Yükdaşımaların
həcminin artması
iqtisadi inkişafın göstəricisidir
Statistikadan, rəsmi rəqəmlərdən
savayı sosial-iqtsiadi inkişafı təsdiqləyən,
səciyyələndirən digər amillər də var. Məsələn, sadəcə
müşahidə etməklə hər hansı ölkədə,
yaxud ərazidə inkişafın səviyyəsi
və istiqaməti barədə ilkin məlumata
malik olmaq mümkündür.
Və ya
insanların həyat səviyyəsi, əhval-ruhiyyəsi, hətta
ətrafdakılara münasibəti də həmin məkandakı
sosial-iqtisadi durumdan xəbər
verən şərtlərdir. Bu amillərin
sayını artırmaq da olar.
Biz isə qeyd etdiklərimizlə
kifayətlənib inkişafın nəticəsi sayıla bilən
başqa şərtdən -
yükdaşımalardan qısa məlumat verəcəyik.
"Yollar
iqtisadiyyatın damarlarıdır" ifadəsi çox işlənsə də, kifayət qədər
uğurlu bənzətmə olduğu üçün
biz də ondan istifadə
etmək məcburiyyətindəyik. Həqiqətən, istər
avtomobil, istərsə də dəmir
yolları olsun, onlarsız heç
bir inkişaf mümkün deyil. Bu mənada təkrarladığımız
bənzətmənin davamı olaraq deyə
bilərik ki, əgər yollar
iqtisadiyyatın damarlarıdırsa, həmin yollarla
daşınan yüklər iqtisadiyyatın qanıdır.
Əbəs deyil ki, bu və ya digər regionu sosial-iqtisadi cəhətdən
inkişaf etdirmək qərarı veriləndən
sonra ilk növbədə,
ərazinin yolları abadlaşdırılır, yaxud yenidən qurulur. Bu isə o deməkdir ki, yol çəkilişi
təkcə infrastruktur yox,
həm də iqtisadi məsələdir.
Elə ölkəmizin maddi imkanlarının
artmağa başladığı ilk dövrlərdə irihəcmli sərmayələrin
yol tikintisinə yönəldilməsinin əsas
səbəbi də bu olmuşdur.
İndi Azərbaycanın elə bir
ərazisi yoxdur ki, orada yollara xüsusi
diqqət verilməsin. Bütün istiqamətlərdə respublika
əhəmiyyətli avtomagistralların müasir
tələblər səviyyəsində yenidən
qurulmasının başa çatmaq
üzrə olduğu bugünkü
gündə artıq kəndlərarası yolların çəkilişinə
başlanmışdır və hazırda bu
istiqamətdə genişmiqyaslı işlər görülür. Xüsusən,
regionlarda, eləcə də Bakıətrafı
qəsəbələrdə iri
yaşayış məntəqələrini birləşdirən
yolların çəkilişi böyük
vüsət almışdır və hətta həmin
yolların xeylisinin inşası artıq başa çatmışdır. Başqa sözlə desək, yolu
abad olan ərazilərin
özlərinin də abad olmaları üçün zəmin
yaranmışdır. Elə ölkədə
yükdaşımaların həcminin aydan-aya
artmasının bir səbəbi də budur. İqtisadi
inkişafın sübutu olan
bu artımın həcmi isə heç də az deyil.
Dövlət Statistika Komitəsinin cari ilin 8 ayı üzrə
açıqladığı rəqəmlərdən məlum
olur ki, bu dövr ölkə ərazisində
144,5 milyon ton yük daşınmışdır. Bu isə ötən ilin müvafiq dövründəkindən 2,6 faiz çoxdur. Diqqətçəkən
faktlardan biri də budur ki, daşınan qeyri-neft yüklərinin həcmi 6,6 faiz artaraq 101,9 milyon tona
çatmışdır. Bu göstəricini
ölkədə qeyri-neft sektorunun
inkişafına yönələn tədbirlərin nəticəsi
kimi də qəbul etmək olar. Azərbaycanda dəmir yolu
nəqliyyatının ahəngdar işləməsinə baxmayaraq, daşınan yüklərin
yarıdan çox hissəsinin - 57,7 faizinin avtomobillərin payına düşməsi
isə bilavasitə regionların inkişafı ilə
bağlıdır. Qalan yüklərin
26,6 faizi boru kəməri,
10,3 faizi dəmir yolu,
5,4 faizi dəniz nəqliyyatı vasitələri
ilə daşınmışdır.
Yanvar-avqust aylarında qeyri-dövlət bölməsində
yük daşınmasının həcmi
də xeyli (4,3 faiz)
artmışdır. Bu bölməyə məxsus
nəqliyyat vasitələri ilə yük
daşımalarının payı ümumilikdə nəqliyyat
sektorunda 75,3 faiz təşkil
etmişdir.
Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatında da bildirilir ki,
hesabat dövründə dəmir yolu nəqliyyatı ilə yük
daşınması 14,9 milyon ton olmuşdur. Yəni, orta hesabla sutkada
654 vaqon yüklənmiş, 581 vaqon boşaldılmışdır. Sutka ərzində dəmir yolunun
şimal istiqaməti üzrə 24,6 min ton, qərb istiqaməti
üzrə 6,3 min ton
və cənub istiqaməti üzrə 5,9 min
ton yükləmə işləri yerinə
yetirilmişdir.
Sözügedən aylarda dəniz nəqliyyatı ilə yük daşınmalarında da
artım qeydə alınmışdır. Belə ki bu dövr
dəniz nəqliyyatı ilə 7,8 milyon ton yük
daşınmışdır. Onun 57,1 faizini neft, 42,9 faizini quru yüklər təşkil
etmişdir. Ölkənin limanlarında 8 milyon ton yükləmə-boşaltma
işləri həyata keçirilmişdir.
Ümumilikdə
ölkə üzrə yükdaşımalardan 265,6 milyon manat gəlir əldə
edilmişdir ki, bu da ötən ilin müvafiq
dövründəkindən 6,3 faiz çoxdur.
Azərbaycan.- 2013.- 13 oktyabr.- S.7.