Güclü hakimiyyət ictimai-siyasi
sabitliyin və
sosial-iqtisadi inkişafın
qarantıdır
Dünya
nizamını pozan ikili standartlar
“Dövlətin funksiyasını heç vaxt zəiflətmək olmaz, hərçənd müasir liberalizmin tərəfdarları cəmiyyətə bunu təlqin etməyə çalışırlar ki, vətəndaş cəmiyyəti təşkilatları dövlətin vəzifələrinin çoxunu öz üzərinə götürə bilərlər. Zənnimcə, onlar ciddi yanılırlar. Liberalizmin adeptləri və idealistlər nə deyirlər desinlər, onlar öz baxışlarını əsaslandırmaq üçün nə qədər çalışsalar da, bizim güclü dövlətə və müxtəlif növ anarxistlərin “qırmızı xətti” keçmələrinə imkan verməyən güclü hakimiyyətə ehtiyacımız var”.
Akademik Ramiz Mehdiyev
Qlobal transformasiya dövrünü yaşayan dünyada geosiyasi və geoiqtisadi proseslər o qədər sürətlə cərəyan edir ki, bəzən siyasi və iqtisadi tendensiyaların necə dəyişdiyini belə müşahidə etmək mürəkkəbləşir. Hətta təkqütblü dünya formalaşdırmaq istəyən qüvvələrlə monopolyar siyasətin tərəfdarları arasında sezilən kəskin münasibətlər planetin siyasi coğrafiyasında böyük dəyişikliklərə gətirib çıxarır. Şərqi Avropada, Yaxın və Orta Şərqdə, eyni zamanda, Şimali Afrikada baş verən irrasional hadisələr bir daha sübut edir ki, geosiyasi maraqlar prizmasında milli dövlətlər real təhdidlərlə üz-üzədir. Xüsusilə də müasir informasiya və kommunikasiya texnologiyaları, həmçinin ictimai sektor vasitəsilə idarəolunan kütləvi şüurun formalaşdırılması ilə hakimiyyətlərin zəiflədilməsi, hətta sıradan çıxarılması görünməkdədir.
Nə qədər qəribə olsa da, hazırda qlobal hegemonluq uğrunda mübarizə aparan imperialistlər konfliktlərin yaranmasına səbəb olan bütün 4 səbəbin hər birindən müxtəlif coğrafiyalar üzrə istifadə etməkdədirlər. Etnik-dini, ərazi, sosial faktorları hədəfdə olan sosiumlarda qarşı-qarşıya qoymaqla siyasi hədəflərinə çatmağa cəhd edənlər demək olar ki, dünyanın dörd bir tərəfində müxtəlif istiqamətli münaqişə ocaqları yaradıblar. Bunlar da əlbəttə ki, “idarəolunan xaos” nəzəriyyəsi çərçivəsində “suyu bulandırmaqla balıq tutanların” geostrateji planlarının tərkib hissəsidir. Aydın məsələdir ki, dünyanın bir hissəsi kimi qlobal əhəmiyyətli layihələri ilə diqqət mərkəzində olan Azərbaycan da bu cür proseslərdən sığortalanmayıb. Bu mənada, möhkəm ictimai-siyasi sabitlik fonunda dinamik sosial-iqtisadi inkişaf da müəyyən qüvvələri narahat etmiş olur. Elə Azərbaycan Respublikası Prezidenti Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyevin “İkili standartların dünya nizamı və müasir Azərbaycan” adlı tədqiqat əsəri qoyulmuş problemlərin ətraflı təfsilatı və çıxış yollarının göstərilməsi baxımından xüsusi aktuallıq kəsb edir.
Dərindən dərk edilmiş və uzaqgörən siyasətin böyük uğurları
Bu, artıq təkzibedilməz faktdır ki, Azərbaycan sosialyönümlü bazar iqtisadiyyatının formalaşması sahəsində böyük müvəffəqiyyətlər əldə edib, əhalinin bütün təbəqələrinin həyat səviyyəsinin yaxşılaşdırılması məqsədilə mümkün zəruri tədbirləri addım-addım reallaşdırıb. Son 11 ildə inkişaf tempinə görə dünyanın lider ölkələrindən birinə çevrilən, rifahlı cəmiyyət, müasir dövlət quruculuğunun geniş vüsət aldığı, həmçinin tolerantlığın təkrarsız nümunəsi kimi dünyada böyük nüfuz qazanan Azərbaycan artıq mühüm əhəmiyyət kəsb edən qlobal proseslərdə söz sahibi olan aparıcı ölkələr sırasına daxil olub.
Belə bir möhtəşəm nailiyyətin əldə olunmasında əsas faktor lider amilidir. Hər hansı bir ölkənin uzun onilliklər boyu əldə edə biləcəyi bu tarixi nailiyyətlər ümummilli lider Heydər Əliyevin vətənimizin firavan gələcəyinin qurulmasına xidmət edən müdrik strategiyası əsasında Prezident İlham Əliyev tərəfindən həyata keçirilən və ölkəni böyük perspektivlərə doğru aparan uğurlu siyasətin, beynəlxalq aləmdə gedən proseslər fonunda Azərbaycanın maraq və mənafelərini daha dolğun şəkildə təmin etmək üçün atılan qətiyyətli və məqsədyönlü addımların nəticələridir.
Uğurlu neft strategiyasının əsasının qoyulmasından, Konstitusiyanın qəbulu və hakimiyyət qollarının müəyyənləşdirilməsi ilə hüquqi-demokratik dövlət quruculuğu prosesinin başlanmasından, siyasi sabitliyin bərqərar olunması fonunda siyasi sistemin çevik fəaliyyət göstərən siyasi institutlar vasitəsilə möhkəmləndirilməsindən və balanslı xarici siyasət kursunun işlənməsindən sonra dinamik inkişaf yoluna qədəm qoyan Azərbaycan 2003-cü ildən başlayaraq, inkişafın keyfiyyətcə yeni mərhələsinə addımladı. Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi məqsədyönlü siyasi kurs cəmiyyətin sosio-mədəni bazisinin mərhələlərlə postindustrial dəyərlər və ənənələr məcrasına transformasiyasına imkan yaratdı, milli tərəqqinin sabitliyini və davamlılığını təmin etdi, ölkəni beynəlxalq münasibətlərin obyektinə yox, aparıcı subyektinə çevirdi.
Sosialyönümlülük inkişaf siyasətinin başlıca faktorudur
Dövlət başçısının iqtisadi sferada həyata keçirdiyi siyasətin indi də özünü qabarıq göstərən ən önəmli cəhətlərindən biri hər zaman sosialyönümlülük faktorunun ön plana çəkilməsidir. Bu mənada Prezident İlham Əliyevin dövlət başçısı kimi fəaliyyətə başladıqdan sonra imzaladığı ilk fərman və sərəncamlar sırasında ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafının sürətləndirilməsinə dair tədbirlərin xüsusi yer tutması təbii xarakter daşıyır. Digər tərəfdən, elmi-nəzəri, iqtisadi əsaslara söykənən sosial prioritetlərin düzgün müəyyənləşdirilməsi cənab İlham Əliyevin bu sahədə həyata keçirdiyi siyasətin səciyyəvi cəhətlərini təşkil edir. Prezident İlham Əliyevin 2003-cü il 15 oktyabr seçkilərindən sonra imzaladığı ilk sənədlər sırasında yer alan “Azərbaycan Respublikasında sosial-iqtisadi inkişafın sürətləndirilməsi tədbirləri haqqında” fərmanı və Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafına dair dövlət proqramları ölkə iqtisadiyyatının daha intensiv inkişaf etməsini ehtiva etməklə yanaşı, nəticə etibarilə sosial rifah halının getdikcə yüksəlməsinə xidmət etdi.
“Azərbaycanda heç kim yoxsulluq şəraitində yaşamamalıdır. Yoxsul insan olmamalıdır” - deyən dövlət başçısının bu məqsəd naminə apardığı uğurlu siyasətin nəticəsidir ki, yoxsulluq səviyyəsi son 11 ildə azalaraq 5 faizə düşüb.Bu mənada ölkəmiz insan inkişafı indeksinin orta illik artım tempinə görə MDB məkanında ilk yerlərdə qərar tutub. Ümumiyyətlə, 2003-2014-cü illərdə İnsan İnkişafı İndeksinin artım sürətinə görə Azərbaycan orta dünya göstəricisini iki dəfə qabaqlayaraq planetin ilk 15-liyinə daxil olub. Bu mənada, hazırda nəinki bölgənin, hətta dünyanın ən aparıcı ölkəsinə çevrilmək iddiasını ortaya qoyan Azərbaycan bu niyyətini gerçəkləşdirmək üçün siyasi, sosial və iqtisadi prioritetləri tam olaraq yarada bilib. Daha doğrusu, ötən illər ərzində ölkəmiz iqtisadi qüdrətini hərbi, sosial və mədəni gücə çevirməyi bacarıb. Nəticə isə çox qürurvericidir: Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə dünyada nümunə göstəriləcək bir inkişaf modeli formalaşıb ki, bu da modern Azərbaycan dövləti modelidir.
Praqmatik və
rasional xarici siyasət kursu
Bu gün Azərbaycan Respublikası həm də
müasir beynəlxalq münasibətlər sistemində əməkdaşlıq
əlaqələrinin qurulmasına, qlobal layihələrin
reallaşdırılmasına, dünyada təhlükəsizlik
məsələlərinə, Avropanın enerji təhlükəsizliyinə
öz töhfəsini verən fəal aktor və regional
güc kimi qəbul edilməkdədir. Azərbaycanın Qərb
və Şərq sivilizasiyaları, eyni zamanda, Şimal və
Cənub arasında dəhliz rolunu oynaması əhəmiyyətli
ölkə kimi onun nüfuzunu ortaya qoymuş olur. Əlbəttə ki, Azərbaycanın bu cür
nailiyyətlərinin əsası ümummilli lider Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş praqmatik və rasional
xarici siyasət kursu nəticəsində əldə
olunduğu da hər kəsə bəllidir.
2003-cü ildən sonra Prezident İlham Əliyev xarici
siyasətin prioritet istiqamətlərini daha da şaxələndirdi
və Azərbaycan qlobal aktor olmaqla Latın Amerikasına da
diplomatik əlini uzatdı. Xarici siyasətdə
“hücum taktikasını” önə çəkən
Prezident İlham Əliyev diplomatik qələbələrin mühüm
formulunu diqqətə təqdim etdi. Akademik
Ramiz Mehdiyevin qeyd etdiyi kimi, Azərbaycan kreativ iqtisadiyyatın
yaradılması ilə paralel olaraq başqa dövlətlərin
daxili işlərinə qarışmamağa əsaslanan
“yumşaq güc” konsepsiyasını da
formalaşdırmağa başlayıb. Bizim
“yumşaq güc” konsepsiyamız Azərbaycan xalqının
tarixinin, mədəniyyətinin, tolerantlığının,
onun potensialının hərtərəfli nümayiş
etdirilməsi yolu ilə milli maraqların təbliği
ideyasına əsaslanır, bununla da beynəlxalq arenada
dövlətimizə etimadı artırır.
Bunun nəticəsi
idi ki, üç il öncə seçildiyi BMT Təhlükəsizlik
Şurasının üzvü kimi Azərbaycan beynəlxalq
hüququ və ədaləti müdafiə etdi, hər bir məsələ
ilə bağlı konkret mövqe nümayiş etdirdi,
prinsipial mövqeyi ilə seçildi. Buna
görə də hazırda beynəlxalq aləm Azərbaycanın
mövqeyini müdafiə edir, dəstəkləyir,
addımlarını təqdir edir. Bu, həmçinin
onunla bağlıdır ki, Azərbaycan bütün beynəlxalq
təşkilatlarda özünü ləyaqətlə
aparır, prinsipial mövqeyini və öz milli
maraqlarını hər şeydən üstün tutur.
“Beşinci
kolon” qərəzli dairələrin “troya atı” qismində
Məhz Azərbaycanda mövcud olan praqmatik və rasional
düşüncəli liderin rəhbərliyilə
formalaşdırılmış güclü hakimiyyət və
inkişaf etmiş dövlət antiazərbaycançı dairələrin
planlarını alt-üst etməklə yanaşı, onlara
sarsıdıcı zərbələr də endirir. Ona görə
də ölkəmizin müstəqil siyasət yürütməsi,
təbii sərvətlərinin sahibi olması və xalqın
maraqlarının müdafiə olunması antiazərbaycançı
qüvvələri narahat etdiyindən erməni lobbisi və
onun maliyyəsilə hərəkət edən qərəzli
qüvvələr ölkəmizdəki harmonik inkişafa zərbə
vurmağa cəhd göstərirlər. Həmin qərəzli
dairələr radikal müxalifətin, bəzi mətbuat
orqanlarının, QHT-lərin və ayrı-ayrı “hüquq
müdafiəçiləri”nin də daxil
olduğu “beşinci kolon” vasitəsilə məqsədlərinə
nail olmağa çalışırlar. AXCP və Müsavat
partiyaları, “Azadlıq” qəzeti, Sülh və Demokratiya
İnstitutu timsalında Leyla və Arif Yunuslar, jurnalist Xədicə
İsmayıl və başqaları birbaşa olaraq erməni
lobbisinin təsiri altında olan xarici qrant təşkilatlarının
maliyyəsilə Azərbaycanın imicinə zərbə
vurmağa, əldə olunan uğurlara kölgə salmağa
və ən əsası, ölkədə ictimai-siyasi sabitliyi
pozmağa hesablanmış addımlar atıblar. Bəzi QHT-lər aldıqları qrantları vətəndaş
cəmiyyəti strukturlarının inkişafına deyil,
ölkədə konstitusion quruluşu zorakılıqla dəyişmək
cəhdlərinə yönəldirlər. Xarici
donorlar müəyyən təşkilatları maliyyələşdirməklə
onları Azərbaycan qanunlarını və ölkədə
sabitliyi kobud şəkildə pozmağa məcbur edirlər.
Bununla da, həmin donorlar faktiki surətdə vətəndaş
cəmiyyəti təsisatlarının inkişafı ilə məşğul
olmaq əvəzinə, “beşinci kolon”dan olan müəyyən
şəxslərə pul verərək onlardan Azərbaycan
dövlətinə qarşı istifadə edirlər.
Qərb təcrübədir,
etalon deyil
“Beşinci
kolon”a daxil olan qərəzli qüvvələr ictimai
şüurda “liberal Qərb dünyası” xülyası
formalaşdırmaqla tarixi adət-ənənələrin,
milliliyin, etnik-dini kimliyin unudulması yolu ilə assimilyasiyaya
yol açmaq, milli dövlətçiliyin əsaslarını
sarsıtmağa istiqamətlənmiş addımlar atmaq
düşüncəsindədir. Bununla, onlar kütləvi
şüurda “simvolik siyasət” vasitəsilə
yaradılmış “butaforları” Qərb
dünyasının inkişaf faktorları kimi təqdim etməklə
insanların kosmopolitizmə sürüklənməsinə və
milli dövlətçiliyə qarşı
çıxmasına çağırış edirlər.
Qərbdə təhsilin, səhiyyənin və maddi vəziyyətin
yüksək olmasını əsas gətirməklə
oradakı həyat tərzini milliliyini hələ də qoruyub
saxlamış ölkələrə “liberalizm və
demokratiya” adı altında sırıma əməliyyatları
həyata keçirilir. Doğrudur, Qərbdə sadalanan amillər
üzrə inkişaf yüksək səviyyədədir və
bu gün bəzi Azərbaycan siyasətçiləri də Azərbaycan
dövlətinin sırf bu modelə keçməməsini
qınayır. Amma milli dövlətçilik
prizmasından yanaşdıqda, Qərbin milli-mənəvi dəyərlərdən
uzaqlaşmış sosium modeli və milli dövlət prinsiplərini
II Dünya müharibəsindən sonra itirilmiş dövlət
təcrübəsi Azərbaycanda qəbul edilən deyildir.
Çünki Azərbaycan polietnik və
çoxkonfessiyalı ölkə kimi özünəməxsus
inkişaf modeli formalaşdırmaqdadır. Düşünürəm ki, bu mənada Azərbaycanın
ortaya qoyduğu tolerantlıq və multikulturalizm modeli elə Qərbin
özü üçün mütərəqqi nümunədir.
Elə “Azərbaycanda bütün xalqlar dostluq,
mehribanlıq şəraitində, bir ailə kimi
yaşayır.
Heç vaxt Azərbaycanda dini, milli zəmində
qarşıdurma, anlaşılmazlıq olmayıb və bu,
bizim böyük sərvətimizdir... Multikulturalizm
Azərbaycanda həyat tərzidir...” - deyən Prezident
İlham Əliyevin bu fikirləri ölkəmizdə müxtəlif
etnik və dini qrupların dinc yanaşı
yaşamasının və kooperasiyasının bütün
mahiyyətini və reallığını əks etdirir.
Bu da Avropa ölkələrində eyni qəbildən problemlərin
həlli üçün uğurlu model ola
bilər. Çünki hazırda bütün
dünyaya demokratiya ixrac etmək iştahasında olan Qərb
dünyasında elə demokratik problemlər ortaya
çıxır. ABŞ-da, Qərbi Avropa
ölkələrində insanların haqlı sosial tələbləri
dövlətin dəyənəyilə qarşılanır.
Avropada öz hüququnu tələb edən
insanlar ya jandarma atlarının ayarlarının altına
salınır, ya da xüsusi təlim keçmiş itlərə
hədəf olur. ABŞ-da isə irqi
diskriminasiya hələ də yaddaşlardan silinməyib.
M.L.Kinqin öldürülməsindən təxminən 50 il sonra yenidən ABŞ-da qaradərililər
soyqırımına məruz qoyulur. Yaxud da ki,
sosial rifah halının yüksəldilməsini tələb
edən amerikalılar elektrik stullarına otuzdurulur. Məgər Qərb dünyası bunlarımı Azərbaycan
kimi ölkələrə ixrac etmək niyyətindədir?
Və ya bəzi Azərbaycan müxalifəti
nümayəndələri bu cür idarəçiliyi Azərbaycanda
görmək istəyir? Faşizmin və
neonasizmin genişləndiyi Almaniya, islamafobiyanın dərinləşdiyi
Fransa və Böyuk Britaniya modelini qəbul etməliyikmi?
Düşünürəm ki, sual vermək
fikrində olan bəzi müxalifətçilər elə bu məqamlar
üzərində dursalar yaxşı olar.
Z.Bjezinski
bir neçə il öncə jurnalistin
“Demokratik ABŞ-ın neçə yaşı var?” sualına
cavabında demişdi ki, cəmi 6 il. Yəqin
ki, başda ABŞ olmaqla Qərb dünyasını etalon
görən müxalifətçilər bir müddətdən
sonra Ə.Hüseynzadəni, C.Məmmədquluzadəni,
H.Cavidi Şopenhauerə, Nitşeyə, Şpenqlerə dəyişməyi
də təklif etməyə cəhd edərlər. Bir
anlıq düşünmək lazımdır ki, Azərbaycan
nə qədər etnik-dini komponentləri özündə
ehtiva edən qədim dövlətçilik ənənələrinə
sahibdirsə, Qərb dünyası bir o qədər də
Veberin “kapitalizm ruhu və protestant etikası”ndan irəli gələn
təhrif olunmuş, təməli olmayan dəyərlər
üzərində bərqərar olub.Əgər bu, belə
olmasaydı, biz hazırda yerli qırmızıdərililərə
qarşı törədilmiş 65 qətliamdan və 3
milyondan çox qırmızıdərilinin
öldürülməsindən danışmazdıq. Həmçinin
dünya əhalisi 120 min yaponun qovulmasını, yerli sakinlərinə
qanun çərçivəsində “qara meymun”, “inək” və
“niger” kimi təhqiramiz ifadələrin işlədilməsini
ABŞ-da gördü. Elə atom
bombalarını Yaponiyaya atan da bu ölkə olub. Bütün bunlar təkcə tarix deyil, həm də
təcrübədir.
Qərbi başda ABŞ olmaqla demokratiya beşiyi kimi qəbul edən müxalifətçilərə düşünmək üçün daha bir sual vermək olar: nə üçün ABŞ daxilində demokratiyanı tam bərqərar edə bilməmiş ölkə kimi vətəndaşlarının azadlıqlarını və hüquqlarını tam təmin edə bilmir, yaxud da istəmir? Bəlkə də ABŞ-a prezidentin seçilməsini 100 nəfərin, senatın seçilməsini isə 2 nəfərin həyata keçirməsi sərf edir. Çünki ümumxalq səsverməsi bu ölkənin çox güman ki, parçalanmasına da gətirib çıxara bilər. Ən azından kütləvi şəkildə qətlə yetirilmiş qırmızıdərililər və daim basqı altında olan, xüsusi məhəllələrdə məskunlaşdırılmış qaradərililər öz nümayəndələrini irəli sürə və ya hüquqlarını tələb edə bilərlər. Budurmu demokratiya?
Milli dövlətçilik və güclü hakimiyyət bu gün ən çox ehtiyac duyulan faktordur
Bütün bu sualların cavablarının fəlsəfəsində yalnız bir həqiqət durur: hər hansı bir xalq milli dövlətçiliyini qorumaq, möhkəmləndirmək və inkişaf etdirmək istəyirsə, milli dəyərlər, xalqın etimadına əsaslanan idarəçilik təcrübəsi və güclü siyasi iradəyə malik liderin formalaşdırdığı güclü hakimiyyətə sahib olmalıdır. Çünki güclü hakimiyyət ictimai-siyasi sabitliyin və sosial-iqtisadi inkişafın qarantıdır. O, eyni zamanda, sivil cəmiyyətin, ədalətli sosiumun, möhkəm və çevik siyasi sistemin, siyasi plüralizmin, söz və fikir azadlığının, təhlükəsizliyin, yüksək sosial rifahın, bir sözlə, ümumi inkişaf harmoniyasının təşkiledicisi, təminatçısıdır. Ona görə də bu gün milli dövlətçilik və güclü hakimiyyət ən çox ehtiyac duyulan faktorlardır. Sevindiricidir ki, Azərbaycanda güclü hakimiyyət və dövlət, düşünülmüş daxili və xarici siyasət konsepsiyaları, onları reallaşdıran möhkəm siyasi iradəli lider mövcuddur. Bütün bunlar imkan verir ki, Azərbaycan demokratik, hüquqi, dünyəvi və sosial rifah ölkəsi kimi inkişaf etsin. Bunların xaricində zorla idxal olunan ideyalar cəmiyyət tərəfindən qəbul edilməməli, dövlətçiliyə qarşı yönələn istənilən cəhdin qarşısı elə sosium tərəfindən alınmalıdır. Çünki bugünkü Azərbaycan xalqımızın tarixi nailiyyətidir və onu qoruyub saxlamaq, möhkəmləndirmək, inkişaf etdirmək üçün etnik-dini və siyasi mənsubiyyətindən asılı olmayaraq hər bir azərbaycanlı Prezident İlham Əliyevin ətrafında sıx birləşməklə hakimiyyətə dəstək olmalı, ölkəmizin geosiyasi poliqona çevrilməsinə imkan verməməlidir.
Hadi RƏCƏBLİ,
Milli Məclisin Sosial siyasət komitəsinin sədri, siyasi elmlər doktoru, professor
Azərbaycan.-2014.- 16 dekabr.- S.5.