140 illik tarixin intibah dövrü
"Kapital
Bank"da ulu öndər Heydər Əliyevin anadan olmasının
90 illik yubileyi münasibətilə konfrans
keçirilmişdir
"Kapital Bank" Açıq Səhmdar Cəmiyyətinin Baş ofisində bankın mərkəzi və yerli struktur bölmələrinin əməkdaşları, Yeni Azərbaycan Partiyasının "Kapital Bank" üzrə ilk partiya təşkilatının üzvlərinin iştirakı ilə Azərbaycan xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin anadan olmasının 90 illik yubileyinə həsr olunmuş konfrans keçirilmişdir. Konfrans iştirakçıları ulu öndər Heydər Əliyevin və görkəmli oftalmoloq alim, akademik Zərifə xanım Əliyevanın Fəxri xiyabandakı məzarını ziyarət edərək abidələri önünə gül dəstələri qoymuşlar.
Konfransı giriş sözü ilə açan "Kapital Bank" ASC-nin İdarə Heyətinin sədri Elmar Məmmədov şəxsiyyət amilinin hər bir xalqın istiqlal tarixində əhəmiyyətli rol oynadığını qeyd etmişdir. Bildirmişdir ki, xalqların azadlıq əzminin reallaşmasını, demokratik inkişafını, mədəni yüksəlişini insanları milli ideyalar ətrafında bir araya gətirmək gücünə qabil şəxsiyyətlərin iştirakı olmadan təsəvvür etmək mümkün deyil. Azərbaycanın milli dövlətçilik tarixində də bu müqəddəs missiyanı mayın 10-da anadan olmasının 90 illik yubileyi bütün dünya azərbaycanlıları tərəfindən böyük sevgi ilə qeyd edilən ulu öndər Heydər Əliyev yerinə yetirmişdir: "Heydər Əliyev adı müstəqil Azərbaycan dövlətinin tərəqqisinə, inkişafına yol açan dəyərlərin ümumi simvoludur. Bu dəyərlərin formalaşması, cəmiyyətdə özünə yer tapması məhz Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır. Azərbaycan dövlətinin hər hansı sahədə əldə etdiyi möhtəşəm nailiyyətlərdə Heydər Əliyevin diqqət və qayğısının, dəstəyinin xoş nişanələrini görürük. Çünki bugünkü uğur və nailiyyətlərə gətirən çətin və şərəfli yolun məhz Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi dövrdən - XX əsrin 60-cı illərinin sonlarından başlanması danılmaz həqiqətdir".
O, çıxışında Azərbaycan Əmanət Bankının hüquqi varisi kimi gələn il 140 yaşını qeyd edəcək "Kapital Bank"ın da 140 illik fəaliyyətində ardıcıl yüksəliş yoluna məhz Heydər Əliyevin ölkəmizə rəhbərliyi dövründə, ulu öndərin mənəvi köməyi sayəsində qədəm qoyduğunu diqqətə çatdırmışdır.
Daha sonra "Kapital Bank"ın keçdiyi tarixi inkişaf yolunun müxtəlif dövrlərinə işıq salan məruzələr dinlənilmişdir. Bildirilmişdir ki, dünyanın əksər ölkələrində ilk əmanət kassalarının meydana gəlməsi XVIII əsrin sonu - XIX əsrin əvvəllərinə təsadüf edir. Çar Rusiyasında əmanət kassalarının təşkilinə 1841-ci ildən başlanmışdır. Rusiya Senatının 24 iyul 1874-cü il tarixli əmri ilə Bakı şəhərində də Rusiya Dövlət Bankının ilk əmanət kassası şöbəsi açılmışdır. Əmanət kassası şöbələri vaxtaşırı gah Maliyyə Nazirliyinin, gah da Dövlət Bankının tabeliyində fəaliyyət göstərirdi. 1914-cü ilin əvvəlində Bakı və Gəncə quberniyalarında ümumilikdə 80-ə yaxın əmanət kassası mövcud idi. Tarixi faktlar həmin dövrdə əmanət kassalarına qoyulan vəsaitlərin əsas hissəsinin xırda və orta sahibkarlara məxsus olduğunu göstərir.
28 may 1918-ci ildə Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti elan edildikdən sonra 30 sentyabr 1919-cu il tarixində Azərbaycan Dövlət Bankı yaradıldı. 1 dekabr 1919-cu ildən etibarən əmanət kassaları da bu bankın struktur bölmələri kimi yenidən fəaliyyət göstərməyə başladı. Eyni zamanda poçt-teleqraf təşkilatlarının bazasında fəaliyyət göstərən agent kassaları da öz fəaliyyətini xeyli dərəcədə genişləndirdi.
Tarixi faktlar əmanət kassalarının o dövrdə də mühüm dövlət tədbirlərində yaxından iştirak etdiyini göstərir. Belə ki, əmanət kassaları çar Rusiyası dövründə Rusiya Dövlət Bankının Azərbaycandakı şöbələrinin tabeliyində olan əmanət kassalarının əhaliyə yaranmış borclarının ödənilməsi üzrə öhdəliyə uyğun olaraq hər həftə hər kitabça üzrə müştərilərə 200 rubl ödəyirdi. Kənd təsərrüfatının kreditləşməsi ilə ipoteka bankları ilə yanaşı, xüsusi ssuda-əmanət kassaları və 1 oktyabr 1919-cu il tarixindən fəaliyyət göstərən ssuda-əmanət ittifaqları məşğul olurdu.
28 aprel 1920-ci ildə Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin süqutu və ölkəmizdə sovet hakimiyyətinin qurulmasından sonra Azərbaycan İnqilab Komitəsinin 31 may 1920-ci il tarixli əmri ilə Azərbaycan Dövlət Bankı Azərbaycan Xalq Bankı adlandırıldı. Azərbaycan İnqilab Komitəsinin 9 iyun 1920-ci il tarixli qərarı əsasında isə bütün banklar və kredit təşkilatları ləğv edilərək Xalq Bankının tərkibinə qatıldı. 1924-cü ilin yanvarında Azərbaycan SSR-də dövlət əmək əmanət kassaları təşkil edildi. Ümumiyyətlə, dövlət əmək əmanət kassaları SSRİ-də vahid ümumittifaq mərkəzləşdirilmiş kredit idarəsi kimi yaradılmışdı. Bu kassalar SSRİ Dövlət Bankının tabeliyində fəaliyyət göstərirdi. Əmanət kassalarında əhalidən əmanətlər aşağıdakı formada qəbul olunurdu: tələb olunanadək; müddətli (6 aydan az olmayaraq); şərti, uduşlu, cari hesablı əmanətlər.
Əmanət kassalarında göstərilən xidmətlər arasında əhalinin əmanətləri ilə yanaşı, fabrik-zavod həmkarlar ittifaqı yerli komitələrinin, qarşılıqlı yardım kassasının və təsərrüfat fəaliyyəti ilə məşğul olmayan ilk ictimai təşkilatların, həmçinin kənd (qəsəbə) xalq deputatları sovetlərinin və idarələrin vəsaitləri də cari hesablarda saxlanırdı. Əmanət kassaları əmanətləri qəbul edir və əmanətçilərin ilk tələbi ilə onları qaytarır; əmanətçilərin xahişinə əsasən, əmanətləri bir kassadan digərinə keçirir; kommunal tədiyələri qəbul edir, akkreditivlər, haqq-hesab çekləri verir və ödəyir; dövlət 3 faizli daxili uduşlu istiqraz vərəqələrini satır və alır; pul-şey lotereyası biletləri satır; dövlət istiqrazı və lotereya biletləri üzrə uduşları, fərdi pensiyaları ödəyir və bir sıra digər əməliyyatları həyata keçirirdi.
1940-cı ildə SSRİ-də ümumilikdə
41,6 min əmanət kassası vardı. Onun da 478-i Azərbaycanın
payına düşürdü. Eyni tarixdə SSRİ əmanət
kassalarındakı əmanətlərin ümumi sayı 17,3
milyon, bilavasitə Azərbaycandakı əmanət
kassalarına qoyulmuş əmanətlərin ümumi sayı
isə 304000 idi. 1940-cı ildə SSRİ əmanət
kassalarında olan əmanətlərin məbləği 700,0
milyon rubl olmuşdu. Bunun da 81 milyon rublu Azərbaycana aid idi. Bu
tarixi dövrdə əmanətlərin orta həcmi ümumən
SSRİ üzrə 42 rubl, Azərbaycanda isə 26 rubl təşkil
edirdi.
İkinci
Dünya müharibəsindən sonrakı dövrdə
nağdsız hesablaşmaların tədricən
inkişafı başlandı. Bu meyil məvaciblərin,
pensiyaların, müəllif qonorarlarının əmanət
hesablarına qoyulması hallarının getdikcə genişlənməsində
də özünü göstərirdi. Ötən əsrin
60-cı illərinin əvvəllərindən bu sahədə
müəyyən struktur islahatları aparıldı. Belə
ki, 1 yanvar 1963-cü il tarixində əmanət kassaları
SSRİ Maliyyə Nazirliyinin tərkibindən SSRİ Dövlət
Bankının tərkibinə verildi. 1972-ci ilin mayında isə
SSRİ Nazirlər Soveti əmanət işinin gələcək
inkişafını nəzərdə tutan qərar qəbul
etdi. Bu qərarla əmanət kassaları tam təsərrüfat
hesablı sistemə keçirildi.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik
fəaliyyətinə başladığı 1969-cu ildən
sonra ölkəmizdə həyat şəraitinin, insanların
maddi rifah halının nəzərəçarpacaq dərəcədə
yaxşılaşması, əhalinin pul gəlirlərinin
artması əmanət kassalarının fəaliyyətində
də böyük inkişaf dəyişikliklərinə təkan
vermişdir. O dövrdə cəmiyyətin ümumi rifah
halının güzgüsü kimi Azərbaycan əhalisinin həmin
dönəmdə əmanət kassalarına qoymuş
olduqları vəsaitlərlə bağlı son dərəcə
maraqlı bir fakt: 1940-cı ildə əgər Azərbaycandakı
əmanət kassalarının ümumi sayı, qeyd edildiyi
kimi, cəmi 478 idisə, Heydər Əliyevin ölkəmizə
rəhbərliyinin 9-cu ilinə təsadüf edən 1978-ci ildə
respublikamızda əmanət kassalarının sayı vətəndaşların
tələbatına uyğun olaraq artıq 1660-a
çatmışdı.
Həmin
tarixdə Azərbaycanda əmanət və cari hesabların
ümumi sayı 1,2 milyon, əhalinin əmanət
hesablarına qoymuş olduqları əmanətlərin
ümumi həcmi isə 1,3467 milyard rubl təşkil edirdi.
Tarixi statistikanı nəzərdən keçirsək, 1978-ci
ildə, ümumilikdə, SSRİ-yə aid göstəricilər
fonunda Azərbaycanda əmanətlərin orta həcminin də
xeyli yüksəldiyini görərik. Belə ki, əgər
1940-cı ildə Azərbaycanda əmanətlərin orta
göstəricisi (26 rubl) ümumən SSRİ-dəki
müvafiq rəqəmdən (42 rubl) təxminən
yarıbayarı aşağı idisə, 1978-ci ilin
statistikasına görə, Azərbaycanda bu göstərici
1127 rublla ümumilikdə SSRİ-də qeydə
alınmış 1005 rublluq orta göstəricini xeyli üstələmişdi.
Keçmiş SSRİ-yə daxil olan respublikalar arasında Azərbaycan
istiqraz satışına görə də həmişə
birinci yeri tuturdu.
Zənnimizcə,
bu rəqəmlərdən sonra, ötən əsrin 70-ci illərində
Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında həyata
keçirilən inkişaf proseslərinin bilavasitə hər
bir vətəndaşın dolanışığına, ailə
büdcəsinə müsbət təsirini əks etdirmək
üçün əlavə faktlara ehtiyac qalmır. Eyni
zamanda bir məqamı vurğulamaq istərdik ki, Heydər Əliyev
öz şəxsi nümunəsi ilə də ölkə vətəndaşlarını
vəsaitlərindən səmərəli istifadə etməyə,
istifadəsiz pullarını əmanət kassalarına yerləşdirib
əlavə gəlir imkanlarından faydalanmağa, bank xidmətlərindən
bəhrələnməyə təşviq edirdi. Ümummilli
liderin şəxsən özünün bir dövlət rəhbəri
kimi əmanət kassasının müştərisi
olması, Azərbaycan Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsinin
birinci katibi statusunda aylıq məvacibini əmanət
kassası vasitəsilə alması vətəndaşlarda əmanət
kassalarına, bank xidmətlərinə böyük rəğbət
və etimad yaradan şəxsi nümunə kimi son dərəcə
əhəmiyyətli idi.
Heydər
Əliyevin bu sahəyə diqqət və
qayğısından irəli gələrək 1982-ci ildə
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Sovetinin müvafiq sərəncamı
ilə ölkəmizdə əmanət kassalarının
sayı daha da artırıldı. 1982-ci ildə müxtəlif
təşkilatlarda, zavodlarda, fabriklərdə, ayrı-ayrı
kənd və qəsəbələrdə ümumilikdə
300-ə qədər yeni əmanət kassaları
açıldı. Bütün idarə və müəssisələrdə
əməkhaqlarının məhz əmanət kassaları
vasitəsilə nəqdiyyəsiz formada verilməsi xoş bir ənənəyə
çevrildi. Təkcə bir faktı xatırlatmaq yerinə
düşər ki, SSRİ-nin dağılması ərəfəsində
Azərbaycanda 2492 əmanət kassası vardı və həmin
dövrdə bu sistemdə ümumilikdə 6500 işçi
çalışırdı.
1988-ci ildə
dövlət əmək əmanət kassalarının
bazasında səhmdar cəmiyyət formasında Əmanət
Bankı təşkil edildi və SSRİ Əmanət
Bankının Azərbaycan Respublikası Bankı
yaradıldı. Əgər əmanət kassaları 1988-ci ilədək
yalnız kommunal tədiyyələri, əmanət xidmətləri,
əməkhaqları, pensiya, dövlət istiqrazları,
pul-şey uduşlu lotereya biletləri, haqq-hesab çekləri,
akkreditivlər üzrə əməliyyatlar aparırdısa,
bu tarixdən sonra fiziki və hüquqi şəxslərə
hesabların açılması, bu hesablar üzrə
hesablaşmaların aparılması və kredit fəaliyyəti
ilə də məşğul olmağa başladı.
18 oktyabr
1991-ci il tarixində Azərbaycan Respublikasının dövlət
müstəqilliyi haqqında Konstitusiya Aktı imzalandıqdan
və Azərbaycan dövlət müstəqilliyinə nail
olduqdan sonra, bu sahə də yeni bir mərhələyə qədəm
qoydu. 11 fevral 1992-ci il tarixli 567 nömrəli fərmanla Əmanət
Bankının Azərbaycan respublika bankı bazasında Azərbaycan
Respublikasının Əmanət Bankı yaradıldı.
Lakin müstəqilliyin ilk illəri Əmanət Bankı
üçün keşməkeşli oldu. Məlum olduğu
kimi, Azərbaycanın ağır sosial-iqtisadi böhran şəraitində
yaşadığı o çətin illərdə ölkə
həyatının ən çox ziyan çəkən sahələrindən
biri də məhz bank - maliyyə sektoru idi. Maliyyə
bazarının spesifik prinsiplərindən bixəbər olan
müvəqqəti iqtidar sahiblərinin həyata keçirdikləri
düşünülməmiş tədbirlər ölkədə
maliyyə durumunu çıxılmaz həddə gətirir,
inflyasiya gündən-günə dərinləşir, sürətlə
dəyərdən düşən vəsaitlərini xilas etmək
üçün yollar axtaran vətəndaşların uzun illər
ərzində alın təri ilə qazandıqları pullar bu
sahədəki özbaşınalıq səbəbindən
bank adı altında bütün ölkəni
bürümüş fırıldaqçı maliyyə
pramidalarının qurbanına çevrilir, bank sektoruna inam
getdikcə itirdi. Bu sahədə vəziyyəti tənzimləməli
olan qurumların rəhbərləri böhrandan düzgün
çıxış yolları tapmaqdansa, həmin maliyyə
pramidaları ilə rəqabətə girərək əmanətlər
üzrə faiz dərəcələrini süni şəkildə
artırır, beləliklə bankları uçuruma aparırdılar.
Məruzələrdə,
1993-cü ilə qədər ölkənin bank-maliyyə
sektorunda əsas söz sahibi sayılan səriştəsiz
idarəçilərin Azərbaycan tarixinin böyük bir
parçası olan Əmanət Bankına, onun yüksək təcrübəyə
malik əməkdaşlarına ögey münasibəti, bu
Bankın da ölkədə inflyasiyanı getdikcə dərinləşdirən
maliyyə pramidaları ilə qeyri-sağlam rəqabətə
sürüklənərək əmanət faizlərini
artırmağa məcbur edilməsi Əmanət
Bankının fəaliyyət tarixinin o illərə aid
ağrılı məqamları kimi yada
salınmışdır. Qeyd edilmişdir ki, nəhayət,
1993-cü ilin 15 iyununda ulu öndər Heydər Əliyevin
xalqın təkidli tələbi ilə hakimiyyətə
qayıdışı Azərbaycanın müstəqillik
tarixində dönüş nöqtəsinə çevrilməklə
Əmanət Bankının fəaliyyətində də tənəzzülə
son qoydu. Heydər Əliyevin qətiyyəti sayəsində Azərbaycan
həyatının digər əhəmiyyətli sahələrində
olduğu kimi, bank-maliyyə sektorunda da vəziyyət tezliklə
müsbətə doğru dəyişdi. Ölkənin maliyyə
bazarında sağlamlaşdırma tədbirlərinə
başlandı. 1993-cü ildə əmanətlər faiz
vergisindən azad edildi. Eyni zamanda məhz Heydər Əliyevin
hakimiyyətə qayıdışından sonra 1993-cü və
1995-1997-ci illərdə, sovet dövründə əmanət
kassalarında qoyulmuş vəsaitlərə görə ilk dəfə
kompensasiyalar hesablandı. Əmanət kassalarının
1996-cı ildən başlayaraq Azərbaycanda vətəndaşlara
özəlləşdirmə çeklərinin verilməsi
kimi genişmiqyaslı prosesə cəlb olunması, bu
çeklərin əhaliyə əmanət kassaları vasitəsilə
verilməsi də ulu öndərin Əmanət Bankına
doğma münasibətinin, bu sistemin potensialına yüksək
inamının ifadəsi idi. Bu münasibət Ermənistan
silahlı birləşmələri tərəfindən
yurd-yuvalarından didərgin düşmüş məcburi
köçkünlərimizə dövlət tərəfindən
edilən aylıq yardımların ödənişinin məhz
Əmanət Bankına həvalə olunması və digər
bu kimi dövlət əhəmiyyətli tədbirlərdə
də öz əksini tapırdı.
Məruzəçilər
bildirmişlər ki, Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışından sonra ümumilikdə ölkəmizin
bank-maliyyə sektoru böyük inkişaf yolu keçmiş,
bu sahədə aparılan məqsədyönlü siyasət
uğurlu nəticələrlə müşayiət
olunmuşdur. İslahatların ilk mərhələsində
dövlət banklarının restrukturizasiyası və
sağlamlaşdırılması tədbirləri həyata
keçirilmiş, eyni zamanda özəl bank sisteminin
institusional təsisatları
formalaşdırılmışdır. Bu mərhələdə
kapitalla bağlı müəyyən edilən
aşağı tələblər, bankların fəaliyyəti
üçün müəyyən edilmiş liberal şərtlər
və yumşaq tənzimləmə alətləri ölkədə
bank sisteminin genişlənməsinə şərait
yaratmışdır. Kəskin inflyasiya dövründə
qısa müddət ərzində sistemə kütləvi
sayda özəl bankın daxil olması cəmiyyətdə
narahatlığa səbəb olan müəyyən problemlər
yaratsa da, 1996-cı ildən etibarən bank sisteminin
davamlılığının təmin olunmasına yönələn
ardıcıl tədbirlər, xüsusilə də yüksək
səriştəyə malik kadrların bank sektoruna cəlb
edilməsi bu problemlərin tez bir zamanda aradan
qaldırılmasını təmin etmişdir. Belə ki,
özəl banklar qarşısında qoyulan minimal kapital tələbi
mərhələli şəkildə artırılmış,
dövrün tələblərinə cavab verə bilməyən
kiçik bankların bir qismi birləşmiş, digər bir
qismi isə fəaliyyətini dayandırmışdır.
Özəl bankların minimal kapital tələbinin
ardıcıl artırılması və konsolidasiya prosesinin təşviqi
özəl bank sisteminin kapital bazasını möhkəmləndirərək
sistemin davamlılığının təmin olunmasına,
maliyyə vasitəçilik funksiyasının
yaxşılaşmasına münbit şərait
yaratmışdır.
Ölkənin
bank-maliyyə sektorunda aparılan bu islahatlar 21 fevral 2000-ci il
tarixinə qədər fəaliyyətini bu ad altında davam
etdirən Azərbaycan Əmanət Bankının tarixində
də bir sıra mühüm dəyişikliklərlə yadda
qalmışdır. Belə ki, dövlət banklarının
restrukturizasiyası və sağlamlaşdırılması tədbirlərinin
tərkib hissəsi kimi Azərbaycan Əmanət
Bankının, Azərbaycan Aqrar-Sənaye Bankının və
Azərbaycan Sənaye-İnvestisiya banklarının sağlam
aktiv və öhdəliklərinin birləşdirilməsi nəticəsində
Azərbaycan Birləşmiş Universal Səhmdar Bankı
(BUSBank) yaradılmışdır. 29 dekabr 2004-cü il tarixində
bank səhmdarlarının iclasında BUSBankın
adının dəyişdirilərək "Kapital Bank"
adlandırılması qərara alınmış, 2008-ci ildə
isə dövlətsizləşdirmə prosesi uğurla
başa çatdırılmaqla "Kapital Bank" tam özəl
kommersiya bankına çevrilmişdir.
Bu illərdə
bankçılıq fəaliyyəti sahəsində hüquqi
mexanizmləri tənzimləyən qanunvericilik bazası da
xeyli dərəcədə təkmilləşdirilmiş, beynəlxalq
təcrübəyə
uyğunlaşdırılmışdır. Ölkədə
müstəqil bank sistemi və pul tədavülünün
hüquqi əsaslarının təminatı məqsədilə
qəbul edilən yeni qanunvericilik sənədləri, o
cümlədən "Azərbaycan Respublikasının Mərkəzi
Bankı haqqında", "Azərbaycan Respublikasında
banklar və bank fəaliyyəti haqqında" qanunların qəbulu
və zaman-zaman təkmilləşdirilməsi Azərbaycanın
bank sisteminin etibarlılığının
artırılmasına, əmanətçilərin və
kreditorların maraqlarının daha səmərəli şəkildə
qorunmasına hüquqi əsas yaratmışdır.
1998-ci ildən
başlayaraq ölkədə müasir standartlara cavab verən
elektron ödəniş sistemlərinin yaradılması istiqamətində
də məqsədyönlü addımlar
atılmışdır. 2001-ci ildə Milli Ödəniş
Sisteminin arxitekturasının əsasını təşkil
edən Real Vaxt Rejimində Banklararası Hesablaşmalar Sistemi
(AZIPS), 2002-ci ildə Xırda Ödənişlər üzrə
Hesablaşma Klirinq Sistemi (XÖHKS), 2008-ci ildə Kütləvi
Ödənişlər üzrə Mərkəzləşdirilmiş
İnformasiya Sistemi (KÖMİS) istifadəyə
verilmişdir. Bu sistemlərin istismara buraxılması banklar
arasında hesablaşmaların real vaxt rejimində həyata
keçirilməsinə, pul dövriyyəsinin sürətinin
nəzərəçarpacaq dərəcədə
artmasına, banklar tərəfindən likvidliyin daha çevik
idarə olunmasına, böyük sayda ödəniş əməliyyatları
aparan hökumət qurumlarının Milli Ödəniş
Sisteminin infrastrukturuna inteqrasiya olunmasına imkan yaratmışdır.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi
strateji inkişaf kursunu bu sahədə də böyük
uğurla davam etdirən Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyevin 2004-cü il 9 dekabr tarixli
fərmanı ilə təsdiq edilmiş Azərbaycan
Respublikasında Milli Ödəniş Sisteminin
İnkişafı üzrə 2005-2007-ci illər
üçün Dövlət Proqramı çərçivəsində
görülən tədbirlər isə ödəniş
sistemləri sahəsində aparılan islahatların əhatə
dairəsini daha da genişləndirmiş, Milli Ödəniş
Sisteminin imkanlarını artırmışdır. Bütün
ölkə üzrə vahid elektron ödəniş məkanının
yaradılması yönündə böyük nailiyyətlər
əldə edilmiş, hüquqi və fiziki şəxslərin
maliyyə xidmətlərinə çıxış
imkanları artmışdır. Ölkədə kart ödənişlərinin
daha da inkişafı üçün yeni bir infrastruktur
növü - prosessinq mərkəzləri, "AzeriCard",
"MilliKart", o cümlədən "Kapital Bank" tərəfindən
yaradılan "KapitalKart" prosessinq mərkəzi istifadəyə
verilmişdir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin ölkəmizdə ödəniş
sistemlərinin inkişafı, iqtisadi fəaliyyətlə məşğul
olan şəxslərin və əhalinin elektron ödəniş
sistemlərindən daha fəal istifadə etməsi, dövriyyədə
olan nağd pul kütləsinin nağdsız dövriyyə ilə
əvəz edilməsi məqsədilə imzaladığı
"Azərbaycan Respublikasında ödəniş sistemlərinin
təkmilləşdirilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında" 22 noyabr 2005-ci il tarixli sərəncamı da
ötən dövr ərzində ölkəmizdə özəl
bankların inkişafını təmin edən tarixi qərarlardan
olmuşdur.
14 mart
2012-ci il tarixində isə Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyev ölkə vətəndaşlarının
sosial rifahının daha da gücləndirilməsinə,
bank-maliyyə sektoruna inamın artırılmasına yönələn
daha bir tarixi qərara imza atmışdır. Belə ki, Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 14 mart 2012-ci il tarixli müvafiq fərmanı
ilə respublikamızın son illər qazandığı
mühüm sosial-iqtisadi nailiyyətlərə əsaslanaraq,
keçmiş SSRİ Əmanət Bankının Azərbaycan
Respublikası Bankının Azərbaycan Respublikasının
vətəndaşları olan əmanətçilərinə
fərdi birdəfəlik ödəmələrin verilməsi qərara
alınmışdır. Bu fərman əsasında 1,6 milyona
yaxın əmanət hesabları üzrə Azərbaycan vətəndaşlarına
fərdi birdəfəlik ödəmənin verilməsi Azərbaycanın
getdikcə artan sosial-iqtisadi qüdrətini və bu
imkanların ölkə vətəndaşlarının
rifahına yönəldiyini bir daha təsdiqlədi. Azərbaycan
bütün MDB məkanında yeganə ölkə oldu ki,
qısa müddətdə belə bir qərarın
icrasını yerinə yetirdi. Xatırladaq ki, indiyə qədər
hər 1000 rubl əmanətə görə Rusiyada cəmi 30,
Belarusda 33, Moldovada 71, Qırğızıstanda 21,
Qazaxıstanda 7, Özbəkistanda 109, Ermənistanda 34 ABŞ
dolları məbləğində pul verilmişdi. Ukraynada bu
prosesi, ümumiyyətlə, başa çatdırmaq
mümkün olmamışdı. Azərbaycan isə, 1000 rubl əmanət
qalığına görə vətəndaşlara 190 ABŞ
dolları ödəməklə bütün MDB məkanında
ən yüksək indeksasiya əmsalını tətbiq etdi.
Bu sosial layihənin icrası "Kapital Bank"a da
keçmişin ağır mirasından azad olmaqla 140 illik fəaliyyət
tarixinin yeni bir inkişaf mərhələsinə qədəm
qoyaraq bütün gücünü, potensialını ölkəmizdə
ən müasir tələblərə uyğun bank məhsul və
xidmətlərinin təmin olunmasına, əhalinin sosial
müdafiəsi sisteminin təşkili proseslərində, Azərbaycan
respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafına
yönəlmiş tədbirlərdə maliyyə vasitəçisi
kimi yaxından iştiraka yönəltməyə şərait
yaratmış oldu.
Məruzələrə
yekun vurularaq qeyd edilmişdir ki, hazırda 100-ə yaxın
filialı özündə birləşdirən, 2 min nəfərdən
çox işçinin çalışdığı
"Kapital Bank" özəl bank kimi müştərilərə
universal bank xidmətlərini təmin edir. Eyni zamanda bu gün
də bir sıra dövlət əhəmiyyətli layihələrdə
yaxından iştirak "Kapital Bank"ın əsas fəaliyyət
prioritetlərindəndir. Hazırda bank bir sıra regionlarda
pensiyaların və pensiyalara əlavə olunan müavinətlərin,
məvaciblərin plastik kartlarla, bankomatlar vasitəsilə
ödənilməsi vəzifəsini yerinə yetirir.
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun müvəkkil
bankı kimi "Kapital Bank" regionlarda kiçik və orta
biznes layihələrinin kreditləşməsini həyata
keçirir. "Kənd təsərrüfatı
istehsalçılarına dövlət dəstəyi
haqqında" Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 23 yanvar
2007-ci il tarixli və Nazirlər Kabinetinin 15 fevral 2007-ci il
tarixli sərəncamına uyğun olaraq "Kapital Bank" kənd
təsərrüfatı istehsalçılarına yardım
proqramı çərçivəsində ayrılan
subsidiyaların plastik kartlarla verilməsini də təmin edir.
"Kapital Bank" müstəqil Azərbaycan dövlətinin
yüksəlişinə, insanlarımızın rifah
halının yaxşılaşmasına yönələn bu
layihələrdə yaxından iştirakı ilə qürur
duyur.
Azərbaycanın
inkişafına verilən hər bir töhfə bütün
ömrünü müstəqil Azərbaycan dövlətinin tərəqqisinə
həsr etmiş ulu öndər Heydər Əliyevin müqəddəs
ruhuna ən böyük ehtiram nümunəsidir.
Elnur HACALIYEV
Azərbaycan.-2013.- 30 aprel.- S.7.