Heydər Əliyevin dövlət
quruculuğu siyasəti və hüquq islahatları
Xalqımız müasir Azərbaycan dövlətçiliyinin bünövrəsini qoymuş ümummilli lider Heydər Əliyevin 90 illik yubileyini qeyd edir. Bu dahi şəxsiyyətin Azərbaycan Respublikasının müstəqilliyi və suverenliyinin qorunub saxlanmasına, cəmiyyətin inkişafına, müasirləşməsinə töhfəsi o qədər böyükdür ki, onun əsl qiymətini yalnız gələcək nəsillər verə bilər. Çünki Heydər Əliyev öz dühası və qətiyyətli siyasi iradəsi ilə onilliklər üçün ölkəmizin inkişaf strategiyasını müəyyən etmişdir.
Bu inkişaf strategiyasının əhəmiyyətli hissəsini hüquqi dövlət quruculuğu və hüquq sisteminin islahatı təşkil edir.
XX əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində sosialist blokunun və Sovet İttifaqının dağılması nəticəsində dünyanı qlobal dəyişikliklər dalğası bürümüş və onun təsiri bu gün də hiss olunmaqdadır. Mürəkkəb geosiyasi şəraitdə müstəqilliyini bərpa etmiş Azərbaycan dövləti siyasi, sosial, iqtisadi və digər sahələrdə ciddi problemlərlə üzləşmiş, vətəndaş qarşıdurması, milli zəmində separatçılıq və ekstremizm isə bu problemləri qat-qat ağırlaşdıraraq faktiki olaraq dövlətin mövcudluğuna təhlükə yaratmışdı.
1993-cü ildə xalqın çağırışı ilə hakimiyyətə qayıdaraq ölkəmizi müharibə fəlakətindən, xaos və hakimiyyətsizlik bəlasından xilas etmiş, mütəşəkkil cinayətkar dəstələrin cəzasızlığına son qoymuş Heydər Əliyev ictimai-siyasi sabitliyin təmin edilməsinə nail olmuş və bununla köklü islahatların həyata keçirilməsi üçün zəmin hazırlamışdır.
Böyük dövlət idarəçilik təcrübəsinə malik olan Heydər Əliyev Sovet İttifaqından miras qalmış hüquq sisteminin yeni yaranmaqda olan ictimai münasibətləri tənzim etmək keyfiyyətində olmadığını, Azərbaycanda ictimai-iqtisadi formasiyanın dəyişməsi, ölkənin beynəlxalq birliyə və dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyası proseslərinə səmərəli xidmət edə bilməyəcəyini hamıdan yaxşı dərk edirdi. 70 illik "kommunist eksperimenti"nin məhsulu olan bu sistem ilk növbədə siyasi rejimin, "ictimai maraqlar"ın, dövlət mülkiyyətinin və digər sovet dəyərlərinin qorunmasına yönəlmişdi. Həmin sistem şəxsiyyətin hüquq və maraqlarını nəzərə almırdı, məhkəmələrin və hüquq-mühafizə orqanlarının fəaliyyətində həqiqətin müəyyən edilməsi və ədalət mühakiməsinin həyata keçirilməsi məqsədləri yalnız deklarativ xarakter daşıyırdı. Aydındır ki, belə hüquq sistemi Azərbaycanda azad cəmiyyətin formalaşmasına, bazar iqtisadiyyatının, özəl sahibkarlığın və fərdi təşəbbüskarlığın inkişaf etdirilməsinə, son nəticədə ölkənin hər bir vətəndaşının rifahının və potensialının gerçəkləşməsinin təmin olunmasına kömək edə bilməzdi.
Məhz bu səbəbdən Heydər Əliyev məhkəmə-hüquq islahatlarına böyük əhəmiyyət vermiş və onların konseptual istiqamətlərinin müəyyən edilməsində həlledici rol oynamışdır. Bu baxımdan onun birbaşa rəhbərliyi ilə hazırlanmış 1995-ci il Konstitusiyası ümummilli liderin Azərbaycanda demokratik, hüquqi, sivilizasiyalı, dünyəvi dövlətin qurulması prosesi ilə bağlı baxış və ideyalarını əks etdirən tarixi sənəd kimi qəbul edilməlidir.
Konstitusiya layihəsini hazırlayan komissiyanın iclasında çıxış edən ümummilli lider Heydər Əliyev qəbul olunacaq Əsas Qanunun fəlsəfəsini açıqlayarkən demişdir ki, bizim yeni konstitusiyamız ilk növbədə dövlət müstəqilliyini yaşatmaq üçün bütün prinsipləri əks etdirməlidir. Dünya ölkələrinin əldə etdiyi nailiyyətlərdən, konstitusiya təcrübəsindən istifadə etməli və Azərbaycanın özünəməxsus tarixini, milli ənənələrini ehtiva edən prinsipləri özündə cəmləşdirməlidir. Biz elə bir konstitusiya yaradacağıq ki, o, Azərbaycan Respublikasının nəinki qısa vaxtda, həm də uzun müddətdə müstəqillik yolu ilə getməsini təmin etsin.
Ulu öndərin hələ Konstitusiyanın layihəsi üzərində işlədiyi dövrdə qeyd edirdi ki, demokratiyanı bir tərəfdən insan hüquqları, digər tərəfdən isə dövlət quruculuğu və dövlət hakimiyyətinin təmin olunması təşkil edir. Ona görə də aparılan hüquqi islahatlar çərçivəsində ədliyyə, prokurorluq, daxili işlər, milli təhlükəsizlik və digər hüquq-mühafizə orqanlarının fəaliyyəti hüquqi dövlət konsepsiyasına uyğun təkmilləşdirilmiş, həmin fəaliyyəti tənzimləyən yeni qanunvericilik qəbul edilərək bu orqanlara demokratik cəmiyyətə xas olmayan funksiyalar ləğv edilmiş, onların maddi bazası əhəmiyyətli dərəcədə gücləndirilmişdir. Bu sahədə görülmüş tədbirlər nəticəsində hüquq-mühafizə orqanları Azərbaycanın milli təhlükəsizliyinə daxili və xarici təhdidlərin qarşısını almağa qadir olan, insanın, cəmiyyətin və dövlətin hüquq və mənafelərinin keşiyində duran çevik və səmərəli strukturlara çevrilmişdir.
Yeni
Konstitusiya müasir məhkəmə sisteminin yaradılmasına
təkan verdi. Həyata
keçirilən məhkəmə islahatları ilk növbədə
vətəndaşların hüquqlarının müdafiəsində
məhkəmələrin rolunun gücləndirilməsinə,
onların fəaliyyətinin demokratikləşdirilməsinə,
bürokratik əngəllərin aradan qaldırılmasına
hədəflənmişdi.
İslahatlar məhkəmə sisteminin iki əsas
komponentini - məhkəmə quruluşunu və məhkəmə
icraatını əhatə etmişdi. Müasir tələblərə
uyğun olan, tərəflərin bərabərliyi, çəkişmə,
təqsirsizlik prezumpsiyası, məhkəmə
baxışının aşkarlığı və digər
demokratik prinsiplərə əsaslanan mütərəqqi
prosessual qanunvericilik qəbul edilmişdi. İstintaq
orqanlarının hərəkətləri üzərində
prokurorluğun prosessual rəhbərliyi və məhkəmə
nəzarəti institutu həmin qanunvericiliyin mühüm
yeniliklərindən biri olmuşdu.
Bununla yanaşı, ölkədə konstitusiya nəzarəti
funksiyalarını həyata keçirən Konstitusiya Məhkəməsi
və hüquqların məhkəmədən kənar
müdafiə mexanizmi - İnsan hüquqları üzrə
müvəkkil təsisatı yaradılmış, vəkillik
institutu yenidən qurulmuşdu.
Hüquq sistemində islahatların həyata keçirilməsini
təmin etmiş müvafiq qanunvericilik bazasının beynəlxalq
sənədlərin müddəaları nəzərə
alınmaqla hazırlanması, bu müddəaların milli
qanunvericiliyə implementasiyası islahatların
aparılması siyasətinin tərkib hissəsi olmuşdur. Daxili
qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi ilə
yanaşı, Azərbaycanın beynəlxalq müqavilələrə
qoşulması prosesi də uğurla davam etdirilmiş, nəticədə
ölkəmiz BMT-nin, Avropa Şurasının və digər
beynəlxalq təşkilatların bir çox sənədlərinə
tərəfdar çıxmışdır.
Ümummilli lider Heydər Əliyev yaşamaq hüququnun
hər bir insanın təbii və ayrılmaz hüququ
olduğunu, insanın həyatdan məhrum edilməsini
qeyri-insani tədbir hesab edərək onun yolverilməz
olduğunu bəyan etmiş və 1993-cü ildə
ölüm hökmünün icrasına moratorium qoyulması
təşəbbüsü ilə çıxış
etmiş, 1998-ci ildə isə ölüm cəzası tamamilə
ləğv olunmuşdur. Eyni zamanda ölkədə əfv və
amnistiya institutları bərpa edilməklə 10 minlərlə
insan azadlığa qovuşmuşdu. Bu
aktlarla Azərbaycan dövləti humanistlik, insanpərvərlik
və ədalət prinsiplərinə sadiq olduğunu bir daha
nümayiş etdirmişdir.
Azərbaycanda demokratikləşmə və insan
hüquqlarının təmin edilməsi istiqamətində
aparılan məqsədyönlü siyasətin məntiqi nəticəsi
kimi ölkəmiz ümumavropa hüquq məkanına
inteqrasiya olunmuşdur.
Humanist ideallara sadiq olan Heydər Əliyev Fondu ulu öndərin
90 illik yubileyi ilə əlaqədar Amnistiya Aktı layihəsini
Milli Məclisin müzakirəsinə
çıxarmışdır. Proqnozlara görə,
amnistiya 9 mindən çox məhkum olunmuş şəxsi əhatə
edəcək, onlardan 2 min nəfəri azadlıqdan məhrumetmə
yerlərindən azad olunacaqdır.
Hələ sovet dövründə korrupsiyaya
qarşı qətiyyətlə mübarizə aparan
ümummilli lider Heydər Əliyev müstəqil Azərbaycanda
da antikorrupsiya tədbirlərini prioritet sahə kimi müəyyən
etmişdir. Ulu öndər dəfələrlə qeyd edirdi ki, xalq
üçün, millət üçün rüşvətxordan
xain düşmən yoxdur. Onun korrupsiyaya
qarşı mübarizəyə olan prinsipial yanaşması nəticəsində
dövlət qurumlarının fəaliyyətində səmərəlilik
artmış, neqativ hallar aradan qalxmış, əhalinin həyat
səviyyəsi yaxşılaşmış və sosial
rifahın gücləndirilməsi sahəsində mühüm
nailiyyətlər əldə edilmişdir.
Ulu öndər Azərbaycanın müasirləşməsinin
əsas istiqamətlərini azad bazar münasibətlərinə
əsaslanan, sosialyönümlü iqtisadiyyatın,
açıq vətəndaş cəmiyyətinin və
demokratik dövlət institutlarının gücləndirilməsində
görürdü. Bu cür yanaşma ölkəmizdə
korrupsiya və neqativ hallara qarşı mübarizənin yeni səviyyədə
qurulmasını tələb edirdi. Təbii olaraq Azərbaycanda
birbaşa korrupsiya hallarını hədəfə alan ilkin normativ hüquqi aktlar məhz 1994 -
2000-ci illər arasında qəbul olunmuşdu. Həmin
sənədlərdə ümummilli lider Heydər Əliyev
korrupsiyaya qarşı mübarizənin strateji kursunu müəyyən
etmiş və antikorrupsiya tədbirlərini prioritet sahə
kimi qiymətləndirmişdi.
Ümummilli lider dövlət quruculuğu prosesinin ilk illərindən
dövlət tərəfindən vətəndaşlara
göstərilən xidmətlərin etik davranış
qaydalarına ciddi əməl edilməklə,
süründürməçiliyə, bürokratik əngəllərə
yol verilmədən, şəffaflıq təmin edilməklə
həyata keçirilməsini dövlət
qulluqçularının qarşısında əsas vəzifə
kimi qoymuş, dövlət qulluğunun müasir
konsepsiyasını formalaşdırmışdı.
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin apardığı islahatların ali məqsədi xalqa xidmət etməkdən,
onun sosial rifahının təmin edilməsindən ibarət
olmuşdu. "Xalq dövlət
üçün yox, dövlət xalq üçün
çalışmalıdır" kəlamı onun həyata
keçirdiyi dövlətçilik strategiyasının əsas
prinsiplərindən biri olmuşdur.
Müstəqilliyin bərpasından sonrakı ilk illərdə
yaranmış böhranlı vəziyyət dövlət-vətəndaş
münasibətlərində də ciddi problemlər
yaratmışdı. Belə ki, Ermənistanın Azərbaycana qarşı
yürütdüyü təcavüz siyasəti, ölkə ərazisinin
20 faizinin işğal olunmasının ağır siyasi,
iqtisadi və sosial nəticələri 1 milyona yaxın
insanın qaçqın və məcburi köçkün vəziyyətinə
düşməsinə səbəb olmuşdur. Müharibə
vəziyyəti, ictimai-siyasi səbatsızlıq, yeni bazar
münasibətlərinin tam formalaşmaması və sosial
müdafiənin yenidən qurulması zərurəti
insanların maddi durumunun təmin edilməsində problemlərin
yaranmasına və Azərbaycan vətəndaşlarının
xarici ölkələrə axınına gətirib
çıxarmışdı.
Ümummilli liderin bütün fəaliyyət sahələrində
köklü islahatlara başlaması Azərbaycanda miqrasiya
proseslərinə də öz müsbət təsirini göstərmişdi. Ermənistandan
deportasiya edilmiş qaçqınların Azərbaycan cəmiyyətinə
inteqrasiyası məqsədilə onlara Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşlığı
verilmiş, qaçqınların və işğal
olunmuş əraziləri məcburi tərk etmiş şəxslərin
həyat şəraitinin yaxşılaşdırılması
istiqamətində də böyük işlər
görülmüşdür.
Aparılan uğurlu siyasət nəticəsində
ölkəmizdə müşahidə olunan siyasi-ictimai
sabitlik, sürətli sosial-iqtisadi inkişaf və həyata
keçirilən irimiqyaslı regional kommunikasiya layihələri
sonradan Azərbaycanı artıq miqrantların mənşə
ölkəsindən onlar üçün cəlbedici təyinat
ölkəsinə çevirmişdir.
İstənilən ölkədə səmərəli
islahatlar müəyyən vaxt tələb edən
ardıcıl prosesdir. Heydər Əliyevin siyasətinin
davamçısı kimi Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyev hüquqi islahatların dinamik
inkişafı sahəsində fəaliyyəti davam etdirir.
Hüquq siyasətinin varisliyini təmin edərək və
müasir dövrün inkişaf perspektivlərini nəzərə
alaraq möhtərəm Prezident məhkəmə hakimiyyətinin,
ədliyyə, prokurorluq və polis orqanlarının, eləcə
də vəkilliyin
fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi təşəbbüsü
ilə çıxış etmişdir.
Hüquq
islahatlarının növbəti mərhələsi məhkəmələrin
müstəqilliyinin gücləndirilməsi, onların fəaliyyətində
şəffaflığın təmin edilməsi, hakimlərin
seçim prosedurunun yeni prinsiplər əsasında müəyyən
edilməsi, fəaliyyətlərində sui-istifadəyə
yol vermiş hakimlər barədə intizam məsuliyyətinin
gücləndirilməsi, məhkəmə hakimiyyətinin
özünüidarə funksiyalarını həyata
keçirən yeni Məhkəmə-Hüquq
Şurasının təşkil edilməsi, hakim korpusunun yenilənməsi
məsələlərini əhatə edərək hüquq
sisteminin müasirləşdirilməsinə zəmin
yaratmışdır.
Regionlarda yeni məhkəmələrin yaradılması
ilə əlaqədar hakimlərin, prokurorluq orqanları əməkdaşlarının
və vəkillərin sayı artırılmış, əhalinin
hüquqi yardımdan istifadə və hüquq institutlarına
müraciət imkanları
asanlaşdırılmışdır.
Hüquqi
və fiziki şəxslərin dövlət
qeydiyyatının, notariat və müvafiq sahələrdə
göstərilən hüquqi xidmətlərin müasir tələblər
səviyyəsində qurulması, penitensiar müəssisələrin
və məhkəmə icraçılarının işinin,
qanunyaradıcı fəaliyyətin təkmilləşdirilməsi,
məhkəmə ekspertizalarının keyfiyyətinin
artırılması, hüquqi maarifləndirmənin və digər
istiqamətlər üzrə ədliyyə orqanlarının
inkişafını təmin etmək məqsədilə ədliyyə
sistemində müvafiq tədbirlər həyata keçirilməkdədir.
Hüquq
müdafiə sisteminin və müvafiq normativ-hüquqi
bazanın təkmilləşdirilməsi, hüquq mədəniyyətinin
inkişaf etdirilməsi istiqamətində tədbirlərin
davamlılığının təmin edilməsi məqsədilə
"Azərbaycan Respublikasında insan hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini
artırmaq sahəsində Milli Fəaliyyət
Proqramı"nın təsdiq edilməsi, tutulmuş və
barəsində həbs qətimkan tədbiri seçilmiş
şəxslərin hüquq və azadlıqlarının həyata
keçirilməsi qaydasını, pis rəftara qarşı
mübarizəni müasir beynəlxalq hüquq standartları səviyyəsində
tənzimləyən "Həbs yerlərində saxlanılan
şəxslərin hüquq və azadlıqlarının təmin
edilməsi haqqında" Azərbaycan Respublikası Qanununun
imzalanması Azərbaycan Respublikası Prezidentinin insan
hüquqlarının müdafiəsi sahəsində
ardıcıl siyasətinin ən son nümunələrindəndir.
Prokurorluq, daxili işlər və milli təhlükəsizlik
orqanlarının strukturunda və kadr siyasətində
edilmiş dəyişikliklər nəticəsində
onların fəaliyyətinin müasir tələblərə
uyğunlaşdırılması ölkədə cinayətkarlığa
qarşı mübarizənin effektivliyinin artmasına gətirib
çıxarmışdır. Azərbaycanda kriminogen
vəziyyət nəzarət altında saxlanılır, son illərdə
cinayətkarlığın dinamikası müəyyən
növ, o cümlədən ağır və xüsusilə
agır cinayətlərin sayının azalması ilə
xarakterizə olunur.
Hazırda cinayətkarlığa qarşı mübarizə
ilə əlaqədar bir sıra layihələr həyata
keçirilir.
Bu layihələrdən biri olan "Təhlükəsiz şəhər"
layihəsi Bakı, Gəncə,
Sumqayıt şəhərlərində, Abşeron rayonunda, o
cümlədən əhalinin çox olduğu ictimai yerlərdə
və nəqliyyat vasitələrində
quraşdırılmış xüsusi kameralar vasitəsilə
baş verən cinayət hadisələri barədə
hüquq-mühafizə orqanlarının dərhal xəbərdar
olmasını təmin edir. Bu layihə gələcəkdə
Azərbaycanın digər şəhər və
rayonlarında da həyata keçiriləcəkdir.
Müasir "102" zəng mərkəzi sistemin
yaradılması hər hansı cinayət hadisəsi baş
verdikdə, onun dərhal qeydə alınmasına, polis əməkdaşlarının
operativ şəkildə hadisə yerinə gəlməsinə
və cinayətin "isti izlərlə"
açılmasına imkan verir, cinayət hadisələrinin
gizlədilməsinin qarşısını alır.
Hüquq
islahatları çərçivəsində
yaradılmış daha bir ixtisaslaşmış qurum -
Dövlət Miqrasiya Xidməti miqrasiya sahəsində vahid
dövlət siyasətinin formalaşdırılmasında
iştirak edir, bu siyasətin həyata keçirilməsini təmin
edir və
miqrasiya prosesləri üzərində dövlət nəzarətini
həyata keçirir. Miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi
və idarə olunması sahəsində qanunvericiliyi
müasir beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırmaq məqsədilə
Azərbaycan Respublikası Miqrasiya Məcəlləsinin layihəsi
hazırlanaraq Milli Məclisdə müzakirəyə
çıxarılmışdır.
Azərbaycan davamlı şəkildə inkişaf edir, dəyişir,
müasirləşir. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyev dəfələrlə öz
çıxışlarında bəyan edib ki, inkişaf
etmiş ölkəyə çevrilmək istəyiriksə,
korrupsiyanı aradan götürməliyik. Bunun
üçün bir neçə amil lazımdır. Onların hamısı Azərbaycanda var -
güclü siyasi iradə və beynəlxalq təcrübə.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin möhkəm siyasi
iradəsi ilə və onun ciddi nəzarəti altında
qısa müddət ərzində ölkəmizdə
korrupsiyaya qarşı mübarizə üzrə effektiv
mexanizm yaradılır, institusional və qanunvericilik
islahatları həyata keçirilir. Korrupsiyaya qarşı
mübarizədə cinayət təqibi və intizam tədbirləri
ilə yanaşı, preventiv tədbirlərin görülməsinə
daim diqqət yetirilir.
İnstitusional
islahatlar çərçivəsində yaradılmış
ixtisaslaşmış orqanlar - Korrupsiyaya qarşı
mübarizə üzrə Komissiya və Baş prokuror
yanında Korrupsiyaya qarşı Mübarizə İdarəsinin
apardığı fəaliyyət bu mübarizənin səmərəliliyinin
artmasına gətirib çıxarmış və onun konkret
nəticələrini bu gün görmək olar. İstintaq və əməliyyat axtarış fəaliyyətinin
keyfiyyəti artmış, prokurorluq orqanlarının prosessual
rəhbərliyi gücləndirilmişdir.
Hazırda Azərbaycan korrupsiyaya qarşı mübarizə
sahəsində olan bütün beynəlxalq təşəbbüslərin
aktiv iştirakçısıdır, beynəlxalq
konvensiyaların üzvüdür. Belə ki, Azərbaycan
2011-ci ildə beynəlxalq səviyyədə başlanan
Açıq Hökumət Tərəfdaşlığına
qoşulan ilk dövlətlərdən biridir. Azərbaycanın bu sahədə həyata
keçirdiyi tədbirlər bir çox beynəlxalq
qurumların apardığı dəyərləndirmələrdə
təqdirəlayiq hesab edilir.
Korrupsiyaya qarşı mübarizədə vətəndaşların
daha aktiv iştirak etməsi məqsədilə davamlı
şəkildə maarifləndirmə tədbirləri həyata
keçirilir, ictimai müzakirələr təşkil olunur. Dövlət
və cəmiyyət üçün əhəmiyyət kəsb
edən proqram və layihələrin həyata keçirilməsində
dövlət orqanları qeyri-hökumət təşkilatları
şəbəkəsi ilə əməkdaşlıq edir.
Müasir idarəçilikdə, korrupsiya
hallarının qarşısının alınmasında əsas
preventiv vasitələrdən biri kimi dövlət orqanlarının
fəaliyyətində şəffaflıq
çıxış edir. Şəffaflıq
dövlət orqanlarını daha məsuliyyətli edir,
ictimai nəzarəti gücləndirir. 2007-ci il Şəffaflığın
artırılması və korrupsiyaya qarşı mübarizə
üzrə milli strategiya məhz bu yanaşmaya əsaslanırdı.
Strategiyada qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsini,
dövlət və yerli özünüidarə
orqanlarının, korrupsiyaya qarşı mübarizə sahəsində
ixtisaslaşmış qurumların, hüquq-mühafizə
orqanlarının və məhkəmələrin fəaliyyətinin
təkmilləşdirilməsi, qabaqcıl beynəlxalq təcrübənin
tətbiqi və maarifləndirmə, sosial-iqtisadi xarakterli
islahatların aparılması nəzərdə tutulurdu.
Həyata keçirilən tədbirlər sayəsində
insanların sosial rifah səviyyəsi yüksəlir, əməkhaqlarının
artırılması, işsizliyin səviyyəsinin ciddi şəkildə
azaldılması istiqamətində işlər
görülür. Həmçinin təhsil, səhiyyə,
sosial təminat, iqtisadiyyat, maliyyə-bank, məhkəmə
sistemi, hüquq-mühafizə fəaliyyəti və digər
sahələrdə islahatlar aparılır, özəlləşdirmə,
dövlət satınalmaları, banklar, dövlət
qulluğu, yerli özünüidarəetmə ilə əlaqədar
yeni qanunlar qəbul edilir. Əksər sahələrdə
"bir pəncərə" prinsipi tətbiq olunur. Dövlət qulluğuna qəbulda, pensiyaların
hesablanmasında, vətəndaşların müraciətlərinə
baxılma mexanizmində, məhkəmə qərarlarının
icrasında və digər sahələrdə nailiyyətlər
əldə edilir.
Dövlət qulluqçuları ilə vətəndaşlar
arasında birbaşa təmasların zəruri minimuma endirilməsi
üçün tədbirlər görülür,
nağdsız ödənişlərin həcmi
artırılır, əhaliyə göstərilən elektron
xidmətlərin dairəsi və dövlət idarəçiliyində
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi genişləndirilir. Bütövlükdə,
korrupsiyaya qarşı səmərəli mübarizə
aparılması üçün bir-birini tamamlayan sistemli
kompleks mexanizm yaradılır.
Həyat davam etdikcə, dövlətlə cəmiyyət,
dövlətlə vətəndaş arasında münasibətlər
dinamik olaraq dəyişir, yeni meyarlar, tendensiyalar yaranır. Bütün
bunlar dövlət qulluqçusu ilə vətəndaş
arasında münasibətlərdə yeni yanaşmanın
formalaşdırılmasını, inkişaf etdirilməsini zəruri
edir.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyev dövlət siyasətinin mərkəzində
Azərbaycan vətəndaşını görür. Dövlət
siyasəti vətəndaşın sosial rifahının, təhlükəsiz
yaşayışının təmin edilməsinə xidmət
etməlidir. Dövlətin inkişafı
insan amilindədir.
Müasir dövrün tələblərinə cavab vermək,
vətəndaşların rifahını daha da
yaxşılaşdırmaq, dövlətə olan etimadı
gücləndirmək məqsədilə qanunvericilik
aktları təkmilləşdirilir, yeni institusional tədbirlər
həyata keçirilir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2012-ci il 13 iyul tarixli fərmanı ilə
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Vətəndaşlara
Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət
Agentliyi və onun tabeliyində olan "ASAN xidmət" mərkəzləri
təsis edilir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin müstəsna dəstəyi ilə
yaradılan "ASAN xidmət" mərkəzlərinin məqsədi
dövlət orqanlarının xidmətlərinin göstərilməsində
vətəndaş məmnunluğunun, şəffaflığın
təmin edilməsi, korrupsiya hallarının istisna edilməsi,
müasir texnologiyaların tətbiq edilməsi, dövlət
qulluqçusu-vətəndaş münasibətlərində yeni
düşüncə tərzinin ("dövlət
qulluqçusunun vəzifəsi vətəndaşın
hüququnu təmin etməkdir" yanaşması)
formalaşdırılmasıdır, ulu öndərin müəllifi
olduğu dövlətçilik strategiyasının əsas
prinsipi olan vətəndaş məmnunluğunun təmin edilməsidir.
Möhtərəm Prezidentin dediyi kimi, "biz
xalq üçün çalışırıq, qururuq və
yaradırıq".
"ASAN xidmət"
mərkəzlərinin və bütün dövlət
orqanlarının fəaliyyətində elektron xidmətlərin
və müasir informasiya texnologiyalarının tətbiqinin
genişləndirilməsi, əhaliyə təqdim olunan xidmətlərin
keyfiyyətinin artırılması üzrə tədbirlərin
həyata keçirilməsi davam etdirilir. Biz
artıq texnoloji baxımdan daha yüksək inkişaf mərhələsinə
- elektron hökumətdən mobil hökumət mərhələsinə
daxil oluruq və bu istiqamətdə müəyyən işlər
gürülür.
Sözsüz ki, bir məqalə çərçivəsində
Azərbaycan xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin
başladığı və Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti möhtərəm İlham Əliyevin uğurla davam
etdirdiyi hüquqi islahatlar barədə ətraflı məlumat
vermək mümkün deyildir. Bu, ayrıca tədqiqat
mövzusunun predmetidir.
Amma bir məqamı tam əminliklə söyləmək
olar. Ulu öndərin qurub, bizə miras qoyub getdiyi
dövlətçilik irsi, prinsipləri bu gün də
yaşayır, Azərbaycanı daha güclü və daha
çiçəklənən bir dövlətə
çevirməkdə bizi ruhlandırır. Heydər Əliyevin
dövlətçilik irsinin daşıyıcısı olan
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev həmin
prinsiplərdən çıxış edərək Azərbaycanı
daha da irəliyə aparır.
Fuad ƏLƏSGƏROV,
Azərbaycan Respublikasının
Prezident Administrasiyasının
Hüquq-mühafizə orqanları
ilə
iş şöbəsinin müdiri
Azərbaycan.-2013.- 7 may.- S.4.