Milli intibahı təmin
edən modern idarəetmə strategiyasının banisi
Tarixi təcrübə
göstərir ki, yalnız milli iradənin, irs və ənənələrin,
düşüncə sisteminin parlaq təzahürü kimi
yaranmış dövlət modeli tarixin sərt
sınaqları qarşısında duruş gətirərək
milli inkişafın əsasına çevrilir. Hər bir
müstəqil dövlətin yaranmasına doğru uzanan
mürəkkəb və ziddiyyətli ictimai-siyasi proseslərin
episentrində məhz lider və şəxsiyyət amili
dayanır. Xalqlarının milli inkişaf yolunun banisinə
çevrilən belə liderlər həm də pozitiv rakursda
siyasi varislik ənənələri formalaşdıraraq
böyük müdrikliklə irəli sürdükləri
mütərəqqi ideyaların davamlılığını
təmin edirlər. Müstəqil Azərbaycanın milli
inkişaf modelinin banisi ulu öndər Heydər Əliyev də
təkamülə əsaslanan tərəqqi yolunun
alternativsizliyini real əməli nəticələrlə
sübuta yetirməklə bərabər, dövlətçiliyin
ideoloji, siyasi, hüquqi və iqtisadi əsaslarını
fundamental elmi prinsiplər əsasında müəyyənləşdirmişdir.
Hələ
ötən əsrin 60-cı illərinin sonunda ulu öndər Heydər Əliyevin
Azərbaycanda siyasi rəhbərliyə irəli çəkilməsi
ilə xalqımız tarixən formalaşmış zəngin
dövlətçilik ənənələrini üzə
çıxarmaq, gələcək müstəqilliyinə
etibarlı zəmin yaratmaq şansı qazanmışdır.
Ümummilli lider ölkə rəhbərliyinə gəlişinin
ilk illərindən etibarən mərkəzin ideoloji maneələrini
aradan qaldırmaqla xalqın daşlaşmış milli
şüurunu oyatmağa, milli müstəqillik
duyğularını gücləndirməyə
çalışmışdır. Ulu öndərin vətənpərvər
fəaliyyətinin nəticəsi olaraq həmin dövrdə
ictimai şüurdakı istiqlal duyğuları aşkara
çıxaraq yeni siyasi məzmun kəsb etməyə
başlamış, respublikada milli ruhlu ziyalı təbəqəsi
formalaşmışdır.
Tarixçilər
etiraf edirlər ki, böyük strateq Heydər Əliyev hələ
Azərbaycana rəhbərliyinin birinci dövründə
ölkənin inkişafı istiqamətində gördüyü
işlərlə, qəbul etdiyi cəsarətli qərarlarla,
həyata keçirdiyi tikinti-quruculuq tədbirləri, habelə
bir neçə onillikdən sonra müstəqillik nemətinə
qovuşacaq respublikamızın sabahına hesablanmış
digər məqsədyönlü addımları ilə
özünün ümummilli lider obrazını
yaratmış, tarix böyük rəhbərin bu statusunu
bütün mərhələlərdə qorumuşdur. Azərbaycan
xalqı özünün müstəqil inkişaf yolunda məhz
ulu öndər Heydər Əliyevin respublikaya birinci rəhbərliyi
dövründə əsası qoyulmuş zəngin
iqtisadi-siyasi, mənəvi və intellektual potensiala istinad
etmişdir. Heydər Əliyev o illərdə respublikanı nəhəng
tikinti meydançasına çevirərkən, irimiqyaslı
obyektlərin, strateji əhəmiyyətli sənaye müəssisələrinin
inşasına xüsusi əhəmiyyət verərkən, bir
sıra yeni təhsil ocaqları, o cümlədən Cəmşid
Naxçıvanski adına hərbi məktəbi yaradarkən,
mədəniyyətin, fundamental və tətbiqi elmlərin
sıçrayışlı inkişafına nail olarkən məhz
bugünkü və gələcək tərəqqinin, dinamik
sosial-iqtisadi inkişafın möhkəm təməlini
qoymuşdur. Bu nöqteyi-nəzərdən, Azərbaycan
xalqının müstəqil dövlətdə yaşamaq
idealının real, dayanıqlı əsaslar üzərində
gerçəkləşərək əbədiləşməsi
ümummilli lider Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır.
Böyük
strateq respublikaya birinci rəhbərliyi dövründə bu
reallığı da yaxşı bilirdi ki, xalqın siyasi
müstəqilliyinin təməlini məhz onun iqtisadi
azadlığı şərtləndirir. Təsadufi deyil ki,
1969-1982-ci illərdə iqtisadi həyatın bütün sahələrində
baş vermiş köklü dəyişikliklər
miqyasına görə Azərbaycanın şanlı quruculuq
salnaməsinin ən dolğun, şərəfli səhifələrini
təşkil edir. Müstəqil Azərbaycanın keçid
dövrünü başa vuraraq dünya iqtisadiyyatına
sürətlə inteqrasiya edən qüdrətli dövlətə
çevrilməsinin hazırkı möhkəm təməli də
məhz Heydər Əliyevin respublikaya birinci rəhbərliyi
dövründə formalaşdırdığı
güclü iqtisadi bünövrəyə söykənir. Ulu
öndər ölkənin gələcəyini, müstəqilliyini
düşünərək SSRİ rəhbərliyi
qarşısında təkidli tələblər irəli
sürmüş, strateji əhəmiyyətli bir sıra sənaye
və istehsal müəssisələrinin respublikada
inşasına nail olmuşdur. Böyük strateqin həmin illərdə
Bakı Məişət Kondisionerləri və Dərin
Özüllər zavodlarının tikintisi ilə
bağlı nümayiş etdirdiyi yüksək qətiyyət,
prinsipiallıq bunu bir daha təsdiqləyir.
Keçmiş
Sovetlər İttifaqı kimi böyük bir dövlətin zəngin
iqtisadi potensialından və geniş imkanlarından istifadə
edərək respublikanı tərəqqi yoluna çıxaran
Heydər Əliyev yeni və mütərəqqi sənaye sahələrinin
yaradılması istiqamətində də mühüm tədbirlər
həyata keçirmişdir. Həmin illərdə
respublikanın bütün bölgələrinin
inkişafı, istehsalla bilavasitə bağlı elmi-tədqiqat
sahələrinin genişləndirilməsi sahəsində
kompleks tədbirlər görülmüş, elmi-texniki tərəqqinin
nailiyyətləri, mütərəqqi texnologiyaların
istehsalatda tətbiqi Azərbaycanın İttifaq miqyasında
öncül mövqelərə çıxmasına, ölkənin
sosial-iqtisadi həyatında yüksəlişə təkan
vermişdir. Ümumilikdə, 1970-1982-ci illərdə Heydər
Əliyevin təşəbbüsü və ciddi səyləri
nəticəsində respublikada onlarla zavod, fabrik, istehsalat sahələri
yaradılmış, 250-dən çox sənaye müəssisəsi
fəaliyyətə başlamışdır. Azərbaycan bir
sıra istehsal sahələrinə görə Sovet
İttifaqında aparıcı yer tutmuş, respublikada istehsal
olunan 350 adda məhsul
dünyanın 65 ölkəsinə ixrac edilmişdir.
Ulu
öndər son dərəcə işgüzar olduğu qədər,
həm də tələbkar rəhbər kimi xatırlanır.
Ölkə rəhbəri həmin illərdə tez-tez bölgələrdə
olur, sadə zəhmət adamları ilə
görüşür, onlarla söhbətləşir, problemlərinin
yerindəcə həlli üçün addımlar atır, ədalətsizliyə
və məsuliyyətsizliyə yol verən məmurları sərt
şəkildə cəzalandırırdı. Həmin illərdə
yüksək ixtisaslı kadr kimi yetişərək bu gün
də dövlət idarəçiliyində mühüm
postlar tutan insanlar ulu öndərin ali məktəblərdə
hökm sürən acınacaqlı vəziyyətin aradan
qaldırılması, qəbul prosesində şəffaflığın
təmin edilməsi sahəsindəki qətiyyətli və
prinsipial addımlarını yüksək ehtiramla
xatırlayırlar. Ulu öndər hələ o dövrlərdən
milli inkişafın yeganə yolunu xalqın yüksək təhsil
almasında, maariflənməsində görür, respublikada
elmin inkişafı üçün bütün zəruri tədbirləri
həyata keçirirdi.
Ümummilli
liderin yeritdiyi siyasətin dərinliyi və uzaq hədəflərə
hesablanması da məhz onun elmi prinsiplər üzərində
qurulması, zəngin intellektual potensiala söykənməsi
ilə şərtlənirdi. Həmin illərdə respublikada
məktəb tikintisi prosesinin sürətlənməsi, maarif
işinin yüksək səviyyədə təşkili,
ixtisaslı kadrlar hazırlayan yeni ali məktəblərin
açılması, fundamental və humanitar elmlərin
inkişafı, əldə olunan kəşflərin
iqtisadiyyatın bütün sahələrində tətbiqi ulu
öndərin təhsil siyasətinin əsas leytmotivini təşkil
edirdi. Məhz ümummilli liderin şəxsi müdaxiləsi və
qayğısı ilə ötən əsrin 70-ci illərindən
başlayaraq Bakıdakı ali hərbi məktəblərə
qəbul olunan gənclərin sırasında azərbaycanlıların
sayı intensiv şəkildə artmağa başlamış,
bu sahədə milliləşdirmə prosesinə start
verilmişdir.
Həmin
illərdə milli-mütərəqqi fikrin və ictimai
düşüncənin başlıca mərkəzi kimi
çıxış etməklə flaqman ali məktəb
statusunu qoruyub saxlayan, milli kadr hazırlığında əsas
yükü üzərinə götürən Azərbaycan
Dövlət Universitetinə qayğının artırılması,
bu təhsil ocağının fəaliyyətinin gücləndirilməsi
ulu öndərin xüsusi diqqət mərkəzində
olmuşdur. Heydər Əliyev sovet Azərbaycanına hakimiyyətə
gəlişindən dərhal sonra universitetin 50 illik yubileyinin
keçirilməsinə qərar vermiş, 1969-cu il noyabrın
1-də bu təntənəli tədbirdə iştirak
etmişdir. Ümummilli lider yubiley mərasimində totalitar
sovet rejiminin tətbiq etdiyi bütün baryerləri aşaraq
Azərbaycan dilində çıxış etmiş, onun dərin
məzmunlu nitqi sonrakı mərhələdə milli təhsil
manifestinə çevrilmişdir. Həmin
çıxışda bir çox maraqlı məsələlərə
toxunan Heydər Əliyev ilk dəfə olaraq Azərbaycan
filosofu Bəhmənyarı və digər adları qadağan
edilən insanları yada salmışdır. Bir faktı da
qeyd edək ki, həmin dövrədək BDU-nun yalnız
onillik yubileyi (1929-cu il) keçirilmişdi. Sonrakı illərdə
belə əlamətdar hadisələrin qeyd olunmasına o qədər
də əhəmiyyət verilməmişdi. Yalnız 40 ildən
sonra - 1969-cu ildə ümummilli liderin təşəbbüsü
ilə 50 illik yubileyin keçirilməsi BDU-nun şanlı
tarixinin böyük və əlamətdar mərhələsini
təşkil etmişdir. Təhsil ocağının fəaliyyətinin
ən məhsuldar dövrü də Heydər Əliyevin Azərbaycana
rəhbərliyinin birinci və ikinci mərhələsinə
təsadüf etmişdir. Ulu öndər universitetin 50, 60, 75,
80 illik yubiley komissiyalarının sədri olmuş, onun fəaliyyətini
yüksək dəyərləndirmişdir.
Ötən
əsrin 70-80-ci illərində Azərbaycanın
inkişafını və intibahını məhz bu ali təhsil
ocağında axtaran ümummilli lider BDU-da layiqli kadrların
yetişdirilməsi üçün əlindən gələni
əsirgəməmişdir. Böyük strateq universitetə hər
zaman müqəddəs məbəd kimi baxmış, bu
müqəddəsliyə xələl gətirə biləcək
mənfi təzahürlərin aradan qaldırılması məqsədilə
yeri gələndə, hətta sərt addımlardan belə
çəkinməmişdir. 1970-ci illərin əvvəllərindən
etibarən Heydər Əliyev hüquqşünas kadrların
hazırlanması işinin keyfiyyətini birbaşa nəzarətə
götürmüşdür. Geniş imtiyazlara, səlahiyyətlərə
malik vəzifəli şəxslərin övladlarının
hüquq fakültəsinə daxil olmasının
qarşısını almışdır. Bununla da, təhsil sistemində
özünü qabarıq göstərən neqativ
tendensiyalara son qoyulmuşdur.
2000-ci
ilin iyul ayında - Milli Mətbuat Günü münasibətilə
jurnalistlərlə görüşən ümummilli lider Heydər
Əliyev bu qərarını xatırladaraq demişdir:
"Vaxtilə mən ali məktəblərə tələbə
qəbulunda rüşvətxorluğa qarşı mübarizə
aparırdım. Məsələn, 1970-ci illərdə nəyi
gördüm? Bizim dövlət universitetinin hüquq fakültəsi
var. O vaxt həmin fakültətəyə hər il 50 nəfər
qəbul olunurdu. Mən bir dəfə baxıb gördüm
ki, bu hüquq fakültəsinə qəbul olunanların təqribən
95 faizi prokurorun, məhkəmə sədrinin, nazirin oğludur
və sairə. Yaxşı, belə çıxır ki,
atası prokuror, sonra da oğlu, nəvəsi prokuror olacaq. Bəs
başqa ailələrdən olan istedadlı gənclər necə
olsun? Bəzilərinin heç atası yoxdur, bəs, o,
hüquq fakültəsinə necə daxil olsun? O vaxt o cümlədən
tarix və şərqşünaslıq fakültələri
çox modda idi. Mən vəzifədə olan şəxslərin,
xüsusən, hüquq-mühafizə orqanlarında - milisdə,
prokurorluqda və sairə - çalışan şəxslərin
uşaqlarının bu fakültələrə qəbul
olunmasını qadağan etdim".
Ulu
öndər BDU-nun 60 illik yubileyinin təşkilinin də əsas
təşəbbüskarı olmuş, 1980-ci ildə
keçirilmiş həmin mərasimdə iştirak edərək
geniş təbrik nitqi söyləmişdir. Sovetlər birliyi
dövründə təhsil ocağının beynəlxalq əlaqələrinin
genişlənməsi də məhz Heydər Əliyevin respublikaya
rəhbərliyə gəlişindən sonra mümkün
olmuşdur. Universitet bir sıra dövlətlərin analoji ali
təhsil müəssisələri ilə əməkdaşlığa
başlamış, bu əlaqələr keyfiyyətcə yeni
mərhələyə qədəm qoymuşdur. Ulu öndərin
himayəsi və qayğısı sayəsində universitetin
40-dan çox müəllimi xarici ölkələrə
pedaqoji işə göndərilmişdir. 300-dən çox
müəllim və tələbə Asiya və Afrika ölkələrində
tərcüməçi işləmiş, 30 müəllim və
elmi işçi Avropa, ABŞ və Yaponiyada elmi ezamiyyətdə
olmuşdur.
Həmin
dövrdə ulu öndərin diqqət və
qayğısı ilə universitetin maddi-texniki bazası,
iş şəraiti əsaslı şəkildə
yaxşılaşdırılmış, yeni ixtisaslar üzrə
fakültələr, kafedralar açılmış, kabinet və
laboratoriyaların sayı 115-i keçmiş, 15
ixtisaslaşmış laboratoriya yaradılmış, təhsil
ocağının ikinci korpusu tikilərək istifadəyə
verilmişdir. Eyni zamanda, professor-müəllim heyətinin
sosial vəziyyətinin yaxşılaşdırılması
istiqamətində mühüm addımlar atılmış,
onların yeni mənzillərlə təminatına xüsusi
diqqət yetirilmişdir.
Təhsil
sahəsində böyük uğurlar əldə edən tələbələrin
keçmiş SSRİ-nin bir sıra qabaqcıl universitetlərinə
oxumağa göndərilməsi ənənəsi də ulu
öndərin respublikada milli kadr potensialının
formalaşdırılması istiqamətində
atdığı mühüm addımlardan biri kimi
xatırlanır. Heydər Əliyevin Azərbaycanın gələcəyini
düşünərək uzaqgörənliklə əsasını
qoyduğu bu ənənə elmi potensialımızın
yüksəlməsinə, ixtisaslı kadrlara olan ehtiyacın
ödənilməsinə hesablanmışdır. Ümummilli
liderin dövlətçilik fəlsəfəsinə görə
elmə, təhsilə göstərilən qayğı
xalqın xoşbəxt gələcəyinə qoyulan təminatlı
sərmayədir. Ötən əsrin 60-cı illərində
SSRİ-nin müxtəlif yerlərində oxumaq istəyənlər
üçün yalnız 50 yer ayrıldığı halda,
80-ci illərin əvvəllərində bu göstərici 1000
nəfəri ötmüşdü. Bu illərdə ulu öndərin
qayğı və diqqəti ilə 15 minədək azərbaycanlı
gənc respublikamızdan kənarda - keçmiş
İttifaqın ən nüfuzlu ali məktəblərinə təhsil
almağa göndərilmişdir. Məhz həmin dövrdə
müxtəlif ixtisaslara yiyələnmiş kadrlar bu gün Azərbaycanda
müasir dövlət
quruculuğu prosesində yaxından iştirak edirlər.
1982-ci
ilin dekabrında Heydər Əliyevin SSRİ Nazirlər Soveti Sədrinin
birinci müavini vəzifəsinə irəli çəkilməsi
və Sov.İKP MK-nın Siyasi Bürosunun üzvü
seçilməsi ulu öndərin
böyüklüyünün və müdrikliyinin İttifaq rəhbərliyi
səviyyəsində etirafı olmuşdur. Beş il ərzində
Heydər Əliyev Azərbaycanda gedən ictimai-siyasi və mədəni
prosesləri Moskvadan müşahidə etsə də, ildə
azı bir dəfə Vətənə gələrək
insanlarla görüşmüş, respublikanın daxili həyatı
haqqında daha səhih məlumatlar almağa çalışmışdır.
Ulu öndər son dərəcə gərgin iş rejiminə
baxmayaraq, Azərbaycan haqqında məlumatlarla daim
maraqlanmışdır. İmkan taparaq Moskvada yaşayan azərbaycanlılarla,
həmçinin vaxtilə özünün bu şəhərə
ali təhsil almağa göndərdiyi azərbaycanlı gənclərlə
görüşmüş, onların üzləşdikləri
problemlərin həllinə kömək göstəmişdir.
Ümummili
lider Moskvada işlədiyi illərdə də milli maraqlarla
bağlı məsələlərdə daim əzmkarlıq
göstərmiş, yüksək siyasi iradə ortaya
qoymuş, mərkəzin yeritdiyi siyasətin ayrı-ayrı
çalarları ilə bağlı tənqidi fikirlərini,
mülahizələrini söyləmişdir. Bu mövqeyinə
görə 1987-ci ildə Kremldən uzaqlaşdırılan
böyük öndər özünəməxsus təmkinlə
Sov.İKP MK-nın üzvlərinə və M.Qorbaçova
demişdi: "Siz Heydər Əliyevə nöqtə
qoymağa qətiyyən tələsməyin. Mən hələ
qayıdacağam və öz sözümü deyəcəyəm".
Sonrakı
dövrdə ulu öndər Heydər Əliyevin Ermənistanın
ərazi iddiaları ilə üzləşmiş Azərbaycanın
haqlı mövqeyinin müdafiəsi sahəsində verdiyi bəyanatlar,
nümayiş etdirdiyi əzmkar mövqe bir daha təsdiqlədi
ki, bu böyük Azərbaycan oğlunu həqiqəti deməkdən
çəkindirmək, susdurmaq mümkün deyildir. 1990-cı
ilin 20 yanvarında - süqut ərəfəsində olan sovet
rejiminin Azərbaycan xalqına qarşı törətdiyi
ağır cinayətə qarşı ilk reaksiya da məhz
Heydər Əliyevdən gəlmişdir: Azərbaycanın
ciddi informasiya blokadasına salındığı bir zamanda -
faciənin ertəsi günü ailəsi ilə birgə
respublikanın Moskvadakı nümayəndəliyinə gələrək
mətbuat konfransı keçirən ulu öndər
imperiyanın ifşası, xalqımızın haqq səsinin
dünya ictimaiyyətinə çatdırılması istiqamətində
bir sıra prinsipial addımlar atmışdır.
Tarixən
böyük siyasi liderlər ən böhranlı, çətin
anlarda məsuliyyəti çiyinlərinə götürərək
bütöv bir xalqın, millətin xilaskarına
çevrilirlər. Ulu öndərin diqqəti çəkən
fitri idarəçilik keyfiyyətləri sırasında onun ən
ekstremal, çətin və millətin taleyi baxımından
məsuliyyətli dönəmlərdə qətiyyətli,
eyni zamanda, yaranmış şərait üçün ən
optimal qərarlar qəbul etmək məharəti yəqin
heç zaman xatirələrdən silinməyəcək. Tale
1993-cü ildə respublikanı növbəti dəfə
çətin sınaqlarla üz-üzə qoyanda xalq yeganə
xilaskar kimi Heydər Əliyevi hakimiyyətdə görmək
istəmişdir. 1993-cü ilin iyununda Bakıya qayıdan Heydər
Əliyev yorulmaq bilmədən, qətiyyətlə Azərbaycanın
başı üstünü almış vətəndaş
müharibəsi alovunu söndürmüş, ölkədə
baş alıb gedən qanunsuz silahlı dəstələr zərərsizləşdirilmiş,
ictimai-siyasi sabitliyin tam bərpasına, qanunçuluğun və
hüquq qaydalarının möhkəmləndirilməsinə,
cəbhə bölgəsində atəşkəs rejiminə
nail olunmuşdur.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin siyasi lider kimi gücü və
qüdrəti, ilk növbədə, onun elan etdiyi məqsəd
və vəzifələrin real həyatda praktik tətbiq
imkanları ilə ölçülür. Dahi rəhbər
hakimiyyətə gəldiyi ilk gündən müstəqil Azərbaycanın
perspektiv iqtisadi, siyasi, hüquqi inkişaf prioritetlərini
açıqlamış, demokratik inkişafa doğru sürət
götürmüş dövlətimizi qısa müddətdə
regionda, ümumilikdə, dünyada həlledici təsir məkanına
çevirmişdir.
Ulu
öndərin rəhbərliyi altında hazırlanaraq 1995-ci
ilin noyabrında ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul
edilmiş Azərbaycan Konstitusiyasında milli iqtisadi inkişaf
modelinin prioritetləri hüquqi kontekstdə göstərilmiş,
insanların firavan yaşayışının təmin edilməsi
dövlətin ali məqsədi kimi təsbit edilmişdir.
Konstitusiyada mülkiyyətin çoxnövlülüyü, təbii
sərvətlərin xalqa məxsusluğu, habelə hər bir
vətəndaşın sosial təminat, əmək, azad
sahibkarlıq, mülkiyyət, mənzil
toxunulmazlığı və s. hüquqları, habelə
dövlətin üzərinə götürdüyü
iqtisadi öhdəliklər əksini tapmışdır. Əsas
Qanunun 16-cı maddəsinin I hissəsində göstərilir
ki, "Azərbaycan dövləti xalqın və hər bir vətəndaşın
rifahının yüksəldilməsi, onun sosial müdafiəsi
və layiqli həyat səviyyəsi qayğısına
qalır".
Müstəqil
Azərbaycan Respublikasının ilk Konstitusiyasında, həmçinin
hakimiyyət bölgüsü prinsipi, demokratik, hüquqi və
dünyəvi dövlət quruculuğunun hüquqi əsasları,
insan hüquq və azadlıqlarının qeyri-şərtsiz
təmin olunmasının bünövrəsi qoyulmuşdur. Azərbaycan
demokratik, hüquqi, dünyəvi dövlət kimi ilk dəfə
olaraq insan hüquqlarının prioritetliyini və hakimiyyət
bölgüsünü özünün gələcək
inkişaf yolu kimi seçmişdir. Konstitusiyanın qəbulundan
sonra müstəqil Azərbaycanda çoxpartiyalı sistem,
siyasi plüralizm, söz, mətbuat və sərbəst
toplaşmaq azadlığı bərqərar olmuş, dövlət
idarəcilik sistemi tamamilə yenidən qurulmuş, məhkəmə-hüquq
islahatları aparılmışdır. Ulu öndərin
respublikaya rəhbərliyi illərində ölüm cəzasının,
mətbuat üzərində siyasi senzuranın ləğvi, Azərbaycanın
Avropa Şurasına tamhüquqlu üzv qəbul edilməsi,
respublikada üçpilləli məhkəmə sisteminin
formalaşdırılması, Konstitusiya Məhkəməsinin
fəaliyyətə başlaması, İnsan Hüquqları
üzrə Müvəkkil İnstitutunun yaradılması,
konstitusiyaya mütərəqqi ruhlu əlavə və dəyişikliklərin
edilməsi və digər məsələlər demokratik
inkişaf yolunda əldə etdiyimiz mühüm nailiyyətlərdən
olmuşdur.
Möhtərəm
Prezident İlham Əliyevin 21 yanvar 2013-cü il tarixli "Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin 90 illik
yubileyi haqqında" sərəncamında
vurğulandığı kimi, "Azərbaycanda müasir
demokratik, hüquqi və dünyəvi dövlət
quruculuğu, vətəndaş cəmiyyətinin təşəkkülü,
milli-mənəvi dəyərlərə qayıdış və
elmin, təhsilin, mədəniyyətin inkişafı əbədi
surətdə Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Ölkəmizin əsas qanunu
Konstitusiyanın qəbul edilməsi, hakimiyyətlərin
bölünmə prinsipinin təsbit olunması, hüquq
normalarının və qanunvericilik bazasının beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırılması, müasir idarəetmə
üsullarının bərqərar olması və müvafiq
dövlət qurumlarının formalaşdırılması
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə gerçəkləşən
genişmiqyaslı quruculuq proqramının tərkib hissələridir".
Dövlət
müstəqilliyinin ilk illərində ölkəyə rəhbərlik
etmiş naşı qüvvələrin biganə münasibəti
ilə üzləşərək tənəzzülə
uğrayan elm və təhsil kimi strateji sahələr məhz
Heydər Əliyevin xalqın israrlı tələbi ilə
hakimiyyətə qayıdışından sonra böhrandan
çıxmışdır. Ümummilli lider Heydər Əliyev
1993-cü ilin 28 sentyabrında ictimaiyyət nümayəndələri
ilə ilk görüş yeri kimi məhz Azərbaycan Elmlər
Akademiyasını seçməklə, intellektual
potensialın daşıyıcıları olan elm xadimlərinin,
ziyalıların cəmiyyətdəki roluna necə
böyük önəm verdiyini bir daha nümayiş
etdirmişdir. Böyük strateq yeni ictimai-iqtisadi formasiyada Azərbaycan
elmində, təhsilində yeniləşmənin vacibliyini
önə çəkmiş, bu sahələrdə davamlı
islahatlar həyata keçirmişdir. Heydər Əliyev cəmiyyətin
mənəvi-ideoloji cəhətdən yetkinləşməsində,
ictimai şüurun yeniləşməsində humanitar elmlərin,
iqtisadi sistemin tənəzzüldən qurtulmasında, milli
iqtisadi inkişaf modelinin düzgün müəyyənləşdirilməsində,
elmlə istehsalın üzvi vəhdətinin təmin
olunmasında isə fundamental elmlərin rolunu düzgün dəyərləndirmişdir.
Ulu
öndər Heydər Əliyev müstəqillik illərində
elmin, ali təhsilin əsas mərkəzlərindən olan
Bakı Dövlət Universitetini qətiyyən
unutmamış, ilk gündən bu ali təhsil müəssisəsinin
üzləşdiyi problemlərin həllini diqqətdə
saxlamışdır. 1994-cü ildə BDU-nun 75 illik yubileyi təntənəli
şəkildə qeyd olunmuşdur. Ümummilli liderin yubiley mərasiminə
gəlişi bu böyük təhsil müəssisəsinə
sanki yeni həyat vermiş, çətinliklərə rəğmən
onu yeni dövrün tələbləri səviyyəsində
kadr hazırlığına sövq etmişdir. Böyük rəhbərin
dəfələrlə qeyd etdiyi kimi, universitetin başlıca
məqsədi gələcəyin vətəndaşını,
yüksək səviyyəli mütəxəssisini
yetişdirməkdən ibarətdir. "Fəxr edirəm ki,
Bakı Dövlət Universitetinin məzunuyam" - deyən
ulu öndər Heydər Əliyev BDU-ya rəğbətini
daim büruzə verməklə yanaşı, bu ali təhsil
ocağının qarşısında bir sıra məsul vəzifələr
də müəyyənləşdirmişdir. BDU daim dünya
şöhrətli məzununun xüsusi
qayğısını hiss etmiş, onun qarşıya
qoyduğu ali ideyalar universitetin tələbə və
professor-müəllim heyətinin əsas fəaliyyət
stimulvericisinə çevrilmişdir. Ümummilli liderin təşəbbüsü
ilə universitetin 80 illik yubileyinin təntənəli şəkildə
qeyd olunması da həmin diqqətin əyani təzahürü
olmuşdur.
Ulu
öndərin əsasını qoyduğu siyasəti ötən
10 ildə inamla davam etdirən dövlət
başçısı İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi sistemli və məqsədyönlü islahatlar nəticəsində
müstəqil Azərbaycan 2009-cu ildə iqtisadi sahədə
keçid dövrünü başa vuraraq
inkişafının keyfiyyətcə yeni mərhələsinə
qədəm qoymuşdur. Prezident İlham Əliyev ötən
müddətdə verdiyi bütün vədlərə sadiqlik
nümayiş etdirmiş, hər bir vətəndaşın həyatında
kardinal dəyişikliklərlə müşayiət olunan
iqtisadi islahatların müəllifinə çevrilmişdir.
Sosialyönümlü mahiyyət daşıyan bu iqtisadi siyasət
inkişaf prosesində yeni keyfiyyət göstəricilərinin
əldə olunması, qeyri-neft sektorunun inkişafı yolu ilə
regionların tarazlı və davamlı inkişafının
sürətləndirilməsi, əhalinin sosial rifah halının
daha da yaxşılaşdırılması, faydalı məşğulluğunun
təmin edilməsi, yeni iş yerlərinin
açılması üçün sahibkarlığın hərtərəfli
dəstəklənməsi kimi vacib məsələləri
özündə ehtiva etmişdir.
Yeni neft
strategiyasının uğurla davam etdirilməsi, Azərbaycanın
xarici sərmayələr üçün cəlbediciliyinin
qorunması, iqtisadiyyatın müxtəlif sferalarına
yönələn sərmayələrin qeyri-neft sektoruna,
regionların inkişafına doğru istiqamətləndirilməsi,
"qara qızıl"dan əldə olunan gəlirlərin
respublikada güclü insan kapitalının formalaşdırılması
məqsədinə yönəldilməsi iqtisadi siyasətin əsas
prioritetləri kimi diqqəti çəkmişdir. Bunun nəticəsidir
ki, ötən 10 ildə müstəqil Azərbaycan iqtisadi cəhətdən
möhkəmlənmiş, qüdrətlənmiş,
sosial-iqtisadi yüksəliş, ilk növbədə,
insanların gündəlik həyatında özünü
daha qabarıq büruzə vermişdir.
Möhtərəm
Prezident İlham Əliyevin dövlət
başçısı olaraq bu və digər
uğurlarının səbəbi heç də təkcə
onun öz fəaliyyətini bünövrəsi Heydər Əliyev
tərəfindən qoyulmuş möhkəm zəmin üzərində
qurması ilə məhdudlaşmır. Burada ikinci
mühüm amil cənab İlham Əliyevin siyasi lider kimi yeni
iqtisadi münasibətlər sisteminə dərindən bələd
olmasıdır. Əgər yeni ictimai inkişaf mərhələsinə
keçidin birinci fazası kommunist ideologiyasından imtina edilməsini
və sosialist iqtisadi münasibətlərindən
qarışıq bazar iqtisadiyyatına keçilməsini nəzərdə
tuturdusa, ikinci faza həmin bu sinkretik ictimai-iqtisadi sistemin
bazasında Qərb standartlarına uyğun islahatların davam
etdirilməsini, vətəndaş cəmiyyətinə
keçilməsini nəzərdə tutur. Yəni, birinci
keçid dövründə sosializm cəmiyyətinin,
dövlət iqtisadiyyatının, kommunist
ideologiyasının xüsusiyyətlərini yaxşı bilmək,
yeni iqtisadi münasibətlərə sosializm dönəmində
əldə olunmuş nailiyyətlərin
dağıdılmasına yol vermədən keçmək tələb
olunurdusa, sonrakı mərhələdə bazar
iqtisadiyyatının özünü yaxşı mənimsəmək,
sahibkarlığın xüsusi çəkisini artırmaq,
orta təbəqəni möhkəmləndirmək və vətəndaş
cəmiyyətinə keçidi təmin etmək
üçün sosial-iqtisadi baza yaratmaq, habelə bu irəliləyişi
siyasi-hüquqi müstəvidə təsbit etmək, yeni
imkanlardan maksimum səmərəli istifadə şəklində
yararlanmaq tələb olunur. Prezident İlham Əliyev məhz
belə bir missiyanı üzərinə
götürmüşdür və ardıcıl surətdə
yerinə yetirir.
Avropa dəyərləri,
müasirlik dedikdə, həm də demokratikləşmə,
plüralizm və s. ilə yanaşı, həm də peşəkarlığın
ön plana çəkilməsi, işçilərin siyasi fəallıq
görüntüsünə görə yox, məhz peşəkarlıq
xüsusiyyətlərinə görə seçilməsi nəzərdə
tutulur. Bu baxımdan Prezident İlham Əliyevin elmin, təhsilin,
mədəniyyətin inkişafını sürətləndirən
onlarla fərman və sərəncamlar, dövlət
proqramları imzalaması onun yetişməkdə olan gənc
nəslin mənəvi bütövlüyü, kamilliyi və
saflığı, habelə qlobal miqyaslı yad təsirlərə
qarşı mənəvi müqavimətin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində həyata keçirdiyi siyasətin
mühüm məqamlarıdır.
Avratlantik məkana inteqrasiya kursu seçməklə dinamik inkişaf yoluna qədəm qoymuş Azərbaycanda təhsilin müasirləşdirilməsi və problemlərinin mərhələli həlli, inkişaf etmiş dövlətlərin bu sahədəki zəngin təcrübəsinin dərindən mənimsənilməsi, habelə ümumtəhsil məktəblərində kompyuter və informasiya texnologiyalarının geniş tətbiqi dövlət başçısının xüsusi diqqət mərkəzindədir. Prezident İlham Əliyev Azərbaycan xalqının gələcəyinin məhz elm və təhsilə bağlı olduğunu çıxışlarında hər zaman bildirməklə yanaşı, fəal milli maarifçilik xətti yeridir və dünya təhsil sisteminə inteqrasiyanı vacib sayır. Son illər respublika iqtisadiyyatının yüksək inkişaf tempi, ictimai-siyasi sabitliyin davamlı xarakter daşıması təhsilin və elmin dünya standartları səviyyəsinə qalxması üçün daha uğurlu islahatlar aparmağa imkan yaratmışdır. Bütün bunlar eyni zamanda, mənəvi yüksəlişə, intibaha xidmət edən mühüm addımlar kimi cəmiyyətin pozitiv ruhda inkişafına təkan vermişdir.
Prezident İlham Əliyev müstəqil dövlətçilik konsepsiyasını məhz ulu öndər Heydər Əliyevin müəllifi olduğu strateji kurs üzərində formalaşdırır və bu kursu yeni dövrün tələblərinə uyğun zənginləşdirir. Dövlət başçısı milləti Heydər Əliyev ideyaları ətrafında birləşdirərək özünü azərbaycanlı sayan, bu mənsubiyyətdən qürur duyan hər kəsi ulu öndərin yarımçıq qalmış arzularının, ideyalarının həyata keçirilməsi istiqamətində səfərbər edir. Bakı Dövlət Univevrsitetinin professor-müəllim, tələbə heyəti yaxşı bilir ki, demokratik, qüdrətli, modern Azərbaycanın qurulması üçün bizi Prezident İlham Əliyevin liderliyi altında mühüm vəzifələr gözləyir. Əminik ki, bir çox dövlətlərin onilliklərlə keçdiyi yolu qısa müddətdə adlayan Azərbaycan öz rəhbərinin əzmkar fəaliyyəti sayəsində qarşıya qoyduğu bu hədəflərə çox qısa zamanda qovuşacaqdır.
Abel MƏHƏRRƏMOV,
Bakı Dövlət Universitetinin
rektoru,
akademik, Milli Məclisin deputatı
Azərbaycan.-2013.-
10 may.- S.8.