Birlik və cavabdehlik nümunəsi
Müstəqillik
illərində beynəlxalq aləmdə özünəməxsus
böyük mövqe qazanmış Azərbaycan Respublikası
həm ölkə miqyasında keçirilən geniş
miqyaslı tədbirlərdə, həm də ayrı-ayrı
ölkələrdə təşkil olunan müxtəlif
formatlı forumlardakı konkret və açıq sülhsevər
mövqeyi, aydın siyasi xətti və
qarşılıqlı əməkdaşlıq istiqamətində
atdığı əhəmiyyətli addımları ilə
dünya birliyinə layiqli töhfələr verir. Bu mənada Azərbaycanın Birləşmiş Millətlər
Təşkilatı Təhlükəsizlik Şurasının
üzvü olması heç də təsadüfi deyil,
ölkədə qazanılmış böyük
siyasi-diplomatik təcrübənin məntiqi yekunudur. Müstəqil Azərbaycan dövləti dünyada
xalqların qarşılıqlı əməkdaşlığına
münbit şərait yaradan, münaqişələrin
sülh yolu ilə həll olunmasına zəmin hazırlayan, səmərəli
inteqrasiya proseslərinə təkan verən bir ölkə
imici qazanmışdır.
Aşkar şəkildə görmək
mümkündür ki, atılan hər addımda ölkəmizin
və xalqımızın milli maraqları və dünyada gedən
inkişaf prosesləri əsasında böyük birlik naminə
və dərin cavabdehlik üçün zəruri olan amillərə
üstünlük verilməsi Azərbaycan dövlətinin
real siyasətidir. Bu ilin aprel ayının 24-də Çex
Respublikasının paytaxtı Praqa şəhərində
Avropa İttifaqının "Şərq tərəfdaşlığı"
Proqramının 5 illiyinə həsr olunmuş Sammitdə Azərbaycanın
dövlət nümayəndə heyətinin fəal iştirakı
və ölkə başçısı Prezident İlham
Əliyevin həmin əhəmiyyətli forumdakı dərin məzmunlu
nitqi milli dövlətçilik maraqları cəhətdən
olduğu kimi, Azərbaycan-Türkiyə münasibətlərinin
yeni mərhələsi, eyni zamanda Avropaya inteqrasiya proseslərinin
tənzimlənməsi baxımından da böyük əhəmiyyət
və xüsusi aktuallıq kəsb edir.
Azərbaycanda Türkiyə Cümhuriyyətinə
münasibətin hər iki ölkədə və dünyada qəbul
olunmuş "Tək millət - iki dövlət" formulu qəbul
olunmuşdur.
Görkəmli dövlət xadimi Heydər
Əliyevin dahiyanə şəkildə müəyyən
etdiyi bu model ölkələrimizin və
xalqlarımızın bundan əvvəlki çoxəsrlik
tarixinə də, müasir dövlətimizə və gələcək
taleyimizə də işıq salır. Azərbaycan
dövləti və xalqımız üçün ulu öndər
tərəfindən ifadə olunmuş "Tək millət -
iki dövlət" formatı Azərbaycan-Türkiyə
münasibətlərinin isbat olunmuş düsturudur. Azərbaycan tərəfi müasir tariximizin və
çağdaş ictimai həyatımızın bütün
məqamlarında həmişə Türkiyə ilə
çoxcəhətli münasibətlərə bu mövqedən
yanaşdığını nümayiş etdirmişdir.
Qeyd etməyi lazım bilirəm ki, Türkiyə
tərəfində də Azərbaycana münasibətin Heydər
Əliyev düsturu atalar sözü səviyyəsində qəbul
olunur.
Prezident
İlham Əliyevin 24 aprel 2014-cü il tarixdə Praqada Avropa
İttifaqının "Şərq tərəfdaşlığı"
Proqramının 5 illiyinə həsr olunmuş Sammitdə Ermənistan
prezidenti Serj Sarkisyana verdiyi tutarlı və sərrast cavab bir
çox cəhətdən mühüm əhəmiyyətə
malikdir.
Birinci, ona görə ki, Azərbaycan həmişə
olduğu kimi növbəti dəfə də beynəlxalq səviyyədə
dünya ictimaiyyəti qarşısında Türkiyə
Cümhuriyyətinin haqqını obyektiv şəkildə
müdafiə etdiyini və dəstəklədiyini
nümayiş etdirmişdir. Bu, o deməkdir ki, beynəlxalq
miqyaslı tədbirlərdə, beynəlxalq təşkilatlarda
tərəflərdən birinin olub-olmamasından asılı
olmayaraq "tək millət - iki dövlət"in sadiq təmsilçiləri
olan ölkələrimiz üzərlərinə düşən
məsuliyyətli vəzifələri daima yüksək səviyyədə
yerinə yetirməyi əbədi anda çevirmişlər.
Bu mənada Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham
Əliyevin Praqa Sammitində Ermənistan prezidentinin Türkiyəni
soyqırımda nahaqdan ittiham etməsindən sonra "Masa
arxasında Türkiyə nümayəndələri yoxdur ancaq
mən buradayam" bəyanatı ölkələrimiz və
xalqlarımız arasındakı möhkəm tarixi birliyin,
qarşılıqlı etimadın və dərin məsuliyyətin
mükəmməl nümunəsidir. Praqa Sammiti
göstərir ki, ölkələrarası münasibətlərdə
tarixi-mənəvi birlik müasir siyasi proseslərin
axarında nəinki uğurla davam etdirilir, hətta
qarşıya çıxan hər yeni addımla daha da
möhkəmləndirilir.
İkincisi isə fikrimcə, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin Praqada
nümayiş etdirdiyi aydın və qətiyyətli mövqe
Azərbaycan-Türkiyə münasibətlərindəki
cavabdehlik məsuliyyətinin dövlətlərarası
münasibətlər müstəvisindəki konkret əməli
göstəricisidir. Bundan başqa, Prezident İlham Əliyevin
bəyanatı və təhlilləri Azərbaycanın
Türkiyə ilə birlikdə regionda sülhə və təhlükəsizliyə
də cavabdeh olduğunu nümayiş etdirir. Azərbaycan-Türkiyə birliyi və əməkdaşlığı,
bu birliyin ədalətli mövqeyi geniş mənada dünya
birliyi üçün də əhəmiyyətlidir, regionda
tarazlığın, sabitliyin qorunmasına və möhkəmləndirilməsinə
böyük təminatdır. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin nitqinin məntiqində ölkə
üçün də, region mənasında da, beynəlxalq
ictimaiyyət baxımından da mühüm əhəmiyyətə
malik olan müddəalar öz əksini tapmışdır.
Bu, dövlət səviyyəsində ifadə
olunmuş və cavabdehlik düşüncəsindən
doğmuş obyektiv cavabdır.
Məlum
olduğu kimi, Ermənistan hər il 24
apreli süni şəkildə ermənilər
üçün "soyqırım" kimi dünyaya qəbul
etdirmək baxımından geniş iş aparır. Erməni lobbisinin və beynəlxalq qurumlardakı
onları dəstəkləyən bəzi qüvvələrin
səyləri nəticəsində onlar zorla və təzyiqlə,
daha çox isə muzdla müəyyən tərəfdarlar da
tapa bilirlər. Lakin Azərbaycanın və Türkiyənin
apardıqları böyük və ardıcıl mübarizə
şəraitində dünya ictimaiyyəti "yazıq erməni"
mifi kimi, uydurma "Böyük Ermənistanın" da
heç bir əsasa söykənməyən boş xülya
olduğundan xəbərdardır. Bununla belə,
Ermənistanın rəhbərliyi və ideoloqları həmin
istiqamətdə səylərini daim davam etdirirlər. Hətta
onlar gələn il uydurma soyqırımının
ildönümünü yuvarlaq rəqəm kimi qeyd etməyə
də start veriblər. Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyanın
Avropa Şurasının "Şərq tərəfdaşlığı"
Proqramının 5 illiyinə həsr olunmuş Praqa Sammitindəki
çıxışının əsasən uydurma erməni
soyqırımına həsr edilməsi də hər təsadüfdən
istifadə etməklə özlərinin saxtakar məqsədlərini
həyata keçirmək cəhdinin daha bir
addımıdır.
Prezident İlham Əliyev tərəfindən Praqa
Sammitində Türkiyəyə münasibətində Ermənistanın
növbəti saxtakar mövqeyi bu beynəlxalq forumun mötəbər
iştirakçılarına, əslində isə dünya
ictimaiyyətinə əsaslı şəkildə
çatdırılmışdır. Bəlli olduğu kimi, Azərbaycan tərəfi
Türkiyə Cümhuriyyəti rəhbərliyinin I Dünya
müharibəsi zəminində baş vermiş 1915-ci il hadisələrinin mahiyyətinin
açıqlanmasında elm adamlarının obyektiv
araşdırmalarına normal şərait yaratmaq
haqqındakı bəyanatlarını haqlı və məntiqli
hesab edir. Hətta Türkiyə tərəfinin
bütün arxivləri dünya elmi ictimaiyyətinin
üzünə açmaq kimi ciddi bir öhdəliyi üzərinə
götürməsini geniş mənada dünya birliyi də əhəmiyyətli,
düşünülmüş addım kimi qəbul edir.
Buna baxmayaraq, Ermənistanın bu məsələyə
indiyədək etinasız yanaşması onların
açıq-aşkar obyektivlikdən çox uzaq
olduqlarını göstərir. Deməli, Ermənistana
real tarixi gerçəklikdən qat-qat çox özlərinin
məkirli niyyətlərinə çatmaq üçün
çirkin oyunlar, boş uydurmalar daha sərfəlidir. Həm
də onu da dünyada bilənlər az
deyildir ki, Ermənistanın arxivlərində mühafizə
olunan sənədlərin çoxusu Şərq əlyazmalarından,
azərbaycanlılar tərəfindən idarə olunan İrəvan
xanlığının materiallarından, yaxud da İrəvan
quberniyasının sayca üstünlük təşkil etdiyi
azərbaycanlı əhalisinin vəziyyətini əks etdirən
yazışmalardan, hesabatlardan ibarətdir. Ona
görə də Ermənistan üçün ən
böyük faciə hər iki tərəfin arxivlərinin
açılmasından sonra baş verə bilər. Ermənilər arxiv sənədlərinin onların
uydurmalarına və xülyalarına cavab verə bilməyəcəyini
yaxşı başa düşürlər. Bu mənada Prezident İlham Əliyevin Praqa Sammitində
Ermənistan-Türkiyə münasibətinin kulminasiya nöqtəsini
təşkil edən uydurma soyqırım məsələlərinin
dəqiq öyrənilib müəyyən olunması
baxımından Türkiyənin arxivlərinin
açılması ideyasını gündəmə gətirməsi
ədaləti aşkara çıxarmaq baxımından
atılmış addıma ölkəmizin verdiyi böyük
önəmi diqqət mərkəzinə çəkir.
Bir
neçə il əvvəl Türkiyə
rəsmiləri tərəfindən bəyan olunmuş bu
çağırışın Praqa Sammitində Avropa
miqyasında Azərbaycan tərəfdən yenidən səsləndirilməsi
həm ümumiyyətlə haqqa-ədalətə, həm də
Türkiyə Cümhuriyyətinin haqlı tələbinə
tərəfdar olmağın bəyanatıdır. Bu həm də Ermənistanın bədnam siyasətini
bir daha beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətinə
çatdırmaq cəhətdən də ibrətamizdir.
Qoy "Şərq tərəfdaşlığı"
Proqramını meydana qoyan Avropa bir daha bilsin ki, əhəmiyyətli
saydığı tərəfdaş ölkələrin
sıralarında kimlər də vardır və onlar hansı
çirkin oyunlarla məşğuldurlar. Prezident
İlham Əliyevin Türkiyənin arxivlərini
açmağa çağırışları ətrafındakı
mülahizələri Ermənistanın paxırının
açılmasına şərait yaradır: "Türkiyə-Ermənistan
əlaqələrinə gəldikdə, Baş nazir
Ərdoğan bir neçə il öncə bəyanatla
çıxış edərək Ermənistan rəhbərliyinə
bütün arxivləri açmağı təklif
etmişdir ki, tarixçilər iki xalq arasındakı
münasibətlərin tarixi məqamlarını nəzərdən
keçirsinlər. Ancaq bu təklif adekvat cavabla
qarşılanmadı".
Çünki tarixdə baş verənlərlə ermənilərin
uydurduqları bir-birinin tərsidir. Türkiyənin və
region dövlətlərin, o cümlədən Azərbaycanın
da arxivlərində ermənilərin XX əsrin əvvəllərində
törətdikləri qanlı hadisələrə, qətliamlara,
terrora dair çoxlu sayda kifayət qədər tutarlı dəlil-sübutlar,
ciddi sənədlər vardır. Son illərdə
həm Azərbaycanda, həm də Türkiyədə uzun illər
məxfi saxlanılmış həmin sənədlərin
böyük əksəriyyəti kitab halında nəşr
edilərək ictimaiyyətə təqdim olunmuşdur. Fikrimcə, qarşıda duran əsas vəzifə
Ermənistanın arxivlərinin açılmasını
gözləmədən Azərbaycanda axtarışları
davam etdirməkdən, aşkar olunan çoxsaylı nadir sənədləri
Avropa dillərinə tərcümə edərək kitab kimi
çap etdirməklə dünyaya
çatdırılmasından ibarətdir.
Praqa Sammitindəki tarixi nitqi Prezident İlham Əliyevin
Azərbaycanla əlaqədar meydana çıxan istənilən
suala, ortaya atılan bütün problemlərə yüksək
siyasi səriştə ilə cavab vermək, dünyaya mesaj
kimi səslənəcək bəyanatlarla
çıxış etmək istedadına malik olduğunu bir
daha diqqət mərkəzinə çəkir. Bu mənada Praqa Sammitində
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həllində Ermənistan tərəfinin
mövqeyinin qeyri-konstruktiv yanaşma olduğunu yenidən isbat
etməsi Prezident İlham Əliyevin diplomatik məharəti ilə
bir sırada, geniş siyasi dünyagörüşə,
mükəmməl analitik təfəkkürə malik
olduğunu əyani surətdə nümayiş etdirir. Bəllidir
ki, Ermənistan rəsmisinin Avropa miqyaslı tədbirdə
Türkiyə ilə sərhədlərin bağlanması məsələsini
yanlış mövqedən, gerçəkliyə uyğun
olmayan bucaqdan yozması Azərbaycan üçün də,
dünya birliyi üçün də həssas məsələdir
və obyektiv cavabın verilməsi zərurətini meydana
çıxarır.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin bu problemlə
əlaqədar Praqa Sammitində səsləndirdiyi fikirlər
qarşı tərəfə qəti cavab olmaqla bərabər,
həm də məsələyə yeni səviyyədə,
qlobal miqyasda baxmağı tələb edən qüvvətli
tezislərdir: "Türkiyə ilə Ermənistanın sərhədi
Azərbaycanın Kəlbəcər rayonunun 1993-cü ilin
aprelində işğalından sonra bağlanıb. Bundan əvvəl isə bütün azərbaycanlılar
Dağlıq Qarabağdan qovulub. Dağlıq
Qarabağ əhalisinin 30 faizini azərbaycanlılar idi. Ermənilər... ümumilikdə Azərbaycanın
7 rayonunu işğal ediblər ki, bu da Azərbaycanın beynəlxalq
səviyyədə tanınan ərazisinin 20 faizini təşkil
edir. Bizim əhali etnik təmizləməyə məruz
qalıb və bu işğal BMT Təhlükəsizlik
Şurasının 4 qətnaməsinə, Avropa Parlamentinin qətnaməsi
və Avropa Şurası Parlament Assambleyasının qətnaməsinə
baxmayaraq, bu günədək davam edir. Ermənistan
bu qətnamələrə məhəl qoymur və nə tarixən,
nə də beynəlxalq hüququn normalarına əsasən
onlara aid olmayan ərazinin işğalını davam etdirir.
Eyni zamanda onlar Azərbaycanı qeyri-konstruktiv
yanaşmada günahlandırmaqda davam edirlər. Bizim
torpaqlarımız işğal altındadır... Öz müqəddəratını təyinetmə
ölkələrin ərazi bütövlüyünün
pozulması hesabına əldə olunmamalıdır".
Bu bəyanatdakı
"Azərbaycanın beynəlxalq səviyyədə
tanınan ərazisi", "onlara (ermənilərə -
İ.H.) aid olmayan ərazi" və "ölkənin ərazi
bütövlüyü" anlayışları bir-birini
tamamlayan, həm Azərbaycanın tarixi torpaqlarına dair
reallıqları əks etdirən, həm də müstəqil
dövlətimizin ardıcıl və məqsədyönlü
diplomatik səyləri ilə beynəlxalq ictimai rəydə əldə
olunan mühüm nəticələri ifadə edir. Bəli, aktiv aparılan çoxillik mübarizə
sayəsində artıq dünya ictimaiyyəti yaxşı
bilir ki, "Azərbaycanın beynəlxalq səviyyədə
tanınan ərazisi" vardır və Dağlıq
Qarabağ da həmin ərazinin tərkibində qədim Azərbaycan
torpağıdır.
Haqlı olaraq göstərildiyi kimi, Ermənistanın ərazi
iddialarını əks etdirən yanaşmaları beynəlxalq
hüquq baxımından da uydurma və qeyri-konstruktiv
baxışlardan ibarətdir. Beynəlxalq ictimaiyyət
yaxşı bilir ki, indiki Ermənistan dövləti XIX əsrdə
və XX əsrin əvvəllərində tarixi Azərbaycan ərazilərində
çar Rusiyasının və bolşevik sovet dövlətinin
yaratdığı qeyri-qanuni qurumdur. Ermənistan
zaman-zaman Balkanlardan və qonşu ölkələrin ərazilərindən
Qafqaza köç edərək gəlib burada məskunlaşan,
böyük güclərin maraqları əsasında
formalaşdırılan qondarma bir ölkədir. Ermənistanın Azərbaycan və Türkiyə
torpaqlarına əsassız iddialarında da heç bir tarixi
reallıq yox, yalnız və yalnız mənasız bir
utopiya, böyük uydurma dayanır. Ermənistanın
yeni torpaqlara sahib olmaq iddiası o ölkədə çoxəsrlik
bir köçərilik psixologiyası formalaşdırıb.
Məlum olduğu kimi, son illər ərzində də
Ermənistanın əhalisinin yarısı dünyanın
müxtəlif ölkələrinə köç etmiş,
ayrı-ayrı coğrafiyalarda məskunlaşmışdır. Bununla belə,
Ermənistan rəhbərliyi əhalisi didərgin kimi
dünyaya səpələnmiş, əraziləri
boşalmaqda olan respublikanın problemləri ilə məşğul
olmaq əvəzinə erməni miqrantlarının sıx
olduğu ölkələrdə müxtəlif cür anormal
iddialar irəli sürməklə, təhlükəli hərəkətlər
törətməklə məşğuldur. Bununla yanaşı, qarışıqlıq salmaq
üçün dünyada süni şəkildə
yaradılmış "erməni təhlükəsi" mifi
yaratmaq istəyənlər də vardır. Dünya
ictimaiyyətinin, beynəlxalq təşkilatların region
dövlətlərinin diqqətini məsələnin bu cəhətinə
yönəltmək, bir çox hallarda ikili standartlarla
xüsusi olaraq meydana atılan belə məsələlərin
mahiyyətinin tam mənası ilə açıqlanmasına
nail olmaq və birgə səylərlə
qarşısının alınmasını təmin etmək
yeni tarixi epoxanın irəli sürdüyü aktual və məsuliyyətli
bir vəzifədir.
Bu mənada
Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin müasir dövrdə uydurma Ermənistan
xülyası ətrafında söylədiyi konkret fikirlər
təkcə Azərbaycan və Türkiyə baxımından
deyil, geniş mənada dünya üçün, Avropa evi
üçün, xüsusən də tərəfdaşlığa
çağırılan region dövlətlərindən
ötrü çox düşündürücü və səfərbəredici
məsələlərdir. Məsələyə
beynəlxalq hüquqi müstəvidə yanaşmanın da Ermənistan
tərəfdən saxtalaşdırılmasına diqqətin cəlb
edilməsi də mühüm vəzifədir. Bunlara
görə Prezident İlham Əliyevin millətlərin öz
müqəddəratını təyinetmə hüququna Ermənistanın
saxtakar və qeyri-konstruktiv yanaşmasının mahiyyəti
haqqında irəli sürdüyü mülahizələr
Praqa Sammitinin ana xəttini təşkil edir: "Helsinki Yekun
Aktında ərazi bütövlüyü və öz müqəddəratını
təyinetmə prinsipləri çox aydın əks olunub. Öz müqəddəratını təyinetmə
ölkələrin ərazi bütövlüyünün
pozulması hesabına əldə olunmamalıdır. Üstəgəl, ermənilər artıq öz
müqəddəratlarını təyin ediblər, onların
müstəqil Ermənistan dövləti var. Təsəvvür
edin, əgər ermənilər hər yaşadıqları
yerdə öz müqəddəratını təyin etməyi
davam etdirsələr, nə baş verər. Onlar burada - Çex Respublikasında, Gürcüstanda,
Rusiyada, Amerikada, yaşadıqları istənilən yerdə
eyni yanaşma göstərə bilərlər. Onların öz dövləti var, onlar öz müqəddəratını
təyin edib".
Bütün bunlar ümumilikdə Ermənistanın ədalətsiz,
qeyri-konstruktiv mövqeyini ifşa edir, Azərbaycanın isə
real beynəlxalq hüquqa əsaslanan sabit siyasi xəttini
nümayiş etdirir. Bu mənada Praqa Sammitində Prezident İlham Əliyevin
səsləndirdiyi suallar dünyada sülh və təhlükəsizlik
üçün cavabdeh olan, məsuliyyət daşıyan hər
bir dövləti və beynəlxalq təşkilatı bir daha
düşünməyə, iş və əməl birliyi
nümayiş etdirməyə çağıran bəyanatlar
səviyyəsində səslənir: "...Azərbaycan
xalqı bir sual verir: Niyə Ermənistana sanksiyalar qoyulmur? Niyə Avropa Şurasındakı Ermənistan
nümayəndə heyəti səsvermə və söz
hüququndan məhrum edilmir? Onlar digər bir ölkənin
ərazilərini işğal ediblər, beynəlxalq hüquq
normalarını pozurlar, BMT Təhlükəsizlik
Şurasının 4 qətnaməsini kobud şəkildə
pozurlar və heç bir sanksiya tətbiq edilmir, heç bir cəza
verilmir. Qanunsuz, kriminal Dağlıq Qarabağ
rejiminin qondarma nümayəndələri Avropa paytaxtlarına
vizalar alırlar. Bu dözülməzdir və
buna son qoyulmalıdır".
Nəticə olaraq, demək lazımdır ki, Prezident
İlham Əliyevin Praqa Sammitindəki dərin məzmunlu nitqi
dünyada sülh və təhlükəsizliyə növbəti
töhfədir. Ölkə başçısının
nitqində səslənən məsələlər Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllində
Azərbaycan Respublikasının tutduğu obyektiv və
konstruktiv mövqeyi açıq və aydın şəkildə
nümayiş etdirir. Praqa Sammitində Azərbaycan-Türkiyə
münasibətləri istiqamətində nümayiş etdirilən
konkret mövqe ilk növbədə mövcud
reallıqları, ümumiyyətlə isə müəyyən
olunmuş strategiyanın obyektivliyini və dönməzliyini əyani
şəkildə beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətinə
çatdırır. Praqa Sammiti Azərbaycanın
dünya birliyində özünün sabit mövqeyinə bir
daha sədaqət göstərdiyini, sülhün və əməkdaşlığın
genişləndirilməsində maraqlı olduğunu, məhz
etibarlı tərəfdaşlıq prinsiplərini əhəmiyyətli
hesab etdiyini beynəlxalq aləmə nümayiş
etdirmişdir. Praqa Sammiti Azərbaycan-Türkiyə
dostluğunun və birliyinin salnaməsinə də qiymətli
bir səhifə kimi daxil olmuşdur.
Ümumiyyətlə,
Azərbaycan İlham Əliyevin Avropa İttifaqının
"Şərq tərəfdaşlığı"
Proqramı üzrə Praqa Sammitindəki tarixi nitqi etibarlı
tərəfdaşlıq anlayışını daha da dərinləşdirən,
zənginləşdirən və möhkəmləndirməyə
xidmət edən çağırış kimi böyük əhəmiyyətə
malikdir. Bütövlükdə isə Praqa
Sammiti ortaq problemlərin həlli və yeni inkişaf
üçün böyük perspektivlər açır.
İsa
HƏBİBBƏYLİ,
Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyasının
vitse-prezidenti, Milli Məclisin deputatı,
akademik
Azərbaycan.-2014.-
2 may.- S.9.