Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin sədrliyi
ilə Nazirlər Kabinetinin 2013-cü ilin birinci
rübünün sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş iclası keçirilmişdir
Aprelin 14-də Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin 2013-cü ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş iclası keçirilmişdir.
Dövlət başçısı iclasda nitq söyləmişdir.
Prezident İlham Əliyevin
giriş nitqi
-
Nazirlər Kabinetinin bugünkü iclasında biz ilin birinci
rübünün sosial-iqtisadi yekunlarını müzakirə
edəcəyik.
Keçən
ilin yekunları çox müsbət idi. Keçən il Azərbaycan
iqtisadiyyatı uğurla inkişaf edirdi. Ölkə
qarşısında duran bütün əsas vəzifələr
icra edilmişdir. İqtisadiyyatımızın şaxələndirilməsi
istiqamətində aparılan işlər də yüksək
səviyyədə idi. Yəni, keçən ilin yekunları
bu ilin inkişafına da möhkəm zəmin
yaratmışdır.
Azərbaycanda iqtisadi islahatlar uğurla aparılır,
davam etdirilir.
İslahatlar artıq gözəl nəticələrə gətirib
çıxarır və bu baxımdan 2013-cü il də keçən illərdən fərqlənmir.
Ancaq hesab edirəm ki, biz 2013-cü ildə
keyfiyyətcə daha da böyük nəticələr görəcəyik.
Ümid edirəm ki, 2013-cü il xüsusilə
iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun inkişafında rekord ili
olacaqdır.
Bildiyiniz kimi, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi
məsələsi bizim üçün iqtisadi sahədə əsas
prioritetdir. Xüsusilə enerji sektorunda görülmüş
işlər nəticəsində demək olar ki, bütün
hədəflərin təmin edilməsi şəraitində
qeyri-neft sektorunun inkişafı təbii ki, prioritet
olmalıdır. 2013-cü ilin birinci
rübündə iqtisadi inkişaf özünü bir daha
göstərdi. Xüsusilə qeyri-neft
sektorundakı inkişaf məni çox sevindirir.
Bu ilin
birinci rübündə ümumi daxili məhsul 3,1 faiz artmışdır. Hesab
edirəm ki, bu, çox yaxşı göstəricidir. Biz bu artımı qeyri-neft sektorunun hesabına əldə
etmişik. Bu ilin birinci rübündə qeyri-neft
sektorunun inkişafı 11,4 faiz olmuşdur.
Yəni, bu, hesab edirəm ki, bugünkü Azərbaycan
iqtisadiyyatını təhlil etmək üçün əsas
göstərici olmalıdır. Çünki
əvvəlki dövrlərdə də, bu gün də Azərbaycanın
iqtisadi inkişafını təhlil edənlər bəzi
hallarda bu inkişafı neft-qaz amili ilə bağlayırlar.
Şübhə yoxdur ki, ilk illərdə -
müstəqilliyimizin ən ağır dövründə,
1990-cı illərin ortalarında başlamış neft
strategiyamız ölkə iqtisadiyyatına böyük təkan
vermişdir və bu gün neft-qaz sektoru ölkə
iqtisadiyyatında önəmli bir yer tutur. Ancaq bizim əsas
uğurlarımız müdrik iqtisadi islahatlar nəticəsində
təmin edilmişdir və bu il qeyri-neft sektorunun 11,4 faiz artması özlüyündə bir
göstəricidir. Bu onu göstərir ki,
ölkə iqtisadiyyatı və ümumiyyətlə, ölkəmiz
neft-qaz amilindən asılılığını azaldır
və beləliklə, dayanıqlı inkişaf artıq
reallıqdır.
Makroiqtisadi göstəricilər də çox müsbətdir. İnflyasiya cəmi 1,2 faiz təşkil edir. Keçən il
inflyasiya 1,1 faiz idi. Keçən ilin
yekunlarını müzakirə edərkən mən qeyd
etmişdim ki, bu il də inflyasiya birrəqəmli
olmalıdır. Ancaq görürük ki, nəticələr
daha da yaxşıdır - 1,2 faiz inflyasiya,
əlbəttə, makroiqtisadi sabitlik üçün çox
önəmli olan bir məsələdir. Eyni
zamanda, daim qeyd etdiyim kimi, bizim bütün məqsədlərimizin
mərkəzində insan amili dayanır. İnflyasiyanın
aşağı səviyyədə saxlanması, əlbəttə
ki, insanların rifah halının yaxşılaşmasına
xidmət göstərir.
Əhalinin pul gəlirləri isə təxminən 6 faiz
artmışdır. Biz burada da real artımı
görürük. Kənd təsərrüfatında
4 faizdən çox artım olmuşdur. Bu
da çox gözəl göstəricidir. Valyuta
ehtiyatlarımız da artmaqdadır. Baxmayaraq
ki, 2013-cü ildə böyük infrastruktur layihələrinin
həyata keçirilməsi böyük maliyyə vəsaiti tələb
edir. Eyni zamanda, sovet dövründən
qalmış əmanətlərin qaytarılması prosesi
gedir. Maaşlar və pensiyaların məbləği
artırılacaqdır və daim artırılır. Buna baxmayaraq, biz öz valyuta ehtiyatlarımızı
yenə də artıra bilirik.
Xərclər də kifayət qədər çoxdur. Xərclər,
əlbəttə ki, ölkə iqtisadiyyatının şaxələndirilməsinə
xidmət göstərir. Ancaq əvvəlki
dövrlərdə qarşıya hədəf qoyulmuşdur ki,
biz valyuta ehtiyatlarımızı ildən-ilə artırmalıyıq
və bunu edirik. Bu göstəriciyə,
xüsusilə adambaşına düşən valyuta
ehtiyatlarının həcminə görə Azərbaycan
dünya miqyasında ön sıralardadır.
Regionların sosial-iqtisadi inkişafı ikinci Dövlət
Proqramı bu ilin birinci rübündə uğurla icra edilir. Proqram bu il
başa çatacaqdır. Əminəm ki,
proqram artıqlaması ilə icra ediləcəkdir. Çünki son illər ərzində proqrama əlavələr
edilmişdir, yeni proqramlar qəbul olunmuşdur. Bu
proqramın icrası nəticəsində ölkəmizdə
bir milyon yüz mindən artıq iş yeri
açılmışdır ki, onların 30 mini bu ilin birinci
rübündə yaradılmışdır. Əlbəttə,
bu göstərici də qeyri-neft sektorunda əldə edilən
uğurlarla bilavasitə bağlıdır.
Çünki əsas iş yerlərini yaradan sahələr
qeyri-neft sənayesi və kənd təsərrüfatıdır.
Regionlarda quruculuq işləri aparılır, sosial
infrastruktur yaradılır. Hesab edirəm ki,
2013-cü ildə bu istiqamətdə əsas məsələlər
öz həllini tapacaqdır. Sosial
infrastrukturun modernləşdirilməsi və yenidən
yaradılması ilə bağlı müvafiq göstərişlər
verilmişdir. Dövlət büdcəsində
bu məqsədlər üçün kifayət qədər
böyük məbləğlər nəzərdə tutulur və
vaxtaşırı Prezidentin Ehtiyat Fondundan bu məqsədlərə
əlavə vəsait ayrılır. Deyə
bilərəm ki, iki regional inkişaf proqramı Azərbaycan
iqtisadiyyatına çox böyük töhfə vermişdir.
Əgər 2004-cü ildə birinci proqram qəbul
olunmasaydı, indi hazırda şaxələndirilmiş
iqtisadiyyatdan söhbət belə gedə bilməzdi.
Onu da deməliyəm ki, iqtisadi islahatlar, eyni zamanda,
mötəbər beynəlxalq qurumlar tərəfindən də
qeyd edilir. Azərbaycan o ölkələrdəndir ki, öz
daxili imkanlarına söykənir, öz iqtisadi və siyasi
inkişafını özü təmin edir. İqtisadi sahədə seçdiyimiz kurs beynəlxalq
qurumlar tərəfindən də qiymətləndirilir. Buna görə baxmayaraq ki, bu gün hələ də
bəzi ölkələrdə böhran öz acı nəticələrini
göstərməkdədir, Azərbaycanda nə
böhranın ən qızğın çağında, nə
də indi maliyyə və iqtisadi böhranın heç bir əlaməti
yoxdur. Bunun başlıca səbəbi Azərbaycanın
müstəqil siyasətidir, müstəqil iqtisadi siyasətdir,
bizim maliyyə vəziyyətimizdir və artıq həyat
göstərir ki, bu, yeganə düzgün bir yoldur.
İslahatların davam etdirilməsi əlbəttə,
ki, inkişafımızı daha da gücləndirəcəkdir. Ancaq yenə də
deyirəm, çox əlamətdar haldır ki, beynəlxalq
qurumlar da bunu qeyd edirlər. Xüsusilə
əsas reytinq agentlikləri "Standard & Poor's",
"Fitch" və "Moody's" Azərbaycanın kredit
reytinqini artırmışlar. Bunlardan
yuxarı reytinq agentlikləri yoxdur. Avropanın
bəzi ölkələrinin kredit reytinqlərinin
aşağı salındığı bir dövrdə Azərbaycanın
reytinqi qalxır. Davos Dünya İqtisadi Forumu dörd il ardıcıllıqla Azərbaycan
iqtisadiyyatını MDB məkanında ən rəqabət
qabiliyyətli iqtisadiyyat kimi qeyd edir. Bu gün
dünya miqyasında rəqabət qabiliyyətliliyinə
görə Azərbaycan iqtisadiyyatı 46-cı yerdədir.
Deyə bilərəm ki, Davos İqtisadi Forumu dünya
miqyasında bir nömrəli beynəlxalq forumdur. Bu forumun, əlbəttə,
həm siyasi, həm iqtisadi istiqaməti vardır. Azərbaycan
bu forumun fəal iştirakçısıdır və bu il ilk dəfə olaraq Dünya İqtisadi Forumu
Bakıda keçirilmişdir, böyük uğurla
keçirilmişdir. Forumda səslənən
fikirlər, o cümlədən Azərbaycan iqtisadiyyatı,
ümumiyyətlə, ölkəmizin inkişafı ilə
bağlı səslənən fikirlər çox müsbət
idi. Bu fikirlər və bu qiymət deyə
bilərəm ki, ən yüksək qiymətdir. Çünki biri var hansısa qondarma qeyri-hökumət
təşkilatı yalançı bir reytinq düzəldir və
istənilən halda siyasi sifarişlər əsasında
ölkələrin elə bil ki, sıralamasını müəyyən
edir. Biri də vardır ki, mötəbər beynəlxalq
qurumlar, Dünya Bankı, Dünya İqtisadi Forumu, Valyuta
Fondu, digər mötəbər beynəlxalq qurumlar Azərbaycanda
gedən prosesləri təqdir edir, yüksək qiymətləndirir.
Yəni, iqtisadi islahatlar bundan sonra da davam etdiriləcəkdir. Azərbaycan
iqtisadiyyatı tam şəkildə bazar iqtisadiyyatı prinsipləri
üzərində qurulubdur. Hazırda
ümumi daxili məhsulun 83 faizi bazar iqtisadiyyatında, özəl
sektorda formalaşır. Dövlət
inhisarında olan şirkətlər də tədricən beynəlxalq
mühasibat və beynəlxalq idarəçilik prinsiplərinə
keçir. Bu proses də gedir, daha da sürətlə
getməlidir. Dövlət şirkətləri,
yəni, strateji, ölkəmiz üçün əhəmiyyət
daşıyan sahələrdə fəaliyyət göstərən
dövlət şirkətləri də korporativ üsul-idarə
ilə idarə edilməlidir və bir daha demək istəyirəm
ki, bu istiqamətdə son illər ərzində böyük
nailiyyətlər müşahidə olunur.
Sosial məsələlərin həllinə gəldikdə,
qeyd etdiyim kimi, bu məsələlər də həmişə
olduğu kimi, bizim üçün prioritetdir. Əgər belə
olmasaydı, son 10 il ərzində yoxsulluq
50 faizdən 6 faizə düşməzdi. Bu da
neft-qazla zəngin olan ölkələr üçün deyə
bilərəm ki, çox əlamətdar bir göstəricidir.
Çünki neftlə, qazla zəngin olan
ölkələrdə bir çox hallarda təbəqələşmə
prosesi gedir - varlılar daha da varlanır, kasıblar daha da
kasıblaşır. Deyə bilərəm
ki, bizim sosial və iqtisadi siyasətimizin uğurla
aparılması bu fəsadların da qarşısını
alıbdır.
Sosial məsələlərin həllinə gəldikdə,
- mən sosial infrastruktur layihələrini qeyd etmək istəyirəm,
- xəstəxanalar, məktəblər, mədəniyyət
ocaqları, idman qurğuları tikilir. Sosial infrastrukturun
yaradılması, yeniləşməsi prosesi bu il
və gələn illərdə də davam edəcəkdir.
Ünvanlı sosial yardım alan vətəndaşlar
da dövlət tərəfindən qayğı ilə əhatə
olunur. 123 min ailə dövlətdən bu
yardımı alır və hər bir ailə orta hesabla
dövlətdən 117 manat müavinət alır. Əlbəttə, mən çox istərdim ki,
ünvanlı sosial yardıma ehtiyacı olan ailələrin
sayı kəskin şəkildə azalsın. Ölkəmizin
uğurlu inkişafı, yeni iş yerlərinin
yaradılması, sosial proqramlar, əminəm ki, yaxın
zamanlarda bu kateqoriyadan olan insanların da yaşayış səviyyəsini
əhəmiyyətli dərəcədə
yaxşılaşdıracaqdır. Ancaq hələ
ki, dövlət dəstəyinə ehtiyacı olan ailələr
var və biz onların qayğıları ilə məşğuluq.
Çalışacağıq ki, bundan sonra da
dövlət tərəfindən onlara verilən maddi
yardımı artıraq.
Bu il maaşlar və pensiyalar
artırılacaqdır. Hesab edirəm ki,
sosialyönümlü siyasətimizin nəticələri
çox müsbət olacaqdır. Sosial məsələlərin
həllində, əlbəttə ki, ilk növbədə, biz
məcburi köçkünlərin problemlərini qeyd edirik,
daim bu məsələlərlə məşğuluq. Son bir neçə ay ərzində bu istiqamətdə
də çox önəmli hadisələr baş
vermişdir. Keçən ilin sonunda biz
Müşfiqabad qəsəbəsində böyük bir şəhərciyin
açılışını qeyd etmişik. Bu yaxınlarda Masazır qəsəbəsində
böyük şəhərciyin
açılışını qeyd etmişik. Bir neçə gündən sonra Mingəçevirdə
böyük şəhərciyin açılışı
qeyd ediləcəkdir. Bütün mənzillər
yüksək keyfiyyətlə tikilmişdir, bütün
infrastruktur - məktəblər, uşaq bağçaları,
tibb məntəqələri, su, qaz, işıq, bütün
digər infrastruktur layihələri nəzərdə tutulur.
Dövlət Neft Fondundan bu il 300 milyon manat
yalnız tikinti işlərinə ayrılmışdır. Artıq Prezidentin Ehtiyat Fondundan müəyyən məbləğ
ayrılmışdır və istisna olunmur ki, gələcəkdə
də, bu ilin sonuna qədər yenə də
ayrılacaqdır. Biz demək olar ki, hər il köçkünlər üçün
yeni bir şəhər salırıq. Bu il
20 min köçkün yeni evlərə, mənzillərə
köçürüləcəkdir. Artıq yataqxanalardan
köçürülmə prosesi başlamışdır,
vaxtilə fin qəsəbələrində məskunlaşmış
köçkünlər artıq bu il
tamamilə oradan köçəcək və "fin qəsəbəsi"
anlayışı "çadır şəhərciyi"
anlayışı kimi birdəfəlik aradan götürüləcəkdir.
Amma bilirik ki, hələ də çətin,
ağır vəziyyətdə yaşayan köçkünlər
var - məktəblərdə, uşaq bağçalarında,
yataqxanalarda, hərbi hissələrin ərazilərində. Onların
köçürülməsi də təmin ediləcəkdir.
Bu il və gələn il, ondan sonrakı
illərdə bu məsələ həm bizim büdcəmizdə,
Dövlət Neft Fondunun büdcəsində və ümumiyyətlə,
Azərbaycanda diqqət mərkəzində olacaqdır.
O ki
qaldı beynəlxalq məsələlərin təhlilinə,
deyə bilərəm ki, Azərbaycan öz beynəlxalq
mövqelərini bu ilin əvvəlində də möhkəmləndirə
bilmişdir. Bizim ikitərəfli əlaqələrimiz
genişlənir, güclənir, tərəfdaş ölkələrin
sayı artır. Azərbaycan beynəlxalq
arenada öz mövqeyini müdafiə etmək
iqtidarındadır. Azərbaycan dünya
miqyasında çox böyük hörmətə layiq olan
bir ölkədir. Çünki
sözümüz də, əməlimiz də birdir. Azərbaycan etibarlı tərəfdaşdır.
Bizim xarici siyasətimiz daxili siyasətin məntiqi
davamıdır. Xarici siyasətimiz ölkəmizin
daha da güclənməsinə yönəldilmişdir və
biz milli maraqlarımızı çevik və məqsədyönlü
xarici siyasətlə təmin edirik və beynəlxalq təşkilatlarda
fəaliyyətimiz çox təsirlidir. Azərbaycan
ikinci ildir ki, BMT Təhlükəsizlik Şurasının
üzvüdür və bu, ən mötəbər qurumda
bütün məsələlərlə bağlı öz
prinsipial sözünü deyir və deyəcəkdir.
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli ilə bağlı bir neçə
gün bundan əvvəl MDBMİ-nin forumunda mən Azərbaycanın
rəsmi mövqeyini bir daha bildirmişəm. Bir daha demək
istəyirəm ki, Azərbaycanın beynəlxalq birlik tərəfindən
tanınan ərazi bütövlüyü danışıqlar
mövzusu deyil, heç vaxt olmayıbdır, heç vaxt
olmayacaqdır. Azərbaycan torpaqlarında
ikinci qondarma erməni dövlətinin yaradılmasına biz
heç vaxt imkan verməyəcəyik və
çalışacağıq ki, bütün imkanlardan istifadə
edib tezliklə bu münaqişəni həll edək. Bu münaqişənin həlli beynəlxalq hüquq
normaları əsasında olmalıdır, BMT Təhlükəsizlik
Şurasının 4 qətnaməsi qeyd-şərtsiz icra
edilməlidir, işğalçı qüvvələr
torpaqlarımızdan çəkilməlidir.
Bununla bərabər, biz bundan sonra da öz
gücümüzü - siyasi, iqtisadi, hərbi
gücümüzü artırmalıyıq,
artırırıq və bu, bizim suveren hüququmuzdur. Bir daha demək
istəyirəm, məndə heç bir şübhə yoxdur
ki, Azərbaycan öz ərazi bütövlüyünü bərpa
edəcəkdir. Hər gün, hər ay
bizim qələbəmizi yaxınlaşdırır. Hər
ay, hər il Azərbaycan daha da güclənir,
Ermənistan daha da zəifləyir. Bunu artıq
bu məsələ ilə məşğul olan bütün
maraqlı qurumlar, ölkələr də görür, bilir.
Tarixin gedişatı, inkişafı belədir
ki, Azərbaycan ilə rəqabət aparmaq Ermənistan
üçün mümkün olmayacaqdır. Onların əsas ümidi xarici qüvvələrə,
erməni lobbisinə, onun havadarlarına və bəzi
başqa ölkələrin dairələrinədir. Bizim isə ümidimiz öz gücümüzdür
- Azərbaycan xalqıdır, haqq və ədalətdir, beynəlxalq
hüquqdur və artan gücümüzdür. Əminəm ki, Azərbaycan ədaləti bərpa
edəcək və öz ərazi
bütövlüyünü təmin edəcəkdir.
Bununla bərabər, bir daha demək istəyirəm ki,
biz münaqişə dövründə çox fəal
işləmişik. Biz münaqişə dövründə
geridə qalmış ölkədən inkişaf edən
ölkəyə çevrilmişik. Biz bu
dövrdə iqtisadi sahədə inqilabi islahatlar
aparmışıq. Biz ölkəmizi
möhkəmləndirə bilmişik. Bu
gün Azərbaycan və Bakı dünya mərkəzlərindən
biridir. Baxın, şəhərimizdə,
ölkəmizdə nə qədər beynəlxalq tədbir
keçirilir. Demək olar ki, hər ay, bəzi
hallarda ayda bir neçə dəfə beynəlxalq forumlar,
iqtisadi forumlar, mədəniyyətlə, sivilizasiyalar dialoqu ilə
bağlı forumlar. Yəni, Bakı, Azərbaycan bir daha
demək istəyirəm ki, dünya mərkəzlərindən
birinə çevrilibdir. Bakıda siyasi məsələlər,
regional əhəmiyyətli məsələlər müzakirə
edilir.
Bakıda keçirilən Davos Forumunun əsas mövzusu
Cənubi Qafqaz və Mərkəzi Asiya ölkələri
arasında əlaqələr və bu əməkdaşlığın
gələcəyi ilə bağlı idi. Bu forum məhz
Bakıda keçirilibdir. Yəni, beynəlxalq
aləm də Bakını regional mərkəz kimi
tanıyır. Bu, reallıqdır. Ancaq bununla bərabər, mən bir daha demək istəyirəm
ki, bizim istəyimiz də, niyyətimiz də və artıq
görülən işlər də regional çərçivələrdən
çoxdan çıxıbdır. Azərbaycanda
həll olunan məsələlər, qəbul edilən qərarlar
nəinki regionun inkişafına, qitədə gedən bəzi
proseslərə də öz təsirini göstərir. Biz artıq ciddi beynəlxalq amilə
çevrilmişik. Siyasi təşəbbüslər
bizim razılığımız olmadan, bizim
maraqlarımız təmin edilmədən öz həllini tapa
bilmir.
Biz enerji diplomatiyası istiqamətində bir çox
hallarda vacib qərarların təşəbbüskarıyıq. Bu sahədə
gedən proseslər bizim qərarımızdan
asılıdır. Bu da reallıqdır.
İqtisadi əməkdaşlıq, nəqliyyat
məsələlərinin həlli, Asiyanı Avropa ilə birləşdirən
dəhlizlərin fəaliyyət göstərməsi ilə
bağlı bizim sözümüz həlledicidir. Bu söz təşəbbüslərin irəli
sürülməsidir və bu təşəbbüslərin həyata
keçirilməsidir. Yəni, budur bugünkü
Azərbaycan.
Ancaq bizim siyasətimiz, bir daha demək istəyirəm
ki, xoşniyyətlidir. Biz bütün ölkələrlə
münasibətləri qarşılıqlı hörmət və
bir-birinin işinə qarışmamaq prinsipləri üzərində
qururuq. Bu, dünya miqyasında, beynəlxalq
aləmdə qəbul edilən prinsipdir. Biz
özümüz bilirik ölkəmizi necə idarə etməliyik.
Bizə kənardan məsləhətlər
lazım deyildir. Biz güclü ölkəyik.
Xalqla iqtidar arasında birlik, vəhdət
vardır.
Bizim iqtisadi göstəricilərimiz dünya
miqyasında ən gözəl göstəricilərdir. Bizim iqtisadi
inkişafımız dünya miqyasında ən sürətlidir.
Təkcə son 10 ilin yekunlarına baxmaq kifayətdir.
Azərbaycanda yaşanan inkişaf dünyada
çox nadir hallarda müşahidə edilir - həm siyasi,
iqtisadi, həm də energetika, mədəniyyət sahələrində.
Ölkəmizin dünya mərkəzlərindən
birinə çevrilməsi, beynəlxalq reytinq agentliklərinin
qiymətləri, BMT Təhlükəsizlik Şurasına
üzv seçilməyimiz bu inkişafın göstəricisidir.
Ona görə bir daha demək istəyirəm
ki, xarici siyasətlə bağlı biz bundan sonra da
bütün ölkələrlə bərabərhüquqlu
münasibətlərin inkişafında maraqlıyıq.
Xarici siyasətlə bağlı bizim prinsipial
mövqeyimiz bütün istiqamətlər üzrə öz
müsbət nəticələrini verir. Biz müstəqilliyimizi
qoruyuruq və qoruyacağıq. Əsrlər
boyu Azərbaycan başqa ölkələrin, imperiyaların tərkibində
yaşamışdır. Əsrlər boyu biz müstəqillikdən
məhrum idik. Azərbaycanda gedən
proseslər başqa mərkəzlərdən idarə edilirdi.
21 ildir ki, biz müstəqil dövlət kimi
yaşayırıq. Bundan böyük xoşbəxtlik ola bilməz. Bundan böyük dəyər ola bilməz. Biz sözün əsl
mənasında, müstəqil dövlətik. Müstəqilliyi qoruyacağıq və möhkəmləndirəcəyik.
Bunu etmək üçün bizim güclü
iqtisadiyyatımız olmalıdır.
İqtisadi sahədə aparılan islahatlar, eyni zamanda,
sosial məsələlərin həlli bizi gücləndirir. İmkan verir
ki, biz dünya miqyasında öz sözümüzü deyək.
Ona görə biz iqtisadi məsələlərin
həlli ilə bağlı həm proqramlar qəbul
etmişik, həm də ölkədə gedən quruculuq
işlərinə mütəmadi qaydada qiymət veririk. İndi isə keçirik müzakirələrə
və söz verilir vergilər naziri Fazil Məmmədova.
Vergilər
naziri Fazil MƏMMƏDOV ulu öndər Heydər Əliyevin
90 illik yubileyinə təsadüf edən 2013-cü ilin
uğurla başladığını bildirdi, birinci
rübün makroiqtisadi göstəriciləri barədə məlumat
verərək dedi:
- Azərbaycanda
strateji valyuta ehtiyatları 2013-cü ilin əvvəli ilə
müqayisədə 2,6 faiz artaraq 48 milyard ABŞ dollarına
çatmışdır ki, bu da 3 illik idxalın maliyyələşdirilməsi
üçün kifayət edir. Bu isə iqtisadi
təhlükəsizlik baxımından dünya miqyasında əhəmiyyətli
göstəricilərdən biridir.
2013-cü ilin birinci rübü ərzində dövlət
büdcəsinin mədaxili 131 faiz yerinə yetirilmişdir. Büdcəyə daxil
olmuş 4 milyard 670 milyon manat vəsaitin 2 milyard 840 milyon
manatı Dövlət Neft Fondunun, 1 milyard 524 milyon manatı
Vergilər Nazirliyinin, 290 milyon manatı isə Dövlət
Gömrük Komitəsinin hesabına təmin edilmişdir. Dövlət büdcəsinin xərcləri 4 milyard
515 milyon manat təşkil etmişdir. İqtisadi təsnifata
uyğun olaraq cari ilin 3 ayı ərzində dövlət
büdcəsi xərclərinin 25,8 faizi və
ya 1 milyard 164 milyon manatı sosialtəyinatlı xərclərin
- əməyin ödənişi fondu, təqaüd və
sosial müavinətlər, dərman və ərzaq xərclərinin
maliyyələşdirilməsinə ayrılmışdır.
Möhtərəm
cənab Prezident, Azərbaycan Respublikası regionlarının
sosial-iqtisadi inkişafı dövlət proqramlarının
uğurlu icrası nəticəsində ölkədə
makroiqtisadi göstəricilərin səviyyəsində
yüksək artım əldə edilmiş, eyni zamanda,
bütün maliyyə mənbələri hesabına əsas
kapitala qoyulmuş investisiyalar, regionlarda infrastruktur, kommunal,
sosial xidmət obyektlərinin tikintisinin bir neçə dəfə
artmasına və xidmət sektorunda keyfiyyətin yüksəlməsinə
təkan vermişdir. Regionların
inkişafı, öz növbəsində, vergi
daxilolmalarına da müsbət təsir göstərmişdir.
Əhalinin böyük əksəriyyətinin regionlarda kənd
təsərrüfatı ilə məşğul olmasına,
ailə-kəndli təsərrüfatlarının və kəndli
təsərrüfatının digər sahələrinin uzun
illər vergidən azad edilməsinə baxmayaraq, regionlar
üzrə daxilolmalar son 10 ildə 11,8 dəfə
artmışdır. Sahibkarlıq subyektlərinin qeydiyyat
prosedurlarının sadələşdirilməsi nəticəsində
2013-cü ilin birinci rübündə 20 min 885 sayda qeydiyyata
alınan vergi ödəyicisinin 65,5 faizi
regionların payına düşür.
Cənab
Prezident, qeyri-neft sektorunun ortamüddətli perspektiv hədəfinə
çatmaq istiqamətində Sizin tərəfinizdən
atılan ən mühüm addımlardan biri də daxili və
xarici investisiyaların təşviqi siyasətinin davam etdirilməsi,
o cümlədən dövlət investisiyalarının
artırılmasıdır. 2013-cü ilin birinci rübü ərzində
dövlət büdcəsindən əsaslı vəsait
qoyuluşu xərclərinə 1 milyard 913 milyon manat və
yaxud 2011-2012-ci illərin birinci rübündə
üst-üstə istifadə olunmuş 1,5
milyard manat vəsaitdən 413 milyon manat və ya 27,5 faiz
çox vəsait yönəldilmişdir.
Dövlət
büdcəsindən ayrılmış investisiya xərcləri
ilə yanaşı, ölkəmizdə yol, su təchizatı
və meliorasiya, kənd təsərrüfatı, sosial və
digər infrastrukturun tikintisi və yenidən qurulması
üçün Azərbaycan hökuməti tərəfindən
xaricdən cəlb olunmuş kredit hesabına 181 milyon manat məbləğində
vəsait xərclənmişdir. Özəl sektorun
inkişafının sürətləndirilməsi və həmçinin
iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun prioritet sahələrinə
maliyyə dəstəyinin daha da gücləndirilməsi məqsədilə
2013-cü ilin birinci rübü ərzində
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun xətti ilə 606
sahibkara 81,3 milyon manat güzəştli kredit verilmişdir ki,
bu kreditlər hesabına da 2380-dən çox yeni iş
yerinin yaradılması nəzərdə tutulur. 2012-ci ilin
müvafiq dövrü ilə müqayisədə maliyyələşdirilmiş
investisiya layihələrinin sayı 26 faiz, verilmiş güzəştli
kredit vəsaitinin həcmi 65,6 faiz, yeni
yaradılacaq iş yerlərinin sayı isə 11 faiz
artmışdır. Güzəştli kreditlərin 50,2 faizi aqrar sahənin, 49,8 faizi isə müxtəlif
sənaye sahələrinin inkişafına yönəldilmişdir.
Qeyri-neft sektorunun inkişafının sürətləndirilməsi
istiqaməti verdiyiniz tapşırıqların
icrasının nəticəsi olaraq respublika ərazisində
yaradılan sənaye və texnologiya parklarının, idarəedici
təşkilatının və operatorunun müddətsiz, bu
cür parklarda fəaliyyət göstərən rezident
hüquqlu şəxslər və fərdi sahibkarlar isə 7 il müddətinə bütün birbaşa
vergiləri ödəməkdən azad edilmişdir. Sizin siyasi iradəniz hesabına qəbul edilən bu
dəyişikliklər xarici və yerli investorlar arasında
böyük rezonans doğurmaqla, innovativ istehsal və
informasiya texnologiyalarının inkişafını sürətləndirəcək,
bu sahədə qabaqcıl təcrübənin iqtisadiyyatda tətbiqinə
geniş şərait yaradacaqdır.
Yuxarıda qeyd edilən tədbirlərlə
yanaşı, Sizin "hər bir inkişaf, nəhayət,
ölkə vətəndaşlarının rifahını
yüksəltməlidir" tələbiniz əməkhaqlarının
davamlı artımı, əməkhaqlarından tutulan vergilərin
azalması istiqamətində ardıcıl olaraq həyata
keçirilməkdədir. Bu ildən gəlir vergisinin 14 faiz dərəcə
ilə tutulan hissəsi 2000 manatdan 2500 manata qədər
qaldırılmış, verginin yuxarı həddi isə 30
faizdən 25 faizə endirilmişdir. Görülən bu tədbirlər
iş yerlərinin rəsmiləşdirilməsinə də
müsbət təkan vermiş və əmək münasibətlərinə
nəzarətin gücləndirilməsi ilə bağlı
verdiyiniz tapşırıqlarla əlaqədar aidiyyəti
dövlət orqanları ilə birgə aparılan məqsədyönlü
işlərin nəticəsi olaraq, son 9
ayda 56 mindən artıq vergi ödəyicisi üzrə 190
mindən yuxarı rəsmiləşdirilməmiş iş
yerləri rəsmiləşdirilmişdir.
Cari ilin 1
aprel tarixinə keçmiş SSRİ Əmanət
Bankının Azərbaycan Respublikası Bankının Azərbaycan
Respublikası vətəndaşları olan əmanətçilərinə
589,9 milyon manat, o cümlədən bu ilin ilk 3 ayında 35,2
milyon manat məbləğində fərdi birdəfəlik
ödənişlər edilmişdir.
Fazil Məmmədov
dövlət qurumlarının fəaliyyətində şəffaflığın
təmin edilməsi, korrupsiyaya qarşı mübarizə tədbirlərinin
gücləndirilməsi məqsədilə dövlət
başçısının tapşırıqlarına əsasən
İKT sisteminin təkmilləşdirilməsi, xüsusilə
"ASAN xidmət" şəbəkəsinin genişləndirilməsi,
nağdsız əməliyyatların
stimullaşdırılması və digər məsələlərlə
bağlı görülən işlər barədə
dövlət başçısına məlumat verərək
dedi:
- Möhtərəm
cənab Prezident, Zati-aliləri, artıq heç kəsə
sirr deyil ki, müstəqil Azərbaycan Respublikası Sizin rəhbərliyinizlə
ortamüddətli perspektivdə qarşıya qoyulan
bütün hədəflərə nail olacaq və 2020-ci ilə
daha güclü və daha firavan ölkə kimi qədəm
qoyacaqdır. Sizi əmin etmək istəyirəm
ki, bu yolda 2013-cü ilin də dövlətçiliyimizin
uğurlu illərindən biri olması üçün üzərimizə
düşən bütün vəzifələr tam şəkildə
yerinə yetiriləcəkdir.
Diqqətinizə görə təşəkkür edirəm.
* * *
Müdafiə
sənayesi naziri Yavər CAMALOV Silahlı Qüvvələrin
müasir tələblərə cavab verən silah və
döyüş sursatları ilə təmin edilməsi istiqamətində
həyata keçirilən tədbirlərdən
danışaraq dedi:
- Cənab
Prezident, ölkədə həyata keçirilən
irimiqyaslı infrastruktur layihələr nəticəsində
iqtisadiyyatın davamlı inkişafı təmin edilmişdir.
Bütünlükdə sənayenin inkişafı ilə
yanaşı, Sizin sahəyə göstərdiyiniz xüsusi
diqqət və qayğı nəticəsində hər il Müdafiə Sənayesi Nazirliyinin müəssisələrində
də yeni istehsal sahələrinin qurulub istifadəyə verilməsi
ənənəyə çevrilmişdir.
Cari ildə
də Sizin iştirakınızla yeni
istehsal sahələrindən: müxtəlifçaplı
döyüş sursatlarının istehsalı mərkəzi,
döyüş sursatlarının utilizasiyası mərkəzi,
kiçikçaplı döyüş sursatları
üçün nəzarət sınaq mərkəzi, müxtəlif
növ minaların və aviasiya bombalarının doldurma mərkəzi
və alışdırıcı kapsulların istehsalı mərkəzlərinin
açılışları aprel-may aylarında nəzərdə
tutulur. Bütün bunlar onu göstərir ki, Sizin
rəhbərliyinizlə ölkənin müdafiə qüdrəti
gündən-günə güclənir və nəticədə
Silahlı Qüvvələrimiz regionun qüdrətli ordusuna
çevrilmişdir.
2013-cü ilin ilk rübü də Müdafiə Sənayesi
Nazirliyi üçün uğurlu olmuşdur. Nazirliyin müəssisələrində
ümumilikdə 37,3 milyon manatlıq məhsul
istehsal edilmişdir. Bu isə ötən ilin müvafiq
dövrü ilə müqayisədə 2,9
dəfə artım deməkdir. İstehsal olunan məhsulların
tərkibində müdafiə təyinatlı məmulatların
xüsusi çəkisi 84,2 faiz təşkil
etmişdir. 2013-cü ildə Müdafiə
Nazirliyi və digər güc strukturları tərəfindən
müdafiə təyinatlı məmulatların istehsalı
üzrə 450 milyon manatdan çox sifariş verilmişdir.
Birinci rübdə artıq 95,7 milyon manat məbləğində
müqavilə bağlanmışdır. Müqavilələrin
tam həcmdə yerinə yetirilməsi üçün ciddi tədbirlər
görülür. Həyata keçirilən məqsədyönlü
tədbirlər nəticəsində hesabat rübündə təhvil
verilmiş məmulatların həcmi ötən ilin
müvafiq dövrü ilə müqayisədə 2,6 dəfə, çeşidlərin sayı isə
3,8 dəfə artmışdır.
Birinci
rübdə istehsal olunub sifarişçilərə təhvil
verilmiş məmulatlardan PKM pulemyotunu, 60 millimetrlik minaatanı,
"Zəfər-K" tipli tapançanı, AK-74M tipli
avtomatı, müxtəlif növ döyüş və siqnal
patronlarını, əl qumbarasını, piyada və tank əleyhinə
minaları, atıcı silahlar və zirehli texnikaların
ehtiyat hissələrini və s. göstərmək olar.
Nazirliyin
müəssisələri tərəfindən istehsal
edilmiş 30 "Matador" və "Marauder" zirehli nəqliyyat
vasitələrinin və "Orbiter-2M" tipli pilotsuz
uçuş aparatları üzrə 5 sistemin bütün
sınaqları uğurla həyata keçirilərək
sifarişçiyə təhvil verilmişdir. Həmçinin
Müdafiə Nazirliyinin istifadəsində olan 27
"Orbiter" tipli pilotsuz uçuş aparatları üzərində
əsaslı təmir və təkmilləşdirmə işləri
aparılaraq sifarişçiyə təhvil verilmişdir.
Hazırda 60 zirehli maşının və
"Aerostar" tipli pilotsuz uçuş aparatları üzrə
4 sistemin istehsalı üçün müvafiq işlər
aparılır. 2013-cü ilin İstehsal
Proqramına uyğun olaraq nazirliyin müəssisələri tərəfindən
yaradılma üzrə 71 mövzunu və 212 mərhələni
əhatə edən elmi-tədqiqat və təcrübi
konstruktor işlərinə başlanılmışdır.
Hesabat dövründə 107 millimetrlik 12 lüləli
yaylım atəşli reaktiv sistemin yaradılması işləri
tam başa çatdırılmışdır. Məmulatın seriyalı istehsalı və
silahlanmaya qəbul edilməsi tövsiyə olunmuşdur.
Bundan
başqa, cari ildə NATO standartlarına uyğun 7,62x51
millimetrlik snayper tüfənginin, zenit qurğuları və
avtomatik toplar üçün 23 və 30 millimetrlik müxtəlif
növ patronların, piyada əleyhinə qəlpəli
minaların, 30 və 40 millimetrlik qumbaraatanlar üçün
atəş yığımlarının, atıcı silahlar
üçün müxtəlif növ
alışdırıcı kapsulların, atıcı silahlar
üçün kompaslı prizmatik binoklların və
xüsusitəyinatlı avtomobillər üzərində
müxtəlif növ silahların quraşdırılması
üzrə işlər də tam başa
çatdırılaraq onların seriyalı istehsalına
başlanılacaqdır.
Möhtərəm
Prezident, Sizin göstərişinizlə ötən illərdə
olduğu kimi, bu il də bir sıra
mühüm layihələrin reallaşdırılmasına vəsait
ayrılmışdır. Məlum olduğu kimi,
bütün növ döyüş sursatlarının
istehsalında əsas dəstləşdirici kimi bir sıra
partlayıcı maddələrdən - barıt, trotil və
heksogendən istifadə olunur. Həmin məmulatların
xarici ölkələrdən alınıb gətirilməsi
müəyyən vaxt tələb etdiyini və onların əldə
olunmasında bir sıra problemlərin
yarandığını nəzərə alaraq
partlayıcı maddələrin istehsalı üzrə
zavodların tikintisi mühüm əhəmiyyət kəsb
edir. Bu məqsədlə cari ildə həmin
məmulatların istehsalı üzrə 3 zavodun tikintisinə
başlanılacaqdır. Artıq layihələr
icradadır. Məlumat üçün
bildirirəm ki, həmin zavodlar üçün lazım olan
müasir texnoloji avadanlıqların çox hissəsi ölkəyə
gətirilmişdir.
2013-cü ildə təhvil verilməsi nəzərdə
tutulan daha 6 istehsal sahəsində son tamamlanma və sazlama
işləri aparılır. Həmin sahələr - 40x46
millimetrlik qumbaraatan üçün müxtəlif növ
qumbaralı atəş yığımlarının
istehsalı, 23, 30 və 40 millimetrlik döyüş
sursatları üçün müxtəlif tipli
partlayıcıların istehsalı, 30 millimetrlik A42 topunun
istehsalı, artilleriya və tank topları üçün
müxtəlif çaplı mərmilərin gövdələrinin
isti ştamplanması və mexaniki emalı, həmin mərmilərin
atəş yığımlarının gilizlərinin
istehsalı sahələri, habelə adıçəkilən
mərmilərin doldurulması və yığılması
zavodlarıdır. Bununla da nazirliyin
yaranmasından keçən müddət ərzində istifadəyə
verilmiş istehsal sahələrinin ümumi sayı 47-yə
çatacaqdır.
İstifadəyə veriləcək yeni istehsal sahələrini
müasir avadanlıqlarla təmin etmək məqsədilə
inkişaf etmiş ölkələrin şirkət və
firmalarından 300-ə yaxın dəzgah, xüsusi cihaz və
alətlərin alınması üzrə müqavilələrin
bağlanmasına başlanılmışdır. Bu işlər
qısa müddətdə başa
çatdırılacaqdır.
Nazirliyin müəssisələrində istehsal olunan məhsulların
mütəmadi olaraq beynəlxalq müdafiə sənayesi sərgilərində
nümayişi artıq ənənə halını
almışdır. 2009-cu ildə İstanbul sərgisində
nazirlik 27 adda məmulatla təmsil olunduğu halda, ötən
ilin noyabrında İndoneziyada keçirilən sərgidə
125 adda məmulat nümayiş etdirilmişdir. Bu ilin mayında Türkiyənin İstanbul şəhərində
keçiriləcək İDEF-2013 sərgisində isə 130
adda məmulatla iştirak edəcəyik. İlk dəfə
olaraq 7,62x54 millimetrlik "Gürzə" pulemyotu, 7,62x51
millimetrlik "Yalquzaq" snayper tüfəngi, 7,62x54
millimetrlik HP-7,62 tipli hücum pulemyotu, "Gürzə"
patrul maşını, "Aerostar" və "Orbiter"
tipli pilotsuz uçuş aparatları və s. məmulatlar
nümayiş etdiriləcəkdir. Məlumat
üçün bildirim ki, bu, artıq XI beynəlxalq sərgidir
ki, nazirlik istehsal etdiyi məhsullarla iştirak edir. Həmişə
olduğu kimi, bu sərgidə də hərbi texniki əməkdaşlığın
müxtəlif istiqamətləri üzrə
razılaşmaların əldə olunacağı və bir sıra yeni layihələrin
reallaşdırılması nəzərdə tutulmuşdur. Onu da qeyd edim ki, respublikamızın tarixində ilk dəfə
olaraq 2014-cü ilin sentyabrında Bakı şəhərində
"ADEX-2014" Beynəlxalq müdafiə sənayesi sərgisinin
keçirilməsi nəzərdə tutulur. Hazırda bu istiqamətdə təşkilati işlərlə
yanaşı, dünyanın aparıcı şirkətləri
ilə danışıqlar aparılır.
Ümidvarıq ki, Sizin dəstəyiniz sayəsində
bu sərgi yüksək səviyyədə keçiriləcəkdir.
Yavər
Camalov daha sonra mülki təyinatlı məhsulların
istehsalı, ixtisaslı kadrların hazırlanması, elektron
hökumətə keçidlə bağlı nazirlikdə
görülən işlər barədə də məlumat verdi.
* * *
Səhiyyə
naziri Oqtay ŞİRƏLİYEV dövlətin
sosialyönümlü siyasətinin səhiyyə sahəsində
köklü dəyişikliklərə səbəb
olduğunu konkret faktlarla əsaslandıraraq dedi:
- Son 10
ildə ölkə büdcəsində səhiyyə xərcləri
11 dəfədən çox artmışdır. Ölkəmizdə müasir tibb avadanlığı
və cihazlarla təchiz olunmuş 500-dən çox səhiyyə
müəssisəsi əhalinin istifadəsinə
verilmişdir. Təkcə 2012-ci ildə 38
tibb müəssisəsi fəaliyyətə
başlamışdır. Xüsusilə əlamətdardır
ki, onların böyük bir qisminin
açılışında dövlət rəhbəri şəxsən
iştirak etmiş və öz xeyir-duasını vermişdir.
Bu sahədə işlər bu il də
davam etdirilir. Hazırda 69 səhiyyə obyektində
təmir-tikinti işləri aparılır. Onlardan 50-nin bu ilin sonunadək istifadəyə verilməsi
nəzərdə tutulur.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin Ehtiyat Fondundan ayrılmış vəsait
hesabına indi Bakı Sağlamlıq Mərkəzində,
Sumqayıt şəhər 1 nömrəli xəstəxanada,
Abşeron, Ağcabədi, Ağsu, Cəlilabad, Yevlax, Astara və
Lənkəran mərkəzi rayon xəstəxanalarında
tikinti və əsaslı təmir işləri
aparılır. Bundan əlavə, elə bu günlərdə
ana və uşaqların müalicəsi və
reabilitasiyasını həyata keçirən Elmi-Tədqiqat
Pediatriya, Mamalıq və Ginekologiya institutlarının
maddi-texniki bazasını möhkəmləndirmək məqsədilə
Prezidentin Ehtiyat Fondundan vəsait ayrılmışdır. Bütün bunlar paytaxtda və bölgələrdə
tibb xidmətinin səviyyəsini yüksəltmək
üçün geniş imkanlar açır.
Səhiyyə sahəsində həyata keçirilən
dövlət proqramları da artıq öz bəhrəsini
verir. Ana və uşaq sağlamlığı üzrə
Proqramın icrası sahəsində ölkəmizdə
uşaq və ana ölümü göstəriciləri son illərdə
dinamik şəkildə ilbəil azalır. Ana
ölümü əmsalı 34,2-dən
14,9-a enmiş, körpə ölümü göstəricisi
12,7-dən 10,8-ə azalmışdır. Bu nəticələr
bizim üçün çox əhəmiyyətlidir. Çünki bu rəqəmlər həm səhiyyənin
inkişafı göstəricisidir, eyni zamanda, hər bir
ananın və hər bir körpənin həyatı əvəzolunmazıdır.
Ölkə səhiyyəsində strateji əhəmiyyət
daşıyan sahələrdən biri də qan xidmətinin
inkişafıdır. Azərbaycanda təhlükəsiz donor
qanı ilə təminat məsələsi bu gün praktiki
olaraq həll edilmişdir. Qan tədarükü 6,8 tondan hazırda 25,9 tonadək
artmışdır.
Dünyada olduğu kimi, Azərbaycanda da şəkərli
diabet xəstəliyi aktual problemdir. 180 min xəstənin dərmanlarla
özünənəzarət vasitələri - qlükometr və
test sistemləri ilə dövlət hesabına təmin edilməsi,
Heydər Əliyev Fondunun bu sahədə gördüyü
işlərin, o cümlədən uşaqların
reabilitasiyası üçün yaratdığı
imkanların nəticəsi olaraq həmin xəstəlikdən
ölüm göstəricisi üç dəfə
azalmışdır. Onkoloji xəstələr
də daim diqqət mərkəzində saxlanılır.
Bu xəstəliklərdən əziyyət çəkən
uşaqlara xidmətin yaxşılaşdırılması məqsədilə
ötən il Milli Onkologiya Mərkəzinin
uşaq klinikası istifadəyə verilmişdir. Xroniki böyrək
çatışmazlığından əziyyət çəkən
insanların da müalicəsi indi tam həcmdə dövlət
hesabına təmin olunur. Xüsusilə əlamətdardır
ki, ölkəmizdə yaradılmış 27 hemodializ mərkəzindən
20-si bölgələrdə fəaliyyət göstərir.
Bu da xəstələri həftələrlə
bir neçə dəfə Azərbaycanın müxtəlif
yerlərindən Bakıya gəlmək məcburiyyətindən
azad edibdir.
Ümumiyyətlə, səhiyyə sahəsində
aparılan islahatlar, pullu tibbi xidmətin ləğvi, tibb
müəssisələrinin maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi
nəticəsində həm paytaxtda, həm də bölgələrdə
dövlət tibb müəssisələrinə müraciətlərin
sayı dəfələrlə çoxalmışdır. Səhiyyə ocaqlarında
çalışan mütəxəssislərin səviyyəsinin
artması da az əhəmiyyət
daşımır.
Ulu öndər Heydər Əliyev kadr potensialının
gücləndirilməsinə daim xüsusi önəm verirdi. Onun
qabaqcıl klinikalara göndərdiyi həkimlər Azərbaycan
səhiyyəsinin və tibb elminin inkişafında
böyük rol oynamışlar. Ümummilli
liderin yolunu bu sahədə də davam etdirən Azərbaycan
Prezidenti cənab İlham Əliyev dəfələrlə
vurğulamışdır ki, səhiyyə mütəxəssisləri
daim təkmilləşməli, dünyada səhiyyə sahəsində
yaranan yeni texnologiyalar, diaqnostika və müalicə
üsulları barədə biliklərini
artırmalıdırlar. Bu məqsədlə
yüzlərlə azərbaycanlı həkim həm xarici
ölkələrin klinikalarında, həm də Azərbaycana
dəvət olunmuş aparıcı mütəxəssislərin
keçdiyi təlimlərdə öz biliklərini zənginləşdirirlər.
Bundan əlavə, tibb işçilərinin
sertifikatlaşdırılması, tibbi təhsildə
rezidenturanın tətbiqi kimi tədbirlər də davam
etdirilir. Kadr potensialının gücləndirilməsinə
yönəldilmiş işlərin nəticəsi olaraq, bu
gün dövlət klinikalarında əvvəllər ölkəmizdə
müalicəsi mümkün olmayan bir çox ağır xəstəliklər
müalicə edilir. Orqan
transplantasiyası, kardiocərrahiyyə üzrə çox
mürəkkəb əməliyyatlar yerli mütəxəssislər
tərəfindən həyata keçirilir. Bu sahədə
çox əhəmiyyətli addımlardan biri də bu ildən
etibarən həkimlərin işə mərkəzləşdirilmiş
qaydada test imtahanı ilə qəbul edilməsidir. Elektron vasitələrdən istifadə olunmaqla
keçirilən bu imtahan həm həkimlərin işə qəbulunda
şəffaflığı təmin etməyə, həm də
onların peşəkarlıq səviyyəsini obyektiv müəyyənləşdirməyə
imkan verir.
Qeyd etmək lazımdır ki, informasiya-kommunikasiya
texnologiyaları tək bu imtahanda deyil, səhiyyənin digər
sahələrində də tətbiq olunur. Elektron səhiyyə sistemi
çərçivəsində yoluxucu xəstəliklərin
elektron müşahidə sistemi, dərman vasitələrinin
dövriyyəsi, təcili tibbi yardım stansiyasının
dispetçer xidməti, uşaqlar üçün
"Elektron sağlamlıq kartı", obliqat qruplar
üçün "Elektron tibbi müayinə kartı"
sistemləri tətbiq edilibdir. Elektron səhiyyə
sistemi bütün ölkə üzrə əhalinin
sağlamlığı ilə bağlı informasiyanı tez
və effektiv təhlil etməyə imkan yaradır. Əhalinin sağlamlığının qorunması
sahəsində xəstəliklərin profilaktikası da
mühüm əhəmiyyət daşıyır. İndi Azərbaycanda inkişaf etmiş Avropa ölkələrində
olduğu kimi, uşaqlar 10 xəstəliyə qarşı peyvənd
alırlar. Həm vaksinasiya, həm də
digər tədbirlər sayəsində ölkəmizdə
epidemioloji stabilliyə nail olunubdur. Bir
neçə ildir ki, poliomielit, difteriya, parotit, məxmərək
kimi ağır xəstəliklər qeydə alınmır.
Profilaktika ilə yanaşı, xəstəlikləri
vaxtında aşkarlamaq da çox önəmlidir. Bununla əlaqədar ölkə
başçısı xüsusilə qeyd etmişdir ki, hər
bir vətəndaş öz sağlamlığının
qayğısına qalaraq ildə heç olmasa bir dəfə
müayinədən keçməlidir. İndi
bunun üçün hər bir şərait və imkan
vardır.
Möhtərəm
cənab Prezident, Sizin tövsiyənizi rəhbər tutaraq
2012-ci ilin dekabrında Səhiyyə Nazirliyi tərəfindən
"Sağlamlıq ayı" keçirilmişdir. Bu tədbir
çərçivəsində ölkənin bütün
şəhər və rayonları üzrə bir ay ərzində
üç milyona yaxın insan səhiyyə müəssisələrinə
dəvət olunmuş və orada hərtərəfli tibbi
müayinələrdən keçirilmişlər. Çox əlamətdardır
ki, müayinə olunanların 15 faizində, - bu da 400 mindən
artıq insan deməkdir, - müxtəlif xəstəliklər
ilk dəfə aşkarlanmışdır. Həmin xəstələr
müvafiq ambulator və stasionar müalicəyə cəlb
olunmuşlar. Vətəndaşların
sağlamlığının qorunmasında əhəmiyyətli
rol oynayan bu tədbirin müsbət nəticələri,
iqtisadi və sosial səmərəsi özünü hələ
gələcəkdə göstərəcəkdir. Ümumiyyətlə,
əhalinin səhhəti naminə bu gün görülən
işlər gələcək nəsillərin
sağlamlığına göstərilən
qayğıdır. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyevin bu sahədə siyasətini daim dəstəkləyən
tibb işçiləri onu həyata keçirmək
üçün bundan sonra da əzmlə
çalışacaqlar.
Diqqətinizə görə minnətdaram.
Azərbaycan.-2013.- 16 aprel.- S.1-2.