Sosial siyasətdə
Heydər Əliyev yolu
Mənim həyat amalım bütün
varlığım qədər sevdiyim Azərbaycan xalqına,
dövlətçiliyimizə, ölkəmizin iqtisadi, siyasi, mənəvi
inkişafına xidmət olub. Bu yolda bütün gücümü
və iradəmi yalnız müdrik və qədirbilən
xalqımdan almışam. Ən çətin
anlarda, ən mürəkkəb vəziyyətlərdə
yalnız və yalnız xalqıma arxalanmışam. Bu da mənə dözüm, iradə verib və
bütün uğurlarımı təmin edib.
Heydər
ƏLİYEV
Bu gün gündən-günə tərəqqi edən
Azərbaycanın hansı guşəsinə baxsan,
gözümüzün önündə ulu öndər Heydər
Əliyevin vətənimiz və xalqımız
üçün gördüyü möhtəşəm
işlər canlanır. Heydər Əliyevin tariximizdə
oynadığı rol illər keçdikcə daha dərindən
dərk edilir, təhlil olunur və əsl qiymətini alır.
Məhz xalqımızın ümummilli lideri Heydər
Əliyevin uzaqgörən siyasəti və gərgin fəaliyyəti
nəticəsində dövlət müstəqilliyinin bərpasından
sonra ötən qısa müddət ərzində ölkəmiz
sosial-iqtisadi inkişaf və dünya sisteminə inteqrasiya sahəsində
çox böyük nailiyyətlər əldə edib. Ən
böyük nailiyyətlərimizdən biri də ondan ibarətdir
ki, bu dövrdə ölkəmizdə aparılan müstəqil
dövlət quruculuğu prosesində sosial-iqtisadi
islahatların və inkişafın mahiyyət etibarilə yeni
bir modeli - Azərbaycan modeli yarandı.
Bu gün ulu öndərin milli dövlətçilik
konsepsiyasının bütün atributları öz real təsdiqini
tapmaqla Azərbaycanı iqtisadi, siyasi, sosial, humanitar inkişaf
yoluna çıxarmışdır.
Demokratik cəmiyyətin əsas məziyyətlərindən
biri də əhalinin yüksək həyat tərzinin təmin
olunması üçün tələb olunan təsisatların
yaradılması, onların işlək mexanizmə
çevrilməsidir. Dahi rəhbər əhalinin həyat səviyyəsinin
yaxşılaşması və onun rifah halının
dünyanın qabaqcıl ölkələrinin səviyyəsinə
çatdırılması üçün bütün təsisatların
yaranmasına xüsusi diqqət və qayğı göstərmiş,
hakimiyyətdə olduğu dövrdə buna nail olmaq
uğrunda ən böyük AZƏRBAYCANLI kimi mübarizə
aparmışdir.
Cəmiyyət həyatında insanla bağlı nə
varsa, son nəticə etibarilə sosial sahə kimi səciyyələnir. Dünya
yaranandan bəri cəmiyyətdə sosial problemlər
mövcud olub və olacaqdır. Lakin
müasir dünyada hər bir dövlətin qüdrəti onun
xalqının sosial həyatı, yaşayış səviyyəsi
və rifah halı ilə qiymətləndirilir. Sosial
siyasət əhalinin həyat səviyyəsinin təmin
olunmasına, gəlirlərinin yüksəlməsinə, məşğulluğunun
təmin edilməsinə, sosial müdafiənin güclənməsinə,
səhiyyə, təhsil, mədəniyyət sahəsində təminatlarının
həyata keçirilməsinə yönəldilən tədbirlər
sistemi olmaqla, hər bir dövlətin iqtisadi inkişaf səviyyəsi
ilə sıx bağlı olan daxili siyasətin mühüm tərkib
hissəsini təşkil edir.
Yəni sosial məsələlər gündəmə gətiriləndə
ilk növbədə cəmiyyətdə mövcud olan
bütün problemlərə nəzər salmaq
lazımdır. Çünki sosial problem həm sosial
sferanın obyektiv təsvirini, həm də mövcud vəziyyətdə
narazılıq elementlərinin aşkara
çıxarılması üçün ictimai fikrin öyrənilməsini
tələb edir.
Yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi, ümummilli lider Heydər
Əliyevin hakimiyyətə qayıdışından sonra cəmiyyət
həyatının bütün sahələrində olduğu
kimi, iqtisadiyyatda, o cümlədən sosial sferada əsaslı
dəyişikliklərin fundamental təməli qoyuldu.
Yenidən öz müstəqilliyini bərpa edən
ölkəmizin qarşılaşdığı sosial problemlərin,
demək olar ki, hamısı əsasən keçid
dövrü ilə əlaqədar olub. İlk
vaxtlarda sosializm cəmiyyətinə daban-dabana zidd olan bazar
prinsiplərinə keçmək bir sıra qlobal məsələlərin
həllini tələb edirdi. Onu da nəzərə almaq
lazımdır ki, ərazimizin 20 faizi işğal
altındadır, 1 milyon insan qaçqın və məcburi
köçkün vəziyyətinə düşüb, sosial
cəhətdən az təmin olunan bu sayda insan daha çox
problem yaradan faktorlardan ən birincisidir.
Müstəqilliyimizin bərpasından sonrakı ilk illərdə
ölkəmizin istər daxili, istər xarici siyasəti
düzgün təşkil olunmadığı
üçün bütün sahələrdə hərcmərclik
baş alıb getmiş, xaos hökm sürmüş, maddi və
mənəvi sərvətlər talan edilmişdir. Belə vəziyyət,
təbii ki, əhalinin sosial vəziyyətini pisləşdirir,
gün-güzəranını çətinləşdirirdi.
Şübhəsiz
ki, müstəqilliyin ilk iki ili ərzində
Azərbaycanda sosial siyasətə biganə münasibət vəziyyətin
kəskin şəkil almasına gətirib
çıxarmışdı. O zaman hakimiyyətdə olan
qüvvələrin düzgün siyasət qura bilməməsi
də problemlərin həllində böyük maneələr
yaradırdı. Əslində, AXC-Müsavat
hakimiyyəti o zaman cəmiyyətimizdə getdikcə dərinləşən
sosial problemlərin və çaşqınlığın məntiqi
nəticəsi idi. Onlar layiq
olmadıqları postları tutandan sonra xalqın taleyini təmtəraqlı
vədlərlə özlərinin zövqünə və
dünyagörüşünə uyğunlaşdırmaq istəyirdilər.
Lakin XXI əsrin astanasında Azərbaycan
Respublikasının müstəqil inkişaf yoluna qədəm
qoyması ölkəmizin gələcək sosial-iqtisadi təkamülündə
dönüş nöqtəsi idi. Bu, cəmiyyətin həyatında
təkamül prosesində taleyüklü dəyişikliklərin
meydana gəlib genişlənməsi üçün zəmin
yaratdı. Tarixi təcrübə göstərir
ki, zəngin təbii və iqtisadi sərvətlərə
malik olan ölkələrdə müstəqilliyin qorunub
saxlanılması bəzən onun əldə edilməsindən
daha çətin və mürəkkəbdir. Düşmən təcavüzünə məruz
qalan və təcrübəsiz dövlət rəhbərləri
tərəfindən idarə olunan Azərbaycanda bu, daha da
çətin idi. Ölkəmiz yalnız
dövlət müstəqilliyini itirmək təhlükəsi
ilə deyil, eyni zamanda daxildən də parçalanmaq təhlükəsi
ilə qarşı-qarşıya qalmışdı.
Belə bir acınacaqlı durumda olan ölkəni
dirçəltmək, əlbəttə, asan deyildi.
Bir neçə onillikdən sonra Azərbaycanın siyasi
tarixinin XX əsrin 90-cı illərinə nəzər salarkən
düşünürsən, görəsən, Heydər
Əliyevin siyasi rəqibləri niyə məğlub oldular? Çünki
xalq yaxşını pisdən ayıraraq
boşboğazların deyil, məhz Heydər Əliyevin
arxasınca getdi.
Heydər Əliyev ona görə ümummilli liderə
çevrildi ki, onun əxlaqi keyfiyyətləri ilə siyasətçi
və mütəfəkkir istedadı birləşirdi. "Hakimiyyətə
qarşı müxalifətdə olmaq olar, amma xalqına, vətəninə,
onun yüksək əxlaqi keyfiyyətlərinə
qarşı çıxmaq yolverilməzdir", - deyən ulu
öndər dəfələrlə bu fikri öz əməllərində
təsdiq etdi.
* * *
Azərbaycanda bütün sahələrdə olduğu
kimi, sosial sferada da ümummilli lider Heydər Əliyevin hakimiyyətə
gəlməsindən sonra köklü dəyişikliklər
baş verib.
Total böhran səviyyəsində olan ölkə vətəndaşlarının
sosial müdafiəsinin yaxşılaşdırılması məqsədilə
ulu öndər Heydər Əliyev 1994-cü ilin 15 iyun tarixində
"Əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi
və iqtisadiyyatın maliyyə vəziyyətinin sabitləşdirilməsi
tədbirləri haqqında" fərman və bu fərmandan
irəli gələn vəzifələrin daha səmərəli
yerinə yetirilməsi üçün "Əhalinin sosial
müdafiəsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında" növbəti sənəd imzalayıb. İnsanların sosial müdafiəsinin mükəmməl
və etibarlı şəkildə təmin olunması
üçün hüquqi bazanın daha da möhkəmləndirilməsi
istiqamətində 1995-ci ildə ümummilli liderin birbaşa
müəllifliyi ilə hazırlanmış Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası qəbul edilib. Həmin Konstitusiyanın 16-cı maddəsində
deyilir ki, Azərbaycan dövləti xalqın və hər bir
vətəndaşın rifahının yüksəldilməsinin,
onun sosial müdafiəsinin və layiqli həyat səviyyəsinin
qayğısına qalır.
Cəmiyyətin müxtəlif sferalarında sosial nəticələrin,
sosial qərarların təhlili sosial problemlərin
proqnozlaşdırılmasına, problemin meydana
çıxmasının qabaqcadan müəyyənləşdirilməsinə
əsas verir və onların həllini qismən
asanlaşdırır. Bu elmi cəhət əsas
götürülərək ilk növbədə respublikadakı
sosial problemlərin başlıca dairəsi təyin edildi.
Bundan sonra sosial sistemlərin mövcud cəmiyyətin tələblərinə
uyğun vəziyyətinə nail olmaq üçün metod və
vasitələr işlənib hazırlandı. Sosial
qruplar, təşkilatlar, institutlar, dəyər və normativ
sistemin elementləri öyrənildi. Azərbaycanda
konkret dövr üçün birinci dərəcəli, həlli
təxirəsalınmaz sosial məsələlər, sosial
prioritetlər müəyyənləşdirildi.
Heydər Əliyevin bilavasitə rəhbərliyi ilə
həyata keçirilmiş sosial siyasətdə əhalinin
bütün təbəqələrinin ehtiyac və tələbatı
nəzərə alındı və aztəminatlı ailələrin,
uşaqların, qocaların sosial müdafiəsi məsələlərinə
ümdə əhəmiyyət verildi. Əhalinin layiqli sosial
müdafiəsini və yaşayış tərzini təmin
etmək məqsədilə ölkədə
genişmiqyaslı pensiya islahatları həyata keçirildi.
Əlillərin və şəhid ailələrinin
böyük bir qrupu dövlət vəsaiti hesabına mənzillərlə
və minik maşınları ilə təmin edildi.
On bir illik prezidentlik dövrü... Bu illərin hər
biri digərinə nə qədər bənzəyirsə, bir
o qədər də fərqlənir. Bu
gün iftixar hissi ilə demək olar ki, məhz ulu öndər
Heydər Əliyev Azərbaycanı sosial kataklizmlərdən
xilas edərək inkişaf yoluna çıxardı.
On iki il öncə dövlət rəhbəri kimi
ulu öndərin qanunvericilik təşəbbüsü yolu ilə
parlamentə təqdim etdiyi 2002-ci ilin büdcə qanunları
paketində imtiyazların strukturlaşdırılması və
ünvanlanması ilə bağlı layihənin qəbul edilməsi
bu sahədə uğurlu yeniliklərin
başlanğıcı oldu. Bu, dünya dövlətlərində
öz nəticələrinə görə çox səmərə
verən, özünü doğruldan bir xətdir.
Burada bir neçə məqam var. Birincisi, güzəştin
fəlsəfəsi dəyişdi. Məsələn, əvvəllər
elektrik enerjisinə görə güzəşt var idi, ancaq
bunun həddi müəyyənləşməmişdi. Bu, abstrakt, bazar prinsiplərinə daban-dabana zidd olan
məsələdir. Ümumiyyətlə,
diferensiasiyanın olmaması sosial siyasətdə məntiqsizlik
yaradan amillərdəndır. Ən
düzgün addım bu güzəştlərin pul
kompensasiyası ilə əvəzlənməsidir. Belə ki, bu zaman güzəştləri əvəz
edən imtiyazlar strukturlaşdırılır və
ünvanlaşdırılır. Yəni
kompensasiyaların növü, məbləği və
ünvanı dəqiqləşdirilir. Bunun
nəticəsində də kompensasiyaların ünvanlarına
çatdırılması mexanizmi daha da şəffaflaşır
və buna ictimai nəzarətin təsiri artır. Bundan əlavə, orta aylıq əməkhaqlarının,
pensiyaların və digər müavinətlərin
artırılması fonunda daxili bazar qiymətlərinin sabit
saxlanılması və hətta azaldılması nəticəsində
əhalinin aztəminatlı hissəsinin sosial rifahının
yüksəlməsi prosesi baş verir.
Bu
islahatın nəticəsi olaraq sosial müdafiənin daha
etibarlı olan mexanizminin yaradılması üçün
"Dövlət sosial sığorta sistemində fərdi
uçot haqqında" qanun, "Sosial sığorta
haqqında" qanuna əlavə və dəyişikliklər
qəbul olundu, onların tətbiqi mexanizmi barədə
Prezident fərmanları imzalandı və həmin normativ
hüquqi aktların uğurla tətbiqinə
başlanıldı.
Səhiyyə sistemində aparılan islahatlar çərçivəsində
bu istiqamətdə də hüquqi normativ baza yaradıldı. Milli Məclis tərəfindən
qəbul olunan "Əhalinin sağlamlığının
qorunması haqqında", "Əczaçılıq fəaliyyəti
haqqında", "Özəl tibb fəaliyyəti
haqqında", "Tibbi sığorta haqqında" və
s. qanunlar artıq uğurla fəaliyyət göstərməkdədir.
Tarixi həqiqətlərin
axarında zaman onu da təsdiq edir ki, ulu öndər Heydər
Əliyevin bilavasitə xalqa xidmət edən çox
düzgün, müdrik və uzunmüddətli siyasi kursunun
bir bölümü də Azərbaycanın regionları, onun
kəndləri ilə bağlıdır. Möhtərəm
Prezident cənab İlham Əliyevin Azərbaycanın müxtəlif
bölgələrinə səfərləri, sadə adamlarla
görüşləri heç də təsadüfi xarakter
daşımır.
Bu zaman
istər rayon, istərsə də kənd əhalisinin sosial
sifarişləri Prezident tərəfindən siyasi
texnologiyalarda sınaqdan çıxmış
"maraqların aqreqasiyası" metodu ilə dəqiq
müəyyənləşdirilir və bu sahədə tədbirlər
hazırlanılmasına rəvac verir.
Son on il ərzində Azərbaycanda 1 milyon 200 min yeni
iş yeri açılmışdır ki, onlardan 900 mini daimi
iş yeridir. Son on il ərzində
yoxsulluqla bağlı tədbirlər gözəl nəticələrə
gətirib çıxarmışdır. On il ərzində Azərbaycanda
yoxsulluq təxminən 10 dəfə - 49 faizdən 5,5 faizədək azalmışdır. Bu, əlbəttə ki, iqtisadi islahatların
uğurlu olmasından xəbər verir. Eyni
zamanda, Azərbaycan sosial dövlət kimi öz
sözünü demişdir.
Hörmətli Prezident dövlət
başçısı kimi fəaliyyətə
başladığı elə birinci aylarda "Regionların
sosial-iqtisadi inkişafı" Dövlət Proqramı qəbul
edildi. Burada ilk dəfə çox düzgün və
konkret olaraq on bölgə müəyyənləşdirildi.
Onların hər birində özünəxas
coğrafi, iqlim, əmək şəraiti, istehsalat ənənələri,
təbii ehtiyatlar və digər məziyyətlər nəzərə
alınmaqla görüləcək işlərin proqramı təsdiq
olundu.
Azərbaycan kəndi bundan sonra arxada qalan XX əsrin 70-ci
illərinin intibah dövrünün dirçələn həyatını,
elə bil yenidən daha yüksək keyfiyyətlə
yaşamağa başladı. Bu proqramın həyata
keçirilməsi ilə bağlı onlarca normativ hüquqi
akt qəbul olundu. İcra strukturları daha dəqiq və
konkret iş planları müəyyənləşdirdilər,
maliyyə orqanları və kredit təşkilatları kəndə
vəsait ayrılmasına üstünlük verdilər. Bölgələrdə quraşdırılan modul
elektrik stansiyaları, ən ucqar dağ rayonlarına belə
yeni asfalt örtüklü yolların çəkilməsi
regionlarda əhalinin rifahının daha da
yaxşılaşdırılmasına xidmət edir.
Rayondaxili və kəndarası yolların çəkilməsi
və təmiri burada yaşayanları doğma yurdlarına
daha möhkəm bağlayır. Statistik məlumatlara
görə, son illərdə miqrasiyanın şəhərə
axın tendensiyası azalmışdır. Sevindirici haldır ki, ölkə Prezidenti müəyyənləşdirdiyi
proqramların həyata keçirilməsinə bilavasitə
özü nəzarət edir, ən ucqar rayonlarda belə dəfələrlə
olur, kənd əhalisinin qaldırdığı bütün
problemlərin həlli üçün yerindəcə,
operativ tapşırıqlar verir.
Müşahidələrimiz və elmi təhlillər bir
daha onu göstərir ki, ümummilli lider Heydər Əliyevin
regional siyasəti ölkə daxilində sosial müdafiənin
və sosial təhlükəsizliyin təmin olunmasında ən
vacib şərtlərdən biri kimi qalmaqdadır. İndi
möhtərəm Prezident cənab İlham Əliyev həmin
siyasətin varislik və davamlılıq prinsiplərini fəaliyyətinin
baş xətti kimi ardıcıl olaraq daha da təkmilləşdirir.
"Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb"
Proqramı ilə hazırda bölgələrdə çox
müasir, kompyuterlərlə təchiz edilən ümumtəhsil
tədris ocaqları tikilib istifadəyə verildi. Regionlarda
yüksək tələblərə cavab verən idman
qurğuları, olimpiya kompleksləri ucaldılıb,
müasir tibbi avadanlıqlarla təchiz olunmuş diaqnostika mərkəzləri
inşa edilərək əhalinin istifadəsinə verilib.
Bu gün Azərbaycan kəndi büsbütün
simasını dəyişib. Şəhərlə
kənd arasındakı fərq, demək olar ki, aradan
götürülüb. Adamlar inanır ki, sosial
transformasiya prosesləri bundan sonra daha geniş vüsət alacaq
və inkişaf edəcək. Bu onun nəticəsidir
ki, ulu öndər Heydər Əliyevin mayasını
qoyduğu dövlət strategiyası gələcəkdə
hallalığa, düzlüyə, safliğa köklənib.
Bu isə Azərbaycan vətəndaşlarının
xoşbəxt rifahı, rahat yaşayışı və
doğma vətənə sədaqəti deməkdir.
Modern dövlət quruculuğunda sosial məsələlər
önəmli yer tutur. Bu gün nəinki bölgənin, hətta
dünyanın ən aparıcı ölkəsinə
çevrilmək iddiasını ortaya qoyan Azərbaycan bu niyyətini
gerçəkləşdirmək üçün siyasi, sosial
və iqtisadi prioritetləri tam olaraq yarada bilib. Daha doğrusu, ötən illər ərzində
ölkəmiz iqtisadi qüdrətini hərbi, sosial və mədəni
gücə çevirməyi bacarıb. Nəticə isə
çox qürurvericidir: Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə dünyada nümunə göstəriləcək bir
inkişaf modeli formalaşıb. Bu, modern Azərbaycan
dövləti modelidir.
Modern dövlət quruculuğu yolunda inamlı
addımlar atan Azərbaycanda sosial müdafiə başlıca
yer tutur. Sosial müdafiədə ünvanlılıq baş
xətdir və belə bir əhəmiyyətli sosial kursun təməlini
ulu öndər Heydər Əliyev qoymuşdur. Məhz bu böyük insanın şəxsiyyəti
və xarizması sayəsində adətən çox
ağrılı və əziyyətli olan bu
transformasiya-keçid proseslərini Azərbaycan çox
ehtiyatlı və ağrısız başa çatdıra
bilmişdir. Prezident İlham Əliyevin
modern sosial siyasətinin qloballığı və əhəmiyyətliyi
ondadır ki, onun mövcud istiqamətləri var. Belə ki,
sosial müdafiənin elementi olan müavinət sistemindən
sığorta sistemi ayrıldı. Prezidentin
modern sosial siyasətində ikinci mühüm addım
regionlarla idarəetmədir. Bu gün Azərbaycanda
regionların sosial-iqtisadi inkişaf proqramları mövcuddur.
Məhz regionlardakı infrastrukturların bərpası
vasitəsilə əmək ehtiyatlarının üzə
çıxarılmasını və nəticə etibarilə
əhalinin sosial müdafiəsini təmin edən, onların kəndlərdən
şəhərə axınını minimuma endirən bir
neçə dövlət proqramı həyata keçirilib.
Xüsusən pul-kredit vasitəsinin regionlara
yönəldilməsi sahibkarlığın inkişafı
üçün münbit şərait yaradır. Cənab İlham Əliyevin sosial müdafiənin
ayrı-ayrı sahələrini dəqiq dövlət
proqramları ilə inkişaf etdirməsidir. Məsələn, şəkərli diabetə
qarşı mübarizəyə, gənc ailənin müdafiəsinə,
qaçqın və məcburi köçkünlərin
sosial müdafiəsinə və bu kimi onlarca sosial sahəyə
dair proqramlar mövcuddur və onlar uğurla icra olunur. Burada hər bir proqram konkret sahəni öyrənir,
oradakı problemlər araşdırılır və həlli
üçün maliyyə vəsaiti ayrılır. Nəticədə konkretlilik və səmərəlilik
özünü büruzə verir. Prezident
İlham Əliyevin modern dövlət modelində sosial siyasətin
beşinci istiqaməti qeyri-hökumət təşkilatlarının
timsalında cəmiyyətin sosial müdafiəyə cəlb
olunmasıdır. Bunun fonunda ən
böyük aparıcı qeyri-hökumət təşkilatı
olan Heydər Əliyev Fondu artıq dünya miqyasına
çıxıb və xeyriyyəçiliklə, sosial
müdafiənin təşkili ilə məşğul olur.
İlham Əliyevin sosial siyasətinin digər
bir önəmli istiqaməti milli mənəvi dəyərlərə
hörmət göstərilməsi və insanlarda xeyriyyəçilik
ruhunun, humanistliyin tərbiyə olunmasıdır. Bu mənada muğam mərkəzlərinin, dini abidələrin
bərpası və yenilərinin tikilməsi, həmçinin
cənab Prezidentin dini tədbirlərdə iştirakı əhəmiyyətli
hadisələrdir. Bu gün ulu öndər
Heydər Əliyev tərəfindən yaradılmış
müasir və modern dövlət modeli möhtərəm
Prezident İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam
etdirilir.
İlham Əliyevin 2003-cü ildən başlanan
prezidentlik fəaliyyətilə Azərbaycan
Respublikasının sosial-iqtisadi, siyasi və mədəni
inkişafında yeni nailiyyətlər əldə olundu. Cənab
İlham Əliyevin dövründə əsası Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş mütərəqqi
sosial islahatlar davam etdirilmiş və daha da dərinləşdirilmişdir.
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə əmək
münasibətlərinin tənzimlənməsi sahəsində
ciddi tədbirlər hazırlanıb həyata
keçirilmişdir. Onların içərisində
minimum aylıq əməkhaqqının mütəmadi olaraq
artırılması qeyd oluna bilər. Müasir Azərbaycan
dövlətinin memarı və qurucusu, xalqının və
dövlətinin müstəqilliyi, inkişafı naminə
böyük və əvəzedilməz işlər
görmüş, bununla da tarixi proseslərə təsir
göstərmiş, hər zaman qürur hissi ilə
xatırlayacağımız dahi şəxsiyyət Heydər
Əliyev xalqının və dövlətinin milli mənafeyini
hər şeydən uca tutan rəhbər idi. Bu
gün ulu öndərin ideyalarını uğurla həyata
keçirən Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyev xalqımızı gələcəyə
doğru inamla aparır.
Sosial siyasət sahəsində ən mühüm
addımlardan biri sosial yardım sisteminin dünya təcrübəsinə
uyğunlaşdırılması olmuşdur. Belə ki, 2006-cı il iyul ayından ünvanlı sosial yardım
sisteminin tətbiqinə başlanıb. Sığorta-pensiya
sisteminin dövlət sosial yardım sistemindən
ayrılması və sosial pensiyaların müavinətlərlə
əvəz edilməsi də yeniliklərdəndir. Azərbaycan Respublikasında vahid
sığorta-pensiya sistemi pensiyaçıların sosial
müdafiəsini daha da gücləndirmişdir.
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisində sosial
siyasət xəttinə uyğun olaraq qanun
yaradıcılığı prosesi də davam etdirilmiş,
"Dərman vasitələri haqqında", "Penitensiar
müəssisələrdə cəza çəkməkdən
azad edilmiş şəxslərin sosial adaptasiyası
haqqında" qanunlar qəbul edilmişdir. Bununla birgə, Azərbaycan
Respublikasının Əmək və Ailə məcəllələrinə,
"Gənclər siyasəti haqqında", "Sosial
sığorta haqqında", "Əmək pensiyaları
haqqında", "Sosial müavinətlər
haqqında" və başqa qanunlara dəyişikliklər və
əlavələr olunmuşdur. Sosialyönümlü
bazar iqtisadiyyatı bir tərəfdən iqtisadi
azadlığın, digər tərəfdən sosial dövlət
ideyası ilə əlaqədar sosial müdafiə və
sosial ədalət ideyalarının vəhdətinə əsaslanır.
Bu modelin əsas cəhəti isə onun
güclü sosial siyasət sisteminə malik olmasıdır.
Bu siyasət əhalinin gəlirləri
arasında mövcud olan fərqləri minimuma endirmək məqsədilə
dövlətin həyata keçirdiyi yenidən bölgü
prinsipini, sosial müdafiə və sosial sığorta
sisteminin inkişaf etdirilməsini, minimum yaşayış həddinə
təminatın mövcudluğunu və digər zəruri tədbirləri
nəzərdə tutur. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə respublikamızın həyatının bütün sahələrində
davam etdirilən sürətli islahatlar insanlarımızın
sosial müdafiəsini gücləndirməyə geniş
imkanlar yaradıb, ölkəmizdə aztəminatlı əhalinin
sosial müdafiəsi sahəsində yeni bir sistem
formalaşıb. Dövlət rəhbərinin sədri
olduğu YAP-ın platformasında ölkənin sosial siyasətinin
mahiyyəti dolğun şəkildə əksini
tapmışdır: YAP-ın sosial siyasət sahəsində
strateji inkişaf proqramının qarşısında insana
qayğı, onun maddi və mənəvi tələbatlarının
ödənilməsi üçün zəruri şəraitin
yaradılması, sosial ədalət prinsipinin daim qorunması
və müxtəlif sosial qruplar arasında kəskin təbəqələşmənin
yumşaldılması durur". Ulu öndər Heydər
Əliyevin rəhbərliyi, YAP-ın fəal iştirakı ilə
hazırlanaraq 1995-ci ilin noyabrında ümumxalq səsverməsi
yolu ilə qəbul edilmiş Azərbaycan Konstitusiyasında
milli iqtisadi inkişaf modelinin əsas prioritetləri hüquqi
kontekstdən göstərilmiş, insanların firavan
yaşayışının təmin edilməsi dövlətin
ali məqsədi kimi təsbit
edilmişdir. Konstitusiyada mülkiyyətin
çoxnövlüyü, təbii sərvətlərin xalqa məxsusluğu,
habelə hər bir vətəndaşın sosial təminat, əmək,
azad sahibkarlıq, mülkiyyət, mənzil
toxunulmazlığı və s. hüquqları, habelə
dövlətin üzərinə götürdüyü
iqtisadi öhdəliklər əksini tapmışdır.
Əsas Qanunun 16-cı maddəsinin I hissəsində
göstərilir ki, "Azərbaycan dövləti xalqın və
hər bir vətəndaşın rifahının yüksəldilməsi,
onun sosial müdafiəsi və layiqli həyat səviyyəsi
qayğısına qalır". Azərbaycanın
birinci xanımı Mehriban Əliyevanın rəhbərlik
etdiyi Heydər Əliyev Fondu hər il
qaçqın və məcburi köçkün
uşaqları üçün Yeni il hədiyyələri
ayırır, Novruz bayramında xüsusi şənliklər təşkil
edir. Yeni tədris ilinin
başlanğıcında "Təhsilə dəstək"
layihəsi üzrə Heydər Əliyev Fondunun
qaçqın və məcburi köçkün ailələrindən
olan birinci sinif şagirdlərini məktəb ləvazimatları
ilə təmin etməsi də ənənə halını
alıb. 2012-2013-cü tədris ilində
15 min birinci sinif şagirdi bu imkandan yararlanıb. Mehriban
Əliyevanın təşəbbüsü ilə hər il Heydər Əliyev Fondunun əməkdaşları
qocalar evlərində ahıllara baş çəkir, Novruz
bayramında iftar süfrələri açılır. Bu xeyirxahlığın sərhədləri indi
ölkəmizin hüdudlarını aşıb və bununla
bağlı bir çox nümunələr qeyd etmək olar.
Azərbaycanın birinci xanımının təşəbbüsü və Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi ilə ölkəmizdə tikilən məktəblərin və təmir edilən uşaq evlərinin sayı xüsusilə diqqət çəkir. Son 5-6 ildə Heydər Əliyev Fondu tərəfindən Azərbaycanda 400-dən çox məktəb və uşaq bağçası tikilib. Mehriban Əliyevanın təşəbbüsü ilə Heydər Əliyev Fondu tərəfindən həyata keçirilən uşaq evlərinin və internat məktəblərinin inkişafı proqramı çərçivəsində respublikada uşaq müəssisələri əsaslı təmir olunaraq yeni avadanlıqlarla təchiz edilir. Bu, respublikamızda mərhəmət və xeyriyyəçilik fəaliyyəti baxımından örnək olacaq nümunələr sırasındadır. Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın Azərbaycan xalqının milli mədəniyyətinin inkişafında, mənəvi dəyərlər sisteminin qorunmasında, cəmiyyətə sağlam dəyərlərin aşılanmasında, milli həqiqətlərimizin dünyaya çatdırılmasında, o cümlədən cəmiyyətdə könüllü sosial müdafiə, xeyriyyəçilik ənənələrinin möhkəmlənməsində müstəsna xidmətləri var. Mehriban xanım Əliyevanın milli mənəvi dəyərlərimizə göstərdiyi diqqət birbaşa Müqəddəs Kitabımızın bəşər övladına təlqin etdiyi keyfiyyətlərlə tamamlanır. Onun yorulmadan şəhid ailələrinin, kimsəsizlərin, xəstələrin, fiziki qüsuru olan şəxslərin qayğısına qalması həm də müsəlman xanımının necə yüksək insani keyfiyyətlərə malik olmasını bütün dünyaya göstərir. Mehriban xanım Əliyeva həm də UNESCO-nun və İSESCO-nun xoşməramlı səfiri kimi şərəfli bir missiyanı yerinə yetirir. Xoşməramlı səfirlər özlərinin nüfuz və təsir imkanlarından istifadə edərək bütün dünyada təmsil etdikləri qurumun ideyalarını dəstəkləyərək geniş təbliğ edir, həyata keçirilən layihə və proqramlara öz töhfələrini verirlər. UNESCO-nun xoşməramlı səfirləri dünyada savadsızlığın azaldılması və digər əhəmiyyətli kampaniyalarda da yaxından iştirak edirlər. Xoşməramlı səfir və Heydər Əliyev Fondunun prezidenti kimi bu məsələlərə böyük diqqət yetirən Mehriban xanım Əliyeva bütün dünyada çox böyük nüfuza malikdir. İstər ölkə daxilində, istərsə də beynəlxalq görüşlərdə, müxtəlif tədbirlərdə hər kəsə qarşı ləyaqətlilik və təmkinlilik cənab İlham Əliyevin rəhbər obrazını tamamlayan keyfiyyətlərdəndir. Bu keyfiyyətlər özünü xüsusilə də geniş xalq kütlələri ilə görüşdə, xalqın taleyi ilə bağlı hər hansı bir məsələyə operativ və obyektiv münasibət bildirməsində daha çox göstərir. Şəxsiyyətin rifahının və bütövlükdə cəmiyyətin çiçəklənməsinin təmin olunduğu sosial dövlət bəşəriyyətin tarixi inkişafının indiki mərhələsində dövlət quruculuğu və humanist insani dəyərlərin həyata keçirilməsi sahəsində sivilizasiyanın ən yüksək nailiyyətidir. Tam cəsarətlə demək olar ki, Azərbaycan dövlətinin sosial siyasətinin də başlıca təyinatı cəmiyyətin üzvlərinin maddi, mədəni və mənəvi cəhətdən tam təmin olunması, onların hərtərəfli və harmonik inkişafının formalaşdırılmasıdır. Bu məsələdə hakimiyyətin kollektiv subyekti, hakimiyyətin mənbəyi olan xalq ölkədə həyata keçirilən dövlət sosial siyasətinin səmərəliliyini, nəticələrini və cəmiyyətə faydasını dəyərləndirən ən ədalətli hakimdir.
Ölkənin iqtisadi inkişafından, neft strategiyasının səmərəli nəticələrindən əldə edilən dividendlər insanların sosial problemlərinin həllinə, vətəndaşların həyat səviyyəsinin yaxşılaşdırılmasına yönəldilir. Bu istiqamətdə görülən müsbət işlər deməyə əsas verir ki, Azərbaycan vətəndaşlarının sosial rifah halı qarşıdakı illərdə daha da yaxşılaşacaq.
Öz prezidentlik fəaliyyətində daim xalqa söykənən, onun yüksək etimadına arxalanan dövlət başçısı tərəfindən qəbul edilən bütün qərarlar cəmiyyət tərəfindən təqdir olunur və yüksək qiymətləndirilir. Ölkəyə rəhbərliyi dövründə - 2003-cü ildən bu günə kimi cənab Prezident xalqın etimadını tam doğrultmuşdur. İctimai rəy göstərir ki, bu günə kimi Azərbaycanın inkişafı ilə bağlı həyata keçirilən siyasət və sistemli tədbirlər qarşıdan gələn dövrdə də davam etdirilməli, 10 illik perspektivə hesablanmış "Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış" İnkişaf Konsepsiyasının reallaşdırılması təmin olunmalıdır. Bu reallıqları nəzərə alaraq birmənalı şəkildə demək olar ki, qarşıdan gələn illərdə də Azərbaycan xalqı Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə yeni zəfərlərə doğru addımlamaqda davam edəcək.
Hüseynbala
MİRƏLƏMOV,
Milli Məclisin
deputatı, YAP Xətai rayon təşkilatının sədri
Azərbaycan.-2014.- 7 may.-S.9.