«Freedom House»
tərəfindən təqdim edilən hesabat
beynəlxalq əməkdaşlıq
siyasətinə və beynəlxalq hüquq normalarına
tamamilə ziddir
Son
illər ölkəmizdə insanların azad və təhlükəsiz
yaşaması, müstəqilliyimizin möhkəmləndirilməsi
istiqamətində çox ciddi tədbirlər həyata
keçirilmişdir. Bu istiqamətdə beynəlxalq təşkilatlarla
əməkdaşlıq ön cərgədə gedir. Azərbaycan
Respublikası insan hüquqları sahəsində 300-dən
çox beynəlxalq müqavilənin
iştirakçısı və nüfuzlu təşkilatların
(BMT, Avropa Şurası, UNESCO, Beynəlxalq Əmək Təşkilatı,
MDB, GUAM, İslam Konfransı Təşkilatı və s.)
üzvüdür. Təkcə bir faktı qeyd etmək
lazımdır ki, Beynəlxalq Əmək
Təşkilatının 60-dan çox konvensiyasına
qoşulan dövlətimiz həmin təşkilatın ən
mühüm tərəfdaşlarından hesab edilir.
İnsan
hüquqlarının təminatı və qorunması
müasir Azərbaycan dövlətçiliyinin banisi, ulu
öndər Heydər Əliyevin fəaliyyətinin əsası
olmuşdur. 1993-cü ildə ulu öndərin hakimiyyətə
qayıdışından sonra Azərbaycanda insan
hüquqlarının təminatlı sisteminin bünövrəsi
qoyulmuşdur. Müstəqil Azərbaycan Respublikasının
1995-ci il noyabrın 12-də qəbul edilmiş ilk
Konstitusiyası ölkənin gələcək inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirməklə
yanaşı, insan hüquq və azadlıqlarının təminatını
dövlətin ali məqsədi kimi ön plana
çıxarmışdır. Konstitusiyada əksini
tapmış bu strateji məqsəd ilk növbədə
hüquqi islahatları və insan haqlarının qorunması
prinsipinin real həyatda tətbiqini zəruri etmişdir. Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasında, BMT-nin Ümumdünya
İnsan Hüquqları Bəyannaməsində və digər
beynəlxalq müqavilələrdə əksini tapmış
insan hüquq və azadlıqları əhatəli şəkildə
təsbit olunmuşdur. Konstitusiyanın ikinci mühüm
bölməsi insan hüquq, azadlıq və vəzifələrinə
həsr edilmişdir. Əsas Qanunun 10-cu maddəsində deyilir
ki, Azərbaycan Respublikası başqa dövlətlərlə
münasibətlərini hamılıqla qəbul edilmiş beynəlxalq
hüquq normalarında nəzərdə tutulan prinsiplər əsasında
qurur. Konstitusiyanın 12-ci maddəsinin 2-ci hissəsində
göstərilir ki, bu Konstitusiyada sadalanan insan və vətəndaş
hüquqları və azadlıqları Azərbaycan
Respublikasının tərəfdar çıxdığı
beynəlxalq müqavilələrə uyğun tətbiq edilir.
12-ci maddənin 1-ci hissəsində xüsusi vurğulanır
ki, insan və vətəndaş hüquqlarının və
azadlıqlarının, Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarına
layiqli həyat səviyyəsinin təmin edilməsi dövlətin
ali məqsədidir.
Konstitusiyanın
davamı olaraq respublikada aparılan digər qanunvericilik
islahatları da xüsusi qeyd edilməlidir. Bütövlükdə
göstərilməlidir ki, Azərbaycan Respublikasında
hüquqa və ədalətə söykənən mülki cəmiyyətin
formalaşdırılması üçün ilk növbədə
milli qanunvericiliyin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılmasına başlanmış,
ardıcıl surətdə həyata keçirilən
köklü iqtisadi, sosial və hüquqi islahatların qayəsində
insana qayğı, insan ləyaqətinə, şəxsiyyətinə
hörmət prinsipi dayanmışdır. Qəbul edilən
bütün normativ-hüquqi aktlarda insan hüquqları
ideyası və onlara hörmət ön plana çəkilmişdir.
İnsan
hüquqlarının qorunmasında mühüm addımlar
kimi 22 fevral 1998-ci il tarixli "İnsan və vətəndaş
hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında" Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin fərmanı və "İnsan hüquqlarının
müdafiəsinə dair Dövlət Proqramının təsdiq
edilməsi haqqında" 18 iyun 1998-ci il Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin sərəncamı mühüm yer tutur. 28 dekabr
2006-cı il tarixli "Azərbaycan Respublikasında insan
hüquqlarının müdafiəsi üzrə Milli Fəaliyyət
Planının təsdiq edilməsi haqqında" Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin sərəncamında xüsusi olaraq
qeyd edilmişdir ki, hazırda Azərbaycanın
yaşadığı yeni inkişaf mərhələsi insan
hüquqlarının müdafiəsi sahəsində
aparılan ardıcıl islahatların davam etdirilməsini
şərtləndirir. Dövlət başçısı
İlham Əliyevin 17 iyun 2007-ci il tarixli fərmanı ilə
isə 18 iyun tarixinin İnsan Hüquqları Günü elan
olunması ölkəmizdə insan amilinə həssas
münasibətin bariz təcəssümüdür. Eyni zamanda
27 dekabr 2011-ci il "Azərbaycan Respublikasında insan
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini
artırmaq sahəsində Milli Fəaliyyət
Proqramının təsdiq edilməsi haqqında" Azərbaycan
Prezidentinin sərəncamı da xüsusi
vurğulanmalıdır. Altı bölmədən ibarət
olan Milli Fəaliyyət Proqramında beynəlxalq təşkilatlarla
sıx əməkdaşlıq əlaqələri əks
olunmuş və bir sıra mühüm vəzifələr
ön plana çəkilmişdir.
Digər
sənədlər də xüsusi qeyd edilməlidir. Məsələn,
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2006-cı il 19 yanvar
tarixli "Azərbaycan Respublikasında məhkəmə
sisteminin müasirləşdirilməsi və "Azərbaycan
Respublikasının bəzi qanunvericilik aktlarına dəyişikliklər
və əlavələr edilməsi haqqında" Azərbaycan
Respublikası Qanununun tətbiq edilməsi barədə" fərmanının
6-cı bəndində Azərbaycan Respublikası Ali və Azərbaycan
Respublikası Apelyasiya məhkəmələrinə tövsiyə
edilmişdir ki, İnsan hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin
presedent hüququnun öyrənilməsi işini təşkil
etsinlər və onu məhkəmə təcrübəsində
nəzərə alsınlar. Daha sonra "Azərbaycan
Respublikasında insan hüquqlarının müdafiəsi
üzrə Milli Fəaliyyət Planının təsdiq edilməsi
haqqında" Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 28 dekabr
2006-cı il tarixli sərəncamının 5-ci bəndində
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinə
və Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinə
tövsiyə edilmişdir ki,
insan hüquqlarının müdafiəsini tənzimləyən
beynəlxalq sənədlərin müddəalarının məhkəmə
təcrübəsində tətbiqini təmin etsinlər.
Hazırda
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən
dövlətdaxili sferada və beynəlxalq aləmdə, o
cümlədən mühüm beynəlxalq təşkilatlarda
aparılan uğurlu və ideal fəaliyyət dövlətimizin
insan hüquqları istiqamətində də düzgün
siyasətini bir daha sübut edir. Bu gün Azərbaycan
Respublikası insan hüquqlarının müdafiəsinin beynəlxalq
mexanizmləri ilə sıx əməkdaşlıq qurur və
onlara müvafiq dövri hesabatlar təqdim edir. İrəli
sürülən tövsiyələr də daim Azərbaycan
Respublikası tərəfindən qanunvericiliyimizin daha da təkmilləşdirilməsində
istifadə olunur.
Dövlətimizin
bu il BMT-nin Təhlükəsizlik Şurasının qeyri-daimi
üzvü seçilməsi isə Azərbaycan
üçün təkcə təbliğati-siyasi məzmun kəsb
etmir. Respublikamız bu uğura imza atmaqla, faktiki olaraq təşkilat
çərçivəsində mühüm qərarların
qəbulu prosesində əsas dövlətlərdən birinə,
həlledici söz sahibinə çevrilmişdir. Şübhəsiz,
Azərbaycanın BMT Təhlükəsizlik Şurasına
üzv seçilməsi, möhtərəm Prezident İlham Əliyevin
də vurğuladığı kimi, Azərbaycan
xalqının tarixi qələbəsidir. Ancaq qeyd etmək
lazımdır ki, bu tarixi nailiyyət Azərbaycanda gedən
demokratik dəyişikliklərə, insan hüquqları sahəsindəki
mühüm addımlara beynəlxalq təşkilatlar və
dövlətlər tərəfindən verilən cavabdır.
Bu
gün Azərbaycan Respublikası özünün dövlətdaxili
qanunvericiliyi ilə daim fəxr edir. Bu qanunvericilik geniş beynəlxalq
əməkdaşlıq siyasətinə əsaslanır.
İnsan hüquqları sahəsində fəaliyyətə
xüsusi diqqət yetirən dövlətimiz bu sahədə
kadr hazırlığını da ön plana çəkmişdir.
Belə ki, BDU-nun hüquq fakültəsində xaricdən dəvət
olunmuş mütəxəssislərin iştirakı ilə
magistratura səviyyəsində ingilis dilində tədris edilən
"İnsan hüquqları" ixtisaslaşmasında bu sahədə
peşəkar kadr hazırlığı həyata keçirilir.
Ancaq
təəssüf ki, bəzi beynəlxalq qeyri-hökumət təşkilatlarının
heç bir əsas olmadan və dövlətimizin
uğurları nəzərə alınmadan qeyri-obyektiv siyasət
yürütmələri başadüşülən deyil. Belə
beynəlxalq qeyri-hökumət təşkilatları tərəfindən
atılan əsassız və obyektivlikdən uzaq addımlar
dövlətlərin beynəlxalq cəmiyyətə
inamını zəiflədir, bütövlükdə beynəlxalq
təşkilatlar sisteminə ciddi zərbələr vurur. Belə qeyri-hökumət təşkilatı
kimi "Freedom House" xüsusi
yer tutur. Azərbaycanda
insan hüquqları sahəsində atılan mühüm addımları
heç bir halda qeyd etməyən
təşkilatın "Dünyada
azadlıqlar: 2013" adlı
hesabatında ən qərəzli mövqelərdən
biri Dağlıq Qarabağa da xüsusi yer ayırmasıdır. İşğalçı dövlət olan Ermənistanın himayəçiliyi
ilə qorunan və beynəlxalq cəmiyyət tərəfindən
tanınmamış bir
ərazinin qabardılması
özü də beynəlxalq hüququn ayaqlar altına salınmasıdır. Bundan
başqa, işğalçı
dövlət olan və insan hüquqları
sahəsində həmişə
beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən tənqid
edilən Ermənistanın
isə "Qismən azad ökələr" siyahısında olması
dövlətimizə qarşı
ən qərəzli bir mövqeyi əks etdirir.
Belə
qeyri-hökumət təşkilatlarının
beynəlxalq nüfuzu
ola bilməz.
Çünki mühüm
beynəlxalq təşkilatlar
(BMT, Avropa Şurası,
BƏT və s.) tərəfindən
dövlətimizə verilən
layiqli müsbət dəyərlər və apardığımız düzgün
daxili-xarici siyasət belə qeyri-hökumət
təşkilatları tərəfindən
heç vaxt kölgə altına salına bilməz.
Əmir ƏLİYEV,
Bakı Dövlət Universitetinin
professoru,
hüquq elmləri
doktoru
Azərbaycan.-2013.-
25 yanvar.- S.3.