Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin
2014-cü ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş iclası keçirilmişdir
Prezident İlham Əliyevin yekun nitqi
- Əminəm ki, ilin sonuna qədər qarşımızda duran bütün məsələlər öz həllini tapacaqdır və Azərbaycan 2014-cü ili də böyük uğurlarla başa vuracaqdır.
Gələn altı ayda biz əlbəttə çalışmalıyıq ki, nəzərdə tutulmuş bütün infrastruktur layihələrini başa çatdıraq. Son illərdə bu istiqamətdə böyük işlər görülmüşdür, amma hələ ki, görüləsi işlər çoxdur. Xüsusilə nəzərə alsaq ki, ölkə qarşısında maliyyə problemi kimi bir problem durmur, - mən bunu giriş sözümdə də demişəm, bizim maliyyə vəziyyətimiz yaxşıdır, kifayət qədər vəsaitimiz vardır, - ona görə infrastruktur layihələrinin icrası ilə bağlı heç bir yubanma olmamalıdır. Burada əsas şərt keyfiyyət və sürətdir. Əlbəttə ki, bütün aidiyyəti qurumlar keyfiyyətə ciddi diqqət yetirməlidirlər. Elə etməlidirlər ki, xərclənən vəsait lazımi səviyyədə təmin edilsin.
İnfrastruktur layihələri arasında biz son vaxtlar daha çox kənd yollarının tikintisinə diqqət göstəririk. Çünki buna böyük ehtiyac vardır. Yerlərdən gələn xahişlər də bunu göstərir. Bəlkə ona görə ki, son illər digər infrastruktur layihələrinə, xüsusilə elektrik enerjisi, qazlaşdırma ilə bağlı böyük investisiyalar qoyulmuşdur. Ancaq bu sahədə vəziyyət hələ bizi tam şəkildə qane etmir. Buna baxmayaraq, müəyyən uğurlu addımlar atılmışdır.
Kənd yolları isə hər bir insanı əlbəttə ki, narahat edən məsələdir. Bütövlükdə son illərdə kənd yollarının tikintisinə ayrılan vəsait artır və əhalimizin böyük əksəriyyəti, xüsusilə kəndlərdə yaşayan əhali yaxşı yollarla artıq təmin edilibdir. Ancaq hələ ki, bərbad vəziyyətdə olan yollar çoxdur. Mənim bölgələrə səfərlərim zamanı bu məsələ daim müzakirə edilir. Yerlərdən gələn təkliflər sonra dövlət investisiya proqramına salınır. Üçüncü regional inkişaf proqramında kənd yollarının tikintisi xüsusi yer tutur. Eyni zamanda, vətəndaşlar tərəfindən il ərzində də müraciətlər olur. İl ərzində çalışıram ki, Prezidentin Ehtiyat Fondundan da kənd yollarının tikintisinə vəsait ayırım. Bəlkə də Prezidentin Ehtiyat Fondundan ayrılan vəsaitin böyük hissəsi kənd yollarının tikintisinə gedir. Çünki bu məsələ öz həllini tapmalıdır. Hesab edirəm ki, biz indiki templəri saxlasaq, növbəti 3-4 il ərzində Azərbaycanda bir dənə də təmirsiz kənd yolu olmayacaqdır. Məsələ də belə qoyulub. Bütün kənd yollarında asfalt olmalıdır, keyfiyyətli tikilməlidir ki, vətəndaşlar əziyyət çəkməsinlər.
İçməli su və kanalizasiya layihələri bütün ölkə üzrə gedir, o cümlədən Bakıda. Dövlət büdcəsi hesabına böyük investisiyalar qoyulur, həm də kreditlər verilir. Şəhərimizdə artıq bir neçə belə layihə başa çatıb. Mən də açılışlarda iştirak etmişəm. Vətəndaşlarla söhbət əsnasında onların bu məsələyə müsbət yanaşmasını görmüşəm. Uzun illər keyfiyyətsiz sudan əziyyət çəkən vətəndaşlar bu gün artıq 24 saat fasiləsiz, Dünya Səhiyyə Təşkilatının standartlarına uyğun olan içməli suya malikdirlər. Elə etməliyik ki, bütün şəhərlərimizə içməli su xətləri çəkək. Eyni zamanda, kəndləri də içməli su ilə təmin edirik. Həm "Azərsu" şirkəti, həm də Ekologiya və Təbii Sərvətlər Nazirliyi çaylar boyu yerləşən kəndlərdə modul tipli təmizləyici qurğular quraşdırır. O ərazilərdə yaşayan təxminən yarım milyona qədər vətəndaş indi təmiz içməli su ilə təmin olunmuşdur.
Qazlaşdırma ilə bağlı qeyd etməliyəm ki, bu il bu proses bir qədər ləng gedir. Əvvəlki illərdə daha sürətlə gedirdi və biz əlbəttə, çalışmalıyıq ki, qazlaşdırmanı Azərbaycanda 95, bəlkə də 97 faizə qaldıraq. Ona nail olmaq üçün imkanlar vardır. Dövlət büdcəsində də vəsait nəzərdə tutulubdur. Eyni zamanda, Azərbaycan Respublikası Dövlət Neft Şirkəti öz vəsaitindən də istifadə etməlidir. Bu sahədə işlər daha da sürətlə getməlidir. Mənə yeni qazlaşdırılan kəndlərin demək olar ki, hər ay mütəmadi qaydada siyahısı verilir. Ona görə bu məsələ mənim nəzarətimdədir. Son vaxtlar o arayışlarda hər ay bir, iki, maksimum üç kəndin qazlaşdırıldığı göstərilir. Bu, qəbuledilməzdir, dözülməzdir. Dövlət Neft Şirkəti, "Azəriqaz" bu işləri daha da sürətlə aparmalıdır.
Meliorasiya ilə bağlı. Bu il Şəmkirçay su anbarının istifadəyə verilməsi nəzərdə tutulur. Bu, böyük infrastruktur layihəsidir. On minlərlə hektar torpağı suvaracaqdır. Bu, Taxtakörpü su anbarı ilə birlikdə Azərbaycanda suvarma və içməli su ilə təminatı böyük dərəcədə yaxşılaşdıracaqdır. Mən keçən müşavirələrdə də məsələni qaldırmışam ki, suvarılacaq torpaqların dəqiq ölçüləri olmalıdır. Çünki hələ ki mənə verilən məlumat daha çox şifahi xarakter daşıyır və deyilir ki, 10 min, 20 min, ya da ki, 50 min hektar torpaq suvarılacaqdır. Ancaq hansı torpaq, bu uçotu kim aparıbdır, kim dəqiqliklə deyə bilər 10 min, ya da 20 min?! Ona görə burada ciddi bir nəzarət sistemi olmalıdır. Biz bu məsələlərə böyük vəsait ayırırıq. Əlbəttə, bu layihələr ölkə iqtisadiyyatı, sosial məsələlərin həlli üçün çox vacibdir. Ancaq biz dəqiq bilməliyik ki, neçə min hektarda vəziyyət yaxşılaşdırılacaq və neçə min hektar suvarılacaqdır. Ona görə yaxın aylarda belə məlumat əldə edilməlidir. Bütün aidiyyəti qurumlar işləsinlər və mənə məlumat versinlər. Ondan sonra, əlbəttə ki, biz baxacağıq kreditləri hansı sahələrə ayıraq, o torpaqlarda hansı kənd təsərrüfatı məhsulu yetişdirilməlidir ki, bu işlər kortəbii yox, sistemli şəkildə aparılsın.
Bu il ölkə iqtisadiyyatına böyük həcmdə
investisiyalar qoyulmuşdur. Burada bu rəqəm səsləndi - 7,6
milyard manat. Yəni,
6 ayda 11,5 milyard dollar investisiya qoyulmuşdur. Bu, çox böyük rəqəmdir. Əminəm
ki, bu il də ölkəyə qoyulan
investisiyaların həcmi 20 milyardı ötəcəkdir. Biz bu templəri saxlayırıq. Bu, bizə imkan verir ki, bütün infrastruktur, sosial
layihələri icra edək.
İnflyasiya qeyd etdiyim kimi, çox aşağı səviyyədədir. Çalışmalıyıq
ki, aşağı səviyyədə də qalsın. Makroiqtisadi sabitlik bizim iqtisadi
inkişafımızın əsas məsələsidir.
Kənd təsərrüfatının inkişafı ilə
bağlı verdiyim sərəncamlar və hazırda
aparılan işlər, islahatlar deməyə əsas verir ki,
biz bu sahədə də daha sürətli inkişafa nail
olacağıq. İndi kənd təsərrüfatı
ilə bağlı ciddi islahatlar, o cümlədən struktur
islahatları aparılır. İri fermer təsərrüfatlarının
fəaliyyəti müsbət qiymətləndirilməlidir.
Biz bildiyiniz kimi, əgər belə demək
mümkünsə, kiçik bir layihədən, birinci layihədən
- 5 min hektar layihəsindən başlamışıq. Orada görünür ki, məhsuldarlıq nə qədər
yüksəlir. Burada verilən məlumata
görə, hazırda 30 min hektar torpaqda 19 iri fermer təsərrüfatının
yaradılması prosesi gedir. Nəticə
etibarilə, biz mövcud olan torpaqlarda məhsuldarlığı
artıraraq özümüzü tam şəkildə
taxılla təmin edə bilərik. Məhsuldarlıq
56 sentnerdir, ancaq orta hesabla ölkə üzrə təxminən
25-26 sentnerdir. Yəni, yeni təsərrüfatlarda
məhsuldarlıq iki dəfə artır. Ən
müasir texnologiya,
texnika, gübrələr, aqroxidmət göstərilir.
Çalışmalıyıq ki, bu təcrübəni
biz bundan sonra o qədər də böyük olmayan təsərrüfatlara
da tətbiq edək. Əlbəttə ki, həcm
baxımından bu, fərqlənəcək, amma yanaşma
eyni olmalıdır. Əslində biz iri
fermer təsərrüfatlarının müasir səviyyədə
yaradılması ilə ölkəmizdə bir standart müəyyən
edirik. Bundan sonra Azərbaycanda kənd təsərrüfatının
inkişafı dünyanın aparıcı təcrübəsinə
əsaslanmalıdır.
Əlbəttə, məhsuldarlığın
artırılması bütün sahələrdə təmin
edilməlidir.
Eyni zamanda, yeni əkin sahələrinin
dövriyyəyə buraxılması dediyim o meliorasiya layihələrinin
icrası nəticəsində də nəzərdə tutulur.
Belə olan halda bir daha demək istəyirəm,
biz dəqiqliklə bilməliyik hansı rayonda neçə
min hektar dövriyyəyə buraxıla bilər ki, orada
bütün infrastruktur layihələri təmin edilsin, yollar və
digər məsələlər öz həllini tapsın.
Əminəm ki, biz bu istiqamətdə uğurlu
inkişafa nail olacağıq. Bunu mən dəfələrlə
demişəm, bir daha demək istəyirəm ki, belə olan
halda yeni ixrac bazarlarının müəyyən edilməsi məsələsi
gündəliyə düşür. Burada əlbəttə
ki, ənənəvi bazarlara daha da geniş şəkildə
çıxışımız təmin edilməlidir.
Yeni bazarlara çıxmalıyıq, regional bazarlara
çıxırıq. İndi bu istiqamətdə də işlər
görülür və çalışmalıyıq ki,
Avropa bazarlarına da böyük həcmdə kənd təsərrüfatı
məhsulları ilə çıxa bilək. Buna nail olmaq üçün əlbəttə
ki, keyfiyyət yüksək səviyyədə
olmalıdır. Bu gün Azərbaycanda bu sahədə
tətbiq olunan yanaşma hesab edirəm ki, keyfiyyəti də təmin
edir. İndi Azərbaycanda elə məhsullar
vardır ki, ən yüksək keyfiyyətə malikdir.
Nə vaxt ki biz bu sahədə özümüzü tam şəkildə
təmin edəcəyik və keyfiyyətli, rəqabətqabiliyyətli
məhsullar Azərbaycanın emal sənayesində
üstünlük təşkil edəcəkdir, o vaxt əminəm
ki, biz Dünya Ticarət Təşkilatına da üzv
olmağa hazır olacağıq. Əgər biz
bunu bu gün etsək, fermerlərimiz ziyan çəkəcək,
məhsulumuz azalacaq, Azərbaycan bazarına xaricdən ucuz,
keyfiyyətsiz mallar gələcək və beləliklə,
iqtisadi inkişafımız, xüsusilə kənd təsərrüfatındakı
inkişafımız lazımi səviyyədə
olmayacaqdır. Ona görə Dünya Ticarət
Təşkilatına üzv olmaq üçün indi
hazırlıq prosesi gedir. Bu, bizim hədəfimizdir.
Biz hədəf kimi bunu saxlayırıq, amma həm
kənd təsərrüfatı, həm də sənaye sahəsində
hazırlıq işləri getməlidir, bu islahatlar
aparılmalıdır.
Elektron kənd təsərrüfatı sistemi, yeni
texnikanın, damazlıq mal-qaranın alınması -
bütün bunlar bir məqsədi güdür ki, biz fermerlərin
həyatını yüngülləşdirək, onlar
üçün əlavə gəlir mənbəyi təmin
edək. Əlbəttə ki, bu, məsələnin bir tərəfidir,
sosial məsələdir, çünki əhalimizin təxminən
yarısı kənd təsərrüfatı ilə məşğuldur,
aqrar zonalarda yaşayır. Biz bu məsələyə
sosial məsələ kimi baxırıq, eyni zamanda, bu,
böyük iqtisadi potensiala malik olan məsələdir.
Hələ ki biz ondan tam şəkildə
istifadə etmirik və birinci mərhələdə
özümüzü əsas kənd təsərrüfatı
məhsulları ilə 100 faiz səviyyəsində təmin
etməliyik. Biz buna
yaxınlaşırıq. Hər il
regional inkişaf proqramının müzakirəsi zamanı
biz bu məsələyə toxunuruq. Ondan sonra da
kənd təsərrüfatı məhsullarının
dünya bazarlarına çıxarılması bununla paralel
olaraq təmin edilməlidir.
Bu il sənaye ilidir. Əlbəttə
ki, sənayenin inkişafı diqqət mərkəzindədir.
Həm xaricdən, həm daxildən
investisiyaların cəlb edilməsi müsbət haldır.
Biz investisiyaları xüsusilə sənaye istehsalının
artırılmasına yönəldirik, yönəldəcəyik
və bu məqsədlə yeni struktur islahatları
göz qabağındadır. Texnoparklar
yaradılır, dövlət burada da öz üzərinə
böyük məsuliyyət götürür, böyük
maliyyə töhfəsini verir. Çünki
texnoparkların yaradılması, orada təmizlik işlərinin
aparılması, infrastrukturun qurulması, yollar, xətlər
və sair - bütün bunlar dövlət hesabına olan məsələlərdir.
Biz bunu dövlət büdcəsi hesabına
özəl sektorun fəaliyyəti üçün edirik.
Yəni, biz özəl sektora qayğı
göstəririk, real praktik addımlar atırıq. İnanmıram ki, indi hansısa bir ölkədə
dövlət bu məsələlərlə bu qədər məşğul
olsun.
Biz indi bazar iqtisadiyyatı şəraitində
yaşayırıq. Əlbəttə ki, bu, bizim
üçün yeganə məqbul olan yoldur. Amma, eyni zamanda, dövlət siyasətimiz, sənaye,
kənd təsərrüfatı ilə bağlı olan
addımlarımız sırf sosial xarakter daşıyır.
Dövlət fermerləri torpaq vergisindən
başqa bütün vergilərdən azad edib. Subsidiyalar, güzəştli şərtlərlə
gübrələr, yanacaq verilir, yollar çəkilir,
meliorasiya layihələri icra edilir, Taxtakörpü, Şəmkirçay
su anbarlarına yüz milyonlarla manat qoyulur ki, suvarılan
torpaqların sahəsi artsın. Kreditlər
verilir. Fermerlərə güzəştli
şərtlərlə 300 milyon manat kredit verilib. Həmçinin tövsiyələr, metodik təlimatlar
verilir ki, bu kreditlərdən necə istifadə edilsin. Hansı ölkədə bu qədər
qayğı, diqqət göstərilir?! Mən
sizə deyim ki, heç bir ölkədə. Bu, bizim
siyasətimizin əsas istiqamətidir və biz bunun hesabına
qeyri-neft sektorunun inkişafına nail ola
bilmişik.
Sənaye sahəsində də eyni yanaşma tətbiq
olunur. Dövlət öz hesabına texnoparklar yaradır.
Orada şirkətləri cəlb etmək
üçün lazım gəldikdə kreditlər
ayırır və bu istiqamətdə təşviqedici
addımlar kifayət qədər çoxdur.
Hesab edirəm ki, texnoparklarla yanaşı, biz sənaye
klasterlərinin yaradılmasına başlamalıyıq. Bu da
dünyada uğur gətirən bir təcrübədir. İnkişaf etmiş ölkələrdə bu,
vardır. Bütün məhsulun tsikli bir yerdə cəmləşməlidir
- xüsusilə bu layihənin icrası nəticəsində
poladtökmə, metallurgiya kombinatının, alüminium sənayesinin
inkişafı sahəsində biz bütün bu zənciri -
istehsal, emal, kiçik və orta sahibkarlığın
inkişafını təmin etməliyik ki, Azərbaycanda son məhsul
buraxılsın. Hesab edirəm ki, bu istiqamətdə
əlavə tədbirlər də görülməlidir.
Əvvəlki müşavirələrdə qeyd etmişəm
ki, hər bir rayonda sənaye zonaları olmalıdır. Bu istiqamətdə
də işlər gedir və getməlidir. Dövlət əlbəttə ki, əsas
yükü öz üzərinə götürür. Belə də olmalıdır. Azərbaycanda
dövlət siyasəti bu istiqamətdə aparılır.
Eyni zamanda, biz bu sahədə ölkəmizdə
sənayenin, iqtisadiyyatın və kənd təsərrüfatının
inkişafını sürətləndirmək
üçün dünyada gedən təcrübəni də
bilirik. Mövcud olan təcrübəni öyrənirik və
görürük ki, orada banklar bu sahədə çox
müsbət rol oynayır. Banklar
iqtisadiyyatın real sektoruna vəsait ayırır. Bizdə də belə olmalıdır. Bizdə isə belə deyildir. Bu
sahəyə çox ciddi fikir verilməlidir. Bu gün dövlət büdcəsində banklara
güzəştli şərtlərlə nəzərdə
tutulan 300 milyon manat kredit verilir ki, banklar bu vəsaiti
sahibkarlara paylasınlar. Yəni, bu,
bankların öz resursları deyil, dövlətdən verilən
resurslardır. Banklar bunu paylayır, eyni
zamanda, hələ pul da qazanırlar. Yəni,
bu, Azərbaycan dövlətinin özəl banklara olan
böyük bir imtiyazıdır, güzəştidir. Hansı ölkədə dövlət özəl
banklara pul verir, özü də bu şərtlərlə?!
Amma bizdə Mərkəzi Bank lazım gəldikdə
özəl banklara kredit resursları verir ki, onlar pul
qazansınlar. Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun
xətti ilə banklara hər il 300 milyon
manat verilir ki, pul qazansınlar. Bəs onlar nə
üçün iqtisadiyyatın real sektoruna kreditlər
ayırmırlar? Nə üçün
daha çox istehlak kreditləri verirlər? Pul qazanmaq üçün.
Mən etiraz etmirəm, ancaq dövlətin siyasəti
vardır və dövlət özəl bankları dəstəkləyir. Qeyd etdiyim
kimi, kreditlər verir, şərait yaradır ki, pul
qazansınlar. Onlar da öz məsuliyyətini
dərk etməlidirlər. Dövlət
siyasətini, xüsusilə ölkəmizin inkişafı ilə
bağlı olan siyasəti görərək kənarda durmaq nə
dərəcədə mümkündür?! Əgər belədirsə dövlət o banklara niyə
kömək göstərməlidir?! Ona
görə burada çox ciddi islahatlar aparılmalıdır.
Birinci növbədə, məsələ təhlil
edilməlidir. Yəqin ki, bu təhlil
vardır. Mənə məlumat verilməlidir
ki, Azərbaycanın özəl bankları iqtisadiyyatın
real sektoruna hansı həcmdə, nə qədər vəsait
qoyur. Onların kredit portfelində
iqtisadiyyatın real sektoruna ayrılan vəsait ya investisiya, ya
kredit şəklində nə qədərdir və onlar digər
sahələrə nə qədər kredit ayırırlar?
Mən bunu bilməliyəm və ondan sonra
öz qərarımı verəcəyəm. Yenə də deyirəm, mən Azərbaycanın
özəl sektorunun inkişafına çox böyük dəstək
verirəm. Əgər belə olmasaydı
bu gün bu qədər inkişaf olmazdı. Ancaq, eyni zamanda, özəl sektor da öz məsuliyyətini
dərk etməlidir və ümumi işimizə töhfə
verməlidir.
Xoşagəlməz hallara qarşı mübarizə
davam edir. Bu, daim diqqət mərkəzində olan məsələdir.
Korrupsiyaya, rüşvətxorluğa
qarşı mübarizə gözəl nəticələr
verir. Bunu əhali də görür, təqdirlə
qarşılayır. Beynəlxalq qurumlar da
bunu qeyd edirlər. Hesab edirəm ki, biz bu sahədə
köklü dəyişikliklərə nail ola
bilmişik. Burada əvvəlki dəfələrdə
qeyd etdiyim kimi, müxtəlif amillərin rolu xüsusi məna
daşıyır - inzibati tədbirlər, cəza tədbirləri,
institusional tədbirlər, şəffaflıq, yeni metodların
tətbiqi.
"ASAN xidmət"in fəaliyyəti xüsusi əhəmiyyətə
malik olan fəaliyyətdir. İl yarım ərzində
2 milyondan artıq müraciət olmuşdur. Bu, nəyi göstərir? Onu
göstərir ki, insanlar bu quruma inanırlar, görürlər
ki, orada onlardan rüşvət tələb etmirlər, süründürməçilik
yoxdur, şəffafdır, gənclər xidmət göstərirlər,
yüzlərlə könüllü bu işlərə cəlb
olunub. Görün insanların
rahatlığı, gənc nəslin yetişdirilməsi,
hazırlanması, vətənpərvərliyin möhkəmləndirilməsi,
gücləndirilməsi üçün bunun nə qədər
böyük faydası vardır. Ümumiyyətlə,
bu sistem cəmiyyətə yeni bir ab-hava, ictimai xidmətlər
sahəsinə yenilik gətirdi. Biz indi səyyar
avtobusları bölgələrə göndəririk. Mənə yerlərdən məlumat gəlir ki,
orada insanlar bu avtobusları bir bölgədən başqa
bölgəyə getməyə qoymurlar. Nə üçün? Çünki orada onlardan rüşvət tələb
edilir. Deməli, əgər belə
olmasaydı, onda bu avtobuslara bu qədər maraq göstərilməzdi.
Ona görə hesab edirəm ki, aidiyyəti
qurumlar, prokurorluq və digər qurumlar, icra nümayəndələri
bu məsələyə çox ciddi diqqət verməlidir.
Bizdə hər yerdə şəffaflıq təmin
edilməlidir. O ki qaldı "ASAN xidmət"in fəaliyyətinə,
hesab edirəm ki, biz avtobusların sayını
artırmalıyıq. İndi cəmi iki avtobus
vardır. Biz onların sayını 10-a
çatdırmalıyıq. Ona görə
Maliyyə Nazirliyi məsələyə baxsın və təklif
versin. Qısa müddət ərzində
10 avtobus daim hərəkətdə olmalıdır ki, insanlar
razı qalsınlar.
Nəqliyyatla bağlı məsələlər öz həllini
tapır. Burada mən iki məsələni qeyd etməliyəm.
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun Azərbaycana
bağlı olan hissəsinin tikintisi bu ilin sonuna qədər
başa çatmalıdır. Beləliklə,
Gürcüstan ərazisində bu işlər tamamilə
başa çatandan sonra biz öz payımıza düşən
hissəni icra etmiş oluruq. Bir də ki,
Ələt Beynəlxalq Ticarət Limanının birinci mərhələsinin
istismara verilməsi məsələsidir. Bu
da yaxın aylarda olmalıdır. Birinci mərhələ,
ondan sonra ikinci mərhələ. Ancaq
artıq bir neçə aydan sonra biz birinci mərhələni
istifadəyə verməliyik. Ondan sonra indi
şəhərin mərkəzindəki liman
köçürüləcək və orada əvvəllər
də dediyim kimi, ictimai zonalar, ictimaiyyət üçün
parklar yaradılacaq, digər məsələlər öz həllini
tapacaqdır. Çünki indi
gördüyünüz kimi, Bakıda boşaldılan
bütün ərazilərdə insanların
rahatlığı, istirahəti üçün ictimai yerlər
salınır.
Eyni zamanda, şəhər nəqliyyatının təkmilləşdirilməsi
üçün yeni avtobuslar gətirilməlidir. Əslində,
yeni qurum yaradılır - "Baku Bus" şirkəti.
Burada ən yüksək xidmət göstərilməlidir
və gətiriləcək avtobuslar dünyanın ən
gözəl avtobuslarıdır. Məhz məsələni
belə qoymuşuq ki, Bakı sakinləri ən gözəl
texnika ilə, maşınlarla, avtobuslarla təmin edilməlidir.
Hesab edirəm ki, yeni avtobuslar bir neçə
aydan sonra artıq gətiriləcəkdir. Bakı
Şəhər İcra Hakimiyyətinə
tapşırılıb ki, o vaxta qədər bütün bu məsələlər
- onların parkinq yerləri, sürücülər, sistem,
şəffaflıq öz həllini tapmalıdır. Bu, dünya miqyasında bir nömrəli sistem
olmalıdır.
Metro tikintisi sürətlə gedir. Hesab edirəm
ki, biz bu sahəyə əlavə vəsait də
ayırmalıyıq. Çünki bəzi
layihələrin icrası vəsaitin
çatışmazlığı ucbatından müəyyən
qədər ləngiyir. Vəsaitin
çatışmazlığı ona görə baş vermir
ki, nəzərdə tutulmayıb, sadəcə olaraq, işlər
sürətlə gedir. Biz bu işləri
daha da sürətləndirməliyik, çünki metro əsas
nəqliyyat vasitəsidir. Metroda həm
istismarda, həm metro tikintisində aparılan islahatlar hesab
edirəm ki, vətəndaşlar tərəfindən yüksək
qiymətləndirilir. Yerlərdən gələn
təkliflər də bunu göstərir.
Biz məcburi
köçkünlərin problemlərini həmişə
olduğu kimi, bu il də yüksək səviyyədə
həll edəcəyik. Bu il də ən
azı 20 min köçkün yeni evlərə, mənzillərə
köçürüləcəkdir. Bu proses artıq
uğurla gedir. Həm Bakıda, həm bölgələrdə
yeni massivlər tikilir, yeni qəsəbələr
salınır və biz bu işləri ən yüksək
keyfiyyətlə görürük.
Böyükşor gölünün təmizlənməsi
burada qeyd olundu. Layihə icra olunur. Bu,
çox böyük layihədir, rəmzi xarakter
daşıyır. Bakının ətrafında
çirklənmiş göllərin sayı ondan çoxdur.
Onlardan ən böyüyü, ən çirklənmişi
Böyükşor gölüdür və biz məhz bu
göldən başlamışıq. Bu
gölü biz tədricən təmizləyəcəyik.
Hələ ki, iki yerə bölmüşük, ola bilsin üç yerə böləcəyik.
Eyni zamanda, yol salınacaqdır. Artıq bənd tikilir. Bu, həm
şəhər nəqliyyatı üçün faydalı
olacaq, eyni zamanda, bu gölü hissə-hissə təmizləmək
daha da asandır. Hesab edirəm ki, gələn
ilin yayına qədər birinci hissə artıq istifadəyə
veriləcəkdir. Üç yüz hektar
təmiz göl şəhərin mərkəzində vətəndaşların
sərəncamına veriləcəkdir. Gölün
ətrafında yaşıllıq, gəzinti zolaqları,
bulvar, yəni, şəhər üçün böyük
bir park və göl yaradılacaqdır. Bu
da həm ekoloji cəhətdən, həm insanların istirahəti
üçün çox böyük əhəmiyyət
daşıyan məsələdir.
Bununla paralel olaraq Zığ gölünün təmizlənməsi
də artıq nəzərdə tutulur. Biz yəqin
ki, yaxın aylarda bu gölün təmizlənməsinə də
başlamalıyıq. Biz hələ ki,
iki göldən başlayıb, növbəti illərdə
bütün gölləri təmizləyəcəyik. O
göllərə illər ərzində çirkab sular, lay, neft, kanalizasiya suları
axıdılırdı. Bu göllər bu
gün bir ekoloji fəlakət mənbəyidir, şəhərimizi
zəhərləyir. Amma biz bu gölləri
təmizləyib, gözəl ekoloji layihəyə çevirəcəyik
və bu, şəhərin ekologiyasına çox müsbət
təsir göstərəcəkdir.
İndi Balaxanı zibilxanasının təmizlənməsi,
orada zibilyandırma zavodunun, poliqonun yaradılması nə qədər
böyük təsir göstərmişdir. İndi əvvəlki
illərdə olduğu kimi şəhəri bürüyən
zərərli tüstü yoxdur. İndi
şəhərin havası dəyişir. Biz
"Avro" standartına keçmişik. "Avro" standartından aşağı səviyyədə
olan avtomobillər artıq Azərbaycana idxal edilmir. Bu da böyük dərəcədə müsbət
təsir göstərəcəkdir. Çünki
havanı çirkləndirən əsas amil avtomobillərdir.
Həmçinin neftayırma zavodumuzda yenidənqurma
işləri nəzərdə tutulur. Artıq
layihə təqdim edilibdir. Mən hələ
ki, bu barədə geniş danışmaq istəmirəm.
Bəlkə də, biz bunu ayrıca müzakirə
edəcəyik. Ancaq bizim zavodumuzda ən azı
"Avro-5" benzinin istehsalı nəzərdə tutulur və
vaxt qoymuşam ki, biz bu məsələni üç il ərzində həll etməliyik.
Göllərin, neftlə çirklənmiş yerlərin
təmizlənməsi, torpaqların rekultivasiyası. Bibiheybət
buxtasının əvvəlki görüntülərinə nəzər
salsaq görərik ki, biz nə dərəcədə
böyük işlər görmüşük. İndi orada ağaclar əkilib, park salınıb.
O, böyük bir fəlakət zonası idi. Ceyms
Bond haqqında filmi orada çəkmişdilər. Təqribən
on il bundan əvvəl böyük bir fəlakət
zonası kimi çəkmişdilər. Bibiheybətin
o filmdəki və indiki vəziyyətinə baxmaq olar. İndi biz orada incəsənət, idman şəhərcikləri
salırıq. Avropa Oyunlarına hazırlıq
məqsədi ilə orada böyük Su İdmanı
Sarayı və açıq meydançalar tikilir. Böyük hovuzlar, istirahət zonaları, idman
meydançaları olacaqdır. Oyunlardan
sonra isə onlardan vətəndaşlar da istifadə edəcəklər.
Bax budur bizim gördüyümüz işlər. Ona görə
ekologiya məsələlərinin həllinə daim diqqət
göstərilir. Altı ayda həm
Bakıda, həm bölgələrdə iki milyondan çox
ağac əkilibdir. Mən həmişə deyirəm
ki, bu, daimi proses olmalıdır. Biz nə qədər
çox ağac əksək, xüsusilə Abşeron
yarımadasında, o qədər də insanların sağlamlığına
xidmət etmiş oluruq.
Yəni, bizim gördüyümüz işlərin həcmi o qədər böyükdür ki, bir müşavirədə bu barədə danışmaq mümkün deyildir. Mən bu gün sadəcə olaraq əsas məsələləri qeyd etdim. Yenə də demək istəyirəm ki, altı ayın nəticələri ümidvericidir. Ölkəmiz inamla, dinamik şəkildə inkişaf edir. Ölkə iqtisadiyyatı dayanıqlıdır. Əminəm ki, biz ilin sonuna qədər bütün vəzifələri uğurla icra edəcəyik. Nazirlər Kabinetinin üzvlərinə isə uğurlar arzulayıram.
Sağ olun!
AzərTAc
Azərbaycan.-2014.- 11 iyul.- S.3-4.