Azərbaycanda müasir
prokurorluq sisteminin formalaşmasında Heydər Əliyevin rolu
"Azərbaycançılıq məfkurəsinin
parlaq daşıyıcısı kimi Heydər Əliyev öz
müdrik siyasəti, dönməz əqidəsi və tarixi
uzaqgörənliyi sayəsində milli dövlətçilik
ideyasının gerçəkləşdirilməsinə,
müasir Azərbaycan dövlətinin qurulmasına və
xalqımızın müstəqillik arzusuna çatmasına
nail olmuşdur".
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti
Azərbaycan xalqı öz dahi
oğlu - ümummilli lider Heydər Əliyevin 90 illik yubileyini
bütün səviyyələrdə təntənəli
şəkildə qeyd edərkən bu görkəmli dövlət
xadiminin, dünyamiqyaslı nəhəng siyasətçinin
müqəddəs ruhu qarşısında baş əyərək
tam məsuliyyət hissi ilə dərk edir ki, məhz onun
müdrik ideyaları, uzaqgörən siyasi qərarları,
möhtəşəm dövlətçilik fəaliyyəti hazırda misli
görünməmiş inkişaf yolu keçərək
dünya dövlətləri birliyində layiqli yerini tutmaqla, regionun lider dövlətinə
çevrilmiş müstəqil Azərbaycan
Respublikasının mövcudluğunu mümkün
etmişdir.
Müasir Azərbaycanın şərəfli inkişaf
tarixinin 30 ildən yuxarı bir dövrü bu fenomenal
xüsusiyyətlərə, dərin təfəkkürə və
güclü iradəyə malik ən böyük azərbaycanlının
adı ilə bilavasitə bağlı olmuşdur. Məhz onun dəyanəti və
cəsarəti, mətinliyi və zəkası, qətiyyəti
və qüdrəti sayəsində xalqımız zamanın
ağır sınaqlarından üzüağ çıxaraq
çətinliklərə sinə gərmiş, təzyiq və
təhlükələrdən xilas olaraq ictimai-siyasi sabitliyin bərqərar
olmasına, milli dövlətçilik ideyasının
gerçəkləşdirilməsinə, insan hüquq və
azadlıqlarının təmin edilməsi istiqamətində
mühüm tədbirlərin həyata keçirilməsinə,
vətəndaş cəmiyyətinin əsaslarının
formalaşdırılmasına nail ola bilmişdir.
Heydər Əliyev Azərbaycan Respublikasının hələ
Sovetlər İttifaqının tərkibində olduğu bir
dövrdə dahiyanə uzaqgörənliklə ölkəmizin
gələcək müstəqilliyinin qüdrətli iqtisadi əsaslarını
formalaşdıraraq xalqımızın öz müstəqilliyi
uğrunda mübarizəyə hazırlanması işinə hərtərəfli
dəstək vermişdir. Dövlət müstəqilliyimizin
qorunub saxlanılması uğrunda gərgin mübarizə
dövrü kimi xarakterizə olunan 1993-1995-ci və hüquqi və
dünyəvi dövlət quruculuğu, vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşdırıldığı 1995-2003-cü illərdə
ulu öndər Heydər Əliyevin titanik fəaliyyəti nəticəsində
itirilmə təhlükəsi qarşısında qalan
suverenliyimiz və məhvolma təhlükəsi ilə üzləşən
dövlətçiliyimiz bugünkü və gələcək
nəsillər üçün qoruyub saxlanılmaqla Azərbaycan
Respublikasında möhkəm ictimai-siyasi sabitlik bərqərar
olunaraq hərtərəfli quruculuq işlərinin həyata
keçirilməsi, demokratik,
hüquqi və dünyəvi bir dövlət, vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşdırılması, qüdrətli
iqtisadi potensialın yaradılması yolunda inamlı
addımların atılması, ölkəmizin dünya
dövlətləri birliyinə hərtərəfli
inteqrasiyası proseslərinin sürətləndirilməsi təmin
edilmişdir.
Böyük
xilaskarlıq və daha sonra isə hərtərəfli
Quruculuq missiyalarını həyata keçirməklə Azərbaycanın
ən yeni müstəqil tarixini, bugünkü təminatlı
həyatımızın möhkəm əsaslarını yaradan ulu
öndər Heydər Əliyevin unudulmaz xatirəsi xalqımızın qəlbində əbədi
yaşamaqla, onun zəngin siyasi irsi həmişə inkişaf
və tərəqqi yolumuzu işıqlandıracaqdır. Bizim nəslin nümayəndələri xoşbəxt
insanlardır ki, dahi müasirimiz Heydər Əliyevin dövlətçilik
fəaliyyətinin canlı şahidləri olmuşlar.
Prezident
İlham Əliyevin "Azərbaycan xalqının
ümummilli lideri Heydər Əliyevin 90 illik yubileyi
haqqında" 21 yanvar 2013-cü il tarixli sərəncamı
ilə ulu öndər Heydər Əliyevin xidmətlərinin əsl
qiyməti verilmiş, bu əbədiyaşar şəxsiyyətin
unudulmaz nurlu xatirəsinə xalqımızın dərin
ehtiramının, hədsiz məhəbbətinin ifadəsi
olmaqla ulu öndərin Azərbaycanda müasir hüquqi
dünyəvi dövlətin qurulmasında, azərbaycançılıq
məfkurəsinin möhkəmləndirilməsində, mənəviyyatımızın
yüksəlməsində, milli-mənəvi dəyərlərin
qorunub saxlanmasında, davamlı inkişaf perspektivlərinin
gerçəkləşdirilməsinə zəmin yaradan
sosial-iqtisadi konsepsiyanın və dünya standartlarına
uyğun məhkəmə-hüquq islahatlarının həyata
keçirilməsində, demokratik prinsiplər əsasında
fəaliyyət göstərən işlək dövlət
idarəetmə sisteminin formalaşdırılmasında
misilsiz fəaliyyəti diqqətə
çatdırılmışdır. Sərəncamda
qeyd olunduğu kimi, "Azərbaycanda müasir, demokratik,
hüquqi və dünyəvi dövlət quruculuğu, vətəndaş
cəmiyyətinin təşəkkülü, milli-mənəvi
dəyərlərə qayıdış və elmin, təhsilin,
mədəniyyətin inkişafı əbədi surətdə
Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır.
Ölkəmizin əsas qanunu Konstitusiyanın qəbul edilməsi,
hakimiyyətin bölünmə prinsipinin təsbit olunması,
hüquq normalarının və qanunvericilik bazasının
beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılması,
müasir idarəetmə üsullarının bərqərar
olması və müvafiq dövlət qurumlarının
formalaşdırılması Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə gerçəkləşən genişmiqyaslı
quruculuq proqramının tərkib hissələridir".
Milli
demokratik hüquqi dövlətin qurulması üçün
inkişaf etmiş cəmiyyətlərə məxsus ən
mütərəqqi cəhətləri özündə birləşdirən
mükəmməl hüquq sisteminin olması əsas şərtlərdən
biri olduğundan ümummilli lider Heydər Əliyevin təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə 1995-ci ilin əvvəllərində
konstitusiya komissiyası yaradılaraq ümumbəşəri
ideya və dəyərləri əks etdirən yeni
Konstitusiyanın layihəsi hazırlanaraq 12 noyabr 1995-ci il tarixdə keçirilmiş ümumxalq səsverməsi
- referendumda qəbul edilmişdir.
Müstəqil
Azərbaycan Respublikasının hüquqi, demokratik dövlət
quruculuğu istiqamətində inkişafının hüquqi
təsisatlarını, dövlətin və idarəetmənin
hüquqi əsaslarını formalaşdıraraq
respublikamızda hüquq sisteminin bünövrəsini yaradan
Konstitusiyada Respublika Prokurorluğuna xüsusi maddə həsr
edilərək dövlət idarətmə sistemində bu təsisatın yeri məhkəmə
hakimiyyəti orqanları sırasında müəyyən
edilməklə prokurorluq orqanlarına ilk dəfə olaraq
konstitusion status verilmişdir. Prokurorluğun məhkəmə
hakimiyyətinə aid edilməsi ilə onun dövlət idarəetmə
mexanizmində roluna və iştirakına dair məsələlərə
Konstitusiya səviyyəsində aydınlıq gətirilməklə
yanaşı, müasir Azərbaycan Respublikasının
prokurorluq orqanlarının 1918-1920-ci illərdə Şərqdə
ilk demokratik dövlət olan Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
hüquqi varisi olmasını təsdiq etmişdir ki, bu da, eyni
zamanda, ümummilli liderin xalqımızın tarixi irsinə
qayğılı münasibətindən irəli gəlir. Məlum
olduğu kimi, Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti Nazirlər
Şurasının 1
oktyabr 1918-ci il tarixli qərarı ilə Bakı
Dairə Məhkəməsinin tərkibində yaradılaraq əsası
qoyulmuş milli prokurorluq orqanları məhkəmə sistemində
fəaliyyət göstərmişdir. Sovetlər dönəmində
yenidən yaradılaraq sinfi dövlət maraqlarına xidmət
etmiş, səlahiyyətləri hədsiz geniş olan
prokurorluq orqanlarının fəaliyyəti uzun illər ərzində
hakimiyyət bölgüsü prinsipi ilə
uzlaşdırılmamışdır. Və
yalnız ümummilli lider Heydər Əliyevin zəngin idarəetmə
təcrübəsinə malik olaraq məharətlə həyata
keçirdiyi dövlət quruculuğu prosesi nəticəsində
hər bir dövlət qurumunun, o cümlədən
prokurorluğun dövlət idarəetmə mexanizmində yeri
və rolu dəqiq müəyyən edilmişdir.
Ümummilli lider Heydər Əliyev məhkəmə-hüquq
islahatlarını demokratik, hüquqi dövlət
quruculuğundan ayrılmaz hesab edərək bu iki prosesin birgə
aparılması istiqamətində ciddi tədbirlər həyata
keçirmişdir. Məhkəmə-hüquq
islahatlarının mühüm əhəmiyyətini
vurğulayan ümummilli lider demişdir: "Ölkəmizdə
demokratik, hüquqi dövlət quruculuğu prosesi, təbii
ki, məhkəmə-hüquq sisteminin islahatları ilə bərabər
aparılmalıdır. Çünki bu amillər
bir-birindən çox asılıdır. İndi
Azərbaycanda həm siyasi, həm də iqtisadi islahatlar
çox uğurla gedir. Ölkəmiz
müasirləşir, yeniləşir, dünya birliyinin
çox fəal və dəyərli üzvünə
çevrilir, Əlbəttə ki, məhkəmə-hüquq
islahatları da ölkəmizin ümumi inkişafına öz
töhfəsini verməlidir." Ümummilli lider Heydər
Əliyevin titanik fəaliyyəti nəticəsində müstəqil
Azərbaycan Respublikasının yeni Konstitusiyası qəbul
edildikdən sonra məhkəmə-hüquq
islahatlarının aparılması daha da sürətləndirilməklə onun 1996-cı ilin fevralında
imzaladığı fərmanla hüquqi islahatlar üzrə
komissiya yaradılmışdır. Komissiya tərəfindən
ictimai münasibətlərin müxtəlif sahələrini tənzim
edən çoxlu qanunların, o cümlədən
prokurorluğun fəaliyyətinə aid müddəaları nəzərdə
tutan normativ hüquqi aktların Avropanın aparıcı
ekspertlərinin müsbət rəyini almış layihələri
hazırlanmışdır. Bu layihələr əsasında
qəbul edilmiş "Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında", "Məhkəmələr və hakimlər
haqqında", "Polis haqqında", "Vəkillər
və vəkillik fəaliyyəti haqqında", "Əməliyyat-axtarış
fəaliyyəti haqqında" və digər qanunlar ölkənin
hüquq sisteminin formalaşması prosesinə böyük
töhfə olmuşdur.
Dövlət quruculuğu və idarəetmə prosesində
bütün məsələlərə xüsusi diqqətlə
yanaşaraq hər bir strukturun fəaliyyətinə və
inkişafına böyük diqqət göstərən
ümummilli lider Heydər Əliyevin milli prokurorluq
orqanlarının inkişafında müstəsna rolu
olmuşdur. Ümummilli lider prokurorluq orqanlarının işinin
təmin edilməsi, fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi,
əməkdaşlarının sosial vəziyyətinin
yaxşılaşdırılması məsələlərinə
həmişə xüsusi qayğı göstərmişdir.
Milli prokurorluq orqanlarının tarixinin 1918-ci ildən
başlanmasına baxmayaraq, idarəetmənin digər sahələrində
mövcud olsa da, prokurorluq işçilərinin peşə
bayramı uzun illər ərzində qeyd
olunmamışdır. Belə bir təşəbbüs məhz ümummilli
lider Heydər Əliyev tərəfindən göstərilərək,
onun 17 iyul 1998-ci il tarixli sərəncamına
əsasən hər il oktyabrın 1-i Azərbaycan
Respublikası Prokurorluğu işçilərinin peşə
bayramı günü kimi təsis edilmişdir. Prokurorluq
işçilərinin peşə bayramı gününün
müəyyənləşdirilməsi prokurorluq orqanlarına dövlət
səviyyəsində böyük qayğının ifadəsi
olmaqla yanaşı prokurorluq işçilərinin fəaliyyətinin
yüksək dəyərləndirilməsi və qiymətləndirilməsinin təzahürü olmuşdur.
Ümummilli
liderin şəxsi təşəbbüsü və rəhbərliyi
ilə 1998-ci il 28 noyabr tarixdə prokurorluq
orqanlarının yaradılmasının 80 illik yubileyinə həsr
edilmiş təntənəli yığıncaqdakı tarixi
nitqində verdiyi tapşırıq və tövsiyələr
fəaliyyətimiz üçün proqram əhəmiyyətinə
malik olmuşdur. Ümummilli liderin həmin yığıncaqda
dediyi: "Prokurorluq peşəsi ağır, çətin
peşədir. Amma eyni zamanda çox şərəfli,
hörmətli peşədir. Mən arzu edərdim
ki, siz həmişə bu peşəni şərəflə
daşıyasınız" kəlamı hər bir prokurorluq
işçisinin gündəlik işində bütün
bilik, qüvvə və bacarığını səfərbərliyə
alaraq əməl etməyə
çalışdığı fəaliyyət
şüarına çevrilmişdir.
Ulu
öndərin həyata keçirdiyi məhkəmə-hüquq
islahatları çərçivəsində 1999-cu ilin
dekabrında qəbul edilmiş "Prokurorluq haqqında"
Azərbaycan Respublikasının Qanununda prokurorluğun sovetlər
dönəminin totalitar rejiminə xas olan funksiyalardan azad
olunması, onun fəaliyyətinin forma və
metodlarının demokratik prinsiplərə
uyğunlaşdırılması nəzərdə tutulmaqla bu
təsisatın sistemi və təşkili, səlahiyyətləri
və vəzifələri, kadr təminatı və
işçilərin sosial müdafiəsi, fəaliyyəti ilə
bağlı digər məsələlər müasir beynəlxalq
standartlara uyğun tənzim edilmişdir.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin respublika prokurorluğunun rəhbər
işçiləri ilə 26 aprel 2000-ci il
tarixdə keçirdiyi görüş prokurorluq
orqanlarının tarixində həlledici əhəmiyyətə
malik dönüş nöqtəsi olmuşdur. Məhz bu
görüşdə Heydər Əliyevin verdiyi rəhbər
göstərişlərin nəticəsi olaraq, həmin vaxtdan
Azərbaycan Prokurorluğu orqanlarında aparılan və bu
gün də eyni intensivliklə yeni müstəvidə davam etdirilən
hərtərəfli islahatlar nəticəsində
prokurorluğun fəaliyyətinin təkmilləşməsi, fəaliyyət
üçün zəruri normativ-hüquqi bazanın
yaradılması, ciddi tələbkarlıq şəraitinin
formalaşdırılması, kadrların seçilməsinin
yeni mütərəqqi formalarının tətbiqi təmin
edilmiş, dövlətçiliyin və milli maraqların
etibarlı qorunması, cinayətkarlığa qarşı
mübarizə, vətəndaşların hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi işi ən yüksək
tələblər səviyyəsinə
çatdırılmışdır.
Beynəlxalq
standartlara və demokratik prinsiplərə, milli dövlətçilik
ənənələrinə uyğun hazırlanmış
"Prokurorluq orqanlarında qulluq keçmə
haqqında", "Prokurorluq işçilərinin xidməti
vəsiqəsi haqqında", "Prokurorluq orqanları
işçilərinin fərqlənmə nişanları və
xüsusi geyim forması haqqında", "Prokurorluğun rəsmi
emblemi haqqında" və digər qanunvericilik
aktlarının qəbul edilməsi, normativ sənədlərin
onun tərəfindən təsdiq edilməsi nəticəsində
prokurorluğun fəaliyyətinin hüquqi tənzimlənməsi
prosesi dövrün tələblərinə və beynəlxalq
standartlara cavab verən səviyyəyə yüksəlmişdir.
"Azərbaycan Respublikası prokurorluq orqanları
işçilərinin maddi və sosial təminatı
haqqında" 8 oktyabr 2002-ci il tarixli sərəncamla
keçid dövrünün obyektiv çətinliklərinin
mövcud olduğu bir şəraitdə prokurorluq
işçilərinin maddi və sosial təminatları beynəlxalq
standartlar səviyyəsinə qaldırılmışdır.
Prokurorluğun
fəaliyyətini tənzim edən yeni qanunvericilik qəbul
olunduqdan sonra prokurorluq orqanlarında köklü islahatlar həyata keçirilərkən
prokurorluğun strukturunda fəaliyyəti bu təsisatın yeni
vəzifə və funksiyaları ilə uzlaşmayan və bu
səbəbdən də fəaliyyətləri səmərəli
olmayan qurumlar kimi respublika Nəqliyyat Prokurorluğu və onun
tabeliyində olan ixtisaslaşdırılmış Bakı, Gəncə,
İmişli, Xaçmaz, Aviasiya və Su nəqliyyat
prokurorluqları, Baş Prokurorluğun rəhbərliyi
yanında Katiblik, Baş Prokurorluğun Cəzaların
icrasına nəzarət və Nəqliyyatda qanunların
icrasına nəzarət idarələri, Yetkinlik yaşına
çatmayanlar haqqında qanunların icrasına nəzarət
və qanunların eyni cür və dürüst icrasına nəzarət
şöbələri ləğv edilmişdir.
Baş
Prokurorluğun strukturu və fəaliyyəti təkmilləşdirilərək,
onun istintaq, təhqiqat və əməliyyat-axtarış fəaliyyətində
qanunların icrasına nəzarət, məhkəmələrdə
dövlət ittihamının müdafiəsini və cinayət
işlərinin istintaqını həyata keçirən,
habelə digər sahələr üzrə müvafiq vəzifələri
icra edən struktur qurumları yenidən təşkil
edilmiş, həmin qurumların fəaliyyət dairəsi və
vəzifələrini müəyyənləşdirən əsasnamələrin
qəbul olunması təmin edilmişdir.
Beynəlxalq
təcrübə və milli xüsusiyyətlər nəzərə
alınaraq qısa müddət ərzində prokurorluğun
tarixində ilk dəfə olaraq "Prokurorluq haqqında"
qanunda nəzərdə tutulmuş istiqamətlər üzrə
prokurorluğun fəaliyyətinin və gündəlik
işinin səmərəli təşkili və həyata
keçirilməsi üçün ümumi və sahəvi
xarakterli əmr, təlimat və qaydalar hazırlanaraq icraya
yönəldilmişdir. Normativ hüquqi bazanın
formalaşdırılması və icrasının təmin
edilməsi prosesinin məntiqi davamı olaraq prokurorluğun fəaliyyətini
tənzimləyən sənədlər "Azərbaycan
Respublikası Baş prokurorunun əsas əmr və göstərişləri"
adlı kitab toplu şəklində ilk dəfə olaraq nəşr
edilmiş, sonradan isə həmin toplunun özündə yeni əmr
və göstərişləri də cəmləşdirən
iki cilddən ibarət yeni nəşrləri çap edilərək
istifadə üçün hər bir prokurorluq işçisinə
verilmişdir.
Ümummilli
liderin imzaladığı 2001-ci il 19 iyun
tarixli fərmanla təsdiq edilmiş "Prokurorluğa işə
qəbul olunmaq üçün namizədlərlə
müsabiqə keçirilməsi qaydaları haqqında Əsasnamə"nin
icraya yönəldilməsi Azərbaycan Prokurorluğunda
aparılan islahatların ən böyük uğurlarından
biri olmuş və kadr tərkibinin yenidən
formalaşdırılması kimi mühüm işin əsasını
təşkil etmişdir. Prokurorluq orqanlarına
işə qəbulun demokratik prinsiplər əsasında,
şəffaf prosedurlarla müsabiqə yolu ilə həyata
keçirilməsinin nəticəsidir ki, prokurorluğun kadr tərkibinin
hərtərəfli dünyagörüşü olan,
savadlı və yüksək mənəvi keyfiyyətlərə
malik, vətənpərvər, dövlətçilik
ideyalarına sadiq gənc hüquqşünaslar hesabına
mütəmadi yeniləşdirilməsinə nail olunmuşdur.
Prokurorluq orqanlarına işə qəbulun 2002-ci ildən
başlayaraq indiyədək tam aşkarlıq şəraitində,
şəffaf prosedurlar əsasında, ictimaiyyətin,
qeyri-hökumət və beynəlxalq təşkilatların,
kütləvi informasiya vasitələrinin iştirakı ilə
keçirilmiş 11 müsabiqə nəticəsində prokurorluq
işçilərinin 52 faizini artıq gənc
hüquqşünaslar təşkil edir. Bu gənclərin
xeyli hissəsi sonradan xidmətdə fərqləndiklərinə
görə irəli çəkilmiş, onların 70 nəfərdən
çoxu prokurorluğun mərkəzi aparatında məsul vəzifələrə,
o cümlədən idarə rəisinin müavini, idarə tərkibində
şöbə rəisi, rayon prokuroru və prokurorun müavini
vəzifələrinə təyin edilmişlər.
Ümummilli
liderin göstəriş və tövsiyələrinə
uyğun olaraq prokurorluq orqanlarında
sağlam düşüncəli, mənəviyyatlı,
yüksək peşəkarlığa və etik-psixoloji keyfiyyətlərə
malik, savadlı və müasir dünyagörüşü
olan, milli dəyərlərə və hüquqi dövlətin
prinsiplərinə hörmətlə yanaşan kadrlarla komplekləşdirilməsi
prosesi həyata keçirilərək, həm prokurorluğa
qulluğa yeni qəbul olunan şəxslərin seçilməsi,
həm də kadrların rotasiyası, analitik düşünmə
və yüksək təşkilatçılıq qabiliyyəti
olan, təşəbbüskarlığı ilə fərqlənərək
dövlətçilik ənənələrinə sadiq olan
prokurorluq işçilərinin irəli çəkilməsi ədalətlilik
və obyektivlilik prinsipləri əsasında
reallaşdırılmışdır. Xidməti vəzifələrinin
icrasına vicdanla yanaşaraq fəaliyyətində uğurlar
qazanmış və peşə hazırlığı səviyyəsi ilə fərqlənən prokurorluq
işçilərinin vəzifədə irəli çəkilməsi
üçün hər cür şərait
yaradılmış, eyni zamanda əməkdaşlara
qarşı tələbkarlıq artırılmış, əmək
və icra intizamına nəzarət gücləndirilmiş,
prokurorluq işçisinə yaraşmayan hərəkətlərə
və fəaliyyətlərində qanunsuzluq hallarına yol
vermiş əməkdaşlarına münasibətdə
prinsipiallıq mövqeyindən
yanaşılmışdır. Kadr siyasəti həyata
keçirilərkən ümummilli liderin aforizmə
çevrilmiş kəlamı - "Sağlam mənəviyyat
hər bir prokurorluq işçisi üçün, qanun
keşiyində duran bizim hər bir məmurumuz
üçün əsas meyar olmalıdır. Əgər bu yoxdursa, o insan nə qədər
yaxşı işləyirsə işləsin, bizim tələblərimizə
cavab verə bilməyəcəkdir. Bizim tələblərimiz
isə qanundur, qanunun aliliyidir" əsas meyar olmuşdur.
Qeyd edilməlidir
ki, mənəvi saflığa xüsusi əhəmiyyət verən
ümummilli lider, onun mövcudluğunu insan hüquq və
azadlıqlarının təmin edilməsinin,
qanunçuluğun əsas şərtlərindən biri hesab
edərək hələ sovetlər dönəmində
respublikamıza birinci dəfə rəhbərlik edərkən
"Literaturnaya qazeta" qəzetinin 18 noyabr 1981-ci il tarixli
47-ci sayında dərc edilmiş "Qoy ədalət zəfər
çalsın" sərlövhəli məşhur
müsahibəsində demişdir: "Mən qeyd etmək istərdim
ki, "qanunçuluq" dedikdə biz Cinayət Məcəlləsindən
çox bizim cəmiyyətin mənəvi məcəlləsini
nəzərdə tuturuq. Və bu nöqteyi-nəzərdən
hüquq pozuntuları özlüyündə, onların
profilaktikası yalnız hüquqi məsələ deyil.
Neçə ki, söhbət ilk növbədə
insan uğrunda mübarizədən, sovet adamının
hüquqlarına hörmətlə yanaşılmasından, ləyaqətinin
və şərəfinin qorunmasından, onda ən
yaxşı vətəndaş keyfiyyətlərinin, yüksək
mənəvi prinsiplərin tərbiyə olunmasından
gedir."
Ümummilli
liderin həyata keçirdiyi tədbirlər, onun tərəfindən
göstərilən qayğı sayəsində prokurorluq insan
hüquq və azadlıqlarının təmin edilməsində,
demokratik inkişafa qarşı maneə törədən
halların aradan qaldırılmasında, məhkəmə-hüquq
islahatlarının uğurla həyata keçirilməsində,
ədalət mühakiməsinin beynəlxalq tələblərə
cavab verən səviyyədə formalaşmasında,
ictimai-siyasi həyatın bütün sahələrində
müstəqil dövlətimizin hüquqi bazasının
möhkəm təməllər üzərində
qurulmasında böyük rola malik olmuşdur. Ulu öndərin bu
dövlət təsisatının əhəmiyyətini
yüksək qiymətləndirərək qeyd etdiyi - "Azərbaycan
Prokurorluğunun inkişaf etməsində dövlət
qayğısı bu gün də, gələcəkdə də
olacaqdır. Buna əmin ola bilərsiniz. Azərbaycan Prezidenti kimi, mən Azərbaycan
Prokurorluğuna inanıram, güvənirəm və arxalanıram"
sözləri prokurorluq işçilərində böyük
ruh yüksəkliyi yaratmaqla, onları gündəlik işlərində
daha böyük əzm və məsuliyyətlə
çalışmağa sövq edir.
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına 2002-ci
ilin avqust ayının 24-də keçirilmiş referendumla edilmiş
dəyişikliklərlə prokurorluğa qanunvericilik təşəbbüsü
hüququnun verilməsi də hüquq sisteminin təkmilləşdirilməsində
və inkişafında bu təsisatın rolunun
artırılması istiqamətində görülən ciddi
işlər sırasında olmaqla mühüm əhəmiyyət
kəsb etmişdir. Azərbaycan Respublikası Prokurorluğuna dövlət
başçısının, Milli Məclisin
deputatlarının, ölkənin Ali Məhkəməsinin,
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin malik
olduğu qanun layihələrini və başqa məsələləri
Milli Məclisin müzakirəsinə təqdim etmək
hüququnun verilməsi, fəaliyyəti bilavasitə
qanunların tətbiqi və icrasına nəzarətlə
bağlı olan bu dövlət təsisatının
qanunvericilik təşəbbüsü hüququndan istifadə
edərək qüvvədə olan normativ hüquqi aktların
təkmilləşdirilməsinə, qanunvericilikdə
mövcud olan müəyyən boşluqların aradan
qaldırılmasına, yeni yaranan ictimai münasibətləri
tənzim edən qanunların və
hüquqi normaların qəbul
edilməsinə dair təkliflər verməklə müasir
standartlara və beynəlxalq tələblərə
uyğun hüquq sisteminin
formalaşdırılmasında daha yaxından iştirak etməyə
imkan vermişdir.
Görkəmli
bir siyasi xadim kimi öz zəngin dövlətçilik fəaliyyəti ilə Azərbaycan tarixində yeni bir
dövrün əsasını qoyan Heydər Əliyevin ən
böyük xidmətlərindən biri də ondan ibarətdir
ki, o, zəngin idarəçilik məktəbi yaratmaqla,
neçə-neçə nəslə bu məktəbdən, onun siyasi irsindən
bəhrələnməsi üçün böyük imkanlar
vermişdir. Çox qanunauyğun və obyektiv reallıqdan
doğan bir haldır ki, bu gün Azərbaycan xalqına ulu
öndərin həmin dövlət
idarəçiliyi məktəbinin əsaslarını dərindən
mənimsəmiş, xalqına xidməti həyat amalına
çevirmiş İlham Əliyev kimi müdrik bir siyasətçi
rəhbərlik edir və o, Heydər Əliyev siyasətinə
sadiqliyini öz dövlətçilik tədbirləri ilə əyani
şəkildə sübuta yetirmişdir. Ulu öndərin
yaratdığı möhkəm təməl və idarəçilik
prinsipləri əsasında möhtərəm Prezident
İlham Əliyev Azərbaycanı sürətli və
davamlı inkişaf yoluna çıxarmaqla bu siyasi kursun ən
layiqli davamçısı olduğunu əyani şəkildə
bütün dünyaya nümayiş etdirmişdir.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə
reallaşdırılan yeni məzmunlu dövlətçilik
siyasətinin məntiqi nəticəsidir ki, iqtisadi inkişaf
göstəricilərinə görə dünya dövlətləri
arasında və MDB məkanında qabaqcıl mövqelərə
çıxan Azərbaycan Respublikasında,
bütövlükdə ölkənin və
ayrı-ayrılıqda hər bir regionun inkişafını təmin
edəcək sosial-iqtisadi inkişaf proqramlarının həyata
keçirilməsi, ölkəmizin beynəlxalq iqtisadi sistemə
inteqrasiyası proseslərinin sürətləndirilməsi,
son nəticədə isə xalqın həyat səviyyəsinin
yüksəldilməsi təmin edilmişdir. Nazirlər
Kabinetinin cari ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr edilmiş
iclasında dövlət başçısının
çıxışından göründüyü kimi,
2013-cü ildə də Azərbaycan Respublikasının
davamlı sosial-iqtisadi inkişafı keyfiyyət və kəmiyyət
göstəricilərinə görə yeni bir mərhələyə
qədəm qoymuşdur.
Müstəqil Azərbaycanın ən yeni tarixinin
yaradıcısı kimi Heydər Əliyevin
formalaşdırdığı siyasi kursun
düzgünlüyünü dərindən dərk edən
xalqımızın 2003-cü və 2008-ci illərdə
keçirilən prezident seçkilərində İlham Əliyevin
siyasi hakimiyyətə gəlməsini mütləq əksəriyyətin
dəstəkləməsi ilk növbədə məhz ulu
öndərin siyasi irsinin təntənəsi kimi qiymətləndirilməlidir. Mən dərin əminliyimi
bildirmək istəyirəm ki, bu il
keçiriləcək prezident seçkilərində də qədirbilən
xalqımız yenidən Heydər Əliyev siyasətinə,
onun yolunun və siyasi kursunun davamlılığına səs
verəcəkdir.
Hər
bir prokurorluq əməkdaşında qürur hissi doğuran
haldır ki, Heydər Əliyev siyasi kursunu və strateji
inkişaf konsepsiyasını uğurla davam etdirən Prezident
İlham Əliyev tərəfindən prokurorluğun fəaliyyətinin
dünya standartları səviyyəsində təkmilləşdirilərək,
ən yüksək beynəlxalq tələblərə
uyğun formalaşdırılması prosesi həyata
keçirilməklə, prokurorluq orqanlarına hərtərəfli
qayğı və diqqət göstərilir. Prokurorluq
orqanlarının müasir dövrün tələblərinə
cavab verən dövlət orqanı səviyyəsinə
uyğun təkmilləşdirilməsində Prezident İlham Əliyevin
27 sentyabr 2008-ci il tarixli sərəncamı
ilə təsdiq edilmiş "Azərbaycan Respublikası
Prokurorluğunun fəaliyyətinin müasirləşdirilməsinə
dair 2009-2011-ci illər üçün Dövlət
Proqramı" xüsusi əhəmiyyətə malik
olmuşdur. Azərbaycan Prokurorluğunun tarixində yeni təkmilləşmə
və inkişaf, hərtərəfli müasirləşdirmə
dövrünün əsasını qoyan dövlət
proqramında nəzərdə tutulan tədbirlərin yerinə
yetirilməsi hüquq sisteminin inkişafı prosesində
prokurorluğun rolunun artırılması, cinayətkarlığa
qarşı mübarizə və istintaq aparılmasında digər
hüquq-mühafizə orqanları ilə
qarşılıqlı fəaliyyətin təkmilləşdirilməsi,
prokurorluğun işində müasir elmi-texniki nailiyyətlərdən
geniş istifadə olunması, mərkəzləşdirilmiş
informasiya-kommunikasiya sisteminin yaradılması, dövlət
ittihamının müdafiəsində peşəkarlığın
yüksəldilməsi, beynəlxalq əlaqələrin
genişləndirilməsi, habelə prokurorluq işçilərinin
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi və
prokurorluğun maddi-texniki təminatının
yaxşılaşdırılması üçün hərtərəfli
zəmin yaratmışdır.
Ölkədə
hüquqi sistemin inkişafı istiqamətində mühüm
tədbirlər həyata keçirməklə dövlət
idarəetmə strukturlarının təkmilləşdirilməsi
və dövlət orqanlarının fəaliyyətinin müasir dövrün tələblərinə
uyğun qurulması üçün böyük işlər görən Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev prokurorluğun fəaliyyətinə
daim diqqət göstərərək prokurorluq əməkdaşları
və veteranlarının 2008-ci ildə 90 illik yubiley
münasibətilə təbrikində son illər prokurorluqda
sağlam iş mühitinin yaradılması üçün
ciddi işlərin görüldüyünü, dövlətçilik,
qanunçuluq, hər kəsin qanun qarşısında
hüquq bərabərliyi prinsiplərinin ön plana çəkildiyini,
cəmiyyətdə prokurorluğa ictimai etimadın
artdığı və onun nüfuzunun yüksəldiyini,
prokurorların cəmiyyətimizin və dövlətimizin
maraqlarının qorunmasında prinsipiallıq və peşəkarlıq
nümayiş etdirmələrini, cinayətkarlıqla
mübarizədə, qanunçuluğun təmin edilməsində,
bütövlükdə hüquq sisteminin inkişafında əhəmiyyətli
rol oynadıqlarını qeyd etmişdir.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin siyasi iradəsinə
uyğun olaraq ölkədə ümummilli liderin hələ
1969-cu ildə respublikaya ilk dəfə rəhbər
seçildikdən sonra amansız mübarizə aparmağa
başladığı rüşvətxorluğa və
korrupsiyaya qarşı kompleks tədbirlərin görülməsi,
demokratik hüquqi dövlətin əsasları möhkəmləndikcə
daha çox dözülməz olan bu ümumbəşəri
bəlanın ölkəmizdə aradan qaldırılması
istiqamətində ciddi işlər görülür. Dövlət
başçısının "Korrupsiyaya qarşı
mübarizə haqqında" Azərbaycan Respublikası
Qanununun tətbiq edilməsi barədə" 2004-cü il 3 mart tarixli sərəncamı ilə
korrupsiya cinayətləri üzrə ixtisaslaşmış
dövlət antikorrupsiya orqanının - Korrupsiyaya
qarşı mübarizə idarəsinin Azərbaycan
Respublikasının Baş prokuroru yanında yaradılması
prokurorluğa olan inam və etimadın təzahürü
olmaqla bu mühüm dövlət təsisatının
hüquqi sistemin formalaşdırılmasında rolunu daha da
möhkəmləndirmişdir. Prezidentin bu sərəncamı
korrupsiyaya qarşı mübarizənin aparılmasını
Azərbaycan Respublikası Prokurorluğunun fəaliyyətinin ən
önəmli istiqaməti kimi müəyyən edilməsini
şərtləndirməklə bu qəbildən olan cinayətlərə
qarşı səmərəli mübarizənin
aparılmasına zəmin yaratmışdır. Ölkə
başçısının siyasi iradəsinə müvafiq
olaraq korrupsiyaya qarşı mübarizə işinin təşkilində
prokurorluq orqanlarının məsuliyyətinin daha da
artırılması, ixtisaslaşmış cinayət təqibi
orqanı kimi Korrupsiyaya qarşı mübarizə idarəsinin fəaliyyətinin daha da təkmilləşdirilməsi,
işçilərin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi
istiqamətində dövlət səviyyəsində mütəmadi
tədbirlərin həyata keçirilməsi yüksək
etimadın təzahürü kimi müstəsna əhəmiyyət
kəsb edir.
Azərbaycanda
reallaşdırılan hərtərəfli əsaslandırılmış
sosialyönümlü siyasətin məntiqi nəticəsi
olan sürətli iqtisadi inkişaf, böyük dövlət proqramlarının həyata
keçirilməsi, vətəndaşların sosial
rifahının ilbəil daha da yaxşılaşması
istiqamətində mühüm tədbirlərin görülməsi,
insan hüquq və azadlıqlarının beynəlxalq tələblər
səviyyəsində təmin edilməsi, dünya
standartlarına uyğun vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşdırılması, hüquqi dövlət
quruculuğu prosesinin yeni keyfiyyət müstəvisində
uğurla həyata keçirilməsi dövlət orqanları
qarşısında daha
mühüm vəzifə və məqsədlər qoymaqla hər
bir prokurorluq işçisindən ümummilli liderin ideya və
tövsiyələrinə uyğun olaraq fəaliyyətlərinə
daha yüksək məsuliyyətlə yanaşmalarını,
xalqına, vətəninə və dövlətinə şərəflə,
ləyaqətlə və sədaqətlə qulluq etmələrini
tələb edir. Prezident İlham Əliyevin Nazirlər
Kabinetinin 2013-cü ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr olunmuş
iclasındakı yekun nitqində dediyi "dövlət məmurlarının
məsuliyyəti də artmalıdır. Dövlət
məmurları xalqa xidmət edir və etməlidirlər.
... Dövlət məmuru cəmiyyətdə hər
bir vətəndaş üçün nümunə
olmalıdır. Təvazökarlıq,
saflıq və vətənə xidmət nümunəsi.
Dövlət məmurları seçilmiş
insanlar olmalıdır. Onların həm
peşəkarlığı, həm də mənəvi keyfiyyətləri
yüksək səviyyədə olmalıdır. Məmur-vətəndaş münasibətləri
hörmət əsasında qurulmalıdır" sözləri
prokurorluqda qulluq etmənin əsas şüarı hesab
olunmaqla fəaliyyətimizin başlıca meyarıdır.
Yeni məzmunda
təşəkkül tapmasına və mütəmadi olaraq fəaliyyətinin
təkmilləşdirilməsinə görə son iyirmi ildə
ölkəmizdə reallaşdırılan dövlətçilik
siyasətinə borclu olan Azərbaycan Respublikası
Prokurorluğunun kollektivi ulu öndər Heydər Əliyevin
siyasi kursuna sadiqdir və dövlət başçısı
cənab İlham Əliyevin ətrafında sıx birləşməklə,
onun tərəfindən yeni keyfiyyət müstəvisində
həyata keçirilən demokratik, hüquqi dövlət
quruculuğu prosesində
böyük əzmlə iştirak edərək üzərinə
düşən vəzifə və funksiyaları məsuliyyətlə
və şərəflə yerinə yetirməkdə davam edəcək,
bütün səylərini dövlət müstəqilliyimizin
və milli maraqlarımızın, ölkəmizdə ictimai-siyasi
sabitliyin hər cür cinayətkar qəsdlərdən
qorunmasına, cinayətkarlığa qarşı qətiyyətli
mübarizənin təmin olunmasına istiqamətləndirəcək.
Zakir QARALOV,
Azərbaycan Respublikasının
Baş prokuroru,
I dərəcəli dövlət ədliyyə
müşaviri
Azərbaycan.-2013.- 8 may.- S.8.