QARABAĞ SALNAMƏSİ
Bizim siyasətimiz, gücümüz, imkanlarımız və qətiyyətimiz münaqişənin həlli gününü yaxınlaşdırır və danışıqlar çərçivəsində əldə edilmiş irəliləyiş Azərbaycanı qane edir. Biz buna nəyin hesabına nail olmuşuq? Yəni, həm beynəlxalq ictimaiyyətin, həm Ermənistan rəhbərliyinin güzəştlərə getməyə hazır olmasına nəyin hesabına nail ola bilmişik? Ancaq öz gücümüz hesabına. Ermənistan anlayır ki, artıq Azərbaycan güclü dövlətə çevrilibdir. Azərbaycanın beynəlxalq mövqeləri möhkəmlənir, Azərbaycan Avropa təhlükəsizliyi üçün, enerji təhlükəsizliyi üçün əvəzolunmaz ölkəyə çevrilir. Azərbaycan iqtisadi artıma görə dünyada birinci yerdədir. Azərbaycan ordu quruculuğunu gücləndirir, orduya ayrılan vəsait bizim imkanlarımızı, gücümüzü artırır. Ermənistan tərəfi bunu bilir və bununla hesablaşmağa məcburdur. Vaxt bizə işləyir. Biz danışıqlar prosesini davam etdirəcəyik, öz mövqeyimizdən dönməyəcəyik. Azərbaycanın ərazi bütövlüyü müzakirə mövzusu deyil, olmayıb və olmayacaqdır.
İlham ƏLİYEV
Azərbaycana qarşı elan olunmamış və artıq 26 ildir davam edən müharibə 1991-ci ildən daha qanlı faciələr, ağır fəsadlarla müşayiət olundu. Moskvadakı havadarlarının təhriki ilə SSRİ Silahlı Qüvvələrinin Ermənistan və Dağlıq Qarabağ Muxtar Vilayətində yerləşən hissələrinin hərbi və canlı qüvvələrindən öz işğalçılıq planlarında istifadə edən ermənilər, bu, azmış kimi, xarici ölkələrdən də kütləvi şəkildə hər cür yardım alırdılar. Bir məqama diqqət yetirək: 1997-ci ilin əvvəllərində Rusiyadan Ermənistana qanunsuz olaraq dəyəri 1 milyard ABŞ dollarından çox olan müasir silahların verilməsi faktı üzə çıxdı və məlum oldu ki, Rusiyada bəzi qüvvələr bu silahları 1992-ci ildən göndərməyə başlamış və Azərbaycan ərazilərinin işğalına şərait yaratmışlar.
Əsrin faciəsi
- Xocalı soyqırımı
Bir sözlə, M.Qorbaçovun əmrinə uyğun olaraq Ə.Vəzirov və A.Mütəllibov tərəfindən adi ov tüfəngi də müsadirə olunan azərbaycanlı əhali ən müasir silah-sursatla təchiz edilən, yüksək təlim keçən rus-erməni hərbi birləşməsi ilə üz-üzə qalmışdı. 1992-ci ilin ilk günlərindən etibarən Dağlıq Qarabağın azərbaycanlılar yaşayan məntəqələrinin işğalına başlanıldı. 1992-ci il yanvarın 15-də Kərkicahan, fevralın 10-da Malıbəyli, Quşçular kəndləri işğal olundu, dinc və silahsız əhaliyə divan tutuldu. Bu itkilər Xocalı və Şuşanın mühasirə dairəsinin daha da daralmasına şərait yaratdı.
Bu vaxt Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin Daşaltıda apardıqları hərbi əməliyyat da uğursuzluqla nəticələndi. Bir müddət sonra Qaradağlı kəndini də ələ keçirən separatçılar 1992-ci il fevralın 25-dən 26-na keçən gecə Xankəndidə yerləşən keçmiş SSRİ-nin 366-cı motoatıcı alayının iştirakı ilə Xocalıda azərbaycanlılara qarşı dəhşətli soyqırımı aktı törətdilər. Xocalı faciəsi zamanı 613 nəfər (o cümlədən 106 nəfər qadın, 63 azyaşlı uşaq, 70 qoca) öldürüldü, 1000 nəfər əlil oldu, 8 ailə tamamilə məhv edildi, 25 uşaq hər iki valideynini, 130 uşaq isə valideynlərindən birini itirdi. Soyqırımı baş verən gecə 1275 nəfər dinc sakin girov götürüldü, onların 150-nin taleyi hələ də məlum deyil.
1992-ci ilin mayında Şuşanın süqutu ilə faktiki olaraq bütün Dağlıq Qarabağın ərazisi işğal edildi. Laçının işğalı ilə isə Ermənistandan Dağlıq Qarabağa dəhliz açıldı və bu "humanitar dəhliz", əslində, qanlı körpüyə çevrildi. Laçın vasitəsilə qısa zamanda külli miqdarda silah, döyüş sursatı, hərbi qüvvə əldə edən ermənilərin daha sonra işğal etdikləri Laçın, Kəlbəcər, Ağdam, Füzuli, Cəbrayıl, Qubadlı və Zəngilan rayonlarının ərazisi (17 min kv.km) Dağlıq Qarabağın ümumi ərazisindən (4400 kv.km) dörd dəfə böyük idi. Ümumiyyətlə, Ermənistanın işğalçı hərbi dəstələri Azərbaycan sərhədlərinin 360 km-lik sahəsində irəliləyərək ərazilərimizin 20 faizədək hissəsini işğal etmiş, Füzuli rayonundakı Horadiz qəsəbəsindən Zəngilanadək 198 km-lik Azərbaycan-İran sərhədlərini nəzarət altına almışdı. Erməni işğalları nəticəsində Dağlıq Qarabağ ərazisində 50 minədək azərbaycanlının yaşadığı 2 şəhər, 1 qəsəbə, 53 kənd tutuldu. Dağlıq Qarabağdan kənarda aparılan işğallarla birlikdə 890 şəhər, kənd və qəsəbə ermənilərin əlinə keçdi. Azərbaycanın civə, obsidian və perlit ehtiyatlarının hamısı, tikinti və üzlük materiallarının 35-60 faizi, meşə fondunun 24 faizi, su ehtiyatlarının 7,8 faizi işğal olunmuş torpaqların payına düşür. Burada 2 qoruq və 3 yasaqlıq, 3 iri su anbarı da yerləşir.
1992-ci ilin əvvəllərində Azərbaycan-Ermənistan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsi artıq beynəlxalq məkanın fəal diplomatik müzakirələr predmetinə çevrildi. Qeyd edək ki, həmin dövrdən başlayaraq BMT Təhlükəsizlik Şurası erməni silahlı qüvvələrinin Azərbaycan ərazilərini işğal etməsi ilə əlaqədar 4 qətnamə (822, 853, 874, 884 saylı) qəbul edib. Lakin erməni işğalçıları bu qətnamələrin tələblərini yerinə yetirməyiblər. 1992-ci ilin birinci yarısında Azərbaycan Dağlıq Qarabağ münaqişəsini Avropada Təhlükəsizlik və Əməkdaşlıq Müşavirəsinin prinsiplərinə uyğun olaraq nizamlanması prosesinə üstünlük verdi. Təşkilatın Xarici İşlər Nazirləri Şurasının 1992-ci il martın 24-də keçirilmiş toplantısında ABŞ, Rusiya, Türkiyə, Fransa, Almaniya, İtaliya, Çexiya, Slovakiya, İsveç, Azərbaycan, Ermənistan nümayəndələrinin iştirakı ilə ATƏM-in Minskdə Dağlıq Qarabağa dair sülh konfransının çağırılması haqqında qərar qəbul edildi. Lakin Şuşa və Laçının işğalı Minsk konfransının keçirilməsinə mane oldu. Eyni zamanda, Ermənistanın qeyri-konstruktiv mövqeyi və qrupun üzvü olan dövlətlərin münasibətində ziddiyyətlərin olması sülh prosesi hələ başlamamış onu uğursuzluğa düçar etdi.
1993-cü ilin oktyabrında keçirilən prezident seçkilərində ölkə rəhbəri seçilən Heydər Əliyev cəbhə xəttində Azərbaycanın hərbi uğursuzluğuna son qoymaq üçün noyabrın 2-də xalqa müraciət edərək vətəndaşları bütün qüvvələri birləşdirməyə çağırdı. Bu çağırış minlərlə Azərbaycan gəncinin Silahlı Qüvvələrin tərkibində yenidən səfərbərliyə alınmasını təmin etdi və münaqişə bölgəsində xeyrimizə dönüş yaratmaq mümkün oldu. Noyabrın ortalarında Ermənistan silahlı qüvvələrinin Beyləqan istiqamətində hücumu dayandırıldı. Azərbaycan Ordusunun müvəffəqiyyətli əməliyyatları nəticəsində 1994-cü il yanvarın 5-də Füzuli rayonunda strateji əhəmiyyətli Horadiz qəsəbəsi və 22 kənd düşməndən təmizləndi. Düşmən strateji yüksəkliklərdən qovuldu.
Nizamlanma prosesində
yeni mərhələ
Azərbaycanın müharibədə dönüş yaratmaq, işğal olunmuş Vətən torpaqlarını azad etmək sahəsində əldə etdiyi uğurlar nəinki Ermənistanı, həmçinin onu müdafiə edən qüvvələri də ciddi təşvişə saldı. Azərbaycan Respublikası belə bir şəraitdə 1994-cü il mayın 8-də Bişkek Protokolunu imzaladı. Münaqişənin dinc vasitələrlə nizamlanması məqsədilə ulu öndər Heydər Əliyevin uzaqgörən siyasəti nəticəsində 1994-cü il mayın 12-də cəbhə bölgəsində atəşkəsə nail olundu. Bundan sonra ATƏM-in Minsk qrupu çərçivəsində müntəzəm olaraq danışıqlar aparılmağa başlandı və münaqişənin nizamlama prosesi yeni mərhələyə qədəm qoydu.
1994-cü ilin dekabrında ATƏM-in Budapeşt Zirvə toplantısında beynəlxalq sülhməramlı qüvvələrin yaradılması və onların münaqişə bölgəsinə göndərilməsi qərara alındı. Bundan başqa, Rusiya və Finlandiya nümayəndələrindən ibarət həmsədrlik institutu təsis edildi. 1996-cı ilin dekabrında ATƏT-in Lissabonda keçirilən zirvə toplantısında isə Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həlli yolunda ilk mühüm siyasi nailiyyət əldə edildi. Münaqişənin nizama salınmasının beynəlxalq hüquqi bazasını təşkil edən sənəddən əlavə, ulu öndər Heydər Əliyevin misilsiz diplomatik məharəti sayəsində problemin həllinin siyasi-hüquqi çərçivələrini müəyyənləşdirən xüsusi bəyanat qəbul edildi. Bu bəyanat, Ermənistan istisna olunmaqla, ATƏT-ə üzv olan 53 dövlət tərəfindən müdafiə edildi. Bu müddətdən etibarən isə Minsk qrupunda üçlü həmsədrlik (Rusiya, ABŞ və Fransa) yaradıldı.
1997-ci ilin ikinci yarısından başlayaraq Minsk qrupunun həmsədrləri Lissabon prinsiplərinə əsaslanaraq iki hissədən ibarət - Dağlıq Qarabağın hüdudlarından kənarda yerləşən 7 rayonun azad edilməsi və Dağlıq Qarabağın statusunun müəyyənləşdirilməsinə dair müxtəlif təkliflər paketi ilə çıxış etmişlər. 1997-ci ilin iyununda təqdim edilən ilk təklifdə münaqişənin "paket" (bu variantda Dağlıq Qarabağın statusu da daxil olmaqla bütün məsələlərə eyni vaxtda razılıq verilməsi nəzərdə tutulurdu) həlli, 1997-ci ilin sentyabrında irəli sürülən ikinci təklifdə isə münaqişənin "mərhələli" (bu variantda isə münaqişənin mərhələlərlə nizama salınması nəzərdə tutulurdu) həlli nəzərdə tutulurdu. Rəsmi Bakı həmin planları müəyyən düzəlişlərlə qəbul etsə də, Ermənistan qeyri-konstruktiv mövqeyini davam etdirərək bununla razılaşmadı. 1998-ci ilin noyabrında həmsədrlərin irəli sürdükləri üçüncü təklif - "ümumi dövlət" ideyası beynəlxalq hüquq normalarına zidd olmaqla bərabər, hələ dünya praktikasında mövcud olmamış variant idi. Şübhəsiz ki, Azərbaycan bu təklifi qətiyyətlə rədd etdi.
Danışıqlar
prosesinə intensivlik gətirmək məqsədilə 1999-cu
ilin aprelindən başlayaraq Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli istiqamətində
yeni formatda addımlar atıldı. Bu
addımlar Azərbaycan və Ermənistan prezidentlərinin
birbaşa dialoqunun aparılması idi. Prezidentlərlə
yanaşı, iki ölkənin xarici işlər nazirlərinin
birbaşa təmasları da dinamik hal aldı. 2004-cü ilin
avqust ayında Praqa görüşündə nazirlər
danışıqları "mərhələli həll"
variantı üzrə aparmaq haqqında razılığa gəldilər.
Bu variant
siyasi leksikona "Praqa prosesi" termini ilə daxil oldu. "Praqa
prosesi" çərçivəsində Azərbaycan və
Ermənistan prezidentləri, xarici işlər nazirləri
arasında çoxsaylı görüşlər
keçirildi. Lakin proses 4 ilə yaxın davam etsə də,
tərəflər arasında anlaşma əldə
olunmadı. Bunun səbəbi Dağlıq
Qarabağ erməniləri üçün müstəqillikdə
israr edən Ermənistan idi. Eyni zamanda, Azərbaycan
prosesdə öz qəti mövqeyindən bir addım da
güzəştə getmədi və ərazi
bütövlüyü prinsipini təhlükədə qoya biləcək
hər hansı sülh mexanizminə razılıq vermədi.
2008-ci ildə həmsədrlərin münaqişə tərəflərinə
təqdim etdiyi "baza prinsipləri" adlanan sənəd
üzərində 2012-ci ilin əvvəllərinə qədər
gərgin danışıqlar aparıldı. Azərbaycan
Prezidenti həmsədrlərin vasitəçiliyi ilə Ermənistan
prezidenti ilə çoxsaylı görüşlər
keçirdi, proses xarici işlər nazirləri səviyyəsində
də davam etdirildi. Bu dəfə də Ermənistanın
Azərbaycan ərazisində ikinci erməni dövləti
yaratmaq planlarından daşınmaması üzündən
razılaşma əldə etmək mümkün olmadı.
Beynəlxalq təşkilatlar çərçivəsində
ötən müddət ərzində Azərbaycanın bu məsələ
ilə bağlı fəaliyyəti məhsuldar olmuşdur. Avropa
Şurası Parlament Assambleyasında (AŞ PA) qəbul edilən
sənədlər bu sırada xüsusilə seçilir.
Cənab İlham Əliyevin rəhbərlik etdiyi Azərbaycan
nümayəndə heyətinin prinsipial və ardıcıl fəaliyyəti
nəticəsində AŞ PA-nın 2002-ci ilin payız
sessiyasında Ermənistan silahlı qüvvələri tərəfindən
Dağlıq Qarabağın işğalı faktı, ilk dəfə
olaraq, bu beynəlxalq qurumun sənədlərində rəsmi
şəkildə öz əksini tapdı. Azərbaycan
Prezidenti 2004-cü ilin aprel ayında Strasburqdakı
çıxışında Ermənistanın
işğalçılıq siyasətini beynəlxalq aləmdə
bir daha ifşa etdi. AŞ PA-nın 2005-ci il yanvar
sessiyasında qəbul edilən 1416 saylı qətnaməsində
isə Azərbaycan ərazilərinin böyük bir hissəsinin
hələ də Ermənistan qoşunlarının
işğalı altında olduğu və separatçı
qüvvələrin Dağlıq Qarabağ regionuna nəzarət
etdiyi göstərildi. Qətnamədə Ermənistanın
həyata keçirdiyi etnik təmizləmə siyasəti pislənilir,
bu hərbi əməliyyatların monoetnik ərazilərin
yaranmasına gətirib çıxarması narahatlıqla
bildirilirdi. Sənəddə həmçinin
qeyd olunurdu ki, Avropa Şurasının üzvü olan bir
ölkənin başqa dövlətin ərazilərini
işğal altında saxlaması həmin ölkənin
öz üzərinə götürdüyü öhdəliklərə
ziddir.
Azərbaycanın qətiyyətli
mövqeyi dəyişməzdir
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin ədalətli həlli ilə
bağlı Avropa Parlamenti də son illərdə obyektiv
mövqe nümayiş etdirib. 2004-cü ildə təşkilatın
sessiyasında "Avropa İttifaqının Cənubi Qafqaz
siyasəti" mövzusunda qəbul edilmiş qətnamədə
erməni separatçılarının işğal etdikləri
ərazilərdə azərbaycanlılara qarşı etnik təmizləmə
siyasəti apardıqları öz əksini
tapmışdır. Avropa Parlamenti Cənubi Qafqazda təhlükəsizliyin
bərqərar edilməsinə mane olan münaqişənin
nizama salınması üçün işğal olunmuş
Azərbaycan ərazilərinin (Kəlbəcər,
Laçın, Ağdam, Füzuli, Cəbrayıl, Qubadlı, Zəngilan)
azad edilməsini tələb etmiş və bununla da, bu
münaqişənin "mərhələli həll"
variantına öz dəstəyini bildirmişdir.
2010-cu ilin mayında Avropa Parlamentinin qəbul etdiyi qətnamədə
Ermənistan silahlı qüvvələrinin bütün
işğal edilmiş Azərbaycan ərazilərindən
çıxarılması tələb olundu. 2012-ci ilin
aprelində Avropa Parlamentində qəbul edilən qətnamədə
də birmənalı olaraq Ermənistan Azərbaycan ərazilərinin
bir hissəsini işğal altında saxlayan ölkə kimi
tanındı. Sənəddə Ermənistanın
işğal etdiyi əraziləri dərhal Azərbaycanın nəzarətinə
qaytarması və öz qoşunlarını oradan
çıxarması tələbi əksini tapdı. Eyni zamanda, qətnamədə Ermənistandan
işğal altındakı ərazilərdə qanunsuz məskunlaşdırımanı
dayandırmaq, indiyədək məskunlaşdırılmış
şəxslərin çıxarılmasını təmin
etmək tələb edildi. AŞ PA və
Avropa Parlamentinin qəbul etdiyi sənədlər Ermənistanın
işğalçı kimi tanıdılmasına dair beynəlxalq
hüquqi bazanı möhkəmləndirdi, Azərbaycanın
danışıqlar prosesində arqumentlərini
artırdı.
ATƏT-in
Minsk qrupunun Ermənistan və Azərbaycan xarici işlər
nazirlərinin razılaşması əsasında
yaradılmış Faktaraşdırıcı Missiyası
2005-ci il 31 yanvardan 6 fevraladək Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ ətrafındakı 7
işğal olunmuş rayonunda müşahidələr
apardı. Missiya Ermənistanın
işğal altındakı ərazilərdə qanunsuz məskunlaşdırma
həyata keçirdiyi barədə Azərbaycanın dediklərini
təsdiqlədi. Missiya müəyyən
etdi ki, işğal altındakı ərazilərdə məskunlaşdırılan
ermənilərin sayı 17 mindən çoxdur.
İşğal altındakı Azərbaycan ərazilərindəki
vəziyyəti araşdırmaq üçün ATƏT-in
Minsk qrupu tərəfindən yaradılan daha geniş mandata
malik Sahə Qiymətləndirmə Missiyası qanunsuz məskunlaşdırılma
siyasətinin davam etdirildiyini, həmçinin infrastruktur dəyişikliklərinin
və iqtisadi fəaliyyətin həyata keçirildiyini
aşkarlayaraq rəsmi hesabatına daxil etdi.
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
nizamlanmasına dair danışıqlar prosesi BMT çərçivəsində
də davam etdirildi. 2004-cü ilin sentyabrında Baş Məclisin 59-cu
sessiyasında çıxış edən Prezident İlham
Əliyev Ermənistan-Azərbaycan münaqişəsi ilə
bağlı BMT TŞ-nin məlum dörd qətnaməsinin
yerinə yetirilmədiyini yada salaraq bunu təşkilatın
dünyadakı rolunu zəiflədən amil kimi qiymətləndirdi,
BMT qərarlarının həyata keçirilməsi
üçün səmərəli, təsirli mexanizm
yaradılmasına çağırdı. Həmin
ildən Azərbaycan BMT Baş Assambleyasında Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinə dair fəal diplomatiya
yürütdü. Bir neçə dəfə
Baş Assambleyanın gündəliyinə "Azərbaycanın
işğal edilmiş ərazilərindəki vəziyyət"
barədə qətnamə layihələri
çıxarıldı. Bu qətnamə
layihələrində Ermənistanın işğal etdiyi Azərbaycan
ərazilərində tarix-mədəni irsi məhv etdiyi,
qanunsuz məskunlaşdırma həyata keçirdiyi və təbii
sərvətləri taladığı əks olundu.
Aparılan uğurlu diplomatiya nəticəsində, 2008-ci il martın 14-də BMT-nin Baş Assambleyası
"Azərbaycanın işğal edilmiş ərazilərində
vəziyyət barədə" 62/243 saylı qətnaməni
səs çoxluğu ilə qəbul etdi. Sənəd
Azərbaycan Respublikasının beynəlxalq səviyyədə
tanınan sərhədləri çərçivəsində
ərazi bütövlüyünə dəstək verir,
işğal olunmuş bütün ərazilərdən Ermənistan
qüvvələrinin tam və qeyd-şərtsiz
çıxarılmasını tələb edir və məcburi
köçkün düşən azərbaycanlıların
öz yurdlarına qayıtması üçün müvafiq
şəraitin yaradılmasını əks etdirirdi. Azərbaycan tərəfi bu qətnamənin
yaratdığı imkanlardan istifadə edərək sonralar
BMT Baş Assambleyasına və Təhlükəsizlik
Şurasına 4 hesabat təqdim etdi. Beləliklə,
Prezident İlham Əliyevin Qarabağ münaqişəsinin
BMT gündəmində qalmasına yönəlmiş siyasətinin
nəticəsi kimi təşkilatın Baş Assambleyası
Ermənistanı işğalçı kimi tanıdı və
bu ölkənin diplomatiyadakı mövqelərini zəiflətdi.
Prezident İlham Əliyev: "Mən
nə qədər Prezidentəm, Dağlıq Qarabağın
Azərbaycandan ayrılmasına yol verməyəcəyəm"
Son 10 ildən
artıq müddət ərzində Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyevin Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin sülh yolu ilə həlli
istiqamətində yeritdiyi ardıcıl və milli mənafelərə
əsaslanan prinsipial siyasət, həmçinin ölkənin
iqtisadi cəhətdən qüdrətlənməsi
respublikamızın diplomatik mövqelərinin daha da güclənməsi
ilə müşayiət olunur. Dövlət rəhbərinin
uğurla apardığı danışıqlar,
nümayiş etdirdiyi qətiyyətli mövqe, verdiyi kəskin
bəyanatlar təbliğat savaşında səmərəli
olmaqla yanaşı, münaqişənin həlli ilə
bağlı aparılan danışıqlarda rəsmi
Bakının siyasi üstünlüyünü də təmin
etmişdir. Azərbaycanın iqtisadi
potensialının güclənməsi, hərbi büdcəsinin
ildən-ilə artması fonunda danışıqlar prosesi də
keyfiyyətcə yeni mərhələyə qədəm qoyub.
Cənab
İlham Əliyev hələ Prezident kimi səlahiyyətlərinin
icrasına başlayarkən andiçmə mərasimində
etdiyi çıxışda münaqişənin həlli ilə
bağlı fəaliyyət platformasını belə
açıqlamışdı: "Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ölkəmiz
üçün ən ağır problemdir. Bu məsələ
öz həllini tapmalıdır. Bu problem yalnız bir
neçə prinsiplər, beynəlxalq hüquq normaları əsasında
həll oluna bilər: Azərbaycanın torpaqları
işğaldan azad olunmalıdır, 1 milyon qaçqın və
köçkün öz doğma yurdlarına
qayıtmalıdır, ölkəmizin ərazi
bütövlüyü bərpa edilməlidir. Azərbaycan
heç vaxt bu vəziyyətlə, torpaqlarının
işğal altında qalması ilə
barışmayacaqdır. Azərbaycan
öz doğma torpaqlarını nəyin bahasına olursa-olsun
azad edəcəkdir". Bu prinsiplər
ötən müddət ərzində Azərbaycan
diplomatiyasının ən başlıca prioritetinə
çevrilmişdir.
Azərbaycanın
bütün strateji əhəmiyyətli sahələrdə
yüksəlişə nail olması, həmçinin iqtisadi
inkişaf dinamikasına görə bölgədə lider
dövlətə çevrilməsi ordu quruculuğunda müsbət
irəliləyişlərə səbəb
olmuşdur. Milli Ordunun müdafiə qüdrətinin
və döyüş qabiliyyətinin artırılması,
maddi-texniki təchizatının
yaxşılaşdırılması, o cümlədən hərbi
qulluqçuların sosial müdafiəsi tədbirlərinin
gücləndirilməsi vacib inkişaf istiqamətləri kimi
diqqəti çəkir. Ermənistanın
təcavüzü ilə üzləşmiş Azərbaycanda
yüksək döyüş qabiliyyətli, hərtərəfli
təchiz olunmuş ordunun formalaşdırılması istiqamətində
atılan addımlar son illərdə daha da intensivləşmişdir.
Həyata keçirilən uğurlu islahatlar nəticəsində
respublikamızın iqtisadi qüdrətinin ildən-ilə
güclənməsi Prezident İlham Əliyevə bu sahədə
ardıcıl tədbirlər həyata keçirməyə, hərbi
xərcləri durmadan artırmağa imkan vermişdir. Dövlət başçısı ölkəmizdə
hərbi potensialın daha da gücləndirilməsi, bu prosesdə
qabaqcıl dövlətlərin təcrübəsinə
istinad olunması kimi mühüm məsələləri diqqət
mərkəzində saxlamışdır. Milli
Orduya dövlət büdcəsindən ayrılan vəsaitlərin
həcmi ildən-ilə artırılır və bu da paralel
olaraq maddi-texniki təminatın, döyüş əhval-ruhiyyəsinin
yüksəlməsinə, nizam-intizamın güclənməsinə
səbəb olur. Azərbaycanın hərbi büdcəsinin
Ermənistanın bütövlükdə dövlət
büdcəsindən 3 dəfə artıq olması faktı
Prezident İlham Əliyevin elan etdiyi məqsədə
artıq nail olunduğunu tam göstərir.
"Nə
5 ildən sonra, nə 10 ildən sonra, nə 15 ildən sonra, nə
də 100 ildən sonra Dağlıq Qarabağ Azərbaycandan
ayrılmayacaqdır. Mən nə qədər Prezidentəm,
buna yol verməyəcəyəm", deyən dövlət başçısı
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin sülh yolu ilə həllinin
mümkün olmayacağı təqdirdə, torpaqların hərbi
vasitələrlə azad ediləcəyini birmənalı
söyləyir və Silahlı Qüvvələrin buna tam
qadir olduğunu bəyan edir. Ali Baş Komandan İlham Əliyev
respublikanın bölgələrinə səfərləri
zamanı müntəzəm olaraq hərbi hissələrə
baş çəkir, səngərdə Vətənin
keşiyində dayanan əsgər və zabitlərimizlə
görüşür, onların hərbi xidmət şəraiti
ilə maraqlanır, cihazlar vasitəsilə düşmənin
üzbəüz mövqelərini müşahidə edir. Bu, əslində, Azərbaycanın heç zaman ərazi
itkisi ilə barışmayacağı ilə bağlı
bütün dünyaya verilən növbəti mesajlardır.
Ən mühüm nailiyyətlərdən biri də
Prezident səlahiyyətlərinə başlayarkən "Azərbaycanda
bir çadır şəhərciyi belə qalmayacaq"- deyən
cənab İlham Əliyevin ötən müddət ərzində
vədini tam gerçəkləşdirməsidir. İndi
qaçqın və məcburi köçkünlərin
hamısı normal şəraiti olan qəsəbələrdə
məskunlaşıb.
Azərbaycanın öz haqlı mövqeyini beynəlxalq
ictimaiyyətə çatdırmaq üçün
apardığı hücum diplomatiyası da artıq öz
uğurlu nəticələrini verir. Uzun illər Azərbaycana
qarşı informasiya müharibəsi aparan erməni lobbisi son
illər müdafiə taktikası seçməli olmuşdur.
İndi Ermənistanda açıq etiraf edirlər
ki, Azərbaycan informasiya məsələsində daha güclü
mövqedədir.
Azərbaycan dünyanın ən sürətli iqtisadi
inkişaf göstəricilərinə malik olaraq regionun lider
dövlətinə çevrildiyi halda, Ermənistan regional
layihələrdən kənarda qalan, iqtisadi perspektivləri
olmayan və işğalçı imicinə malik ölkə
olaraq qalır.
Prezident beynəlxalq tribunalardan
çıxışlarında bəyan etdi ki, Ermənistan
regional layihələrdə yer almaq istəyirsə, bunun bir
yolu var - işğal etdiyi əraziləri azad etmək.
Bugünkü
Azərbaycan artıq 1988-1993-cü illərin böhranlı, məğlub,
qətiyyətsiz Azərbaycanı deyil! Bugünkü Azərbaycan
iqtisadi, siyasi, ideoloji və xarici siyasət sahələrində
böyük güc, qüdrət sahibidir! Ən
əsası, "forpost" Ermənistan artıq tam müstəqil
Azərbaycan qarşısında hər mənada acizdir. Prezident İlham Əliyev bütün beynəlxalq ictimaiyyətə,
həmçinin təcavüzkar ölkəyə birmənalı
bəyan edib ki, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünün tanınması bu gün Ermənistanın
qarşısına şərt kimi qoyulub və o, bu şərti
qəbul etməyə məhkumdur. Çünki
Azərbaycan öz haqqını diplomatik yönümdən əlavə,
hərbi cəbhədə də tam təmin etmək
iqtidarındadır.
Azərbaycanın
üzləşdiyi amansız və ədalətsiz müharibədəki
məğlubiyyət silsiləsinə 21 il
öncə Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışı ilə son qoyuldu. Cəbhədə
əldə edilən atəşkəs Azərbaycan dövlətinin
güclənməsi, ordunun qüdrətlənməsi,
iqtisadiyyatın inkişafı, xarici siyasətin effektliyi
üçün münbit zəmin formalaşdırdı.
Prezident İlham Əliyevin qətiyyətli iradəsi
münaqişənin ədalətli həllinə yaranan
ümummilli ümidin əsas amilinə çevrilib. Savaşın 26-cı ilində qələbəyə
olan əminlik də dəfələrlə artıb. İndi Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ
münaqişəsini bütün variantlarda həll etmək
üçün imkanları - siyasi və hərbi qüdrəti
var. Seçim, şübhəsiz ki, xalqındır. Xalq
seçimində yanılmadığını artıq dəfələrlə
sübut edib!
Qarabağ
savaşı isə hələ də davam edir...
İxtiyar HÜSEYNLİ,
Azərbaycan.-2014.- 21 fevral.- S.7.