Qanad çalan mahnılar
Ətrafa yayılan xoş musiqi sədaları sanki Vətən küləklərinə bənzəyirdi. Saçları oxşayan meh kimi bu məlahətli melodiyalar könlümüzü sığallayırdı. "Azərbaycan bayrağı" adlanan mahnıdan ruhumuza bir qürur, əzəmət hissləri süzülürdü: "Türklüyün yenilməz dəyanətisən, zirvələr fəth edən gözəl bayrağım". Gözlərimiz önündə Vətənimizin hər yerində dalğalanan üçrəngli bayrağımızın iftixar doğuran məqamları canlanırdı. Bayraq meydanı, dünyanın ən hündür bayrağı məhz Bakıda ucalıb. Bu fərəhli duyğuların içində bir nisgil də dilə gəlir. Gün o gün olsun ki, müstəqilliyimizin və dövlətimizin rəmzi olan üçrəngli bayrağımız işğaldan azad ediləcək torpaqlarımızda dalğalansın. O gün Şuşada, bütün Qarabağda üçrəngli bayrağın sancılacağı yerə biz pir, ocaq, ziyarətgah deyəcəyik. Elə bu duyğularla çırpındığımız bir vaxtda diktor yenə də elan etdi: "Mübariz". Musiqisi Novruz Aslanındır. Oxuyur Nisə Qasımova". Sanki bir döyüş səhnəsinin şahidi olduq. Xalqımızın igid oğlu Mübariz İbrahimovun torpaq uğrunda, Vətən naminə quldur erməniləri necə məhv etdiyinin, onların vəhşiliyinə qarşı necə qəhrəmanlıq göstərdiyinin ürəyimizdə yaratdığı qürurun ifadəsi çox çətindir.
Müasir mahnı janrının inkişafında öz dəst-xətti və xidməti olan Novruz Aslanın bəstələri illərdir ki, konsert salonlarında, ekran və efirdə səslənməkdədir. 50-dən artıq mahnının müəllifi olan bəstəkar müxtəlif şairlərin yaradıcılığına müraciət edərək, sözün əsl mənasında, gözəl, əbədiyaşar, dinləyiciyə xoş təsir bağışlayan, yaddaqalan, mənalı və məzmunlu sözlərə musiqi həyatı verib. Vətən, təbiət, ana, məhəbbət, uşaq və s. mövzularda bəstələnən mahnıların ahəngindəki ifadəlilik, coşqu diqqət çəkir.
Atası Davud Aslan ixtisasca müəllim idi. O, ömrü boyu məktəbdə
çalışsa da, bədii yaradıcılıqla da
müntəzəm məşğul olub. Davud
Aslan neçə-neçə kitabın müəllifi,
dramaturq kimi tanınıb sevilmişdi. Onun
Azərbaycan ədəbiyyatına bəxş etdiyi əsərlər
hər zaman qiymətli və aktualdır. Uzun
müddət "Kirpi" jurnalı ilə etdiyi əməkdaşlıq
onu satirik bir şair kimi oxuculara tanıtdı. Hətta Mirzə Ələkbər Sabir haqqında
ilk dram əsəri yazan da məhz Davud Aslan olub. Rejissor Mərahim
Fərzəlibəyovun quruluşunda səhnə həyatı
almış "Dindirir əsr bizi..." pyesi (1995) həm
tamaşaçılar, həm də mütəxəssislər
tərəfindən yüksək dəyərləndirilmişdi.
1963-cü ilin martında məhz belə bir
mühitdə - yaradıcı ziyalı ailəsində
doğulan Novruz Aslan əslində tamam başqa bir sahədə
çalışsa da, amma yaradıcılığa, ədəbiyyata,
poeziyaya, musiqiyə məhəbbətinin,
bağlılığının olması təbiidir.
Hazırda Azərbaycan Qızıl Aypara Cəmiyyətinin
prezidenti olan Novruz Aslan 2005-ci ildən Milli Məclisin
deputatıdır. Çalışdığı sahə
ilə əlaqədar elmi, kütləvi kitabların müəllifidir.
Respublikanın siyasi, ictimai həyatındakı
xidmətlərinə görə bir sıra mükafatlara layiq
görülüb. Bioqrafiyasındakı təltiflərin
hamısı ona əzizdir. Amma onun üçün
2005-ci ilin fevralında Prezident İlham Əliyev tərəfindən
imzalanan sərəncama əsasən aldığı "Tərəqqi"
medalı və 2010-cu ildə layiq görüldüyü
"Vətənə xidmətə görə" ordeni daha
böyük önəm daşıyır.
Bu
yazımızda Novruz Aslanın nə Milli Məclisdəki, nə
də Qızıl Ayparadakı fəaliyyətindən, ölkənin
ictimai-siyasi həyatındakı rolundan, insanlara göstərdiyi
diqqətli münasibətdən söz açırıq. Diqqətimizdəki başqa məziyyətidir. Novruz Aslan həm də bəstəkarlıq fəaliyyəti
ilə məşğul olan çox məhsuldar,
yaradıcı bir insandır. İllərdir
ki, onun musiqi libası geydirdiyi sözlər
oynaqlığı, qəlbəyatımlığı və
ifadəliliyi ilə könüllərə yol tapıb. Ruhundan, duyğularından notlaşan musiqiləri bəyənilməkdə
və sevilməkdədir. Azərbaycanın
tanınmış müğənniləri böyük məmnunluqla,
məharətlə, həvəslə bu bəstəkarın
mahnılarını ifa edirlər. Bu,
faktdır ki, müəllifin mahnı janrının xiti olan bəstələri
dillər əzbərinə çevrilib. Təkcə
elə onların adlarını çəkmək yetər ki,
o məşhur musiqilərin təsiredici,
düşündürücü ahəngi bizi öz cazibəsinə
salmasın. Məsələn, "Ay Qaragilə",
"Sarı gəlin", "Payıza qoşulub gedəcəyəm",
"Gözlər", "Neyləyim" və s.
Bu şəhər
özgədir, qərib gəlmişik,
Dolanbac
yollarda itib gəlmişik,
Bizə
qismət qəhət, heç bilməmişik,
Sonda duyan oldu, ay Qaragilə.
Musiqisi Novruz Aslana, sözləri Sona
Vəliyevaya məxsus olan bu mahnının bütün bəndləri
adamın iliyinə işləyir. Bu bir məhəbbət
mahnısı kimi yazılsa da, əslində müğənninin
avazında, musiqinin ahəngində, sözlərin nisgilində
Vətən həsrəti duyulur. İnsan
üz tutduğu şəhərə qərib gəlirsə,
demək, onun qəlbində bir yurd intizarı var,
doğulduğu ocağın həsrəti közərir.
Buna görə də "Ay Qaragilə"
mahnısı kəsb etdiyi mənasına görə məhəbbət
şərqiliyindən çıxaraq bir Vətən nəğməsinə
çevrilib. Bu mahnının sonunda sanki
dinləyici müğənniyə qoşulub "Vətən,
hey" harayı çəkmək istəyir. Mahnının da təsiri, gücü ondadır ki,
onu dinləyən ovqatına görə yozum apara bilir.
Müğənni
Təranə Vəlizadə Novruz Aslanın "Sarı gəlin"
adlı bir mahnısını çox məlahətlə,
eyni zamanda qəribə harayla - bəlkə də daha çox
etirazla, etirafla dilə gətirir:
"Qarabağın
maralı"na bacısan,
Şuşa dağlarının şən
"Turacı"san.
Millətimin
ürəyisən, canısan,
Sən axı bizimsən, ay "Sarı gəlin".
Bəllidir ki, torpağımıza göz dikmiş ermənilər
milli sərvətimizi talamaqdan, oğurlamaqdan doymaq bilmirlər. Xislətlərinə
xas olaraq təkcə maddi sərvətlərimizi deyil,
musiqimizi, mətbəximizi qamarlamaqda bu gün də davam edirlər.
Qədim xalq mahnısı olan "Sarı gəlin"i
də öz adlarına çıxarmaq cəhdindən hələ
də əl çəkmirlər. Bu mənada
bəstəkarın "Sarı gəlin" adlanan
mahnısında bir etiraz səsi ucalır, yalanı doğru
ilə kəsmək istəyi var. Xüsusilə də
müğənni xanım onu elə ürəkdən və təsirli
oxuyur ki, adamın içi odlanır. Bəli,
sən həqiqətən də bizimsən, "Sarı gəlin".
Yağıların sahib durmaq istədikləri sərvətlər
haqqında hər bir yaradıcı insan öz münasibətini
bildirməlidir. Tarixi faktlara və məntiqə
söykənərək sübut etməlidirlər ki,
qonşuların oğurlamaq istədiyi bu incilərin əsl sahibi
kimdir?! "Sarı gəlin"də bir dənə
də olsun erməni ifadəsi, sözü yoxdur, amma
utanıb-qızarmadan "Sarı gəlin" nəqəratını
durmadan təkrarlayan erməni "axçik"i və yaxud
da "dığa"sından soruşmaq gərəkdir ki,
yaxşı, mahnı sənindir, bəs niyə bizim dildə
oxuyursan? Bu sözün cavabını əslində
böyük rus şairi A.S.Puşkinin ermənilərə
ünvanladığı məşhur ifadədə tapmaq olur.
Bizdən asılı olan isə odur ki, üzərimizə
düşən vəzifəni layiqincə yerinə yetirək.
Radio və televiziya dalğalarında bəstəkarın
tez-tez səslənən və sevilən mahnılarından
biri də "Narın yağış" adlanır. Əsl ovqat
mahnısıdır. Qəribədir ki, bu
mahnını dinləyən onu öz yaşına uyğun
şəkildə qəbul edir. Sevənlər
üçün bir görüş mahnısıdır.
Ömrün qürub çağını
yaşayanlar isə sanki onun musiqisinin ahəngində, sözlərinin
təsirində ötənlərə boylanır,
öz-özünə bir hesabat verir. Sanki bu
yağışın seli-suyu ötən günləri geri
qaytaracaq:
Bulud
buluda sevgili,
Şimşəyin odu sönübdü.
O
qızın gözü göy üzü,
Narın yağışa dönübdü.
Müğənni oxuduqca adamın gözləri
qarşısında tənha bir qoca canlanır. Bəlkə sənə
möhtacdı? Amma köməyə yetə
bilmirsən. Aranı dağlar kəsib,
düşmən yolu yağmalayıb. İçin-için
odlanırsan. Hər tərəf
yaşdı, sudu. Amma sənin
cızdağın çıxır. Elə
bil o leysanın yox, odun içinə düşürsən.
Görəsən, o yurd yerindəki evimiz
dammır ki? Bu yağış xatirələri
oyadır, kirpiklərimiz şeh çəkir, uyğusu
dağıdılmış məzarlar yada düşür.. Budur mahnının əzəməti,
qüdrəti. Söz də mənalıdır,
musiqi də təsirlidir, müğənni də qeyri-adi ifa
edir.
Novruz Aslanın bütün mahnıları gözəldir. Hər birinin
haqqında saatlarla danışmaq mümkündür. Bizə xoş gələn odur ki, bəstəkar
musiqi libası biçəcəyi sözü seçməkdə
mahirdir. Bu səbəbdən də
mahnıları qəlblərə yol tapır, sevilir.
Onun üçün şeir müəllifinin kim
olması yox, sözlərin, misraların bədii tutumu,
mündəricəsi, mənası, yeni ifadə tərzi
vacibdir. Bu səbəbdən də musiqi həyatı
verdiyi sözlərin müəllifləri arasında
tanınmışlar da var, həvəskarlar da. Əsas odur ki, sözlə musiqi bir-birini tamamlaya
bilib. Hər bir mahnının da öz
taleyi var. Dəbə düşür, unudulur, dəfələrlə
ifa olunur. Elə mahnılar da var ki, o, bəstəkarın
yaradıcılığında ümumi olaraq bir nəqərata
çevrilir, yəni həmin müəllifin adı çəkilən
kimi yada ilk olaraq o mahnı düşür. Bu mənada "Ay Qaragilə" və "Sarı
gəlin" mahnıları Novruz Aslan
yaradıcılığının zirvələrindəndir.
Xüsusilə də "Ay Qaragilə"nin
ahəngindəki sevginin qüdrəti hər kəsi məftun
etməyə bilmir:
Gözümdən
alışan kədərə neynim,
Mən
hicran danışan qədərə neynim,
Puç
olan ömürə, hədərə neynim,
Eşqin dastan oldu, ay Qaragilə.
İstər-istəməz unudulmaz müğənni
Rübabə Muradovanın dərin kədər və xiffətlə
oxuduğu xalq mahnısı "Qaragilə" yada
düşür. Təkcə nəsillər bir-birini əvəz
etmir ki?! Mahnıların taleyində də
bu ardıcıllıq var. Onun müəllifləri unudulur,
amma söz və musiqi illərin dizini yerə qoyur, əsrdən-əsrə
keçir, yaşayır, nəhayət, milli sərvətə
çevrilir.
Ömrünün
50-ci baharını tamamlayan Novruz Aslana yaradıcılıq
uğurları diləməklə bərabər,
arzulayırıq ki, duyğularından, ruhundan süzülən
musiqilər seçdiyi sözlərin boyuna həmişə
dürüst biçilsin. Bu ünsiyyətin, bu vəhdətin
diktəsi isə yaranan hər bir əsərə əbədi
yaşamaq hüququ verir. Bugünkü şou meydanlarında
baş alıb gedən şitlik, duzsuz sözlərə
yazılmış musiqilər tamaşaçını
bezdirir. İllərdir ki, gülüstanımızı bürümüş
bu alaqların təmizlənməsi üçün nə qədər
tənqidi yazılar qələmə alırıqsa, fərq
etmir. Səviyyəsiz, dəyərsiz, ancaq gurultu və
qışqırtıdan ibarət olan bu hay-küy azalmaq
bilmir. Mütəxəssislər də, sənət
xiridarları da indi bu fikirdədirlər ki, gücsüzün
qarşısında güclü olmalısan! Pisin
qarşısında yaxşı dayanmalıdır! Nəhayət,
nümunədən ibrət götürülsün! Səviyyəli
tamaşaçı, dinləyici yaxşını pisdən
özü ayıra bilsin! Nə xoş ki Novruz Aslan kimi
müasir bəstəkarların mahnılarını
eşitdikcə sənət və söz sərraflarının
var olduğuna inanırsan!
Flora XƏLİLZADƏ
Azərbaycan.-2013.- 29 mart.- S.6.