Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin
2013-cü ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş iclası keçirilmişdir
Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin yekun nitqi
- Bu
gün çıxışlarda səslənən rəqəmlər
və məlumat onu göstərir ki, bütün sahələrdə
dinamik inkişaf təmin edilir. Əminəm ki, 2013-cü ildə
həm sosial, həm də iqtisadi sahələrdə
yaxşı nəticələr olacaqdır. Əvvəlki
dövrlərdə və birinci rübdə
görülmüş işlər haqqında burada artıq
kifayət qədər danışıldı. Qarşıda
duran vəzifələr haqqında bəzi fikirlərimi bildirmək
istəyirəm. Əslində, 2013-cü ildə görüləcək
işlərlə bağlı bütün vəzifələr
müəyyənləşdirilmişdir. Dövlət
İnvestisiya Proqramı icra edilir. Eyni zamanda, əvvəlki
dövrlərdə qəbul edilmiş proqramlar icra edilir və
onların bəziləri bu il başa
çatdırılmalıdır. O ki qaldı əsas, yəni,
diqqət tələb edən məsələlərə,
onların içində, əlbəttə ki, iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi bu sahədə əsas vəzifə
olaraq qalır. Əlbəttə, giriş sözümdə gətirdiyim
rəqəmlər deməyə əsas verir ki, bu istiqamətdə
çox önəmli nəticələr əldə
edilmişdir. 11,4 faiz səviyyəsində artan qeyri-neft
iqtisadiyyatımız hesab edirəm ki, dünya miqyasında bəlkə
də ən sürətlə artan iqtisadiyyatdır.
Biz bilirik
ki, həm bölgədə, həm qitədə iqtisadi sahədə
proseslər o qədər də uğurla getmir. Bəzi ölkələrdə
böhran yaşanır. Azərbaycanda isə
düşünülmüş iqtisadi siyasət nəticəsində
qeyri-neft sektorumuz 11,4 faiz artmışdır. Bu, doğrudan da,
çox gözəl göstəricidir və nəzərə
almalıyıq ki, bu artım əvvəlki illərdə
dinamik artımın üzərinə gələn bir
artımdır. Biri var ki, sıfırdan, yaxud da ki, mənfi
göstəricilərdən hansı isə nəticəni əldə
edəsən.
İldən-ilə
qeyri-neft sektorumuz artır. Keçən ilin nəticələri
də bunu göstərir. Keçən il, ümumiyyətlə,
qeyri-neft sektorumuz 9,7 faiz artmışdır. Bu ilin birinci
rübündə isə 11,4 faiz. Yəni, bir daha demək istəyirəm
və hesab edirəm ki, bu göstərici bütün digər
statistik göstəricilər arasında ən önəmlisidir.
Çünki ölkəmizin dinamik inkişafını
göstərir. Onu göstərir ki, ölkəmizin bundan
sonrakı uğurlu inkişafı daim təmin ediləcəkdir.
Bununla bərabər,
öz həllini gözləyən məsələlər də
vardır. Bəzi istiqamətlər üzrə işlər
daha da təkmilləşdirilməlidir. Hesab edirəm ki, bəzi
istiqamətlər üzrə əsaslı islahatlar
aparılmalıdır. Biz sağlam rəqabət mühitinin
tam formalaşdırılmasına nail olmalıyıq. Bu
istiqamətdə böyük işlər
görülmüşdür. Ancaq deyə bilmərəm ki, Azərbaycanda
sağlam rəqabət tam şəkildə təmin edilibdir.
Qeyri-neft sektorumuzda 11,4 faiz səviyyəsində artım, əslində,
biznes mühitinin yaxşı olduğunu göstərir. Ancaq
bununla bərabər, əgər biz sağlam rəqabəti
tam şəkildə təmin edə bilsək,
inhisarçılığa qarşı daha da ciddi addımlar
ata bilsək, əminəm ki, göstəricilərimiz daha da
böyük olacaqdır. Biz rəqabət qabiliyyətli məhsulların
istehsalını artırmalıyıq. Həm ixracı
artırmaq, eyni zamanda, daxili bazarı da rəqabət qabiliyyətli
məhsullarla təmin etmək üçün.
Son illərdə
bizim əsas hədəfimiz idxalı azaltmaq, yerli istehsalı
gücləndirmək, iş yerlərini yaratmaq idi. Biz bu məqsədlərə
nail olmaq üçün dövlət səviyyəsində
kompleks tədbirlər planını icra etmişik. Əlbəttə
ki, Dövlət İnvestisiya Proqramında nəzərdə
tutulmuş infrastruktur layihələri özlüyündə
özəl sektorun inkişafına və rəqabət qabiliyyətli
məhsulların istehsalına kömək göstərirdi.
Çünki əgər dövlət xərcləri
olmasaydı, bölgələrdə müasir infrastruktur layihələri
icra edilməsəydi, əlbəttə ki, heç bir biznes
mühitindən söhbət belə gedə bilməzdi.
Bununla bərabər,
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun xətti ilə ildən-ilə
sahibkarlara güzəştli şərtlərlə daha
böyük məbləğdə kreditlər verilir. Bu il bu məbləğ
250 milyon manatdır. Bu da əlbəttə ki, daxili
istehsalı stimullaşdırır. Yəni, bizim əsas məqsədimiz
bu günə qədər olubdur və bu, məqsəd olaraq
qalır ki, maksimum dərəcədə
özümüzü təmin edək və idxaldan
asılılığı minimuma endirək. İndiki mərhələdə
isə hesab edirəm ki, rəqabət qabiliyyətli məhsulların
istehsalına daha da böyük diqqət yetirilməlidir.
İlk
növbədə, biz daxili bazarı rəqabət qabiliyyətli
məhsullarla təmin etməliyik ki, Azərbaycan vətəndaşları
ölkədə istehsal olunan ən yüksək keyfiyyətli
məhsullarla təmin edilsinlər. Eyni zamanda, bunu mən
sahibkarlarla fevral ayında keçirdiyim görüşdə
demişəm, bu gün də demək istəyirəm ki, bu qədər
sürətlə artan iqtisadiyyatımız və qeyri-neft
sektorumuz, əlbəttə, bizə xarici bazarlara
çıxışı təmin etməyi diktə edir. Yəni,
əgər biz xarici bazarlarda kifayət qədər
böyük mövqelərə nail olmasaq, bu mövqeləri əldə
etməsək, daxili bazarı təmin edəndən sonra bizdə
müəyyən problemlər yarana bilər. Çünki kənd
təsərrüfatının, emal sənayesinin
inkişafı artıq elə sürətlə gedir ki,
istehsal edilən məhsulların həcmi artacaq və əgər
məhsullar rəqabətə dözə bilməsə, xarici
bazarlara çıxmaq ildən-ilə daha da çətin
olacaqdır. Ona görə rəqabət qabiliyyətli məhsulların
istehsalının artırılması hesab edirəm ki, ən
vacib prioritetlərdən biri olmalıdır. Bu istiqamətdə
işlər görülür və sahibkarlara verilən layihələr
ekspertizadan keçirilir. Hesab edirəm ki, dövlət və
hökumət tərəfindən sahibkarlara verilən
tövsiyələr rəqabət qabiliyyətli məhsulların
istehsalına təkan verəcəkdir.
Biz ixrac
mallarının nomenklaturasını artırmalıyıq.
Yenə də əgər bu məhsullar rəqabət qabiliyyətli
olmasa, biz buna nail ola bilməyəcəyik. Yeni müəssisələr
müasir texnologiyalar əsasında
yaradılmalıdır.
Xüsusilə dövlət dəstəyi ilə
yaradılan müəssisələr 100 faiz müasir
texnologiyalar üzərində öz fəaliyyətini
qurmalıdır. Eyni zamanda, dövlətin dəstəyi
olmadan yaradılan müəssisələrdə də nəzarət
olmalıdır ki, köhnəlmiş avadanlıq Azərbaycana
gətirilməsin. Azərbaycanda ən müasir texnologiyalar tətbiq
olunmalıdır. Yəni, bizim, ümumiyyətlə, siyasətimiz
bundan ibarətdir ki, ölkəmizdə istənilən sahədə
ən qabaqcıl texnologiya və təcrübə tətbiq
edilməlidir.
Bununla bərabər,
hesab edirəm ki, iqtisadiyyat üçün vacib olan məsələlərdən
biri də kadr hazırlığıdır. Biz bunu
görürük. Görürük ki, bəzi hallarda
müasir texnologiyalar gətirilir, ancaq kadr potensialı hələ
ki, bir qədər geridə qalır. Ona görə biz
müasir peşəkar kadrların hazırlanmasına daha da
ciddi fikir verməliyik. Bu hazırlıq, əlbəttə ki,
iqtisadiyyatın ümumi inkişafı ilə
uzlaşdırılmalıdır. Biz daha çox sürətlə
inkişaf edən iqtisadi sahələr üzrə kadr
hazırlığına fikir verməliyik. Ancaq eyni zamanda,
bütövlükdə kadr hazırlığı məsələsi
hesab edirəm ki, xüsusi diqqət tələb edir. Bu məsələ,
eyni zamanda, gənclərin bu işlərə cəlb edilməsi
ilə bağlıdır. Gənc kadrların qabağa çəkilməsi
daha da sürətlə getməlidir və ümumiyyətlə,
bildiyiniz kimi, Azərbaycanda gənclər siyasəti uğurla
aparılır, Azərbaycan gəncliyi Dövlət
Proqramı icra edilir. Gəncləri işlə təmin etmək
üçün onların təhsilini yüksək səviyyədə
təşkil etmək üzrə işlər gedir.
Gənc
ailələrin həyatda rastlaşdığı ən
böyük problem mənzil problemidir. Hesab edirəm ki, ipoteka
kreditləşmə mexanizmləri təkmilləşdirilməlidir,
yenidən baxmaq lazımdır. Düzdür, bu istiqamətdə
indi müəyyən islahatlar aparılır. Ancaq hesab edirəm
ki, hələ çox işlər görülməlidir və
ipotekaya ayrılan məbləğ
artırılmalıdır. Baxmaq lazımdır, əgər büdcədə
imkan olarsa bu il, olmasa gələn ildən ipotekaya ayrılan
kreditlər artırılmalıdır ki, gənclərin mənzil
problemi daha da sürətlə təmin edilsin.
Ərzaq
təhlükəsizliyi ilə bağlı daim biz öz
işlərimizi aparırıq
və sahibkarlarla müşavirədə bu məsələ əsas
məsələlərdən biri idi. Yenə də demək
istəyirəm, bizim tam imkanımız var ki,
özümüzü ərzaq məhsulları ilə yüz
faiz təmin edək. Nəinki təmin edək, eyni zamanda,
böyük ixrac potensialı da yaradaq. Biz burada iki istiqamət
üzrə getməliyik. Əlbəttə, bitkiçilik,
heyvandarlıq sahələrində intensiv metodlara daha da
çox üstünlük verilməlidir. Eyni zamanda, iri fermer
təsərrüfatlarının yaradılması prosesi də
başlamışdır. Bizim hələ ki, dövriyyədə
olmayan böyük torpaq sahələrimiz vardır. Orada
meliorativ tədbirlər, infrastruktur layihələri həyata
keçirilməlidir ki, biz on minlərlə hektar yeni torpaqları dövriyyəyə
buraxaq. Beləliklə, bu, həm yeni iş yerlərinin açılmasına gətirib
çıxaracaqdır, eyni zamanda, ərzaq təhlükəsizliyini
tam şəkildə təmin edəcəkdir. Ərzaq təhlükəsizliyi
enerji təhlükəsizliyi
kimi, bəlkə də ondan da
vacib olan məsələdir. İstisna edilmir ki, gələcək
illərdə bu, əsas məsələlərdən birinə
çevriləcəkdir. Çünki qlobal meyillər bunu
göstərir.
Dünyada
indi resurslar uğrunda mübarizə
gedir: enerji, su resursları uğrunda. İndi ərzaq məhsullarının,
deməli, istehsalı ilə bağlı qeyri-müəyyən
bir mənzərə yaranmışdır. Ona görə hesab
edirəm, hər bir ölkə
çalışmalıdır ki, özünü əsas ərzaq
məhsulları ilə tam şəkildə təmin etsin,
xüsusilə Azərbaycan kimi gözəl coğrafi imkanlara
malik olan bir ölkə. Elə
ölkələr var ki, orada ümumiyyətlə,
heyvandarlıqdan, bitkiçilikdən söhbət gedə bilməz.
Səhra tipli torpaqlardır. Ancaq xoşbəxtlikdən bizdə
belə deyil və Azərbaycanda müxtəlif ərzaq məhsullarını
istehsal etmək mümkündür. Doqquz iqlim
qurşağımız və güclü maliyyə
imkanlarımız vardır. Ona görə biz ərzaq təhlükəsizliyini
yüz faiz təmin etməliyik. Bu o demək deyil ki, biz
inteqrasiya proseslərinə, yaxud da ki, indi dünya inteqrasiya
proseslərinə qoşulmuruq. Biz qoşuluruq. Əlbəttə
ki, biz öz iqtisadiyyatımızı bazar iqtisadiyyatı
prinsipləri üzərində qurmuşuq. Ancaq onu da
xatırlayırıq ki, taxılla bəzi ixracçı
ölkələrdə yaranmış müəyyən
çətinliklər istər-istəməz bizə də mənfi
təsir göstərmişdir. Əvvəlki illərdə
bağlanmış kontraktlara xitam verildi, onlar icra edilmədi və
biz vəziyyətdən çıxış yolunu
axtarmağa məcbur idik. Ona görə özümüzü
tam əmin və sığortalı
hiss etmək üçün biz əsas ərzaq məhsulları
ilə özümüzü təmin etməliyik. Əlbəttə
ki, meliorasiya, irriqasiya sistemlərinin qurulması prosesi getməlidir.
Aqrar sahə
ilə bağlı, hesab edirəm ki, biz aqraryönümlü
orta peşə təhsili müəssisələrinin
yaradılmasına da başlamalıyıq. Sovet dövründə
belə praktika var idi. Mən hesab edirəm ki, biz bunu bərpa
etməliyik və ümumiyyətlə, orta peşə təhsili
müəssisələrinin yaradılması və keyfiyyətcə
yeni mərhələyə keçməsi məsələləri
ön plandadır.
Çünki
yenə də qayıdıram kadr hazırlığı məsələlərinə
və görürük ki, Azərbaycanda bütün istiqamətlər
üzrə işlər çox sürətlə gedir, sənaye,
kənd təsərrüfatı istehsalı, xidmət
sektorumuz artır. İndi bu qədər xidmət mərkəzləri
yaradılır. Turizmin inkişafı sürətlə gedir və
biz kadr çatışmazlığı ilə üzləşirik
və gələcəkdə daha da çox üzləşə
bilərik. Ona görə bütün bu məsələləri
aidiyyəti dövlət qurumları, nazirliklər gərək
birgə müzakirə etsinlər, uzlaşdırsınlar.
Bizim
iqtisadi inkişafla bağlı çox dəqiq, konkret
proqramımız vardır. Proqram üzrə gedirik, bir
çox hallarda bu proqramı qabaqlayırıq. Ancaq konseptual
baxımdan bütün nazirliklər, dövlət qurumlarının
rəhbərləri bu işin içindədirlər, bilirlər
ki, bizi nələr gözləyir. Ona görə biz nazirliklər
arasında da bu məsələləri
uzlaşdırmalıyıq.
Eyni
zamanda, elektron kənd təsərrüfatı layihəsi həyata
keçirilməlidir, fermerlərin elektron qeydiyyat sistemi yaradılmalıdır.
Əgər biz buna nail ola bilsək, əlbəttə, digər
başqa tədbirlərlə yanaşı, aqrar sektorun
dayanıqlı inkişafını daha da sürətləndirə
bilərik. Əvvəlki dövrlərdə çox
böyük işlər görülmüşdür. İndi
biz o illəri xatırlayarkən görürük ki, nə
texnika, nə gübrə, nə də yanacaq
çatışmazlığı var. Ona görə
bütün bu məsələlər tədricən öz həllini
tapır. Aqroservislər yaradılır, kreditlər verilir,
dövlət tərəfindən dəstək göstərilir.
Hətta cins mal-qaranın alınmasını da dövlət
bilavasitə öz üzərinə götürür. Eyni zamanda,
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun xətti ilə vəsait
ayrılır. Fermerlər torpaq vergisi istisna olmaqla,
bütün vergilərdən
azaddırlar. Subsidiyalarda təkmilləşmə prosesi getməlidir.
Bu barədə mən əvvəlki müşavirədə
sözümü demişəm, təkrar etmək istəmirəm.
Yəni, bu sahə də həm iqtisadiyyat, həm də sosial
məsələlərin həlli üçün prioritetdir,
çünki əhalimizin 47
faizi aqrar bölgələrdə yaşayır.
Dövlət
İnvestisiya Proqramının icrası ilə bağlı,
hesab edirəm ki, heç bir problem olmayacaqdır. Lazım olan
həcmdə proqram icra ediləcəkdir. Keçən il
ölkə iqtisadiyyatına müxtəlif mənbələrdən
22 milyard dollar investisiya qoyulmuşdur. Bu investisiyaların
böyük hissəsi daxili sərmayələrdir. Ancaq xarici
investisiyalar da təqribən 30 faiz səviyyəsindədir. Bu
da çox gözəl göstəricidir. Bu göstərir ki,
Azərbaycan xarici investorlar üçün cəlbedici ölkə olaraq qalır. Bu, həm
energetika, neft-qaz sektoruna aiddir, eyni zamanda, ölkə
iqtisadiyyatına digər sahələrə də böyük
həcmdə investisiyalar qoyulur. Bunu nəzərə alaraq hesab
edirəm ki, bu il də Azərbaycana qoyulacaq investisiya 22
milyarddan az olmayacaqdır. Həmçinin pensiya və
maaşların artırılması nəzərdə tutulur.
Sovet dövründən qalmış əmanətlərin
qaytarılması bu il başa çatacaqdır. Bütün
bu amillər istər-istəməz makroiqtisadi vəziyyətə
mənfi təsir edə bilər. Ona görə makroiqtisadi
sabitlik həmişə olduğu kimi, diqqət mərkəzində
olmalıdır. Düzdür, keçən il 1,1 faiz, bu ilin
birinci rübündə 1,2 faiz inflyasiya bizi sevindirir. Biz daim
çalışmalıyıq ki, inflyasiya yükü ən
aşağı səviyyədə olsun.
Bu il
sosial proqramların icrası davam etdiriləcəkdir. Bu barədə
mən giriş sözümdə artıq fikirlərimi
bildirdim. Maaşların, pensiyaların artırılması,
ünvanlı sosial proqramın icra edilməsi, sosial infrastrukturun yaradılması.
Bütün bölgələrdə xəstəxanalar, məktəblər,
digər sosial obyektlər tikilir və bu iş davam etdiriləcəkdir.
Səhiyyə
məsələlərinin həlli ilə bağlı nazir
burada məlumat verdi. Doğrudan da, biz son illərdə bu sahədə
də ciddi dönüşə nail ola bilmişik. İndi
müasir klinikalar, diaqnostika, dializ mərkəzləri
yaradılmışdır. Bir daha demək istəyirəm ki,
insan amili ən vacib məsələdir. İnsan
sağlamlığı da ən vacib məsələdir. Yenə
də qayıdıram kadr hazırlığına. Bizim
bölgələrdə də, Bakıda da ən müasir
avadanlıq quraşdırılır. Bəzi hallarda
dünyanın aparıcı klinikalarında olan avadanlıqdan
da geri qalmır, bəzi hallarda onları da qabaqlayır. Mən
bunu bilirəm. Çünki vaxtaşırı xarici
qonaqlarla, səhiyyə sistemindən gələn qonaqlarla
görüşlər əsnasında onlar da bildirirlər ki,
sizdə ən müasir avadanlıq vardır. Amma bəzi
hallarda kadr hazırlığı o səviyyəyə bir qədər
çatmır. Ona görə kadr hazırlığı
burada ön planda olmalıdır. Əlbəttə, ilk
növbədə, biz Azərbaycanda kadr
hazırlığını yüksək səviyyədə
təmin etməliyik. Biz peşəkar həkimlərin yetişdirilməsinə,
ilk növbədə, ölkə daxilində nail
olmalıyıq. Bununla bərabər, bizim həkimlər
müxtəlif proqramlar əsasında xarici klinikalara ezam
olunurlar, orada təlim keçirlər. Eyni zamanda, Bakıda səhiyyə
sahəsində görkəmli mütəxəssislər, alimlər
çalışırlar. Hesab edirəm ki, biz bu prosesləri
daha da sürətləndirməliyik.
Burada
nağdsız ödəmələrin həcmi ilə
bağlı vergilər naziri məsələ qaldırdı.
Bu istiqamətdə böyük işlər
görülmüşdür, xüsusilə 2012-ci ildə,
Bakı şəhərində. Ancaq hələ ki, bu göstəriciyə
görə biz lazımi səviyyədə deyilik. Ümumiyyətlə,
bütün inkişaf etmiş ölkələrdə
nağdsız ödəmələr mütləq əksəriyyət
təşkil edir. Bizdə belə deyildir. Ancaq
çalışmalıyıq ki, biz bu göstəriciyə
görə də inkişaf etmiş ölkələrin səviyyəsinə
yaxınlaşaq.
Ümumiyyətlə,
biz istənilən sahədə müsbət təcrübəni
tətbiq edirik. Harada ki, ən qabaqcıl, müsbət təcrübə
varsa və bizə sərf edirsə, o təcrübəni tətbiq
edirik və etməliyik. Çünki əgər bu olmasa,
ölkəmizi müasirləşdirə bilmərik.
Azərbaycan
inkişaf etmiş ölkələrin sırasında olmalıdır.
Ona görə biz müsbət təcrübəni öyrənirik,
Azərbaycanda istənilən sahədə tətbiq edirik. Bu,
təbii, normal prosesdir. Hesab edirəm ki, biz nağdsız
ödəmələrin səviyyəsini, həcmini artıra,
eyni zamanda, vergilərin yığımında daha da
böyük uğurlara nail ola, xoşagəlməz halların
qarşısını daha da sürətlə ala bilərik.
Yəni, bu, dünyada, inkişaf etmiş ölkələrdə
oturuşmuş bir yanaşmadır. Biz də bunu daha da sürətlə
tətbiq etməliyik.
Ölkəmizdə
korrupsiya və rüşvətxorluğa qarşı
mübarizə çox sürətlə aparılır. Bu
mübarizə hərtərəfli şəkildə
aparılır. Korrupsiya və rüşvətxorluq cəmiyyət
üçün ən böyük problemlərdən biridir, ən
böyük yaramızdır. Biz inkişaf etmiş ölkələrin
bu sahədə də təcrübəsini nəinki öyrənməliyik,
eyni zamanda, tətbiq etməliyik. Mən dəfələrlə
bu barədə fikirlərimi bildirmişəm, bir daha demək
istəyirəm ki, yalnız cəza tədbirləri, inzibati tədbirlər
bizim istədiyimizə nail olmaq üçün kifayət etməz.
Əlbəttə ki, cəza tədbirləri də
olmalıdır, hüquq-mühafizə orqanları da bu istiqamətdə
öz fəaliyyətlərini davam etdirməlidirlər.
İnzibati tədbirlər də görülür və
görüləcəkdir.
Ancaq
institusional tədbirlərin genişlənməsi, tətbiqi,
sistem xarakterli islahatların aparılması və davam etdirilməsi,
hesab edirəm ki, korrupsiyaya, rüşvətxorluğa
qarşı mübarizədə bizə daha da yaxşı
imkan yaradacaqdır. Biz korrupsiya, rüşvətxorluq
üçün mövcud olan meydanı maksimum dərəcədə
daraltmalıyıq. "Elektron xidmət", "Elektron
hökumət" layihələri bu istiqamətdə
atılan çox önəmli addımlardır.
Məmur-vətəndaş
ünsiyyəti bu istiqamətdə minimuma endirilməlidir. Yenə
də inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsini
biz maksimum dərəcədə tətbiq etməliyik. Buna
görə də Azərbaycanda İKT sektorunun
inkişafına daha böyük diqqət göstərilməlidir
və göstəriləcəkdir.
Son aylar ərzində
bu istiqamətdə çox ciddi addımlar
atılmışdır. Onların içində "ASAN xidmət"in
fəaliyyətini mən qeyd etmək istəyirəm. Bu xidmət
öz fəaliyyətini genişləndirir. Artıq minlərlə
vətəndaş "ASAN xidmət"ə müraciət
etmişdir. Biz "ASAN xidmət"in fəaliyyətini
genişləndiririk. Hesab edirəm ki, bu ilin yayına qədər
Bakının bütün rayonları əhatə ediləcəkdir.
Eyni zamanda, böyük şəhərlər - Sumqayıt, Gəncə
şəhərləri əhatə ediləcəkdir. Gələn
il hesab edirəm ki, bütün başqa bölgələrdə
xidmət yaranmalıdır. O vaxta qədər mobil avtobuslarla
bu xidmət göstəriləcəkdir. Artıq avtobuslar
alınıbdır. Yaxın həftələrdə Azərbaycanda
olacaqdır. Bu avtobuslar vasitəsilə müxtəlif bölgələrdə
bu xidmət öz fəaliyyətinə başlayacaqdır.
Bir
sözlə, institusional islahatlar, elektron hökumət, şəffaflıq
və əlbəttə ki, güclü siyasi iradə
olmalıdır. Bu güclü siyasi iradə vardır. Biz əgər
inkişaf etmiş ölkəyə çevrilmək istəyiriksə,
korrupsiyaya, rüşvətxorluğa qarşı daha da ciddi
mübarizə aparmalıyıq. Əminəm ki, biz bu
mübarizədə qalib gələcəyik.
Bununla bərabər,
dövlət məmurlarının məsuliyyəti də
artmalıdır. Dövlət məmurları xalqa xidmət
edir və etməlidirlər. Bu məsələlərlə
bağlı mən fikirlərimi bildirmişəm. Dövlət
məmuru cəmiyyətdə hər bir vətəndaş
üçün nümunə olmalıdır. Təvazökarlıq,
saflıq və Vətənə xidmət nümunəsi.
Dövlət məmurları seçilmiş insanlar
olmalıdır. Onların həm peşəkarlığı,
həm də mənəvi keyfiyyətləri yüksək səviyyədə
olmalıdır. Məmur-vətəndaş münasibətləri
hörmət əsasında qurulmalıdır. Harada
nöqsanlar, pozuntular vardır, əlbəttə ki, tədbirlər
görülür və bu proses bundan sonra da davam etdiriləcəkdir.
Cəmiyyətdə
sosial ədalət prinsipləri tam şəkildə tətbiq
edilməlidir. Bunu bizim Əsas Qanunumuz - Konstitusiya tələb
edir və ümumi normal davranış elə olmalıdır
ki, sosial ədalət prinsipləri pozulmasın. Çünki
deyə bilərəm ki, insanları narahat edən ən
böyük məsələ ədalətsizlikdir, həyatda
da, siyasətdə də, hər bir sahədə də. Ona
görə də ədalət sosial ədalət
olmalıdır və bütün qərarlar ədalətli
olmalıdır. Əgər qərar ədalətlidirsə, əgər
hətta kiminsə xoşuna gəlmirsə, ədalətli
olduğu üçün bu qərarla barışırlar. Əgər
qərar ədalətsizdirsə, əgər belə demək
mümkündürsə, bundan böyük ədalətsizlik
ola bilməz.
Biz sənaye
istehsalının artırılması ilə bağlı əvvəlki
dövrlərdə böyük işlər
görmüşük. Bu ilin birinci rübündə də qeyri-neft
sənayemiz artıb. Bu, müsbət göstəricidir. Ancaq gələcəkdə
sənaye istehsalımızı müasirləşdirmək
üçün əlbəttə ki, böyük işlər görüləcəkdir.
Onların arasında mən texnoparkların
yaradılmasını qeyd etmək istəyirəm. Artıq bu
istiqamətdə işlər gedir. Biz əsas üç mərkəz
seçmişik. Bu mərkəzlər, əslində, ənənəvi
mərkəzlərdir: Bakı, Sumqayıt, Gəncə şəhərləri.
Orada texnoparkların yaradılması prosesi gedir. Hesab edirəm
ki, biz bu siyahıya Mingəçeviri də əlavə etməliyik.
Çünki Mingəçevir də sənaye şəhəridir.
Orada kənd təsərrüfatı demək olar ki, yoxdur.
Mingəçevirdə müasir sənaye komplekslərinin
tikilməsi ilə bağlı qərarlar verilməlidir. Bu məsələ
ilə bağlı mən artıq göstərişlər
vermişəm. İnvestisiya qoymaq istəyən qurumlara tövsiyə edilir ki, eyni
zamanda, onlar Mingəçevirə də diqqət yetirsinlər.
Hesab edirəm ki, buna nail olsaq, onda ölkədə dörd əsas
sənaye mərkəzi olacaqdır. Hesab edirəm ki, Azərbaycan
kimi ölkə üçün bu, kifayətdir. Yəni,
texnologiya parklarının öz üstünlükləri
olacaqdır. Orada fəaliyyət göstərəcək
müəssisələr ölkəmiz, iqtisadiyyatımız
üçün strateji xarakter daşımalıdır. Əlbəttə
ki, orada yalnız rəqabətqabiliyyətli,
ixracyönümlü məhsullar istehsal olunmalıdır. Əminəm
ki, biz yaxın aylarda yeni texnologiya parklarının
yaradılmasını görəcəyik.
Regional
inkişaf proqramına gəldikdə, bu istiqamətdə
işlər plan üzrə gedir. Bu ilin sonuna qədər
ikinci Dövlət Proqramı
yekunlaşdırılacaqdır. Əlbəttə ki,
burada infrastruktur layihələri əsas üstünlük təşkil
edir. Bu layihələrdə heç bir problem yoxdur.
Bakıətrafı
qəsəbələrin inkişaf proqramı da bu il başa
çatmalıdır. Bu, çox böyük proqramdır.
Ancaq icra müddəti çox qısadır - cəmi iki il.
Çalışmalıyıq ki, bu ilin sonuna qədər
bütün qəsəbələrdə nəzərdə
tutduğumuz layihələr icra edilsin. Bilirəm ki, ilin sonuna
qədər Bakıda bütün məktəblər əsaslı
təmir ediləcəkdir. Bu proses artıq gedir. İlin sonuna
qədər bir dənə də olsun təmirsiz məktəb
olmayacaqdır.
Qazlaşdırma
məsələləri demək olar ki, Bakıda 100 faiz təmin
edilib. Ancaq qazın verilməsinin keyfiyyəti hələ ki, bəzi
hallarda problem yaradır. Kənd yollarının, qəsəbədaxili
və qəsəbələrarası yolların tikintisinə
diqqət verilməlidir. Su və kanalizasiya layihələri -
bunlar çox böyük layihələrdir.
Çalışmalıyıq ki, ilin sonuna qədər
işlərin böyük əksəriyyətini görək.
Hər halda bu proqramı qəbul edərkən mən
çox qısa bir müddət qoydum. Biz bunu beş ilə də
uzada bilərdik. Çünki doğrudan da, işin həcmi həddindən
artıq böyükdür. Ancaq iki il ərzində biz
bütün səylərimizi birləşdirmişik ki,
Bakı qəsəbələrinin illərlə yığılıb
qalan problemləri həllini tapsın. Hesab edirəm ki, bu da
çox önəmli bir sosial layihədir.
Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolunun tikintisi davam edir. Biz hesab edirdik ki, 2013-cü ildə
bu layihəni icra edəcəyik. Ola bilər ki, gələn ilə
qalsın. Ancaq bütövlükdə deyə bilərəm
ki, layihənin icrasında heç bir problem yoxdur. Əsas
işlər bu ilin sonuna qədər görüləcəkdir.
Bu layihə, yenə də deyirəm, Azərbaycan dövlətinin
təşəbbüsü ilə həyata keçirilir. Biz
bu layihəyə həm siyasi dəstək vermişik, həm
də maliyyə yükünün böyük hissəsini
öz üzərimizə götürmüşük. Ancaq biz
indi görürük ki, bu layihə də artıq regional
müstəvidən çıxıbdır. Əvvəlki illərdə
bu layihəyə qarşı çıxanlar indi onu dəstəkləyirlər.
Yaxşı xatırlayıram ki, biz Bakı-Tbilisi-Qars layihəsini
tərəfdaşlarımızla ciddi şəkildə
müzakirə etdikdə "Ermənistan niyə bu layihənin
üzvü deyildir" sualları ilə üz-üzə
qalmışdıq. "Ermənistan bu layihənin
üzvü olmasa, bu layihəyə beynəlxalq dəstək
verilməyəcəkdir" məsələləri də
ortaya çıxmışdı. Ancaq buna baxmayaraq, Azərbaycan,
Türkiyə, Gürcüstan dövlətlərinin birgə
iradəsi nəticəsində biz bu layihəni həyata
keçiririk, keçirəcəyik. Ermənistan bu layihədən
də təcrid edilibdir. Bu, bizim prinsipial mövqeyimizdir. Nə
qədər ki, torpaqlarımız işğal
altındadır, Ermənistan heç bir regional layihənin
iştirakçısı ola bilməz.
Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolunun həyata keçirilməsi tarixi hadisədir.
Eyni
zamanda mən son illər ərzində Azərbaycanda turizmin
sürətlə inkişafını qeyd etmək istəyirəm.
Xüsusilə birinci rübdə bu sahədə çox əlamətdar
hadisə baş vermişdir - "Şahdağ" xizək mərkəzi
fəaliyyətə başlamışdır. Bu da hesab edirəm
ki, əlamətdar hadisədir. Çünki heç bir
dövrdə Azərbaycanda dağ-xizək mərkəzi
olmamışdır. Qonşu ölkələrdə
olmuşdur. Ancaq Azərbaycanda olmamışdır. Hesab edirəm
ki, bu layihənin icra edilməsi artıq öz səmərəsini
göstərir. Dövlət əsas texniki və maliyyə
yükünü öz üzərinə
götürmüşdür. Bu da təbiidir. Bu da özəl
sektora, regionun inkişafına verdiyimiz töhfədir. Minlərlə
iş yeri yaradılacaqdır. Artıq Qusar rayonunda yüzlərlə
iş yeri yaradılıbdır, özü də keyfiyyətli
iş yerləridir. Orada işləyənlərə yüksək
maaş verilir. Eyni zamanda biz Azərbaycan vətəndaşları
üçün gözəl bir istirahət və əyləncə
mərkəzi yaratdıq. Bu yaxınlarda mənə verilən
məlumata görə, birinci iki ay ərzində 50 min insan
artıq bu kompleksdən istifadə edibdir. Bu, çox
böyük göstəricidir. Nəzərə alsaq ki, orada cəmi
bir kiçik mehmanxana fəaliyyət göstərir, 50 min
insanın oraya gəlməsi çox əlamətdar hadisədir.
Gələn qış mövsümünə qədər ən
azı üç yeni böyük mehmanxana öz
qapılarını qonaqların üzünə
açacaqdır. Yeni istirahət zonaları, parklar, yeni küçələr
salınır. Yəni "Şahdağ" kurortu dünya
miqyasında ən müasir, ən gözəl kurortlardan birinə
çevrilməlidir. Qarşıya məhz belə məqsəd
qoyulmuşdur.
"Şahdağ"
kurortunun açılışına gedərkən mən
oraya birinci səfərimi xatırladım. Birinci dəfə mən
oraya gedəndə orada bir dənə olsun tikili yox idi. Hər
tərəf dağlar, qar idi. Nə yaşayış yeri var
idi, nə də bir bina, heç nə yox idi. Bu layihəni
başlayarkən, sözün düzü, bir az fikirləşirdim
ki, görəsən, biz bunu icra edə biləcəyik, yoxsa
yox?! Ancaq çox şadam ki, bu məsələnin həllində
də biz uğurlara imza atdıq. Bu, onu göstərir ki, istənilən
layihəmiz, əgər biz bu layihəni
başlayırıqsa, mütləq uğurla başa
çatmalıdır. Bütün infrastruktur layihələri
icra edildi - içməli su, kanalizasiya, elektrik, qaz xətləri.
Gözəl dördzolaqlı yol, otellər,
qaldırıcılar, tibb mərkəzləri, təlim yerləri,
müasir istirahət zonaları tikilir. Hesab edirəm ki, bu,
ölkəmizin ən gözəl istirahət zonalarından
biri olacaqdır.
Çox
şadam ki, bu layihədən sonra Qəbələ rayonunda da
xizək kurortunun yaradılmasına başlayıblar. Mən
bu yaxınlarda orada olarkən gördüm ki, artıq Qəbələdə
ikinci xizək kurortu yaradılır. Bu kurort da bu ilin sonuna qədər
hazır olacaqdır.
Çıxışımın
sonunda qeyd etməliyəm ki, "İnformasiya-kommunikasiya
texnologiyaları ili" Azərbaycanda uğurla
başlayır. Azərbaycan kosmik dövlətdir. Bu,
böyük, tarixi nailiyyətdir. "Azərspace-1" peyki
orbitdədir. Artıq idarəçilik də Azərbaycana
verilibdir. Biz bu peyki Bakıdan idarə edirik. Artıq tərəfdaşlarla
ikinci, üçüncü peykin orbitə buraxılması
ilə bağlı danışıqlara
başlamışıq. Bu da bir yenilik, müasirlik,
inkişafdır.
Eyni zamanda qeyd etmək istəyirəm ki, bizim ikinci regional inkişaf proqramımız bu ilin sonunda başa çatır. Çox iş görülübdür. Amma görüləcək işlər çoxdur. Ona görə hesab edirəm ki, üçüncü dövlət proqramının hazırlanması ilə bağlı biz daha da fəal işləməliyik. İlin sonuna qədər üçüncü dövlət beşillik proqramı hazır olmalıdır ki, 2014-cü ilin əvvəlində biz onu da qəbul edək və beləliklə, ölkəmizin uğurlu inkişafını təmin edək. Sağ olun.
AzərTAc
Azərbaycan.-2013.- 16 aprel.- S.3-4.