Şəkillərlə
səyahət
Fotokameranın köməyi ilə sənədləşən
gözəlliklərə baxdıqca heyrətlənirsən.
İnanmağın gəlmir ki, bu qeyri-adi şəkillərlə
bizi səyahətə çıxaran məhz
fotoalbomdur. Burada fotoqrafiya sənətindən çox
fotoqraf-rəssamın həssaslığı,
yaradıcılığı, qeyri-adi məqamları
seçmək qabiliyyəti diqqət çəkir. Oxuculara yönələn ön
sözdə oxuyuruq: "Bu
albomda təqdim olunan
işləriE fotoqrafiyanın onun üçün hobbidən başqa
bir şey
olmadığı bir insan
yaratmışdır. Bu şəkillərin
çoxu müxtəlif yaxın və uzaq, xarici ekzotik
ölkələrə səfərlər və səyahətlər
zamanı çəkilib. Burada çox şey
tanış görünə bilər. Lakin
başqa bir məqam
diqqət çəkir: hətta televiziyada,
yaxud parlaq jurnal səhifələrində görməyə
adət etdiyimiz ən tanış obrazlar belə, burada xüsusi görmə bucağı altında,
məxsusi rakusda - Ədalət Əliyevin
baxış rakusunda verilmişdir".
Ədalət
Əliyevin təqdim etdiyi bu fotoalbom sanki bir rəssamın səyahətlər
salnaməsidi. Onu vərəqlədikcə gözümüz
önündə Avropanın və Asiyanın möhtəşəm
şəhərləri, təbiət mənzərələri,
qeyri-adi tikililəri, küçələri,
insanları, məişət və mədəniyyət
görüntüləri canlanır. Bəlkə
də ilk baxışda kiminsə diqqətini
cəlb etməyən, amma Ədalət
Əliyevin kamerasından yayınmayan elə məqamlar var ki, ona
heyrətlənməyə bilmirsən. Çiçəyin
üstünə qonmuş arıdan tutmuş tumurcuqlayan
ağacın qeyri-adi
görüntüsünə, Venesiyanın
füsunkarlığına, Eyfelin möhtəşəmliyinə, çayların, dənizlərin
qeyri-adiliyinə, hər ölkənin özünəməxsus
şəhərsalma mədəniyyətinə, gəmilərə,
körpülərə, təbiətin min
bir gözəlliyinə, səhraların
qəribəliyinə, rənglərin əlvanlığına,
abidələrə, sahibini gözləyən
oturacaqların düzülüşünə,
insanların geyiminə, buludların topasına,
ağacların kölgəsinə, bir
sözlə, müasirliklə qədimliyin vəhdətinə,
yeniləşən dünyanın təzadlarına maraqla tamaşa edirsən.
İçində bir minnətdarlıq hissi baş
qaldırır. İş masasının
arxasında əyləşərək bir
albomu vərəqləməklə
dünyanı səyahətə çıxırsan.
Bu
danışan şəkillərin hər biri dəyərli və
mənalıdır. Ədalət Əliyev bu şəkillərlə bir
daha təsdiqləyir ki,
o, sadəcə, fotoqrafiya
ilə məşğul olmur, onun sinəsində rəssam duyğulu
ürək döyünür. Elə təbiət
mənzərələri var ki, inanmaq istəmirsən,
o, fotodur, çünki əsl rəsm əsəri təsiri
bağışlayır. Bu da səbəbəsiz deyildir.
Müəllifin babası Hüseyn
Əliyev Azərbaycan təsviri sənətinin görkəmli
nümayəndələrindən biri olub. Xalq rəssamının
fırçasından çıxan saysız-hesabsız mənzərələr,
kompozisiyalar, natürmortlar,
portretlər mədəniyyət tariximizin
inciləridir. Bu nəslin böyük nümayəndələrindən
biri akademik Həsən
Əliyev hara səyahət etsəydi,
fotokamerası həmişə çiynində olardı.
Vaxtilə "Azərbaycan təbiəti" jurnalında Həsən
müəllimin çox dəyərli,
müqayisəsi tapılmayan fotoəsərləri işıq
üzü görüb.
Orta
məktəbdə Ədalət Əliyevin müəllimi
olmuş İnna Berman söyləyir: "Mənim çox sevimli
şagirdlərimdən biri olub. məktəbli vaxtlarından səyahəti
çox sevərdi. O, gəzdiyi, olduğu yerlərdə başqalarının hiss etmədiyi gözəllikləri görə
bilirdi, incəlikləri seçməyi
bacarırdı. Bu, o zaman da, indi
də onun fotolarında öz
əksini tapıb. Ədalətin hər fotosunda
rəssam fərdiliyi var,
yaradıcılığında heç zaman qüsur tapmaq mümkün deyil. Mən şagirdimin
bu qabiliyyətini çox
sevirdim, gələcəyinə də
inanırdım. İndi mənə yeni albom-kitabını da
bağışlayıb. Əsərlərinə böyük məmuniyyətlə baxaraq həm zövq almışam,
həm də yetirməmin uğurlarına sevinmişəm.
Yeri gəlmişkən deyim
ki, gənc nəslə bax,
bunu öyrətmək lazımdar - hər
işi yüksək səviyyədə,
nöqsansız yerinə yetirməyi. Gör
neçə ildir ki, orta məktəbi bitirib, ali təhsil alıb, işləyir,
respublikanın tanınmış yaradıcı şəxsiyyətlərindən
biridir. İndiyədək müəllimlərini
unutmayıb. Mənə də tez-tez zəng
vurur. Halımı, vəziyyətimi soruşur, hətta məsləhətləşir
də. Mən yetirməmlə fəxr edirəm!"
Həqiqətən
də, yaradıcı şəxsin həssas olmasının
böyük əhəmiyyəti var. Bu
məziyyət onun yaratdığı əsərlərdə
də öz əksini tapır. Fotoalboma diqqətlə nəzər saldıqca
müəllifin adiliklərin köksündən qeyri-adilikləri
ustalıqla lentə köçürməsi qəribə təsir
bağışlayır. Bəlkə də heç
kəsin ağlına gəlməyən məqam var ki, Ədalət
Əliyev onu foto sənətinə
gətirməklə rəğbət qazanıb. Məsələn,
payızda yarpaqların su üzərinə
tökülməsi yaşamın son məqamını
bildirir. Qırmızı kirəmitli evlərin
bir-birinə bənzəyən, eləcə də fərqlənən
görüntüləri sanki həyatın
rənglərinə qovuşur.
Təbiət
özü İlahinin şah əsəridir. Onun qucağında elə mənzərələr,
qeyri-adi görüntülər var ki, sanki
insan əli ilə cilalanıb. Adi qaya
parçasıdır, amma illərin,
qovğaların nəticəsində abidəyə çevrilib. Elə bil insan bədənidir. Bütün
əzalar yerində. Bax, bu
məqamı fotosənətinə gətirməklə müəllif
ona əbədi yaşamaq
haqqı verib. Qaranlıq bir
otaqda, pəncərədən düşən
işıqda diqqət çəkən an.
Gözəl bir xanım stol
arxasında əyləşərək dərin
düşüncələrə qərq olub.
Yaxud bomboz
qayalıqlar, ortasından axan çay - insan hənirinə,
səsinə həsrət qalmış düzlər. Bu şəkillərdə bir
düşündürmək məqamı da
var. O yerdə ki insan görünür, insan zəhmətinin bəhrəsi diqqət
çəkir, istər-istəməz həyat eşqi
duyursan. Bəşərin əşrəfi
olan insanın böyüklüyünə,
qüdrətinə, gücünə bir daha məftun olursan. O yerdə
ki təbiət solğundur,
daş-qaya küskündür,
insan yoxdur, bir tənhalıq hiss edirsən.
Bu mənada Ədalət Əliyevin
fotoları təkcə göz
oxşayıb könül sevindirmir,
eyni zamanda düşündürür, olumdan
ölümə gedən yolun
arasındakı məsafədə baş
verənlər haqqında təhlillər aparırsan. Həm təbiətin
gözəlliyinə, həm də insanın
yaradıcılıq eşqinə, amalına həsəd
aparırsan. Bir məsələdə dəqiq
düşünürsən ki, ən
gözəl mənzərə də, füsunkar
təbiət guşəsi də insansız dəyərsizdir. Harada insan varsa,
harada sülh varsa, ora gözəldir! Bəlkə
də elə bu niyyətlə Ədalət
Əliyevin əsərlərində insana xoş təsir bağışlayan, ona müsbət emosiyalar
aşılayan, heyrətləndirən, düşündürən,
güldürən anlar öz
əksini tapıb. Qalmaqallar, döyüş səhnələri, insan duyğularına sıxıntı gətirən
məqamlar onun kamerasını cəlb etməyib.
Şəkillərdəki dinamikliyin
özündə həyatın davamı, yaşamaq
əzmi var. Bir tərəfdə günəbaxanların sarı
işığı, zəmilərin qızılı rəngi,
dənizlərin maviliyi, ağacların
yaşıllığı, gül-çiçəyin əlvanlığı,
Günəşin şəfəqləri ruhumuzu
oxşayırsa, digər tərəfdə də gecənin
siyahlığında, Ayın qızartısında, səhərin
aydınlığında ümid nəğmələri
oxunur.
Çox istərdik ki, gələcəkdə müəllifin yaradıcılığında Azərbaycanla da bağlı belə albom nəzərdə tutulsun. Doğrudur, yurdumuza aid kiçik bukletlər var, amma Ədalət Əliyev yaradıcı şəxsiyyət olduğuna görə çoxunun görə bilmədiyi gözəllikləri həssaslıqla duyur. Bu səbəbdən də onun hazırlayacağı albom sözsüz ki, daha maraqlı və qeyri-adi olar. Dünya coğrafiyası, ədəbiyyatı, poeziyası, kinosu, teatrı olduğu kimi, dünya fotosu da var və bunu ilk dəfə Azərbaycan oxucularına, tamaşaçılarına təqdim edən Ədalət Əliyevə yeni uğurlar arzulayırıq!
Flora XƏLİLZADƏ.
Azərbaycan.- 2013.- 11
aprel.- S. 12.