Sönməyən işıq
Heydər
Əliyev mənim həyatımda
Mən ilk dəfə Heydər Əliyevin adını 1969-cu ilin yayında eşitdim! Bütün respublikamız Mərkəzi Komitənin plenumunda Heydər Əliyevin tarixi çıxışından şoka düşmüş və Azərbaycana yeni rəhbər təyin edilmiş insanın adı dillər əzbəri olmuşdu. Mən, cəmi beş il teatrda çalışan gənc aktrisa, o ildən Heydər Əliyevin bütün çıxışlarını böyük maraqla izləməyə başladım. İlk dəfə isə bu böyük şəxsiyyətlə görüşüm Milli Akademik Dram Teatrında - Nodar Dumbadzenin "Darıxma ana" tamaşasının premyerasında oldu... Səhərdən bütün teatr arı pətəyini xatırladırdı, hamının dilində bir söz var idi, axşam tamaşaya Birinci katibin özü - respublikamızın rəhbəri baxacaq!
Axşam teatra gəldim və gözlərimə inanmadım, - hökümət lojasında üzü gülər, yaraşıqlı Heydər Əliyev həmkarlarıyla tamaşaya baxıb heyranlığını gizlətmədən, duyğularını ifadə edirdi... Tamaşa, səhnə yadımdan çıxdı, gözüm lojadaydı, rəhbərə marağım, hüsni-rəğbətim getdikcə artırdı. Zaman keçdi.
1971-ci ildə İlyas Əfəndiyevin "Mahnı dağlarda qaldı" tamaşasının premyerasına MK-nın bütün büro üzvləriylə bərabər Mərkəzi Komitənin Birinci katibi Heydər Əliyev də gəldi... Mən baş rolda - Şahnaz rolunda çıxış edirdim. Həyəcanımdan özümə yer tapmırdım, lakin səhnəyə çıxan kimi hər şey öz yerini tutdu və tamaşa böyük uğurla qarşılandı. Heydər Əliyev tamaşadan sonra pərdə arxasına gəlib yaradıcı heyətlə görüşdü, öz müsbət rəyini bildirdi və mən ilk dəfə yaxından böyük şəxsiyyətlə üzbə-üz dayanıb söhbətinə heyranlıqla qulaq asdım. O il ilk Respublika Dövlət Mükafatı təsis edildi və mədəniyyət-incəsənət sahəsində təqdim olunan əsərlər sırasında "Mahnı dağlarda qaldı" tamaşası da var idi. Dövlət Mükafatı təqdim edən komissiya üzvləri hər dəfə tamaşaya baxmaq istədiyi vaxtda elə olurdu ki, tamaşada iştirak edən, artıq bütün fəxri adları olan, sənətkarlardan gah biri, gah da o birisi xəstələnirdi və tamaşaya baxış təxirə salınırdı... Beləliklə də komissiya üzvləri tamaşaya məxsusi baxa bilmirdilər. Dövlət mükafatına təqdim olunan əsərlərin müzakirəsində komissiya sədri Heydər Əliyev maraqlananda ki, niyə başqa teatrların tamaşaları sırasında Akademik Dram Teatrının "Mahnı dağlarda qaldı" tamaşası yoxdur, ona cavab verirlər ki, komissiya üzvləri məxsusi təyin olunan gündə tamaşa təxirə salındığından ona baxa bilməyiblər. Onda rəhbər üzünü iclas iştirakçılarına tutub: "Mən tamaşaya baxanda Siz hamınız orada deyildinizmi? Kim tamaşaya baxmayıbsa söyləsin!"... Hamı bir ağızdan, tamaşanı gördüklərini söyləyir...
Beləliklə, səs verildi
və İ.Əfəndiyevin
"Mahnı dağlarda
qaldı" tamaşasının yaradıcı heyəti və
baş rolların ifaçıları ilk Dövlət mükafatına layiq görüldülər. Mən, 25
yaşlı gənc aktrisa Dövlət
mükafatı laureatı oldum! Görkəmli siyasətçi və dövlət xadimi Heydər Əliyevin elə böyük zəhmi, elə böyük
cazibə qüvvəsi vardı ki, bütün xalq
çalışdığı sahəsindən asılı olmayaraq öz işində
səfərbər idi, işində
qabaqcıl olmaq istəyirdi. Sovet hakimiyyəti
dövründə Heydər Əliyevin respublikaya
rəhbərliyi Azərbaycanımızı sovetlər
ittifaqında tanıtdı, onun sənətkarlarını
yüksəklərə qaldırdı. Təsadüfi deyildi ki, o
illərdə (1979-1980) sosialist əməyi
qəhrəmanları, SSRİ deputatları, SSRİ xalq artistləri, SSRİ dövlət mükafatları
laureatları sırasında Azərbaycanın qabaqcıl
insanları və böyük sənətkarları
da var idi.
Mən də həmişə çalışırdım ki, yüksək sənət nümunələri
yaradım. 1973- cü ildə Azərbaycan
Teatrının 100 illiyi idi.
Təntənəli yubiley gecəsi 1974-cü ilin may
ayında Respublika sarayında keçirildi. Heydər Əliyev tarixi, unudulmaz bir məruzə
etdi. Belə bir məruzəni
heç bir teatrşünas alim, tənqidçi bu dərəcədə mükəmməl
hazırlaya bilməzdi.
Çox
məzmunlu çıxış
gürultulu alqışlarla
qarşılandı. Mən bir
çox mədəniyyət
və incəsənət
xadimləriylə bərabər
prezidiumda əyləşərək,
ulu öndəri seyr edib, dinləyirdim.
Keçici qırmızı bayrağa orden taxan Heydər Əliyev bir çox fəxri adlarla sənətkarları
sevindirdi. O gün
mən də əməkdar atrist fəxri adına
layiq görüldüm!
1978-ci ildə "Azərbaycanfilm"
kinostudiyasında Ənvər
Məmmədxanlının ssenarisi əsasında rejissor Eldar Quliyev "Babək" filminin çəkilişinə
başladı. Bir çox aktrisalar
Zərnisə rolunun sınağından keçə
bilmədilər, hətta
söhbət gedirdi ki, həmin rola Türkiyədən Türkan Şoray dəvət olunub. Ən sonda növbə mənə gəlib çatdı və mən çəkiliş
sınağından qalib
çıxdım. Rejissor məni
filmdə çəkmək
üçün bir çox maneələrdən
keçməli oldu.
Mən böyük şövqlə
filmə çəkilməyə
başladım. İki aydan
artıq idi ki, çəkilişlər
gedirdi və səhnələrin əksəriyyətinə
artıq çəkilmişdim.
Qəfildən hər şey
dayandırıldı və
düz on gün çəkilişlər olmadı.
Bütün yaradıcı qrup
dilxor idi. Heç kəs, heç nə bilmirdi. Rejissor gözə görünmürdü... On gündən sonra yenə çəkilişlərə
başladıq. Filmin
çəkilişləri bitdikdən
sonra isə bəlli oldu ki, sən demə,
Babəkin yubileyini keçirəcək komissiyanın
sədri ( o vaxtlar Babək hərəkatının yubileyini
keçirmək üçün
komissiya yaranmışdı),
qonşuluqda yaşayan
bir aktrisanın xahişini yerə salmamaq üçün, çəkilişləri dayandırıb
və təkidlə məni Zərnisə rolundan kənarlaşdırmaq
üçün rejissora
təzyiq etmişdir. Bu məsələ böyüyüb Heydər
Əliyevə çatmış
və o, Eldar Quliyevi yanına çağırıb məsələylə
maraqlanmışdı. Ulu öndərin müdaxiləsindən
sonra mən Zərnisə rolunun çəkilişinə davam
etdim. Bu da ulu öndərin
diqqəti və uzaqgörənliyi nəticəsində
oldu. Film başa
çatdıqdan sonra
Nizami adına kinoteatrda, başda ulu öndər Heydər Əliyev, həyat yoldaşı akademik Zərifə xanım və Babək komissiyasının
üzvləri olmaqla baxış keçirildi.
Bu hadisə əslində
məni sənətdə
həmişəlik saxladı. Bir anlığa təsəvvür
etdim ki, əgər məni filmin çəkilişindən
uzaqlaşdırıb, başqa
aktrisanı çəksəydilər,
heç vaxt sənətdə qalmazdım,
kim bilir,
bəlkə də respublikadan gedərdim... Beləliklə, Heydər Əliyevin insanlığı,
ədalətli qərarı,
prinsipiallığı məni
xilas etdi...
Dəfələrlə rəhbərimizi tamaşalarımda
görürdüm. "Oqonyok"
jurnalının baş
redaktoru Anatoliy Safronov Sovetlər İttifaqında çox böyük nüfuza malik idi və
ulu öndərlə
dost idi... Teatrımızda
Safronovun Mirzə İbrahimovun tərcüməsində
"Za srokom davnosti" - "Gecənin
sirri" adıyla tamaşası hazırlandı.
Baş rolda - Zina rolunda
mən çıxış
edirdim. Bu çox mürəkkəb
bir rol idi,
15 yaşlı qızın
ta böyüyüb
50 yaşlı qadın
olan dövrü əhatə olunurdu. Hadisələr də çox
gərgin şəraitdə
- ikinci cahan müharibəsi zamanı cərəyan edirdi. İlk tamaşanın nümayişində
ulu öndər və onun dəvətiylə
Bakıya gələn
Safronov, iştirak etdikdən sonra səhnə arxasına keçdilər və sənətkarlarla görüşüb,
xoş təəssuratlarını
bildirdilər. Heydər Əliyev
qonağın məmnunluğundan,
heyranlığından razı
qalıb, böyük
şövqlə bizi qonağa təqdim etdi. Biz bu
məqamda ulu öndərin necə qürurlandığının, sənətkarlarla necə
fəxr etdiyinin şahidi olduq.
1981-ci ildə İ.Əfəndiyevin
"Xurşudbanu Natəvan"
tamaşasına baxaraq,
yüksək dəyərləndirdi. Bir cümləsi heç yadımdan çıxmır:
"Siz Natəvana bəraət qazandırdınız..."
Bir neçə aydan sonra Ağdamda
Natəvanın qəbri
bərpa olundu və az keçmədi
ziyalılar - başda
ulu öndər, hörmətli Zərifə
xanım və Moskvadan gəlmiş gənc tələbə -
bugünkü bizim möhtərəm Prezident
İlham Əliyev olmaqla Şuşada Xurşudbanu Natəvanın
heykəlinin açılışına
getdik. Mən də həmin
tədbirə dəvətli
olduğumdan qürurlanırdım.
Həmin günlərdə
Zərifə xanımla
tanış olub, dostlaşdım.
Ulu öndər ailəsini, həyat yoldaşı Zərifə xanımı
çox sevirdi... Onun itkisi ilə heç barışa bilmirdi. Ulu öndərin iki dəfə göz yaşlarının şahidi
oldum, bu mənə çox güclü təsir etdi...
Zaman, dövran dəyişdi... Doxsanıncı illərin əvvəlləri
idi, ulu öndər Naxçıvanda
yaşayırdı. Onunla görüşdük,
hal-əhval tutduq, uzun-uzadı söhbət etdik. Birdən teatrdakı durumdan,
ordakı yaradıcılıqdan
soruşanda mən qiley-qüzar edib teatrdan getmək istədiyimi söylədim.
Heydər
Əliyev çox nikbin halda: "Sen niyə fikir
edirsən, biz müstəqillik
əldə etdik, sən də yeni teatr aç,
müstəqil bir teatr", - dedi. Bu ideya məni
çox düşündürdü.
Mən bir ilə yaxın yeni teatr açmaq
təklifi ilə çox qapılar döydüm, heç kəs eşitmək istəmirdiE
Növbəti görüşümüzdə ulu öndərə çətinliklərdən söyləyəndə
o telefonla Bakı İcra Hakimiyyətinin o vaxtki başçısı
Rauf Gülməmmədovla
danışdı və
yarım aydan sonra Bakı Bələdiyyə Teatrının
açılması haqqında
sərəncam imzalandı...
Bu gün Bakı
Bələdiyyə Teatrının
20 yaşı var.
Ulu öndər,
Heydər Əliyevin hakimiyyətə ikinci qayıdışından sonra
hansı tədbirdə
görüşürdüksə, teatrın fəaliyyəti,
durumu ilə maraqlanırdı. Teatrın 5 illiyində isə
ona aparıcı statusu verib, məvaciblərimizi 50 faiz
artırdı. Bələdiyyə Teatrının 10 illik yubileyində isə teatrın 23 əməkdaşını
yüksək fəxri
adlara layiq gördü.
Ulu öndərlə bağlı xatirələrim çoxdur. Onun müdrik söhbətləri həmişəlik hafizəmə həkk olunub. Mən ilk və yeganə aktrisayam ki, Heydər Əliyev yubileyimi Respublika (indiki Heydər Əliyev) sarayında böyük təmtəraqla qeyd etdi. "Şöhrət" ordeninə layiq bildi. "Gülüstan" sarayında ziyafətimi təşkil edərək "Mersedes" markalı avtomobil hədiyyə verdi. Ulu öndər həmişə mənə diqqət və qayğı göstərib. Milli Məclisin deputatı olan vaxtda, elə sonralarda da həmişə inanır, ehtimad göstərirdi.
Heydər Əliyev çox həssas və dərin şəxsiyyət idi. Bizi yaşadan, bizi yeni zirvələrə doğru inamla addımlamağa sövq edən də məhz ulu öndərin himayəsi və müdrikliyi idi.
Dahilər zaman-zaman gəlir və zaman-zaman da gedirlər. Lakin onların
qoyduğu iz - kameta izidir, daim ulduz kimi
işıq saçır.
Heydər Əliyev böyük
siyasətçi, dahi
insan olaraq Azərbaycan tarixində iz qoyduğu kimi, mənim də həyatımda həlledici və işıqlı bir iz qoyub. Onun
mənim taleyimdə yandırdığı işıq
heç zaman sönməyəcəkdir!
Amaliya PƏNAHOVA,
Bakı Bələdiyyə Teatrının
bədii rəhbəri
və direktoru,
xalq artisti, Dövlət
mükafatları laureatı, sənətşünaslıq doktoru, professor
Azərbaycan.-2013.- 14 iyul.- S.6.