Regional inkişafda
yeni mərhələ
Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında
respublikanın son 10 ildə
qazandığı yüksək
nəticələr dövlət
idarəçiliyinin uzun
illər ərzində
formalaşmış çevik
və işlək mexanizmlər
əsasında həyata
keçirilməsi ilə
bağlıdır.
Bir sıra
dövlətlərin onilliklər
ərzində keçdiyi
inkişaf mərhələlərini
qısa müddətdə
keçən Azərbaycan
azad və mütərəqqi düşüncə
tərzinin diktə etdiyi bazar iqtisadiyyatı,
demokratiya və vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu yoluna sadiqliyini sübuta yetirmişdir. Başqa sözlə, həyata
keçirilən sosial-iqtisadi
islahatların, infrastruktur
layihələrinin səmərəli
nəticələr verməsi
dövlət başçısının
apardığı iqtisadi
siyasətin məqsədyönlülüyündən
xəbər verir.
İqtisadi məsələlərə xüsusi
diqqətin ayrılması
dövlət müstəqilliyinin
iqtisadi bazisini möhkəmlətmək, cəmiyyətin
davamlı inkişafı
üçün zəmin
hazırlamaq məqsədindən
irəli gəlir. Ötən illərdə
respublika iqtisadiyyatında
islahatlar kursu davam etdirilmiş, xüsusən də
regional inkişafa, qeyri-neft
sektorunun yüksəlişinə,
infrastrukturun müasirləşdirilməsinə,
neft amilindən asılılığın azaldılmasına,
sahibkarlığın inkişafına
və güclü insan kapitalının formalaşdırılmasına xidmət
edən mühüm addımlar atılmışdır.
Prezident
İlham Əliyevin 13
iyul 2012-ci il
tarixli fərmanı ilə Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Vətəndaşlara
Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi yaradılmışdır.
Agentlik
"ASAN xidmət" mərkəzlərini
yaratmaqla onların vahid şəkildə idarə edilməsini, xidmət mərkəzlərində
fəaliyyət göstərən
dövlət orqanlarının
əməkdaşlarının fəaliyyətinin əlaqələndirilməsini,
informasiya bazalarının
qarşılıqlı inteqrasiyasını,
bu sahədə idarəetmə sisteminin təkmilləşdirilməsini təmin edən dövlət orqanı kimi fəaliyyət göstərir. İdeyanın əsas cəhətlərindən
biri odur ki, həmin xidmətlər şərti
müəyyən edilmiş
"bir qapı" prinsipi üzrə təqdim edilir. Belə ki, vətəndaş yalnız bir qapıdan daxil olmaqla bir mərkəzdən
(bir inzibati binadan) ayrı-ayrı dövlət qurumlarının
müxtəlif xidmətlərindən
eyni vaxtda yararlana bilir. Adından göründüyü kimi,
yeni mərkəzlər
insanların, eləcə
də sahibkarların işini asanlaşdırır,
onların hər şeydən əvvəl vaxt itkisi ilə
üzləşməsinin qarşısını
alır.
Ümumilikdə 2003-cü ildən bəri qəbul edilən
fundamental qərarlar, imzalanan
sərəncamlar cənab
İlham Əliyevin daim xalqın mənafeyindən çıxış
etdiyini, habelə verdiyi vədlərin sırf əməli fəaliyyətə söykəndiyini,
reallığa uyğun
olduğunu deməyə
əsas verir. Bu mərhələnin statistikası
keçilən yolun möhtəşəmliyini, Azərbaycanı
müasir dövlətə
çevrilməsinə xidmət
edən siyasətin düzgün olduğunu təsdiqləyir. Ölkə
rəhbərinin 2014-cü il 27 fevral tarixli sərəncamı ilə təsdiq edilmiş "Azərbaycan
Respublikası regionlarının
2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət
Proqramı" regionların,
o cümlədən qeyri-neft
sektorunun inkişafı
sahəsində 2004-cü ildən
başlanmış tədbirlərin
uğurlu davamına təminat yaradıb. Dövlət proqramı ölkədə makroiqtisadi
sabitliyin təmin olunması, regionlarda sahibkarlıq fəaliyyətinin
genişləndirilməsi, yeni
müəssisə və
iş yerlərinin yaradılması, irimiqyaslı
infrastruktur layihələrinin
həyata keçirilməsi,
kommunal xidmətlərin
səviyyəsinin yüksəldilməsi,
əhalinin rifah halının daha da yaxşılaşdırılması
və yoxsulluq səviyyəsinin azaldılması
kimi prioritetləri özündə ehtiva edir.
Prezident İlham Əliyev üçüncü dövlət
proqramının da uğurla icra edilməsi üçün
bütün iqtisadi potensialın olduğunu bildirib. Fərmanda da qeyd olunur ki, ölkədə
növbəti illərdə
iqtisadiyyatın diversifikasiyasının,
qeyri-neft sektorunun və regionların inkişafının davamlılığının
təmin edilməsi, infrastrukturun və sosial xidmətlərin daha da yaxşılaşdırılması
istiqamətində tədbirlər
həyata keçiriləcək.
Dövlət proqramında
müəyyən edilmiş
məqsədlərə nail olmaq üçün növbəti beş il müddətində ölkənin təbii və əmək potensialından səmərəli
istifadə etməklə
qeyri-neft sektorunun sürətli inkişafının
təmin edilməsi; infrastruktur təminatının
yaxşılaşdırılması istiqamətində tədbirlərin
davam etdirilməsi; sahibkarlıq mühitinin yaxşılaşdırılması ilə bağlı məqsədyönlü tədbirlərin
həyata keçirilməsi
və sahibkarlığın
inkişafının daha
da sürətləndirilməsi;
iqtisadiyyatın inkişafına
investisiyaların cəlb
olunması işinin davam etdirilməsi; ixracyönümlü məhsul
istehsalının stimullaşdırılması;
müasir tipli infrastruktur obyektlərinin yaradılması, mövcud
obyektlərin beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırılması;
əhalinin kommunal xidmətlərlə təminatının
yaxşılaşdırılması; əhalinin məşğulluq
səviyyəsinin artırılması
istiqamətində tədbirlərin
davam etdirilməsi; yoxsulluğun səviyyəsinin
azaldılması və
digər zəruri tədbirlər nəzərdə
tutulub.
Dövlət başçısı bununla bağlı deyib: "2004-cü ildə
birinci proqramın qəbul edilməsi Azərbaycan regionlarının
inkişafında xüsusi
rol oynamışdır.
Mən birinci proqramın qəbul edilməsi haqqında hələ
2003-cü ildə prezident
seçkiləri ərəfəsində
fikirlərimi bildirmişdim.
Demişdim ki, əgər
mənə etimad göstərilərsə, ilk növbədə,
Azərbaycanın regionlarının
inkişafı ilə
məşğul olacağam,
xüsusi proqram qəbul ediləcəkdir.
Belə də oldu, proqram
qəbul edildi. Birinci beşillik
proqram regionlarda böyük dönüş
yarada bilmişdir.
Ondan sonra ikinci proqram
qəbul edildi. 2009-2013-cü illəri əhatə edən proqram başa çatdı. Deyə bilərəm
ki, regionların inkişafında, ümumiyyətlə,
Azərbaycanın iqtisadi
potensialının gücləndirilməsində
bu proqramların çox böyük rolu olmuşdur".
Ümumilikdə son 10 ildə regionların
sosial-iqtisadi inkişafı
sahəsində həyata
keçirilən siyasət
ölkənin makroiqtisadi
göstəricilərinin sürətlə
yaxşılaşmasına səbəb olmuş, ümumi daxili məhsul (ÜDM) 3,2 dəfə,
ÜDM-in həcmi 2,8 dəfə,
qeyri-neft sektoru 2,6 dəfə artmış, orta illik iqtisadi
artım 12,9 faiz təşkil etmişdir.
Bu müddətdə strateji
valyuta ehtiyatları 31
dəfə, xarici ticarət dövriyyəsi
6,6 dəfə, ixrac
9,3 dəfə, idxal
4,1 dəfə, qeyri-neft
ixracı 4,7 dəfə
artmışdır.
Azərbaycan iqtisadiyyatı "Qlobal
Rəqabət Qabiliyyəti
İndeksi 2013-2014" hesabatına
əsasən, rəqabət
qabiliyyəti səviyyəsinə
görə 39-cu, MDB-də
1-ci olmuş, ölkəmiz
ilk dəfə dünyanın
"yuxarı orta gəlirli" və "yüksək insan inkişaflı" ölkələr
qrupuna daxil edilmişdir. Nüfuzlu reytinq agentliklərinin
hamısı Azərbaycana
investisiya kredit reytinqi vermiş və Azərbaycan Qafqaz ölkələri arasında investisiya reytinqinə malik yeganə ölkə olmuşdur.
Son 10 ildə dövlət büdcəsinin gəlirləri
16 dəfə, orta aylıq əməkhaqqı
5,5 dəfə, pensiyalar
9,6 dəfə, əhalinin
əmanətləri 27 dəfə
artmışdır. Minimum əməkhaqqının ölkə
üzrə yaşayış
minimumuna çatdırılması
siyasəti davam etdirilmiş, əmək siyasəti və əməyin ödənilməsi
sahəsində həyata
keçirilən islahatlar
nəticəsində işləyənlərin
orta aylıq əməkhaqqının ilbəil
artması əhalinin həyat səviyyəsinin
yüksəldilməsini təmin
etmişdir. Minimum əməkhaqqının
məbləği 11,7 dəfə artmış, yoxsulluğun səviyyəsi
2003-cü ildəki 44,7 faizdən
2013-cü ildə 5,3 faizə
düşmüşdür.
Regional inkişaf proqramlarının
uğurla həyata keçirilməsi, ictimai həyatın bütün
sahələrinin yeniləşdirilməsi
Azərbaycanda həyata
keçirilən iqtisadi
siyasətin mühüm
tərkib hissəsinə
çevrilmişdir. Bu da öz növbəsində,
insanların daha firavan və rahat yaşaması, ümumilikdə ölkə
iqtisadiyyatının dinamik
inkişafı deməkdir.
Elnur HACALIYEV,
Azərbaycan.-2014.- 18 iyul.- S.4.