Aqrar inkişafın banisi
Ömrünün ən mənalı anlarını xalqının gələcəyinə həsr etmiş, Azərbaycanın sosial-iqtisadi və ictimai-siyasi həyatında böyük uğurlara imza atmış, uzaqgörən siyasəti, gərgin fəaliyyəti sayəsində ölkəmizi dünya ölkələri arasında yüksək zirvələrə qaldırmış Heydər Əliyev müdrikliyi ilə ümummilli liderlik ucalığına yüksəlmişdir. Azərbaycan tarixinin bütöv bir qərinəsi ümummilli liderin adı ilə bağlıdır. Yaxın keçmişimizə nəzər yetirsək, bunun heç də təsadüfü olmadığını görərik.
Ötən əsrin
90-cı illərinin əvvəllərində Azərbaycan
müstəqilliyini bərpa edərək çoxəsrlik tarixinin yeni mərhələsinə
qədəm qoydu. Bundan sonrakı ilk vaxtlarda sovetlər
birliyinə daxil olan
digər respublikalar kimi
ölkəmizdə də iqtisadiyyat dərin
tənəzzülə uğramış, sənaye müəssisələrinin
əksəriyyəti fəaliyyətini məhdudlaşdırmış,
kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalı azalmışdı.
Yeni iqtisadi sistemə keçdikdən sonra iqtisadiyyatın bir çox sahələrində olduğu
kimi, aqrar sahədə
də islahatların aparılması zərurəti
yaranırdı. Ölkəmizdə bu
istiqamətli islahatlar ulu
öndər Heydər Əliyevin ikinci dəfə
hakimiyyətə gəlməsindən sonra
həyata keçirilməyə başlandı. O islahatlar ki, Azərbaycanın müstəqilliyinə
güc qatacaq, gələcək
inkişafına təkan verəcək, qeyri-neft
sektorunda ixracatın artımına, ən
əsası isə əhalinin sosial
rifahının yüksəlməsinə səbəb
olacaqdı. Bu gün ulu öndər Heydər Əliyevin Azərbaycanın
aqrar sahəsinin inkişaf tarixində islahatçı lider portretini yaratmaq, iqtisadiyyatın bu
sahəsində xalqımız üçün
gördüyü işlərə tam şəkildə işıq salmaq üçün təkcə
onun ikinci dəfə
hakimiyyətdə olduğu müddəti deyil, daha əvvəldən,
45 il öncədən başlayaraq,
onun tərəfindən irəli
sürülən, bu sahənin sürətli
inkişafını təmin etmiş sistemli və kompleks tədbirləri
yada salmaq
lazımdır.
Ulu öndər Heydər Əliyev birinci
dəfə hakimiyyətə gəldiyi dövrdə xalq təsərrüfatının
ayrı-ayrı sahələrində, ələlxüsus
ölkə iqtisadiyyatının mühüm
tərkib hissəsi olan kənd təsərrüfatında
vəziyyət acınacaqlı idi. Bu sahədə əldə edilən nəticələr
səkkizinci beşillikdə nəzərdə tutulmuş
göstəricilərdən xeyli geridə
qalırdı. Kənd təsərrüfatını inkişaf etdirmək üçün
müəyyən tədbirlər görülsə də,
atılan addımlar səmərə vermir,
vəziyyət qeyri-qənaətbəxş olaraq qalırdı.
23 iyul
1970-ci ildə Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə Sov.İKP MK və SSRİ Nazirlər Sovetinin
qəbul etdiyi "Azərbaycan SSR-də kənd
təsərrüfatını inkişaf
etdirmək tədbirləri haqqında" qərar respublikada kənd təsərrüfatı
istehsalının inkişafında müstəsna rol oynadı. Kənd təsərrüfatı respublika iqtisadiyyatında mühüm çəkiyə
sahib olmağa
başladı. Bitkiçilik məhsulları
səkkizinci beşilliyə (1966-1970) nisbətən 1971-1975-ci
illərdə 145 faiz, heyvandarlıq məhsulları119
faiz artdı. Ümumi
kənd təsərrüfatı məhsulu istehsalını
götürsək, artımın 134 faiz olduğunu görərik. 1981-ci ildə ulu öndər Heydər Əliyev Azərbaycan
Kommunist Partiyasının qurultayında respublika kənd təsərrüfatının
1971-1975-ci illərdəki inkişafına belə qiymət vermişdir: "Görülmüş
işlərin başlıca yekunu zənnimizcə
bundan ibarətdir ki, biz bütün kənd əməkçilərini
kənd təsərrüfatı istehsalının geriliyinə
son qoymaq uğrunda mübarizəyə
qaldırmağa, onların əmək və iş
fəallığını artırmağa, bu
inkişafın reallığına və
sarsılmazlığına onlarda inam oyatmağa nail olmuşuq. Kəndlərdə
yüksək məsuliyyət əhval-ruhiyyəsi
yaradılmış, kənd təsərrüfatının
sürətli inkişafına hamıda maraq
oyanmışdır. Cəsarətlə demək olar ki, 1971-75-ci illər
respublikanın kənd təsərrüfatının
inkişafında mühüm tarixi dönüş
nöqtəsi olmuşdur. Kənd
təsərrüfatının uzun sürən
geriliyinə son qoyulmuş,
bütün sahələrinin əsaslı
yüksəlişi təmin edilmiş, kənd
təsərrüfatı istehsalını daha
da intensivləşdirmək üçün möhkəm təməl
yaradılmışdır".
Ümummilli lider Heydər
Əliyevin təşəbbüsü ilə qəbul edilmiş Azərbaycanda kənd təsərrüfatının
inkişafı ilə bağlı (Sov.İKP MK və SSRİ Nazirlər
Sovetinin "Azərbaycan SSR-də kənd
təsərrüfatını inkişaf
etdirmək tədbirləri haqqında" (1970), "Azərbaycan
SSR-də kənd təsərrüfatı istehsalını daha da intensivləşdirmək
tədbirləri haqqında" (1975), "Azərbaycan SSR-də
irriqasiya-meliorasiya obyektlərinin layihələşdirilməsi
və tikilməsi tədbirləri
haqqında" (1976) və "Azərbaycan SSR-də kənd
təsərrüfatı istehsalını daha
da ixtisaslaşdırmaq, üzümçülüyü
və şərabçılığı inkişaf etdirmək tədbirləri
haqqında" (1979) tarixi qərarın
köməyi ilə ölkədə kənd təsərrüfatının
maddi bazasının genişləndirilməsinə
əsaslanan təsərrüfatçılıq
üsullarından daha səmərəli
istifadə edilməyə başlandı. Bununla
yanaşı, torpaq fondunun
intensiv yollarla mənimsənilməsi
gücləndirildi. Səmərəli əkinçilik
sistemlərinin, yeni texnika
və texnologiyaların tətbiqi, növbəli əkinçilik
sisteminin genişləndirilməsi, kənd
təsərrüfatına yararlı yeni
torpaqların istifadəyə verilməsi vəziyyəti
yaxşılaşdırdı. Əkin sahələrinin məhsuldarlığını
artırmaq məqsədilə gübrələrin,
bitkiləri xəstəlikdən və ziyanvericilərdən qoruyan kimyəvi vasitələrin tətbiqi
genişlənməyə başladı. Suvarılan torpaq sahələrinin
artırılmasının da mövcud sahədə uğurların əldə
edilməsində böyük rol oynadı. Belə ki, Xanbulançay və Tərtərçay
su təsərrüfatı kompleksləri,
Şəmkir, Aşağı Köndələnçay dəryaçalarının,
Yuxarı Şirvan kanalının Ağsu qolu və başqa obyektlərin istifadəyə verilməsi
nəticəsində suvarılan əkin sahələri təqribən
30 faizə qədər artdı.
Azərbaycan
müstəqilliyini bərpa etdikdən sonra
sovetlər dönəmində aqrar sahədə
əldə olunmuş uğurlardan
əsər-əlamət qalmamışdı. İttifaqa
daxil olmuş respublikalarla istehsal-təsərrüfat əlaqələrinin
kəsilməsi, ölkəni cənginə almış sosial-siyasi böhranlar, mühüm kənd təsərrüfatı
rayonlarının
Ermənistanın işğalına məruz qalması, eləcə
də ölkə daxilində sektorlararası iqtisadi
əlaqələrin qırılması aqrar
sahəni çətin vəziyyətə salmışdı.
Aqrotexniki qaydaların ciddi
şəkildə pozulması, elmi nailiyyətlərin
istehsalata ləng tətbiqi vəziyyəti
daha da
ağırlaşdırırdı. Əmək şəraiti
ağır olduğundan, işsizlik
səviyyəsi durmadan
artdığından kənd əhalisinin bir
qismi xarici ölkələrə,
bir qismi isə ölkə
şəhərlərinə üz tuturdu. Həmin dövrün
kənd təsərrüfatına dair statistik rəqəmlərinə baxsaq vəziyyətin nə dərəcədə
ağır olduğu aydın görünər.
Belə ki, ölkədə
ümumi daxili məhsul
70 faizdən çox
aşağı düşmüşdü.
Əhalinin ərzaq məhsullarına olan
tələbatı taxılla cəmi 51 faiz,
meyvə ilə 56 faiz, kartofla
33 faiz, bostan məhsulları
ilə 40 faiz, tərəvəzlə 62 faiz, süd və süd məhsulları ilə 34 faiz, ət və ət məhsulları ilə
30 faiz ödənilirdi.
Ölkə
iqtisadiyyatının belə ağır şəraitində
xalqın təkidli tələbi ilə yenidən hakimiyyətə
gələn ulu öndər Heydər
Əliyev kənd təsərrüfatında mövcud
tənəzzülü aradan
qaldırmağı, bu sahənin
inkişafı sayəsində xalqın həyat səviyyəsinin
daha da yaxşılaşdırmağı
qarşısına ən ümdə məsələ kimi qoydu. Ulu
öndər müdrik yaxşı bilirdi ki, yeni
müstəqillik əldə etmiş
ölkəmizdə sovet dönəmindən
qalmış inzibati amirlik
metodundan imtina etmək,
bazar münasibətlərinə əsaslanan
sistemə keçmək lazımdır. Bu
məqsədlə dövlətin mülkiyyətində olan əmlakın bir hissəsi
özəlləşdirilərək xüsusi
mülkiyyətə verilməli idi ki, ölkədə sahibkarlıq inkişaf etsin. Ulu öndər Heydər Əliyevin 1994-cü ilin sentyabr ayında keçirdiyi müşavirədə "Kənd təsərrüfatı
sahəsində gələcək inkişafımız
yalnız və yalnız iqtisadi
islahatların həyata keçirilməsi ilə
bağlıdır. Gecikmək olmaz. Bu mənim üçün
əsas prinsipdir. Mən bu prinsipdən geri çəkilməyəcəyəm",
- deyə səsləndirdiyi fikirlər onun
aqrar-torpaq islahatlarının
aparılmasını vacib şərt kimi ortaya qoyduğunu
aydın göstərir. Şübhəsiz bu
islahatların həyata keçirilməsi vacib
olduğu qədər, həm də
çətin idi. Ancaq
bu çətinliyə, qarşıda duran maneələrə baxmayaraq
ulu öndər bu
islahatların öhdəsindən gələ bildi.
Yaxın
keçmişə nəzər yetirsək, ümummilli
lider Heydər Əliyevin ölkəmizdə
aqrar-torpaq sahəsində islahatları ilk dəfə olaraq
Naxçıvan Muxtar Respublikasında həyata
keçirdiyini görərik. 6 aprel 1992-ci ildə Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali
Məclisin sessiyasında qəbul edilmiş
"Naxçıvan Muxtar
Respublikasında zərərlə işləyən kolxoz
və sovxozlar haqqında" və "Rentabelli işləyən kolxoz
və sovxozların ictimai
mal-qarasının özəlləşdirilməsi
haqqında" qərarlardan başlayan islahatlar kənd təsərrüfatının
gələcək inkişafının bünövrəsi oldu. Torpaq
islahatlarına da ilk dəfə
olaraq burada - Culfa rayonunun Şurut və Gal kimi sərhəd kəndlərində eksperimental qaydada gerçəkləşdirilmişdir.
Görülən işlər nəticəsində torpaqlar kənd əhalisinə
paylanmış, kəndliyə sahibkar hüququ verilmişdir. Culfa rayonunun Şurut və Gal kəndlərində həyata keçirilən
islahatlar ulu öndər
Heydər Əliyevin Azərbaycan Respublikasının Prezidenti seçildikdən sonra
bütün respublika üçün tətbiq edilməyə
başlandı. Ümummili liderin
təşəbbüsü və rəhbərliyi ilə ümumxalq müzakirələrindən sonra torpaq islahatına
dair Dövlət Proqramı
hazırlandı. Bu proqram
əsasında torpaq islahatlarının həyata
keçirilməsini təmin edən hüquqi
baza yaradıldı.
Ümummilli lider Heydər
Əliyevin 18 aprel
2001-ci il tarixli fərmanı
ilə respublikamızda yeni icraedici mərkəzi orqan
- Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi yaradıldı. Nəticədə aqrar
və geodeziya-topoqrafiya kimi
sahələr idarəetmə baxımından keyfiyyətcə
yeni mərhələyə daxil oldu. Aparılan struktur dəyişiklikləri
nəticəsində qısa müddətə böyük
vəsaitə qənaət edildi.
Görülən tədbirlər bundan sonra müvafiq sahədə
operativ idarəetməni həyata
keçirməklə yanaşı, həm də həmin sahələrin
dinamik inkişafı üçün
baza rolunu oynamağa başladı.
Aparılacaq
torpaq islahatı ilə əlaqədar qəbul
edilən digər qanun və normativ-hüquqi aktlar -
"Dövlət torpaq kadastrı,
torpaqların monitorinqi və yerquruluşu haqqında" Azərbaycan
Respublikasının 22 dekabr 1998-ci il tarixli Qanunu,
"Torpaq icarəsi haqqında" Azərbaycan
Respublikasının 12 mart 1999-cu il tarixli Qanunu,
Azərbaycan Respublikasının 25 iyun 1999-cu
il tarixli Qanunu ilə təsdiq edilmiş
"Azərbaycan Respublikası Torpaq Məcəlləsi",
"Torpaq bazarı haqqında" Azərbaycan
Respublikasının 7 may 1999-cu il tarixli Qanunu
da daxil olmaqla qəbul edilmiş
52-dən çox fərman, qanun və digər normativ-hüquqi
akt respublikamızda torpaq
islahatlarının uğurla həyata
keçirilməsini təmin etdi. "Aqrar islahatların həyata
keçirilməsini təmin edən bəzi normativ-hüquqi
aktların təsdiq edilməsi barədə" Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 10 yanvar 1997-ci il tarixli 534 nömrəli fərmanından sonra islahatların sürətlə həyata
keçirilməsi prosesi başladı.
Torpaq islahatlarının birinci
mərhələsinin yekunlarını ulu
öndər Heydər Əliyev olduqca
yüksək qiymətləndirərək demişdir:
"Biz torpaq
islahatının aparılmasında radikal
tədbirlərə əl atmışıq. Deməliyəm ki, nəticə idealdır. Özü
də bu, hələlik
başlanğıcdır".
Torpaq islahatları nəticəsində respublikamızda mövcud olmuş 2032 təsərrüfat
- kolxoz və
sovxozlar ləğv edilərək,
onların əkinə yararlı münbit
torpaqları əhaliyə paylandı. İşğal
olunmuş rayonlarımız istisna olmaqla ölkəmizdə
torpaq payı almaq hüququ olan 870 min ailəyə torpaq
payı verildi. Bu, 3 442 778 subyekt demək idi. Torpaq islahatları nəticəsində torpaq üzərində üç
mülkiyyət forması müəyyənləşdi. Azərbaycanın vahid torpaq fondunu təşkil
edən 8 641 506 hektar torpaq
sahəsindən 4 913 639 hektarı, başqa
sözlə 56,9 faizi dövlət
mülkiyyətində saxlanıldı; 2 032 744 hektarı, yəni
23,5 faizi bələdiyyə mülkiyyətinə
verildi; 1 695 123 hektarı, yəni
19,6 faizi isə xüsusi
mülkiyyətə ayrıldı.
Bu gün əminliklə
demək mümkündür ki, ölkəmizdə həyata keçirilən
aqrar islahatlar tariximizə
"Heydər Əliyev aqrar
islahatları" kimi həkk olunmuşdur. Bunu yalnız
bizim ölkəmizdə deyil,
xarici ölkələrdə də etiraf edirlər. Bir çox xarici ekspertlərin
fikrincə, Azərbaycanda aparılan aqrar
islahatların MDB məkanında analoqu yoxdur. "Heydər Əliyev aqrar
islahatları"nın təkrarsızlığı və
digər MDB ölkələrində həyata keçirilən
islahatlardan üstün
cəhətləri aşağıdakı fikirlərdə öz təsdiqini tapır:
- Azərbaycanda torpaqlar vətəndaşlara pulsuz
paylandı. Bunun da nəticəsində
3 milyon 500 minə qədər insan torpaq mülkiyyətçisinə
çevrildi.
- Özəlləşdirməyə
ən yararlı torpaqlar
çıxarıldı. Belə ki, MDB-nin digər ölkələrindən fərqli
olaraq, vətəndaşa yararsız və
ya az yararlı torpaqlar deyil, keçmiş kolxoz və
sovxozların münbit torpaqları verildi.
- Vətəndaşlara
öz mülkiyyətlərindəki torpaq sahələri üzərində müstəsna
hüquqlar, alqı-satqı,
bağışlama, icarəyə və ya
istifadəyə vermə, vərəsəlik, girov
qoyma və s. hüquqlar verildi.
- Respublikamızın
ərazisində yaşayan bütün
vətəndaşlara harada yaşamasından
və kimliyindən asılı olmayaraq torpaqlardan istifadə və icarə hüququ verildi. Vətəndaşlar
torpaq alqı-satqısı prosesində, torpaqla bağlı müxtəlif müqavilə
və əqdlərin bağlanmasında iştirak
etmək hüququ əldə etdilər.
- Azərbaycanda torpaq sahəsi xarici fiziki və hüquqi şəxslərə
istifadə və icarə hüququ ilə
verildi.
Bu faktlar Azərbaycanda
torpaq islahatlarının MDB
respublikalarında həyata keçirilən islahatlardan
fərqli olaraq əsaslı zəmində
və fundamental şəkildə
gerçəkləşdirildiyini göstərir.
Qeyd etmək lazımdır ki,
respublikamızda həyata keçirilən torpaq
islahatlarını birdəfəlik tədbir hesab
etmək düzgün fikir
olmazdı. Torpaq islahatları həmişə
inkişafda olan dinamik bir prosesdir ki,
bu proses də digər
proseslərlə kompleks şəkildə
həyata keçirilir. Torpaq
islahatlarının birinci mərhələsi
olan torpaqların xüsusi
mülkiyyətə verilməsi ilə yanaşı ölkədə
vahid torpaq fondu üzrə dövlət torpaq
kadastrı, torpaqların monitorinqi və yerquruluşu işlərinin də həyata
keçirilməsi xüsusi əhəmiyyətə
malikdir. Məhz bu
işlərin nizama salınmasının hüquqi əsaslarını müəyyən
etmək üçün "Dövlət
torpaq kadastrı, torpaqların monitorinqi və yerquruluşu
haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanunu qəbul edilmişdir
(12 mart 1999-cu il). Bu qanuna və digər qanunvericilik
aktlarına uyğun olaraq
"Torpaq-kadastr sənədlərinin
aparılması qaydaları" və eləcə də
"Dövlət torpaq kadastrının
aparılması qaydaları haqqında", "Dövlət
torpaq kadastrı fondunun
yaradılması, istifadəsi və mühafizəsi
haqqında" əsasnamələr hazırlanmış və
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
1999-cu il 7 iyun tarixli 94 nömrəli qərarı ilə təsdiq
edilmişdir.
Respublikanın
kənd təsərrüfatının inkişafında mühüm nailiyyətlər əldə edilməsinə
səbəb olan amillərdən biri də 1999-cu ildə ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən yerli özünüidarəetmə orqanı olan bələdiyyələrin
yaradılması oldu. 1999-cu ilin 24 dekabr tarixində "Bələdiyyələrin
əraziləri və torpaqları haqqında" Azərbaycan
Respublikası Qanununun tətbiq edilməsi
barədə" 237 nömrəli fərmandan irəli gələn
tapşırıqların yerinə yetirilməsi də ulu öndər Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır.
Ulu öndər torpaqdan, torpaq ehtiyatlarından səmərəli istifadə
etmək və onun mühafizəsini birbaşa təşkil etmək üçün 28 noyabr
2000-ci il tarixində "Torpaq
ehtiyatlarından istifadəyə və onların mühafizəsinə
dövlət nəzarəti haqqında" fərman
imzaladı. Bu fərmanın tətbiqi ilə torpaq qanunvericiliyinin pozulması hallarının
qarşısı alındı. Mülkiyyət formasından
asılı olmayaraq bütün
mülkiyyətçilərə şamil
edilmiş sənədin əsas mahiyyəti
torpağı gələcək nəsillər üçün
qorumaq oldu.
Bu
gün Azərbaycanın ən yeni tarixinə nəzər yetirsək, ölkəmizin
iqtisadi müstəqilliyinin, gündən-günə
artan xarici iqtisadi əlaqələrinin, qeyri-neft
sektorunda ixracatın artmasını,
ümumiyyətlə, dünya
iqtisadiyyatında tutduğu yüksək mövqeyin Azərbaycan xalqının ulu öndəri Heydər Əliyev tərəfindən təməli qoyulmuş aqrar
islahatların potensialına əsaslandığını
görərik. Məhz onun müəllifi olduğu aqrar islahatlar sayəsində Azərbaycanda iqdisadi böhran aradan qaldırıldı, aqrar
sahədə sürətli inkişafa nail olundu. Bu prosesdə yeni təsərrüfatçılıq mexanizmi işə salındı, kənd təsərrüfatının
idarə edilməsi bazar münasibətlərinə
keçid prinsiplərinin tələblərinə
uyğunlaşdırıldı, köklü
struktur dəyişiklikləri
aparıldı, dövlət mülkiyyəti özəlləşdirildi,
yeni
mülkiyyət münasibətləri və çoxnövlü
təsərrüfatçılıq formaları inkişaf etdirildi,
sahibkarlığın inkişafı üçün
hüquqi, iqtisadi, təşkilatı
və texniki şərait yaradıldı,
sahələrarası, müəssisələrarası və
dövlətlərarası istehsal-iqtisadi əlaqələr
qurulmaqla kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalçıları üçün
əsl rəqabət mühiti
formalaşdırıldı.
Ümummilli lider Heydər
Əliyev aqrar islahatları həyata
keçirməsəydi iqdisadiyyatın ayrı-ayrı sahələrində
uğur qazana bilməzdik.
Çünki kənd təsərrüfatında
bazar münasibətlərinin
yaradılması respublika şəraitində
hər şeydən əvvəl mülkiyyət
formasının dəyişdirilməsi vacib
idi. Eyni zamanda yeni
mülkiyyət münasibətlərinə və
sahibkarlıq fəaliyyətinə şərait yaradılmadan
bazar münasibətlərini inkişaf etdirmək də mümkün
deyildi.
Uğurla həyata keçirilmiş aqrar-torpaq islahatları, qəbul edilmiş hüquqi-normativ sənədlər, kənd təsərrüfatı məhsulları istehsal edən sahibkarların dövlət tərəfindən dəstəklənməsi, ölkədə ərzaq təhlükəsizliyinin təmin edilməsi ulu öndər Heydər Əliyevin aqrar sahədə apardığı siyasətin nəticəsidir. Bu siyasət Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən layiqincə davam etdirilir. Onun 2003-2013-cü illərdə həyata keçirdiyi "Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı (2004-2008)", "Azərbaycan Respublikasında yay və qış otlaqlarının, biçənəklərin səmərəli istifadə olunması və səhralaşmasının qarşısının alınmasına dair Dövlət Proqramı", "Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı", "Azərbaycan Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına dair 2008-2015-ci illər" və digər dövlət proqramları sayəsində ölkəmizdə aqrar sahədə böyük nailiyyətlər əldə olunub. Biz əminik ki, Prezident İlham Əliyevin uzaqgörən siyasəti nəticəsində iqtisadiyyatımız daha da güclənəcək, Azərbaycan inkişaf etmiş ölkələr arasında layiqli yerini qoruyub saxlayacaq.
Qərib MƏMMƏDOV,
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsinin sədri, akademik
Azərbaycan.-
2014.- 9 may.- S.8.