Müstəqillik -
ali milli ideya
"Müstəqillik
elan etmək hər bir xalq üçün, ölkə
üçün tarixi hadisədir, böyük xoşbəxtlikdir.
Amma müstəqilliyi yaşatmaq və onu dönməz etmək,
sarsılmaz etmək bundan da böyük vəzifədir, bundan
da böyük xoşbəxtlikdir".
Heydər
ƏLİYEV
Xalqların
formalaşma və tarixi təkamül prosesində müəyyən
mütərəqqi fikir və ideyalar səfərbəredici
amilə çevrilir və onun gələcək tərəqqisinə
etibarlı ideoloji, siyasi, mənəvi-iqtisadi zəmin
hazırlayır. Cəmiyyətdə həlledici
çoxluğun qəbul etdiyi, bölüşdüyü belə
ideya və dəyərlər intibah baxımından son dərəcə
vacib olan məqsədlərin həyata keçirilməsinə
imkan yaradır. Bu mənada, milli ideyası olmayan xalqın nəinki
mütərəqqi inkişaf yolundan, ümumiyyətlə,
mövcudluğundan danışmaq çətindir. Milli ideya
dövlətlərin davamlı yüksəlişi yolunda bir
növ mayak rolunu oynadığı üçün bunsuz
inkişafı təmin edən milli müstəqillik və
dövlətçilik konsepsiyasını da gerçəkləşdirmək
mümkün deyildir.
Dövlətçiliyin
ideoloji təməli
Əsrlər boyu azərbaycanlıların
xalq olaraq milli düşüncəsinə, dövlətçilik
təfəkkürünə hakim kəsilən, onları
aşkar-gizli mübarizə ruhunda kökləyən ali milli ideya məhz Azərbaycanın istiqlala
qovuşması, müstəqil dövlət kimi taleyini azad
şəkildə müəyyənləşdirməsi
olmuşdur. Yalnız ötən əsrin sonlarında
"soyuq müharibə"nin başa
çatması fonunda cərəyan edən qlobal miqyaslı
proseslərin məntiqi yekunu olaraq Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyini bərpa etməsinə əlverişli zəmin
yaranmış, beləliklə, xalqın qəlbində qubara
çevrilmiş bu ideya deklorativ şəkildə gerçəkləşmişdir.
Şübhəsiz,
müstəqillik hər bir xalqın, dövlətin davamlı
inkişafını milli ideya səviyyəsinə yüksəldərək
mövcud iqtisadi, elmi-intellektual və mədəni potensialdan səmərəli
istifadəyə geniş imkanlar yaradır. Fəqət,
müstəqillik nemətinə qovuşan hər bir xalq ilkin mərhələdə
onu qoruyub saxlamaq, möhkəmləndirmək, dövlətin gələcək
inkişafına etibarlı bünövrə hazırlamaq kimi
məsuliyyətli və çətin mərhələni də
keçməli olur. 1991-ci ilin oktyabrından 1993-cü
ilin iyun ayınadək respublikada hökm sürən acınacaqlı
vəziyyət bunu bir daha təsdiqləyir. Həmin
dövrdə sosial-iqtisadi tənəzzülün dərinləşməsi,
insanların sosial rifah halının pisləşməsi,
ictimai-siyasi sabitliyin addımbaşı pozulması, insan
hüquqlarına təminatın olmaması və s. destruktiv
proseslər respublikanın de-fakto müstəqilliyinə imkan
verməmişdir. Hakimiyyətdə olan
qüvvələrin dövlətin, xalqın taleyi və gələcək
inkişaf yolu ilə bağlı yetkin baxışlar sisteminin
olmaması insanlarda keçmişə - sosializmə
"nostalgiya" hisslər yaradır, ümumən milli
müstəqillik idealının mahiyyətinə mənfi təsir
göstərir, onun ictimai rəydə adekvat dərkinə
mane olurdu.
Azərbaycan
xalqının vahidliyini təmin edən milli müstəqillik
ideyasının praktik həyata vəsiqə alaraq
reallaşması isə məhz ümummilli lider Heydər
Əliyevin 1993-cü ilin iyununda hakimiyyətə
qayıdışından sonra mümkün olmuşdur. Bu mənada, hazırda ictimai fikirdə mütləqləşmiş
qənaətlərdən biri də budur ki, ulu öndər
Heydər Əliyevin 1993-cü ildə xalqın təkidli tələbi
ilə qayıdışı Azərbaycanı müstəqil
dövlət kimi dünya xəritəsindən silinmək təhlükəsindən
qorumuşdur. Ümummilli liderin qətiyyətli
addımları sayəsində respublikada ictimai-siyasi sabitlik,
qanunçuluq təmin edilmiş, xaos və anarxiya
burulğanından qurtulan cəmiyyət yeni ictimai-iqtisadi
formasiyanın tələblərinə cavab verən mütərəqqi
inkişaf yoluna qədəm qoymuşdur.
Ölkədə
müstəqilliyin möhkəmlənməsində və
modernləşmə, demokratikləşmə
strategiyasının həyata keçirilməsində ulu
öndərin, son 10 ildə isə Prezident İlham Əliyevin
ən yaxın silahdaşı olan, müasir tariximizin elmi-fəlsəfi
və politoloji nöqteyi-nəzərdən görkəmli tədqiqatçısı,
Prezident Administrasiyasının
rəhbəri akademik Ramiz Mehdiyev 2013-cü il iyunun 13-də
"Azərbaycan" qəzetində işıq üzü
görmüş "Azərbaycanda müstəqil dövlətçiliyi
yaradan və yaşadan - ümummilli lider Heydər Əliyevin
qadir siyasətidir" əsərində haqlı olaraq
yazır: "Tarixdə adı dövlətçiliyin
simvoluna çevrilən və onunla qoşa çəkilən
çox az siyasi liderə rast gəlmək olar. Tanrının
və taleyin hökmü ilə müstəqil dövlətimizin
ən müasir tarixi də məhz belə liderin adı ilə
bağlıdır və dövlətçilik salnaməsinə
şanlı səhifələr məhz onun siyasi xətti ilə,
rəhbərliyi ilə yazılıb. XX əsr
tarixində, dünya siyasətində etiraf edilən fenomen
şəxsiyyət Heydər Əliyevin yaratdığı
milli dövlətçilik tarixin bizə bəxş etdiyi
milli sərvətdir və onun dəyərini dərk etməliyik.
İstər Azərbaycan tarixində, istərsə də
xalqın yaddaşında Heydər Əliyev müstəqil və
suveren dövlətin simvolu, xarizmatik siyasət dahisi, cəsur
insan və ən böyük vətəndaş kimi
qalmışdır və qalacaq. O, Azərbaycanın
ən yeni tarixində bütöv bir epoxanı özündə
təcəssüm etdirən, müstəqil dövlətin
siyasi, iqtisadi, hüquqi, sosial-mədəni, elmi əsaslarını
yaradan, onların ardıcıl inkişafını təmin edən
siyasi kursun və milli inkişaf strategiyasının müəllifidir".
Təkamülə
əsaslanan modernləşmə kursu
Azərbaycan xalqının milli
ideologiyasının vahid sistem halına gətirilməsi də
məhz ulu öndər Heydər Əliyevin müstəqil
respublikamıza rəhbərliyi dövrünə təsadüf
edir. Bütün varlığı ilə
özünü azərbaycanlı sayan ümummilli lider cəmiyyətin
bütövləşməsi, azərbaycançılıq
ideologiyasının milli həmrəyliyin aparıcı amilinə
çevrilməsi istiqamətində mühüm işlər
görərək ümumxalq birliyinin dərin politoloji-nəzəri
əsaslarını irəli sürmüşdür. Böyük
strateq azərbaycançılığın tarixən
formalaşmış ayrı-ayrı komponentlərini vahid
konsepsiyada birləşdirərək onu dövlət idarəçiliyinin
elmi-nəzəri bazasına çevirmiş və müstəqilliyin
ideoloji təməli kimi praktikada uğurla tətbiq
etmişdir.
Bu gün
monoetnik və işğalçı Ermənistandan fərqli
olaraq, Azərbaycan polietnik dövlət kimi ərazisində
yaşayan bütün xalqların vətənidir. Bu mənada,
ölkədə reallaşdırılmasına səy göstərilən
istənilən ideya təkcə azərbycanlıların
deyil, digər milli azlıqların da maraqlarını
özündə tam ehtiva edir. Yəni müstəqil dövlətimizin
hədəflədiyi hər hansı ideya və proqramlar etnik mənsubiyyətindən,
dinindən asılı olmayaraq, ölkənin bütün əhalisinin
maraqlarını önə çəkir.
Milli ideya statik
xarakterli olmayıb zamanla inkişaf edir, yeniləşir, fərqli
hədəf və məqsədləri özündə birləşdirir.
Hələ 90-cı illərin əvvəlində
ulu öndər Heydər Əliyev obyektiv ictimai-siyasi proseslərlə
əlaqədar Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
qorunub saxlanılması və möhkəmləndirilməsini,
habelə yeni ictimai-iqtisadi formasiya üçün zəruri
iqtisadi islahatların həyata keçirilməsini milli ideya səviyyəsinə
yüksəltmişdi. Lakin son 10 ildə Azərbaycanın
ciddi makroiqtisadi nailiyyətlər əldə edərək
bütün sahələrdə sürətlə modernləşməsi,
milli maraq və mənafeyini qətiyyətlə müdafiə
etməsi fonunda perspektiv üçün qarşıya qoyulan
məqsədlər də mahiyyətcə dəyişmişdir.
MDB məkanında
ilk olaraq iqtisadi sahədə keçid dövrünü
başa vurmuş Azərbaycan bu gün özünəməxsus
milli inkişaf modeli ilə tanınır. Bu modelin
üstün cəhətləri ilə bağlı beynəlxalq
maliyyə qurumlarında geniş müzakirələr, təhlillər
aparılır. Respublikamız son illərdə bütün
investisiya layihələrini daxili resursları hesabına
reallaşdırmaqla yanaşı, regionda sərmayədar
dövlət kimi çıxış edir. Türkiyə,
Ukrayna, Gürcüstan, Moldova, İçveçrə, Rusiya
və digər dövlətlərin iqtisadiyyatına sərmayə
qoyur. Avropanın enerji təhlükəsizliyində Azərbaycanın
yeri və rolu getdikcə güclənir. Bütün
bunlar həm də respublikamızın inkişaf etməkdə
olan ölkədən inkişaf etmiş ölkəyə
çevrilmək əzmini nümayiş etdirir. Əslində,
Azərbaycan bu gün adambaşına düşən 8000
dollarlıq milli gəlirlə orta inkişaf etmiş ölkələr
qrupunda yer alır. "İnkişafın Azərbaycan
modeli" artıq dünyanın aparıcı "beyin mərkəzləri"nin
tədqiqat obyektinə çevrilib.
Son
illərin makroiqtisadi göstəriciləri əsası ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş
inkişaf strategiyasının xalqın mənafeyinə tam
adekvat olduğunu təsdiqləyir. 2003-2013-cü illərdə
ümumi daxili məhsulun orta illik artımı 13 faiz, qeyri-neft
sektorunda 10,6 faiz təşkil etmişdir. ÜDM 3 dəfə, onun
adambaşına düşən həcmi 2,7 dəfə,
qeyri-neft sektoru 2,3 dəfə, əsas kapitala yönəldilən
investisiyaların həcmi 7,3 dəfə artmışdır.
Bu dövrdə ölkənin iqtisadiyyatı 3 dəfədən
çox artmış və onun inkişafına 132 milyard
dollar məbləğində sərmayə qoyulmuşdur.
Hər bir
ölkənin davamlı inkişafının mühüm
göstəricilərindən biri də onun dövlət
büdcəsidir. Cənubi Qafqaz iqtisadiyyatında 80 faizə
yaxın paya sahib olan respublikamızın dövlət büdcəsi
də digər iki ölkənin birgə büdcəsindən
artıqdır. Bu baxımdan ötən illərdə büdcənin
artım dinamikası ölkədəki makroiqsadi sabitliyin
mühüm göstəricisi kimi diqqət çəkir.
Hazırda ölkəmizin strateji valyuta ehtiyatları 48 milyard
ABŞ dollarından artıqdır. Dünya
iqtisadiyyatında tənəzzülün davam etməsinə
baxmayaraq, Azərbaycan yüksək makroiqtisadi göstəricilər
əldə etmiş, regionda həyata keçirilən
transmilli layihələrdə aparıcı rol oynamış,
dövlət proqramlarını uğurla icra etmişdir.
2013-cü ilin birinci yarısının əsas fərqləndirici
xüsusiyyəti də məhz iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi prosesinin sürətlənməsi
olmuşdur. Əgər əvvəlki illərdə iqtisadi
yüksəliş əsasən mədənçıxarma sənayesi
hesabına əldə edilirdisə, hazırda bu, qeyri-neft
sektorunun inkişafı sayəsində baş verir.
Sistem
islahatları demokratikləşməyə xidmət edir
Ulu öndərin siyasətini bütün
sahələrdə inamla davam etdirən Prezident İlham
Əliyevin bəyan etdiyi kimi, hazırda qarşıda duran ən
başlıca məqsəd Azərbaycanı inkişaf
etmiş dövlətlər səviyyəsinə
çatdırmaqdır. Bu, yaxın perspektiv
üçün mustəqil dövlətimizin
qarşısında duran ən başlıca məqsədlərdən
biridir. Yeni Azərbaycan Partiyasının V qurultayında
İlham Əliyev bununla bağlı demişdir: "Bizim
artıq güclü dövlətimiz vardır - müstəqil
Azərbaycan dövləti. Bizim dəqiq konsepsiyamız,
inkişaf proqramımız vardır. Bu
proqramın reallaşması nəticəsində Azərbaycan
inkişaf etmiş ölkələrin sırasına daxil ediləcəkdir.
Əgər gələcəklə bağlı fikirlərimizi
bir cümlə ilə ifadə etsək, deməliyik: biz
inkişaf etmiş ölkəyə çevrilməliyik!
İnkişaf etmiş ölkələrin meyarları
vardır. Bunları bilirik və biz hər bir istiqamət
üzrə o meyarlara çatmalıyıq - həm siyasi,
iqtisadi islahatlar, sosial siyasət və digər istiqamətlərdə.
Buna nail olmaq üçün həmişəki kimi, cəmiyyətimiz
bir nöqtəyə vurmalıdır".
Prezident
İlham Əliyev Moskva Dövlət Beynəlxalq Münasibətlər
İnstitutu Məzunları Assosiasiyasının "MGİMO
Journal" nəşrinə müsahibəsində bir daha
vurğulamışdır ki, Azərbaycan xalqının mili
ideyası məhz müstəqillikdir. Əminliklə demək
olar ki, ölkədəki sürətli inkişaf və mütərəqqi
islahatlar fonunda bu məqsəd ictimai şüurda getdikcə
möhkəmlənir, milli ideyaya çevrilir. Bəli, bu
gün hər bir azərbaycanlı müstəqil Vətənini
abad, müasir, inkişaf etmiş görmək istəyir və
bunu milli ideyanın əsas prioritetləri kimi qəbul edir.
Dövlət rəhbəri
Azərbaycanı müasir və qüdrətli dövlətə
çevirmək məqsədini sadəcə bəyanatlarla
ifadə etmir, onun konkret icra mexanizmlərinin müəyyənləşdirilməsi
istiqamətində də konkret addımlar atır. Prezidentin
"Azərbaycan-2020: gələcəyə baxış"
İnkişaf Konsepsiyasının təsdiq edilməsi
haqqında" 30 dekabr 2012-ci il tarixli sərəncamı bunun
bariz nümunəsidir. Belə bir sərəncamın
imzalanması deməyə əsas verir ki, ölkə
başçısı Azərbaycanın, sadəcə,
bugünkü dinamik inkişafı ilə arxayınlaşmağı
düzgün saymır. Cənab İlham Əliyev
sözügedən sərəncamla ölkənin uzunmuddətli
inkişaf strategiyasının dərin elmi proqnozlar əsasında
işlənilib hazırlanmasını təmin etmişdir. Həyata keçirilən islahatlar nəticəsində
2020-ci ilin Azərbaycanı tək Cənubi Qafqazın və
MDB-nin deyil, bütövlükdə Avropa və Asiyanın ən
qüdrətli, güclü və nüfuzlu ölkələrindən
biri kimi tanınacaq, inkişaf etmiş ölkəyə
çevriləcəkdir.
Prezident
İlham Əliyevin bəyan etdiyi kimi, 2018-ci ilədək Azərbaycanın
modernləşməsi prosesi əsasən başa
çatdırılacaq, ölkədə bütün
sosial-iqtisadi problemlər həllini tapacaqdır. Kürdəmir
rayonuna son səfəri zamanı dövlət
başçısı bu baxımdan sistem islahatlarının
davam etdirilməsi zərurətini də önə çəkmişdir.
Söhbət bazar iqtisadiyyatı prinsipləri əsasında
inkişaf edən demokratik Azərbaycanın istiqrarlı gələcəyinin
zəruri sistem elementlərin məcmu halında təmin edilməsindən
gedir. Başqa sözlə, sistem islahatı dedikdə, təkcə
sosial-iqtisadi deyil, həm də ümumi rifaha xidmət edən
hüquqi-siyasi, demokratik islahatlar nəzərdə tutulur.
Qarşıdakı illərdə iqtisadi islahatların
davamlı səciyyə daşıması üçün
siyasi-hüquqi sistemin liberallaşdırılması tədbirləri
diqqət mərkəzində saxlanılacaqdır. Söhbət
həm də vətəndaş cəmiyyəti
strukturlarının Qərb standartları səviyyəsində
inkişafına nail olmaqdan gedir.
Bu
kontekstdə akademik Ramiz Mehdiyevin "Müasir milli ideyanı
zənginləşdirən odur ki, vətəndaş
özünü dövlətin bir hissəsi hesab edir,
özündə dəyişikliklər üçün
qüvvə görür, güclü dövlətin və
güclü, iradəli liderin varlığına ehtiyac
duyur" əsərinin əsas qayəsi diqqəti cəlb edir.
Görkəmli dövlət xadiminin konseptual fikirləri zənnimizcə,
perspektiv islahatlar prosesinin mahiyyətini səciyyələndirir:
"Azərbaycan üçün vətəndaş
cəmiyyəti elə bir sosial mühitdir ki, orada bütün
sosial və etnik qruplar dinc yanaşı yaşayır, özlərini
ölkənin siyasi və iqtisadi inkişafında,
bütün millətlərin nümayəndələrinin birgə
yaşayış atmosferinin mütəmadi mənəvi-psixoloji
yeniləşməsində dərin marağı olan bərabərhüquqlu
vətəndaşları kimi hiss edirlər. Beləliklə,
müasir dövrdə milli ideyanın vətəndaş cəmiyyətinin
maraqları xaricində reallaşdırılmasının
perspektivi yoxdur. Müasir milli ideyanı zənginləşdirən
odur ki, vətəndaş özünü dövlətin bir
hissəsi hiss edir, özündə dəyişikliklər
üçün qüvvə görür, güclü
dövlətin və güclü, iradəli liderin
varlığına ehtiyac duyur. Prezident İlham
Əliyev elə siyasət həyata keçirir ki, orada milli
ideya özündə həm siyasi məkanın demokratikləşməsini,
mütərəqqi və hərtərəfli iqtisadi
inkişafı, dünya birliyinə inteqrasiyanı, həm də
milli ruhu və özünəməxsusluğu qoruyub
saxlamağı ehtiva edir".
Maraqlarını
təmin edən ölkə
Azərbaycan
iqtisadi uğurları ilə yanaşı, həm də
müstəqil xarici siyasəti ilə dünya miqyasında
maraq və mənafelərini layiqincə müdafiə edir. Beynəlxalq hüquq normalarına,
qarşılıqlı inam və etimada, faydalı əməkdaşlığa
əsaslanan xarici siyasət yeridən Azərbaycan qonşu
dövlətlərlə münasibətlərini son illərdə
daha da inkişaf etdirməyə nail olmuş, regionda sülh,
sabitlik, iqtisadi əməkdaşlıq təşəbbüslərini
fəal şəkildə dəstəkləmişdir.
Ölkə diplomatiyası regional əməkdaşlıq,
enerji təhlükəsizliyi, habelə beynəlxalq təşkilatlarda
təmsilçilik kimi məsələlərdə milli
maraqların prioritetliyini maksimum səviyyədə təmin
edir, bölgədə müşahidə olunan neqativ geosiyasi dəyişiklik
meyillərinə rasional və təmkinli münasibət
göstərir.
Respublikada
müşahidə olunan dinamik iqtisadi tərəqqi ilə
paralel şəkildə demokratik-hüquqi islahatların da
dönmədən davam etdirilməsi və bu iki təmayülün
ümumi strateji inkişaf kursunun prioritet xətti kimi nəzərdən
keçirilməsi Azərbaycanı qlobal əhəmiyyətli
tədbirlərin mərkəzinə çevirmişdir. 2003-2013-ci illərdə
respublikada təşkil olunmuş çoxsaylı mötəbər
beynəlxalq tədbirlər ayrı-ayrı sahələri əhatə
etməklə, rəsmi Bakının xarici əlaqələrinə
ciddi təkan vermişdir. Bunun nəticəsidir ki, beynəlxalq
tədbirlərin keçirilməsi məkanı kimi
Gürcüstana, Ermənistana və yaxud digər başqa MDB
respublikasına deyil, məhz Azərbaycana üstünlük
verilir. Təkcə son həftədə 5 gün ərzində
5 ölkə rəhbərinin respublikamıza səfər etməsi
Azərbaycanın regiondakı liderlik əzmini bir daha
nümayiş etdirir.
Dövlət
başçısının bir müddət əvvəl
İsmayıllı rayonuna səfəri zamanı qeyd etdiyi
kimi, Azərbaycan heç zaman indiki kimi güclü
olmamışdır: "Azərbaycanın bugünkü
reallıqları bir daha müstəqilliyimizin
üstünlüklərini göstərir. Tarixdə Azərbaycan
heç vaxt bu qədər güclü olmamışdır.
Bunun başlıca səbəbi müstəqil
olmağımızdır. Müstəqillik ən böyük
sərvətdir. Hər bir vətəndaş müstəqilliyi
qorumalıdır, öz işi ilə müstəqilliyimizə
töhfə verməlidir. Elə etməliyik ki, bundan sonra Azərbaycan
daim inkişaf yolu ilə getsin".
Bütün
bunlarla yanaşı, Azərbaycanın dövlət müstəqilliyi
üçün müəyyən təhdidlərin hər
zaman mövcudluğunu, lakin xalq-iqtidar birliyi
qarşısında belə cəhdlərin uğursuzluğa
düçar olduğunu da açıq demək
lazımdır. Əhali və ərazi baxımından o qədər
də böyük olmayan, əhalisi əsasən islam dininə
etiqad göstərən bir ölkənin bölgənin faktiki
güc mərkəzinə çevrilməsi ilə heç
cür barışa bilməyən bədnam qüvvələr
narahatlıqlarını ən müxtəlif formada izhar
etdirir, ölkəmizə qarşı "təzyiq rıçaqları" tapmağa
çalışırlar. "İkili standartlar"ın əsirinə
çevrilən bəzi dövlətlər və beynəlxalq
təşkilatlar ölkəmizdə demokratik proseslərin dərinləşməsini,
vətəndaşların maddi rifah halının güclənməsini
qətiyyən arzulamırlar. Onlar nəyin bahasına
olursa-olsun, Azərbaycan hakimiyyətinin həyata keçirdiyi
iqtisadi, siyasi və hüquqi islahatların, demokratik inkişaf
proseslərinin üzərinə kölgə salmaq, ölkənin
beynəlxalq imicinə zərbə vurmaq istəyirlər. Bu məqsədlə
ənənəvi olaraq yenə də "demokratiya
bayrağı" əldə dəstəvuz edilir.
Şübhəsiz,
insan hüquqlarının təminatı və demokratikləşmə
proseslərinin sonu və son imkanları yoxdur. Bu
gün Qərb ölkələrinin əksəriyyətində
insan hüquq və azadlıqlarının təminatı ilə
bağlı ciddi problemlərin mövcudluğu, insanların
sosial hüquqlarının, habelə sərbəst toplaşmaq
hüququnun kobud şəkildə pozulduğu yaxşı məlumdur.
Almaniya, Fransa, İngiltərə, Yunanıstan,
İsveç və digər ölkələrdə sosial
hüquqları uğrunda dinc mübarizə aparan insanların
mitinq və yürüşlərinin zorakılıqla
dağıdılması, müsəlmanlara qarşı
ayrı-seçkiliyin, dözümsüzlüyün hökm
sürməsi, islamafobiya, dini və etnik dözümsüzlük
faktları göz önündədir. Qəribəsi
budur ki, cəmi 30-40 il bundan əvvələ qədər zəncilərin
ayrı məktəblərdə təhsil almasını,
ayrı nəqliyyat vasitələrini minməsini istəyənlər,
bu gün də aborigen hinduların qapalı rezarvasiyalarda
yaşadıqlarını "unudanlar" bizə demokratiya dərsi
keçməyə çalışırlar.
Azərbaycanla
bağlı ən adi məsələlərin belə
şişirdilməsinin, qərəzli şəkildə təqdim
olunmasının arxasında müəyyən geopolitik niyyətlərin
dayandığı heç kimə sirr deyildir. Əslində,
bu proseslərin müəyyən ölkələrdə
işə salınmasına cəhd göstərilən məlum ssenarilərin tərkib
hissəsi olduğunu da diqqətdən qaçırmaq olmaz.
Söhbət, ilk növbədə, ərəb ölkələrində
həyata keçirilmiş və ya
reallaşdırılmasına cəhd göstərilmiş bədnam
ssenarilərdən gedir. Mahiyyətindən asılı
olmayaraq, yaşananlar ərəb xalqlarının daha
böyük səfalətlərə, fəlakətlərə
sürüklənməsindən başqa heç nəyə
xidmət etməmişdir. Misirdə inqilabla hakimiyyətə
gəlmiş M.Mursinin özünün cəmi bir il sonra
zorakılıqla devrilməsi, bu ölkənin növbəti
xaos və anarxiya, vətəndaş müharibəsinə
yuvarlanması deyilənlərin əyani sübutudur. Təkcə
Misirdə deyil, bu gün inqilabın baş verdiyi digər ərəb
ölkələrinin də səfalət, yoxsulluq, xaos
içində olması ssenarisi məlum qitədə
yazılmış "ərəb baharları"nın
iflasa uğradığını göstərir. Faktiki olaraq,
"ərəb baharı"nın baş verdiyi ölkələr
sonu görünməyən böyük bir fəlakətə
sürükləniblər. Bu inqilabları xalqların
"xoşbəxtliyi", "nicatı" kimi qələmə
vermək istəyənlərin təbliğatı isə
puça çıxmışdır. Çünki
inqilabların baş verdiyi ölkələrdə vəziyyət
əvvəlkindən daha da pisdir.
"Demokratiya
çətiri" altında
ekspansiya siyasəti
Baş verənlər sübut edir ki, əslində,
"demokratiya" bayrağı altında müəyyən
ölkələrin öz geosiyasi maraqlarını gerçəkləşdirmək
niyyətləri dünyada imperializmin yeni dalğasına
çevrilmişdir. Bu mənada,
Azərbaycanın müstəqilliyini həzm edə bilməyən
qüvvələr onun təcavüzkar Ermənistan kimi
"for-post"a, vassala çevrilməsini, müstəqil
siyasət yürütməyə son qoymasını istəyirlər.
YAP-ın
son qurultayında respublikamıza bu cür təzyiq göstərmək
istəyən qüvvələrin hələ də
mövcudluğunu, lakin belə cəhdlərin hər zaman
iflasa uğrayacağını əminliklə söyləyən
Prezident İlham Əliyevin bu fikirləri, zənnimizcə, məlum
qüvvələrin
ifşası baxımından ən dəyərli rəydir:
"Görəndə ki, özünün, necə deyərlər,
ləyaqətini həmişə saxlayan, heç kimin
qarşısında baş əyməyən, müstəqil
siyasət aparan ölkə var, bu da bəziləri
üçün bir problemə çevrilir. Yenə bu mərkəzdən
də bizə qarşı hücumlar, təzyiqlər
başlayır. Mən nəyə görə bunu deyirəm? Mən
bunu deməklə birinci növbədə fikirlərimi bildirmək
istəyirəm və mənim dediklərim, sadəcə
olaraq, hər hansı bir emosiyalara əsaslanan sözlər
deyildir. Bu, mənim son bir neçə il ərzində
apardığım dərin təhlilin nəticəsidir. Burada
təhlil aparmaq üçün məndə kifayət qədər
geniş imkanlar var və beynəlxalq təmaslar,
görüşlər, məlumat müxtəlifliyi və sair.
Yəni bu, mənim, necə deyərlər, şüurlu
seçimim və fikrimdir. Ona görə ki,
bizim cəmiyyətdə də bu cür addımlara çox
da böyük reaksiya verilməsin. Çünki üç mərkəz
olmasın, beş mərkəz olsun, biz öz yolumuzla gedəcəyik,
öz bildiyimizi edəcəyik. Çünki bizim, yenə də
deyirəm, güclü dayaqlarımız vardır. Bu da
Azərbaycan xalqıdır".
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin Administrasiyasının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyev "Demokratiya yolunda: irs haqqında
düşünərkən" əsərində demokratik cəmiyyətin
yaradılmasında təkamül yoluna üstünlük
verilməsi ideyasını müdafiə edərək
yazır ki, "inqilab ssenariləri"nin acı sonluğu
demokratik proseslərin
inqilabi yolla sürətləndirilməsinin, demokratik dəyərlərin
kor-koranə transferinin mümkün olmadığını
göstərir. Hər bir ölkənin daxilində mütləq
demokratik proseslərin getməsinə real zəmin
yaradılmalı, tətbiq olunan yeniliklər ictimai
şüur tərəfindən tam şəkildə mənimsənilməlidir.
Demokratik inkişaf, ilk növbədə, suverenlik və
özünütəminetmə prinsiplərinə söykənməlidir.
Demokratik dəyərlərin
özü də bəşəriyyətin inkişaf səviyyəsinə
uyğun olaraq dəyişir, təkmilləşir, yeni məzmun
kəsb etməyə başlayır. Bu mənada akademik Ramiz
Mehdiyev haqlı olaraq belə mülahizə ilə
çıxış edir ki, demokratik prinsiplər hansısa
dövlət tərəfindən formalaşa və elan oluna
bilməz. Demokratiya və insan
hüquqlarının qorunması pərdəsi altında
öz iradəsini dünyaya qəbul etdirməyə can atan,
müəyyən planlarını gerçəkləşdirməyə
çalışan ayrı-ayrı qüvvələrin təhdid
və şantajları demokratik idealların möhkəmlənməsinə
mane olur və tormozlayıcı amilə çevrilir:
"Nəticədə demokratiya XXI əsrin əsas
ideoloji silahına - nəinki mövcud rejimləri dəyişdirməyə,
tranzitlər və transformasiyalar doğurmağa, həm də
Yer kürəsinin istənilən nöqtəsinə hərbi
müdaxiləni "legitimləşdirməyə" qadir
olan silaha çevrilmişdir... "Demokratiyanın
müdafiəsi" bayrağı altında ölkələrin
daxili işlərinə kobudcasına qarışmaq, onlara
siyasi təzyiq göstərmək, seçki proseslərinin, vətəndaş
hüquqları və azadlıqlarının vəziyyətinin
qiymətləndirilməsində ikili standartları zorla qəbul
etdirmək cəhdləri demokratik dəyərləri
universallaşdırmaq işinə ziyan vurur".
Azərbaycanda
demokratik transformasiya prosesinin dönməz xarakter almasında
siyasi hakimiyyətin gücü və iradəsi həlledici rol
oynayır. "Güclü iqtisadiyyat - müstəqil dövlət"
prinsipini uğurla reallaşdıran Azərbaycanda hər
hansı bir inqilabın baş verməsi nəinki
mümkünsüz, hətta siyasi müzakirə predmeti
deyildir. Bir sıra keçmiş ittifaq və ərəb
dövlətlərindən fərqli olaraq, Azərbaycanın
siyasi hakimiyyət sistemi sabit və demokratik şəkildə
idarə edilir. Digər ölkələrdən fərqli
olaraq, Azərbaycanda hakimiyyətin icra, məhkəmə və
qanunverici orqanları arasında nəinki qarşıdurma
meyilləri olmamışdır, əksinə, onlar arasında
konstruktiv əməkdaşlıq mövcuddur. Bütün
bunlar güclü və səmərəli dövlətin əsas
göstəriciləri olmaqla, ölkədə vahid dövlət
siyasətinin həyata keçirilməsinin mühüm amili
kimi qiymətləndirilir. Eyni zamanda, bu gün Azərbaycan
dövlətinin həyata keçirdiyi iqtisadi siyasət nə
bazar fundamentalizminə, nə də inzibati-amirlik metodlarına
əsaslanır. Dövlətin iqtisadi siyasəti, bir tərəfdən
sosial ədalət, digər tərəfdən isə səmərəli
iqtisadiyyat prinsipləri ilə uzlaşdırılır.
Bütün
bunların fonunda Azərbaycanda hansısa inqilabi dəyişiklik
gözləyənlərin ümidlərinin puça
çıxacağını əminliklə demək olar.
Respublikamız inqilab mərhələsini hələ
1993-cü ildə yaşamış, öz iradəsi ilə gələcək
maraqlarının təminatçısına çevrilən
siyasi hakimiyyət formalaşdırmışdır. Hazırda respublikamız daha çox sürətli sosial-iqtisadi,
intellektual inkişafı ilə inqilab mərhələsini
yaşayır. Ölkə vətəndaşlarının
böyük əksəriyyəti mövcud kursun ölkəni
daha da irəliyə aparacağına ürəkdən
inanırlar. Bu da nəzərdən
qaçırılmır ki, məhz Heydər Əliyev siyasi
kursu Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinə və
davamlı inkişafına əbədi təminatdır. Məhz
bu yetkinləşmiş qənaət fonunda Azərbaycanın
qarşıda daha bir ciddi sınaqdan - prezident seçkilərindən
uğurla çıxacağını əminliklə demək
mümkündür.
Müstəqil
Azərbaycanın inkişaf strategiyasının elmi-nəzəri
konteksdə hazırlanması və praktik şəkildə həyata
keçirilməsində birbaşa iştirak edən akademik
Ramiz Mehdiyevin bu fikirləri isə zənnimizcə,
respublikamızın gələcək inkişaf modeli ilə
bağlı mükəmməl futuroloji baxış və əlavə şərhə
ehtiyacı olmayan həqiqətlərdir: "Azərbaycanın
inkişafına və modernləşdirilməsinə hədəflənmiş
səmərəli dövlətçilik siyasəti Prezident
İlham Əliyev tərəfindən uğurla həyata
keçirilir. Heydər Əliyevin dərindən
düşünülmüş, hazırlanmış və qətiyyətlə
həyata keçirilən daxili və xarici siyasət kursu bu
gün bütün istiqamətlərdə uğurla davam
etdirilir. Heydər Əliyev gözəl başa
düşürdü ki, siyasi sabitlik, lazımi iqtisadi
inkişaf və ictimai əmin-amanlıq olmadan istənilən
demokratiyanın ömrü az olacaqdır. Bu siyasəti son 10
ildə davam etdirən Prezident İlham Əliyev milli ənənələri
və geosiyasi özəllikləri nəzərə alaraq
ölkəni iqtisadi yetkinlikdən demokratik yetkinlik məkanına
bacarıqla transformasiya edir..."
İxtiyar
HÜSEYNLİ
Azərbaycan. - 2013.- 23 avqust.- S. 2.