Uğur estafeti 2013-cü ilə keçir
2012-ci ili
böyük nailiyyətlərlə başa vuran Azərbaycan yeni ildə həm də mühüm əlamətdar
hadisələri qarşılamağa hazırlaşır
Hər ilin əvvəli, adətən,
iki mühüm məqamla diqqət çəkir: bir tərəfdən
hesabat ilinə yekun vurulur, digər tərəfdənsə
yeni xoş məqsəd və niyyətlər hədəflənir,
konkret məqsəd və vəzifələr müəyyənləşir.
Keçmiş uğurlar bir qayda olaraq gələcəyin daha
böyük nailiyyətləri üçün möhkəm
təmələ, bünövrəyə çevrilir. Həyati
təcrübəyə əsaslanan bu cür qiymətləndirmə
həm də ötən dövrün uğur və
çatışmazlıqlarından obyektiv nəticə
çıxarmaq, perspektiv fəaliyyət istiqamətlərini
dürüst müəyyənləşdirmək
üçün yaxşı imkanlar açır. Nəhayət,
idarəçilikdə hesabatlılıq ənənəsi
şəffaflığın, səmərəliliyin, məqsədyönlülüyün
bariz təcəssümü kimi vətəndaşlarda dövlətə
inamı, etimadı və mənəvi bağlantını
gücləndirir.
Ölkənin
iqtisadi nüfuzu yüksəlir
Müəyyən zaman intervalında xalq və dövlət naminə həyata keçirilən tədbirlərin ictimai mənafe baxımından obyektiv dəyərləndirilməsi həm də inkişafın real mənzərəsini göz önündə canlandırır. Belə mənzərə fonunda fəaliyyəti ilə ictimai etimad qazanmağa çalışan, xalqa layiqli xidmət amalını hədəfləyən hakimiyyət komandasının qarşıya qoyduğu vəzifələri hansı səviyyədə gerçəkləşdirmək əzmi də üzə çıxır. Qarşıya qoyulmuş planlar daxili potensialı, həqiqi güc və imkanları, əsl məramı özündə təcəssüm etdirir.
Tarixə çevrilmiş 2012-ci ilin yekunları fonunda Azərbaycanda da hakimiyyətin əsl məram və məqsədinin xalqa xidmət olduğunu əminliklə söyləmək olar. Ötən il ölkədə sistemli və ardıcıl şəkildə gerçəkləşdirilən sosial-iqtisadi islahatların başlıca qayəsində ənənəvi olaraq bir məqsəd dayanmışdır: vətəndaşlara yüksək xidmət göstərməklə ictimai etimadı doğrultmaq!
"Biz xalq üçün işləyirik. Məqsədimiz də odur ki, ölkə vətəndaşları vəziyyətin ildən-ilə daha da yaxşılaşmasını görsünlər, bunu gündəlik həyatlarında hiss etsinlər" - deyən Prezident İlham Əliyev bu məqsədə xidmət edən çoxşaxəli islahatları 2012-ci ildə çevik və işlək mexanizmlər üzərində reallaşdırmış, davamlı yüksəlişi təmin etmək üçün ölkənin daxili potensialından səmərəli şəkildə bəhrələnmişdir. Uğurla gerçəkləşdirilən sosial-iqtisadi islahatların - davamlı və tarazlı inkişafı stimullaşdıran dövlət proqramlarının, sosial həyatın bütün sahələrini əhatə edən fərman və sərəncamların nəticəsi kimi respublikamız sürətli inkişaf yolunda olan, qlobal maliyyə-iqtisadi böhrana qətiyyətlə sinə gərən dövlətlər sırasında yer almışdır.
Cənubi Qafqaz geoiqtisadi məkanında cərəyan edən prosesləri diqqət mərkəzində saxlayan dünyanın aparıcı maliyyə-iqtisadi qurumları, o cümlədən nüfuzlu reytinq agentlikləri öz hesabatlarında Azərbaycanı regionda yüksək investisiya cəlbediciliyinə və makroiqtisadi sabitliyə malik ölkə kimi səciyyələndirmişlər. Həmin reytinq qurumlarının açıqladığı hesabat və proqnozlar respublikamızın iqtisadi böhranın ən son fazasını da başa vuraraq yeni keyfiyyət göstəricilərinə nail olduğunu göstərmişdir. 2012-ci ilin yanvar ayında "Standard & Poor's", aprel ayında "Moody's İnvestors Servises", may ayında "Fitch" beynəlxalq reytinq agentlikləri Azərbaycanın uzunmüddətli yerli və xarici valyutada reytinqini investisiya səviyyəsinə qaldırmışlar. Bu qərarlar əsasən ölkənin neft gəlirlərinin sürətli artımı və onlardan səmərəli istifadə olunması, eyni zamanda ölkənin kreditor mövqeyinin güclənməsi amilləri ilə izah olunmuşdur.
2012-ci ildə Azərbaycanın sürətli inkişaf yolunda olduğu, respublikada biznes mühitinin əvvəlki illərlə müqayisədə əhəmiyyətli dərəcədə liberallaşdırıldığı Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyasının birgə hazırladığı "Qlobal Rəqabət Qabiliyyəti İndeksi"ndə bir daha təsdiqini tapmışdır. Hesabata əsasən, Azərbaycan dünyanın 140 ölkəsi arasında 46-cı yerdə qərarlaşmış və ötənilki mövqeyini (55-ci yer) yaxşılaşdıraraq 9 pillə irəliləmişdir.
Prezident
İlham Əliyev 2012-ci il dekabrın 31-də xalqa yeni il təbrikində
respublikamızın kredit reytinqinin yüksəlməsi
faktını razılıqla qeyd etmişdir: "Beynəlxalq
reytinq agentlikləri 2012-ci ildə ölkəmizin kredit reytinqlərini
artırmışlar. Bu da böhranlı il üçün
çox gözəl, əlamətdar bir hadisədir. Azərbaycan
iqtisadiyyatı dünya miqyasında rəqabətqabiliyyətliliyinə
görə 46-cı yerdədir. Əminəm ki, gələcək
illərdə bizim yerimiz daha da yüksək olacaqdır".
Müqayisə
üçün onu da bildirək ki, Beynəlxalq Valyuta Fondu
(BVF) 2012-ci ilin ikinci yarısında dünya iqtisadiyyatında
sabitlik üçün risklərin artdığını bəyan
etmişdir. Qurum sərmayəçilərin
narahatlığına əsas səbəb kimi Avrozonaya daxil
olan bir sıra ölkələrin borc böhranını
göstərmişdir. Avropada bir sıra dövlətlər vəziyyəti
tənzimləmək üçün cəhdlər etsələr
də, hələ ki buna nail ola bilməmişlər. Azərbaycanın
isə nəinki belə problemi yoxdur, respublikamız ötən
il iqtisadi həyatın bütün sahələri üzrə
inkişaf tempini qorumuşdur. Respublikanın iqtisadi inkişaf
dinamikası əvvəlcə enerji resurslarına əsaslanırdısa,
hazırda iqtisadi şaxələndirmənin nəticəsi
olaraq qeyri-neft sektoru üstün artım tempinə malikdir.
Prezident İlham Əliyevin xalqa yeni il təbrikində qeyd
etdiyi kimi, 2012-ci ildə Azərbaycanda qeyri-neft sektorunun 10 faizədək
artması ölkədə həyata keçirilən iqtisadi
islahatların uğurlarından xəbər verir.
İnkişafın gələcək
prioritetləri
Hökumət 2012-ci ildə
respublikanın qarşısında duran həlli vacib problemləri
düzgün müəyyənləşdirmiş, qısa
müddətdə maksimum nəticələr əldə etməyə
hesablanmış fundamental qərarlar qəbul etmişdir. Azərbaycanın
ümumi inkişaf göstəricilərinə görə
regionda lider mövqeyini qoruyub saxlaması, Cənubi Qafqaz
iqtisadiyyatının 80 faizinə sahiblik etməsi ölkənin
iqtisadi inkişaf prioritetlərinin elmi əsaslara söykəndiyini
və respublikanın mövcud potensialı ilə
uzlaşdığını göstərir.
Respublikanın
son illərdə əldə etdiyi tarixi nailiyyətlərin
qorunub saxlanılması, daha da inkişaf etdirilməsi, qlobal və
regional çağırışlara cavab verərək
dünya nizamında mövqelərini gücləndirməsi
üçün Prezident İlham Əliyev hələ 2011-ci
il dekabrın 29-da "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyasının
hazırlanması barədə" sərəncam
imzalamışdır. Sərəncam əsasında
hazırlanmış Konsepsiya layihəsində 2020-ci ilədək
respublika iqtisadiyyatının inkişafının
başlıca təmayülləri öz əksini
tapmış, ümumi daxili məhsulun sürətli
artımına hansı resurslar hesabına nail olunması
dolğun və əhatəli şəkildə göstərilmişdir.
Kifayət
qədər dərin elmi araşdırmaya, zəngin faktoloji
bazaya və reallığa adekvat makroiqtisadi proqnozlara əsaslanan
"Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış"
İnkişaf Konsepsiyası layihəsi 2012-ci ildə səmərəli
ictimai və konseptual elmi müzakirələr nəticəsində
daha da təkmilləşdirilmişdir. Mündəricat və
11 bölmədən ibarət sənəddə son 10 ildəki
inkişaf parametrləri əsasında ölkə
iqtisadiyyatının mövcud durumu, qlobal və yerli
çağırışlar təhlil edilmiş, yüksək
rəqabət qabiliyyətli iqtisadi sistemin
formalaşdırılması ilə bağlı prioritetlər
göstərilmişdir.
Prezident
İlham Əliyevin 2012-ci il 29 dekabr tarixli "Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış" İnkişaf
Konsepsiyasının təsdiq edilməsi haqqında" fərmanı
ilə Konsepsiyanın həyata keçirilməsinə
ümumi rəhbərlik və nəzarət səlahiyyətləri
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Administrasiyasına həvalə
edilmişdir. Fərmana əsasən, İqtisadi İnkişaf
Nazirliyi "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası üzrə
dövlət orqanlarının fəaliyyətini təşkil
etmək və əlaqələndirmək məqsədilə
Milli Fəaliyyət Qrupunun yaradılması və onun tərkibi
haqqında təkliflərini, habelə Konsepsiyanın həyata
keçirilməsi üçün qəbul ediləcək
dövlət proqramlarının, strategiyaların, digər sənəd
və tədbirlərin siyahısını (onların
hazırlanması və icra müddətləri, məsuliyyətli
dövlət orqanları haqqında təkliflər də daxil
olmaqla) iki ay müddətində Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin Administrasiyasına təqdim etməli,
Konsepsiyanın həyata keçirilməsi üzrə
aparılan işlər barədə ildə bir dəfədən
az olmayaraq Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə məlumat
verməlidir.
Ümumilikdə,
bu sənəd 2020-ci ilə qədər olan dövrdə Azərbaycan
iqtisadiyyatının rəqabət qabiliyyətinin
artırılması, nəqliyyat, tranzit və logistika
infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi, bölgələrin
tarazlı inkişafı, informasiya cəmiyyətinə
keçidin təmin olunması, insan kapitalının
inkişafı, səmərəli sosial müdafiə sisteminin
qurulması, institusional islahatların davam etdirilməsi, mədəni
irs və ətraf mühitin qorunması məsələlərini
əhatə edir. Azərbaycan Respublikası Prezidenti
Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyevin
Konsepsiyanın müzakirəsinə həsr olunmuş
konfransda dediyi kimi, "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyasının qəbul
edilməsinin məntiqi davamı olaraq strateji hədəflərin
reallaşdırılması üçün müxtəlif
sahələri əhatə edən məqsədli proqramlar qəbul
ediləcəkdir. İnkişaf Konsepsiyası orta və
uzunmüddətli iqtisadi proqnozlaşdırma və
planlaşdırma ilə əlaqələndiriləcəkdir
ki, bu da müəyyənləşdirilən hədəflərə
nail olmağın etibarlı yollarını, həmçinin
resursların rasional bölüşdürülməsini təmin
edəcəkdir".
Sosial rifah - ali hədəf
2012-ci ilin yekunları bazar
iqtisadiyyatı yolunu seçmiş Azərbaycanda sosial məsələlərin
həllinin daim diqqət mərkəzində olduğunu,
hakimiyyətin fəaliyyətində sosialyönümlü
layihələrin prioritet təşkil etdiyini bir daha təsdiqləyir.
2012-ci ilin dövlət büdcəsində
sosialyönümlü xərclərin xüsusi çəkisinin
33 faiz təşkil etməsi də hökumətin bu sahədə
məqsədyönlü siyasət yeritdiyini göstərmişdir.
Bazar
iqtisadiyyatı ilə sosial müdafiənin uğurlu
kombinasiyası qazanılan bir çox uğurların təməlini
təşkil edən əsas amillərdəndir. "Prezident
kimi məqsədim odur ki, hər bir vətəndaş ölkənin
qazandığı uğurlardan lazımi səviyyədə bəhrələnsin
və müsbətə doğru irəliləyişi gündəlik
həyatında hiss etsin" - deyən dövlət
başçısı aztəminatlı vətəndaşların
sosial ehtiyaclarının dolğun şəkildə ödənilməsinə
xidmət edən iqtisadi siyasətini ötən il də
uğurla davam etdirmişdir.
Dövlətin
sosialyönümlü siyasəti yalnız bazar münasibətlərinin
və sahibkarlıq fəaliyyətinin azadlığını
saxlamaqla vəsait və ehtiyatların düşüncəli
surətdə yenidən bölüşdürülməsinə
imkan verən yüksək iqtisadi inkişaf vasitəsilə həyata
keçirilir. Bu siyasətin əsasını insan ləyaqəti,
ədalət, məsuliyyət, fərdin maddi statusunun kəskin
fərqliliyini aradan qaldırmaq məqsədləri təşkil
edir. Bu, ictimai həyatı humanistləşdirmək, cəmiyyətdə
qarşıdurmanın azalması, vətəndaş həmrəyliyinin
formalaşması, bütün sosial qrup və fərdlərin
mənəviyyatının artmasının labüd yoludur. Qərbin
sosial məsələlərə geniş yer verən bir
sıra ölkələrinin inkişaf təcrübəsi
bazar azadlığı və dövlətin iqtisadiyyata təsiri
arasındakı balansın nə qədər çətinliklə
əldə olunduğunu göstərir.
Bir
sıra Avropa ölkələrində qlobal böhranla
bağlı büdcə xərclərinin
azaldıldığı və ciddi sosial gərginliyin
müşahidə edildiyi halda, ötən il Azərbaycanda
sosialyönümlü layihələrin
reallaşdırılmasında hansısa ləngiməyə,
yaxud çətinliyə rast gəlinməyib. Başqa
sözlə, bu gün ölkədə bazar iqtisadiyyatı
prinsiplərinin cəmiyyətdə möhkəm dayaqlar
tapması, iqtisadiyyatın liberallaşdırılması
sosial himayəyə ehtiyacı olan vətəndaşların
maraqları ilə qətiyyən ziddiyyətə girmir. Əksinə,
əldə edilən dividendlər insanların sosial problemlərinin
həllinə, vətəndaşların həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılmasına yönəldilir.
Dünya Bankının hesabatına, milli gəlirin ədalətli
bölgüsünə görə Azərbaycan 110 inkişaf
edən ölkəni geridə qoyur və bu da iqtisadi
inkişafın səmərəliliyini göstərir.
Bankın hesabatına görə, Azərbaycan dünyanın
153 ölkəsi arasında ən aşağı yoxsulluğa
malik 20 ölkədən biridir.
2012-ci
ildə işsizliyin səviyyəsinin azaldılması istiqamətində
tədbirlər də davam etdirilmiş, ümumilikdə 100
mindən çox yeni iş yeri açılmışdır.
İqtisadi fəal 4 milyon 634 min nəfərdən çox vətəndaşın
4 milyon 388 min nəfərinin məşğulluğu
vardır. Cəmi 250 minə yaxın vətəndaş
işsiz sayılır və bu da iqtisadi fəal əhalinin cəmi
5,2 faizi deməkdir. Prezident İlham Əliyev 2012-ci il
dekabrın 31-də xalqa yeni il təbrikində demişdir:
"İqtisadiyyatımız çoxşaxəli
iqtisadiyyatdır. Əminəm ki, gələcək illərdə
ölkəmizin dayanıqlı iqtisadi inkişafı
üçün əlavə imkanlar yaranacaqdır.
Bütün iqtisadi göstəricilər çox yüksək
səviyyədədir. Yoxsulluq 6 faizə
düşmüşdür. İşsizlik 5,2 faizdir. Bu il 100
mindən artıq yeni iş yeri açılmışdır.
Son doqquz il ərzində bir milyon 100 mindən çox iş
yeri açılmışdır. İş yerlərinin
açılması bilavasitə işsizliyin aradan
qaldırılmasına xidmət göstərmişdir".
Ümumilikdə,
2004-cü ildən regionların sosial-iqtisadi inkişafı ilə
bağlı qəbul edilmiş proqramların həyata
keçirilməsi nəticəsində respublikada məşğulluq
probleminin həllində əsaslı dönüş
yaranmışdır. 2011-ci il 15 noyabr tarixdə
imzalanmış "Azərbaycan Respublikasının Məşğulluq
Strategiyasının həyata keçirilməsi üzrə
2011-2015-ci illər üçün Dövlət
Proqramı" bir sıra strateji məqsədləri
özündə ehtiva edir. Makroiqtisadi sabitliyin və qeyri-neft
sektorunun tarazlı inkişafının təmin edilməsi, əhalinin
gəlir əldə etmək imkanlarının genişləndirilməsi,
yaşlı əhalinin, aztəminatlı ailələrin və
sosial cəhətdən xüsusilə həssas qrupların
sosial riskinin azaldılması, qaçqınların və məcburi
köçkünlərin həyat şəraitinin
yaxşılaşdırılması tədbirlərinin davam
etdirilməsi, təhsil və səhiyyə sahəsində
xidmətlərin keyfiyyətinin yüksəldilməsi, sosial
infrastrukturun inkişaf etdirilməsi məsələləri
dövlət proqramında dəqiqliklə əksini tapıb.
Bu tədbirlər nəticəsində 2015-ci ilədək
ölkədə işsizlik səviyyəsinin 3-4 faiz həddinədək,
yoxsulluğun səviyyəsinin isə 2 dəfə
azaldılması nəzərdə tutulur.
Tarixə
çevrilən ömür
Ümumilikdə, 2012-ci ilin iqtisadi
yekunları 2013-cü ilin də inkişaf baxımından
kifayət qədər uğurlu mərhələ
olacağından xəbər verir. Bu il respublikamız təkcə
iqtisadi deyil, həm də ictimai-siyasi baxımdan bir sıra
mühüm hadisələri qarşılamağa
hazırlaşır. Bu baxımdan, ilk növbədə,
müasir Azərbaycan dövlətinin banisi, milli inkişaf
modelinin müəllifi, ümummilli lider Heydər Əliyevin
anadan olmasının 90-cı ildönümü xüsusi qeyd
edilməlidir.
Tarixdən
məlumdur ki, hər bir xalq özünün taleyində
müstəsna rol oynamış fenomen şəxsiyyətlərin
zəngin ömür yolunu, mükəmməl dövlətçilik
və siyasi irsini, təcrübəsini öyrənərək
gələcək nəsillərə
çatdırılması istiqamətində ardıcıl
iş aparır. Azərbaycan xalqı da öz taleyində
misilsiz rol oynamış ulu öndərin xatirəsini daim əziz
tutmuş, onun əbədiləşdirilməsi istiqamətində
mühüm addımlar atmışdır. Prezident İlham Əliyev
ulu öndərin əsasını qoyduğu strateji siyasi kursu
son 10 ilə yaxın dövrdə bütün sahələrdə
inamla davam etdirməklə yanaşı, Heydər Əliyev
ideyalarının cəmiyyətdə praktik surətdə
gerçəkləşməsinə və möhkəmlənməsinə
xidmət edən ciddi addımlar həyata keçirmişdir.
Dövlət başçısının hələ
2004-cü ildə imzaladığı fərmanla ulu öndərin
adının əbədiləşdirilməsi istiqamətində
bir sıra vacib tədbirlər həyata keçirilmiş, hələ
70-80-ci illərdə tikintisinə əzmlə nail olduğu
bir sıra möhtəşəm binalara onun adı
verilmişdir. 2004-cü ildən fəaliyyət göstərən
Heydər Əliyev Fondu nəcib, xeyirxah və humanist insani dəyərlərə
tapınaraq ümummilli liderin zəngin dövlətçilik
irsinin bütün dünyada tanıdılması və təbliği
istiqamətində ardıcıl iş aparır.
Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev ulu öndər Heydər Əliyevin
zəngin dövlətçilik irsinin elmi səviyyədə
öyrənilməsi və təbliği məqsədilə
2006-cı il dekabrın 29-da "Heydər Əliyev Mərkəzinin
yaradılması haqqında" sərəncam
imzalamışdır. Həmin sərəncam əsasında
Bakıda Heydər Əliyevin adını daşıyan mərkəz
zəngin eksteryerə malik, analoqu olmayan müasir memarlıq
abidəsi kimi inşa olunmuşdur.
Azərbaycan
tarixinin taleyüklü hadisələrlə dolu 40 ildən
artıq bir dövrü Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Bu dövr ərzində Heydər Əliyev
Azərbaycan dövlətini və millətini zamanın ən
çətin sınaqlarından çıxararaq ölkənin
ictimai-siyasi, iqtisadi və mədəni-mənəvi tərəqqisinə
nail olmuş qüdrətli şəxsiyyətdir.
Respublikamızda müstəqil dövlət təsisatlarının
yaradılması, beynəlxalq normalara əsaslanan demokratik,
hüquqi dövlət quruculuğunun böyük vüsət
alması, suveren Azərbaycanın əsas qanunu olan
Konstitusiyanın qəbul edilməsi, vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşdırılması, milli təhlükəsizliyin təmin
olunması və yeni iqtisadi kursun müəyyənləşdirilməsi
ilə bağlı proseslərin müvəffəqiyyətli həlli
məhz Heydər Əliyevin xidmətləridir. 1994-cü ildə
Heydər Əliyevin yeni neft strategiyasının
reallaşdırılmasını təmin edən "Əsrin
müqaviləsi"nin imzalanması Azərbaycan
xalqının öz maddi sərvətlərinin, o cümlədən
neftinin həqiqi sahibi kimi çıxış etməsinin təntənəsinə
çevrilmişdir.
Böyuk
strateq Heydər Əliyevin adı bu gün bölgədə və
dünyada layiqli mövqe qazanmış Azərbaycan dövlətinin
rəmzi kimi səslənir. Çoxəsrlik dövlətçiliyimiz
tarixində xüsusi yeri olan ümummilli liderin fəaliyyəti
öz əhəmiyyəti etibarilə Azərbaycanın
hüdudlarından çox-çox kənara
çıxır. Bütün bunların fonunda ümummilli
liderin 90 illik yubileyinin respublika miqyasında qeyd olunması
ictimai və sosial tələbatdan irəli gəlir.
Cümhuriyyətin
95 illiyi
2013-cü ilin mühüm siyasi hadisələrindən
biri də mayın 28-də Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
yaranmasının 95-ci ildönümünün tamam
olmasıdır. Hər bir xalqın istiqlal, azadlıq istəyi
onun bu ideallara qovuşmaq əzmi ilə qərarlaşır və
real məzmun kəsb etməyə başlayır. Müsəlman
Şərqində ilk demokratik, hüquqi və dünyəvi
dövlətin məhz Azərbaycanda elan olunması, yüksək
sosial-mədəni, iqtisadi tərəqqiyə, vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşmasına xidmət edən
çoxşaxəli islahatların məhz bu dövlətdə
praktik həyata vəsiqə alması xalqımızın zəngin
mənəvi aləmə, yüksək milli qürura,
yenilikçi düşüncə tərzinə malik
olmasının parlaq təcəssümüdür. Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin hökuməti ilk gündən
müstəqilliyi qoruyaraq inkişaf etdirməyi, səmərəli
sosial-iqtisadi islahatların həyata keçirilməsi yolu ilə
xalqın firavan həyat tərzinə nail olmağı, hər
bir fərdin qanuni maraq və mənafeyinin müdafiəsində
dayanmağı qarşıda mühüm vəzifələr
kimi müəyyənləşdirmişdir.
Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin yaranması ölkəmizin çoxəsrlik
tarixinin, sosial-iqtisadi və mədəni inkişafının,
əsrin əvvəlində başlanmış, Rusiya
imperiyasının süqutu ilə daha da genişlənən
milli azadlıq mübarizəsinin məntiqi yekunu olmuşdur.
Cümhuriyyət dövründə respublikada demokratik
hüquq və azadlıqların bərqərar olması, etnik
və dini mənsubiyyətindən asılı olmayaraq
bütün vətəndaşlara bərabər
hüquqların verilməsi, Şərqdə ilk dəfə
olaraq qadınların seçki hüququnun tanınması, Azərbaycan
dilinin dövlət dili elan edilməsi, təhsil və mədəniyyətin
inkişafına qayğı göstərilməsi, Bakı
Dövlət Universitetinin təsis edilməsi, milli ordunun, təhlükəsizlik
strukturlarının formalaşdırılması, mətbuatın
inkişafı, gənclərin xarici ölkələrdə ali
təhsilinin təşkili və s. Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətinin qısamüddətli mövcudluğunun
parlaq uğurları kimi xatırlanır.
Müəyyən
obyektiv və subyektiv səbəblər üzündən əsrlərin
mücadiləsi kimi XX əsrin əvvəllərində
müstəqillik qazanmış Azərbaycan xalqı bu nemətin
şirinliyini uzun müddət dada bilməmişdir: bir tərəfdən
idarəçilikdə buraxılan bəzi səhvlər -
daxildə tam milli birliyin əldə edilməməsi,
düşmən qüvvələrə qarşı layiqli
müqavimət əzminin olmaması, digər tərəfdən
həmin dövrdə bütün dünyanın siyasi mənzərəsini
dəyişməkdə olan geopolitik proseslər Cümhuriyyətin
yaşamasına, müstəqil təsisat kimi
sözünü deməsinə imkan verməmişdir. Beləliklə,
cəmi 23 ay mövcud olmuş Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
süquta uğrayaraq həmin dövrün insanları
üçün yalnız xoş xatirəyə
çevrilmişdir.
Müsəlman
Şərqinin ilk demokratiya quruluşlu dövləti xarici hərbi
müdaxilə nəticəsində süquta uğrasa da,
tarixi fakt, çağdaş prinsiplərə söykənən
milli dövlətçilik ənənələrinin
başlanğıc nöqtəsi kimi Azərbaycan
xalqının yaddaşından heç zaman silinməmişdir.
Dövlətçilikdə irs-varislik əlaqəsi bu gün
də qorunub saxlanılır. Prezident İlham Əliyevin
müvafiq sərəncamı ilə Bakının
"İstiqlaliyyət" küçəsində
Cümhuriyyətə həsr edilmiş abidə
ucaldılmışdır.
Ölkə
başçısı 2008-ci il mayın 28-də Cümhuriyyətin
yaranmasının 90-cı ildönümü ilə
bağlı tədbirdə çıxış edərkən
demişdir: "1918-ci il mayın 28-də müsəlman aləmində
ilk demokratik respublika - Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
yaranmışdır. Respublikanın ömrü uzun olmadı.
Ancaq o qısa müddət ərzində çox işlər
görüldü. Respublikanı yaradanların niyyətləri
çox gözəl idi. Azərbaycanı azad, müstəqil
ölkəyə çevirmək, Azərbaycanı dünya
birliyinə daxil etmək və ölkəmizi hərtərəfli
inkişaf etdirmək. Əfsuslar olsun ki, bu niyyətlərin
böyük əksəriyyəti icra olunmamış qaldı.
İki ildən sonra Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
süqut etdi. Azərbaycan xalqı və Azərbaycan dövləti
respublikanın fəaliyyətinə və onu yaradanların
xatirəsinə çox böyük hörmətlə
yanaşır. Bu hörmətin əlaməti olaraq bu gün
biz Bakının mərkəzində Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətinə həsr edilmiş abidənin
açılışını qeyd etdik. O gözəl abidə
paytaxtımızın gözəl guşələrinin birində
- İstiqlaliyyət küçəsində
ucaldıldı".
Qurtuluşdan inkişafa aparan 20 il
15
iyun 1993-cü il müasir Azərbaycanın ən yeni tarixində
əlamətdar təqvim günlərindən biridir. Bu il həm
də Milli Qurtuluşun 20-ci ildönümünün tamam
olması ilə səciyyəvi olacaqdır. Tale 1993-cü ildə
Azərbaycanı növbəti dəfə çətin
sınaqlarla üz-üzə qoyanda xalqın yeganə xilaskar
kimi Heydər Əliyevi hakimiyyətdə görmək istəyi
də məhz bu gerçəklikdən qaynaqlanırdı. Əgər
bu həlledici mərhələdə - 1993-cü ilin 15 iyununda
tarixə Milli Qurtuluş Günü kimi daxil olmuş əlamətdar
hadisə baş verməsəydi, xalqın təkidli tələbi
ilə ümummilli lider Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışı gerçəkləşməsəydi,
indi biz müstəqil, qüdrətli, hər zaman tərəqqi
edən, yeniləşən və demokratikləşən Azərbaycan
dövlətindən danışa bilməzdik.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin Administrasiyasının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyev "Müasir Azərbaycan milli ideyanın təcəssümü
kimi" əsərində haqlı olaraq yazır: "Heydər
Əliyev mürəkkəb geosiyasi dövrdə ölkəni
vətəndaş qarşıdurması və dərəbəylik
vəziyyətindən, dərin iqtisadi və siyasi böhrandan
çıxarmağa, onu sabit inkişaf səviyyəsinə
qaldırmağa nail oldu. Ölkənin xarici siyasi aləmdə
təcrid olunmuş vəziyyətdən
çıxarılması da onun xidmətidir. O, bütün
dünyaya sübut etdi ki, Azərbaycan tərəqqi edən
müasir dövlətə çevrilə bilər".
1993-cü
ilin iyununda Bakıya qayıdan Heydər Əliyev yorulmaq bilmədən,
qətiyyətlə və böyük bacarıqla Azərbaycanın
başı üstünü almış vətəndaş
müharibəsi alovunu söndürmüş, ölkədə
baş alıb gedən qanunsuz silahlı dəstələr zərərsizləşdirilmişdir.
İctimai-siyasi sabitliyin tam bərpasına,
qanunçuluğun və hüquq qaydalarının möhkəmləndirilməsinə,
cəbhə bölgəsində atəşkəs rejiminə
nail olmuş, habelə demokratik inkişaf kursu ilə
uzlaşan sosial-iqtisadi siyasət strategiyasını ortaya
qoymuşdur.
Ulu
öndər bir ictimai-iqtisadi formasiyadan digərinə
keçid dövründə respublikanın qarşısında
duran strateji vəzifə və hədəfləri
düzgün müəyyənləşdirməklə,
dünyanın qabaqcıl dövlətlərinin təcrübəsində
sınaqdan uğurla çıxmış, müsbət nəticələri
sübut olunmuş inkişaf kursunun Azərbaycan gerçəkliyinə
adekvat modelini yaratmışdır. Heydər Əliyev qısa
zamanda özəl mülkiyyətçiliyə,
sahibkarlığa, sərbəst rəqabətə meydan
açan, dövlətsizləşdirməni özündə
ehtiva edən, sosialyönümlü mahiyyət daşıyan,
habelə xarici iqtisadi əlaqələrin gücləndirilməsi
və münbit biznes mühitinin formalaşdırılması
yolu ilə ölkəyə investisiya axınını
stimullaşdıran liberal inkişaf modelinin praktik surətdə
gerçəkləşdirilməsinə nail olmuşdur.
"Azərbaycan dövlətinin strateji yolu yalnız
demokratiya, sərbəst iqtisadiyyat prinsiplərinin bərqərar
olması, bazar iqtisadiyyatı və sahibkarlığın
inkişafıdır" - deyən Heydər Əliyev
demokratik düşüncə və həyat tərzinin
bütün dünyada diktə etdiyi bu meyarlara hər zaman
sadiqlik göstərmiş, milli inkişaf naminə bu yolun
alternativsizliyi fikrinin ictimai rəyə aşılanmasına
nail olmuşdur.
Uğurlarla zəngin 10 il
Yeni
ilin mühüm siyasi hadisələrindən biri də məhz
oktyabrın 15-də Prezident İlham Əliyevin hakimiyyətə
gəlməsinin 10-cu ildönümünün tamam
olmasıdır. Tarixən hər bir xalq müqəddəratını,
gələcək taleyini hansısa əlverişli situasiyada
yaranmış məsuliyyətli seçim şansı əsasında
müəyyənləşdirmiş, nikbin sabahına doğru
inamla irəliləmişdir. Müdrik və uzaqgörən Azərbaycan
xalqı da hər zaman gələcək taleyi baxımından
xeyirli olanı seçmiş, taleyini etibar etdiyi rəhbərə
qəlbən, ruhən inanmışdır. Azərbaycanın
çağdaş tarixinə əlamətdar hadisələrdən
biri kimi düşmüş 2003-cü ilin 15 oktyabr seçkiləri
xalqımızın müdrik və dəyişməz
seçiminə əsaslanmış, ölkə vətəndaşları
növbəti prezident seçkilərində də məhz
Heydər Əliyev siyasi kursunun zəfərinə, təntənəsinə
səs vermişlər.
Bu
seçkilər nəticə etibarilə cəmiyyətin
bütün təbəqələrinin mənafelərini
özündə ehtiva edən Heydər Əliyev siyasi kursunin
davamlılığını və alternativsizliyini şərtləndirən
amillərin sosial sifarişə əsaslandığını
bir daha sübuta yetirmişdir. Xalqın böyük
etimadını qazanaraq dövlət başçısı
seçilmiş cənab İlham Əliyevin fəaliyyəti
bu kontekstdə mövcud siyasi strategiyanın varisliyinin təmin
olunmasında yeni mərhələnin başlanğıcı
kimi dəyərləndirilə bilər. Ulu öndər Heydər
Əliyevin hakimiyyətdə olduğu illərdə
üstünlüyü, obyektiv xarakteri və alternativsizliyi tam
təsdiqini tapmış bu siyasi kursun
davamlılığının təmin olunması Azərbaycanın
dövlətçilik əsaslarının daha da möhkəmləndirilməsinə,
müstəqilliyimizin əbədiliyinə, dövlətin hərtərəfli
yüksəlişinə etibarlı təminat
yaratmışdır.
2003-cü
ildə xalqın böyük dəstəyi ilə hakimiyyət
estafetini götürən cənab İlham Əliyevin ötən
illərdəki çoxşaxəli fəaliyyətinin qayəsində
məhz milli ideyaların gerçəkləşdirilməsi
dayanır. Dövlət başçısı ulu öndər
Heydər Əliyevin irəli sürdüyü inkişaf
strategiyasını inamla davam etdirməklə yanaşı,
yeni dövrün tələblərinə uyğun zənginləşdirmiş,
sosial-iqtisadi islahatlarla demokratikləşmə proseslərinin
paralel şəkildə aparılmasına, birinin digərini
tamamlamasına çalışmışdır. Cənab
İlham Əliyevin prezidentliyi dövründə məhz bu
postulat əsas götürülmüş, iqtisadiyyat həyata
keçirilən çoxşaxəli islahatların əsas
ağırlıq mərkəzini, nüvəsini təşkil
etmişdir. Başqa sözlə, praqmatik liderlik keyfiyyətlərinə
malik möhtərəm İlham Əliyev keyfiyyətcə yeni
mərhələdə Azərbaycanın müasir dövlətə
çevrilməsini və tam müstəqil siyasət
yürütməsini milli ideyanın başlıca hədəfi
kimi müəyyənləşdirmişdir. İqtisadi məsələlərə
xüsusi diqqətin ayrılması da əsaslı yanaşma
olaraq dövlət müstəqilliyinin iqtisadi bazisini möhkəmlətmək,
cəmiyyətin davamlı inkişafı üçün zəmin
hazırlamaq məqsədindən irəli gəlmişdir.
Ötən illərdə respublika iqtisadiyyatında islahatlar
kursu inamla davam etdirilmiş, xüsusən də regional
inkişafa, qeyri-neft sektorunun yüksəlişinə,
infrastrukturun müasirləşdirilməsinə, neft amilindən
asılılığın azaldılmasına,
sahibkarlığın inkişafına və güclü insan
kapitalının formalaşdırılmasına xidmət edən
mühüm addımlar atılmışdır.
İqtisadi
sahədə keçid dövrünü başa vuran Azərbaycan
bu gün özünəməxsus milli inkişaf modeli ilə
tanınır. Bu modelin üstün cəhətləri ilə
bağlı beynəlxalq maliyyə qurumlarında geniş
müzakirələr, təhlillər aparılır.
Respublikamız son illərdə bütün investisiya layihələrini
daxili resursları hesabına reallaşdırmaqla
yanaşı, regionda sərmayədar dövlət kimi
çıxış edir. Ukrayna, Gürcüstan, Moldova,
İçveçrə, Rusiya və digər dövlətlərin
iqtisadiyyatına sərmayə qoyur.
Ulu
öndərin siyasətini bütün sahələrdə
inamla davam etdirən möhtərəm Prezident İlham Əliyevin
bəyan etdiyi kimi, hazırda qarşıda duran ən
başlıca məqsəd Azərbaycanı inkişaf
etmiş dövlətlər səviyyəsinə
çatdırmaqdır. Əminliklə deyə bilərik ki,
ölkədəki sürətli inkişaf və mütərəqqi
islahatlar fonunda bu məqsəd ictimai şüurda getdikcə
möhkəmlənir. Bəli, bu gün hər bir azərbaycanlı
doğma Vətənini abad, müasir, inkişaf etmiş
görmək istəyir və bunu milli ideyanın əsas
prioritetləri kimi qəbul edir.
2013-cü
ildə Azərbaycanı daha bir mühüm siyasi hadisə -
növbəti prezident seçkiləri gözləyir. Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin ötən 9 illik fəaliyyətinin
təhlili göstərir ki, bu müddətdə konturları
hələ Heydər Əliyev tərəfindən müəyyənləşdirilmiş
bütün konsepsiyalar uğurla davam etdirilmiş, zəruri
hallarda məhz onun təşəbbüsü ilə
dövrün tələblərinə uyğun olaraq keyfiyyət
dəyişikliklərini özündə əks
etdirmişdir.
Prezident
İlham Əliyev ulu öndərin zamanında böyük
müdrikliklə irəli sürdüyü ideyaları XXI əsrin
tələblərinə, dövrün, zamanın ruhuna
uyğun olaraq təkmilləşdirən, inkişaf etdirən
qüdrətli şəxsiyyət, alternativsiz liderdir.
Bütün
bunların fonunda ölkə vətəndaşlarının
böyük əksəriyyətinin qarşıdakı
seçkilərdə də məhz cənab İlham Əliyevə
etimad göstərəcəyi, bu zəfərin məntiqi nəticəsi
kimi Azərbaycanın daha böyük uğurlar
qazanacağı şübhəsizdir.
Hadı RƏCƏBLİ,
Milli Məclisin Sosial siyasət
komitəsinin sədri,
siyasi elmlər doktoru, professor
Azərbaycan.-2013.- 10 yanvar.- S.2.