Azərbaycan Respublikası Prezidenti
Administrasiyasının rəhbəri akademik Ramiz Mehdiyevin Azərbaycanın
bir sıra informasiya agentliklərinə müsahibəsi
AzərTAc: Oktyabrın 9-da Azərbaycan seçicisi ümumi səsvermə yolu ilə ölkənin gələcəyi barədə öz seçimini etdi. Siz prezident seçkilərində səsvermənin yekunlarını necə qiymətləndirirsiniz?
- Dünya siyasəti proqnozlaşdırılmasının mürəkkəbliyi ilə fərqlənir. Çox vaxt dünyanın güc sahibləri gözlənilmədən elə hərəkətlər edə bilər ki, bu, insanları sarsıdar. Ona görə də hissiyyata qapılmaq və onların "dostluğuna" şirniklənmək olmaz. Mənim bu qənaətim ona əsaslanır ki, ikili standartlar siyasəti dünyanı idarə edir və "sözə baxmayanları cəzalandırır". İndi isə sizin sualınızın mahiyyəti barədə.
Hər şeydən əvvəl xüsusi qeyd etmək istəyirəm ki, prezident seçkiləri yüksək vətəndaşlıq və elektoral fəallıq şəraitində keçmişdir. Kvorumun 72 faizdən çox olması buna birmənalı sübutdur. Praktiki olaraq hər yerdə seçicilərin yüksək iştirakı qeyd edilmişdir.
İnsanlar yerlərdə səs verərkən başa düşürdülər ki, ölkənin gələcəyi, sosial-iqtisadi islahatların sonrakı gedişi, nəhayət bütün dünyada narahatlıq doğuran reallıqlar fonunda Azərbaycan iqtidarının titanik səyləri nəticəsində əldə edilmiş sabitliyin və inkişafın taleyi ilk növbədə onlardan asılıdır.
Tam məsuliyyətlə deyə bilərəm ki, 2013-cü ilin prezident seçkiləri demokratiya quruculuğu, Azərbaycanda həqiqətən azad cəmiyyət və hüquqi dövlət yaradılması yolunda irəliyə doğru böyük addım olmuşdur.
Səsvermənin gedişini müşahidə edən, seçkilərdə iştirak edən hər kəs ölkənin siyasi və demokratik təsisatlarının, Mərkəzi Seçki Komissiyasının, vətəndaş cəmiyyəti strukturlarının seçkilərin ən yüksək standartlara uyğun olması üçün onlardan asılı olan bütün tədbirləri həyata keçirdiklərini yəqin etmək imkanına malik idi. Bu gün fərəhlə qeyd edə bilərik ki, şəffaflıq, demokratiyanın fundamental prinsiplərinə riayət edilməsi seçicilərin öz iradələrini sərbəst ifadə etmələri üçün lazım olan hər cür şərait yaratmışdır.
Barışmaz müxalifət seçkilərin yekunlarına əsasən ictimaiyyətə bircə dənə də saxtalaşdırılmış bülleten təqdim etməmişdir. Təkcə bu fakt onu göstərir ki, seçkilər şəffaf və ədalətli olmuşdur.
Səsvermənin yekunları elektoral kütlənin çox hissəsinin əhval-ruhiyyəsini, Azərbaycan xalqının nə istədiyini parlaq şəkildə göstərir. Seçicilərin fəallığı və səsvermənin nəticələri göstərdi ki, respublika vətəndaşlarının böyük əksəriyyəti hakim Yeni Azərbaycan Partiyasının namizədi İlham Əliyevin təklif etdiyi davamlı inkişaf xəttini bütünlüklə dəstəkləyir. Son onillikdə ölkəmizin fundamental sosial-iqtisadi uğurları onun adı ilə ayrılmaz surətdə bağlıdır.
Sevindirici haldır ki, Azərbaycanda vətəndaş fəallığı, ictimai, siyasi fəallıq vardır və insanlar optimal seçim etməklə yenilikləri düşünülmüş şəkildə dəstəkləyirlər. Xüsusi qeyd etmək istəyirəm ki, İlham Əliyevə səs verənlərin əksəriyyəti o həmvətənlərimizdir ki, onlar milli dövlətçiliyin ardıcıl surətdə möhkəmlənməsini taleyüklü məsələ hesab edirlər.
Bu o deməkdir ki, müasirlərimiz Azərbaycan rəhbərliyinin möhtəşəm yeniləşmə proqramını həyata keçirmək səylərini layiqincə qiymətləndirirlər. Bu proqram planauyğun şəkildə gerçəkliyə çevrilir, insanların həyat keyfiyyətini açıq-aydın yüksəldir.
Cənubi Qafqazın və postsovet məkanının iqtisadi lideri olan müasir Azərbaycan özünəməxsus sabitlik və firavanlıq adasına çevrilmişdir, müsbət dəyişikliklər həm ölkənin daxili həyatında, həm də regionun sosial-iqtisadi landşaftında müvafiq qaydada əks olunmuşdur. Bütün bunlar sabitliyin qorunub saxlanmasında, məişət şəraitinin və həyat göstəricilərinin yaxşılaşmasında maraqlı olan həmvətənlərimizin əhval-ruhiyyəsinə təsir göstərməyə bilməz.
Son on ildə ölkə əhalisinin real gəlirləri əhəmiyyətli dərəcədə artmış, 1 milyondan çox iş yeri açılmış, milli iqtisadiyyatın həcmi 3,5 dəfə, ÜDM 10 dəfədən çox artmış, dövlətin qızıl-valyuta ehtiyatları çoxalmış, həyatımızın bütün sahələrində mühüm dəyişikliklər baş vermişdir. Bütün bunlar Azərbaycanın lideri İlham Əliyevin təşəbbüsü ilə başlanmış islahatlar proqramının uğurla həyata keçirilməsi sayəsində mümkün olmuşdur.
Möhtəşəm sosial-iqtisadi dəyişikliklər Azərbaycanın beynəlxalq aləmdə mövqelərinin möhkəmlənməsinə şərait yaratmışdır. Bu gün ölkəmizi nəinki tanıyırlar, onunla hesablaşırlar, çünki o, beynəlxalq sabitliyin möhkəmlənməsi, tərəfdaşlarımızın enerji təhlükəsizliyinin təmin edilməsi, beynəlxalq koordinatlar sistemində mühüm rol oynayan Cənubi Qafqaz regionunun inteqrasiya potensialının inkişafı üçün az iş görməmişdir.
Bu reallıqlar fonunda təəccüblü deyildir ki, İlham Əliyev təkcə həmvətənləri arasında deyil, Azərbaycanın hüdudlarından kənarda da böyük nüfuz və etimad qazanmışdır. O, prezident vəzifəsində olduğu on il ərzində dəfələrlə siyasi bəsirət və uzaqgörənlik nümayiş etdirmiş, fəaliyyət qabiliyyətini, kreativliyini, qeyri-standart düşünmək və mürəkkəb məsələləri dəqiq həll etmək bacarığını təsdiqləmişdir. Buna görə də cəsarətlə demək olar ki, ölkə vətəndaşları İlham Əliyevə səs verməklə tərəqqiyə, layiqli həyata, sosial rifaha və aydın gələcəyə səs vermişlər.
Şübhəsiz ki, Yeni Azərbaycan Partiyasının namizədinin bu uğuru qabaqcadan məlum idi. Çünki Azərbaycan cəmiyyəti gələcək qarşısında öz məsuliyyətini gözəl başa düşür. İlham Əliyevin təşəbbüsü ilə başlanmış möhtəşəm yenilənmə proqramları, obrazlı şəkildə desək, təzəcə sürət götürür. Unikal layihələrin çoxu hələ debüt mərhələsindədir və XXI əsrdə yeni Azərbaycanın memarı rolunda çıxış edən insanın başladığı böyük işləri məntiqi sonluğa çatdırması üçün vaxt lazımdır.
Burada İlham Əliyevin təklif etdiyi "Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış" İnkişaf Konsepsiyasını xatırlatmaq yerinə düşər. Bu konsepsiya mahiyyət etibarilə həm nadir, həm də universaldır, çünki milli orqanizmin ahəngdar inkişafını tənzimləməklə həyat fəaliyyətinin bütün sahələrini əhatə edir. Ölkə vətəndaşları bu cür qeyri-standart təşəbbüsləri tamamilə bəyənir və buna görə də Azərbaycan liderinin həyata keçirdiyi bütün dəyişikliklərin novator mahiyyətini dəstəkləyirlər. Təəccüblü deyildir ki, seçkilərdən hələ xeyli əvvəl yerlərdə adamlar İlham Əliyevin hakimiyyətdə sözü ilə əməli bir olan insan kimi namizədliyini fəal dəstəklədiklərini nümayiş etdirmişlər.
Əsası Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş dövlət və vətəndaş cəmiyyəti quruculuğu kursunu özünün bütün təşəbbüslərində dəstəkləyən hakim partiya da onun qələbəsi üçün az iş görməmişdir.
Seçkilər ərəfəsində paytaxtda və bölgələrdə İlham Əliyevin tərəfdarları mükəmməl təşviqat işi qurmuş, cəsarətlə xalqın arasına gedərək öz namizədinin planları və konseptual baxışları barədə həmvətənlərimizlə geniş dialoq aparmışlar.
Seçicilərlə çoxsaylı görüşlər keçirilmişdir. Bu görüşlər zamanı insanlar başlanmış islahatların, Qarabağ böhranı ilə bağlı danışıqlar prosesinin taleyi, siyasi inkişafın perspektivli prioritetləri ilə maraqlanmışlar. Seçicilər sosial müavinətlərin, pensiyaların və əhalinin ayrı-ayrı kateqoriyalarının əməkhaqlarının artırılması məsələlərinə xüsusi maraq göstərmişlər. Bir qayda olaraq, həmvətənlərimiz bütün bu suallara qənaətbəxş cavablar alırdılar, çünki Azərbaycanın inkişafı hər hansı risklər və eksperimentlər olmadan, dəqiq planlar əsasında həyata keçirilir.
Bu cür yanaşma İlham Əliyevin iş stilinə uyğundur. Prezident vəzifəsində on il ərzində o, möhtəşəm planları gerçəkləşdirə biləcək bacarıqlı və istedadlı dövlət xadimi olduğunu sübut etmişdir.
Onun hakimiyyətdə olduğu illər ərzində Azərbaycan sosialyönümlü siyasətin həyata keçirilməsində sanballı uğurlar qazanmış, insan resursuna sərmayə yatırılması işində böyük sıçrayış etmiş, gələcəyin möhkəm təməlini qoymaq üçün qeyri-neft sektorunu nəzərəçarpacaq dərəcədə inkişaf etdirmişdir.
Eyni qayda ilə rəsmi Bakı nümayiş etdirmişdir ki, o, beynəlxalq arenada həqiqətən müstəqil siyasət yeridir, milli prioritetləri hər şeydən üstün tutur, bu prioritetlər spektrində ölkənin ərazi bütövlüyünün bərpa edilməsi ən birinci yerdədir.
Sonuncu prezident seçkilərinin yekunları göstərdi ki, milli elektorat İlham Əliyevin Azərbaycan dövlətçiliyinin möhkəmlənməsinə, sosialyönümlü iqtisadiyyatın inkişafına, əhalinin rifahının yaxşılaşmasına istiqamətlənmiş siyasətini yüksək qiymətləndirmişdir. Buna görə də səsvermənin yekunlarını, seçicilərin 84,55 faizinin indiki Prezidentə üstünlük verməsini yüksək dərəcədə qanunauyğun və ədalətli hesab etmək olar.
Trend: Bütövlükdə beynəlxalq təşkilatlar ölkə rəhbərliyinin şəffaf və demokratik seçkilər keçirilməsində maraqlı olduğunu göstərmişlər. Lakin ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun, habelə ABŞ Dövlət Departamentinin seçkilərə verdiyi qiymətlər fərqlidir. Siz seçkilərə bu cür qeyri-birmənalı qiymət verilməsini necə qəbul edirsiniz?
- Hər şeydən əvvəl onu vurğulamaq istərdim ki, beynəlxalq müşahidəçilərin müsbət rəyləri və qiymətləri mənfi rəy və qiymətlərdən sayca qat-qat çoxdur. Xatırladım ki, nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlardan olan müşahidəçi və ekspertlərin ümumi sayı 1295 nəfər olmuş və onlar dünyanın 100 ölkəsindən gəlmişdir. Praktiki olaraq onların hamısı seçkilərin şəffaflıq səviyyəsini, seçicilərin öz iradələrini sərbəst ifadə etməsi prinsiplərinə riayət olunmasını yüksək qiymətləndirmişlər.
Seçkiləri təkcə MDB dövlətlərindən 400-dən çox müşahidəçi və ekspert izləyirdi. Beynəlxalq Mərkəzçi Demokratlar Təşkilatının Asiya-Sakit okean Konfransını 50-dən çox, Asiya Siyasi Partiyaları Beynəlxalq Konfransını təxminən 20 müşahidəçi, Latın Amerikası və Karib hövzəsi Dövlətlərinin Siyasi Partiyalarının Daimi Komissiyasını 10 nümayəndə, Türkdilli Dövlətlərin Parlament Assambleyasını 10 müşahidəçi, İslam Əməkdaşlıq Təşkilatını 5 müşahidəçi təmsil edirdi. Seçkiləri müşahidə edənlər arasında Qara dəniz Hövzəsi Ölkələrinin İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatının Parlament Assambleyasının, Rusiya İctimai Palatasının, onlarca dövlətin mərkəzi seçki komissiyalarının, habelə Asiya və Okeaniya, Afrika dövlətlərinin, Bakıda akkreditə edilmiş diplomatik nümayəndəliklərin təmsilçiləri vardır. Onların rəyləri müsbətdir.
Avropa Parlamentinin, Avropa Şurasının nümayəndələri, ATƏT-in fəaliyyətdə olan sədri Leonid Kojara, ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun Parlament Assambleyası missiyalarının əlaqələndiricisi Mişel Vauzen, Aİ-nin xarici işlər və təhlükəsizlik siyasəti üzrə ali nümayəndəsi Ketrin Eşton, Avropa İttifaqının genişlənməsi məsələləri və Avropa qonşuluq siyasəti üzrə komissarı Ştefan Füle, digər səlahiyyətli nümayəndələr Azərbaycanı ədalətli və şəffaf seçkilər keçirilməsi münasibətilə təbrik etmiş, ölkəmizin demokratik dəyərlərə sadiqliyini xüsusi vurğulamışlar.
Seçkilərin ATƏT DTİHB tərəfindən qiymətləndirilməsi məsələsinə qayıdaraq qeyd etməliyəm ki, bu il oktyabrın 13-də Monteneqronun Budva şəhərində ATƏT-in Parlament Assambleyasının (PA) Azərbaycanda prezident seçkilərinə həsr edilmiş iclasında çıxış edənlər bildirmişlər ki, seçkilər yaxşı təşkil edilmiş və ciddi pozuntular qeydə alınmamışdır.
Məsələn, ATƏT PA-nın nümayəndə heyətinin rəhbəri, Almaniya Bundestaqının üzvü Doris Barnet və ATƏT PA-nın vitse-prezidenti Georgi Seretelinin çıxışları bu ruhda olmuşdur. İclasda ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun Azərbaycanda seçkilərə dair öz məruzəsini yenidən nəzərdən keçirməyə çağırışlar səslənmişdir.
ATƏT-in Azərbaycanda prezident seçkilərinin müşahidəsi üzrə missiyasının xüsusi əlaqələndiricisi və ATƏT-in qısamüddətli müşahidə missiyasının rəhbəri Mişel Vuazenin çıxışında da oxşar mövqe bildirilmişdir. O qeyd etmişdir ki, ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun seçkilər barəsində məruzəsi ATƏT PA, AŞ PA və Avropa Parlamenti müşahidəçilərinin fikirlərini əks etdirmir və Azərbaycanda prezident seçkiləri Avropa Şurasının və ATƏT-in standartlarına riayət edilməsi yolunda ciddi addım olmuşdur. Onun sözlərinə görə, məruzənin müddəalarının əksəriyyəti ilə razılaşmaq mümkün deyildir. O qeyd etmişdir ki, seçkilər şəffaf, azad və ədalətli keçirilmişdir və demokratiya yolunda ciddi tərəqqidir.
Bu fakt bir daha təsdiq edir ki, həmin rəy qərəzli xarakter daşıyır və ciddi düşünməyə əsas verir.
Seçkilərdə iştirak etmək arzusunu bildirmiş hər kəsə bu cür imkan verilmişdir. Heç kəsin - istər yerli müşahidəçilərin, istər siyasi təşkilatların nümayəndələrinin, jurnalistlərin, beynəlxalq ekspertlərin, istərsə də Avropa Parlamenti üzvlərinin səsvermə prosesini müşahidə etmək hüququ rədd edilməmişdir.
"Exit-poll" keçirmək istəyənlərin heç birinə rədd cavabı verilməmişdir. Yerli və xarici strukturlar alternativ hesablamalar aparmışlar və qeyd etməliyəm ki, onların nəticələri Azərbaycan Respublikası Mərkəzi Seçki Komissiyasının məlumatları ilə üst-üstə düşmüşdür.
Təəssüflə qeyd etməliyəm ki, qərəzlilik halları da olmuşdur. Tam şəffaflıq və açıqlıq şəraitinə baxmayaraq, bəzi avropalı məmurlar və ABŞ xarici siyasət idarəsi, necə deyərlər, dissonans yaratmışlar.
Biz prezident seçkilərinə ABŞ Dövlət Departamenti və ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosu tərəfindən verilən qiyməti əsla qəbul etmirik və bunu həmin iki rəsmi struktur tərəfindən son dərəcə biabırçı fakt, qərəzli və riyakar münasibət hesab edirik.
ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosu Azərbaycanda seçkilərə heç vaxt bu cür mənfi qiymət verməmişdir. Bu təşkilatın ilkin hesabatına daxil edilmiş faktlar mahiyyət etibarilə Milli Şuranın nümayəndələri tərəfindən fəal yayılan uydurma, yalan və iftiraların nəticəsidir. Milli Şura öz nümayəndəsinin seçilməsi üçün heç bir şans olmadığını bildiyindən, lap əvvəldən seçkiləri bu yolla sabotaj etməyə başlamışdır. Bir misal göstərim. Seçkilər günü ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun missiyasının nümayəndələri Bakı şəhərinin Suraxanı rayonundakı 84 seçki məntəqəsində 156 dəfə olmuşlar. Onlar bülletenlərin sayılması və yekun protokolların doldurulması prosesinə nəzarət etmişlər. Bu üç seçki dairəsində seçki prosesi barədə onların heç bir iradı olmamışdır. Buna baxmayaraq, Milli Şuranın namizədi bəyan edir ki, burada kütləvi saxtalaşdırmalar və pozuntular olmuşdur.
Etiraf edirəm ki, baş tutmuş seçkilərin qiymətləndirilməsində və bu iki tərəfin seçkilərin keçirilməsini və onların yekunlarını necə tövsif etmələrində qəribə, lakin izah edilə bilən sinxronlaşma görürəm. Bir fikir məni rahat buraxmır ki, bu mərkəzlərin hər ikisi bir məqsədlə - Azərbaycan tərəfə təzyiq göstərmək üçün öz fəaliyyətlərini sıx əlaqələndirirlər, hərçənd belə bir təzyiq üçün nə əsas var, nə səbəb və nə də sövqedici motivlər.
Azərbaycanın hakimiyyət orqanları lap əvvəldən bildirmişdi və indi də təsdiq edir ki, ədalətli və şəffaf seçkilər keçirilməsi hər şeydən öncə bizim öz maraqlarımıza uyğundur. Biz hüquq və azadlıqların təmin edilməsi yolu ilə demokratikləşmədə maraqlı olduğumuz şəraitdə siyasi təsisatların fəaliyyətinə və inkişafına mane olmuruq, vətəndaş cəmiyyətinin inkişafı üzrə aşkar iş aparırıq, yerdəyişmə, öz iradəsini ifadə etmə azadlığını təmin edirik, səylərimizi Avropa strukturlarının müvafiq təsisatları ilə, Venesiya Komissiyası və digər mərkəzlərlə uzlaşdırdığımız şəraitdə öz prioritetlərimizə qarşı çıxmağın nə mənası var.
Açıq deyirəm, mən adını çəkdiyiniz tərəflərin verdiyi qiymətlə nəinki razılaşmıram, hətta onların tutduğu mövqeyə görə hiddətlənirəm, çünki onların baxışları həqiqi vəziyyəti əks etdirmir. ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun və ABŞ xarici siyasət idarəsinin məqsədini heç cür başa düşmək olmur - onlar nə üçün aydın və dəqiq mənzərəni qəsdən təhrif edir, bununla da ikitərəfli münasibətlərə ziyan vururlar?!
Son illərdə ölkəmiz daim açıqlıq nümayiş etdirmiş, demokratik islahatlar keçirilməsi sahəsində dialoqdan, əməkdaşlıqdan heç vaxt çəkinməmişdir. Bu istiqamətdə Azərbaycan heyrətamiz dərəcədə böyük irəliləyişə nail olmuşdur.
Demokratik yenidənqurmanın mühüm tərkib hissəsi olan seçki texnologiyalarının tətbiqində müsbət dəyişiklik faktları bu dialoqun bizim üçün nə qədər vacib olmasına və nə qədər yerinə düşməsinə dəlalət edir.
Çox qəribədir ki, bizim praktikanın tənqid edilməsi bəzi mərkəzlər üçün əsas məqsədə çevrilmişdir. Belə olmasaydı, ciddi standartlara tam cavab verən, dünyanın aparıcı ölkələrindən olan qərəzsiz mütəxəssislər arasında irad doğurmayan beynəlxalq praktikaya uyğun geniş həcmli işi şübhə altına almağın mənası olmazdı.
Azərbaycanda prezident seçkilərini bu ilin fevralında Ermənistanda keçirilmiş seçkilərlə müqayisə etsək, təzadlar aşkar görünür. Azərbaycan gerçəkliklərindən fərqli olaraq, Ermənistanda seçkiqabağı vəziyyət qeyri-müəyyən, hətta təhlükəli idi. Hakimiyyət orqanları namizədləri hədələyir, onları kobud və sərt şəkildə təqib edirdilər. Vəziyyət hətta sui-qəsd dərəcəsinə çatmış, prezidentliyə namizəd Paruyr Ayrikyana atəş açmışdılar.
Bunun ardınca iqtidarın rəqiblərinin mitinqləri və etiraz aksiyaları kobud şəkildə və amansızcasına dağıdılmışdır. Narazı olanlara qarşı dəhşətli sanksiyalar, təqiblər, qanunda nəzərdə tutulmayan fiziki cəzalar tətbiq edilirdi. Burada keçmişə qısa bir ekskurs etmək, 2008-ci ildə Ermənistanda seçkilərin biabırçı praktikasını xatırlamaq yerinə düşər. Rəsmi məlumatlara görə, həmin seçkilər zamanı Yerevanda 10 nəfər nümayişçi həlak olmuşdur. Müstəqil erməni hüquq müdafiəçilərinin məlumatlarına görə isə, etirazçıların nümayişi dağıdılarkən 30 nəfər həlak olmuşdur.
Yaxın keçmişə aid digər, bəzi beynəlxalq təşkilatlar və ayrı-ayrı ölkələr tərəfindən Azərbaycanda və Ermənistanda vəziyyətə münasibətlərdə ikili standartlar tətbiq edilməsi praktikası ilə korrelyasiya təşkil edən faktlar və təfsilatlar da diqqəti cəlb edir.
Amerika isteblişmenti, bir qayda olaraq, Qarabağ probleminin həlli, qeyri-hökumət kanalları vasitəsilə Ermənistana və Dağlıq Qarabağa yardım göstərilməsi, insan hüquqlarının təmin edilməsi ilə bağlı problemlərin açılması kontekstində daim ermənipərəst mövqe tutur, Azərbaycanın milli maraqlarına zərər vuran Azadlığa Dəstək Aktına 907-ci düzəlişin ləğv edilməsi işində pozucu fəaliyyət xətti həyata keçirir.
Şübhə yoxdur ki, bu cür birtərəfli və səmərəsiz fəaliyyət xəttinə səbəb ABŞ-ın ermənipərəst lobbisinin hədsiz fəallığıdır. Bu lobbi yaxın vaxtlarda rəsmi Vaşinqton tərəfindən mühüm siyasi qərarlar qəbul edilməsinə real təsir göstərməyə başlamışdır. Təəccüblüdür ki, dünyada "siyasi moda qanunvericisi" tituluna iddia edən ABŞ erməni lobbisinin əlində oyuncaq olmuşdur. 2011-ci ildə Amerikanın ölkəmizdəki səfiri Mətyu Brayzənin diplomatik missiyasının iflasa uğradılması bu vəziyyətə əyani misal ola bilər.
Bu təcrübəli diplomat Cənubi Qafqazın reallıqları və Qarabağ problemi baxımından vəziyyəti çox yaxşı bilirdi, Xəzər-Qara dəniz hövzəsinin enerji strategiyası üzrə ekspert idi, Avrasiya geosiyasətinin peripetiyalarına dərindən bələd idi. Bu səbəblərə görə o, münaqişəli və mübahisəli regional məsələlərin həllinə çox xeyir verə bilərdi.
Lakin Amerika Senatında Ermənistanın maraqlarının lobbiçiləri bu diplomatın karyerasını yarımçıq qoydular, özü də yalnız ona görə ki, Amerika Milli Erməni Konqresinin (AMEK) başbilənləri Mətyu Brayzəni Azərbaycanpərəst və türkpərəst əhvallı siyasətçi hesab etmiş və onun ABŞ-ın Azərbaycandakı səfiri vəzifəsinə təsdiq edilməsinə imkan verməmişlər. Nəticədə Amerikanın özünün maraqlarına zərər dəydi. Halbuki əgər Mətyu Brayzə öz ölkəsinin bu regionda səlahiyyətli nümayəndəsi olsaydı, ən azı münaqişəli problemlərin həlli müstəvisində ciddi dəyişikliklər baş verə bilərdi.
ABŞ-ın siyasi dairələri antiamerika xarakterli və bəzi başqa hərəkətləri "görməməyi" bir qaydaya çevirmişlər. Hətta Yerevanın hakimiyyət orqanları öz vətəndaşlarının hüquqlarını açıq-aşkar tapdaladığı, beynəlxalq hüquqa hörmətsizlik etdiyi, qonşu dövlətlərə həyasızcasına ərazi iddiaları irəli sürərək onları təhdid etdiyi hallarda da bu liberallıq müşahidə olunur.
Oktyabrın 2-də Avropa Şurası Parlament Assambleyasının (AŞ PA) sessiyasında çıxış edən Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyan o qədər coşmuşdu ki, de-fakto öz ölkəsi tərəfindən Azərbaycana qarşı təcavüz faktını etiraf etmişdi. Lakin əsas məqam başqadır. Sarkisyan belə bir anons vermişdir ki, onun ölkəsi ilhaq etdiyi məkanı genişləndirərək 20 faizdən 30 faizə, hətta bundan da artıq dərəcəyə çatdırmaq niyyətindədir.
Ən qəribəsi odur ki, bu dərəcədə mənfur planlar, sülhə və təhlükəsizliyə təhdidlər görməzliyə vurulur, demokratiyadan, azadlıqdan dəm vuran Qərb dairələri təcavüzkarı dinməzcə dəstəkləyir, bu həyasızlaşmış ölkənin "dəcəlliklərini" görmürlər. Normal insanın şüuru bunu qəbul etmir.
Təəccüblüdür ki, elə həmin ABŞ Dövlət Departamenti, ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosu bu faktla əlaqədar bircə dəfə də tənqidi mövqedən çıxış etməmişlər, sanki Ermənistan rəhbərliyinin siyasi etikasında hər şey hamılıqla qəbul edilmiş standartlara uyğundur.
Ermənistanın təşviş doğuran reallıqları fonunda Azərbaycanda vəziyyət ölkədə qüvvədə olan qanunvericiliyin bütün tələblərinə uyğundur və beynəlxalq praktika çərçivəsindən kənara çıxmır. Bununla belə, bəzi vasvası analitiklər Azərbaycanda seçkilər barədə mənfi verdikt çıxarmaqdan həzz alırlar.
Məsələyə bu cür yanaşma, onların verdiyi qiymətlər mütləq həqiqət ola bilməz. ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun qiymətləri barədə onu deməliyəm ki, bizdə olan məlumatlara görə, seçkilərə dair heç bir müsbət fraqment olmayan hesabatın layihəsi həmin qurumun Varşava ofisində qabaqcadan hazırlanmışdır. Burada qeyd etmək yerinə düşər ki, bu cür məkrli hərəkətlərin məqsədi vəziyyəti daha da gərginləşdirmək və Azərbaycan cəmiyyətini mənfi proseslərə təhrik etməkdir.
Bu deyilənlərə əsasən belə nəticə çıxarmaq olar ki, bəzi müşahidəçilər seçkilər barədə mənfi rəy verməyə əvvəlcədən hazırlanmışdır və bizə qarşı açıq düşmənçiliyin həqiqi məqsədinin nədən ibarət olmasını yalnız güman etmək olar.
Bu qüvvələrin özlərinə inamı zəiflətməsinə şübhə yoxdur. Əgər onlar həqiqətən Azərbaycanla əməkdaşlıq etmək fikrindədirlərsə, ilk növbədə real mənzərəni şübhəli preferensiyalar və mənasız reytinq yaradıcılığı naminə təhrik etmək əvəzinə həqiqətin gözünə baxmalıdırlar.
Qeyd etmək lazımdır ki, seçkilərin legitimliyi problemi ənənəyə görə beynəlxalq praktikada geosiyasi təzyiq mexanizmi olmuşdur. Görünür, bəzi mərkəzlər buna o qədər aludə olmuşlar ki, özləri cəmiyyətin demokratikləşməsinə, öz xalqlarının həyatında müsbət standartlar tətbiq edilməsinə ürəkdən maraq göstərən ölkələrdə baş verən dəyişiklikləri görmürlər.
Bu kontekstdə bir məqamı xatırlamaya bilmərəm ki, müstəqil siyasət yeridən, milli maraqlara sədaqət prinsipinə riayət edən dövlətlərə münasibətdə həmin təzyiq mexanizmi indiyə qədər tətbiq edilir. Əgər həmin ölkələrin ümidverici resurs bazası da varsa, onlar hökmən "demokratiya" ilə cəza verən təsisatların qəzəbinə gəlirlər.
Bu mövqeyi yalnız səhv və səmərəsiz, bəlkə də təhlükəli mövqe adlandırmaq olar.
APA: Belə təsəvvür yaranır ki, beynəlxalq nümayəndələrin, bəzi dövlətlərin siyasətçilərinin daim yorulmadan bəhs etdikləri standartlar əslində funksionerlərin özlərini istədiyi kimi manipulyasiya etdiyi qeyri-sabit dəyərlər toplusudur. Siz bu fikirlə razısınızmı?
- Qeyd etməliyəm ki, bizim opponentlərin tez-tez istinad etdiyi "beynəlxalq standartlardan" çox vaxt obyektiv reallıqların təkzib edilməsi metodu və ya təzyiq vasitəsi kimi istifadə olunur, hərçənd, bu standartların mahiyyətinin nədən ibarət olmasını heç kəs inandırıcı şəkildə izah edə bilmir. Beynəlxalq təşkilatların nümayəndələri konkret suala cavab tapa bilməyəndə hər dəfə ayrı-ayrı Qərb ölkələrinin təcrübəsinə müraciət edirlər. Halbuki Qərb ölkələrində seçkilərin nə dərəcədə demokratik keçirildiyini biz lap dəqiq bilirik.
Həmin
dövlətlərdə nəinki seçkilərə beynəlxalq
müşahidəçilər dəvət edilmir, üstəlik
hər hansı təşkilat buna cəhd göstərərsə,
onu seçki məntəqələrinin həndəvərinə
də buraxmırlar.
Seçkilərin nəticələrinin saxtalaşdırılması məsələsinə gəldikdə isə, bu qalmaqallar bütün dünyaya məlumdur. Həmin dövlətlər özlərində obyektiv demokratik seçkiləri təmin etmək əvəzinə başqa ölkələrdə seçki proseslərinə qiymət vermək hüququnu öz üzərlərinə götürürlər. Özü də bu, bir qayda olaraq qərəzli şəkildə, siyasi sifarişlə edilir. ABŞ, İngiltərə, Almaniya, Fransa və digər Qərb dövlətlərində seçki prosesinin aşkar pozulmasına və saxtalaşdırılmasına aid nümunələr yetərincədir.
ABŞ-da prezident seçkilərində saxtalaşdırmaların səviyyəsi və bu ölkədə seçki prosesinin hər dəfə necə qalmaqallarla müşayiət olunması bütün dünyada məlumdur. Bununla belə, onlar seçkiləri necə keçirmək lazım olduğunu bizə öyrətməyə çalışırlar.
Yeri gəlmişkən, ABŞ-dan olan rəsmi şəxslər Milli Şuranın nümayəndəsinə seçicilərin 25 faizinin səsini verməyi, qalan 74-75 faizini isə özümüzə saxlamağı məsləhət görmüşdülər. Yəni, səslərin nisbəti belə olarsa, ABŞ Dövlət Departamentinin rəyi balanslaşdırılmış olacaqdır. Məntiqə görə, əgər biz bu məsləhətə əməl etməsək, bütün digər hallarda onların rəyi mənfi olacaqdır. Nəticə məlumdur. Göründüyü kimi, bu, sadəcə dost məsləhəti deyil, ciddi xəbərdarlıq imiş.
Belə çıxır ki, biz şəffaf, ədalətli seçkilər deyil, saxta seçkilər keçirməli idik. Özü də bu halda bizim tərəfdaşlarımızın arzusu ilə prezidentliyə müəyyən namizədlərə uydurma faizlər yazmalı idik. Məgər bu, Azərbaycan seçicilərinin ləyaqətinin, onların milli hisslərinin təhqir edilməsi deyilmi? Axı onlar hansı siyasi platformaya səs vermək lazım olduğunu heç kəsin müdaxiləsi olmadan özləri müəyyən edir.
Bizi bunda günahlandırırlar ki, təşviqat kampaniyası üçün cəmi 22 gün ayrılmışdır. Amma Fransada təşviqat dövrünün cəmi 15 gün olmasını ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosu normal hesab edir. Bu, əlbəttə, absurddur. Məsələn, Danimarkada həmin təşviqat dövrü 11 gün, Polşada 15 gün, Serbiyada 20 gün, Latviyada 20 gündür və s.
ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun müşahidəçilər missiyasının rəhbəri statusunda Azərbaycana gəlmiş xanım Tana de Zuluetanın Azərbaycan haqqında elementar təsəvvürü yox idi. Ölkəmizə gəlməsi ərəfəsində o, bizim İtaliyadakı səfirimizlə görüşmüşdür. Onu Azərbaycanın coğrafiyası, tarixi, onun xalqı və qonşu ölkələrlə münasibətlərimizin necə olması, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin səbəbləri, ölkəmizin iqtisadi vəziyyəti və bir sıra başqa məsələlər maraqlandırdı. Təkcə bu fakt onu göstərir ki, xanım Zuluetanı real vəziyyətlə əsla tanış olmadığı bir ölkəyə ezam etmişlər. Belə bir fikir yaranır ki, o, məxsusi olaraq seçkilərin hörmətdən salınması üzrə konkret vəzifəni yerinə yetirmək üçün seçilmişdi. Bu fikir onunla təsdiqlənir ki, oktyabrın 10-da səslənmiş bəyanatın mətni bizə 9 oktyabr seçkilərindən bir neçə gün əvvəl məlum idi.
Bizə məlumdur ki, ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları Bürosunun bəyanatı elan ediləndən sonra Avropa İttifaqı ölkələrinin Bakıdakı səfirləri Avropa strukturlarından olan müşahidəçilər missiyasının bəzi üzvləri ilə görüşmüşlər. Onlar birgə müşavirədə faktların həyasızcasına təhrif edilməsindən, habelə sənədin birtərəfli hazırlanmasından narazı olduqlarını və hiddətləndiklərini bildirmişdilər. Azərbaycanda akkreditə edilmiş bəzi diplomatik missiyaların rəhbərləri isə bu opusa çox sərt münasibət bildirmiş, onu Aİ-nin Vilnüs zirvə görüşü ərəfəsində Avropa İttifaqının Azərbaycanla münasibətlərini pisləşdirməyə yönəlmiş açıq provokasiya adlandırmışdılar.
Məlumdur ki, prinsipcə ideal seçkilər olmur. Müəyyən
narazılıqlar, pozuntular və nöqsanlar həmişə
və hər yerdə olur. Əgər belə
hallar ayrı-ayrı fraqmentlərdirsə, üstəlik
ümumi vəziyyətdən istisnadırsa, onda ümumi
kontekstdən çıxarılmış detalları qabartmaq
və onları son nəticə kimi qələmə verərək
ümumiləşdirmək nə dərəcədə əsaslıdır?
Məsələyə bu cür yanaşma apriori ədalətli
ola bilməz. Bu yanaşma
qeyri-sağlam məqsədləri reallaşdırmağa
yönəlmişdir.
Başqa bir misal. Qərb mətbuat azadlığı məsələlərini
daim aktuallaşdırır, media strukturları ilə necə
işləmək lazım olduğunu bizə öyrədir.
Bizdə belə bir problem yoxdur. Azərbaycanda mətbuat azaddır və
informasiyanın yayılması, mövcud xəbər
resurslarının ictimailəşdirilməsi, kimə aid
olmasından asılı olmayaraq sensasiyalı materialların
yayılması azadlığı baxımından heç bir
çətinlik yoxdur. Bununla belə, biz Qərb
dairələrinin təzyiqini vaxtaşırı hiss etməyə
məcburuq, hərçənd bu müstəvidə də tərəfdaşlarımızın
özlərində media strukturlarının
azadlığının vəziyyətinə nəzər
salmağa dəyərdi.
Sizə təzə
bir nümunədən danışım: keçən həftə,
oktyabrın 10-da Amerika Jurnalistləri Müdafiə Komitəsi
Prezident Barak Obama administrasiyasını mediaya təzyiq
göstərməkdə rəsmən ittiham etmişdir. Həmin komitə "Obama administrasiyası və mətbuat"
adlı xüsusi məruzə dərc etmişdir. Bu məruzədə ABŞ rəsmi dairələri
tərəfindən jurnalistlərin hökumətin fəaliyyəti
barədə məlumatlardan istifadə etməsinə necə əngəl
törədilməsi açıq-aşkar
yazılmışdır.
Yeri gəlmişkən, bu sənəd müəlliflərin
istinad etdiyi faktlar baxımından çox maraqlıdır. Sənəddə mətbuat
nümayəndələrinin legitim hərəkətlərinin
volyuntaristcəsinə cinayətlərə bərabər
tutulması, informasiya toplamağa çalışan jurnalistlərin
imkanlarının necə məhdudlaşdırılması,
onların hansı təqiblərə məruz qalması və
s. məsələlərdən bəhs edilir. Məruzədən
faktiki olaraq belə çıxır ki, ölkənin rəsmi
dairələri mətbuatı hökumət
qulluqçularından, işgüzar dairələrdən təcrid
etmək üçün nə mümkündürsə edirlər.
Belə çıxır ki, ABŞ-da mətbuat
o qədər də azad deyilmiş. Avropanın
aparıcı ölkələrində də analoji vəziyyət
yaranmışdır, həmin ölkələrdə mass-media
nümayəndələri izlənilir, təqiblərə məruz
qalır, təhdidlər və divan tutulması halları ilə
üzləşirlər.
Başqa bir misal. ABŞ lap yaxın günlərdə
federal hökumətin işinin dayandırılmasına istinad
edərək BMT-dən xahiş etmişdir ki, bu ölkədə
insan hüquqları ilə bağlı vəziyyətin, o
cümlədən Milli Təhlükəsizlik Agentliyi (MTA) tərəfindən
sui-istifadə hallarına dair ittihamların ilk ciddi müzakirəsi
təxirə salınsın. BMT MTA tərəfindən
izləmə, seçmə qətllər, immiqrasiya
islahatı, vətəndaşların seçki
hüquqları, kütləvi həbslər kimi mühüm məsələlərin
və digər, bunlardan heç də az kəskin
olmayan problemlərin müzakirəsini təxirə salmağa
məcbur edilmişdir. Amerika Vətəndaş
Azadlıqları İttifaqının rəhbərlərindən
biri C.Dakvar "Reuters" xəbərlər agentliyinə
müsahibəsində bu faktı təsdiqləmişdir.
BMT-nin "Amnesty International" təşkilatının
Cenevrədəki nümayəndəliyinin rəhbəri Piter
Splinter də bu fikirdədir. P.Splinter Amerika
KİV-lərinə müsahibəsində bildirmişdir ki,
insanların uzun müddət birnəfərlik kameralarda
saxlanması, ölüm cəzası və ya "terrorizmə
qarşı müharibə" ilə bağlı bir sıra
məsələlər kimi ciddi problemlər ABŞ-da yetərincə
çoxdur.
Sual
olunur: ABŞ-da insan hüquqları ilə bağlı bu və
digər ciddi problemlər olduğu halda, yaxşı
olmazdımı ki, Amerika hökuməti əvvəlcə
öz evində qayda yaratsın, sonra isə başqa dövlətlərin
necə yaşamalı olduqlarını onlara öyrətsin?!
1News.az:
İkili standart təzahürlərinə rəsmi
Bakının reaksiyası necədir? Üstəlik, bəzən
belə hallara təkcə beynəlxalq təşkilatlar deyil,
ayrı-ayrı dövlətlərin rəsmi orqanları da yol
verir...
- Beynəlxalq
təşkilatların, digər ölkələrin nümayəndələrinin,
bizim tərəfdaşlarımızın verdiyi qiymətlər,
tövsiyələr və hərəkətlər, əlbəttə,
əgər onlar obyektiv və konstruktivdirsə, bizim
üçün həmişə əhəmiyyətlidir. Tənqid
də, əgər o yerindədirsə və gerçək mənzərəni
təhrif etmirsə, bizim üçün az
əhəmiyyət kəsb etmir. Biz dünya
birliyinin təcrübəsində toplanmış ən
yaxşı, mükəmməl məqamları mənimsəməyə
hazır və bu əzmdə olduğumuzu heç vaxt gizlətməmişik.
Demokratik quruluş məhz elə bir sferadır ki, bizim
oraya böyük marağımız vardır. Avropa dövlətlərinin,
ABŞ-ın təcrübəsi bizim üçün
maraqlı olmaqla bərabər, həm də ibrətamizdir.
Lakin qazanılmış praktikanı tətbiq
etməyin ən optimal metodologiyası milli xüsusiyyətlərin,
ölkənin inkişaf spesifikasının və bir sıra
başqa mühüm tərkib hissələrin nəzərə
alınmasının ardıcıl sistemidir. Yəni, müvafiq hazırlıq, nəhayət zəruri
zəmin olmadığı halda başqasının təcrübəsini
kor-koranə tətbiq etməyə cəhd göstərmək
olmaz.
Son illərdə ölkəmizdə demokratik mənəviyyat
nəzərəçarpacaq dərəcədə möhkəmlənmişdir
və bu, bizim gerçəkliyin çox mühüm
aspektidir.
Fikir verin, Azərbaycan dövlətinin başçısı
ictimai, sosial-iqtisadi sahələrdə şəffaflıq
şəraiti yaradılmasını nə qədər vacib
hesab edir! Bu şəffaflıq insanlarla rəsmi
orqanlar arasında münasibətlərin formatını dəyişmək,
münasibətlərdə etimadı təmin etmək
üçün çox vacibdir.
Beynəlxalq əlaqələr praktikasında etimad,
insanlar arasında münasibətlərdə olduğu kimi,
vacib substansiyadır. Buna görə də müəyyən tərəflər
etimaddan sui-istifadə etməyə, uzun illər boyu
formalaşmış münasibətləri lüzumsuz
sınaqlara məruz qoymağa başlayanda tərəfdaşlığı
mürəkkəbləşdirən problemlər yaranır.
Məsələn, Azərbaycan ilə ABŞ-ın
münasibətləri təkcə dostluq münasibətləri
deyil, həm də zamanın sınağından
çıxmış strateji münasibətlərdir. Biz strateji tərəfdaşlarıq
və buna müvafiq olaraq Amerika tərəfinin prezident
seçkiləri barədə rəyi rəsmi Bakı
üçün çox vacibdir. Təəssüflə
qeyd etmək lazım gəlir ki, bizə aydın olmayan səbəblər
üzündən ABŞ Dövlət Departamenti gerçəkliyə
əsla uyğun olmayan rəy səsləndirmişdir.
Mən ABŞ-ın rəsmi orqanının bu cür hərəkətlərini
bizim tərəfdaşlığımızda qeyri-səmimilik,
amiranə tərzdə bizim nə üçün onun
göstərdiyi ssenari üzrə
yaşamadığımızı irad tutmaq cəhdi hesab edirəm.
Belə güman etməyə əsas yoxdur ki, ABŞ
xarici siyasət idarəsinin Azərbaycanda keçirilən
seçkilərə bu cür qərəzli qiymət verməsinin
səbəbləri olduğunu düşünməyə əsas
yoxdur. Azərbaycan tərəfi anlaşılmazlıqlar
yaranmasını və ya seçicilərin
narazılığını istisna etmək üçün
bütün məqamları, ən xırda detalları, hətta
mümkün fors-majorları da nəzərə
almışdır. Seçki
kampaniyalarının gedişində həmişə qeyri-adi
vəziyyətlər yaranır, narazı adamlar üzə
çıxır, kazus halları olur. Buna
baxmayaraq, son seçkilərdə ümumi mənzərəni
korlaya və ya bütün prosesi pisləmək
üçün əsas verə biləcək heç bir
hadisə olmamışdır.
Çox xoşdur ki, xarici müşahidəçilərin
böyük əksəriyyəti bu prosesi lazımi səviyyədə
aparmağa imkan vermiş səyləri, təşkilati
işin hazırlanmasını və onun bütün
kompozisiyasını yüksək qiymətləndirmişdir.
Bir
mühüm detala diqqətinizi cəlb etmək istərdim:
seçkilər günü düz saat 15.00-da Azərbaycan
Respublikası Mərkəzi Seçki Komissiyasının sədri
Məzahir Pənahov gözlənilmədən brifinq
keçirdi. Brifinq zamanı o, ayrı-ayrı
seçki məntəqələrində baş vermiş bir
neçə hüquqazidd faktı elan etdi. Şəmkir rayonundakı seçki məntəqələrinin
birində müxalifət qəzetlərindən birinin nümayəndəsi
məntəqəyə soxulmuş və seçki prosesini
pozmağa cəhd göstərmişdir. Orada
məsələ yerindəcə araşdırılmış
və eksses aradan qaldırılmışdır.
MSK sədri öz operativ məlumatını başa
çatdırmağa macal tapmamış, Qərb KİV-lərindən
birinin brifinq zalında olan nümayəndəsi həmin
insidentin detalları barədə Məzahir Pənahova suallar
yağdırmışdır. Dərhal oradakı adamların
hamısına, elə MSK sədrinin özünə də
aydın oldu ki, bu qadın jurnalist hazırlanmış təxribatdan
xəbərdar imiş, çünki o, ehtiyatsızlıq edərək
həmin insidentin elə detallarını söyləmişdi
ki, hadisə yerindən 300 kilometr məsafədə bunları
bilə bilməzdi.
Başqa bir misal. Oktyabrın 9-da müxalifətçi
qruplar sosial şəbəkələrdə və Youtube-da səsvermə
qutularına bülletenlər atılmasından, "karusellərdən"
bəhs edən videoçarxların köməyi ilə və
başqa vasitələrlə seçkiləri gözdən
salmaq kampaniyasına rəvac vermişdilər. Lakin bu kampaniyanın təşkilatçıları
texniki detalları unutmuş və elə həmin detallar
saxtakarları ifşa etmişdir. Videoçarxlar
Youtube videokanalında oktyabrın 8-də, yəni, seçkilərdən
bir gün əvvəl yerləşdirilmişdi. Qəribədir, deyilmi?
Seçkilərin nəticələrinin qabaqcadan yerləşdirildiyi
mobil qurğular barədə məsələyə də
aydınlıq gətirmək istəyirəm. Bu təhrikçi
hərəkət hazırda hüquq-mühafizə
orqanları tərəfindən respublika Mərkəzi
Seçki Komissiyası ilə birlikdə
araşdırılır və təqsirkarlar qanunamüvafiq
surətdə məsuliyyətə cəlb ediləcəklər.
Seçkilər günü barışmaz müxalifətin
nümayəndələri tərəfindən bir sıra
seçki məntəqələrində çoxsaylı
hüquqazidd və təhrikçi hərəkətlər
törədilmişdir. Komissiyaların üzvləri bütün
bu faktları protokollaşdırmış və
araşdırılmaq üçün Mərkəzi
Seçki Komissiyasına göndərmişlər.
Qara piarın, digər təhrikçi texnologiyaların
təbliğat və əks-təbliğat vasitələri və
üsulları hamıya məlumdur. Bu arsenala heyrətlənməyə
dəyməz. Səsvermənin, seçki
mübarizəsinin gedişində hər kəs nəyə
inanırsa və ya nəyə ümid bəsləyirsə,
onu seçir. Ola bilsin ki, bunu adi hal hesab
etmək lazımdır. Lakin ehtiyatlı tərpənərək
prosesin qüvvədə olan qanunvericiliyə tam uyğun
keçməsi üçün mümkün olan bütün
tədbirləri görmüş MSK-nın mövqelərinə
köhnə vaxtların dəniz döyüşünə xas
olan taktiki üsuldan istifadə edərək qərəzli
hücum çəkilməsini görəndə soruşmaq
istəyirsən: nə üçün və nəyin xatirinə
rənglər qarışdırılır və qərəzli
mənfi rəy yaradılır?
Bir mühüm məlumatı nəzərinizə
çatdırmaq istəyirəm. Bizə məlumdur ki,
ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları
Bürosu heç də müstəqil təşkilat deyildir
ki, müstəqil fəaliyyət göstərsin. O, bir
gözü ABŞ-a baxaraq hərəkət edir. Bu təşkilatın əvvəllər də Azərbaycanda
seçkilərə qeyri-obyektiv, qərəzli rəy verərkən
ABŞ-dan aldığı konkret göstərişləri əsas
tutduğunu bildiyimizə görə biz onu prezident seçkilərinə
dəvət etmək fikrindən uzaq idik. Lakin
Azərbaycan tərəfi ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və
İnsan Haqları Bürosunu ABŞ-ın məsləhəti
ilə dəvət etmişdi. Sonradan məlum oldu ki,
ABŞ Dövlət Departamentinin və ATƏT-in Demokratik Təsisatlar
və İnsan Haqları Bürosunun hesabatları bir-birinin
eynidir. Bu, etimaddan açıq-aşkar
sui-istifadədir.
ATƏT-in Demokratik Təsisatlar və İnsan Haqları
Bürosu dəfələrlə nümayiş etdirmişdir
ki, onun tutduğu mövqe kənardan diktə edilir. Bu fakt bizim həmin
təşkilatla əməkdaşlığa son
qoymağımıza əsas verir.
APA:
Seçkilər başa çatdı. Siz
post-elektoral dövrdə iqtidar ilə müxalifət
arasında münasibətlərin inkişafını necə
proqnozlaşdırırsınız?
-
Seçki kampaniyaları ölkənin milli maraqlarının
üstün gəlməsi naminə siyasi qüvvələri
birləşdirməyə xidmət etməlidir. Sağlam cəmiyyətdə məsələnin bu
cür qoyuluşu normal və təbii hesab edilir. Tərəflərin bir-birinə opponent olması
heç də onların arasında sədd çəkilməsi,
antaqonizm və xüsusən düşmənçilik nəzərdə
tutmur.
Təəssüf ki, bizim şəraitdə bunun əksini,
yəni pisin ən pisini müşahidə etməyə məcburuq. Radikal
müxalifət artıq 20 ildən çox müddətdə
konstruktiv dialoqa getmək istəmir. O, əvvəlki kimi,
yenə də pisliyin kökünü özündə,
özünün hakimiyyət uğrunda aqressiv mübarizə
metodlarında deyil, işləməyi, ölkədə
sabitliyə və inkişafa təminat verməyi, Azərbaycanın
beynəlxalq mövqelərini möhkəmlətməyi bacaran
güclü iqtidarın olmasında axtarır.
İqtidar öz opponentlərinə dəfələrlə
bir masa arxasında əyləşərək dialoqa
başlamağı təklif etmişdir. Bu,
güclülərə yaraşan hərəkətdir və
iqtidar bunu nümayiş etdirir. Cavabında
isə həmişə anlaşılmaz arqumentlər gətirilir,
yersiz şikayətlər və qeyri-adekvat ritorika səslənir.
Dialoqun baş tutmamasına səbəb yenə də
bizim opponentlərin əsassız ambisiyalarıdır. Axı radikal
müxalifətin elektoral dəstəyi yoxdursa, buna görə
iqtidarı nə üçün təqsirləndirmək
lazımdır? Əvvəlki illər ərzində
bu düşərgənin sosial bazası göz
qabağında əriyib getmişdir, çünki cənab
radikallar onilliklər boyu gərəksiz işlərlə məşğul
olmuşlar. Onlar fəaliyyət
proqramının ideoloji tərkib hissəsini müəyyən
edə bilməmiş, islahatlar proqramına alternativ quruculuq fəaliyyəti
konsepsiyasını işləyib hazırlamamışlar.
Bəs bu cür qeyri-müəyyən şəraitdə
onlar ardıcıllarını öz tərəflərinə
necə cəlb etmək niyyətində idilər?
Elektorat real ideoloji məqsədlərə, onlara nail
olmağın hədəf və vasitələrinə, həyatın
ayrı-ayrı sahələrində islahatların layihələrinə
səs verir. İqtidar bunu həm bəyan edir, həm də həyata
keçirir.
Barışmaz müxalifətin dəyişməz liderləri
ölkəmizin uğurlarını, islahatlar proqramının
yekunlarını təkzib edir, amma əvəzində heç
nə təklif etmirlər. Onların heç bir
idarəçilik təcrübəsi və potensialı,
elektoral dəstəyi olmadığı halda yalnız hakimiyyət
istəyirlər. Axı qeyri-real, absurd vədlər
verən namizədə hansı seçici səs verər?
Ölkənin İctimai Kanalında aparılmış
televiziya debatları göstərdi ki, bu müxalifətçilər
sivil mübarizəyə yenə də hazır deyildirlər. Onlar real
seçkiqabağı platforma təklif edə bilmədilər,
çünki sırf demaqogiyaya qurşandılar, halbuki favorit
namizədin vəkilləri həmin namizədin perspektivdə
nəyi və necə planlaşdırdığını
aydın və anlaşıqlı şəkildə izah etdilər.
Görünür, tarix və barışmaz müxalifətçilərin
kədərli təcrübəsi onlara heç nə öyrətməmişdir. Belə
olmasaydı, onlar köhnə səhvlərini yenidən təkrar
etməzdilər.
Seçkilərin
nəticələrinə fikir verin: İlham Əliyev 84,55 faiz, Milli Şuranın namizədi isə cəmi
5,77 faiz səs toplamışdır. Bu, nəyi
göstərir? Onu göstərir ki,
ölkədə barışmaz müxalifətin tərəfdarlarının
sayı 150 min nəfərdən bir qədər çoxdur.
Passivini hesablamağa məcbur olanların ciddi
düşünmələri üçün bu, çox
maraqlı məlumatdır.
Radikal müxalifətin dəyişməz liderləri
müvafiq nəticələr çıxarmalı və
başa düşməlidirlər ki, radikalizm, aqressivlik
heç bir nəticə verməyəcəkdir. Bu, dar
dalandır. Bu müxalifət hətta
özünün azsaylı tərəfdarlarını da itirəcəkdir.
Artıq başa düşmək lazımdır
ki, həm məsuliyyətli hökumət, həm də rəqabətqabiliyyətli
müxalifət fəaliyyətdə olan demokratik cəmiyyətin
ən mühüm tərkib hissələridir. Lakin rəqabət hüquqazidd texnologiyaların
artmasına, ictimai asayişin pozulmasına, təcavüzkar hərəkətlərə
gətirib çıxarmamalıdır.
Azərbaycanın siyasi sisteminin təkmilləşdirilməsi
və müxtəlif sosial qrupların mənafelərini əks
etdirən siyasi qüvvələrin tarazlığına əsaslanan
siyasi sabitliyin təmin edilməsi normal fəaliyyət göstərən
müxalifət institutu olmadan mümkün deyildir. Lakin
müxalifət bu məsul rola həm ideoloji cəhətdən,
həm də praktiki baxımdan tam hazır olmalıdır.
Quruculuq missiyası yalnız konstruktiv müxalifətə
xasdır. Dövlət quruculuğunda, milli cəmiyyət, vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğunda, quruculuq prosesində iştirak
etmək yalnız ona xasdır.
Barışmaz müxalifət düşərgəsindən
olan funksionerlərin hərəkətləri onu göstərir
ki, bu qüvvə öz resursunu tükətmişdir. Onun ön
sıralarında gedənlərin əksəriyyəti
1990-cı illərin əvvəllərində hakimiyyətdə
olmuş adamlardır. Onlar hakimiyyəti
itirəndən sonra "narazıları" öz ətrafına
toplayaraq partiyalara rəhbərlik etməyə
başlamışlar. Onlara xas olan qüsurlu
dünyagörüşü, təhrif edilmiş mənəvi
dəyərlər, xalqımız milli müstəqillik əldə
edəndən sonra onun qarşısında duran yeni vəzifələrə
uyğun olaraq yeniləşməyi bacarmaması bu düşərgəni
"yeni qüvvələr" axınına ümid bəsləmək
imkanından məhrum edir.
Bizim narazılara xas olan səciyyəvi bir xüsusiyyətə
diqqət yetirməyə bilmərəm. Onlar bir fikirdən
heç cür əl çəkə bilmirlər ki, guya həqiqi
demokrat olmaq yalnız onlara xasdır, başqa heç kimə.
Artıq neçə ildir ki, bu insanlar özlərini
siyasi qüvvələrin demokratik cinahının nümayəndələri
adlandırır, hərçənd onların mövqelərində
həmişə demokratiyaya diametral əks olan xüsusiyyətlər
və keyfiyyətlər üzə çıxır. "Demokrat" anlayışını gözdən
salmamaq üçün onların özlərinə obyektiv
qiymət verməsinin vaxtı çatmışdır.
Əgər Azərbaycan müxalifətçilərinin hərəkətlərinə
hamılıqla qəbul edilmiş norma və
standartlar prizmasından nəzər salsaq, demokratiyanın təntənəsindən
deyil, onun sosial xəstəliklərindən danışmaq
üçün hər cür əsas vardır.
İqtidar ilə müxalifətin qarşıdurması
ilk baxışdan həmişə nüfuz, imkanlar, resurslar uğrunda,
nəhayət hakimiyyətin özü uğrunda mübarizədən
ibarətdir. Lakin bu mübarizə ağılla, sivil şəkildə
və ən başlıcası, məsuliyyətlə
aparılmalıdır. Çünki
sağlam qüvvələrin maraqları prizmasından baxanda
həmişə milli maraqların aliliyi kimi nəcib məqsəd
görünür.
Trend: Bir
halda ki Siz milli maraqlardan söz açdınız, bir məqamı
dəqiqləşdirmək lazımdır: seçilmiş Prezident İlham
Əliyev and içəndən və öz vəzifələrinin
icrasına başlayandan sonra ölkənin xarici siyasət
kursunda dəyişikliklər gözləməyə dəyərmi?
- Son illərdə
ölkəmiz qonşu dövlətlərlə, Qərb
ölkələri, müsəlman dünyası ilə olduqca
konstruktiv münasibətlər qurmuşdur. Tərəfdaşlarımızla
dialoqda qarşılıqlı anlaşma prinsipi
üstünlük təşkil edir. Bu, gələcək
xarici əlaqələr üçün çox əhəmiyyətlidir.
Qarşılıqlı fəaliyyətin
konstruktiv xarakteri ölkəmizə geniş
üstünlüklər kompleksi, əmtəə dövriyyəsinin
imkanını, inteqrasiya potensialının artmasını, əməkdaşlığın
əhatə dairəsinin genişlənməsini vəd edir.
Ermənistan istisna olmaqla, qonşu ölkələrlə
münasibətdə Azərbaycanın problemləri yoxdur. Beynəlxalq
mövqelərin möhkəmlənməsi məhz diplomatik
arxa cəbhənin möhkəmlənməsinə şərait
yaradır, bu isə Qarabağ probleminin həlli
baxımından çox vacibdir. Getdikcə
daha çox ölkə bizim ərazi probleminin mahiyyətini
başa düşür.
Fikir verin ki, Azərbaycan beynəlxalq məkanlarda təcavüzkar
ölkəni ardıcıl olaraq sıxışdırır. Bu, onun sayəsində
baş verir ki, dostlarımızın, strateji tərəfdaşlarımızın
sıraları ilbəil genişlənir. Onlar
beynəlxalq sammitlərdə, BMT-nin, digər nüfuzlu beynəlxalq
təşkilatların kuluarlarında, yüksək səviyyəli
iclaslarda rəsmi Bakının mövqeyini dəstəkləməyə
hazır olduqlarını göstərirlər.
Qitə
ölkələri, Avropa İttifaqının subyektləri ilə
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq,
NATO-nun iştirakı ilə "Şərq tərəfdaşlığı",
"Sülh naminə tərəfdaşlıq"
proqramlarının əsaslı dəstəklənməsi,
Qoşulmama Hərəkatında təmsil olunmuş dövlətlərlə
münasibətlərin inkişafı xətti hökmən
davam etdiriləcəkdir.
Müsəlman dünyası dövlətləri ilə
strateji qarşılıqlı fəaliyyətin hələ
reallaşmamış potensialı da böyükdür. Burada da
mümkün və konstruktiv tədbirlərin sərhədləri
genişləndiriləcəkdir.
Beynəlxalq aləmdə fəaliyyətin intensivləşdirilməsi
zərurəti Azərbaycan dövlətinin aydın və səlis
xarici siyasəti olmaqla köhnə və yeni tərəfdaşlarla
yaxınlaşmanın nəticəsi olan böyük müsbət
imkanların artması ilə bağlıdır. Bizim dünya
birliyinin subyektlərinə təklif ediləsi dəyərlərimiz
vardır. Buna müvafiq olaraq onlardan əxz
olunmasını vacib hesab etdiyimiz dəyərlər də
çoxdur. Buna görə də tərəfdaşlarımıza
və səmimi dostlarımıza doğru hərəkətimiz
dinamik şəkildə artacaqdır.
AzərTAc: Məlum səbəblər
üzündən ölkəmizin xarici siyasəti bu siyasətin
vektorlarının qurulmasında Qarabağ problematikasından
çıxış etməyə məcburdur. İstisna
deyildir ki, bəzi ölkələr erməni-türk
barışığı ilə əlaqədar sürpriz etmək
həvəsindən əl çəkməmişlər.
Hər halda beynəlxalq mətbuata bu barədə
informasiya sızır. Bu halda rəsmi
Bakının reaksiyası necə olacaq?
- Sizin
sualınızın predmeti indi son dərəcə
aktualdır. Qərbdəki bəzi dairələr
həqiqətən bu məsələni qabartmaqdan əl
çəkmirlər. Onlar erməni-türk
barışığı problemlərini beynəlxalq gündəmə
bizim tərəfimizdən güzəştlər formatında
qaytarmaq istəyirlər. Bizdə olan məlumata
görə, ayrı-ayrı dövlətlər bu niyyəti həyata
keçirmək üçün Türkiyənin siyasi rəhbərliyinə
təzyiq göstərirlər. Söhbət
Sürix protokollarının reanimasiyasından gedir. Ölkəmiz bu prosesi diqqətlə izləyir və
əgər Ermənistan-Türkiyə sərhədinin
açılması Qarabağ münaqişəsinin tənzimlənməsi
ilə uzlaşdırılmadan bu məsələ qoyularsa, Azərbaycanın
reaksiyası son dərəcə mənfi olacaq və adekvat tədbirlər
görüləcəkdir. Ermənistan-Türkiyə
barışığının birtərəfli qaydada
olmaması üçün nə mümkündürsə edəcəyik.
Bizim kifayət qədər təsir vasitələrimiz
vardır. Biz Ermənistanın təcrid
olunmuş vəziyyətdən çıxmasına imkan verməmək
üçün regional qüvvələr nisbətinə təsir
göstərmək iqtidarındayıq.
Dünya birliyindən, tərəfdaş ölkələrdən
beynəlxalq hüququn müddəalarına riayət
olunmasını tələb etmək bizim təbii
hüququmuzdur.
Ermənistan Azərbaycan torpaqlarını 20 ildən
artıqdır ki, işğal altında saxlayan, regional təhlükəsizliyə
təhdid doğuran, beynəlxalq asayişi pozan, yeni risklər
və problemlər yaradan təcavüzkar ölkədir. Buna görə də əgər ona təcrid
olunmuş vəziyyətdən çıxmaq
üstünlüyü verilərsə, bu, bütün
qonşu dövlətlər üçün hökmən
ciddi sarsıntılara, təhdidlərə gətirib
çıxaracaqdır.
Türkiyənin xarici işlər naziri Əhməd
Davudoğlu bu yaxınlarda bəyan etmişdir ki, Ankara rəsmi
Bakının qarşısında götürdüyü
öhdəlikləri dəyişməyəcək, Azərbaycanın
işğal edilmiş torpaqları azad olunmayınca Yerevanla
yaxınlaşmaya getməyəcəkdir. Bu, beynəlxalq
hüququn tələblərinə, bizim gözləntilərimizə,
Türkiyənin ədalətli mövqeyinin dəyişməzliyinə
inamımıza uyğun olan obyektiv mövqedir. Təəssüf ki, bəzi Qərb dövlətləri
bununla barışmaq istəmir, təcavüzkara dəstək
verir, hiddətləndirici qeyri-adekvatlıq və riyakarlıq
nümayiş etdirərək onun nazı ilə oynayırlar.
Dünya birliyi, Yerevanın donorları təcavüzkarı şirnikləndirməməli, beynəlxalq hüququn mövqeyində olmalıdırlar. Azğınlaşmış və təcavüzkar əhval-ruhiyyəli Ermənistanı öz qonşularının dinc, sakit və təhlükəsiz yaşamaq hüququna hörmət etməyə, işğal olunmuş torpaqları azad etməyə yalnız bu cür məcbur etmək olar.
Tamamilə aydındır ki, Yerevan xaricdəki himayədarlarının xoş münasibətindən istifadə etmək və Azərbaycanla diplomatik qarşıdurmada dönüşə nail olmaq istəyir. Ermənistan rəhbərliyi bu imkanı gördüyü üçün siyasi prosesi pozur, obstruksiyaya uyaraq daim vurnuxur. Əgər onun hipotetik xilas variantları olmasaydı, bəlkə də danışıqlar prosesində çoxdan irəliləyiş olardı.
Azərbaycan əvvəlki kimi, yenə də bu problemin dinc yolla həllinə nail olmaq əzmindədir. Bu yol Azərbaycanın beynəlxalq birlik tərəfindən tanınmış mövcud dövlət sərhədlərinin bütövlüyünün təmin edilməsini nəzərdə tutur. Şübhəsiz, beynəlxalq hüququn aliliyi prinsiplərini rəhbər tutaraq səyləri real qarşılıqlı kompromislər ətrafında cəmləşdirmək lazımdır.
Ölkəmiz konstruktiv yanaşma ruhuna sadiq olduğunu dəfələrlə nümayiş etdirmişdir və erməni tərəfdən də adekvat mövqe gözləyir. Münaqişənin dinc yolla tənzimlənməsi imkanları hələ tükənməmişdir və bu imkanlardan istifadə etmək lazımdır. Lakin xalqın səbri də hüdudsuz deyildir.
Cənubi
Qafqaz problemlərinə maraq göstərən bütün tərəflərin,
o cümlədən Qərb dövlətlərinin bu həqiqəti
anlaması çox vacibdir.
Azərbaycan.-2013.-18 oktyabr.-S.4,5.