Azərbaycanda iqtisadi islahatlar sosial siyasətlə
tamamlanır
Tarixdə Azərbaycan heç vaxt bu qədər
güclü olmamışdır. Bunun başlıca səbəbi müstəqil
olmağımızdır. Müstəqillik
ən böyük sərvətdir. Hər
bir vətəndaş müstəqilliyi qorumalıdır,
öz işi ilə müstəqilliyimizə töhfə verməlidir.
Elə etməliyik ki, bundan sonra Azərbaycan daim
inkişaf yolu ilə getsin.
İlham
ƏLİYEV
Böyük nailiyyətlər qazanan,
dünya birliyində öz layiqli yerini tutan Azərbaycan ən
inkişaf etmiş ölkələrdən birinə
çevrilmək hədəfinə doğru inamla irəliləyir.
Ölkədə uğurlu iqtisadi siyasətin həyata
keçirilməsi, yeni-yeni infrastruktur layihələrinin reallaşdırılması
əhalinin firavan həyat tərzinin təmin olunmasına
yönəldilib. İqtisadi uğurların nəticələrini
hər bir Azərbaycan vətəndaşı gündəlik həyatında
hiss edir.
Azərbaycanın son illərdə
bütün sahələrdə qazandığı müvəffəqiyyətlər
ulu öndər Heydər Əliyevin siyasi kursuna alternativ
olmadığını bir daha təsdiqləyir.
Tariximizin son iki
onilliyində əldə edilmiş yüksək
göstəricilərin hamısı məhz bu kursa əsaslanır.
XX əsrin 80-ci illərinin sonu - 90-cı
illərinin əvvəllərində məlum səbəblərdən
ölkə iqtisadiyyatında tənəzzül
yaranmışdı. Bu, geriləmə
prosesinin aradan qaldırılmasını, iqtisadi-siyasi
sabitliyin bərpa edilməsini və yeni iqtisadi dirçəlişin
təməlinin qoyulmasını tələb edirdi.
1993-cü ilin iyun ayında ümummilli
lider Heydər Əliyev xalqın təkidli tələbi ilə
ikinci dəfə hakimiyyətə gəldi və bundan sonra Azərbaycanda
iqtisadi inkişafın yeni mərhələsi başlandı.
1996-cı ilə qədər sənayedə
davam edən istehsalın azalması prosesinin qarşısı
alındı və 1997-ci ildən başlayaraq bu sahədə
inkişaf istiqamətində dönüş yarandı.
Həmin dövrdə ulu öndər
ölkənin gələcək inkişaf kursunu böyük
uzaqgörənliklə ifadə etmişdir: "Bir Prezident
kimi mən Azərbaycanın iqtisadiyyatında dövlət
siyasətini artıq müəyyən etmişəm. Bu, islahatlar yoludur, islahatlar vasitəsilə istehsalın
artırılması, inkişaf etdirilməsi, mülkiyyətin
özəlləşdirilməsi, özəl bölmənin
inkişafına geniş yer verilməsi, bazar iqtisadiyyatı,
insanlara sərbəstlik verilməsi, sahibkarlığa, təşəbbüskarlığa
şərait yaradılmasıdır. Bu,
dövlət siyasətimizin əsas prinsipləridir".
Beləliklə, Azərbaycanın iqtisadi
inkişafının əsaslarının yaradılmasına,
zəngin iqtisadi potensialının ölkənin gələcək
inkişafına, xalqın rifahının yüksəlməsinə
yönəldilməsi prosesinə start verildi.
90-cı illərin ikinci yarısından
başlayaraq əldə olunan irəliləyişlər
sonralar daha da möhkəmlənərək dönməz
xarakter aldı. Bu işdə 1994-cü il
sentyabrın 20-də imzalanmış Xəzərin Azərbaycan
sektorundakı "Azəri-Çıraq-Günəşli"
(AÇG) yataqlarının tammiqyaslı işlənməsinə
dair Hasilatın Pay Bölgüsü Sazişi (HPBS)
mühüm rol oynadı. Sonralar bu saziş
"Əsrin müqaviləsi" adını aldı və
1997-ci ilin noyabr ayında AÇG layihəsi çərçivəsində
"Çıraq" platformasından ilkin neft alındı.
"Əsrin müqaviləsi"nin ilkin
neftinin hasil olunmasının qeyd edilməsi ilə
bağlı ulu öndərin verdiyi sərəncamda deyilirdi: "Əsrin
kontraktı" və son illərdə bağlanmış digər
neft kontraktları Azərbaycan Respublikasının dövlət və iqtisadi müstəqilliyinin
möhkəmlənməsində, ölkəyə xarici
investisiyalar axınının artmasında, iqtisadiyyatın dirçəlməsində
və əhalinin rifahının yüksəlməsində,
habelə Xəzər dənizinin digər sektorlarında da
neft və qaz yataqlarının işlənməsinin sürətləndirilməsində
mühüm rol oynayır".
Ulu öndər Heydər Əliyevin
strategiyasına uyğun olaraq neft-qaz sənayesi iqtisadiyyatın
digər sahələrinin inkişafında lokomotivə
çevrildi.
Başqa sözlə desək, Heydər
Əliyevin hakimiyyətə qayıtması ilə
bütün sahələrdə olduğu kimi, ölkənin
iqtisadi həyatında da bir-birinin ardınca taleyüklü dəyişikliklər
baş verdi. Azərbaycan
dövlətini və ölkə iqtisadiyyatını fəlakətdən
və hərc-mərclikdən xilas edən ulu öndər
ölkənin iqtisadi yüksəlişi üçün təcili
tədbirlər gördü. Ümummilli liderin rəhbərliyi
ilə qısa müddət ərzində ölkədə
bazar iqtisadiyyatının formalaşması məqsədilə
qanunvericilik bazası yaradıldı, məqsədli dövlət
proqramları qəbul edildi, institusional islahatlar
aparıldı, mülkiyyət münasibətlərində
köklü dəyişikliklər baş verdi.
Ulu öndərin müəyyənləşdirdiyi
strategiyanın əsasını iqtisadiyyatın
inkişafına, mövcud resurslardan səmərəli istifadəyə,
dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyaya və nəticə etibarilə
vətəndaşların rifah halının yüksəldilməsinə
hesablanan sosialyönümlü bazar iqtisadiyyatının
yaradılması təşkil edirdi.
Ümummilli lider Heydər Əliyev ölkənin
gələcək iqtisadi inkişafının məhz özəl
sektorla
bağlı olduğunu vurğulayırdı:
"Sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, sərbəst
iqtisadiyyata yol verilməsi, bazar iqtisadiyyatının
yaradılması bizim strateji yolumuzdur".
Ulu öndərin müəyyən etdiyi və
onun rəhbərliyi ilə uğurla həyata keçirilən
sahibkarlığın inkişafı strategiyası özəl
bölmənin inkişafına yönəlmiş tədbirlərin
sistemliliyi, dövlət tənzimlənməsinin
liberallaşdırılması, dövlət-sahibkar münasibətlərinin
institusionallaşdırılması ilə xarakterizə edilir.
Qəbul olunmuş dövlət proqramlarının
bu sahənin inkişafında xüsusi rolu oldu. Kiçik və orta sahibkarlığın
inkişafı iqtisadi siyasətin prioritet istiqamətlərindən
birinə çevrildi. Heydər Əliyevin
rəhbərliyi ilə sahibkarlığın inkişafı
istiqamətində mühüm addımlar atıldı,
sahibkarlara maliyyə dəstəyi və zəruri texniki
yardım (məsləhət, informasiya və s. xidmətlər)
göstərən strukturlar formalaşdı. Onların vergi yükünün azaldılması
istiqamətində mənfəət və əlavə dəyər
vergisinin dərəcələri aşağı
salındı, kiçik sahibkarlıq subyektlərinə vahid
vergi tətbiq edilməyə başlandı. Dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsinin
qanunvericilik bazası yaradıldı və bu sahədə
müvafiq dövlət proqramları təsdiq olundu.
Yeni Azərbaycan Partiyasının bu il
iyunun 7-də keçirilmiş qurultayında Prezident İlham
Əliyev o dövrdə görülmüş işləri
yüksək dəyərləndirərək demişdir:
"Ulu öndərin rəhbərliyi ilə Azərbaycan 10 il
ərzində
böyük və şərəfli yol
keçmişdir. 1993-2003-cü illər ölkəmizdə
sabitlik və inkişaf illəri kimi yadda qaldı, tarixdə
qaldı. Bu illər ərzində dövlətçiliyin əsasları
qoyuldu, Azərbaycan dünya birliyinə özünü təqdim
edə bilmişdir. Beynəlxalq əlaqələrimiz
inkişaf etmişdir. Dünya xəritəsində
Azərbaycan özünə layiq yerini tuta bilmişdir. Siyasi və iqtisadi islahatlar uğurla
aparılmışdır. Azərbaycan bir
neçə beynəlxalq təşkilata üzv olmuşdur.
Ölkəmizə böyük həcmdə
investisiyalar cəlb edilmişdir və bu investisiyalar
hesabına Azərbaycan həm o illərdə, həm bu
gün inkişaf edir. Azərbaycan
etibarlı tərəfdaş imicini qazanmışdır.
Bu da çox vacib məsələdir. Çünki o vaxt Azərbaycan haqqında dünyada
kifayət qədər təsəvvür yox idi. Azərbaycanı dünyaya olduğu kimi təqdim etmək
ulu öndərin xüsusi zəhməti hesabına
mümkün olmuşdur".
Prezident İlham Əliyevin
düşünülmüş, çevik və qətiyyətli
iqtisadi siyasəti sayəsində qazanılmış
uğurlar daha da möhkəmləndirilmişdir.
Davamlı və dinamik inkişafı ehtiva edən
özünəməxsus milli inkişaf modeli ilə tanınan
Azərbaycan hazırda irəliləyişlərin keyfiyyətcə
yeni mərhələsini yaşayır və getdikcə daha
böyük uğurlara imza atır.
2003-cü ildən üzü bəri Azərbaycanda
baş verən iqtisadi inkişaf bütün dünyanın
diqqətini cəlb edir. İqtisadi
potensialın artması nəticəsində ölkənin
dünya birliyində mövqeləri güclənib, beynəlxalq
siyasi-iqtisadi əlaqələri genişlənib. 2007-2009-cu illər ərzində biznesə
başlama, işəgötürmə, əmlakın
qeydiyyatdan keçirilməsi, kredit əldə edilməsi, sərmayədarların
maraqlarının qorunması, vergi ödəmələri və
müqavilələrin bağlanması sahəsində
aparılmış islahatlar biznes fəaliyyətinin
inkişafı üçün əlverişli şərait
yaradıb. Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə
Korporasiyasının hazırladığı "Doing Buziness
2009" hesabatına əsasən, biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması sahəsində
aparılmış islahatlara görə Azərbaycan 181
dövlət arasında ən islahatçı ölkə
elan edilib.
Dünya İqtisadi Forumunun son hesabatına
əsasən, Azərbaycan dünyanın 50 ən rəqabətqabiliyyətli
iqtisadiyyatları
qrupuna daxil olmuş və MDB ölkələri
arasında birincilik mövqeyini saxlamışdır. BMT-nin İnsan İnkişafı Hesabatına əsasən
isə ölkəmiz "İnsan inkişafı indeksi"nə
görə yüksək insan inkişafı qrupunda yer
almışdır. Son illər "Standart &
Poor's", "Moody's" və "Fitch Ratings" kimi
nüfuzlu reytinq agentlikləri tərəfindən Azərbaycanın
reytinqi ardıcıl olaraq artırılmışdır.
Davamlı iqtisadi inkişaf ən zəruri
makroiqtisadi göstəricilərdə öz əksini
tapmışdır. Belə ki, ümumi
daxili məhsul (ÜDM) istehsalının artım sürətinə
görə ölkəmiz təkcə regionda deyil,
bütün dünyada lider mövqe tutmuşdur. 2003-2012-ci illərdə Azərbaycan iqtisadiyyatı
real ifadədə üç dəfə artmışdır.
Bu müddət ərzində sənaye sahələri 3,8, kənd təsərrüfatı 1,4, tikinti
sektoru 3,8, nəqliyyat və İKT sektoru 3,2, ticarət 2,9 dəfə
artmışdır. Keçən il ümumi daxili məhsulun
hər nəfərə düşən həcmi 5884,5 manata, yaxud 7490,5 ABŞ dollarına
çatmışdır.
Bütün bunların əsasında
müəllifi ümummilli lider Heydər Əliyev olan və
Prezident İlham Əliyev tərəfindən uğurla
davam etdirilən neft strategiyasının nailiyyətləri, gəlirləri
dayanır. 1997-ci ilin noyabrından indiyə qədər təkcə
AÇG yataqlarından 2,3 milyard barel neft
hasil olunub. 2003-2012-ci illər ərzində ölkədə
neftin hasilatı 2,8, təbii qaz hasilatı
5,2 dəfə artıb.
2005-ci ilin mayında Səngəçal
terminalında ilk neftini qəbul edən, bir il
sonra isə nefti Ceyhana çatdıran Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas
ixrac kəməri 2006-cı ilin iyul ayından rəsmi surətdə
tam bir sistem kimi işə salınıb. Bu kəmər
öz yaradıcısının - ulu öndər Heydər
Əliyevin adını şərəflə
daşıyır.
"Əsrin müqaviləsi"ndən
sonra Azərbaycan Respublikası Dövlət Neft Şirkəti və xarici
neft şirkətləri arasında 33 HPBS imzalanıb. Bu sazişlər Azərbaycanın dənizdəki və
quru sahələrdəki neft-qaz yataqlarının işlənməsini
əhatə edir.
Hələ qədim zamanlardan neft diyarı
kimi tanınan Azərbaycanın son illərdə şöhrəti
qaz ixrac edən ölkə kimi də artmaqdadır.
Xəzərin Azərbaycan sektorundakı
"Şahdəniz" yatağının işlənməsinin
birinci mərhələsi çərçivəsində
çıxarılan mavi yanacaq təkcə ölkəmizdəki
istehlakçılara deyil, Bakı-Tbilisi-Ərzurum kəməri
vasitəsilə Gürcüstana və Türkiyəyə də
çatdırılır.
2018-ci ildə layihənin ikinci mərhələsinin
qazının alınması gözlənilir.
Bundan sonra Azərbaycan qazının yolları
daha da uzanacaq. TANAP -Trans Anadolu Boru Kəməri
qazı Türkiyənin ərazisindən keçməklə
Avropa sərhədlərinə qədər nəql edəcək.
TAP - Trans Adriatik Boru Kəməri vasitəsilə isə qaz
birbaşa Avropa ölkələrinin özünə ixrac
olunacaq.
Dövlət başçısı
İlham Əliyevin dediyi kimi: "Enerji siyasətimizlə
bağlı bütün addımlar düşünülmüş
qaydada atılır. Enerji təhlükəsizliyi
məsələlərinə gəldikdə, biz daxildə bunu
tam şəkildə həll etmişik. İndi
Avropanın enerji təhlükəsizliyi məsələlərinin həllində də Avropa ilə
bu istiqamətdə tərəfdaş kimi işləyirik, fəaliyyət
göstəririk. Azərbaycan "Cənub qaz dəhlizi"nin əsas iştirakçısıdır, əsas
təşəbbüskarıdır. Azərbaycanda
qəbul edilən qərarlar gələcəkdə enerji təhlükəsizliyi
ilə bağlı olan bütün yeni məsələlərə
əsas istiqamət verəcəkdir. Bu,
böyük uğurumuzdur və böyük məsuliyyətimizdir.
Biz bu məsuliyyətə hazırıq".
Neft-qaz sahəsində qazanılan müvəffəqiyyətlər,
buradan əldə olunan gəlirlər digər sahələrin
inkişafına da təkan vermişdir. Nəticədə
ölkənin sosial-iqtisadi inkişafını sürətləndirmək
üçün mühüm əhəmiyyətə malik bir
sıra ciddi addımlar atılmış, genişmiqyaslı
sosial-iqtisadi planlar hazırlanmış, dövlət
proqramları qəbul edilmişdir. İnfrastrukturun
genişləndirilməsi, sahibkarlığın inkişaf
etdirilməsi və məşğulluq probleminin həlli
istiqamətində mühüm işlər
reallaşdırılmışdır.
Ölkə Prezidentinin 11 fevral 2004-cü il tarixli fərmanı ilə "Azərbaycan
Respublikası regionlarınn sosial-iqtisadi inkişafı üzrə
Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər)" qəbul
edildi. Bu proqramın həyata keçirilməsi
bölgələrin inkişafında böyük rol
oynadı. Belə ki, rayonlarda infrastruktur genişləndi,
yeni istehsal və sosialyönümlü obyektlər istifadəyə
verildi, yeni iş yerləri yaradıldı. Nəticə
etibarı ilə əhalinin həyat səviyyəsi xeyli
yüksəldi. Bu proqramın icrası çərçivəsində
27 mindən çox yeni müəssisə
yaradıldı, 766 min yeni iş yeri açıldı ki,
bunların da 71,7 faizi daimidir. Yeni müəssisələrin 40
faizə qədəri, yeni iş yerlərinin isə 80 faizi
regionların payına düşdü.
Son 10 il ərzində Prezident İlham
Əliyevin rəhbərliyi altında ölkə iqtisadiyyatının
bütün sahələrində əhəmiyyətli
nailiyyətlər qazanılmışdır. Bu
inkişaf istehsalın və investisiyaların həcminin
artmasına, büdcə imkanlarının genişlənməsinə,
əhalinin maddi-rifah halının xeyli
yaxşılaşmasına səbəb olmuşdur.
İnfrastruktur layihələrinin və
regional inkişaf proqramlarının uğurla həyata
keçirilməsi sayəsində Azərbaycanın iqtisadi
inkişafı üçün güclü baza
formalaşır. Azərbaycanın hər
bölgəsində yeni, müasir tələblərə cavab
verən infrastruktur yaradılır, elektrik stansiyaları
tikilir, qaz və su kəmərləri çəkilir, yollar
salınır. İnfrastrukturun yeniləşdirilməsi
və inkişaf etdirilməsi istiqamətində görülən
məqsədyönlü tədbirlər isə qeyd edildiyi
kimi, eyni zamanda, insanların rahatlığı, firavan
yaşayışı üçün həyata keçirilən
sosialyönümlü tədbirlərin mühüm tərkib hissəsidir.
Bu uğurların əldə olunmasında
digər dövlət proqramları kimi "Regionların
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı" da müstəsna rol oynayır.
Dövlət başçısı proqramın
icrasını daim diqqət mərkəzində saxlayır.
Regionlara mütəmadi səfərləri zamanı
görülən işlərlə yerindəcə tanış olur, hər bir rayonun
inkişafı ilə bağlı əlavə tədbirlərin
görülməsi, eləcə də ictimaiyyətlə
keçirilən görüşlərdə
qaldırılmış konkret məsələlərin həlli
məqsədilə tapşırıq və tövsiyələr
verir, sərəncamlar imzalayaraq əlavə vəsait
ayırır.
Proqramda nəzərdə tutulmuş
işlər üçün təkcə ötən il əsas
kapitala ümumilikdə 5 milyard manat, o cümlədən
dövlət investisiya proqramı çərçivəsində
4,1 milyard manat vəsait yönəldilmişdir.
2009-2012-ci illər ərzində regionların inkişafına
ümumilikdə 14,5 milyard manat dövlət
investisiyaları yönəldilmişdir. Bu il
əsaslı vəsait qoyuluşlarının 77 faizi regionlar
üçün ayrılmışdır.
İnvestisiyalardan söz
düşmüşkən qeyd edək ki, Prezident İlham
Əliyev 2012-ci ilin sosial-iqtisadi inkişafının
yekunları barədə danışarkən həmin il investisiya xərclərinin rekord səviyyədə
olduğunu demişdir: "Rəsmi statistik məlumata görə,
keçən il investisiyalar 22 milyard dollardan çox
olmuşdur. Bunun 13 milyardı, bir qədər
ondan çoxu daxili, 9 milyard dollara yaxını isə xarici
investisiyalardır. Bu da çox müsbət
göstəricidir. İlk növbədə
onu göstərir ki, daxili investisiyalar artıq bir neçə
ildir ki, ümumi investisiya portfelində üstünlük təşkil
edir. Digər tərəfdən, 9 milyard
dollara yaxın xarici sərmayənin qoyulması da onu göstərir
ki, Azərbaycan xarici investorlar üçün çox
etibarlı tərəfdaşdır, çox cəlbedici
ölkədir. Ölkəmizdə
aparılan iqtisadi islahatlar, iqtisadi liberallaşma, dünya
iqtisadiyyatına inteqrasiya siyasətimiz 9 milyard dollara yaxın
xarici sərmayənin qoyulmasına gətirib
çıxarmışdır".
Regionların sosial-iqtisadi inkişafına
yönəldilmiş dövlət proqramları ərzaq məhsullarının
istehsalında da böyük əhəmiyyət
daşıyır. Əhalinin ərzaq məhsulları
ilə etibarlı təminatına dair bir sıra digər
proqramlar da qəbul edilmişdir. Görülən
ardıcıl tədbirlər nəticəsində 2003-cü
ilə nisbətən 2012-ci ildə kənd təsərrüfatının
ümumi məhsulu 42,9 faiz
artmışdır. Bir sıra məhsulun
istehsalında xüsusilə nəzərəçarpacaq
nailiyyətlər qazanılıb. Taxıl,
kartof, tərəvəz, bostan məhsulları, habelə meyvə
və giləmeyvə istehsalı sahəsində yüksək
göstəricilər əldə edilib.
Bütün bunlar göstərir ki, neft
sektoru ilə yanaşı, iqtisadiyyatın digər sahələrində
işlərin tarazlı şəkildə qurulması,
qeyri-neft sektorunun dinamik inkişaf etdirilməsi qarşıya
prioritet vəzifə kimi qoyulmuşdur.
Nəticədə neft sektorundan əldə edilən
gəlirlərin iqtisadiyyatın qeyri-neft sahələrinin
inkişafına, həmin sahələrdə fəaliyyət
göstərən müəssisələrin maddi və
texnoloji bazasının yeniləşməsinə önəm
verilmişdir. Bu işlərə investisiya
qoyuluşlarının təşviqi üçün yeni qərarlar
verilmişdir. Dövlət başçısının
2006-cı il martın 30-da
imzaladığı sərəncamla Azərbaycan İnvestisiya
Şirkəti Açıq Səhmdar Cəmiyyəti
yaradılmışdır. Şirkətin ilkin
nizamnamə kapitalı Dövlət Neft Fondunun vəsaitləri
hesabına formalaşdırılmışdır.
Ölkənin getdikcə artan maliyyə
imkanları hesabına, eyni zamanda, beynəlxalq əhəmiyyətli
strateji infrastruktur layihələri həyata keçirilir.
Onlar təkcə Azərbaycanın deyil,
bütün regionun nəqliyyat infrastrukturunun modernləşdirilməsinə
şərait yaradır. Buna misal kimi
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunu göstərmək olar.
Dinamik sosial-iqtisadi inkişafda
infrastrukturun, o cümlədən etibarlı nəqliyyat
sisteminin inkişafının zəruriliyini nəzərə
alaraq transmilli nəqliyyat layihələri çərçivəsində,
o cümlədən TRASEKA və Şimal-Cənub beynəlxalq
dəhlizlərinin Azərbaycan seqmentində avtomobil
magistrallarının tikintisi və yenidən qurulması,
regionlarda yol şəbəkələrinin bərpası
işləri həyata keçirilmişdir.
Son illərin nəticələrinin təhlili
göstərir ki, ölkənin iqtisadi inkişafında özəl
sektorun payı durmadan artır. Azad sahibkarlıq mühitinin formalaşması fərdi
sahibkarlıq kimi yeni təsərrüfatçılıq
formalarının sürətli inkişafına təkan
vermiş, qeyri-dövlət bölməsinin payı xeyli
yüksəlmişdir. Əgər müstəqilliyimizin
ilk illərində sənaye məhsulunun ümumi həcmində
qeyri-dövlət müəssisələrinin məhsulu cəmi
1,1 faiz idisə, növbəti illərdə aparılan məqsədyönlü
iqtisadi islahatlar nəticəsində 2003-cü ildə 56,8 faizədək
artdı. Hazırda sənayenin ümumi məhsulunda
qeyri-dövlət bölməsinin payı 81 faiz təşkil
edir.
Qeyri-neft sahələrinin inkişafı
ilk növbədə ölkədə makroiqtisadi sabitliyin
qorunmasını tələb edir. Ölkədə son illər ərzində
yaradılmış inkişaf bazası, o cümlədən
strateji valyuta ehtiyatları və bu resurslardan səmərəli
istifadə olunması siyasəti dünyanı
bürümüş qlobal böhrana qarşı aparılan tədbirlərin
uğurlu nəticə verməsinə səbəb olmuşdur.
Bununla əlaqədar ölkə iqtisadiyyatı
davamlılıq nümayiş etdirmiş, artım tempini və
əldə olunmuş sosial inkişaf səviyyəsini qoruya
bilmişdir. Həyata keçirilən
antiinflyasiya tədbirləri və çevik monitar siyasət
sayəsində inflyasiyanın səviyyəsi azalmış,
milli valyutanın məzənnəsi sabit səviyyədə
saxlanılmışdır.
Prezident İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi qətiyyətli iqtisadi-siyasət sayəsində
ölkə iqtisadiyyatında hökm sürən makroiqtisadi
sabitlik, ÜDM-in istehsalında stabil artım sürəti,
bank, maliyyə və digər sahələrin göstərdiyi
yüksək iqtisadi nəticələr deməyə əsas
verir ki, Azərbaycan keçid dövrünü başa
çatdırmışdır və o, bazar iqtisadiyyatı
prinsiplərinə əsaslanan ölkədir. Bununla
əlaqədar hazırda özəl sektorun və
bütövlükdə qeyri-neft sahələrinin
inkişafı prioritet təşkil etməkdədir.
Azərbaycanın dünya təsərrüfat
sisteminə inteqrasiyası milli istehsal sahələrinin rəqabət
qabiliyyətinin artırılmasını tələb edir.
Neft sektorunda olduğu kimi, qeyri-neft bölməsinə
də xarici investisiyaların cəlb edilməsi və bu məqsədlə
ölkədə əlverişli və dinamik tənzimlənən
biznes mühitinin formalaşdırılması bu sektorda nəzərəçarpan
inkişafa təkan verəcək. Eyni
zamanda, xarici investorların iştirakı ilə
istehsalyönümlü birgə layihələrin həyata
keçirilməsi ölkədə qeyri-neft sahələrinin
inkişafına, istehsalyönümlü məhsul
istehsalının artmasına şərait yaradacaq.
Ümummilli liderin müəyyənləşdirdiyi
inkişaf kursuna uyğun olaraq ölkədə sənayeləşmə
siyasəti uğurla davam etdirilir. Yeni və
müasir texnologiyalara əsaslanan elektrotexnika, əlvan
metallurgiya, maşınqayırma, kənd təsərrüfatı
məhsullarının emalı, tikinti materiallarının
istehsalı da daxil olmaqla təkcə keçən il ərzində 100-ə yaxın sənaye
müəssisəsinin istifadəyə verilməsi, 90-dan
artıq sənaye müəssisəsinin inşasının
davam etdirilməsi qeyri-neft sektorunun inkişafında
mühüm rol oynayır.
Ölkədə ümumiyyətlə,
tikinti geniş vüsət alıb. Şəhərlərdə və bölgələrdə
genişmiqyaslı inşaat işləri aparılır.
Yeni tikililər müxtəlif təyinatlıdır.
Onların arasında istehsal və sosialyönümlü
obyektlər, çoxsaylı yaşayış evləri, xəstəxanalar,
məktəblər və s. üstünlük təşkil
edir.
"Bakının və ətraf qəsəbələrinin
sosial-iqtisadi inkişafı" Dövlət Proqramı
müvəffəqiyyətlə icra edilir.
Bu proqramın nəticəsində Bakıətrafı
qəsəbələrdə böyük işlər
görülüb və onlar yenə də davam edir.
Görülən işlər Azərbaycanın
paytaxtının dünya miqyasında siyasi, iqtisadi və mədəni
mərkəzə çevrilməsinə xidmət edir.
İndi Bakı həqiqətən də,
mötəbər tədbirlərin keçirildiyi bir şəhər
kimi tanınır. Bu il Davos
İqtisadi Forumunun Bakıda böyük uğurla keçməsi
buna aydın misaldır.
Proqram cari ilin sonunda başa
çatmalıdır. Bununla
belə, Bakının qəsəbələrində quruculuq
işləri davam edir, yeni məktəblər, səhiyyə
ocaqları tikilir, qəsəbəətrafı və qəsəbədaxili
yollar çəkilir, yaxud təmir edilir.
Azərbaycanın ilk telekommunikasiya peykinin
orbitə çıxarılması iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
informasiya müstəqillyinin və təhlükəsizliyinin təmin
edilməsi, ölkədə kosmik sənayenin inkişaf
etdirilməsi və beynəlxalq kosmik məkana inteqrasiya istiqamətində
əhəmiyyətli addımdır.
Prezident İlham Əliyevin sərəncamlarına
əsasən Balaxanı Sənaye, Sumqayıt Kimya Sənaye və
Sumqayıt Yüksək Texnologiyalar parkları
yaradılmışdır. Bu layihələr
müasir texnologiyalardan istifadə edilməklə rəqabət
qabiliyyətli və ixracyönümlü yeni məhsul
istehsalının artırılması,
iş yerlərinin açılması, xarici investisiyaların
cəlb edilməsi baxımından da böyük əhəmiyyət
kəsb edir.
2003-2012-ci illərdə əhalinin sosial
müdafiəsinin gücləndirilməsi istiqamətində də
mühüm addımlar atılmışdır. Bu il fevralın 12-də, regionların
inkişafına yönəldilmiş İkinci Dövlət
Proqramının dördüncü ilinin yekunlarına həsr
olunmuş konfransda Prezident İlham Əliyev demişdir:
"Bizim iqtisadi sahədəki islahatlar eyni zamanda güclü
sosial siyasətlə də tamamlanır. Əgər yenə də
son doqquz ilin statistikasına nəzər salsaq görərik ki, 2004-cü ildə
Azərbaycanda orta əməkhaqqı 100 dollar səviyyəsində
idi, bu gün 500 dollar səviyyəsindədir. Orta
pensiya 20 dollar səviyyəsində idi, bu gün 200 dollar səviyyəsindədir.
Əlbəttə, bu rəqəmlər bizi qane etmir və mən hesab
edirəm ki, orta pensiyanın, orta əməkhaqqının səviyyəsi
artmalıdır və artacaqdır".
Prezident İlham Əliyevin
"Keçmiş SSRİ Əmanət Bankının Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşları olan əmanətçilərinə
fərdi birdəfəlik ödəmələrin verilməsi
haqqında" fərmanı sosial-mənəvi əhəmiyyətinə
görə tarixi sənəd olmaqla dövlət
başçısının siyasi iradəsini birmənalı şəkildə
əks etdirdi. Bu ciddi problemin əhalinin uzun illərdən
bəri gözlədiyi həlli üçün əməli
addımlar atıldı. Nəticədə
cari ilin iyul ayının 1-dək 1 milyon 620 min nəfərə
yaxın əmanət sahibi, yaxud onların vərəsələri
banklardan vəsaitlərini almışlar.
Ümumiyyətlə, makroiqtisadi sabitliyin
dayanıqlığı, bank sektorunda aparılan islahatlar, əmanətlərin
sığortalanması fondunun həcminin ildən-ilə
çoxalması əhalinin banklara olan etimadının
artmasına şərait yaratmışdır.
Belə ki, 2001-ci ildə əhalinin banklarda olan əmanətləri
413 milyon manatdan 2009-cu ildə 4,6 milyard manata
çatmış, başqa sözlə, ÜDM-in təxminən
10 faizini təşkil etmişdir.
Ölkədə insanların maddi rifah
halının nə dərəcədə
yaxşılaşdığını əks etdirən ən
əsas göstəricilərdən biri yeni iş yerləridir.
Odur ki, məşğulluq probleminin həlli
prioritet vəzifələrdən biri kimi qarşıya qoyulub
və bu vəzifə uğurla həll edilir. Son on ildə
Azərbaycanda 1 milyon 180 min yeni iş yerinin
açılması dediklərimiz üçün bariz
misaldır. Təkcə bu ilin 6 ayında Azərbaycanda 55 min
yeni iş yeri yaradılıb. Onlardan 45 mini
daimidir.
İndi ölkəmizdə işsizliyin səviyyəsi
cəmi 5 faizdir. Bu, istənilən ölkə
üçün arzuolunan bir rəqəmdir. Çünki hətta bir çox inkişaf etmiş
ölkələrdə işsizliyin səviyyəsi 10-15, bəzən
25 faiz səviyyəsinə çatır.
Azərbaycan dövləti məşğulluq
probleminin həlli sahəsində qazanılan nailiyyətlərlə
arxayınlaşmır. Yeni iş yerlərinin
açılması prosesi davam edir. Görülən
ardıcıl tədbirlər sayəsində işsizliyin səviyyəsinin
indikindən də aşağı düşəcəyi
gözlənilir.
Əgər insanların güzəranının
yaxşılaşdırılmasına yönəldilən digər
tədbirləri, məsələn, qaçqın və məcburi
köçkünlər üçün salınan yeni qəsəbələri,
aztəminatlı ailələr üçün verilən
müavinətləri, əlillərə, müharibə
veteranlarına, şəhid ailələrinə və s.
göstərilən qayğını da xatırlatsaq,
sözügedən sahədə aparılan işlərin necə
genişmiqyaslı olduğunu bir daha qeyd etmiş olarıq. Bu istiqamətdə Heydər Əliyev Fondunun, fondun
prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü
və bilavasitə rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən tədbirlərin verdiyi uğurlu nəticələr
danılmazdır.
2011-ci ildən ölkəmizin BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qeyri-daimi üzvü seçilməsi ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən müəyyənləşdirilmiş
və Prezident İlham Əliyevin uğurla davam etdirdiyi
uzaqgörən siyasətin təntənəsi, müstəqilliyimizin
ən böyük bəhrəsidir. Azərbaycan
BMT-nin əsas orqanları ilə yanaşı onun ixtisaslaşmış
qurumları - Dünya Bankı, Beynəlxalq Valyuta Fondu,
Qaçqınların İşi üzrə Ali Komissarlıq,
UNESCO, UNİCEF, MAQATE və s. ilə geniş əməkdaşlıq
əlaqələrinə malikdir.
Azərbaycanın qazandığı
nailiyyətlər, ilk növbədə, dövlət müstəqilliyinin
bəhrəsi olmaqla bərabər, onun hər bir vətəndaşının
ürəyini dağa döndərir və biz
uğurlarımızın daha çox olacağına əminik.
Bu əminliyi yaradan dövlətimizin
apardığı məqsədyönlü islahatlar, iqtisadi
siyasətdir. Prezident İlham Əliyevin dediyi kimi:
"Bir sözlə, bizim bütün istiqamətlər
üzrə konkret proqramlarımız, planlarımız,
konsepsiyalarımız, icra mexanizmlərimiz vardır. O cümlədən,
regionlarda gedən
işlərlə bağlı gələn ilin əvvəlində
Üçüncü Dövlət Proqramı icra ediləcəkdir.
Birinci və ikinci proqramların icrası nəticəsində
bölgələr canlandı, şəhərlər
abadlaşdı, gözəlləşdi, müasir infrastruktur
yaradılır, kəndlərimiz çiçəklənir,
qalxır, bütün
infrastruktur, yollar, məktəblər, xəstəxanalar,
Olimpiya kompleksləri, qazlaşdırma, elektrik enerjisi, su xətləri,
bütün infrastruktur yenilənir. Biz
bütün infrastruktur sistemimizi tamamilə yeniləşdiririk
ki, bundan sonra ən azı 50-100 il bax, bu qurduğumuz
infrastruktur insanlara xidmət göstərsin".
Həmid
BAĞIROV,
Azərbaycan
Respublikası Dövlət Statistika Komitəsi sədrinin
birinci müavini, iqtisad elmləri namizədi, SSRİ Dövlət
Bankı əlaçısı
Azərbaycan. - 2013.- 16 avqust.- S. 7.