Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin sədrliyi
ilə Nazirlər Kabinetinin 2013-cü ilin doqquz ayının
sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və
qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş
iclası keçirilmişdir
Oktyabrın 6-da Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin 2013-cü ilin doqquz ayının sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş iclası keçirilmişdir. Dövlət başçısı iclası giriş nitqi ilə açdı.
Prezident İlham Əliyevin giriş nitqi
- Nazirlər Kabinetinin
bugünkü toplantısında biz ilin doqquz ayının
sosial və iqtisadi yekunlarını müzakirə edəcəyik.
Eyni zamanda ilin sonuna qədər görüləcək
işlər haqqında danışacağıq.
Deyə bilərəm ki, doqquz ay çox uğurlu keçdi, qarşımızda duran bütün vəzifələr icra edildi. Azərbaycan iqtisadiyyatı bu il uğurla inkişaf edir və bu dinamik inkişaf əminəm ki, gələcək illərdə də özünü göstərəcəkdir. Çünki bu günə qədər aparılan islahatlar və əldə edilmiş nəticələr deməyə əsas verir ki, bundan sonra da Azərbaycanın uğurlu inkişafı təmin ediləcəkdir. Bütün makroiqtisadi göstəricilər yüksək səviyyədədir, iqtisadiyyatımız doqquz ayda 5,4 faiz artmışdır. Hesab edirəm ki, indiki zəmanədə, xüsusilə dünyada hələ də davam edən böhran şəraitində bu, kifayət qədər yüksək göstəricidir və bizə imkan verir ki, öz investisiya proqramlarımızı da uğurla icra edək. Ən sevindirici məsələ ondan ibarətdir ki, qeyri-neft sektorumuz yüksək templərlə artır və ilin əvvəlindən bu günə qədər bu yüksək templər qorunur. Qeyri-neft sektorumuz doqquz ayda 10,4 faiz artmışdır və hesab edirəm ki, bu, dünya miqyasında ən yüksək göstəricidir. Eyni zamanda Azərbaycanda aparılan islahatlar bax bu nəticəyə gətirib çıxarmışdır. Çünki iqtisadiyyatımızın neft-qaz amilindən asılılığı ildən-ilə daha da azalır və beləliklə, iqtisadiyyatımızın şaxələndirilməsi məsələləri də öz həllini tapır.
Eyni zamanda bu göstərici ona dəlalət edir ki, ölkə iqtisadiyyatı bundan sonra da öz uğurlu inkişafını təmin edəcəkdir. Çünki hazırda qoyulan investisiyalar, yaradılan yeni iş yerləri, inkişaf üçün hazır olan yeni istiqamətlər, sənaye istehsalının yeni istiqamətləri əminəm ki, gələcək illərdə də qeyri-neft sektorunun yüksək templərlə inkişafını təmin edəcəkdir. Beləliklə, Azərbaycan iqtisadiyyatı neft-qaz amilindən asılılığını gələcəkdə tamamilə aradan götürəcəkdir. Eyni zamanda əlbəttə ki, qeyri-neft sektorunun inkişafı dövlət siyasətinin nəticəsidir. Çünki mən bu məsələlərlə bağlı fikirlərimi mütəmadi qaydada bildirirəm və qeyd edirəm ki, iqtisadi sahədə əsas prioritet məsələ qeyri-neft sektorunun inkişafıdır. Biz buna da nail ola bilmişik və 10,4 faiz artım bunun gözəl göstəricisidir.
Sənaye istehsalında da artım vardır. Kənd təsərrüfatı
təxminən 5 faiz artmışdır və burada da gələcək
artım üçün gözəl potensial vardır.
İnflyasiya cəmi 2,3 faiz təşkil
edir. Bu da çox gözəl göstəricidir.
Əhalinin pul gəlirləri isə 7,6
faiz artmışdır. Yəni, son 10 il ərzində
olduğu kimi, bu il də əhalinin pul gəlirləri inflyasiyanı
bir neçə dəfə üstələyir və beləliklə,
insanların rifah halının
yaxşılaşdırılması üçün əlavə
imkanlar yaranır.
Makroiqtisadi vəziyyət sabitdir və deyə bilərəm
ki, bu parametrə görə Azərbaycan dünya miqyasında
birinci onluqdadır. Bu yaxınlarda Davos Ümumdünya
İqtisadi Forumunun hesablamalarına görə Azərbaycan
iqtisadiyyatı dünya miqyasında rəqabətqabiliyyətliliyinə
görə 39-cu yerdədir. Bu, tarixi nəticədir,
böyük qələbədir və dünya miqyasında ilk
40 ölkənin sıralarına daxil olmaq islahatların,
düşünülmüş siyasətin, bizim
uğurlarımızın nəticəsidir. Əlbəttə ki, bu, Azərbaycanı dünyada
sürətlə və dinamik inkişaf edən ölkə
kimi təqdim edir və Azərbaycanın qeyri-neft sektoruna
xarici investisiyaların cəlb edilməsində də bizə
kömək göstərəcəkdir.
İnvestisiyaların cəlb edilməsi prosesi gedir. İnvestisiya
iqliminə görə Azərbaycan postsovet məkanında və
regionda çox cəlbedici ölkədir. Xarici
investisiyaların cəlb edilməsi nəticəsində biz
1990-cı illərin əvvəllərində çətin,
ağır vəziyyətdən çıxa bilmişik.
Bu gün isə xarici investorlar üçün
daha da gözəl imkanlar vardır. Çünki
ölkə inkişaf edir, infrastruktur yeniləşir, daxili
bazarımız genişlənir və xarici bazarlara
çıxışlarımız da yaradılır. Belə olan halda xaricdən investisiyaları cəlb
etmək məsələləri gələcəkdə də
prioritet olaraq qalacaqdır. Baxmayaraq ki,
hazırda Azərbaycan artıq xarici investisiyalardan
asılı deyil və investisiya portfelimizdə daha çox
daxili investisiyalar öz yerini tapmışdır. Bu ilin
doqquz ayında ölkə iqtisadiyyatına 17,7
milyard dollar investisiya qoyulmuşdur ki, onlardan 10,5 milyardı
daxili investisiyalardır, 7,2 milyard isə xarici investorların vəsaitidir.
Bu da Azərbaycan kimi ölkə üçün çox
yüksək göstəricidir və əgər biz bu templəri
ilin sonuna qədər saxlaya bilsək, bu il ölkə iqtisadiyyatına
təqribən 25 milyard dollara yaxın investisiya qoyuluşu
gözlənilir, ancaq bir il ərzində. Nəzərə
alsaq ki, keçən il təqribən 20 milyard, ondan əvvəlki
illərdə də 20 milyarda yaxın investisiya qoyulmuşdur,
təsəvvür etmək çətin deyil ki, bu, ölkə
iqtisadiyyatı üçün nə qədər
böyük əhəmiyyət daşıyan məsələlərdir.
İnvestisiyaların cəlb edilməsi Azərbaycanda
uzun illər hökm sürən sabitliyin nəticəsidir.
Xarici və daxili investorlar ancaq sabit olan ölkələrdə
investisiyalar qoyurlar. Azərbaycana qoyulan sərmayə
də artıq çoxşaxəli sərmayədir. Əgər əvvəlki illərdə - 1990-cı
illərdə daha çox neft-qaz sektoruna sərmayə
qoyulurdusa, indi turizm, xidmət, yüksək texnologiyalar, sənaye
parklarının yaradılması məsələlərinə
daha böyük diqqət göstərilir. Beləliklə, Azərbaycana xarici və daxili
investisiyaların qoyulması əminəm ki, ölkə
iqtisadiyyatına daha da böyük təkan verəcəkdir.
Bizim
valyuta ehtiyatlarımız il ərzində
artmışdır. Bu da hesab edirəm ki,
çox yaxşı nəticədir. Çünki
bizim xərclərimiz də çoxdur, büdcə xərcləri
də ildən-ilə artır. Mənim tərəfimdən
qarşıya vəzifə qoyulmuşdur ki, valyuta
ehtiyatlarımız ildən-ilə artırılmalıdır
və biz bu hədəfə çatmışıq.
İl ərzində valyuta ehtiyatlarımız
artmışdır və hazırda 49,4
milyard dollar təşkil edir. Bu da 9,4 milyon
əhalisi olan ölkə üçün çox
böyük göstəricidir. Adambaşına
düşən valyuta ehtiyatlarına görə hesab edirəm
ki, Azərbaycan dünya miqyasında ön sıralardadır və
bu, düşünülmüş, ardıcıl siyasətin
nəticəsidir. Biz əlbəttə ki,
ölkə qarşısında duran vacib məsələlərin
həlli üçün vəsait ayırırıq. İldən-ilə artan dövlət investisiya
proqramı, xaricdən gələn investisiyalar, infrastruktur
layihələrinə ayrılan vəsait bu məqsədi
güdür.
Ancaq eyni zamanda biz öz vəsaitimizdən qənaətlə
istifadə etməliyik və büdcəmizi elə
tutmalıyıq ki, Azərbaycanda valyuta ehtiyatları daim
artsın. Bu, bizim üçün həm təhlükəsizlik,
iqtisadi və siyasi təhlükəsizlik məsələsidir,
eyni zamanda biz gələcək nəsillər haqqında da
düşünməliyik və düşünürük.
Gələcək nəsillər
üçün elə güclü iqtisadiyyat qurub
qoymalıyıq ki, Azərbaycanın gələcək
inkişafı ilə bağlı heç bir problemi
olmasın. Ona görə maliyyə sahəsində
düşünülmüş,
ölçülüb-biçilmiş addımlar və vəsaitdən
qənaətlə istifadə etməyimiz strateji xarakter
daşıyır. Bir daha demək istəyirəm
ki, valyuta ehtiyatlarımızın artması Azərbaycanın
həm dayanıqlı inkişafını təmin edir və
eyni zamanda, xarici tərəfdaşlarla da münasibətlərimiz
daha da yüksək səviyyəyə qalxır. Bu gün Azərbaycana istənilən həcmdə
xarici maliyyə resurslarını cəlb etmək
üçün heç bir problem yoxdur. Sadəcə
olaraq biz xarici dövlət borcunu artırmamaq
üçün bu sahədə də çox konservativ siyasət
aparırıq və bu gün Azərbaycan dünya
miqyasında bu göstəriciyə görə də ən
qabaqcıl yerlərdədir.
Bizdə xarici borc ümumi daxili məhsulun cəmi 7-8
faizini təşkil edir. Bəzi inkişaf etmiş ölkələrdə
bu, 100 faizə yaxındır. Harada bu, 70
faizdir, hesab olunur ki, o ölkədə maliyyə vəziyyəti
yaxşıdır. Azərbaycanda isə
7-8 faizdir. Bu, o deməkdir ki, biz bu gün və gələcək
üçün elə güclü əsaslar yaradırıq
ki, Azərbaycan heç vaxt - nə bu gün, nə 10 ildən,
20 ildən sonra borc problemi ilə rastlaşmasın. Borc problemi çox ciddi problemdir. Bu gün bəzi inkişaf etmiş ölkələrdə
baş verən hadisələr məhz o əsassız borcun nəticəsidir.
Bizdə isə dövlət borcu cəmi 7-8 faizdir. Ümumiyyətlə,
biz istənilən vaxt bu borcu tamamilə qaytara bilərik.
Sadəcə olaraq bəzi iqtisadi və maliyyə
məsələləri hələ ki, bunu diktə etmir.
Ancaq biz istənilən vaxt xarici dövlət
borcumuzu da sıfıra endirə bilərik. Bax, budur bizim əsas iqtisadi parametrlərimiz ki,
ölkə iqtisadiyyatının dayanıqlı
inkişafını təmin edir. Əlbəttə ki,
bütün bu iqtisadi və makroiqtisadi göstəricilər
özlüyündə bir göstəricidir. Amma
əsas məsələ ondadır ki, bu göstəricilər
insanların gündəlik həyatına, ölkəmizin inkişafına,
infrastruktur layihələrin icrasına öz təsirini
göstərir.
Əlbəttə ki, bizim güclü sosial siyasətimizin
təməlində güclü iqtisadi siyasət dayanır. Biz
bütün sosial proqramları icra edirik. Bu il maaşlar və pensiyalar
artırılmışdır. Son 10 il ərzində
maaşlar və pensiyalar dəfələrlə
artırılmışdır. Bu il sovet
vaxtından qalan əmanətlərin qaytarılması məsələləri
də öz həllini tapmışdır. Azərbaycan
dövləti sosial siyasət nümayiş etdirərək bu əmanətlərin
qaytarılmasına da nail oldu. Yəni, sosial proqramların həlli daim diqqət mərkəzindədir.
Sosial infrastrukturun yaradılması da uğurla təmin
edilir. Bu il 200-ə yaxın məktəb əsaslı təmir
edilib, yaxud da yenidən tikilib. Bütün digər
sosial obyektlər yeniləşir, müasirləşir.
Azərbaycan sosial siyasətin aparılmasında da nümunə
ola bilər. Bir daha demək
istəyirəm ki, bu proqramın, bu siyasətin təməlində
güclü iqtisadi amillər dayanır.
Biz
regionların inkişafı ilə bağlı bütün hədəflərə
nail ola bilmişik. Bu il
ikinci regional inkişaf proqramı başa çatır. Bu proqram artıqlaması ilə icra edilibdir. Təkcə
bu ilin 9 ayında 90 minə yaxın yeni iş yeri
açılmışdır. Bütövlükdə isə
son 10 il ərzində 1 milyon 200 mindən
çox yeni iş yeri açılmışdır ki, bu da
işsizliyin azaldılmasına gətirib
çıxarmışdır. Son məlumata
görə Azərbaycanda işsizlik 5 faizdən
aşağıdır. İşsizliklə
bilavasitə bağlı olan yoxsulluq da aşağı
düşür. İlin sonuna hələ iki ay vaxt
qalır, ancaq indidən demək olar ki, Azərbaycanda bu ilin
yekunlarına görə yoxsulluq 6 faizdən az
olacaqdır. Yəni, biz son 10 il ərzində
bu istiqamətdə də uğurlar əldə etmişik,
yoxsulluğu ardıcıllıqla aşağı
salmışıq. Əvvəlki illərdə
qeyd etdiyim kimi, Azərbaycanda yoxsulluq kimi sosial problem
olmamalıdır. Azərbaycanda insanlar daha
da yaxşı yaşamalıdır. Bunu təmin
etmək üçün sosial proqramlar əlbəttə ki,
icra edilir.
Biznes mühitinin yaxşılaşdırılması
istiqamətində də çox ciddi addımlar
atılır.
Dövlət tərəfindən sahibkarlara
böyük güzəştlərlə kreditlər
ayrılır. Kənd təsərrüfatının
inkişafı üçün çox böyük güzəştlərlə
kreditlər ayrılır və infrastruktur layihələri
icra edilir. İri fermer təsərrüfatların
fəaliyyəti üçün dövlət öz üzərinə
böyük vəzifələr götürmüşdür.
Suvarma ilə bağlı məsələlər,
meliorasiya məsələləri - bütün bunlar
sahibkarlığa dəstək və təkan verən
addımlardır. İqtisadi və sosial məsələlərin
kompleks şəkildə həlli əlbəttə ki, ölkə
iqtisadiyyatının inkişafını şərtləndirir.
Beləliklə, növbəti illərdə əminəm
ki, biz bu müsbət dinamikanı qoruyub saxlaya biləcəyik.
Sosial məsələlərin arasında
köçkünlərin problemləri xüsusi yer tutur. Biz artıq neçə
ildir ki, hər il ən azı 20 min
köçkünü evlərlə, mənzillərlə təmin
edirik. Yeni gözəl qəsəbələr, şəhərciklər
tikilir və bu proses davam etdirilir. Növbəti
illərdə də bu proqramlar Dövlət Neft Fondunun vəsaiti
hesabına davam etdiriləcəkdir.
Regional vəziyyətlə, regionda baş verən hadisələrlə
bağlı Azərbaycanın çox ciddi mövqeyi, müstəqil
yanaşması vardır. Biz daim müstəqil
mövqe nümayiş etdiririk. Bizim
mövqeyimiz beynəlxalq hüquqa, ədalətə söykənir.
Bu yanaşma deyə bilərəm ki, dünyada
da dostlarımızın sayını artırır.
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli ilə bağlı əfsuslar
olsun ki, son aylar ərzində heç bir irəliləyiş
yoxdur. Ancaq biz bu aylar və əvvəlki illər ərzində
Azərbaycanı böyük dərəcədə gücləndirə
bilmişik. Bu gün Ermənistan ilə Azərbaycan
arasındakı fərq dərinləşir, böyüyür.
Azərbaycan dinamik inkişaf edən
güclü dövlətdir, Ermənistan isə ildən-ilə
zəifləyən və yoxsullaşan bir ölkədir.
Son hadisələr bir daha onu göstərdi ki,
Ermənistan öz hesabına yaşaya bilmir, asılı vəziyyətdədir.
Artıq Ermənistanın yüksək vəzifəli
şəxsləri də etiraf etməyə məcbur
olmuşlar ki, Ermənistan öz təhlükəsizliyini
özü təmin edə bilmir. Bu, əslində
iflasın etirafıdır. Bu, əslində
məğlubiyyətin etirafıdır. Çünki
əgər bir ölkə 22 ildir müstəqil ölkə
kimi özünü təqdim etməyə
çalışır, etiraf edir ki, öz təhlükəsizliyini
özü təmin edə bilmir, o ölkə müstəqil
ölkə kimi yaşaya bilməz. Sadəcə
olaraq buna vaxt lazımdır və əminəm ki, regionda gedən
proseslər, güclənən Azərbaycan, tamamilə dəyişən
güclər nisbəti bizi məqsədimizə
çatdıracaq, Azərbaycan öz ərazi
bütövlüyünü bərpa edəcəkdir. Mənim şübhəm yoxdur ki, belə də
olacaqdır. Sadəcə, biz siyasətimizi
bundan sonra da davam etdirməliyik. Bizim siyasətimiz
həm tarixi ədalətə söykənir, eyni zamanda beynəlxalq
hüquq normaları da bizim mövqeyimizi müdafiə edir.
İqtisadi sahədə biz Ermənistandan ən azı
10 dəfə güclüyük. Hərbi sahədə
də üstünlüyü əldə edə bilmişik.
Sadəcə olaraq geosiyasi vəziyyət və
bölgədə gedən proseslər hələ ki, bizi
sülh danışıqlarına sövq edir. Biz
ümid edirik ki, bu danışıqların nəticəsi
olacaqdır və Ermənistan çox ciddi təhlil apararaq,
real vəziyyəti dərk edərək ona aid olmayan
torpaqlardan çəkiləcək və beləliklə, qan
tökülmədən Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü bərpa ediləcəkdir.
Ancaq biz onu da bilirik ki, dünyada beynəlxalq hüquq
normaları bir çox hallarda kobudcasına pozulur, onlara məhəl
qoyulmur, ikili standartlar mövcuddur. Bəzi hallarda BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qətnamələri saatlar içərisində
icra edilir. Bizim məsələdə isə 20 ildən
artıqdır ki, bu qətnamələr qəbul edilib, amma icra
edilmir və heç kim də Ermənistanı
məcbur etmir ki, o qətnamələr icra edilsin. Burada əlbəttə ki, biz yenə də ikili
standartlarla üzləşirik. Artıq bu,
sirr deyildir. Bizim üçün
çoxdan sirr deyildir. Əminəm ki, Azərbaycan
xalqı da bu məsələləri yaxşı dərk edir
və anlayır ki, ikili standartlar, bəzi hallarda Azərbaycana
qərəzli münasibət, Ermənistana əsassız
xoş münasibət Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həll edilməsində ən
böyük əngəldir. Ancaq biz öz səylərimizi
davam etdirəcəyik. Biz daha da
güclü olmalıyıq. Həm
diplomatiyada, siyasətdə, iqtisadi, regional təşəbbüslərdə
biz Ermənistanı bundan sonra da təcrid vəziyyətində
saxlamalıyıq və saxlayacağıq. Ermənistanda depopulyasiya sürətlə baş
alıb gedir. Hər il 80-90 min əhali
azalır və belə getsə 5-10 ildən sonra bir milyondan az
əhali olacaqdır və demoqrafiya özü bir çox məsələləri
həll edəcəkdir.
Bizdə isə demoqrafik vəziyyət çox müsbətdir. Əhali
artır. Özü də əhalimizin əksəriyyəti
gənclərdir, çox fəaldırlar. Beləliklə, münaqişənin həlli
qaçılmazdır. Azərbaycan öz ərazi
bütövlüyünü bərpa edəcəkdir.
Dağlıq Qarabağda, Şuşada, Xankəndidə,
işğal edilmiş digər torpaqlarda Azərbaycan
bayrağı qaldırılacaqdır.
Əvvəlki çıxışlarımda qeyd etdiyim
kimi, azərbaycanlılar nəinki işğal edilmiş
torpaqlarda, bütün tarixi torpaqlarında
yaşamalıdırlar. Bu, bizim suveren hüququmuzdur.
Soydaşlarımız nəinki Dağlıq Qarabağdan, tarixi
torpağımız olan İrəvandan, Zəngəzurdan,
Göyçədən də zorla
çıxarılıbdır, deportasiya edilibdir, 1940-1950-ci
illərdə, ondan sonra 1980-ci illərdə. Bu,
böyük ədalətsizlikdir. Biz o
torpaqlara da qayıdacağıq, mütləq
qayıdacağıq. Gənc nəsil o
arzularla, o fikirlərlə yaşamalıdır. Vaxt gələcək biz orada da
yaşayacağıq. Ümumiyyətlə,
xalqımıza məxsus olan bütün tarixi
torpaqlarımızda azərbaycanlılar yaşayacaqlar,
yaşamalıdırlar. Bunu etmək
üçün biz indidən öz siyasətimizi
aparırıq.
Ona görə regionda gedən proseslərdə güclənən
Azərbaycan artıq beynəlxalq amilə çevrilibdir. Ümid edirəm
ki, bu, Ermənistan rəhbərliyinə çox ciddi siqnal
olacaqdır ki, münaqişənin tezliklə həlli, o
cümlədən onların da xeyrinədir.
Xarici
siyasətlə bağlı olan digər məsələlər uğurla həll edilir. İl ərzində
mənim çoxsaylı təmaslarım, həmkarlarımla
görüşlərim bir daha göstərir ki, Azərbaycanın
dünyada dostlarının, bizimlə əməkdaşlıq
etmək istəyən ölkələrin sayı artır və
Azərbaycan dünyada
çox etibarlı tərəfdaş
kimi tanınır. Keçən rübdə yüksək səviyyəli
dövlət və
hökumət nümayəndələrinin səfərləri
bir daha Azərbaycanın xarici siyasətlə bağlı
uğurlu addımlarının
təzahürüdür. Keçən rübdə
İtaliyanın Baş nazirinin Azərbaycana uğurlu səfəri
olmuşdur. İtaliya Avropanın,
dünyanın aparıcı ölkələrindən biridir.
Bizi çox gözəl münasibətlər
bağlayır. Tarixdə ilk dəfə
İtaliyanın Baş naziri Azərbaycana səfər
etmişdir. Səfərin nəticələri
çox müsbət olmuşdur. Ondan bir
neçə gün sonra Rusiyanın Prezidenti Azərbaycana səfər
etmişdir. O səfər də çox uğurlu idi. Bu səfərin də Rusiya-Azərbaycan strateji əlaqələrinin
inkişafı üçün çox böyük əhəmiyyəti
var idi. Bütün məsələlərlə
bağlı əldə edilmiş razılaşmalar gələcəkdə
də Rusiya-Azərbaycan əlaqələrinin uğurla
inkişaf etməsini təmin edəcəkdir. Əminəm
ki, həm siyasi, həm iqtisadi sahədə bundan sonra da
gözəl nəticələr olacaqdır. Ondan bir neçə gün sonra Azərbaycanda
Türkdilli Dövlətlərin Zirvə görüşü
keçirilmişdir. Türkiyə, Qazaxıstan,
Qırğızıstan prezidentləri Azərbaycana gəlmişlər.
Yəni, bütün bu səfərlər təxminən
bir həftə -10 gün ərzində baş vermişdir.
Bu, əslində bir
göstəricidir. Çünki həm
Avropa ilə, həm qonşularımızla, həm türkdilli
dövlətlərlə bizim çox sıx,
qarşılıqlı hörmət və etimad əsasında
qurulmuş münasibətlərimiz vardır. Bu münasibətlərin bundan sonra da inkişafı
şübhə doğurmur.
Bir daha demək istəyirəm ki, Azərbaycanın
bütün xarici tərəfdaşlarla münasibətləri
qarşılıqlı hörmət, bir-birinin işinə
qarışmamaq və qarşılıqlı maraqlar üzərində
qurulub. Hesab
edirəm ki, müstəqillik dövründə bu sahədə
əldə edilmiş təcrübə başqa ölkələr
üçün də nümunə ola bilər.
Biz öz milli maraqlarımızı müdafiə
edirik, necə lazımdır müdafiə edirik. Eyni zamanda biz bütün ölkələrlə əməkdaşlığa
açığıq. Bizim xarici siyasətlə
bağlı yanaşmamız əməkdaşlıq üzərində
qurulubdur. Biz heç bir ölkənin
daxili işinə qarışmırıq. Görəndə ki, kimsə bizim daxili işimizə
qarışmaq istəyir əlbəttə ki, buna kəskin reaksiya
verilir və biz buna da imkan vermirik. Son on
ilin təcrübəsi göstərir ki, belə səylər
əbəsdir. Əgər əvvəllər kimsə
hesab edirdi ki, Azərbaycana təzyiq
etmək, hansısa məsələlərin həllində
təsir etmək olar, hesab edirəm ki, indi ölkələrin,
xarici, beynəlxalq qurumların əksəriyyəti dərk
edir ki, bizimlə diktat dili ilə danışmaq mümkün
deyildir. Adekvat reaksiya olacaqdır və ən əsas
məsələ ondan ibarətdir ki, Azərbaycan
özünü tam şəkildə təmin edən ölkədir.
Heç kimdən asılı, heç kimin
qarşısında gözükölgəli deyil, öz yolu
ilə, müstəqillik, inkişaf yolu ilə gedir və
bundan sonra da gedəcəkdir. Hər bir
ölkə ilə münasibətləri biz bax bu əsaslar
üzərində qururuq. Hesab edirəm ki, bu sahədə
də qeyd etdiyim kimi, bizim təcrübəmiz bəzi ölkələr
üçün çox maraqlı ola bilər.
Doqquz ayda biz digər sahələrdə də uğurlu
siyasətimizi aparmışıq. Enerji siyasətində çox önəmli hadisələr baş vermişdir. Bu il Trans-Adriatik qaz kəməri layihəsinə
start verilmişdir. Bu layihənin icrası tarixi
məsələ olacaqdır. Bu, tarixi layihə
olacaqdır. Keçən il
Türkiyə ilə Azərbaycan arasında TANAP layihəsinin
imzalanması artıq bax bu imkanları yaratdı və
bütün qapılar açılmışdır. Bu gün Azərbaycanın təbii
resurslarının Avropa və dünya bazarlarına
çıxarılması üçün yeni imkanlar
yaranır. Trans-Adriatik boru kəməri - TAP hesab edirəm
ki, tarixi layihə
olacaqdır və Azərbaycana imkan verəcəkdir ki, onilliklər
bundan sonra da öz təbii resurslarını əmniyyətli
yollarla dünya və Avropa bazarlarına çıxarsın.
Bu yaxınlarda "Şahdəniz-2" layihəsinin fəaliyyəti
ilə bağlı qaz kontraktları da imzalanmışdır. Bizim tərəfdaşlarımız,
ixrac istiqamətlərimiz artıq müəyyən edilib.
Enerji siyasətində də biz öz yolumuzdan
dönməmişik, öz siyasətimizi aparmışıq.
Elə bir vəziyyət yaratmışıq ki, bu layihələr
Azərbaycan xalqına bundan sonra ən azı 100 il xidmət edəcəkdir. Bax,
bizim gələcəyə baxışlarımız bundan ibarətdir.
Biz 30 il, 50 il, 100 il bundan qabağa baxmalıyıq, Azərbaycanın
inkişafını proqnozlaşdırmalıyıq, bölgədə
gedən prosesləri düzgün təhlil etməli və
düzgün qərarlar qəbul
etməliyik və edirik.
Enerji siyasətimizlə bağlı məsələlər
nəinki ölkəmiz və regionumuz üçün,
dünya üçün əhəmiyyətli məsələlərdir. Azərbaycanın
mövqeyindən, Azərbaycanda, Bakıda qəbul edilmiş qərarlardan
çox şey asılıdır. Bunu biz
də bilirik, bu məsələlərlə bağlı bizimlə
əməkdaşlıq edən qurumlar da bilir. Belə olan halda əlbəttə ki,
qarşılıqlı maraqlar və bir-birinin işinə
qarışmamaq prinsipi daha da böyük üstünlük təşkil
etməlidir.
Bu il sənayeləşmə ilə bağlı
çox ciddi addımlar atılmışdır. Mən bu məsələlərlə bağlı əvvəllər
də öz fikirlərimi bildirmişdim. Biz
bütün işləri ardıcıllıqla
görürdük ki, Azərbaycanda güclü qeyri-neft sənaye
kompleksi yaradılsın. Bu il
çox əlamətdar bir neçə layihə artıq reallaşmışdır.
Beləliklə, Azərbaycanın uğurlu sənaye inkişafı da əminəm
ki, bundan sonrakı illərdə özünü göstərəcəkdir.
Yeni iş yerlərinin açılması və qeyri-neft
ixracının artırılması məsələləri də
öz həllini tapacaqdır. Bu yaxınlarda
Taxtakörpü su anbarı və Vəlvələçay-Taxtakörpü,
Taxtakörpü-Ceyranbatan su kanalları istifadəyə
verilmişdir. Bu, böyük tarixi nailiyyətdir.
Biz dağlar arasında süni göl
yaratmışıq və müqayisə üçün demək
istəyirəm o göl Ceyranbatan gölündən təxminən
iki dəfə böyükdür. Suvarma,
meliorasiya, kənd təsərrüfatının
inkişafı, vətəndaşlarımızın içməli
su ilə təminatı böyük dərəcədə
yaxşılaşacaqdır. Eyni zamanda
Bakıda gəmiqayırma zavodu istifadəyə verilmişdir.
Bu da tarixi nailiyyətdir, çünki bizdə
gəmi təmiri zavodları olub, gəmiqayırma zavodu
heç vaxt olmayıb. Bu zavod ən
müasir texnologiyalar əsasında qurulubdur. Bütün növ gəmiləri istehsal edəcək
və beləliklə, xaricdən gəmilərin
alınmasına ehtiyac azalacaqdır. Tamamilə
aradan götürüləcək demirəm, çünki
bizim ehtiyacımız zavodun istehsal gücündən daha da
artıqdır. Ancaq əksər məsələlər
Azərbaycanda həll olunacaqdır. Bir
neçə gün bundan əvvəl Sumqayıtda Kimya Sənaye
Parkının təməlini qoyduq. Bu da
tarixi hadisədir. Ekoloji cəhətdən
təmiz, yəni, bütün çirklənmədən təmizlənmiş
təxminən 200 hektar ərazidə yeni sənaye şəhərciyi
yaradılacaqdır. Minlərlə, on minlərlə
iş yeri açılacaqdır. Yeni müəssisələr,
təqribən qırxa yaxın böyük müəssisə
yaradılacaqdır. On milyardlarla
ölçülən investisiya qoyulacaqdır. Orada istehsal olunacaq məhsul da milyardlarla
ölçüləcəkdir. Qeyri-neft sənayemizin və
ölkə iqtisadiyyatının inkişafı üçün bunun çox böyük əhəmiyyəti
vardır.
Sadəcə olaraq mən bir neçə layihəni qeyd
etdim. Bu layihələr kifayət qədər çoxdur.
Ancaq bu layihələrin icrası onu göstərir ki, biz istədiyimizə
nail ola bilmişik. Son on il
ərzində sənayeləşmə ilə bağlı
siyasət bax, bu nəticələrə gətirib
çıxarmışdır. Əminəm ki,
ilin sonuna qədər və ondan sonrakı illərdə
bütün bu müsbət meyillər güclənəcək,
Azərbaycanın uğurlu inkişafı davam edəcəkdir.
Azərbaycan.-2013.- 8 oktyabr.- S.1,2.