İkili standartlarla problemi həll etmək olmaz

 

Beynəlxalq ictimaiyyət Ermənistanın təcavüzkar siyasətinə laqeyd yanaşmasa işğalçı ölkəyə qarşı sanksiyalar tətbiq etsə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə son qoyular

 

Ermənilərin Azərbaycan torpaqlarına iddiaları onların "böyük Ermənistan" yaratmağa yönəlmiş planlarının tərkib hissəsidir. Əlverişli şərait yaranan kimi bu planı həyata keçirməyə çalışan erməni millətçiləri keçmiş SSRİ- M.Qorbaçovun rəhbərlik etməsindən sonra yenidən fəallaşdılar. Onlar 1988-ci ildən başladıqları terrorçu-separatçılıq fəaliyyətləri ilə Azərbaycan torpaqlarının işğalı planını işə saldılar.

1991-ci ilin sonlarında SSRİ-nin dağılması ilə keçmiş sovet məkanında yeni geosiyasi şərait yaranmasından sonra Ermənistan, faktiki olaraq, Azərbaycana qarşı açıq ədalətsiz müharibəyə başladı. 1992-ci ilin yayında Azərbaycanın əsasən könüllülərdən olan hərbi hissələri cəbhə bölgəsində müdafiəni təşkil etməyə çalışsalar da, bu proses sona qədər davam etmədi. Hakimiyyət çəkişmələri AXC-Müsavat iqtidarının yarıtmaz siyasəti cəbhədəki məğlubiyyətlərə yol açdı.

1993-cü ildə xalqın istəyi ilə hakimiyyətə qayıdan ulu öndər Heydər Əliyev səriştəsiz iqtidarların Azərbaycana "miras" qoyub getdikləri çox ciddi problemləri həll etməyə başladı. Ölkənin müstəqilliyinin qorunub saxlanılması, ictimai-siyasi sabitliyin yaradılması istiqamətində mühüm addımlar atıldı. Bütün bunlarla paralel olaraq Heydər Əliyevin 1993-cü ilin noyabrında ordu ilə bağlı müraciəti ölkəmizdə ordunun formalaşdırılması prosesinin start nöqtəsi kimi tarixə düşdü. Çox keçmədi ki, Azərbaycan Silahlı Qüvvələri Horadiz istiqamətində, Murovda erməni ordusunun mövqelərinə əhəmiyyətli zərbə endirdi. Nəticədə işğal olunmuş 20-dən çox kənd azad edildi. Horadiz əməliyyatı Azərbaycan Ordusunun Qarabağ müharibəsi dövründə qazandığı ən böyük qələbə idi bu, artıq Ermənistanda ciddi təşviş doğurmuşdu. Azərbaycanda hərbi quruculuğun çox sürətlə getməsi qarşı tərəfi işğalçılıq planlarını davam etdirmək arzusundan çəkindirdi 1994-cü ilin may ayında Ermənistanın dövlət başçısı atəşkəs haqqında sazişin imzalanmasına razılıq verdi. Atəşkəsdən sonra aparılan sülh danışıqlarında ATƏT-in Minsk qrupu hamı tərəfindən tanınan yeganə vasitəçidir.

ATƏT-in Minsk qrupuna həmsədrlik edən dövlətlər - ABŞ, Rusiya Fransa problemin sülh yolu ilə həllinə tərəfdar olduqlarını, Azərbaycanın beynəlxalq səviyyədə tanınmış ərazilərinin işğaldan azad edilməsinin, qaçqın məcburi köçkünlərin öz torpaqlarına qayıtmalarının vacibliyini ötən 20 ildə dəfələrlə bəyan ediblər. Hətta bunu rəsmi sənədlərdə təsdiqləyiblər. Məsələn, Rusiya Prezidenti tərəfindən belə sənəd təsdiqlənmiş bu ölkənin Xarici İşlər Nazirliyinin rəsmi saytında yerləşdirilmiş "Rusiya Federasiyasının xarici siyasət konsepsiyası"nda yer alıb. Konsepsiyada da göstərilir ki, Rusiya MDB məkanındakı münaqişələrin siyasi-diplomatik həlli üçün fəal rol oynamağa, o cümlədən Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ATƏT-in Minsk qrupunun digər həmsədr ölkələri ilə birlikdə Rusiya, Fransa ABŞ prezidentləri tərəfindən verilmiş bəyanatlarda əksini tapmış prinsiplər əsasında həllinə dəstək verməyə davam edəcək. ATƏT-in Minsk qrupuna həmsədrlik edən digər dövlətlərin xarici siyasətlərində Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin nizamlanması prioritet məsələlərdən biri kimi nəzərdən keçirilir. Bu ölkələrin rəhbərlərinin, xarici siyasət idarələrinin bəyanatlarında torpaqların sülh yolu beynəlxalq hüququn norma prinsipləri ilə həllinin vacibliyi öz əksini tapıb.

Atəşkəsdən sonra münaqişənin sülh yolu ilə bağlı danışıqlar başladı. Lakin ATƏT-in Minsk qrupu vasitəsilə aparılan danışıqları atəşkəs razılaşmasından bəri nəticəsiz qalıb. İndiyədək problemin həlli ilə bağlı bir neçə variant nəzərdən keçirilsə , Ermənistanın qeyri-konstruktivliyi ucbatından heç biri baş tutmayıb.

Dağlıq Qarabağ probleminin həlli üçün hüquqi siyasi addımlar beynəlxalq hüququn norma prinsiplərinə, BMT Təhlükəsizlik Şurasının qətnamələrinə, ATƏT-in, Avropa Şurasının digər beynəlxalq təşkilatların müvafiq sənəd qərarlarına əsaslanır. Həmsədr ölkələrdən verilən bəyanatlarda beynəlxalq təşkilatların Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı qəbul etdikləri sənədlər ərazi toxunulmazlığı ilə bağlı beynəlxalq hüququn normaları əsas götürülür. Bütün sənədlər işğalçı Ermənistan qoşunlarının Azərbaycanın zəbt edilmiş ərazilərindən dərhal, tam qeyd-şərtsiz çıxarılmasını tələb etsə , rəsmi Yerevan bütün dünyanın gözü qarşısında bunlara məhəl qoymur. Beynəlxalq ictimaiyyət, əsasən Qərb ölkələri ayrı-ayrı beynəlxalq təşkilatlar Ermənistanın beynəlxalq hüququn normalarını tapdalamasına göz yumurlar. Həmsədr dövlətlər, o cümlədən beynəlxalq təşkilatlar indiyədək təcavüzkar Ermənistanı Azərbaycan ərazilərinin işğalını dayandırmağa məcbur etmək üçün bircə addım belə atmayıblar. Əksinə, müxtəlif vasitələrlə - susqunluqla, ikili standartlar nümayiş etdirməklə Ermənistanın beynəlxalq hüququn normalarına məhəl qoymamasına göz yummaqla bu işğalçı ölkənin təcavüzkar siyasətinə dəstək vermiş olublar. Bununla da münaqişənin sülh yolu ilə həlli məsələsində qeyri-səmimi olduqlarını ortaya qoyublar.

İkili standartların təcavüzkarın beynəlxalq miqyasda müxtəlif vasitələrlə dəstəklənməsinin nəticəsidir ki, ermənilərin Azərbaycan torpaqlarına təcavüz etməsindən 26 il keçir, amma problem həllini tapmır. Azərbaycanın Ermənistan tərəfindən işğal olunmuş Dağlıq Qarabağ bölgəsində yaradılan qondarma separatçı rejim regionda təhlükə mənbəyi olaraq qalır. Beynəlxalq nəzarətdən kənar olan bu ərazilər Ermənistanın dəstəyi ilə terrorçuların hazırlanması, silah qaçaqmalçılığı, narkotik maddələrin becərilməsi ticarəti məqsədilə istifadə olunur. Bütün dünya, xüsusən Avroatlantik məkanda təmsil olunan dövlətlər, beynəlxalq təşkilatlar bunu bilir görür. Lakin susmaqla erməni təəssübkeşliyini nümayiş etdirirlər.

Bu günlərdə qoşunların təmas xəttində baş verənlər, ermənilərin Azərbaycan Ordusunun mövqelərinə basqını, hətta mülki şəxslərə atəş açması bir daha göstərdi ki, terror işğalçı ölkə olan Ermənistan region üçün təhlükə mənbəyidir. Beynəlxalq ictimaiyyətin xüsusən dünyanın aparıcı siyasi dairələrinin münaqişə ocaqlarının yaranmasına səbəb olan təhlükə mənbələrinə qarşı hansı sərt addımları atdığı yaxşı məlumdur. Bu, hərbi müdaxilə ola bilər, siyasi-iqtisadi sanksiyaların tətbiqi . Elə Avropanın özündə bununla bağlı zəngin praktik təcrübə var. Belə olan halda sivil Avropanın təhlükəsizlik prinsipləri ilə bir araya sığmayan siyasət həyata keçirən Ermənistana qarşı hansısa siyasi iqtisadi sanksiyaların tətbiq olunmaması sadəcə təəssüf doğurur. Ermənistanın beynəlxalq sənədlərə məhəl qoymadığını, eləcə   Azərbaycanın dünyanın Avropanın təhlükəsizliyi ilə bağlı məsələlərə mühüm töhfələr verdiyini bildikləri gördükləri halda Qərb siyasi dairələrinin, ayrı-ayrı təşkilatların ikili standartlardan çıxış etməsi beynəlxalq səviyyədə etimadsızlıq mühitinin formalaşmasına, Ermənistanın işğalçılıq siyasətinin daha da ayaq açmasına səbəb olur. Azərbaycan Xarici İşlər Nazirliyinin bəyanatında bu barədə deyilir: "Danışıqlarda qeyri-konstruktiv mövqe nümayiş etdirən, status-kvonun qorunub saxlanmasında maraqlı olan həmçinin Madrid Sülh Planından boyun qaçıran işğalçı Ermənistanın BMT Təhlükəsizlik Şurasının müvafiq qətnamələrinə əməl etməməsi, qanlı etnik təmizləmə siyasəti həyata keçirməsi, bir milyondan artıq insanı öz yurdundan qovması sonunda sülh prosesinə xələl gətirən bu cür təxribatçı addımlar atması bu ölkəyə qarşı beynəlxalq ictimaiyyət tərəfindən ciddi sanksiyaların tətbiq edilməsi üçün əsas verir".

İşğalçılıq siyasətinin qarşılığında Ermənistan barədə ölçü götürülməməsi vasitəçilərin fəaliyyətinin bütövlükdə Dağlıq Qarabağ probleminin həllini arzulayan beynəlxalq ictimaiyyətin bu niyyətinin səmimiliyinə şübhə salır. İşğal faktı bir neçə gün öncə cəbhədə baş verənlər bu ölkəyə qarşı ciddi sanksiyaların tətbiq olunmasına tam əsas yaradır. Əgər beynəlxalq ictimaiyyət Ermənistanın təcavüzkar siyasətinə laqeyd yanaşmasa işğalçı ölkəyə qarşı sanksiyalar tətbiq etsə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə son qoyular.

 

Rəşad CƏFƏRLİ

 

Azərbaycan. - 2014.- 8 avqust.- S. 3.