Daha bir «tarix», daha bir
yalan
Hər
hansı erməni "tarixçi"sinin türklərin, o
cümlədən Azərbaycan türklərinin (ümumən
Azərbaycan xalqının)
soykökü (etnogenezi)
haqqında "tədqiqat" aparıb "kitab"
yazması, xüsusilə bugünkü münaqişəli
şəraitdə, ən azı, ədəbsizlikdir. Və həmin "tarixçi"nin öz çərənləmələrində
tamamilə obyektiv olduğunu
iddia etməsi isə nə az, nə
çox, sadəcə, əxlaqsızlıqdır!
Söhbət
tarix elmləri namizədi, Yerevan Dövlət Universitetinin
Siyasi elmlərin nəzəriyyəsi və tarixi
kafedrasının mühazirəçisi Tamara Razmikovna
Vardanyanın "Azərbaycanlılar: bitməmiş bir
etnolayihənin tarixi" (Moskva, "Russkaya panorama" nəş., 2012)
kitabından gedir... O kitabdan ki,
məhdud (və xəstə!) erməni təfəkkürü
(və dünyagörüşü) ilə heç bir məsuliyyət
duymadan Azərbaycan xalqını, onun zəngin (və təbii!)
etnotarixi yaddaşını inkar edir.
Əgər
barəsində söhbət gedən kitab yalnız Tamara
Vardanyanın qeyri-mükəmməl
beyninin məhsulu olmuş olsaydı, uzaq başı
"ermənidi də!" deyib ciddiyə almamaq olardı. Ancaq məsələ
burasındadır ki, bu tərbiyəsiz
"inşa" üzərində Yerevandan Moskvaya qədər xeyli siyasi-ideoloji
marağı olan "mütəxəssis" işləmişdir.
Kitabı
nəşr etmiş Qara dəniz - Xəzər Siyasi və
Sosial Araşdırmalar İnstitutunun (Moskva) direktoru V.A.Zaxarov
"Naşirin ön söz"ündə bütün Azərbaycan
tarixçilərini yalançılıqda
günahlandırdıqdan sonra Tamara Vardanyanın təhqir -
sayıqlamalarını "gözəl əsaslandırılmış
sübutlar" elan edir. Və ağlına da gətirmir ki, bu
cür "sübutlar"ı erməni "tarixçi"ləri on illərdir
ki, təkrar edirlər. Ona görə də Tamaranın
başını bəzəyib təzədən ortaya
çıxarmağa ehtiyac yox idi... V.A.Zaxarov haradansa belə
bir "məlumat" da alıb ki, azərbaycanlılar neft
dollarları ilə, özlərində qabiliyyət
çatmadığına görə, başqa millətlərdən
olan qabiliyyətli müəlliflərə tarix
yazdırırlar. Və belə
çıxır ki, nə nefti, nə də dolları olan bədbəxt
ermənilərə tarixi Moskvada V.A.Zaxarov kimiləri pulsuz
yazmaq və ya yazdırıb nəşr etdirmək məcburiyyətində
qalmışlar. Lakin onların xidmətləri yalnız
bununla bitmir, irəli gedib azərbaycanlıların da
"tarix"ini qələmə
alırlar...
Kitabın
elmi redaktoru Armen Ayvazyan ona ikinci bir "Ön söz"
yazmışdır. Armen Ayvazyan moskvalı "məsləkdaş"ından
fərqli olaraq hadisələrin içindədir. Və
heç obyektiv görünmək mədəniyyəti də
yoxdur.
Tarix elmləri
namizədi, siyasi elmlər doktoru, "Ararat" Strateji Araşdırmalar Mərkəzinin direktoru, Mesrop Maştos adına
"Matenadaran" qədim əlyazmalar institutunun böyük
elmi işçisi Armen
Ayvazyanın "Ön
söz"ündən belə çıxır ki, dünyada yalnız bir mükəmməl etnogenetik tarix yaşamış millət varsa, o da ermənilərdir...
Azərbaycanlılara,
ümumən türklərə gəldikdə isə... Armen
Ayvazyan, daşıdığı elmi titulların məsuliyyətini
belə, nəzərə almadan yazır:
"Heç
şübhəsiz, Tamara Vardanyanın oçerki uzun zaman Azərbaycan
etnosunun bütün araşdırıcılarının
stolüstü kitabı
olacaqdır. O etnosun ki, öz
formalaşmasının yekun mərhələlərindədir
və həqiqət naminə
onu da əlavə edək ki, tarix hələ yaxın on
illərdə regionun geosiyasi xəritəsində
əsaslı düzəlişlər etməyəcək..."
"Əsas
müəllif" isə bu fikirdədir ki, onun "mötəbər"
"Ön söz"lərlə müdafiə olunan çərənləmələrinə
"cari erməni-Azərbaycan siyasi münaqişəsi
heç bir təsir göstərməmişdir".
Nə
istifadə etdiyi mənbələr, nə tədqiqat
metodologiyası, nə də təhkiyə-üslubu
baxımından, bütün "elmilik" iddialarına rəğmən,
elmidən çox-çox uzaq
olan kitabın (və müəllifin) dediyi, nə az, nə çox,
bundan ibarətdir ki, Azərbaycan xalqı türk, İran və
Qafqaz etnoslarının
qarışığından ibarət süni (və təsadüfi) sosial-siyasi birlikdir. Yalnız Azərbaycan
Respublikası formalaşdıqdan sonra bu birlik etnik müəyyənləşmə
yoluna düşmüşdür...
Tamara
Vardanyan (və onun ideoloji "elmi" məsləkdaşları)
anlamırlar ki, türk
xalqlarının, o cümlədən Azərbaycan
xalqının möhtəşəm tarixinə erməni
"tarixşünaslığ"ı ədaları ilə
yanaşanda olduqca gülünc
görünürlər. Hər
şeydən əvvəl ona görə ki, türklərin
etnik tarixi geniş bir coğrafiyada min illərlə davam
etmiş, elə bir miqyaslı (və əlaqəli!) prosesdir
ki, onu mexaniki şəkildə parçalayıb "öyrənmək",
üzvi tərkib hissələrini bir-birindən təcrid etmək
mümkün deyil. Türklər
mifoloji, dil, sosial-siyasi, kulturoloji və s. göstəriciləri etibarilə
dünyanın roman, german,
slavyan, İran və b. xalqları ilə müqayisə
olunurlar. Və onlar özlərinin
etnik müəyyənliklərini (və etnik
adlarını!) tarixə ən
geci e. ə. I minilliyin ortalarında
təqdim etmişlər. O dövrdən etibarən müxtəlif mərhələlərlə
müxtəlif tayfalara (nəticə etibarilə, xalqlara)
bölünən türk etnosunun elə bir təbii (və mükəmməl)
tarixi və ya şəcərəsi
vardır ki, yalnız peşəkar tarixçi yox, hətta
az-çox düşüncəli adam bunu orta əsrlərin məşhur
müsəlman-türk tarix kitablarında görə bilər. Azərbaycan türklərinə və
ya Azərbaycan xalqına gəldikdə isə, Tamara Vardanyan məsələni
məqsədli olaraq mürəkkəbləşdirməyə çalışsa da, mübahisəsiz aydındır ki,
bu xalq türk mənşəlidir,
türk etnosunun coğrafi- siyasi
(yenə də tamamilə təbii!) bölünməsinin nəticəsidir.
Və Azərbaycan türklərinin bir millət olaraq formalaşmağa
başladığı orta əsrlərin
sonu yeni dövrün əvvəllərindən bir sıra
yerli Qafqaz, İran mənşəli tayfaları və ya xalqları da özündə
ehtiva edirsə, bunun nəyi erməni "tarixçi"lərinin
xoşuna gəlmir?! Bu ki tarixdir!.. Azərbaycan xalqının və ya millətinin
taleyidir ki, bir tərəfdən
böyük türk dünyası ilə bağlıdır,
digər tərəfdən regionun qeyri-türk mənşəli etnosları ilə əlaqədardır.
Beş yüz min kvadratkilometrə qədər
böyük bir coğrafiyanı əhatə edən tarixi Azərbaycan,
tarixə münasibətdə bu
toponim nə qədər şərti işlənsə də, sözdə deyil, gerçəklikdə mövcud olmuşdur. Və
ağlı başında olan hər
bir kəs dünya xəritəsini
qarşısına qoyub Azərbaycan türklərinin kompakt
yaşadıqları coğrafiyanı nəzərdən keçirsə,
görər ki, bu gün də mövcuddur.
Tamara
Vardanyan boğazını cıra-cıra "köhnə
mahnılar"la zəhlə tökür. Guya Azərbaycan
xalqı milli kimliyini "ermənilərlə münaqişədə" dərk
etmişdir. Azərbaycan
xalqının formalaşmağa başladığı ilk əsrlərdən onun siyasi-ictimai, mədəni-etnoqrafik
təsir altında olan (və bu
təsir altında özlərini kifayət qədər rahat
hiss edən!) ermənilər "havadarlar"ının təhriki
ilə "münaqişə"yə cəlb edilməsəydilər,
artıq Azərbaycan
xalqının və ya millətinin növbəti
qeyri-türk mənşəli tərkib hissəsi idilər.
Tamara Vardanyana xatırladım ki, ermənilər məclislərində
Azərbaycan-türk dastanlarını söyləyir, Azərbaycan
türkcəsində şeirlər
yazır, kilsədən kənarda bu dildə
danışırdılar. Və günü bu gün erməni
soyadlarının böyük bir hissəsi Azərbaycan türkcəsindədirsə,
bu, Tamara Vardanyana - "etnos tarixçisi"nə heç nə
demir?.. Türk mənşəli (və əlavə edək ki, həm
də mənfi məna nüansı olan) "erməni"
etnonimi bütün dünya dillərinə hansı dildən
keçmişdir?.. Ermənilərin tarixən o nüfuzu
olsaydı, onlara öz dillərində "hay" deyərdilər...
Ermənistan
dövlətinin məhz tarixi Azərbaycan ərazisində yaradılması
o qədər də keçmiş dövrlərdə baş
verməmişdir ki, erməni tarixçiləri, yaxud siyasətçiləri
bunu inkar edə bilsinlər.
Paytaxt Yerevan (və onun ətrafı) da daxil olmaqla
bütün Ermənistan Respublikası ərazisi türk-Azərbaycan
toponimiyası, o cümlədən
etnotoponimiyası ilə örtülmüşdür. Və
Ermənistan hakimiyyəti
toponimiyanı dəyişdirmək - erməniləşdirmək
üçün nə qədər cəhd etsə də,
tarixi unutdurmaq mümkün deyil, çünki onlarla, hətta
yüzlərlə yazılı mənbələr, xəritələr
var ki, onlara göz yummaq bu gün mümkün
olmadığı kimi, sabah da mümkün olmayacaq.
Tamara Vardanyan da bir sıra saxtakar sələflərinin arxasınca dahi Azərbaycan - türk şairi Nizami Gəncəvini fars mənşəli hesab edir, Azərbaycan tarixşünaslığının banisi Abbasqulu ağa Bakıxanovu azərbaycanlı saymır, akademik Ziya Bünyadovu tarixi saxtalaşdırmaqda ittiham etməyə cəhd göstərir. Yəni, elə gülünc iddialarla çıxış edir ki, adam kitabın hər vərəqini oxuyub axıra çıxdıqca cırıb atmaqdan özünü güclə saxlayır.
Etnos nəzəriyyəsinin əlifbasını belə, bilməyən müəllif həmin nəzəriyyəni öz aləmində bu cür "zənginləşdirir": "Deməli, Azərbaycan hadisəsi - etnosun millətləşməsi yox, əksinə, millətin etnoslaşmasıdır". Və bu axmaq söz oyunundan sonra "narahat olur" ki, Azərbaycan xalqının tərkibində qeyri-türk mənşəli etnoslar, görəsən, özlərini rahat hiss edirlərmi?..
Göründüyü kimi, Tamara Vardanyan yalnız saxtakar deyil, həm də provokatordur.
Bu gün dünyanın gözü qarşısında görünməmiş bir sürətlə (və inamla!) inkişaf edən güclü bir Azərbaycan, sağlam, mütəşəkkil və mütərəqqi milli ruha malik Azərbaycan xalqı var ki, onun tarixini saxtalaşdırmaq, mənliyini ləkələmək heç bir provokatorun imkanları daxilində deyil. İt hürər, karvan keçər...
Nizami CƏFƏROV,
Professor
Azərbaycan.-2013.- 13 iyul.- S.5.