AZƏRBAYCANIN ŞANSI
Niyə məhz
İlham Əliyev?
Azərbaycan son dərəcə ciddi əhəmiyyət kəsb edən siyasi hadisə ərəfəsindədir. 2013-cü il oktyabr ayının 9-na təyin olunmuş növbəti prezident seçkilərinin sosial-iqtisadi yüksəlişdə, demokratikləşmə və siyasi plüralizmin inkişafında keyfiyyətcə yeni mərhələ açacağı şübhəsizdir. Məhz buna görə də dövlətinin, xalqının, eləcə də özünün gələcək taleyinə biganə olmayan hər bir vətəndaş bu seçimə taleyüklü məsələ kimi yanaşır.
2013-cü ilin prezident seçkiləri tamamilə yeni bir inkişaf mərhələsinə təsadüf edir. Elə bir mərhələyə ki, mövcud həyat reallıqları fonunda bu gün kiminsə səhv etməsi, yanılması tamamən istisnadır. Qarşıdakı seçimlə bağlı vətəndaşın mövqeyinə təsir edəcək, onu tərəddüdlə üzləşdirəcək hansısa mühüm amil, yaxud da ciddi siyasi qüvvə gözə dəymir. Xalqımız hələ 2003-cü və 2008-ci illərin prezident seçkilərində daxili inamına söykənərək cənab İlham Əliyevin prezidentliyə namizədliyini birmənalı dəstəkləməklə siyasi taleyinə sahib olmaq haqqını qətiyyətlə ifadə edib. Bu tarixi seçimlər həm də belə bir həqiqətin cəmiyyətdə obyektiv dərkidir ki, Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin ən bariz təcəssümü Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi müstəqil siyasətdir.
Bu gün Azərbaycan cəmiyyətinə xas nikbin ictimai ovqat, yüksək seçki əhval-ruhiyyəsi xalqın öz Prezidentinə - cənab İlham Əliyevə dərin və sarsılmaz inamından qaynaqlanır. Bu inam tarixi sınaqlardan keçməklə dövlət başçısının son 10 ildə yürütdüyü alternativsiz siyasətə və bu siyasətin möhtəşəm nəticələrinə söykənir. Bu inam hər addımda müşahidə etdiyimiz daha bir əlahiddə amildən - Prezidentlə xalqın sarsılmaz mənəvi bağlılığından qaynaqlanır. Bu inam Prezident İlham Əliyevin Azərbaycanda idarəçilik fəlsəfəsinə yeni məna çalarları gətirmiş "Mən hər bir azərbaycanlının Prezidenti olacağam" çağırışından rişələnir. Nəhayət, bu inam mayasında Heydər Əliyev sevgisi dayanan ümumxalq rəğbətindən qüdrət alır.
Ölkə vətəndaşları Heydər Əliyev siyasi kursunu yeganə nicat və istinadgah mənbəyi seçdiyi kimi, qarşıdakı beş ildə Azərbaycanın taleyini də ulu öndərin layiqli davamçısı - Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevə etibar edirlər. Bu yüksək etimad ilk növbədə cənab İlham Əliyevin səmərəli fəaliyyətindən, ən əsası, öz siyasətində sosial sifariş amilini incəliklə nəzərə almasından qaynaqlanır. Hələ 2003-cü ilin noyabrında ölkə rəhbəri kimi hökumət üzvləri ilə keçirdiyi ilk toplantıda xalqa xidməti əsas tələb, vəzifə kimi müəyyənləşdirən cənab İlham Əliyevin irəli sürdüyü bu prinsip daim qüvvədə olmuşdur.
Azərbaycan xalqı qeyri-real vədlərə, populist bəyanatlara deyil, hər zaman konkret işə, nəticəyə səs vermişdir. Prezident İlham Əliyev son 10 ildə inkişafa xidmət edən mütərəqqi fikir və ideyalarını ictimai rəyə hesablanmış hansısa populist bəyanatlar üzərində deyil, reallıqda təsdiqini tapmış müddəalar üzərində qurur. Bu reallıq fonunda "Niyə məhz İlham ƏLİYEVƏ səs verməliyik" sualına ən dolğun cavab isə ölkəmizdəki yalnız onilliklər ərzində qazanılması mümkün olan inanılmaz nailiyyətlərdir.
Regionların tarazlı inkişafı təmin edildi
Prezident İlham Əliyev ötən 10 ildə elmi əsaslara söykənən regional inkişaf proqramları əsasında Azərbaycanı regionun lokomotiv dövlətinə çevirdi. 2003-cü ilə qədər Azərbaycan iqtisadiyyatında əsas ağırlıq neft-qaz sənayesinin cəmləşdiyi paytaxt Bakının üzərinə düşürdüsə, ötən 10 ildə tamamilə yeni mənzərə yaranmışdır. Hələ 2004-cü il 11 fevral tarixdə təsdiqlənmiş "Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı (2004-2008-ci illər) Dövlət Proqramı"nda aşağıdakı mühüm vəzifələrin yerinə yetirilməsi nəzərdə tutulmuşdu:
- müəssisələrin istehsal fəaliyyətini bərpa etmək və yeni istehsal sahələri yaratmaq;
- yerli resurslardan
istifadənin səmərəsini artırmaq;
- regionların inkişafı üçün zəruri
infrastrukturun yaradılmasını və inkişafını
təmin etmək;
- aqrar sektorda islahatların ikinci mərhələsini
sürətləndirmək, bunun üçün regionlarda
fermerlərə və digər kənd təsərrüfatı
işçilərinə kömək məqsədilə
müxtəlif servis mərkəzləri yaratmaq, toxumçuluq
bazasını genişləndirmək, texnika ilə təminatı
yaxşılaşdırmaq və digər zəruri tədbirləri
həyata keçirmək;
- investorların
regionlara cəlb olunması üçün əlverişli
şəraitin yaradılmasını təmin etmək;
- yeni iş yerlərinin açılmasına
nail olmaq;
- əhalinin kommunal xidmətlərlə təminatını
yaxşılaşdırmaq.
Proqram çərçivəsində
qarşıya qoyulmuş məqsədlər uğurla
reallaşdırıldı, infrastruktur layihələrinin həyata
keçirilməsinə - yeni yolların, elektrik
stansiyalarının, kommunikasiyaların və s. tikintisinə
6,8 milyard manat həcmində investisiya
yatırılmışdır.
2009-2013-cü illəri əhatə edən ikinci regional
inkişaf proqramı çərçivəsində isə
dövlət tərəfindən bölgələrə
yatırılan investisiyaların həcmi ildən-ilə
artırılmışdır. Proqramın həyata keçirilməsinin
dörd ili ərzində (2009-2012) regionların
inkişafına 14,5 milyard manat dövlət
investisiyası yönəldilmişdir. 2013-cü ildə isə
ölkə üzrə əsaslı vəsait qoyuluşunun 77
faizi civarında və ya 5,3 milyard manat vəsait
ayrılmışdır. 10 il ərzində regional
inkişafın təmini məqsədilə dövlət
büdcəsindən 27 milyard manata yaxın vəsait
ayrılması Prezident İlham Əliyevin "Mən hər
bir vətəndaşın Prezidenti olacağam" vədinə
sadiqliyini bir daha sübuta yetirmişdir.
Regionların inkişafı ilə bağlı
2004-2008-ci və 2009-2013-cü illəri əhatə edən
dövlət proqramlarının icrası bölgələrdə
kütləvi işsizlik problemini də aradan
qaldırmışdır. Birinci proqram əsasında 700 min,
ikinci proqram çərçivəsində 361 min yeni iş
yeri açılmışdır. Ümumilikdə ötən
10 ildə ölkədə açılmış 1 milyon 100
mindən çox yeni iş yerinin təxminən 700 mindən
çoxu bölgələrin payına düşür.
2003-cü ildə ölkədə işsizliyin səviyyəsi
28 faiz civarında idisə, 2013-cü ilin birinci
rübünün yekunlarına görə 5,15
faiz təşkil etmişdir. 2004-2009-cu illəri əhatə
edən birinci regional dövlət proqramının həyata
keçirilməsi çərçivəsində regionlarda 636 yeni məktəb, 243 yeni sinif
otağı tikilmiş, 192 məktəb əsaslı təmir
olunmuşdur. 2009-2013-cü illəri əhatə
edən ikinci proqram çərçivəsində, 2012-ci
ilin yekunlarına əsasən, regionlarda 450-dən çox təhsil,
100-ə qədər səhiyyə müəssisəsi tikilib
istifadəyə verilmişdir.
Həyata
keçirilən regional inkişaf tədbirləri nəticəsində
10 il ərzində qeyri-neft sektoru 2,7 dəfə
artmışdır.
ÜDM
yüksək templərlə artdı
Prezident İlham Əliyev Azərbaycanı iqtisadi cəhətdən
sabit və özünəinamlı ölkəyə çevirdi. Büdcə gəlirləri
və strateji valyuta ehtiyatları dəfələrlə
artdı. Beynəlxalq Valyuta Fondunun
hesablamalarına görə, 2003-cü ildən respublikada
büdcə gəlirlərinin orta illik artımı 20-30% təşkil
etmişdir və bu da regionda ən yüksək göstəricilərdən
sayılır. 2003-cü ildə Azərbaycanın
dövlət büdcəsi təxminən 1,5
milyard dollar civarında olduğu halda, hazırda 25 milyard dollar
təşkil edir. 2012-ci ildə dövlət büdcəsinin
gəlirləri 2003-cü illə müqayisədə 14,2 dəfə artmışdır.
Azərbaycanın büdcəsi hazırda Cənubi
Qafqazın ümumi büdcəsinin 76 faizini təşkil edir. Müqayisə
üçün bildirək ki, qonşu Gürcüstanın
2013-cü ilə proqnozlaşdırılan dövlət
büdcəsi gəlirlərinin həcmi cəmi 4,9 milyard, Ermənistanda isə cəmi 2,6 milyard
ABŞ dolları səviyyəsindədir.
Respublikamız 2003-cü ildə adambaşına
düşən ümumi daxili məhsulun həcminə görə
dünya ölkələri sırasında 90-cı yerdə qərar
tutmuşdu. Həmin
vaxt Azərbaycanda istehsal olunan ÜDM-in adambaşına
düşən həcmi nominal ifadədə cəmi 873 manat
(təqribən 1100 ABŞ dolları) təşkil edirdisə,
hazırda bu rəqəm 8000 dollara yaxınlaşır.
2003-2013-cü illəri əhatə edən dövr ərzində
ölkədə ÜDM istehsalı ildə orta hesabla 13,6 faiz artmışdır. 2005-ci ildə ÜDM
26,4 faiz, 2006-cı ildə 32,5 faiz, 2007-ci ildə 25 faiz, 2008-ci
ildə 10,8 faiz təşkil etmişdir. 2012-ci ildə Azərbaycanda
istehsal edilmiş ÜDM-in həcmi əvvəlki illə
müqayisədə 2,2 faiz artaraq 54 milyard
manata çatmışdır.
Ötən il
adambaşına düşən ÜDM-in həcmi
7490,5 ABŞ dolları təşkil etmişdir.
2013-cü
ildə ölkədə ÜDM istehsalının həcminin nominal
ifadədə 56 milyon manat təşkil edəcəyi gözlənilir.
Bu isə adambaşına düşən ÜDM-in həcminin nominal ifadədə 6200 manatı (təqribən
8000 ABŞ dolları) keçəcəyi deməkdir.
Beləliklə,
cənab İlham Əliyevin prezidentlik fəaliyyətinin
uğurlu nəticələrindən biri olaraq 2003-cü illə
müqayisədə Azərbaycanda ÜDM-in real ifadədə
3,4 dəfədən çox, nominal ifadədə 7 dəfəyə
yaxın artımı baş vermişdir.
2003-cü
ildə Azərbaycanda mühüm makroiqtisadi göstəricilərdən
olan strateji valyuta ehtiyatlarının həcmi 1,6
milyard ABŞ dollarına yaxın idi. 2003-2013-cü illər ərzində
ölkənin strateji valyuta ehtiyatları ildə orta hesabla 3 dəfə
artmışdır. 2013-cü ilin birinci
yarısının yekunlarına görə, ölkənin
strateji valyuta ehtiyatları 48 milyard ABŞ dollarına (Mərkəzi
Bankın və Dövlət Neft Fondunun ehtiyatlarının cəmi)
çatmışdır. Hazırda ölkənin strateji valyuta
ehtiyatları 3 illik idxalın və xidmətlərin maliyyələşdirilməsinə
kifayət edir. Bu, iqtisadi təhlükəsizlik
baxımından dünya miqyasında ən yaxşı
göstəricilərdən sayılır.
Azərbaycanın strateji valyuta ehtiyatları hazırda
xarici dövlət borcunu 10 dəfə üstələyir. Təkcə Mərkəzi
Bankın ehtiyatları 13 milyard ABŞ dollarını
keçmişdir və bu da bir il ərzində
mal və xidmətlərin idxalı üçün yetərlidir.
Ölkənin strateji valyuta ehtiyatlarının
ÜDM-ə nisbəti 70 faizə yaxındır və bu da
inkişaf etmiş dövlətlər içərisində ən
yaxşı göstəricilərdən biridir. Respublikamız strateji valyuta ehtiyatlarının
ÜDM-ə nisbətinə görə dünyada ilk 15
dövlət sırasındadır.
Digər mühüm göstərici Azərbaycanın
strateji valyuta ehtiyatlarının formalaşmasında neft
amilinin rolunun getdikcə azalmasıdır. Son 2 ildə
ölkədə neft istehsalının və nəqlinin
azalmasına baxmayaraq, strateji valyuta ehtiyatları artmaqda davam
etmişdir. 2013-cü ilin sonunda ölkənin
strateji valyuta ehtiyatlarının 50 milyard ABŞ
dollarını keçəcəyi
proqnozlaşdırılır.
Ümumilikdə cənab İlham Əliyevin 10 illik
prezidentliyi dövründə respublikanın strateji valyuta ehtiyatlarının
həcmi 30 dəfədən çox artmışdır.
Sosial
problemlər həllini tapdı
"Azərbaycanda bir nəfər də olsun yoxsul insan
yaşamamalıdır" deyən Prezident İlham Əliyev
ötən 10 ildə "sosial dövlət"
konsepsiyasını uğurla həyata keçirmişdir. 2003-cü ilin statistik
göstəricilərinə əsasən, həmin il Azərbaycanda
yoxsulluğun səviyyəsi 44,4 faiz təşkil
edirdi. Həmin ilin fevralında "2003-2005-ci
illər üçün Azərbaycan Respublikasında
yoxsulluğun azaldılması və iqtisadi inkişaf üzrə
Dövlət Proqramı" təsdiq edildi.
Yoxsulluğun azaldılmasına yönələn
sosial-iqtisadi siyasətin başlıca istiqamətləri olaraq
2003-2005-ci illər ərzində ölkədə ümumi
makroiqtisadi sabitlik qorunmuş, dinamik iqtisadi artım təmin
edilmiş, inflyasiya və milli valyutanın məzənnəsi
məqbul səviyyədə saxlanılmışdır. Nəticədə cənab
İlham Əliyevin prezidentlik fəaliyyətinin ilk iki ilində
yoxsulluğun səviyyəsində ciddi azalma baş vermiş,
2005-ci ildə bu göstərici 29,3 faizə
enmişdir. Yoxsulluğun faizinin aşağı
düşməsi tendensiyası sonrakı illərdə də
davam etmişdir. 2006-cı ildə ölkədə
yoxsulluq 20,8 faiz, 2007-ci ildə 15,8 faiz,
2008-ci ildə 13,2 faiz olmuşdur.
Prezident
İlham Əliyevin 2008-ci il 15 sentyabr
tarixli sərəncamı ilə "2008-2015-ci illərdə
Azərbaycan Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və
davamlı inkişaf Dövlət Proqramı" təsdiqlənmişdir.
Nəticədə 2009-cu ildə yoxsulluğun səviyyəsi
10,9, 2010-cu
ildə isə 9,1 faizə enmişdir. 2012-ci ildə bu rəqəm
6, 2013-cü ilin birinici yarısında isə 5,6
faiz təşkil etmişdir.
Cənab İlham Əliyevin prezidentliyi dövründə
Azərbaycanda bütün sosial-iqtisadi göstəricilər
kimi, orta aylıq əməkhaqqının da dəfələrlə
artımı baş vermişdir. 2003-cü ilin göstəricilərinə
əsasən, Azərbaycanda orta aylıq əməkhaqqı təxminən
78 manat səviyyəsində idi. Lakin sonrakı 10 il ərzində
ölkədə aparılan genişmiqyaslı iqtisadi
islahatlar, özəl sektorun inkişafına ciddi təkan verən
dövlət proqramları və qəbul edilmiş qanunlar,
prezident fərmanları, iqtisadi rəqabət mühitinin
yaxşılaşması, xüsusən qeyri-neft sektorunun
inkişafı sayəsində orta aylıq əməkhaqqı
ilbəil artmışdır.
Azərbaycanda
2012-ci ilin sonunda muzdla çalışan işçilərin
orta aylıq nominal əməkhaqqı 403,3,
2013-cü ilin birinici yarısında isə 408,8 manat təşkil
etmişdir. Digər fəaliyyət növləri
ilə müqayisədə mədənçıxarma sənayesində,
maliyyə və sığorta fəaliyyətində, peşə,
elmi və texniki fəaliyyət sahəsində, informasiya və
rabitədə, tikintidə, inzibati və yardımçı
xidmətlərin göstərilməsi sahəsində
çalışanlar daha çox orta aylıq nominal əməkhaqqı
almışlar.
Hazırda
Azərbaycan orta aylıq əməkhaqqı səviyyəsinə
görə MDB-də
Rusiya və Qazaxıstandan sonra
üçüncü yeri tutur. Beynəlxalq
maliyyə institutlarının hesabatlarına əsasən,
2003-2012-ci illərdə Azərbaycanda orta aylıq əməkhaqqı
5 dəfədən çox artmışdır. 2013-cü ildə orta aylıq əməkhaqqının
artımının davam edərək 440 manatı (təqribən
565 ABŞ dolları) keçəcəyi gözlənilir.
Bununla da ölkədə orta aylıq əməkhaqqı
6 dəfəyədək artmış olacaqdır.
Cənab İlham Əliyevin prezidentliyi dövründə
- 2006-cı ildən Azərbaycanda beynəlxalq təcrübədə
özünü doğrultmuş üçpilləli struktura
(baza, sığorta və yığım hissələrindən
ibarət) əsaslanan əmək pensiyaları sistemi fəaliyyətdədir. Üçpilləli pensiya
sisteminin tətbiqindən 2013-cü ilədək Dövlət
Sosial Müdafiə Fondunun xərcləri 4,4
dəfə artaraq 2,5 milyard manata çatmış, gəlirləri isə 4,1 dəfə
artmışdır. Yeni sistemin fəaliyyəti
dövründə əmək pensiyalarının istər
minimal məbləği (baza hissəsi), istərsə də
orta aylıq məbləği əhəmiyyətli şəkildə
artmışdır.
Pensiya islahatlarının birinci mərhələsinin
yekunlaşmasından sonra ölkədə
sığorta-pensiya sisteminin inkişafına dair 2009-2015-ci illəri
əhatə edən yeni dövlət proqramı qəbul
edilmişdir.
Dövlət proqramı ölkədə yoxsulluğun
azaldılması və davamlı inkişafa dair müəyyən olunmuş
strateji məqsəd, hədəf və göstəricilər
nəzərə alınmaqla, sığorta-pensiya sistemində
həyata keçirilən islahatların növbəti mərhələsini
müəyyənləşdirmişdir.
Ümumilikdə 2003-cü ilin əvvəlində Azərbaycanda
cəmi 20 manat təşkil edən orta aylıq pensiyanın məbləği
hazırda 175 manata yaxındır. Yeni pensiya sisteminin tətbiqindən
bu vaxtadək yaşa görə əmək pensiyasının
baza hissəsinin artırılması ilə bağlı 8,
sığorta hissəsinin artırılması ilə
bağlı 6 sərəncam imzalanmışdır. Yeni
sistemin tətbiqindən etibarən pensiyaların orta aylıq
məbləği hər il yüksələn
dinamika ilə artmışdır.
Ümumilikdə
yeni sistemin fəaliyyətə başladığı
dövrdən 2013-cü ilə qədər əmək
pensiyalarının minimum məbləği 3,4
dəfə, orta aylıq məbləği 5,2 dəfə
artmışdır. 2003-cü ilə nisbətdə
orta əmək pensiyalarının məbləğində 8 dəfəyədək
artım baş vermişdir.
Beynəlxalq Pensiya və Sosial Fondlar
Assosiasiyasının statistikasına əsasən, Azərbaycan
hazırda əmək pensiyasının baza hissəsinin məbləğinə
görə MDB ölkələri arasında ilk yerlərdən
birini tutur.
Cənab İlham Əliyevin 10 illik prezidentliyi
dövründə ölkədə dövlət
ünvanlı sosial yardım sisteminin formalaşması da
mühüm uğurlardan biri sayılmalıdır. Bu mexanizm 2005-ci il oktyabrın 25-də Azərbaycan Prezidenti tərəfindən
imzalanmış müvafiq qanunla tənzimlənir. Qanuna əsasən, sosial yardım hüququna orta
aylıq gəliri onlardan asılı olmayan səbəblərdən
hər bir ailə üzvü üçün ehtiyac
meyarından aşağı olan aztəminatlı ailələr
malikdirlər. 2013-cü ilin birinci rübündə
543 minə yaxın ailə üzvünü əhatə edən
123 min 300-ə yaxın ailəyə ünvanlı sosial
yardım verilmişdir. Bir ailə
üçün orta məbləğ 118 manata yaxın
olmuşdur. Dünya Bankının ölkəmizdə
apardığı monitorinqin nəticələrinə görə,
ünvanlı yardımların təyinatında
ünvanlılıq prinsipinə 90 faizə qədər əməl
olunmuşdur.
Həyata keçirilən sosial islahatlar nəticəsində,
2012-ci ilin nəticələrinə görə, Azərbaycan
BMT-nin İnsan İnkişafı İndeksində 82-ci yeri
tutmuşdur.
İKT
sektorunun dinamik inkişafı təmin edildi
Prezident İlham Əliyevin "Qara qızılı
insan qızılına, intellektual potensiala çevirək"
tezisi son 10 ildə Azərbaycan cəmiyyətində
İKT-nin inkişafını stimullaşdıran
başlıca amilə çevrilmişdir. Ölkə
başçısının 2004-cü il 20 fevral tarixdə Rabitə
və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinin
yaradılması barədə fərman imzalaması, habelə
bu sahədə peşəkar mütəxəssis akademik
Əli Abbasovu nazir vəzifəsinə təyin etməsi
ölkədə İKT sektorunun dinamik inkişafında keyfiyyətcə
yeni mərhələnin əsasını qoymuşdur.
Ötən illərdə İKT sektorunun sürətlə
inkişaf edərək ümumi daxili məhsulda xüsusi
çəkiyə malik olması ilk növbədə bu sahədə
mükəmməl qanunvericilik bazasının
yaradılması ilə şərtlənmişdir. Bu məqsədlə ötən
illərdə "Elektron imza və elektron sənəd haqqında",
"Elektron ticarət haqqında", "Telekommunikasiya
haqqında", "Poçt haqqında",
"İnformasiya əldə etmək haqqında",
"Biometrik informasiya haqqında", "Fərdi məlumatlar
haqqında" və s. Azərbaycan Respublikasının
qanunları qəbul olunmuş, habelə İKT-nin sürətli
inkişafı ilə bağlı mühüm fərman və
sərəncamlar imzalanmışdır.
Prezident
İlham Əliyevin 22 oktyabr 2005-ci il tarixli
fərmanı ilə "Azərbaycan Respublikasında rabitə
və informasiya texnologiyalarının inkişafı üzrə
2005-2008-ci illər üçün Dövlət Proqramı
(Elektron Azərbaycan)"nın təsdiqi rabitə və
informasiya texnologiyalarının hökumətin fəaliyyətində
geniş tətbiqinə imkan yaradan mükəmməl konsepsiya
olmuşdur. Bu sahədə islahatların davam
etdirilməsi məqsədilə Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin sərəncamı ilə "Azərbaycan
Respublikasında rabitə və informasiya
texnologiyalarının inkişafı üzrə 2010-2012-ci illər
üçün Dövlət Proqramı (Elektron Azərbaycan)"
təsdiq edilmişdir. RİTN tərəfindən
bu sahənin inkişafında davamlılığı təmin
edəcək yeni proqram hazırlanaraq təsdiqlənmək
üçün hökumətə təqdim edilmişdir.
Prezident
İlham Əliyevin 2012-ci il 15 mart tarixli "Azərbaycan
Respublikası Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları
Nazirliyinin tabeliyində İnformasiya Texnologiyalarının
İnkişafı Dövlət Fondunun yaradılması
haqqında" sərəncamı informasiya-kommunikasiya
texnologiyaları sektorunda fəaliyyətin
stimullaşdırılmasına, bu sahədə
innovasiyaların tətbiqinin, habelə tətbiqi elmi-tədqiqat
işlərinin genişləndirilməsinə xidmət
etmişdir.
Əgər
2003-cü ildə İKT sektoru üzrə gəlirin 65,8 faizi
qeyri-dövlət rabitə müəssisələrinin
payına düşürdüsə, 2008-ci ildə bu rəqəm
80,3 faizə yüksəlmiş, 2003-2008-ci illər ərzində
bu sektorda 5500-dən çox yeni iş yerləri
açılmışdır.
2008-2012-ci illər ərzində Azərbaycanın
İKT sektoru 5 dəfə artmışdır. Bununla 7-8 ildir ki, Azərbaycanın
İKT sahəsinin orta illik artım tempi 25-32 faiz təşkil
edir və bu da dünya göstəricisini 2-2,5
dəfə üstələyir. Respublikamız
İKT-nin inkişaf göstəricilərinə görə
son 5-7 ildə ən dinamik inkişaf edən 10 ölkə
qrupuna daxil olmuşdur.
Ümumilikdə 2012-ci ildə İKT sektorundan əldə
olunan gəlirlər 1.750 milyon dollar təşkil etmişdir və
bu da 2003-cü illə müqayisədə 6 dəfə
çoxdur. "Azərbaycan 2020:
gələcəyə baxış" İnkişaf
Konsepsiyasına əsasən, bu məbləğin 2020-ci ildə
9 milyard ABŞ dollarına çatdırılacağı
planlaşdırılır.
Ötən 10 ilin ən böyük uğurlarından
biri də Azərbaycanın kosmik peyki olan ölkələr
sırasına qoşulmasıdır. 2008-ci ildə Prezident İlham
Əliyev "Azərbaycan Respublikasında kosmik sənayenin
yaradılması və telekommunikasiya peyklərinin orbitə
çıxarılması haqqında" sərəncam
imzalamış, kosmik sənayenin yaradılması və
inkişafı üzrə Dövlət Proqramı qəbul
olunmuş, "Azərkosmos" Açıq Səhmdar Cəmiyyəti
təsis edilmişdir. Bu istiqamətdə həyata keçirilən
uğurlu fəaliyyətin nəticəsi olaraq 2013-cü il fevral ayının 8-də Azərbaycan
Respublikasının ilk telekommunikasiya peyki - "Azərspace-1"
uğurla orbitə buraxılmışdır.
Azərbaycanın ilk telekommunikasiya peykinin
buraxılması ölkəmizdə kosmik sənayenin
inkişaf etdirilməsi və beynəlxalq kosmik məkana
inteqrasiya istiqamətində mühüm addım olmaqla
yanaşı, kommersiya xarakterli və gəlirli bir layihədir. "Azərspace-1" peyki
yaxın gələcəkdə bütün Azərbaycan ərazisində
keyfiyyətli televiziya və radio yayımını,
ötürülən bütün məlumatlara daha
yaxşı nəzarət olunması, müxtəlif elektron
hökumət layihələrinin həyata keçirilməsi,
həmçinin məsafədən təhsil və elektron səhiyyə
kimi mühüm proqramlar üçün əlverişli
platforma yaradacaqdır.
Ölkədə internet istifadəçilərinin
sayının kəskin artımı da son 10 ilin mühüm
uğurlarından biridir. 2003-cü ildə ölkədə hər
100 nəfərə 7 internet istifadəçisi
düşürdüsə, hazırda bu rəqəm 70-ə
yüksəlmişdir. "Dünya İqtisadi Forumunun
Qlobal İnformasiya Texnologiyaları - 2012" hesabatında Azərbaycan
"Şəbəkələşmə
hazırlığı indeksi"nə görə əvvəlki
mövqeyindən 9 pillə irəliləyərək
dünyanın 142 ölkəsi arasında 61-ci yerə yüksəlmişdir.
Bu hesabata əsasən, Azərbaycan hər 100 nəfərə
düşən internet istifadəçilərinin sayına
görə MDB-də birinci yerdədir.
İKT
sahəsində son illərin ən böyük
uğurlarından biri də 2012-ci il
dekabrın 21-də BMT-nin Baş Assambleyasında TASİM layihəsi
üzrə yeni qətnamənin yekdilliklə qəbulu
olmuşdur. Layihənin reallaşdırılmasına dəstək
vermək məqsədilə Azərbaycan tərəfindən
irəli sürülmüş qətnamə Avrasiya regionunda
"rəqəmsal uçurum"un aradan
qaldırılması üçün müvafiq
telekommunikasiya infrastrukturunun inkişaf etdirilməsini, özəl
və dövlət sektorları arasında əməkdaşlığın
möhkəmləndirilməsini nəzərdə tutur. TASİM uzunmüddətli təşəbbüsdür
və onun reallaşması iki mərhələdən ibarət
olacaqdır. Birinci mərhələdə aparıcı
region ölkələri və operatorları Qərbi və
Şərqi birləşdirən əsas internet tranzit infrastrukturunu
yaradacaqlar. Prosesin 2013-cü ilin axırında
başa çatdırılması nəzərdə tutulur.
Dəyişməz
seçim
Əlbəttə, bu yazıda qeyd olunan faktlar Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında son 10 ildə əldə
olunmuş möhtəşəm uğurların yalnız
cüzi qismini əhatə edir. Bütün bu
uğurların nəticəsi olaraq cəmiyyətdə belə
rəy formalaşmışdır ki, Prezident İlham
Əliyev ümummilli lider Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi
inkişaf prioritetlərinin varisliyini təmin edəcək
alternativsiz liderdir. Prezident İlham
Əliyevin son 10 ildə ölkəyə rəhbərliyinin ən
parlaq nəticəsi ondan ibarətdir ki, bu gün Azərbaycan,
sözün əsl mənasında, tam müstəqil siyasət
yürüdən ölkədir. Bu gün
müstəqil Azərbaycan dövlətinin öz siyasi dəst-xətti,
dövlətçilik siması, milli inkişaf modeli var.
Xalqımız ölkədəki siyasi qüvvələr arasında azad və tərəddüdsüz, həm də doğru seçim edəcək qədər yetkin və müdrikdir. Bu müdrik seçim həm də obyektiv reallığa, ölkənin son 20 ildə keçdiyi tarixi inkişaf yolunun məntiqi yekununa, konkret desək, Azərbaycan vətəndaşının bugünkü yaşam tərzinə əsaslanır.
Son 10 ilin yekunlarına nəzərən əksəriyyət seçimini əvvəlcədən etmişdir. Yəqin elə buna görə də səsvermə günü seçki pərdəsi arxasında çox düşünmək lazım gəlməyəcək. Tamamilə azad, şəffaf, demokratik şəraitdə keçəcək bu seçkidə hansı namizədin qələbəyə daha layiq olduğu hamıya bəllidir.
Realist seçici hər zaman "Bu seçim nə verə bilər" sualı üzərində düşünərək əvvəlcədən mövqeyini qətiləşdirir. Müdrik Azərbaycan xalqı seçkidə düzgün, prinsipial qərar vermək əzmində olduğunu indiyəqədərki prezident və parlament seçkilərində dəfələrlə təsdiqləyib. Azərbaycan seçicisinin dəyişməz seçimini bu gün həm də dövlətin və xalqın maraqları şərtləndirir. Əminik ki, əvvəllər olduğu kimi, bu dəfə də vətəndaşlarımız Azərbaycanı davamlı yüksəlişə aparan, ölkənin qlobal uğurlarına yol açan, insanlarımızın həyat tərzində kardinal dəyişikliklərə səbəb olan alternativsiz siyasi kursun qələbəsinə səs verəcəklər.
Əlican BABAYEV,
Azərbaycan
Dövlət İqtisad Universitetinin İqtisadi nəzəriyyə-1
kafedrasının müdiri, iqtisad elmləri doktoru, professor, əməkdar
müəllim, Azərbaycandan Kənarda Təhsil Almış
Mütəxəssislər Təşkilatı Ali Məclisinin
sədri
Azərbaycan.-2013.- 20 sentyabr.- S.1.