Uğurlu xarici
siyasət strategiyasının Azərbaycan modeli: nailiyyətlər
və perspektivlər
Azərbaycan
xalqının zəngin dövlətçilik tarixinin
olmasına baxmayaraq, iki yüz ilə yaxın bir dövr ərzində
çar Rusiyasının və sonradan SSRİ-nin tərkibində
olması ölkəmizi dünyanın siyasi xəritəsində
suveren mövcudluqdan və müstəqilliyin ən əsas
atributlarından olan xarici siyasi fəaliyyətdən məhrum etmişdi.
Xalq Cümhuriyyətinin mövcud olduğu
qısa zaman kəsiyində həmin dövr üçün
xarakterik olan kəskin siyasi mühitdə Azərbaycan
diplomatlarının Paris sülh konfransında ölkəmizi
təmsil etməsinə və ölkəmizin dünyanın
siyasi xəritəsində yerinin və rolunun müəyyən
olunması istiqamətində gördükləri tarixi
işlərə baxmayaraq, sovet işğalı nəticəsində
milli müstəqillik yenidən itirilmişdir.
Qısaömürlü
olsa da, xalqımızın yaddaşında silinməz izlər
qoyan müstəqillik dövrünün ənənələri,
SSRİ-nin dağılmasından sonra Azərbaycan dövlətçiliyinin
və zəruri dövlət təsisatlarının, o cümlədən
xarici işlər nazirliyi
sisteminin qurulmasında əsas istinad mənbəyi olmuşdur.
Amma Xalq Cümhuriyyətinin süqutunu şərtləndirən
daxili və xarici təhlükələr müstəqilliyini
yenicə qazanmış Azərbaycan Respublikasını əhatə
etsə də, həmin dövrdə hakimiyyətdə olan
şəxslər tərəfindən tarixi təcrübədən
düzgün nəticə çıxarılmamış,
qeyri-peşəkar və strateji baxış olmadan daha
çox həvəskarcasına yürüdülən xarici
siyasət fəaliyyəti nəticəsində ölkəmiz
təcrid vəziyyətinə sürüklənmiş və
respublikamız ətrafında informasiya blokadası daha da daralmışdır.
Xarici
siyasət və diplomatik fəaliyyət mahiyyət etibarilə
ölkənin dost və müttəfiqlərinin
sırasını genişləndirməli və erməni təcavüzünün
qarşısını almaq üçün əlverişli
beynəlxalq mühit formalaşdırmalı olduğu halda, məsuliyyətsiz
addımlar sayəsində onsuz da çətinliklər burulğanında
çırpınan respublika ətrafında tamamilə əlverişsiz
diplomatik mühit formalaşdırılmışdır.
Keşməkeşli
tarixi dövrdə ümummilli lider Heydər Əliyevin Azərbaycan
xalqının israrlı təkidi ilə hakimiyyətə
qayıdışından sonra bütün sahələrdə
həyata keçirilən milli dövlətçiliyin
qurulması prosesi xarici işlər nazirliyi sistemini də əhatə
etmişdir.
Dahi və müdrik insanlar üçün xarakterik olan
strateji, uzaqgörən baxışa və dərin
düşüncəyə malik olan Heydər Əliyev tərəfindən
Azərbaycanın xarici siyasətinin strateji ana xəttinin
konturları cızılmışdır. Azərbaycanın
müstəqilliyinin itirilməsi və Xalq Cümhuriyyətinin
acı aqibətinin yenidən yaşanıla bilinəcəyi
bir şəraitdə ölkəmizin yaxın və uzaq tarixi
keçmişi, üzləşdiyi geosiyasi reallığı
dərindən təhlil edilərək ulu öndər Heydər
Əliyev tərəfindən formalaşdırılan xarici siyasət strategiyası ilk növbədə
respublikamızın milli maraqlarının aydın və dəqiq
şəkildə müəyyən edilməsini, bərabərhüquqlu,
daxili işlərə qarışmamaq və
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq
prinsipləri əsasında qonşu dövlətlər və
dünya birliyi ilə mehriban münasibətlərin
qurulmasını, eyni zamanda, Avratlantik inteqrasiya xəttinin
tutulmasını, uğurlu enerji və nəqliyyat
infrastrukturları diplomatiyası vasitəsilə uzunmüddətli
perspektivdə davamlı inkişafın əldə edilməsini,
xarici siyasətimizin manevr imkanlarının və strateji dərinliyinin
artırılmasını, ən əsası Ermənistanın
Azərbaycana qarşı təcavüzünün
məhəlli səviyyədən çıxarılaraq beynəlmiləlləşdirilməsini,
işğalın nəticələrini aradan qaldırmaq
üçün Ermənistana qarşı beynəlxalq siyasi təzyiqin
gücləndirilməsini və son hədəf olaraq Azərbaycanın
suverenliyi, ərazi bütövlüyü və sərhədlərinin
toxunulmazlığının təmin olunmasını
özündə ehtiva etmişdir.
Qonşu
dövlətlərlə mehriban münasibətlərin
qurulması və eyni zamanda, Avratlantik inteqrasiya xəttinin
tutulması, müstəqil enerji siyasətinin
yürüdülməsi, Ermənistana qarşı beynəlxalq
siyasi təzyiqlərin tətbiqinin
formalaşdırılması və onun atəşkəsə
vadar edilməsi, bununla da nəinki Azərbaycanın
dövlətçiliyinin qorunması, hətta onun daha da
möhkəmləndirilməsi zahirən qeyri-mümkün
diplomatik gedişlər təsiri bağışlasa da,
yalnız Heydər Əliyev diplomatiyası vasitəsilə
mümkün olmuşdur. İstər həmin dövrdə,
istərsə də bu gün bu strategiyanın yalnız
bir qalibi var idi: Azərbaycan xalqı!
Başqa
sözlə desək, son iki əsr ərzində Azərbaycan
üçün əlverişli imkanlar vəd edən, amma
eyni zamanda, ciddi təhlükə mənbəyi olan
"coğrafiya, neft və geosiyasət" amilləri
böyük məharətlə əlaqələndirilərək
biri digərini tamamlayacaq formada vahid strategiya əsasında həyata
keçirilmiş, uzunmüddətli dövr və perspektiv gələcək
üçün hazırlanmışdır ki, zaman
keçdikcə onun bəhrələri daha aydın şəkildə
ölkəmizin beynəlxalq miqyasda əldə etdiyi
uğurlarında və sürətli inkişafında
özünü göstərməkdədir.
Daxili
və xarici siyasətin bir-birini üzvi şəkildə
tamamladığı formada qurulmuş bu strategiya müstəqilliyimizin
ilk dövrlərində daxili inkişaf üçün əlverişli
xarici mühitin yaradılmasını özündə ehtiva
edirdisə, artıq bu gün uğurlu daxili siyasət, o
cümlədən ölkəmizin liberal-demokratik yolla
inkişafı, siyasi sistemin sabitliyi, dövlətçiliyin
möhkəmliyi, davamlı və sürətli iqtisadi
çiçəklənmə xarici siyasət sahəsində
əldə etdiyimiz nailiyyətlərin əsasını təşkil
edir.
Heydər
Əliyev irsinə sadiq qalaraq son on il ərzində həyata
keçirilən siyasi-iqtisadi islahatlar, səmərəli və
düzgün dövlət idarəçiliyi nəticəsində
Azərbaycanda iqtisadiyyatın real ifadədə 3 dəfədən
artıq, dövlət büdcəsinin 19 dəfə
artması, yoxsulluğun səviyyəsinin 49 faizdən 6 faizə enməsi, 1
milyondan artıq yeni iş yerinin açılması, xarici
valyuta ehtiyatının 48 milyard dollardan artıq olması və
Azərbaycanın ortagəlirli dövlətlər
sırasında öncül mövqelərdən birini
tutması respublikanın beynəlxalq arenada qətiyyətini
daha da artırmışdır.
Bu
sürətli inkişafın fövqündə dünya
miqyasında unikal və uğurlu inkişaf modellərindən
hesab olunan Azərbaycanın qarşısında hər bir
dövr üçün aktual olan Heydər Əliyev xarici
siyasət strategiyasının müəyyən etdiyi ana xətt
əsasında artıq yeni
vəzifə və tapşırıqlar durur.
Xarici
siyasətimiz qarşısında hücum strategiyasını
müəyyən edən Prezident İlham Əliyev
diplomatiyamız tərəfindən "reaktiv" deyil, məhz
"proaktiv" tədbirlərin görülməsi, erməni
yalanlarının ifşa edilməsi və dünya
miqyasında yayılması istiqamətində Azərbaycan
diplomatları qarşısında ciddi tapşırıqlar
qoymuşdur. Prezident diplomatlar
qarşısında bəyan etdi ki, onlar işlədikləri
ölkələrdə Qarabağ problemini hər fürsətdə
qaldırmalı, bu problemə dair həqiqətləri həmin
ölkələrin ictimaiyyətinə daha fəal şəkildə
çatdırmalı və Azərbaycana qarşı
aparılan informasiya müharibəsində önə
keçmək üçün məlumatların
yayılmasını gözləmədən özləri əsl
həqiqətləri yaymalıdırlar.
Prezident
İlham Əliyev diplomatik xidmət orqanları rəhbərlərinin
2012-ci il 21 sentyabr tarixdə keçirilmiş
dördüncü müşavirəsində
inkişafımızın hazırkı mərhələsinə
uyğun olaraq aşağıdakı istiqamətlər üzrə
yeni tapşırıq və vəzifələr müəyyən
etmişdir:
- Ermənistanın
Azərbaycana qarşı təcavüzünün nəticələrinin
aradan qaldırılması, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü, suverenliyi və sərhədlərinin
toxunulmazlığının təmin olunması;
- Xocalı
soyqırımının dünya miqyasında
tanıdılması istiqamətində fəaliyyətin daha
aktiv şəkildə davam etdirilməsi;
- Ermənistanın
siyasi, iqtisadi, enerji və nəqliyyat layihələrindən təcridinin
davam etdirilməsi;
-
Azərbaycan haqqında həqiqətlərin dünya
miqyasında yayılmasının daha da gücləndirilməsi,
erməni yalanlarının ifşa edilməsi və Azərbaycana
qarşı olan məqsədyönlü bəzi əks təbliğat
əməllərinin qarşısının alınması;
- İkitərəfli
əsasda dünya ölkələri ilə əlaqələrin
inkişafına xüsusi önəm verilməsi və ikitərəfli
siyasi, iqtisadi, mədəni və humanitar əlaqələrin
daha da inkişaf etdirilməsi;
-
Azərbaycanın qeyri-daimi əsasda üzv seçildiyi BMT Təhlükəsizlik
Şurasında ədalət və beynəlxalq hüququn
prinsiplərinə uyğun səmərəli fəaliyyətin
davam etdirilməsi, yeni üzv qəbul olunduğumuz
Qoşulmama hərəkatında fəaliyyətin
artırılması və çoxtərəfli çərçivələrdə də
çevik diplomatik fəaliyyətimizin davam etdirilməsi;
- Xarici iqtisadi əlaqələrin
genişləndirilməsinin dəstəklənməsi və
Azərbaycan məhsullarının ixracı üçün
yeni bazarların müəyyən edilməsi;
- Azərbaycan
xalqının əsrlərdən bəri
formalaşmış zəngin irsi əsasında dünya
miqyasında multikulturalizm və tolerantlıq meyillərinin
inkişafına töhfə verilməsi;
- Mədəni
diplomatiya siyasətinin davam etdirilməsi və dünya
miqyasında Azərbaycan xalqının sahib olduğu zəngin
mədəni irsin tanıdılması;
- Dünya azərbaycanlıları
və diaspor təşkilatları ilə əlaqələrin
daha da gücləndirilməsi və onların fəaliyyətinin
dəstəklənməsi.
Ermənistanın
Azərbaycana qarşı təcavüzünün nəticələrinin
aradan qaldırılması xarici siyasətimiz
qarşısında duran vəzifə və
tapşırıqlar sırasında prioritet yer tutmaqla
yanaşı, bu sahədə daim konstruktiv və praqmatik
yanaşma nümayiş etdirilir. Ümumiyyətlə, qeyd
olunmalıdır ki, Ermənistanın hərbi təcavüzü
şəraitində təşəkkül tapan Azərbaycanın
ümumi inkişaf və xarici siyasət strategiyası yüz
ildən artıq bir dövr ərzində erməni
ideoloqları tərəfindən formalaşdırılan
böyük bir xülyanı tamamilə boşa
çıxarmışdır. Məhz Azərbaycan
dövlətinin güclənməsi fonunda erməni lobbisinin
ölkəmizə qarşı təxribatlarının
qarşısı alınmağa və yalanları ifşa
olunmağa başlanmışdır. Erməni lobbisinin sıx
cəmləşdiyi ölkələrdə belə Azərbaycan
haqqında həqiqətlər bu ölkələrin geniş
ictimai dairələrinə sirayət etmişdir. Təəssüflər
olsun ki, düşmənçilik strategiyasını
seçmiş erməni lobbisi bu gün də ölkəmizə
qarşı çirkin addımlar və destruktiv tendensiya
nümayiş etdirməkdən çəkinmir.
Azərbaycana
qarşı açıq təcavüz, etnik təmizləmə
və müharibə cinayətləri törədən və
bunun müqabilində beynəlxalq ictimaiyyət tərəfindən
"cəzasızlıq" ilə üzləşən Ermənistan
elə zənn edirdi ki, bu yolla torpaqlarımızın
işğalının davam etdirilməsinə və sonra digər
Azərbaycan torpaqlarına iddia üçün yeni fürsətlər
əldə edəcəkdir. Amma Azərbaycanın
yürütdüyü qətiyyətli, müstəqil xarici
siyasət və münaqişə tərəfi kimi Ermənistanın
məsuliyyətinin müəyyən edilməsi istiqamətində
gördüyü tədbirlər nəticəsində
işğalçı dövlət nəinki bu xülyadan məhrum
olmuş, hətta "müstəqil dövlət"
kimi təqdim etməyə çalışdığı
qondarma rejimi tanımaq iqtidarını belə itirmişdir.
Erməni liderləri
ötən 20 ildən sonra mifik ideologiya əsasında
formalaşdırılmış strategiya ilə erməni
xalqını yəqin ki fəlakətə apardıqlarının
fərqindədirlər!
SSRİ-nin
dağılmasından sonra müstəqilliyini əldə edən
Azərbaycan ilə Ermənistan arasında o dövrdə
bütün sahələrdə fərq bir o qədər də
böyük olmadığı halda, bu gün regionda strateji
müvazinət müqayisəyə gəlməyəcək
şəkildə Azərbaycanın xeyrinə dəyişmişdir. Nəticə
etibarilə Azərbaycana qarşı təcavüzkar siyasət
yürüdən Ermənistan strateji baxımdan məğlub
olmuşdur və zaman keçdikcə də bu strateji məğlubiyyətin
daha acı fəsadları qabarıq şəkildə
özünü göstərəcəkdir.
Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi üzrə
danışıqların gedişində Ermənistanın
davamlı olaraq qeyri-konstruktiv mövqe tutması, beynəlxalq
hüququn norma və prinsiplərinə hörmətsizlik etməsi,
beynəlxalq təşkilatların qəbul etdiyi qərar və
qətnamələrə əməl etməkdən boyun
qaçırması və buna paralel olaraq regionda vəziyyəti gərginləşdirməyə
xidmət edən təxribatçı addımlar atmaqdan və
işğal edilmiş ərazilərimizdə qanunsuz fəaliyyət
göstərməkdən çəkinməməsi
danışıqların uğurla nəticələnməsinə
mane olur.
ATƏT-in
Minsk qrupu çərçivəsində aparılan
danışıqların hələ konkret nəticə verməməsinə
baxmayaraq, dünya birliyində artıq yekdil bir fikir
formalaşmışdır ki, münaqişənin həlli
Ermənistan silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın
işğal altındakı ərazilərindən
çıxarılması, azərbaycanlı məcburi
köçkünlərin və qaçqınların öz
doğma yurd-yuvalarına qayıtması ilə
başlanmalı, bunun ardınca münaqişə tərəfləri
arasında əməkdaşlıq, etimad mühitinin
formalaşmasına xidmət edən qarşılıqlı
addımlarla işğalın ağır nəticələri
aradan qaldırılmalıdır.
Azərbaycan
Minsk qrupu çərçivəsində aparılan danışıqlar
prosesi ilə yanaşı NATO, İslam Əməkdaşlıq
Təşkilatı və Qoşulmama hərəkatı
başda olmaqla, nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə dair sənədlərin
qəbul edilməsinə nail olmuş və burada Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü, suverenliyi, beynəlxalq səviyyədə
tanınmış sərhədlərinin
toxunulmazlığına hörmət ifadə edilmiş və
münaqişənin məhz bu əsasda həllinin vacibliyi
vurğulanmışdır. Dünya birliyinin
mütləq əksəriyyətini birləşdirən bu
beynəlxalq təşkilatların belə bir prinsipial mövqe
nümayiş etdirməsindən Ermənistan nəticə
çıxarmalı, öz mövqeyini bir daha təhlil etməli
və dünya ictimaiyyətinin mövqeyinə uyğun şəkildə
hərəkət etməlidir.
Minsk qrupu
çərçivəsində aparılan
danışıqların bugünkü vəziyyətinin təhlili
onlar tərəfindən daha nəticəyönlü və ədalətli
yanaşmaya ehtiyac olduğunu göstərir. Keçən
illər ərzində beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən
qəbul edilmiş çoxsaylı qərar və qətnamələr,
o cümlədən Qoşulmama hərəkatı və
İslam Əməkdaşlıq Təşkilatının son
Qahirə sammitinin sənədləri artıq münaqişənin
həlli çərçivəsini, hüquqi
bazasını və onun əsas elementlərini müəyyənləşdirmişdir.
Beynəlxalq ictimaiyyətin əsaslandığı bu sənədlər
ATƏT-in Minsk qrupunun daha nəticəyönümlü fəaliyyəti
üçün əsasdır.
Yalnız bu
addımlar nəticəsində Dağlıq Qarabağ
bölgəsinin azərbaycanlı və erməni icmaları
arasında birgə yaşayış və əməkdaşlıq
mühiti formalaşdırıla bilər. Təəssüflər
olsun ki, rəsmi Yerevanın hər iki icmanın nümayəndələrinin
görüşlərinin keçirilməsinə mane
olması icmalararası etimad mühitinin yaradılmasına və
bütövlükdə münaqişənin həllinə mənfi
təsir göstərir.
Azərbaycanın
mövqeyi aydındır: biz münaqişənin sülh yolu
ilə həllinin tərəfdarıyıq və bütün
regionun inkişafında maraqlıyıq. Azərbaycan öz
yüksək iqtisadi potensialını bütün regionun inkişafına
yönəltməyə hazırdır. Təcavüzkar
dövlətin öz silahlı qüvvələrini
işğal olunmuş ərazilərdən
çıxarması Ermənistanın özünün Azərbaycanın
geniş iqtisadi potensialından yararlanmasına və eyni
zamanda, Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ regionu
üçün də real inkişaf proqramının ortaya
qoyulmasına, o cümlədən real investisiyaların cəlb
edilməsinə şərait yarada bilər. Biz Dağlıq
Qarabağ regionunda yaşayan erməniləri öz vətəndaşlarımız
kimi qəbul edirik və onların yaxşı şəraitdə
yaşamasını istəyirik. Lakin Ermənistanın
silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın işğal
olunmuş ərazilərində qalması bunun
üçün başlıca maneədir. Ermənistan dərk
etməlidir ki, onun xilası münaqişənin tez bir zamanda
həll edilməsi və qonşu dövlətlərlə,
xüsusilə Azərbaycan ilə əlaqələrin
normallaşdırılmasından asılıdır.
Erməni
yalanlarına qarşı dünya miqyasında Azərbaycan tərəfindən
aparılan uğurlu diplomatik hücum strategiyasının bariz
nəticəsi kimi Ermənistanın ölkəmizə
qarşı təcavüzü artıq Meksika, Pakistan,
Kolumbiya, Panama, Peru, Çexiya, Bosniya-Herseqovina, İordaniya
parlamentləri və ABŞ-ın on dörd
ştatının
yerli qanunverici orqanları səviyyəsinə
çıxarılmış, insanlıq əleyhinə cinayət
kimi tanıdılmışdır. Bu da Azərbaycanın artan
ikitərəfli əlaqələrinin inkişafından xəbər
verir.
Məhz bu
baxımdan Azərbaycan Prezidenti tərəfindən müxtəlif
ölkələrlə ikitərəfli münasibətlərin
inkişafı prioritet vəzifələrdən biri kimi müəyyən
edilmişdir. Hazırda Azərbaycanın xarici
ölkələrdə 80-dən artıq diplomatik nümayəndəliyi
fəaliyyət göstərir və onların sırasına
yaxın vaxtlarda yeniləri də əlavə olunacaqdır.
2013-cü il ərzində isə Azərbaycanın Avstraliya və
Vyetnamda səfirlikləri fəaliyyətə
başlamışdır. Bu nümayəndəliklər
ölkəmizin milli maraqlarının təmin olunmasında,
xarici siyasətin həyata keçirilməsində, iqtisadi əlaqələrimizin
coğrafiyasının genişləndirilməsində, ikitərəfli
və çoxtərəfli münasibətlərin inkişaf
etdirilməsində, eləcə də respublikamızın
xarici ölkələrdə təbliği, xarici ölkələrdə
yaşayan Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarının
və soydaşlarımızın hüquqlarının
müdafiə edilməsi işində onların
qarşısında qoyulan vəzifələri icra edirlər.
Azərbaycanın
xarici siyasəti üçün qismən yeni məntəqələr
olan Latın Amerikası və Afrika qitəsində son
dövrlərdə səfirliklərimizin açılması
qısa müddət ərzində bu ölkələr ilə
əlaqəlimizin inkişafında mühüm rol
oynamışdır.
Eyni
zamanda qeyd olunmalıdır ki, daxili sabitliyə, yüksək
inkişaf göstəricilərinə malik olan və artıq
özünü dünyada etibarlı tərəfdaş kimi təsdiq
etmiş Azərbaycan ilə əməkdaşlığın
inkişafında digər dövlətlər də
maraqlıdırlar.
Etibarlı
tərəfdaş olan və beynəlxalq münasibətlərə
beynəlxalq hüququn prinsipləri çərçivəsində
yanaşan Azərbaycan ikitərəfli münasibətlərin
fəlsəfəsinə, siyasi, hüquqi çərçivəsinə
uyğun olaraq hər bir dövlət ilə olan əlaqələrini
üçüncü tərəfə qarşı istifadə
etməkdən tamamilə uzaq, xoşməramlı, tarazlı
siyasətinə görə dünya dövlətlərinin
etimad və rəğbətini qazanmışdır.
Bu,
bir daha özünü Azərbaycanın 2011-ci ilin
oktyabrında BMT Baş Assambleyası çərçivəsində
BMT Təhlükəsizlik Şurasının 2012-2013-cü illər
üzrə qeyri-daimi üzvlüyünə keçirilən
seçkilərdə BMT-nin 155 üzv dövlətinin dəstəyini
qazanaraq Şərqi Avropa qrupundan BMT Təhlükəsizlik
Şurasının
qeyri-daimi üzvü seçilməsində özünü
göstərmişdir. Azərbaycanın bu
seçkilərdə mütləq qələbəsinin
qaçılmaz olduğunu dərk edən Ermənistan eyni
qrupdan namizəd olsa da, biabırçı məğlubiyyətdən
xilas olmaq üçün prosesin ilkin mərhələsində
namizədliyini geri götürmüşdür. Azərbaycan
Avropa İttifaqı ölkələrinin tam dəstəyini
alaraq seçkilərdə iştirak edən Sloveniya və
Macarıstan ilə rəqabət şəraitində dünya
birliyinin tam dəstəyini qazanmışdır.
Prezident
İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi, BMT TŞ-yə seçilməyimiz
müstəqilliyinin 20 illiyində Azərbaycanın
böyük tarixi qələbəsi idi!
Qeyd
olunmalıdır ki, diplomatik dairələrdə BMT TŞ-yə
seçkiləri uğurla apararaq bu posta yiyələnmək və
eyni zamanda, qeyri-daimi üzv kimi üzərinə düşən
məsuliyyətli yükü layiqincə icra etmək və
qlobal problemlərin həllinə töhfə vermək
dövlətin inkişaf səviyyəsinin mükəmməlliyinin
xüsusi meyarı kimi qəbul olunur.
2012-ci
ilin may ayında ölkəmiz BMT TŞ-də rotasiya
qaydasına əsasən sədrlik etmişdir. 2012-ci ilin 4 may
tarixində Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyevin sədrliyi ilə TŞ-də Beynəlxalq
Sülh və Təhlükəsizliyə Terrorizmin
Açdığı Hədələr mövzusu çərçivəsində "Terrorizmlə
Mübarizə Sahəsində Öhdəliklərin Yerinə
Yetirilməsi ilə bağlı Beynəlxalq Əməkdaşlığın
Gücləndirilməsi" mövzusunda yüksək səviyyəli
görüş keçirilmişdir. Bu yüksək
tribunadan dünya birliyinə səslənən Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev bəyan etmişdir ki, TŞ-də
olduğu müddətdə Azərbaycan ədalət
ideallarını, beynəlxalq hüququ və bütün
ölkələr arasında sülh şəraitində əməkdaşlığı
müdafiə edəcəkdir. 2013-cü ilin oktyabr
ayında Azərbaycan yenidən TŞ-yə sədrlik edəcəkdir.
Azərbaycanın
TŞ-də prezidentliyi dövründə Afrika regionu üzrə
Sudan və Cənubi Sudan, Konqo Demokratik Respublikası,
Qvineya-Bisau, Liviya, Qərbi Afrika, Somali, Asiya regionu üzrə
Əfqanıstan, Avropa üzrə BMT-nin Kosovoda Müvəqqəti
İdarəçilik Missiyası (UNMİK), Bosniya və
Herseqovina kimi ölkələrdə beynəlxalq sülh və
təhlükəsizliyə
təhdid yaradan məsələlərlə bağlı
görüşlər keçirilmişdir. Bu
baxımdan fevral ayında Afrikada sülh və təhlükəsizlik,
dekabr ayında Afrikada sülh və təhlükəsizlik bəndi
altında Sahel bölgəsində vəziyyət mövzusunda
keçirilmiş yüksək səviyyəli iclas və
görüşlər qeyd oluna bilər. Ölkəmizin
TŞ-də sədrliyi dövründə qəbul
olunmuş üç qətnamənin hər biri Afrika ölkələri
(Sudan və Qvineya-Bisau) haqqındadır. Bu da Azərbaycanın
Afrika qitəsində baş verənlərə qarşı
biganə olmadığının və sözügedən
regionda baş verən hadisələri yaxından izləməsinin
göstəricisidir.
Əlavə
olaraq, ölkəmiz siyasi və təhlükəsizlik
baxımdan dünyanın ən qaynar regionlarından
sayılan Yaxın Şərq regionu üzrə şuranın
iclas və görüşlərində iştirak etmiş,
xüsusən də Fələstin, Suriya, Liviya, Livan, Yəmən
və dünyanın gündəmində olan bu kimi digər məsələlərin
müzakirəsində yaxından töhfəsini vermişdir.
BMT TŞ-yə üzvlük ölkəmizə xüsusilə
Afrika və Latın Amerikası kimi regionlarda yeni tərəfdaşlar
qazandırmış, iqtisadi, siyasi, mədəni və
sosial-humanitar sahələrdə yeni əməkdaşlıqlara
yol açmışdır.
Çoxtərəfli
diplomatiyamızın tərkib hissəsi kimi Azərbaycan
İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı, Türkdilli
Dövlətlər Şurası, ATƏT, Avropa Şurası,
Qoşulmama hərəkatı, İqtisadi Əməkdaşlıq
Təşkilatı, Müstəqil Dövlətlər Birliyi,
GUAM, Qara Dəniz İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatı və
digər bu kimi universal və regional beynəlxalq təşkilatların
üzvü olaraq bu təşkilatlar çərçivəsində
də fəal iş aparır. Etiraf olunmalıdır ki, bir
çox hallarda məhz Azərbaycanın təklifləri bu təşkilatlar
çərçivəsində əməkdaşlığın
yeni formalarının müəyyən edilməsində
başlıca rol oynayır.
Çevik
çoxtərəfli diplomatik fəaliyyətimizin, Azərbaycanın
təşəbbüskarlığı və ev sahibliyi ilə
Bakıda keçirilən çoxsaylı mötəbər
beynəlxalq tədbirlərin nəticəsidir ki, Bakı
artıq regionun "diplomatik paytaxtı"na çevrilməkdədir.
İkitərəfli
və çoxtərəfli qaydalar əsasında xarici siyasətimizin
coğrafiyasının genişləndirilməsini şərtləndirən
vacib amillərdən biri də Azərbaycanın iqtisadi
imkanlarının artmasıdır. Bu gün Azərbaycan
regionun aparıcı dövlətidir. Azərbaycan artıq
investisiya qəbul edən ölkədən investisiya ixrac edən
ölkəyə çevrilmişdir. Yürütdüyü
çoxistiqamətli siyasət nəticəsində Azərbaycan
bu gün kəsişmə nöqtəsində yerləşdiyi
Xəzər, Qara və Aralıq dənizləri hövzələri,
Mərkəzi Asiya, Yaxın Şərq və Avropa
regionlarının siyasi-iqtisadi proseslərində, onları
birləşdirən enerji, nəqliyyat layihələrində
yaxından iştirak edir və bir çox hallarda bu kimi layihələrin
təşəbbüskarı kimi çıxış edir.
Ölkəmizin ilbəil artan iqtisadi qüdrəti bizə
imkan verəcəkdir ki, regionlararası inkişaf
üçün gələcəkdə də fəaliyyətimizi
daha intensiv şəkildə quraq.
Sülh və
təhlükəsizlik sosial-iqtisadi inkişafla bir-birinə
sıx bağlıdır. Bu regional məsələlərin həllində
sülh və tərəqqi təşviqi baxımdan strateji əhəmiyyət
kəsb edir. Azərbaycan regionda sülh və təhlükəsizliyin
möhkəm və dayanıqlı olması üçün
ciddi addımlar atmışdır və görülən
işlər regionun inkişafına və dünya birliyinə
inteqrasiyasına öz töfhəsini vermişdir. Azərbaycanın təşəbbüsü ilə ərsəyə
gətirilmiş Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft və
Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz infrastruktur layihələri, eləcə
də yaxın vaxtlarda inşası başa
çatdırılacaq Bakı-Tbilisi-Qars dəmiryolu layihəsi,
şübhəsiz ki, regionda iqtisadi, sosial inkişafa, ən əsası
isə qarşılıqlı inam və faydanın
üzərində qurulan uzunmüddətli əməkdaşlığa
səbəb olmuşdur. Bu sırada Avropanın enerji təhlükəsizliyində
mühüm rol oynayacaq TANAP və TAP layihələri üzrə
əldə edilmiş razılıqlar da qeyd olunmalıdır.
Azərbaycan
həmçinin iki əsas internet mübadilə məntəqələri
olan Asiya (Honq-Konq) və Avropa (Frankfurt) arasında vacib yeni
tranzit marşrutunun yaradılmasına yönəlmiş
Trans-Avrasiya Super İnformasiya Magistralı (TASİM) layihəsinin
həyata keçirilmə mərhələsinə daxil
olmuşdur.
Bu layihənin əsas məqsədi qoşulma sürətinin
artırılması və qiymətlərin aşağı
salınması vasitəsilə mərkəzi Avrasiya regionunun
İKT sütununa qoşulmasının təkmilləşdirilməsidir.
Artan
siyasi və iqtisadi qüdrəti, nüfuzu ilə bərabər
Azərbaycanın malik olduğu başqa bir önəmli
strateji resursu onun siyasi terminologiyada "yumşaq güc - soft
power" adı ilə qəbul olunan zəngin mədəni
irsi, əsrlərdən bəri özünə kök
salmış və Azərbaycan xalqının həyat tərzinə
çevrilmiş milli, dini tolerantlığı və
multikulturalizmə olan yanaşmasıdır. Başqa sözlə
desək, çoxminillik tarixində multikulturalizm və
tolerantlığın nəinki mümkünlüyünü,
hətta inkişafını sübut etmiş Azərbaycan bu
xüsusda dünya üçün bir örnəkdir. Ona
görə də Bakı bu gün sivilizasiyalararası dialoq və
multikulturalizm mövzusunda aparılan qlobal müzakirələrin
mərkəzi məntəqələrindən birinə
çevrilmişdir.
Prezident
İlham Əliyevin təşəbbüsü və himayəsi
sayəsində ərsəyə gələn Bakı Humanitar
Forumunda hazırlanan tövsiyə və təkliflər
multikulturalizmin konseptual inkişafında mühüm rol
oynayır, bu tövsiyələr beynəlxalq təşkilatlar,
dövlətlər və tədqiqat mərkəzləri tərəfindən ciddi şəkildə
öyrənilir, tətbiq edilir. Azərbaycan bu kimi fəaliyyəti
ilə milli, dini, mədəni və irqi müxtəliflik
şəraitində dünyada sülhün bərqərar
olmasına və sivilizasiyalararası dialoqun möhkəmlənməsinə əsaslı töhfəsini verir.
Multikulturalizm
siyasətimizin tərkib hissəsi kimi Azərbaycan diplomatiyasının
yeni istiqamətləri meydana çıxmışdır ki,
bu sırada da mədəni və humanitar diplomatiyamız diqqət
çəkir. Bu xüsusda Azərbaycan Respublikasının
birinci xanımı, Milli Məclisin deputatı, UNESCO və
İSESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban xanım
Əliyevanın rolu xüsusilə qeyd edilməlidir. Mehriban
xanım Əliyeva Azərbaycan ilə UNESCO arasında
münasibətlərin inkişafı üçün
mühüm işlər həyata keçirir. Xatırlatmaq
istərdik ki, ölkəmiz bu yaxınlarda UNESCO-nun qeyri-maddi mədəni
irsin qorunması üzrə Hökumətlərarası Komitənin
vitse-prezidenti və bu təşkilat çərçivəsində
digər rəhbər vəzifələrə seçilərək
üzv ölkələrin tam dəstəyini əldə edib.
2012-ci ilin 21 dekabr tarixində UNESCO-nun
silahlı münaqişələr zamanı mədəni
mülkiyyətin qorunması üzrə Komitəsinin yeddinci
sessiyasında Azərbaycanın təşəbbüsüylə
işğal edilmiş ərazilərdə mədəni
mülkiyyətin qorunması haqqında sənədin qəbul
edilməsi ilə ölkəmiz işğal edilmiş ərazilərdə
mədəni mülkiyyətin qorunması məsələlərinin
daha da geniş müzakirə edilməsi və müəyyən
mexanizmlərin qəbul edilməsi üçün
bünövrə yaratmışdır.
UNESCO çərçivəsində
həyata keçirilən siyasətin davamı olaraq məhz
Mehriban xanım Əliyevanın fəaliyyəti nəticəsində
unikal çalarları olan zəngin Azərbaycan mədəniyyətinin
dünya səviyyəsində təbliği həyata
keçirilir. Bu sırada Avropanın və
dünyanın aparıcı şəhərlərinin mədəni
həyatında mühüm hadisəyə çevrilmiş Azərbaycan
mədəniyyət günlərini, sərgiləri, rəqs və
musiqi proqramlarını, yaradıcılıq gecələrini
və təqdimatları qeyd etmək olar. Hər
bir xalqın ilk növbədə öz mədəniyyəti
ilə tanındığını nəzərə alaraq qeyd
etmək lazımdır ki, mədəni və ictimai
diplomatiyamız sayəsində dünya miqyasında yalnız
siyasi, biznes və ya akademik dairələrdə deyil, məhz
geniş kütlələr arasında Azərbaycan
haqqında dolğun fikir formalaşdırılır.
Ehtiyacı
olanlara yardım etmək kimi Azərbaycan xalqının digər
bir nəcib xüsusiyyətindən və ənənəsindən
çıxış edərək Heydər Əliyev Fondu
başda olmaqla, dünyanın bir sıra regionlarında Azərbaycan
tərəfindən həyata keçirilən humanitar layihələr beynəlxalq təşkilatlar
və dövlətlər tərəfindən böyük minnətdarlıqla
qarşılanır. Humanitar diplomatiya siyasətimizin
sistemli şəkildə həyata keçirilməsi, qlobal səviyyədə
aclıq və yoxsulluğa qarşı mübarizə
aparılması, təbii və texnogen fəlakətlərdən
əziyyət çəkən dövlətlərə
yardım göstərilməsi məqsədilə Xarici
İşlər Nazirliyi daxilində Azərbaycan Beynəlxalq
İnkişafa Yardım Agentliyi təsis edilmişdir. BMT-nin müvafiq strukturları, Afrika İttifaqı və
İslam Əməkdaşlıq Bankı ilə yaxından əməkdaşlıq
edən Azərbaycan Beynəlxalq İnkişafa Yardım
Agentliyi Afrika qitəsində, Əfqanıstanda, Fələstində
uğurlu humanitar layihələr həyata keçirmişdir və
bundan sonra da bu nəcib missiya davam etdiriləcəkdir.
Qeyd
olunanlar bir daha ona dəlalət edir ki, ulu öndər Heydər
Əliyev irsinə sadiq qalaraq Prezident İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi uğurlu və zəngin xarici siyasət sayəsində
ötən müddət ərzində Azərbaycan ətrafında
əlverişli xarici mühit
formalaşdırılmış, xaricdən olan təzyiqlər, hədə
və təhdidlər zərərsizləşdirilmiş, Azərbaycan
öz milli maraqlarına xələl gətirmədən bərabərhüquqlu
və qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq
prinsipləri əsasında bütün xoşniyyətli tərəfdaşlar
üçün unikal əməkdaşlıq məkanına
çevrilmişdir. Əldə edilmiş nailiyyətlər
vahid strategiya çərçivəsində ölkə rəhbərliyi
tərəfindən müəyyən edilən prioritet vəzifələrə
uyğun olaraq Azərbaycan Respublikası tərəfindən həyata
keçirilən müstəqil xarici siyasətin səmərəliliyini,
təsir qüvvəsinin genişliyini və
tarazlılığını bir daha təsdiq edir. Eyni zamanda,
əldə edilmiş nəticələr qarşımıza
növbəti yeni vəzifələr qoyur və Azərbaycanın
uzunmüddətli maraqlarının reallaşması
baxımından yeni imkanlar açır.
Ona
görə də "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyasına uyğun olaraq əldə
edilmiş mövqelərdən və qazanılmış
diplomatik potensialdan səmərəli şəkildə istifadə
etməklə ölkəmizin nüfuzunun və təsir
imkanlarının daha da artırılması qarşıda
duran başlıca vəzifələrdir.
Elmar
MƏMMƏDYAROV
Azərbaycan. - 2013.- 10 sentyabr.- S. 3.