaq,
siyasi ehtirasları milli münaqişə müstəvisinə
keçirən bir cəfəng qanundan gedir. Amma
görünür, Nikola Sarkozi prezident seçkiləri ərəfəsində
fransalı ermənilərin səsini qazanmaq, hakimiyyətini
qorumaq üçün bütün bu riskləri göz
önünə alıb. Amma bu qanuna etiraz edən
çoxsaylı fransızların, eləcə də türklərin
Sarkozidən üz döndərəcəyi də gün kimi
aydındır. Bundan başqa, qanun layihəsinin qəbulu ilə
Fransanın Avropa İnsan Hüquqları Məhkəməsi
ilə də ciddi problemləri yaranacaq. Yəni ölkə vətəndaşları
düşüncə azadlıqlarını qorumaq
üçün məhkəməyə müraciət edəcəklər.
Fransanın
bu səhv addımı nəticəsində Türkiyənin sərt
və haqlı sanksiyaları ilə üzləşəcəyi
də qaçılmazdır. Qardaş ölkənin Baş
naziri Rəcəb Tayyib Ərdoğan bildirib ki, bu qərar
insan hüquqlarını tamamilə pozur. Bu qərar Türkiyədən
çox Fransaya qarşı haqsızlıqdır. İndi bu
ölkədə söz azadlığının qarşısı
alınacaq. Cənab Ərdoğan həmçinin bildirib ki,
Türkiyə öz tarixi ilə qürur duyur və
Fransanın bu qondarma qərarına qarşı səssiz
qalmayacaq: "Birinci mərhələdə Parisdəki səfirimizi
geri çağırdıq, iqtisadi-ticarət
komissiyasının iclasından imtina edirik, bütün ikitərəfli
siyasi, iqtisadi və hərbi əlaqələrimizi dondururuq,
Avropa İttifaqı çərçivəsində layihələrdə
iştirakdan imtina edirik. Bunu vurğulayıram. Bu, ilk mərhələdir,
yeni tədbirlər gündəmə gələcək. Tərəddüd
edilmədən qətiyyətlə tətbiq olunacaq".
Fransa
Senatının qərarı təkcə Türkiyənin
deyil, həm də Azərbaycanın milli maraqlarına
qarşı yönəlib. Türkiyə və Azərbaycanın
müstəqil siyasət yeritməsi, regionda iqtisadi-siyasi cəhətdən
qüdrətlənməsi ilə heç cür barışa
bilməyən, ikili standartlara yol verən müəyyən
aparıcı dövlətlər və təşkilatlar bu məsələdə
erməniləri şirnikləndirmək yolunu tuturlar.
Qeyd
edim ki, Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi 2011-ci
il 30 dekabr tarixli iclasında Fransa Senatına müraciət qəbul
etmişdi. Müraciətdə bildirilirdi: "Fransa
Respublikasının Milli Assambleyasında "erməni
soyqırımı"nın inkar edilməsinə görə
cəza müəyyənləşdirən qanun layihəsinin
qəbul olunduğu barədə aldığımız xəbər
bizi son dərəcə narahat edir. Növbəti mərhələdə
layihənin Fransa Respublikası Senatının müzakirəsinə
çıxarılması nəzərdə tutulur. Bununla əlaqədar
olaraq biz sizi tam aydın olmayan uzaq tarixi hadisələrə
ehtiyatla yanaşmağa çağırırıq.
Şübhə yoxdur ki, qəbul ediləcəyi təqdirdə
belə bir qanun demokratik quruluşun təməlində dayanan,
insan hüquqları və azadlıqları sırasında əsas
yer tutan söz və fikir azadlığına zidd
olacaqdır".
Hər
bir halda bu cəfəng qanunun qəbulundan sevinən ermənilər,
uduzansa fransızlar özləri oldu. Fransanı böyük həbsxanaya
çevirən Sarkozi hakimiyyəti ümumbəşəri
miqyasda rüsvayçılıqla üzləşdi. Artıq
beynəlxalq ictimaiyyət də yaxşı başa
düşür ki, ermənilərin qeyri-hüquqi və cəfəng
iddialarının Fransanın və digər dövlətlərin
qanunverici orqanlarında dəstəklənməsi əsasən
geosiyasi amillərlə bağlı olub, erməniləri dəstəkləmək
məramından daha çox Türkiyəyə, eləcə
də dolayısı ilə Azərbaycana təsir göstərmək
məqsədi güdür. Getdikcə daha çox dövlət
bu həqiqəti başa düşür, bütövlükdə
türk dünyasına qarşı yönəlmiş iftira
kampaniyasını birmənalı rədd edir.
Senatda
qəbul olunan qanun Fransanın ATƏT-in Minsk qrupundakı fəaliyyətini,
bu prosesdə tərəfsiz vasitəçiliyini də
kölgə altında qoydu. Bu addım həmçinin Fransanın BMT Təhlükəsizlik
Şurasının daimi üzvü kimi dünyada sülh və
əmin-amanlığa dəstək verəcəyini də
şübhə altına alır.
Müxtəlif
ölkələrin parlamentləri tərəfindən nəinki
öz ölkələrində, habelə siyasi məqsədəuyğunluq
baxımından digər ölkələrdə də baş
vermiş tarixi hadisələri təkzib etməyə görə
cinayət məsuliyyətinin müəyyən edilməsi təcrübəsi
yaxşı heç nə vəd etmir. Onsuz da beynəlxalq
hüququn "yumruq hüququ"na, "güc
hüququ"na çevrildiyi bir vaxtda ölkədaxili milli
hüquqların da bu yolu tutaraq beynəlxalq hüququn
"kölgə"sinə çevrilməsi bəşəriyyəti
qorxunc bir "gələcəyə" sürükləyir.
Bu iyrənc təcrübədən istifadə edən müxtəlf
ölkələrin parlamentləri digər ölkələrə,
bu ölkələrin vətəndaşlarına, siyasi rejimlərinə
təsir vasitəsinə çevrilən qanunlar qəbul edə
bilərlər. Ölkədaxili milli qanunvericiliklərin
"müharibə"sinə gətirib çıxara biləcək
belə bir bədnam təcrübə tərəqqipərvər
bəşəriyyəti sivilizasiyalarası dialoqu
"sıfırdan başlamaq" təhlükəsi
qarşısında qoya bilər. Buna isə imkan vermək
olmaz!
Rafael CƏBRAYILOV,
Milli Məclisin deputatı
Azərbaycan.- 2012.- 31 yanvar.- S. 4.