Heydər Əliyev sahibkarlığın
inkişafına xüsusi diqqət yetirmişdir
Müasir Azərbaycanın qurucusu Heydər Əliyevin 90 illik yubileyi ərəfəsində onun haqqında fikir söyləmək həddən artıq böyük məsuliyyət tələb etdiyi qədər də şərəflidir. Azərbaycanın dövlət müstəqilliyi təhlükə altında olanda, ölkə son dərəcə ciddi ictimai-siyasi problemlərlə, iqtisadi çətinliklərlə, hərbi qarşıdurma ilə üzləşdiyi tarixi anlarda xalqımız ulu öndər Heydər Əliyevə müraciət etdi və onun hakimiyyətə qayıdışını zəruri saydı. Heydər Əliyevin 1993-cü ildə ikinci dəfə Azərbaycan rəhbərliyinə qayıdışı ilə ölkənin ictimai-siyasi, sosial, iqtisadi, elmi-mədəni həyatında, beynəlxalq əlaqələrində əsaslı dönüş yarandı.
Ulu öndər Heydər Əliyev xalqın itmiş inamını özünə qaytara bildi. Bu yolda gördüyü hər bir işdə xalqa arxalandığını dönə-dönə bildirirdi. Çıxışlarının birində demişdir: "Mənim yaratdığım hər bir şey mənim üçün əzizdir. Amma mənim üçün hər şeydən əziz mənim xalqımdır, mənim Vətənimdir, mənim torpağımdır".
Ulu
öndər azad sahibkarlığın inkişafına daim
diqqət göstərmiş və respublikamızın
sosial-iqtisadi inkişafını bilavasitə sahibkarlıqla,
onun tərəqqisi ilə əlaqələndirmişdir.
Sahibkarlığı
inkişaf etdirmək, əlverişli biznes və investisiya
mühiti yaratmaqla ölkəyə xarici investisiyaları cəlb
etmək, qeyri-neft sektorunun inkişafına nail olmaq bu mərhələdə
həyata keçirilən iqtisadi siyasətin səciyyəvi
xüsusiyyətlərindən biri olmuşdur. Həyata
keçirilmiş məqsədyönlü tədbirlər nəticəsində
Azərbaycanda sahibkarlar təbəqəsi
formalaşmış, özəl sektorun ölkənin
sosial-iqtisadi inkişafında rolu daha da artmışdır.
Onun
rəhbərliyi altında iqtisadı və dövlət idarəetmə
sistemi sahəsində aparılan kompleks islahatlar ölkədə
iqtisadiyyatın bütün sahələrinin, o cümlədən
sahibkarlığın formalaşmasına güclü təkan
vermişdir.
Ölkədə
həyata keçirilən iqtisadi siyasət
sahibkarlığın inkişafının sürətləndirilməsinə,
ölkənin sosial - iqtisadi problemlərinin həllində
sahibkarlığın rolunun gücləndirilməsinə, bu
istiqamətdə dövlət gayğısının
artırılmasına və ən əsası mövcud
potensialın reallaşdırılmasına yönəlmişdir.
Bu məqsədlə qanunvericilik bazasının
formalaşdırılması, bürokratik maneələrin
aradan qaldırılması, maliyyə dəstəyinin göstərilməsi
və digər sahələrdə mühüm əhəmiyyətli
addımlar atılmışdır.
İqtisadiyyatın ümumi inkişafı ilə yanaşı, ölkənin aqrar sahəsinin də inkişafı daim ulu öndərin diqqət mərkəzində olmuşdur. Hələ, 1994-cü il dekabırın 10-da keçirilmiş "Aqrar islahat: problemlər və onların həlli yolları" mövzusunda Beynəlxalq konfrasda çıxış edən ümummilli lider demişdir: " ... Biz islahatçı qüvvələrə yol açmalı, islahatları cəsarətlə həyata keçirməliyik. Ən əsas prinsiplərdən biri odur ki, gərək xalqımıza, xüsusən kasıb təbəqəyə, kəndlilərə, daim torpaqla bağlı adamlara zərər vurulmasın, əksinə, xeyir gətirilsin. İslahatlar yeni sahibkarlar yaradacaq, ancaq aqrar bölmə ilə bağlı hər bir adam öz payını almalıdır. Bu islahatlar xalqımızın ümumi rifahının qaldırılması üçün həyata keçirilməlidir." Belə də oldu. Ulu öndərin təşəbbüsü ilə "Torpaq islahatları haqqında", "Kolxoz və sovxozların islahatları haqqında", "Aqrar islahatın əsasları haqqında" Azərbaycan Respublikası qanunları qəbul edilmiş, bu qanunların icrası ilə bağlı aparılan məqsədyönlü aqrar islahatlar nəticəsində 4270 kənddə yaşayan 850 mindən çox ailə torpaq mülkiyyətçisinə çevrilmiş, bu torpaqlardan səmərəli istifadə olunması üçün onlar dövlət qayğısı ilə əhatə olunmuşdular.
Bütün bunlar Heydər Əliyevin rəhbərliyi dövründə Azərbaycanın sürətli iqtisadi inkişafa nail olmasının əyani sübutudur. Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında hazırlanmış milli inkişaf strategiyası Azərbaycanı sürətli inkişaf yoluna çıxartdı. Bu inkişaf həyatın bütün sahələrini əhatə edirdi.
Sahibkarlığın inkişafı istiqamətində 1997-2000-ci illəri əhatə edən dövlət proqramının qəbul edilməsinin xüsusi rolu olmuş, kiçik və orta sahibkarlığın inkişafı Azərbaycan dövlətinin iqtisadi siyasətinin prioritet sahələrindən birinə çevrilmişdir. Bu proqramlar çərçivəsində iqtisadiyyatın və sahibkarlığın tənzimlənməsi sahəsində əhəmiyyətli tədbirlər həyata keçirilmiş, sahibkarlara dövlət maliyyə köməyi sistemi təşkil edilmişdir.
Sahibkarlığın inkişafının mühüm şərtlərindən biri olan infrastrukturun formalaşdırılması sahəsində vacib işlər görülmüş, sahibkarlara zəruri texniki yardım - məsləhət, informasiya və s. xidmətlər göstərən strukturlar yaradılmışdır.
Sahibkarlıq fəaliyyətinin tənzimlənməsi ilə bağlı qanunvericilik bazasının yaradılması sahəsində qəbul edilən sənədlərdə bazar münasibətləri əsasında iqtisadiyyatın inkişafına münbit şəraitin yaradılması, sahibkarlığa hüquqi təminatın verilməsi və rəqabət mexanizminin formalaşması, həmçinin rəqabətin qorunması ilə bağlı müddəalar öz əksini tapmışdır. Bu sənədlər bu gün də iqtisadiyyatın bütün sahələrini əhatə etməklə azad rəqabətin təmin olunmasına və iqtisadiyyatın dinamik inkişafına xidmət edir.
Ümummilli liderin yenidən respublika rəhbərliyinə qayıdışı Azərbaycan iqtisadiyyatının dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyasına imkan verdi. Ulu öndər bütün daxili və xarici təzyiqlərə baxmayaraq, 1994-cü il sentyabrın 20-də ölkəmizin təbii sərvətlərinin, ilk növbədə Xəzərin Azərbaycan sektorundakı neft və qaz yataqlarının birgə istismarı sahəsində dünyanın aparıcı şirkətləri ilə əməkdaşlıq əlaqələri yaratmağa müvəffəq oldu. Neft müqavilələri müvəffəqiyyətlə həyata keçirilir və öz müsbət bəhrəsini verir. Bu gün Azərbaycan dünyanın inkişaf etmiş dövlətləri ilə çoxşaxəli diplomatik əlaqələr saxlayır, ən nüfuzlu beynəlxalq təşkilatların, birliklərin iqtisadi və maliyyə qurumlarının üzvü kimi uğurla çıxış edir. Ölkəmizin dünya birliyində nüfuzu gündən-günə artır, dövlətimiz beynəlxalq və regional siyasətin həyata keçirilməsində getdikcə daha fəal iştirak edir.
1993-cü ildən Azərbaycan iqtisadiyyatına yatırılan sərmayələrin həcminin ilbəil sürətlə artması ölkəmizdə həm daxili, həm də xarici investisiya üçün yaradılan əlverişli mühitin məntiqi nəticəsidir. Xarici investisiyanın ölkəmizə cəlb olunması ümummilli lider Heydər Əliyevin apardığı uzaqgörən siyasət sayəsində mümkün olmuşdur. Ulu öndərin bu sahədə verdiyi tövsiyə və tapşırıqları əldə rəhbər tutaraq xarici investisiya haqqında təkmil qanunvericilik bazası yaradılmışdır. Xarici investisiyaların cəlb olunması və qorunması istiqamətində atılan addımlar Azərbaycanla müxtəlif ölkələr arasında investisiyaların təşviqi və qarşılıqlı qorunması haqqında sazişlərin təsdiq edilməsi ilə bağlıdır. Məhz görülən bu tədbirlərin nəticəsidir ki, bu gün Azərbaycan investisiya cəlb edən ölkədən investisiya qoyan ölkəyə cevrilmişdir.
Ulu öndər Heydər Əliyevin bilavasitə tapşırığı əsasında 1997-ci ildən başlayaraq vergi münasibətlərinin tənzimlənməsi sahəsində vahid qanunvericilik bazasının yaradılması məqsədilə Vergi Məcəlləsinin layihəsinin hazırlanmasına başlanmışdır. Bu layihənin hazırlanması prosesində onun ayrı-ayrı hissələri dövlət başçısı yanında dəfələrlə müzakirə edilmiş, vergitutmanın sadələşdirilməsi, onun bazasının genişləndirilməsi, vergi yükünün azaldılması, vergi ödəyicilərinin hüquqlarının genişləndirilməsi barədə onun dəyərli tövsiyələri bu işin uğurla başa çatdırılmasına kömək etmişdir.
Vergi sisteminin təkmilləşdirilməsi və onun beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılması sahəsində atılmış ən başlıca addım yeni Vergi Məcəlləsinin qəbul edilməsi oldu və bu, hər şeydən əvvəl müdrik siyasətçi Heydər Əliyevin uğurlu iqtisadi siyasətinin məntiqi nəticəsi kimi qiymətləndirilməlidir.
Ötən müddət ərzində dövlət nəzarətinin tərkib hissəsi kimi iqtisadi nəzarət sisteminin mühüm elementlərindən biri olan maliyyə nəzarəti sahəsində də ciddi dəyişikliklər baş vermişdir. Bazar iqtisadiyyatının tələblərinə uyğun olaraq dövlətimiz iqtisadiyyata birbaşa müdaxilə etmə siyasətindən imtina edərək, dolayı vasitələrlə tənzimləmə siyasətinə üstünlük vermişdir ki, bunlardan da biri səmərəli maliyyə nəzarəti, o cümlədən vergi nəzarəti sisteminin tətbiqi olmasıdır. Bu məqsədlə vergi orqanları tərəfindən aparılan vergi yoxlamaları əsaslı təhlil olunmuş və burada mövcud boşluqların aradan qaldırılmasına dair müvafiq dəyişikliklər edilmişdir. Bu dəyişikliklər səyyar vergi yoxlamalarının dövrilik prinsipinə əsasən yox, qanun pozuntusuna yol verən, vergidən yayınan intizamsiz vergi ödəyicilərində aparılmasını nəzərdə tutmuşdur.
Müstəqilliyin ilk illərində ümummilli liderin rəhbərliyi altında bazar iqtisadiyyatına keçidlə əlaqədar iqtisadiyyatın bütün sahələrində olduğu kimi, bank sistemində də liberal islahatlara başlandı. İslahatların ilkin mərhələsində dövlət banklarının restrukturizasiyası və sağlamlaşdırılması tədbirləri həyata keçirildi, özəl bank sisteminin institusional formalaşması təmin edildi. Bu mərhələdə kapitalla bağlı aşağı tələblər, sistemə daxil olmaq üçün son dərəcədə liberal şərtlər müəyyən olundu və bank fəaliyyətini tənzimləmək üçün yumşaq tənzimləmə alətləri tətbiq edildi. Bu proseslərin nəticəsində bank sistemi institusional olaraq genişlənməyə və özəl bankların sayı artmağa başladı.
Bank islahatlarının növbəti mərhələsində, 2000-ci ildən başlayaraq həyata keçirilən özəl bankların intensiv sağlamlaşdırılması tədbirləri bank sisteminin davamlılığının möhkəmlənməsinə və maliyyə vasitəçilik funksiyasının yaxşılaşmasına mühüm şərait yaratdı.
Uğurlu neft strategiyasının məntiqi nəticəsi kimi iri neft gəlirlərinin ölkəyə axınını və bu əsasda bankların maliyyə resurslarının strateji məqsədlərə effektiv ötürülməsinə hazır olmalarını nəzərə alaraq yeni, 2002-2005-ci illəri əhatə edən inkişaf strategiyasının əsas məqsədini neft gəlirlərinin qeyri-neft sektoruna səmərəli və təhlükəsiz transformasiyası, əhalinin və regionların bank xidmətlərinə çıxış imkanlarının artırılması və bu əsasda yoxsulluğun azaldılması üçün bank sisteminin maliyyə vasitəçilik funksiyasının inkişaf etdirilməsi, bank sisteminin davamlılığının və etibarlılığının möhkəmləndirilməsi, bank xidmətləri bazarında azad və sağlam rəqabət mühitinin təmin edilməsi təşkil edirdi.
Müəyyən edilmiş
strateji hədəflərə nail olunması üçün
bank fəaliyyətinin qanunvericilik bazasının təkmilləşdirilməsi
və beynəlxalq standartlara
uyğunlaşdırılması, bank sisteminin
etibarlılığının və
sağlamlığının artırılması, bank xidmətlərinə
çıxış imkanlarının genişləndirilməsi,
bank sistemində şəffaflığın
artırılması və bazar intizamının möhkəmləndirilməsi,
səmərəli bank nəzarətinin təşkili kimi
konkret vəzifələr qarşıya qoyulmuş və icra
edilmişdir.
Bank
sisteminin bütün istiqamətləri üzrə həyata
keçirilən radikal islahatlar və institusional inkişaf nəticəsində
sektorda dərin kəmiyyət və keyfiyyət dəyişiklikləri
baş vermiş, xarici bankların Azərbaycana marağı
artmışdır.
Bunun
bariz nümünəsi kimi Azərbaycanda ilk dəfə olaraq
Azərbaycan Respublikasının
və Türkiyə Cümhuriyyətinin iştirakı
ilə yaradılmiş, 1995-ci ilin iyul ayında Heydər Əliyevin
iştirakı ilə açılışı olmuş
"Azər-Türk Bank" Acıq Səhmdar Cəmiyyəti
hər iki dövlətin iqtisadiyyatında körpü rolunu oynayaraq, bu
dövlətlərin iqtisadiyyatının inkişafında bu
gün də yaxından iştirak edir.
Sektora
əmanət qoyuluşunu stimullaşdırmaq və əhalinin
sektora etibarını artırmaq məqsədilə, 2007-ci ildə
əmanətlərin sığortalanması sistemi
yaradıldı.
Bank-maliyyə sektoru uğurla həyata keçirilən inkişaf və modernizasiya strategiyası, həmçinin böhranqabağı preventiv idarəetmə və "maliyyə immunizasiyası" tədbirləri nəticəsində 2008-ci ildən başlayan qlobal böhranla qarşıdurmada kifayət qədər dayanıqlılıq nümayiş etdirərək öz müvazinətini itirmədi. Dünyanın əksər ölkələrindən fərqli olaraq Azərbaycanın bank sektorunda hər hansı iflas və xüsusi gərginlik halı qeydə alınmadı, sektor öz ölçülərini və sabitliyini qorudu.
Hazırda Azərbaycanda 43 bank, 600-dən cox bank filialı və 98 bank olmayan kredit təşkilatı fəaliyyət göstərir. Bankların xüsusi və cəlb edilmiş vəsaitlərinin, o cümlədən əhalinin banklardakı əmanətlərinin həcminin dinamik inkişafı aktiv əməliyyatların genişləndirilməsi üçün əlverişli şərait yaratmış, nəticədə bank aktivlərinin həcmi davamlı artım göstərərək 20 mlrd. manata çatmışdır.
Ümummilli lider Heydər Əliyev sahibkarların problemləri ilə müntəzəm maraqlanmış, onlarla mütəmadi görüşlər keçirmiş və iş adamlarını narahat edən məsələlərin aradan qaldırılması sahəsində ciddi tədbirlərin görülməsini tapşırmışdır. Belə görüşlərə nümunə kimi 2002-ci ilin aprel-may aylarında yerli və xarici iş adamları ilə keçirilən görüşləri göstərmək olar. Bu görüşlərdə sahibkarlığın inkişafı yolları araşdırılmış, bu inkişafa mane olan əngəllərin aradan qaldırılması üçün konkret tədbirlər müəyyənləşdirilmişdir. Sahibkarlara dövlət qayğısının ən yüksək səviyyədə bir daha təsdiqi olan bu görüşlər və onların nəticəsi kimi avqust-sentyabr aylarında imzalanmış çox mühum fərman və sərəncamlar ölkədə sahibkarlığın inkişafında yeni mərhələnin əsasını qoymuşdur.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında sahibkarlığın inkişafına dövlət nəzarət sisteminin təkmilləşdirilməsinin özünəməxsus rolu olmuşdur. Məlum olduğu kimi, iqtisadi canlanmanın vüsət aldığı dövrdə nəzarət işləri ilə məşğul olan dövlət orqanlarının fəaliyyəti ümumilikdə respublikanın iqtisadi böhrandan çıxmasında subyektiv maneələr yaradır, iqtisadi islahatların tələblərinə cavab vermir və çox vaxt sahibkarlığın inkişafına süni maneələr törədirdi. Buna görə də bu problem Heydər Əliyev tərəfindən xüsusi nəzarətə götürülmüş və qısa bir müddətdə kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsinə başlanılmışdı. İlk addım kimi ölkə Prezidenti tərəfindən imzalanmış 17 iyun 1996-cı il tarixli "İstehsal, xidmət, maliyyə-kredit fəaliyyətinə dövlət nəzarətinin qaydaya salınması və əsassız yoxlamaların qadağan edilməsi barədə" fərmanı göstərmək olar. Məqsəd iqtisadi münasibətlərin səviyyəsinə uyğun müvafiq dövlət nəzarət mexanizmini tətbiq etmək, həmin nəzarətin daha məqbul vasitələrini seçmək, bazar münasibətlərinin inkişafına mənfi təsir göstərəcək halların qarşısını almaq, vətəndaşların və hüquqi şəxslərin qanuni mənafelərini qorumaq idi. Fərmanın təsdiqindən bir müddət sonra dövlət nəzarətinin təkmilləşdirilməsi sahəsində əhəmiyyətli işlər görülmüşdür. Belə ki, iqtisadi sahədə bir-birini təkrarlayan, paralel və lüzumsuz yoxlamaların sayı azaldılmış, bazar iqtisadiyyatının inkişafına mənfi təsir göstərən bir sıra halların qarşısı alınmış, vətəndaşların və hüquqi şəxslərin qanuni mənafelərinin qorunması məqsədi ilə həm qanunvericilik, həm də inzibatçılıq sahəsində müəyyən tədbirlər görülmüşdür.
Bütün bunlarla yanaşı, hələ də bəzi sahələrdə mövcud olan çatışmazlıqların tam aradan qaldırılması və iqtisadiyyatın inkişafı dövlət nəzarəti sahəsində həyata keçirilən islahatların davamlı olmasını zəruri edirdi. Dövlət nəzarəti sisteminin təkmilləşdirilməsi, sahibkarlığın inkişafı, yerli və xarici iş adamlarının fəaliyyətinə əsassız müdaxilələrin qarşının alınması, korrupsiya, rüşvətxorluq və digər vəzifədən sui-istifadə halları ilə mübarizənin genişləndirilməsi məqsədilə ölkə Prezidenti tərəfindən 7 yanvar 1999-cu il tarixli "Dövlət nəzarəti sisteminin təkmilləşdirilməsi və sahibkarlığın inkişafı sahəsində süni maneələrin aradan qaldırılması haqqında" fərman imzalanmışdır.
Sahibkarlıq fəaliyyətinin tənzimlənməsi ilə bağlı qanunvericilik aktlarında da təkmilləşmələr aparılmışdır. Belə ki, "Bəzi fəaliyyət növlərinə xüsusi razılıq verilməsi qaydalarının təkmilləşdirilməsi haqqında" Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2 sentyabr 2002-ci il tarixli fərmanı ilə ölkədə mövcud olan lisenziyalaşdırma sistemi köklü surətdə təkmilləşdirilmişdir. Lisenziyalaşdırılan fəaliyyət növlərinin sayı 8 dəfə azaldılaraq 240-dan 30-a endirilmiş, sahibkarların lisenziya almaq mexanizmi xeyli sadələşdirilmiş, onların müddəti uzadılmışdır.
Azərbaycan iqtisadi sahədə keçid
dövrünü başa vurub. Ölkəmizdə yeni tipli
iqtisadiyyatın formalaşması prosesi həm də iqtisadi
sahədə keçmiş müsbət ənənələrin
davam etdirilməsi ilə müşayiət edilir.
Bütün
bunlar bir daha təsdiq edir ki, əsası ümummilli lider Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş yeni iqtisadi siyasət onun layiqli davamcısı Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilir.
Məhz
onun rəhbərliyi ilə Azərbaycan özünün yeni
inkişaf dövrünü yaşayır, həyatımızın
bütün sahələrində böyük nailiyyətlər
qazanılır. Əhalinin yaşayış şəraiti,
maddi rifah halı günbəgün yaxşılaşır.
Heç şübhəsiz, bütün bunların əsasında
ümummilli lider Heydər Əliyevin yaxın və uzaq gələcəyə
hesablanmış milli inkişaf strategiyası durur.
Ölkədə
ardıcıl həyata keçirilən islahatlar nəticəsində
respublikada bütün sahələrdə olduğu kimi,
sosial-iqtisadi sahədə də uğurlu nəticələr əldə
edilmişdir. Ölkədə sahibkarlığın
inkişafı istiqamətində də bir sıra önəmli
addımlar atılmış və bu da sahibkarlıq
mühitinin daha da əlverişli olmasına şərait
yaratmışdır. Son illərdə Azərbaycan
iqtisadiyyatının neft sektorundan
asılılığının azalması, yeni istehsal müəssisələrinin
istifadəyə verilməsi, işsizliyin azaldılması və
sosialyönümlü müxtəlif problemlərin aradan
qaldırılması sahibkarlığın inkişafı ilə
əhəmiyyətli dərəcədə bağlı
olmuşdur.
2012-ci
ildə respublika iqtisadiyyatının bir çox sahələrində
inkişaf davam etdirilmiş, ümumi daxili məhsulun həcmi
2,2 faiz artmışdır. Bu zaman artım strateji məqsədlərə
uyğun olaraq qeyri-neft sektorunun hesabına formalaşaraq bu
sektor üzrə 9,7 faiz təşkil etmiş və onun
ümumi daxili məhsulda payı 52,7 faizə
çatmışdır.
Bu artım tempi 2013-cü ilin birinci rübündə də
davam etmişdir. Belə ki, 2013-cü ilin birinci
rübündə sosial və iqtisadi sahələrin
inkişafını əks etdirən makroiqtisadi göstəricilər
bir qədər yüksəlmiş, əhalinin rifah
halını göstərən əməkhaqqı və gəlirlər
artmış, inflasiya minimum səviyyədə
qalmışdır.
Ümumi
daxili məhsul istehsalı 3,1 faiz artaraq 12,9 milyard manata
catmış, əlavə dəyərin 6,8 milyard manatı və
ya 52,3 faizi sənaye sahələrində, 1,0 milyard manatı
tikintidə, 787,3 milyon manatı nəqliyyatda, 296,0 milyon
manatı kənd təsərrüfatında, 1,4 milyard
manatı ticarət və xidmət sahələrində, 230,1
milyon manatı rabitədə, 1,7 milyard manatı digər sahələrdə
istehsal olunmuşdur. Ölkədə azad
sahibkarlıq mühitinin formalaşması fərdi
sahibkarlıq kimi yeni təsərrufatçılıq
formalarının təşəkkül tapmasına təkan
vermiş, nəticədə 2012-ci ildə ümumi daxili məhsulda
özəl sektorun payı 83 faizə
çatmışdır.
Ölkədə uğurla reallaşdırılan iqtisadi
inkişaf strategiyası artıq özünün növbəti
- üçüncü mərhələsinə qədəm
qoymuşdur. 2013-2023-cü illəri əhatə
edəcək bu mərhələdə Azərbaycanın
inkişaf etmiş ölkələr sırasına
çıxarılması və əhalimizin yüksək gəlirli
topluma çevrilməsi, qeyri-neft sektorunun, özəl bölmənin,
sahibkarlığın hərtərəfli inkişafı sayəsində
ümumi daxili məhsulun 2 dəfə artırılması,
dövlət və özəl qurumların birgə fəaliyyəti
üzrə yeni strategiyanın hazırlanması, ən
müasir texnologiyaları tətbiq etməklə
iqtisadiyyatın modernləşdirilməsi, elm və
innovasiyalara əsaslanan cəmiyyət quruculuğu, hüquqi
dövlətçilik prinsiplərinin, insan hüquq və azadlıqlarının
tam bərqərar edilməsi - Prezident İlham Əliyevin bu mərhələdə
qarşıya qoyduğu başlıca hədəflərdir.
"Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı"nda ölkədə davamlı
iqtisadi inkişafın təmin edilməsi baxımından
kiçik və orta sahibkarlığın dünya
iqtisadiyyatına inteqrasiyasının sürətləndirilməsi,
ixrac potensialının artırılması, əhalinin sosial
problemlərinin həlli məsələləri nəzərdə
tutulmuşdur.
Sahibkarlığa
dövlət dəstəyinin bariz nümunəsi kimi, 12 fevral
2013-cü il tarixdə Bakı Biznes Mərkəzində "Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı"nın
dördüncü ilinin yekunlarına həsr olunmuş
konfransda Prezident İlham Əliyevin
cıxışını qeyd etmək olar. Dövlət başçısı qeyd etdi ki,
"Həm bölgələrdə, həm böyük şəhərlərdə
sahibkarlığın inkişafı ölkəmizin uğurlu
inkişafını təmin edəcəkdir. Bizim secdiyimiz yol bazar iqtisadiyyatı, liberal iqtisadiyyat
yoludur."
İkinci
Dövlət Proqramının icrasının
dördüncü ilinin yekunları bir daha təsdiq etdi ki, ölkə
rəhbərliyi tərəfindən aparılan iqtisadi
inkişaf strategiyası düzgündür və Azərbaycanın
daha böyük uğurlar qazanmasına imkan yaradacaqdır.
Tədbirdə qeyd olunduğu kimi,
2003-cü ildən bəri ümumi daxili məhsul üç
dəfə, qeyri-neft sektorunda ümumi daxili məhsul isə 2,4 dəfə artmışdır. Son 9 ildə
Azərbaycanın strateji valyuta ehtiyatları 28,8
dəfə artaraq 46 milyard dolları ötmüşdür.
Yoxsulluğun səviyyəsi 44,7 faizdən
6 faizə, işsizlik isə 5,2 faizə qədər
azalmışdır. 2003-2012-ci illərdə Azərbaycan
iqtisadiyyatına yönəldilən 128,3
milyard dollar investisiyadan 65,7 milyard dollarını daxili
investisiyalar təşkil etmiş və xarici ticarət
dövriyyəsi 6,4 dəfə artmışdır.
Dünyanın ən nüfuzlu "Standard & Poor's", "Fitch"
və "Moody's" beynəlxalq agentliklərinin Cənubi
Qafqazda investisiya reytinqinə layiq görülən ilk ölkə
də məhz Azərbaycandır. "Qlobal Rəqabətlilik
Hesabatı"nda ölkəmiz 144 ölkə arasında
46-cı, MDB məkanında isə ardıcıl olaraq dörd
ildir ki, birinci yerdədir. Beynəlxalq imici
durmadan yüksələn Azərbaycan "Yüksək insan
inkişafı" və "Yuxarı orta gəlirli"
ölkələr qrupuna daxildir.
Ötən
il sahibkarlığın maliyyə təminatı
yaxşılaşmış, güzəştli kreditlərin
həcmi artmış, Sahibkarlığa Kömək Milli
Fondunun vəsaitləri hesabına 2419 sahibkarlıq subyektinə
218 milyon manat güzəştli kredit verilmişdir ki, bunun da
128 milyon manatı və ya təqribən 60 faizi qaytarılan vəsaitlər
hesabına olmuşdur. Kreditlərin 68 faizi aqrar sektorun, 32 faizi isə sənaye
və turizmin inkişafına ayrılmışdır. Bu
kreditlər hesabına 9100-dək yeni iş yeri
açılmışdır.
Bu il
sahibkarlara 250 milyon manat güzəştli kredit verilməsi planlaşdırılıb
ki, bu vəsaitin də 83 faizi regionlar ücün nəzərdə
tutulmuşdur. 2013-cü ilin birinci rübü ərzində
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun xətti ilə 606
sahibkara 81,3 milyon manat güzəştli kredit verilmişdir ki,
bu kreditlər hesabına da 2380-dən çox yeni iş
yerinin açılması nəzərdə tutulur. 2012-ci ilin
müvafiq dövrü ilə müqayisədə maliyyələşdirilmiş
investisiya layihələrinin sayı 26 faiz, verilmiş güzəştli
kredit vəsaitinin həcmi 65,6 faiz, yeni
yaradılacaq iş yerlərinin sayı isə 11 faiz
artmışdır. Güzəştli kreditlərin 50,2 faizi aqrar sahənin, 49,8 faizi isə müxtəlif
sənaye sahələrinin inkişafına yönəldilmişdir.
Respublikada həyata keçirilən məqsədyönlü
islahatlar ölkədə siyasi və iqtisadi sabitliyin bərqərar
olmasına, sosial-iqtisadi inkişaf meyillərinin möhkəmlənməsinə
imkan yaratmışdır. İctimai həyatın
bütün sahələrində dönüş
yaranmış, əhalinin maddi rifah halının
yaxşılaşmasında nəzərəçarpacaq
uğurlar qazanılmış və bu uğurların
qazanılmasında təbii ki, sahibkarların rolu
danılmazdır.
Görülmüş
tədbirlərin nəticəsidir ki, 2012-ci ildə ölkə
iqtisadiyyatına yönəldilmiş investisiyaların həcmi
22,1 milyard ABŞ dolları olmuş, bundan 13,3 milyardı daxili, 8,8 milyard dolları isə
xarici investorların vəsaiti
olmuşdur.
Ölkədə
aparılan sosial-iqtisadi siyasətin strateji məqsədləri
bazar münasibətlərinə və özünü
inkişaf qabiliyyətinə malik olan sosialyönümlü, diversifikasiya
olunmuş milli iqtisadiyyatın formalaşdırılması və
dünya təcrübəsinə inteqrasiyanın təmin edilməsidir.
Nazirlər Kabinetinin 2013-cü ilin birinci
rübünün sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş iclasında ölkə Prezidenti qeyd etdi ki,
"Rəqabət qabiliyyətli məhsulların
istehsalının artırılması hesab edirəm ki, ən
vacib prioritetlərdən biri olmalıdır. Bu istiqamətdə
işlər görülür və sahibkarlara verilən layihələr
ekspertizadan keçirilir. Hesab edirəm ki,
dövlət və hökumət tərəfindən
sahibkarlara verilən tövsiyələr rəqabət qabiliyyətli
məhsulların istehsalına təkan verəcəkdir".
İclasda 2013-cü ilin birinci
rübünün nəticələri müzakirə olunarkən
qeyd edildi ki, bu dövrdə makroiqtisadi göstəricilər müsbət olmuş,
inflyasiya cəmi 1,2 faiz təşkil etmişdir. Bu ilin birinci
rübündə qeyri-neft sektorunun inkişafı 11,4 faiz olmaqla, əhalinin pul gəlirləri təxminən
6 faiz artmışdır. Kənd
təsərrüfatında 4 faizdən çox artım
alınmış,
ümumi daxili məhsulun 83 faizi özəl sektorda
formalaşmışdır. Azərbaycanda strateji valyuta
ehtiyatları 2012-ci ilin əvvəli ilə müqayisədə
2,6 faiz artaraq 48 milyard ABŞ dollarına
çatmışdır.
Vaxtilə
ümummilli lider Heydər Əliyev demişdir: "Azərbaycan
Respublikası Sahibkarlar (İşəgötürənlər)
Təşkilatları Milli Konfederasiyası ictimai təşkilat
kimi ölkədə sahibkarlığın inkişafına
kömək sahəsində dövlət siyasətinin
gerçəkləşdirilməsində, iqtisadi
islahatların hüquqi bazasının təkmilləşdirilməsində,
sahibkarların və iş adamlarının hüquq və qanuni
mənafelərinin qorunmasında, ölkədə əhalinin
hüquq mədəniyyətinin
formalaşdırılmasında və işgüzar fəaliyyətinin
gücləndirilməsində fəal rol oynayır".
Azərbaycan
Respublikası Sahibkarlar (İşəgötürənlər)
Təşkilatları Milli Konfederasiyası ölkədə
iş adamlarının maraqlarından cıxış edən
və sahibkarlığın inkişafına dəstək verən
ümumrespublika birliyidir. O, özündə 5000-dən çox
sahibkarlıq subyektini, o cümlədən 50-yə qədər
assosiasiya və birlikləri birləşdirir.
Konfederasiya sosial tərəfdaşlığın
subyekti kimi Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabineti
və Azərbaycan Həmkarlar İttifaqları
Konfederasiyası ilə birlikdə ölkənin sosial-iqtisadi
siyasəti və sosial - əmək münasibətləri
üzrə razılaşdırılmış mövqelərini
və birgə fəaliyyətlərini müəyyən edən
Baş Kollektiv Saziş bağlayır.
Konfederasiya Baş Kollektiv Sazişin tərəfdaşı
kimi sosial dialoq məsələlərinə önəm verir. Biz yalnız
sahibkarlara dəstək verməklə kifayətlənmirik,
müvafiq dövlət qurumları, həmkarlar ittifaqları
ilə əməkdaşlıq çərçivəsində
ölkədə əmək münasibətlərinin tənzimlənməsində
fəal iştirak edirik. Eyni zamanda əmək
hüquqlarının müdafiəsi, əməyin mühafizəsi,
texniki və ekoloji təhlükəsizlik Azərbaycan hökuməti ilə
əməkdaşlığın prioritet istiqamətlərindəndir.
Azərbaycan
Sahibkarlar Konfederasiyası bir çox ölkələrin
sahibkarlıq təşkilatları, xarici ölkələrin
Azərbaycandakı və Azərbaycanın xaricdəki səfirlikləri,
Dünya Bankı, Avropa İttifaqının komissiya və təşkilatları
və digər beynəlxalq təşkilatlarla
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq edərək
yerli iş adamlarına Azərbaycanda və ölkə
hüdudlarından kənarda tərəfdaşlar tapmaqda və
investisiya qoyulmasında kömək göstərir.
Qara Dəniz İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatının
Biznes Şurasında ölkəmizi Azərbaycan Sahibkarlar
Konfederasiyası təmsil edir. Qara Dəniz İqtisadi Əməkdaşlıq
Təşkilatı Biznes Şurasının fəaliyyət
göstərdiyi 20 il ərzində ilk dəfə bu qurumun
baş katibi vəzifəsinə Azərbaycan Sahibkarlar
Konfederasiyasının nümayəndəsi seçilmişdir.
Ölkə iqtisadiyyatının bütün digər sahələrində
əldə olunan yüksək nəticələr və
davamlı sürətli inkişafa hesablanan sosial-iqtisadi layihələrin
reallaşdırılması əminliklə deməyə əsas
verir ki, iqtisadi potensialımız 2013-cü və növbəti
illərdə daha da güclənəcəkdir.
Tarixdə nadir şəxsiyyətlərdən
biri kimi iz qoyan ümummilli lider Heydər Əliyevin xidmətləri
və keçdiyi ömür yolu haqqında çox deyilib
yazılsa da, əsrlər boyu bu mövzuya müraciət
olunacaq və onun zəngin irsi həmişə dərin, əhatəli,
ətraflı elmi əsaslarla öyrənilərək gələcək
nəsillərə çatdırılacaqdır. Yüksək xarakter, mahiyyət və fəaliyyət
etibarı ilə uca olan ulu öndər ancaq vətən, xalq
amalı ilə yaşayaraq təkcə Azərbaycanın
deyil, bütövlükdə insanlığın həyatında
önəmli bir şəxsiyyət olmuşdur. Onun Azərbaycana rəhbərliyinin əsrin
üçdə biri qədər dövrünü əhatə
edən zaman kəsiyi əbədiyaşar ulu öndər Heydər
Əliyev dühasının nümayişi hesab oluna bilər.
Bu dövr Azərbaycan xalqının həyatında
intibah dövrü olmuşdur. Ulu öndər
Heydər Əliyev həmin zaman kəsiyində Azərbaycan
xalqının, Azərbaycan torpağının adını
bütün dünyada uca zirvələrə
qaldırmış və özünün şəxsiyyət
bütövlüyü ilə doğma vətəni Azərbaycanı
bütövləşdirmiş və hər yerdə onu
layiqincə təmsil etmişdir.
90 illik
yubiley ərəfəsində böyük şəxsiyyət Heydər Əliyevin zəngin irsinə
nəzər salarkən məlum
olur ki, onun ölkə üçün gördüyü nəhəng
işləri, dəyərli və əzəmətli
ideyalarının həyata keçirilməsini hər kəs
öz sahəsində hiss edir, bunun təzahürünü
daha aydın və dərindən dərk edir. Hər kəs
bir həqiqəti qəbul edir ki, Azərbaycanın müstəqilliyinin
son 20 ili ərzində həyatımızın bütün
sahələrində əldə olunmuş uğurlar məhz
ümummilli lider Heydər Əliyevin milli inkişaf strategiyasının həyata
keçirilməsi nəticəsində mümkün
olmuşdur.
Heydər
Əliyevin
perspektivdə nəzərdə tutduğu iqtisadi
ideyalar və arzular artıq gercəkləşmiş,
bütün mənalı həyatını öz xalqına bəxş
etmiş siyasi və dövlət xadimi kimi zəngin fəaliyyəti Azərbaycan xalqının tarixində
dərin iz buraxaraq əsl
dövlət idarəciliyi məktəbinə
cevrilmişdir. Azərbaycan xalqının hələ
neçə-neçə nəsli bu böyük məktəbdən,
Heydər Əliyevin zəngin
siyasi irsindən ölkəmizin inkişafı,
xalqımızın rifahının yüksəlməsi naminə
faydalanacaqlar.
Heydər
Əliyevin həmişəyaşar ideyalarına sadiqlik
nümayiş etdirən sahibkarlarımız və biz
Sahibkarlar Konfederasiyası Azərbaycan iqtisadiyyatının inkşafında
sahibkarlığın rolunun qorunub saxlanmasında və
inkişaf etdirilməsində səlahiyyətlərimiz daxilində
əlimizdən gələni əsirgəməyəcəyik.
Məmməd MUSAYEV,
Azərbaycan Respublikası Sahibkarlar (İşəgötürənlər)
Təşkilatları Milli
Konfederasiyasının prezidenti
Azərbaycan.-2013.- 30 aprel.- S.6.