Dəniz limanları haqqında
Azərbaycan Respublikasının Qanunu
Bu qanun Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 94-cü maddəsinin I hissəsinin 23-cü bəndinə uyğun olaraq, Azərbaycan Respublikasının dəniz limanlarında ticarət gəmiçiliyindən yaranan münasibətləri tənzimləyir, dəniz limanlarının inşası, açılması, bağlanması, onlarda fəaliyyətin həyata keçirilməsi qaydalarını, habelə dəniz limanlarında fəaliyyətin dövlət tənzimlənməsinin əsaslarını müəyyən edir.
1-ci fəsil
Ümumi
müddəalar
Maddə
1. Azərbaycan Respublikasının dəniz limanları
haqqında qanunvericiliyi
1.1. Azərbaycan
Respublikasının dəniz limanları haqqında
qanunvericiliyi Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasından, Azərbaycan Respublikasının tərəfdar
çıxdığı beynəlxalq müqavilələrdən,
Azərbaycan Respublikasının Ticarət Gəmiçiliyi Məcəlləsindən,
bu qanundan və digər normativ hüquqi aktlardan ibarətdir.
1.2. Azərbaycan
Respublikasının tərəfdar çıxdığı
beynəlxalq müqavilədə bu qanunla nəzərdə
tutulduğundan fərqli qaydalar müəyyən edildikdə,
beynəlxalq müqavilənin qaydaları tətbiq olunur.
1.3. Dəniz
limanı ərazisində xüsusi iqtisadi zonaların
yaradılması və onların fəaliyyəti
"Xüsusi iqtisadi zonalar haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanunu ilə tənzimlənir.
Maddə
2. Liman adətləri
2.1. Liman
adətləri limanda xidmətlərin göstərilməsi
zamanı təşəkkül tapan, geniş tətbiq olunan və
Azərbaycan Respublikasının qanunlarında nəzərdə
tutulmamış davranış qaydalarından ibarətdir.
2.2. Liman
adətləri Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasına, beynəlxalq hüququn prinsip və
normalarına, Azərbaycan Respublikasının tərəfdar
çıxdığı beynəlxalq müqavilələrə,
Azərbaycan Respublikasının Ticarət Gəmiçiliyi Məcəlləsinə,
bu qanuna, Azərbaycan Respublikasının digər
qanunlarına və normativ hüquqi aktlarına zidd
olmamalıdır. Liman adətləri müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının və limanın rəsmi internet saytında yerləşdirilməlidir.
Maddə
3. Bu qanunda istifadə edilən əsas anlayışlar
3.1. Bu
qanunun məqsədləri üçün
aşağıdakı əsas anlayışlardan istifadə
olunur:
3.1.1. dəniz
limanı (bundan sonra - liman) - xüsusi ərazidə və
akvatoriyada yerləşən, ticarət gəmiçiliyi məqsədi
ilə istifadə olunan gəmilərə və sərnişinlərə
xidmət göstərilməsi, yük ilə əməliyyatların
aparılması və dəniz limanlarında həyata
keçirilən digər xidmətlərin göstərilməsi
üçün nəzərdə tutulan qurğular kompleksi;
3.1.2. liman
idarəsi - limanın fəaliyyətinin təşkili və
idarə olunması məqsədi
ilə yaradılan və nizamnaməsi müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən təsdiq edilən hüquqi
şəxs;
3.1.3.
limanın infrastruktur obyektləri - limanın hidrotexniki
qurğuları, gəmilərin dönmə akvatoriyası,
daxili reydləri, lövbər dayanacaqları, tərsanələri,
yedək, bələdçi və təchizat gəmiləri,
buzqıran və limanın digər gəmiləri, naviqasiya
avadanlığı vasitələri və dəniz
yollarının naviqasiya-hidroqrafik təminatının digər
obyektləri, gəmilərin hərəkətini idarəetmə
sistemləri, avtomatlaşdırılmış informasiya
sistemləri, yükləmə avadanlıqları, dəmiryol
və avtomobil keçid yolları, rabitə xətləri,
istilik, qaz, su və elektrik təchizatı qurğuları, dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi, limanda xidmətlərin göstərilməsi,
dövlət nəzarətinin təmin edilməsi
üçün nəzərdə tutulmuş digər
qurğular, avadanlıqlar, mühəndis kommunikasiyaları,
anbarlar, binalar və digər tikililər;
3.1.4.
liman hidrotexniki qurğuları - su mühiti ilə
qarşılıqlı təsirdə olan, dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi və gəmilərin dayanması
üçün nəzərdə tutulmuş mühəndis-texniki
qurğular (sahil-müdafiə qurğuları,
dalğaqıranlar, dambalar, torpaq və daş bəndlər,
pirslər, körpülər, estakadalar, platformalar, giriş
kanalları və sualtı qurğular);
3.1.5.
körpü - gəmilərin dayanması, gəmilərə və
sərnişinlərə xidmət göstərilməsi, o
cümlədən sərnişinlərin gəmilərə
minməsi və düşməsi, yük əməliyyatlarının
həyata keçirilməsi üçün nəzərdə
tutulmuş liman hidrotexniki qurğuları;
3.1.6.
limanın infrastruktur obyektlərinin sahibləri - həmin
obyektlərin mülkiyyətçisi olan və ya onlardan digər
qanuni əsaslarla istifadə edən hüquqi və fiziki şəxslər;
3.1.7. dəniz
terminalı - texnoloji cəhətdən bir-biri ilə
bağlı olan, təyinatı və istifadəsi yük əməliyyatlarının
həyata keçirilməsi, onların
aşırılması, gəmilərə, digər nəqliyyat
vasitələrinə və (və ya) sərnişinlərə
xidmət göstərilməsi üçün nəzərdə
tutulan limanın infrastruktur obyektlərinin məcmusu;
3.1.8. dəniz
terminalının operatoru - dəniz terminalının
istismarını, yük əməliyyatlarını,
onların aşırılmasını, o cümlədən gəmilərə,
digər nəqliyyat vasitələrinə və (və ya) sərnişinlərə
xidmətlərin göstərilməsini həyata keçirən
hüquqi və fiziki şəxslər;
3.1.9.
daxili reyd - liman akvatoriyasının daxilində xüsusi
ayrılmış, gəmilərə xidmət göstərilməsi
və yük əməliyyatlarının həyata
keçirilməsi üçün nəzərdə
tutulmuş su sahəsi;
3.1.10.
xarici reyd - liman akvatoriyasının xaricində Azərbaycan
Respublikasının ərazi sularında xüsusi
ayrılmış, gəmilərin lövbərdə
dayanması və onlara xidmət göstərilməsi
üçün nəzərdə tutulmuş su sahəsi;
3.1.11.
yükün aşırılması - beynəlxalq, yerli və
tranzit daşımalar zamanı, o cümlədən limanın
sərhədləri daxilində yükün yerdəyişməsi
və texnoloji yığımı, yaxud texnoloji
yığım aparılmadan yükün və (və ya)
baqajın bir nəqliyyat növündən başqa nəqliyyat
növünə yüklənməsi üzrə xidmətlərin
və (və ya) işlərin kompleks növü;
3.1.12.
yükün texnoloji yığımı - yükün
aşırılması zamanı nəqliyyat vasitələrinin
verilməsini gözləyən yük dəstlərinin
qruplaşdırılması;
3.1.13.
limanda göstərilən xidmətlərin istifadəçiləri
(bundan sonra - istifadəçilər) - yükgöndərənlər
(göndərənlər), yükalanlar (alanlar), gəmi sahibləri,
daşıyıcılar, sərnişinlər, habelə
hüquqi və fiziki şəxslər;
3.1.14.
limanda göstərilən xidmətlər - liman
akvatoriyasının daxilində və xaricində istifadəçilərə
göstərilən xidmətlər;
3.1.15.
limanın sərhədləri - onun ərazisinin və
akvatoriyasının sərhədləridir;
3.1.16.
limanın ərazisi - limanın sərhədləri daxilində
səth suları ilə örtülməmiş torpaq sahəsi
(sahələri), o cümlədən süni surətdə
yaradılmış torpaq sahəsi (sahələri);
3.1.17.
limanın akvatoriyası - limanın sərhədləri
daxilində su sahəsi;
3.1.18.
süni surətdə yaradılmış torpaq sahəsi -
limanda qruntun yuyulması, yaxud səpilməsi yolu ilə və
ya başqa texnologiyalardan istifadə olunmaqla yaradılan torpaq
sahəsi;
3.1.19.
liman akvatoriyasının girəcəyi - limanın akvatoriyasına
bitişik, lakin Azərbaycan Respublikasının ərazi
sularında gəmilərin dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi məqsədi ilə xüsusi ehtiyatla hərəkət
etməli olduqları dəniz yollarının xarici reydləri
və sahələri;
3.1.20.
limanda qanunsuz müdaxilə aktı - "Dəniz gəmiçiliyinin
təhlükəsizliyinə qarşı yönəlmiş
qeyri-qanuni aktlarla mübarizə haqqında" Konvensiyada nəzərdə
tutulan gəminin və ya limanın təhlükəsizliyini təhdid
edən hər hansı bir hərəkət;
3.1.21.
daşıyıcı - daşınma müqaviləsi və
ya digər qanuni əsaslarla sərnişin və yük
daşımalarını yerinə yetirən hüquqi və
ya fiziki şəxs;
3.1.22. təhlükəli
yüklər - onlara xas olan xüsusiyyətlərdən
asılı olaraq daşınma, yüklənmə,
boşaltma və saxlanma prosesində ətraf mühitə zərər
vura bilən, partlayışa, yanğına və ya nəqliyyat
vasitələrinin, qurğuların, binaların və tikililərin
zədələnməsinə, habelə insanların və
heyvanların məhvinə, şikəstliyinə, zəhərlənməsinə,
yanmasına, şüalanmasına və ya xəstələnməsinə
səbəb olan maddələr və əşyalar;
3.1.23. gəmi
agenti - gəminin limana gəlməsi, limanda olması və
limandan çıxması ilə əlaqədar gəmi
sahibinin, fraxt edənin və ya gəmini digər qanuni əsaslarla
istismar edən şəxsin maraqlarını limanlarda qoruyan,
onları dövlət orqanlarında və liman idarəsində
təmsil edən, digər rəsmiyyətləri yerinə
yetirən, gəmi sahibinin, fraxt edənin və ya gəmini digər
qanuni əsaslarla istismar edən şəxsin adından maliyyə
tapşırıqlarını icra edən və digər hərəkətləri
həyata keçirən, gəmi agentinə dair BMT-nin Ticarət
və İnkişaf üzrə Konfransı tərəfindən
müəyyən edilmiş minimal tələblərə cavab
verən hər hansı hüquqi və ya fiziki şəxs.
Maddə
4. Limanın sərhədləri
4.1.
Limanın sərhədləri müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyən olunur.
4.2.
Limanın sərhədləri haqqında məlumatlar "Dəniz
limanı üzrə məcburi qaydalar"da və müvafiq
icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən verilən
"Dənizçilər üçün bildirişlər"də
qeyd olunmalıdır.
2-ci fəsil
Limanın
inşası, genişləndirilməsi, açılması və
bağlanması
Maddə
5. Limanın inşası və genişləndirilməsi
5.1.
Limanın inşası və genişləndirilməsi
haqqında qərar müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
şəhərsalma və tikinti haqqında qanunvericiliyə
uyğun olaraq hazırlanmış ərazi planlaşdırma
sənədləri əsasında qəbul olunur. Limana
"Coğrafi obyektlərin adları haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa uyğun olaraq ad verilir.
5.2.
Limanın inşası və (və ya) genişləndirilməsi
haqqında qərar süni torpaq sahələrinin
yaradılmasını nəzərdə tuta bilər.
Maddə
6. Xidmətlərin göstərilməsi üçün
limanın açılması və müvəqqəti
bağlanması
6.1.
Limanın inşası, qurulması və maddi-texniki təchizatı
başa çatdıqdan sonra müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən limanın fəaliyyətə
başlamasına hazırlıq səviyyəsi
yoxlanılır və müsbət nəticə olduğu təqdirdə
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
açılması ilə bağlı qərar qəbul edilir
və liman haqqında məlumatlar Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanları Reyestrinə daxil
edilir.
6.2.
Fövqəladə hadisə, qanunsuz müdaxilə aktı, gəmi
qəzaları və digər qəzalar baş verdikdə,
habelə insan həyatı və ya sağlamlığı
üçün təhlükə, əmlak və
yükün korlanması və (və ya) məhvi təhlükəsi
yarandığı hallarda limanda və ya dəniz
terminalında xidmətlərin göstərilməsi
mümkün olmadıqda liman idarəsi xidmətlərin
göstərilməsi üçün limanın müvəqqəti
bağlanması barədə müvafiq icra hakimiyyəti
orqanına dərhal müraciət edir. Müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı xidmətlərin göstərilməsi
üçün limanın müvəqqəti
bağlanmasını zəruri hesab etdikdə qərar qəbul
edir, müvəqqəti bağlanmanın müddətini
müəyyənləşdirir və bu barədə liman idarəsinə
və dənizçilik sahəsində fəaliyyət
göstərən təşkilatlara həmin gün yazılı məlumat göndərir.
6.3. Xidmətlərin
göstərilməsi üçün limanın
açılması və ya müvəqqəti
bağlanması haqqında məlumatlar "Dənizçilər
üçün bildirişlər"də dərc olunur.
Maddə
7. Limanın bağlanması
7.1.
Limanın bağlanması haqqında qərar müvafiq icra
hakimiyyəti orqanı tərəfindən qəbul edilir.
7.2.
Limanın bağlanması haqqında qərar qəbul edildiyi
gündən etibarən liman 1 (bir) ildən tez bağlanıla
bilməz.
7.3.
Müvafiq icra hakimiyyəti orqanı limanın
bağlanması barədə liman idarəsinə və dənizçilik
sahəsində fəaliyyət göstərən təşkilatlara
5 iş günü müddətində yazılı məlumat
göndərir.
7.4. Liman
bağlandıqda müvafiq icra hakimiyyəti orqanı Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanları Reyestrində 10 iş
günü müddətində bu barədə müvafiq qeydlər
aparmalıdır.
3-cü fəsil
Limanda fəaliyyətin
dövlət tənzimlənməsi
Maddə
8. Limanda fəaliyyətin dövlət tənzimlənməsinin
əsasları
8.1.
Limanda fəaliyyətin dövlət tənzimlənməsi
aşağıdakıların təmin edilməsi məqsədi
ilə həyata keçirilir:
8.1.1. dəniz
üzgüçülüyünün, insanların həyat
və sağlamlığının təhlükəsizliyi;
8.1.2.
dövlətin müdafiəsi və təhlükəsizliyi;
8.1.3.
limanda asayişin qorunması, qanunsuz müdaxilə
aktlarının aşkara çıxarılması və
onların qarşısının alınması;
8.1.4.
limanın infrastruktur obyektlərinin təhlükəsiz
istismarı;
8.1.5.
limanın kompleks inkişafı;
8.1.6.
limanın dövlət mülkiyyətində olan infrastruktur
obyektlərindən səmərəli istifadə olunması;
8.1.7.
limanda fəaliyyətin həyata keçirilməsi
üçün bərabər şəraitin
yaradılması və ayrı-seçkiliyə yol verilməməsi;
8.1.8.
limanda xidmətlərdən ayrı-seçkiliyə yol verilmədən
istifadə imkanı;
8.1.9. ətraf
mühitin çirkləndirilməsinin
qarşısının alınması;
8.1.10. Azərbaycan
Respublikasının Su Məcəlləsi ilə müəyyən
edilmiş su obyektlərinin istifadəsinə və mühafizəsinə
dair tələblərə riayət olunması;
8.1.11.
limanın rəqabət qabiliyyətliliyi;
8.1.12. dəniz
ovu məhsullarının və su bioloji ehtiyatlarının
emalı məhsullarının gətirilməsinə və
aparılmasına dövlət nəzarəti.
8.2.
Limanda fəaliyyətin dövlət tənzimlənməsi
aşağıdakı vasitələrlə həyata
keçirilir:
8.2.1.
dövlət nəzarətinin həyata keçirilməsi;
8.2.2.
normativ hüquqi aktların qəbul edilməsi;
8.2.3.
texniki tənzimləmə;
8.2.4.
limanda göstərilən xidmətlərə görə
tariflərin müəyyən olunması;
8.2.5.
limanda dövlət mülkiyyətində olan əmlakın
icarəyə verilməsi;
8.2.6.
limanın xidmətlərin göstərilməsi
üçün açılması və bağlanması;
8.2.7.
limanda dəniz üzgüçülüyünün və
liman hidrotexniki qurğularının təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi;
8.2.8. dəniz
terminallarının operatorlarının və
daşıyıcıların limanın infrastruktur obyektlərindən
ayrı-seçkiliyə yol verilmədən istifadəsi
üçün şəraitin yaradılması;
8.2.9.
naviqasiya-hidroqrafiya təminatının həyata keçirilməsi;
8.2.10.
limanların infrastruktur obyektlərinin inşası və yenidən
qurulması üçün layihə sənədlərinin
dövlət ekspertizasının aparılması;
8.2.11. Azərbaycan
Respublikasının dəniz nəqliyyatı sahəsində tərəfdar
çıxdığı beynəlxalq müqavilələrinə
və ticarət gəmiçiliyi haqqında qanunvericiliyinə
riayət olunmasına nəzarətin həyata keçirilməsi.
8.3.
Limanda gömrük, sərhəd, fitosanitar, baytarlıq,
sanitar və radiasiya nəzarəti bu sahələri tənzimləyən
müvafiq qanunlara uyğun olaraq həyata keçirilir.
8.4.
Limanda dövlət nəzarəti müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən həyata keçirilir.
Maddə
9. Azərbaycan Respublikasının Dəniz Limanları Reyestri
9.1.
Limanlar Azərbaycan Respublikasının Dəniz Limanları
Reyestrində dövlət qeydiyyatına alınırlar.
9.2. Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanları Reyestri müvafiq icra
hakimiyyəti orqanı tərəfindən aparılır. Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanları Reyestrinin
aparılması qaydası müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyən edilir.
9.3. Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanları Reyestrinə
aşağıdakı məlumatlar daxil edilir:
9.3.1.
limanın adı;
9.3.2.
limanın qeydiyyat nömrəsi;
9.3.3.
liman idarəsinin adı və ünvanı;
9.3.4. xidmətlərin
göstərilməsi üçün limanın
açılması haqqında qərarın tarixi və
nömrəsi;
9.3.5. dəniz
terminallarının operatorlarının, habelə onlar tərəfindən
həyata keçirilən xidmətlərin siyahısı;
9.3.6.
limanın əsas texniki xarakteristikaları, o cümlədən
onun yükün aşırılması, gəmilərə və
(və ya) sərnişinlərə xidmət göstərilməsi
üzrə imkanları;
9.3.7.
naviqasiya dövrü;
9.3.8.
limanın coğrafi mövqeyi;
9.3.9.
limanın Azərbaycan Respublikasının Dəniz
Limanları Reyestrindən xaric edilməsinin əsası və
tarixi.
9.4. Bu
qanunun 9.3-cü maddəsində göstərilmiş məlumatlarda
dəyişikliklər baş verdikdə, Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanları Reyestrində
müvafiq dəyişikliklər edilir.
9.5.
Limanın Azərbaycan Respublikasının Dəniz
Limanları Reyestrindən xaric edilməsi müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının xidmətlərin göstərilməsi
üçün limanın bağlanması haqqında qərarı
əsasında həyata keçirilir.
Maddə
10. Liman kapitanı
Liman
kapitanının fəaliyyəti müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən təsdiq edilən əsasnaməyə
uyğun olaraq tənzimlənir.
Maddə
11. Limanlarda gəmi agenti
11.1.
Limanlarda gəmi agentinin fəaliyyət qaydası, onun
hüquq və vəzifələri müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən təsdiq edilən "Gəmi
agenti haqqında Əsasnamə" ilə müəyyən
edilir.
11.2.
Limanlarda gəmi agenti tərəfindən xidmətlərin
göstərilməsi üçün müvafiq icra hakimiyyəti
orqanından sertifikatın alınması tələb olunur.
Sertifikatın forması, qüvvədə olma müddəti,
verilmə və ləğv edilmə qaydası müvafiq icra
hakimiyyəti orqanı tərəfindən müəyyən
edilir. Sertifikatın alınmasına görə "Dövlət
rüsumu haqqında" Azərbaycan Respublikasının
Qanununda nəzərdə tutulmuş dövlət rüsumu
ödənilir.
11.3.
Limanlarda gəmi agenti BMT-nin Ticarət və İnkişaf
üzrə Konfransı tərəfindən müəyyən
edilmiş minimal tələblərə cavab verməlidir.
11.4. Gəmi
agenti və gəmi sahibinin, fraxt edən və ya gəmini digər
qanuni əsaslarla istismar edən şəxsin arasında
münasibətlər müqavilə ilə tənzimlənir.
Maddə
12. Liman üzrə məcburi qaydalar
12.1.
"Dəniz limanı üzrə məcburi
qaydalar"
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən təsdiq
edilir, Azərbaycan və ingilis dillərində nəşr
olunur.
12.2.
Müvafiq icra hakimiyyəti orqanının baza məntəqəsinin
akvatoriyası liman ilə bitişik olduğu hallarda limanda məcburi
qaydalar müvafiq icra hakimiyyəti orqanı ilə
razılaşdırılır.
12.3.
"Dəniz limanı üzrə məcburi qaydalar"
aşağıdakıları əhatə edir:
12.3.1.
limanın sxematik planını;
12.3.2. gəmilərin
limana girişi və çıxışı
qaydalarını;
12.3.3. gəmilərin
liman akvatoriyasının girəcəyində və akvatoriyasında
sürət həddi və üzmə qaydalarını;
12.3.4. gəmilərin
hərəkətini idarəetmə sistemlərinin fəaliyyət
zonasının sxemini və bu zonalarda gəmilərin üzmə
qaydalarını;
12.3.5. gəmilərin
limanda dayanma qaydalarını və onların dayanacaq yerlərinin
göstərilməsini;
12.3.6. dəniz
üzgüçülüyü üçün qadağan
edilən rayonları;
12.3.7.
limanda ekoloji təhlükəsizliyin təmin edilməsi,
karantinə riayət olunması qaydalarını;
12.3.8.
limanın ərazisində və akvatoriyasında xüsusi
rabitə vasitələrindən istifadə qaydalarını;
12.3.9.
limanın sərhədləri haqqında məlumatları;
12.3.10.
limana girişlərin sərhədləri haqqında məlumatları;
12.3.11.
"Dənizdə insan həyatının mühafizəsinə
dair Beynəlxalq Konvensiya"da nəzərdə tutulmuş, fəlakət
zamanı və təhlükəsizliyin təmin edilməsi
üçün qlobal dəniz fəlakəti və əmniyyətli
rabitə sisteminin A1 və A2 dəniz rayonlarının sərhədləri
haqqında məlumatları;
12.3.12. gəmilərin
qəbulu sahəsində limanın texniki imkanları
haqqında məlumatları;
12.3.13.
naviqasiya dövrü haqqında məlumatları;
12.3.14. gəmilərin
məcburi və məcburi olmayan bələdçi
müşayiəti rayonları haqqında məlumatları;
12.3.15. gəmilərin
yedək gəmiləri ilə məcburi və məcburi
olmayan müşayiəti rayonları haqqında məlumatları;
12.3.16.
limanın və onun girişlərinin akvatoriyasının dərinliyi
haqqında məlumatları;
12.3.17. təhlükəli
yüklərin emalı haqqında məlumatları;
12.3.18.
limanda və onun girişlərində gəmilərin üzməsinin
təşkili haqqında məlumatları;
12.3.19.
limanda qanunsuz müdaxilə aktları təhlükəsi
yarandıqda, limanda olan gəmilərin kapitanları tərəfindən
informasiyanın ötürülməsi haqqında məlumatları;
12.3.20.
limanda olan gəmilərin kapitanlarına naviqasiya və
hidrometeoroloji informasiyanın ötürülməsi
haqqında məlumatları.
12.4.
Limanların akvatoriyasında gəmilər "Dəniz
limanı üzrə məcburi qaydalar"a və müvafiq
icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən müəyyən
olunmuş ərazi sularında üzmə qaydalarına riayət
etməlidirlər.
Maddə
13. Limanda təhlükəsizliyin təmin edilməsi
13.1.
Limanlarda qanunsuz müdaxilə aktı zamanı təhlükəsizliyin
təmin edilməsi qaydası müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyən edilir.
13.2.
Müvafiq icra hakimiyyəti orqanının dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyi
və limanda qanunsuz müdaxilə aktlarından müdafiə
sahəsində tələbləri liman idarəsi, habelə dəniz
terminallarının operatorları, limanın infrastruktur obyektlərinin
sahibləri, gəmi kapitanları, limanda fəaliyyət
göstərən və (və ya) olan digər şəxslər
üçün məcburidir.
13.3.
Limanın və limanın infrastruktur obyektlərinin mühafizəsi
Azərbaycan Respublikasının tərəfdar
çıxdığı beynəlxalq müqavilələrə
və müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən olunmuş qaydaya uyğun həyata
keçirilir.
13.4. Liman
"Gəmi və liman vasitələrinin mühafizəsi
haqqında Beynəlxalq Məcəllə"də nəzərdə
tutulmuş sənədlərə malik olmalıdır.
13.5. Dəniz
terminallarının operatorları, limanın infrastruktur obyektlərinin
sahibləri, gəmi kapitanları, limanda fəaliyyət
göstərən və limanda olan digər şəxslər
aşağıdakıları təmin etməlidir:
13.5.1.
müvafiq tədbirlərin görülməsi
üçün liman idarəsini dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyi
və (və ya) limanda fəaliyyətin həyata keçirilməsi
üçün təhlükə törədə bilən vəziyyətin
yaranması, habelə limanda qanunsuz müdaxilə aktları
haqqında vaxtında məlumatlandırmaq;
13.5.2.
limanda asayişə riayət etmək;
13.5.3.
limanın akvatoriyasının və ərazisinin istehsal və
istehlak tullantıları, çirkli və (və ya) neftli
sular, neft və insan sağlamlığı və (və ya) ətraf
mühit üçün təhlükəli və (və ya)
zərərli olan digər maddələr ilə çirkləndirilməsinin
qarşısının alınması üçün tədbirlər
görmək;
13.5.4.
limanda hadisələrin başvermə səbəblərinin
obyektiv, tam və hərtərəfli
araşdırılmasına köməklik göstərmək.
13.6.
Limanın təhlükəsizliyinin təmin edilməsi
zamanı liman idarəsinin vəzifələri
aşağıdakılardır:
13.6.1.
qanunsuz müdaxilə aktının, limanda həyata
keçirilən fəaliyyətin təhlükəsizliyini təhdid
edən halların, limanın ərazisinin və (və ya)
akvatoriyasının çirkləndirilməsinin baş verdiyi
hallarda, habelə dəniz üzgüçülüyünün
təhlükəsizliyinə təhdid edən digər hallar
haqqında məlumat aldıqda, onlar barəsində müvafiq
tədbirlərin görülməsi üçün
müvafiq icra hakimiyyəti orqanına dərhal məlumat vermək;
13.6.2.
müvafiq icra hakimiyyəti orqanlarına dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyinin
və limanda qanunsuz müdaxilə aktlarından müdafiənin
təmin edilməsinə, habelə limanda hadisələrin
baş verməsinin səbəblərinin obyektiv, tam və hərtərəfli
araşdırılmasının aparılmasına köməklik
göstərmək;
13.6.3. dəniz
üzgüçülüyünün təhlükəsizliyi,
dənizdə insan həyat və
sağlamlığının, dəniz ətraf mühitinin
mühafizəsi sahəsində müvafiq icra hakimiyyəti
orqanının göstərişlərini icra etmək.
Maddə
14. Dəniz terminalının operatoru və limanın
infrastruktur obyektlərinin sahiblərinə dair tələblər
14.1. Bu qanunun
13.5-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş tələblərin
yerinə yetirilməsi ilə yanaşı, dəniz
terminalının operatoru və limanın infrastruktur obyektlərinin
sahibləri aşağıdakılara riayət etməlidirlər:
14.1.1.
limanın infrastruktur obyektlərinin istismarını sənaye,
ekoloji, yanğın və əməyin texniki təhlükəsizliyi
sahəsində tələblərə uyğun olaraq həyata
keçirmək;
14.1.2.
liman infrastruktur obyektlərinin limanda qanunsuz müdaxilə
aktlarından müdafiəsinin təmin edilməsi ilə
bağlı tədbirləri həyata keçirmək;
14.1.3.
limanda xidmətlərdən bərabər istifadə
imkanını, belə xidmətlər haqqında məlumatların
açıqlığını
təmin etmək;
14.1.4.
inhisarçı fəaliyyətə və yaxud haqsız rəqabətə
yol verməmək.
14.2.
Limanda müvafiq xidmətlərin fasiləsiz göstərilməsini
təşkil və təmin etmək məqsədi ilə dəniz
terminalının operatoru və limanın infrastrukturunun
qarşılıqlı texnoloji əlaqəyə malik obyektlərinin
sahibləri öz aralarında müqavilələr
bağlamalıdırlar. Müqavilədə limanın
infrastruktur obyektlərinə texniki xidmət və onun
qaydasının müəyyənləşdirilməsi, tərəflərin
məsuliyyəti ilə əlaqədar şərtlər
göstərilməlidir.
4-cü fəsil
Limanda
xidmətlərin göstərilməsi əsasları və
xidmətlərin tarifləri
Maddə
15. Limanda xidmətlərin göstərilməsi qaydaları
15.1.
Limanda gəmilərə və sərnişinlərə,
yük əməliyyatlarının həyata keçirilməsi
və yükün aşırılması ilə bağlı
xidmətlər göstərilir.
15.2.
Limanda xidmətlərin göstərilməsi qaydası
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən olunur.
15.3. Liman
xidmətlərinə, liman qurğularının istismarı, yükaşırma
və dəniz üzgüçülüyünün təhlükəsizliyi
fəaliyyəti ilə bağlı xidmətlərə
görə tariflər müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
təsdiq edilir.
15.4.
Limanda göstərilən və təbii inhisar subyektlərinin
fəaliyyət sahəsinə aid olmayan xidmətlərə
görə qiymətlər müqavilə əsasında
müəyyən edilir.
Maddə
16. Limanın fəaliyyətinin maliyyələşdirilməsi
Limanın
fəaliyyəti bu qanuna uyğun olaraq liman tərəfindən
göstərilən xidmətlərdən və əmlakın
icarəsindən əldə edilən vəsaitlər və Azərbaycan
Respublikasının qanunları ilə qadağan olunmayan digər
mənbələr hesabına maliyyələşdirilir.
5-ci fəsil
Limanda
yükün aşırılması üzrə xidmətlərin
göstərilməsinin xüsusiyyətləri
Maddə
17. Yükün aşırılması müqaviləsi
17.1.
Yükün aşırılması üzrə xidmətlər
dəniz terminallarının operatorları tərəfindən
yükün aşırılması müqaviləsi əsasında
göstərilir.
17.2.
Yükün aşırılması müqaviləsi üzrə
bir tərəf (liman operatoru) haqq müqabilində
yükün aşırılmasını həyata keçirməyi
və yükün aşırılması müqaviləsi ilə
müəyyən olunmuş digər xidmətləri və
işləri yerinə yetirməyi öhdəsinə
götürür, digər tərəf (sifarişçi) isə
müvafiq həcmdə aşırılmaq üçün
yükü vaxtında təqdim etməyi və (və ya)
yükü vaxtında qəbul edib çıxarmağı
öhdəsinə götürür. Yükün
aşırılması müqaviləsi üzrə
sifarişçi qismində yükgöndərən (göndərən),
yükalan (alan), daşıyıcı, ekspeditor və ya digər
fiziki, yaxud hüquqi şəxs çıxış edə
bilər.
17.3.
Yükün aşırılması müqaviləsi ilə tərəflərin
hüquq və vəzifələri, yükün həcmi, aşırılma
müddəti və dəniz terminalının operatoru tərəfindən
xidmətlərin göstərilməsinin və işlərin
yerinə yetirilməsinin digər şərtləri,
sifarişçi tərəfindən yükün
aşırılma üçün təqdim edilməsinin
şərtləri, habelə tərəflərin yükün
aşırılma prosesinin təşkili və həyata
keçirilməsi üçün hesab etdikləri digər
şərtlər müəyyən olunur.
17.4.
Yükün aşırılması müqaviləsində
aşırılmalı olan yük üçün sənədlərin
rəsmiləşdirilməsi, habelə digər əlavə
xidmətlərin və işlərin həyata keçirilməsi
nəzərdə tutula bilər.
Maddə 18.
Yükün qəbul edilməsinin və təhvil verilməsinin
xüsusiyyətləri
18.1. Dəniz
terminallarının operatorları və
daşıyıcılar tərəfindən yükün qəbul
edilməsi və təhvil verilməsi müvafiq nəqliyyat
vasitələri üçün yükün yüklənilməsi
və boşaldılması məqsədi ilə liman ərazisində
müəyyən edilmiş yerlərdə həyata
keçirilir.
18.2.
Daşıyıcı tərəfindən yükün
yükgöndərəndən qəbul edilməsi və
yükün limanda yükalana təhvil
verilməsi gəminin anbarında, bortunda və ya göyərtəsində
həyata keçirilir.
18.3.
Limanın daxili reydində yükün yükgöndərəndən
qəbul edilməsi və yükün yükalana təhvil
verilməsi bütün hallarda gəminin anbarında, yaxud
göyərtəsində həyata
keçirilir.
18.4.
Yükün aşırılması müqaviləsi ilə dəniz
terminalının operatorunun yükü qəbul etmək və
(və ya) yükün daşınmasının davam etdirilməsi
üçün yükü daşıyıcıya təhvil
vermək vəzifəsi müəyyən edildiyi hallarda,
daşıyıcı yükə baxış keçirir,
habelə yükün çəkisi və yük yerlərinin
sayını yoxlayır və yük daşıma müqaviləsi
əsasında yükü dəniz terminalının operatoruna
təhvil verir və (və ya) dəniz terminalının
operatorundan qəbul edir.
Maddə
19. Yükün limandan çıxarılmasının təmin
edilməsi
19.1.
Yükün limandan müqavilədə nəzərdə
tutulmuş vaxtda çıxarılması sifarişçi və
ya yükün dəniz terminalının operatorundan
alınmasına dair sifarişçinin səlahiyyət verdiyi
şəxs tərəfindən həyata keçirilir.
19.2.
Yükün limandan çıxarılmalı olduğu
müddət yükün aşırılma müqaviləsi
ilə müəyyən olunur.
19.3.
Yük limandan müqavilədə nəzərdə
tutulmuş müddətdə çıxarılmadıqda, dəniz
terminalı operatorunun hərəkətləri bu maddə və
limanda xidmətlərin göstərilməsi qaydası ilə
müəyyən edilir.
19.4. Dəniz
terminalının operatoru limandan müəyyən olunmuş
müddətdə çıxarılmamış yükün
salamatlılığını təmin etməlidir.
19.5.
Müqavilədə başqa qayda nəzərdə tutulmadıqda,
dəniz terminalının operatoru sifarişçini
yükün limandan çıxarılması
üçün yükün aşırılması
müqaviləsində müəyyən olunmuş müddətin
bitməsi haqqında əvvəlcədən yazılı
şəkildə məlumatlandırmalıdır.
19.6.
Yükün aşırılması müqaviləsi ilə
başqa qayda nəzərdə tutulmadıqda dəniz
terminalının operatoru müqavilə ilə müəyyən
olunmuş müddətdə limandan
çıxarılmamış yükü bu qanunun 20-ci maddəsinə
əsasən saxlamaq hüququndan istifadə edə bilər.
19.7.
Üzərində gömrük nəzarəti başa
çatmış yükün liman ərazisində saxlanılma
yerləri, şərtləri və onlar üzərində sərəncam
verilməsi gömrük qanunvericiliyi ilə müəyyən
edilir.
Maddə
20. Yükün saxlanılması hüququ
20.1.
Yükün aşırılması müqaviləsində
başqa qayda nəzərdə tutulmadıqda, dəniz
terminalının operatoru müqavilədə nəzərdə
tutulmuş ödənişlərin ödənilmədiyi
hallarda yükü (mülki qanunvericiliyə uyğun olaraq
dövriyyədən çıxarılmış, yaxud
dövriyyəsi məhdudlaşdırılmış yüklər,
habelə ölkənin müdafiəsi, dövlət təhlükəsizliyi
və asayişin təmin edilməsi üzrə ehtiyaclar
üçün nəzərdə tutulmuş yüklər
istisna olmaqla) saxlamaq hüququna malikdir. Bu halda yükün
saxlanılmasını həyata keçirən dəniz
terminalı operatorunun maliyyə tələbləri bu maddə
ilə müəyyən olunmuş qaydada realizə edilən
yükün dəyəri hesabına təmin olunur. Dəniz
terminalının operatoru, onun yükün saxlanılması
ilə bağlı xərcləri nəzərə
alınmaqla, sifarişçinin yükün
aşırılması müqaviləsi üzrə borcunu tam
həcmdə ödəməsinədək yükü saxlamaq
hüququna malikdir.
20.2.
Müqavilədə nəzərdə tutulmuş müddətdə
dəniz terminalının operatoruna təhvil verilmiş
yük limandan tələb olunmadıqda və (və ya)
çıxarılmadıqda və ya yükün
aşırılması müqaviləsində nəzərdə
tutulmuş ödənişlər üzrə dəniz
terminalının operatoru qarşısında borc
sifarişçi tərəfindən ödənilmədikdə,
yük dəniz terminalının operatoru tərəfindən
məhkəmə qərarı əsasında tam və ya qismən
realizə oluna bilər. Bu maddənin müddəaları bu
qanunun 20.5-ci maddəsi ilə müəyyən edilmiş
hallarda şamil olunmur.
20.3.
Yükün nəqli və yaxud qablaşdırılması
üçün sifarişçinin mülkiyyətində
olan konteynerlər, qablar, yaxud digər vasitələr istifadə
edildikdə, o dəniz terminalının operatoru tərəfindən
məhkəmə qərarı əsasında tam və yaxud
qismən realizə oluna bilər. Bu maddənin müddəaları
bu qanunun 20.5-ci maddəsi ilə müəyyən edilmiş
hallara şamil olunmur.
20.4.
Yükün aşırılması müqaviləsində məlumatlandırmanın
başqa qaydası nəzərdə tutulmadıqda,
yükün limandan çıxarılması
üçün müddətin bitməsi ilə bağlı ərzağın
və (və ya) tez korlanan yükün, habelə onun nəqli,
yaxud qablaşdırılmasında istifadə olunan sifarişçinin
mülkiyyətində olan vasitələrin müstəqil
realizə olunacağı barədə dəniz
terminalının operatoru sifarişçini dərhal
yazılı şəkildə məlumatlandırmalıdır.
20.5.
Sifarişçinin məlumatlandırılmasından sonra 4
(dörd) gün müddətində ərzaq və (və ya)
tez korlanan yük barədə qərar qəbul edilmədikdə,
dəniz terminalının operatoru belə yükü, habelə
onun nəqli, yaxud qablaşdırılmasında istifadə
olunan sifarişçinin mülkiyyətində olan vasitələri
(mülki qanunvericiliyə uyğun olaraq dövriyyədən
çıxarılmış, yaxud dövriyyəsi məhdudlaşdırılmış
yüklər, habelə ölkənin müdafiəsi, dövlət
təhlükəsizliyi və asayişin təmin edilməsi
üzrə ehtiyaclar üçün nəzərdə
tutulmuş yüklər istisna olmaqla) yükün dəyərinin
ödənilməsi haqqında sənədlərlə təsdiq
edilən və adətən oxşar mallara görə tutulan
qiymət və ya ekspert qiymətləndirməsi əsasında,
yaxud belə sənədlər olmadıqda müqavilə ilə
təsdiqlənən qiymət əsasında realizə etmək
hüququna malikdir. Yükün dəyərinin ekspert qiymətləndirilməsi
qiymətləndirmə fəaliyyəti subyektləri tərəfindən
"Qiymətləndirmə fəaliyyəti haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa, yaxud Azərbaycan
Respublikasının mülki qanunvericiliyinə uyğun olaraq
ekspertizanın aparılması yolu ilə həyata
keçirilir.
20.6. Dəniz
terminalının operatoru tərəfindən realizə olunan
yükün və ona görə hesablaşmaların
uçotu müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən olunan qaydada həyata keçirilir.
20.7. Dəniz
terminalının operatoruna ödənilməli olan ödənişlər
və yükün saxlanılması, realizəsi ilə
bağlı xərclər çıxılmaqla, yükün
realizəsindən alınan vəsait sifarişçinin
hesabına köçürülməlidir. Yükün realizəsindən
alınan vəsait dəniz terminalı operatorunun maliyyə tələblərinin
və yükün saxlanılması, realizəsi ilə
bağlı xərclərin ödənilməsi
üçün kifayət etmədikdə, dəniz
terminalının operatoru ona vurulmuş zərərin əvəzinin
tam ödənilməsini məhkəmə qaydasında tələb
etmək hüququna malikdir.
20.8. Məhkəmənin
qanuni qüvvəyə minmiş qərarı əsasında
müsadirə olunmuş yükün, habelə yükə sərəncam
vermək hüququna malik şəxsin dövlətin nəfinə
imtina etdiyi yükün realizə olunduqda, göstərilmiş
xidmətlərin və yerinə yetirilmiş işlərin dəyəri
sifarişçi tərəfindən dəniz
terminalının operatoruna ödənilmədikdə,
müqavilədə nəzərdə tutulmuş ödənişlər
yükün realizəsindən əldə edilmiş vəsait
hesabına ödənilir.
Maddə
21. Dəniz terminalı operatorunun məsuliyyətinin əsasları
21.1. Dəniz
terminalının operatoru yükün anbara qəbul edildiyi
andan etibarən onun təhvil verilməsi və (və ya)
yükün sifarişçisinin və ya onun səlahiyyət
verdiyi şəxsin sərəncamına verilməsi anınadək
yükün itirilməsinə,
çatışmazlığına və (və ya)
korlanmasına görə məsuliyyət daşıyır.
21.2.
Yük dəniz terminalının operatoru tərəfindən
sifarişçiyə, yaxud onun səlahiyyət verdiyi şəxsə
yükün aşırılması müqaviləsi ilə
müəyyən olunmuş gündən etibarən 30 (otuz)
gün müddətində təhvil verilmədikdə, yük
itirilmiş hesab olunur.
21.3. Dəniz
terminalının operatoru onun təqsiri üzündən
baş vermiş yükün itirilməsinə,
çatışmazlığına və (və ya)
korlanmasına görə aşağıdakı məbləğdə
məsuliyyət daşıyır:
21.3.1.
yükün itirilməsinə, yaxud
çatışmazlığına görə - itirilmiş
və ya çatışmayan yükün dəyəri məbləğində;
21.3.2.
yükün korlanmasına görə - yükün dəyərinin
azaldığı məbləğdə və ya onun bərpası
mümkün olmadıqda, korlanmış yükün dəyəri
məbləğində;
21.3.3. dəyəri
elan edilməklə dəniz terminalının operatoruna təhvil
verilmiş yükün itirilməsinə,
çatışmazlığına, yaxud korlanmasına
görə - yükün elan edilmiş dəyəri məbləğində.
21.4.
Müqavilə ilə yükün texnoloji
yığımı üzrə xidmət göstərilməsinə
görə ödəniş müqavilənin ümumi dəyərinə
daxil olmadıqda, dəniz terminalının operatoru
itirilmiş, çatışmayan, yaxud korlanmış
yükün dəyərini ödəməklə
yanaşı, sifarişçiyə belə yükün
texnoloji yığımına görə əvvəl
aldığı haqqı qaytarır.
21.5.
İtirilmiş, çatışmayan, yaxud korlanmış
yükün dəyəri onun dəyərinin ödənilməsi
haqqında sənədlərlə təsdiqlənən, yaxud
yükü müşayiət edən sənədlərdə
göstərilmiş qiymət əsasında müəyyən
olunur. Yükü müşayiət edən sənədlərdə
qiymət göstərilmədikdə, yükün dəyəri
oxşar malların qiyməti və ya ekspert qiymətləndirilməsi
əsasında müəyyən olunur.
21.6.
Yükün itirilməsi, çatışmazlığı,
yaxud korlanması haqqında ərizə dəniz
terminalının operatoruna yükün sifarişçiyə,
yaxud onun səlahiyyət verdiyi şəxsə verildiyi və
ya verilməsindən imtina olunduğu gün təqdim edilir.
Yükün təhvil verilməsi zamanı sifarişçi,
yaxud onun səlahiyyət verdiyi şəxs dəniz
terminalının operatoruna yükün itirilməsi,
çatışmazlığı, yaxud korlanması
haqqında yazılı formada ərizə təqdim etməzsə
və yükün itirilməsini,
çatışmazlığını və ya
korlanmasını göstərməzsə, əksi sübut
olunmadığı təqdirdə, yükün müşayiət
edən sənədlərdə göstərilən təsvirə
uyğun olduğu hesab edilir.
21.7. Dəniz
terminalının operatoru icrası Azərbaycan
Respublikasının gömrük orqanlarına həvalə
olunmuş vəzifələrin yerinə yetirilməsi
üçün onlara müvafiq şərait yaratmalı,
gömrük nəzarətinin həyata keçirilməsi
üçün nəqliyyat vasitələri, rabitə və
digər texniki nəzarət vasitələri ilə təchiz
etməli və öz fəaliyyətini gömrük
orqanları ilə əlaqələndirməlidir.
Maddə
22. Tələblər, iddialar və iddia müddəti
22.1.
Şəxsi, ailə, ev və sifarişçinin
sahibkarlıq fəaliyyətini həyata keçirməsi ilə
bağlı olmayan ehtiyaclar üçün xidmətlər və
(və ya) işlər üzrə tələblər istisna
olmaqla, dəniz terminalının operatoruna qarşı
yükün aşırılması müqaviləsindən irəli
gələn tələblər üzrə məhkəmədə
iddia irəli sürülənədək dəniz
terminalının operatoruna qarşı pretenziya verilməlidir.
22.2.
Yükün aşırılması müqaviləsindən irəli
gələn pretenziyalar dəniz terminalının operatoruna
qarşı tələblərin irəli sürülməsi
üçün əsas olan hadisələrin baş verdiyi
gündən etibarən 6 (altı) ay müddətində irəli
sürülə bilər. Dəniz terminalının operatoru həmin
tələblərin irəli sürülmə müddətinin
ötürülməsinin səbəblərini üzrlü
hesab etdiyi təqdirdə, bu maddə ilə müəyyən
olunmuş müddətin bitməsindən sonra pretenziyanı
baxılmaq üçün qəbul edə bilər.
22.3.
Yükün aşırılması müqaviləsindən irəli
gələn pretenziyalar yazılı formada təqdim edilir və
pretenziyaya irəli sürülmüş tələbləri təsdiq
edən sənədlər, o cümlədən yükün
çəkisini, yük yerlərinin sayını və
yükün dəyərini təsdiq edən sənədlər
əlavə olunmalıdır.
22.4. Dəniz
terminalının operatoru yükün aşırılması
müqaviləsindən irəli gələn pretenziyaya onun
alındığı gündən etibarən 30 (otuz) gün
müddətində baxmalı və bu tələbin təmin
edilməsi (o cümlədən qismən təmin edilməsi),
yaxud imtina edilməsi haqqında ərizəçini
yazılı şəkildə məlumatlandırmalıdır.
Pretenziyanın qismən təmin edilməsi, yaxud imtina edilməsi
halında dəniz terminalının operatoru qanunlara və Azərbaycan
Respublikasının digər normativ hüquqi aktlarına əsasən
qəbul edilmiş qərarı əsaslandırmalıdır.
Pretenziyanın qismən təmin edilməsi, yaxud imtina edilməsi
haqqında yazılı formada məlumatla birlikdə ərizəçiyə
tələb irəli sürülərkən təqdim
edilmiş sənədlər qaytarılır.
22.5. Dəniz
terminalının operatoruna yükün
aşırılması müqaviləsindən irəli gələn
pritenziyanın təqdim edildiyi gündən etibarən iddia
müddətinin axımı pretenziyaya dair cavabın
alınmasına, yaxud cavab üçün müəyyən
olunmuş müddətin bitməsinədək
dayandırılır.
22.6.
Yükün aşırılması müqaviləsindən irəli
gələn iddialar belə iddiaların irəli sürülməsi
üçün əsas təşkil edən hadisələrin
baş verdiyi gündən etibarən 1 (bir) il müddətində
irəli sürülə bilər.
Maddə
23. Təhlükəli yüklərin
aşırılmasına dair tələblər
23.1. Dəniz
terminalı operatorunun anbarlarına daxil olan təhlükəli
yüklərin aşırılması zamanı onların
fiziki-kimyəvi xüsusiyyətləri nəzərə
alınmaqla müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən olunmuş təhlükəli yüklərin
daşınmasının, yüklənib
boşaldılmasının və saxlanılmasının
texniki təhlükəsizliyi tələblərinə riayət
olunmalıdır.
23.2. Təhlükəli
yüklər dəniz terminalının operatoruna müəyyən
olunmuş qaydalar pozulmaqla təhvil verildikdə (yanlış
adlandırıldıqda və nişanlandıqda, müvafiq
qaydada qablaşdırılmadıqda, yaxud tələb edilən
sənədlər olmadıqda) təhlükəli yükləri
qəbul edərkən dəniz terminalının operatoru ona
baxış keçirilməsi vasitəsilə yükün təhlükəli
xarakterini dəqiqləşdirə bilmədikdə, yaxud təhlükəli
yüklər və ya zəruri təhlükəsizlik tədbirləri
haqqında başqa şəkildə məlumatlandırılmadıqda,
dəniz terminalının operatoru limanda olan başqa yüklərə,
limanda həyata keçirilən fəaliyyətə, liman
infrastruktur obyektlərinə, insanların həyat və
sağlamlığına təhlükə
yarandığı hallarda yükgöndərənə, yaxud
yükalana və ya belə yüklər barəsində qanuni əsaslarla
çıxış edən başqa şəxsə vurulan zərərin
əvəzi ödənilmədən belə yüklərin məhvini
və (və ya) zərərsizləşdirilməsini həyata
keçirir. Təhlükəli yüklərin məhvi, yaxud zərərsizləşdirilməsi
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən olunmuş qaydada həyata keçirilir.
23.3. Dəniz
terminalı operatorunun bu qanunun 3.1.22-ci maddəsində göstərilmiş
təhlükəli yüklərin məhvi, yaxud zərərsizləşdirilməsi
üzrə tədbirlərin görülməsi ilə əlaqədar
çəkdiyi xərclər bu təhlükəli yüklər
haqqında məlumat verməyə borclu olan şəxs tərəfindən
ödənilir.
Maddə
24. Dəniz terminalının operatoru və
daşıyıcılar arasında münasibətlərin tənzimlənməsi
24.1.
Limanlarda beynəlxalq, yerli və tranzit daşımalar
zamanı yükün aşırılması dəniz
terminallarının operatorları ilə dəniz, dəmiryol,
avtomobil və digər nəqliyyat növlərinin
daşıyıcılarının qarşılıqlı fəaliyyəti
vasitəsilə həyata keçirilir.
24.2.
Limanda dəniz terminalının operatoru ilə
daşıyıcı arasında münasibətlər,
onların qarşılıqlı fəaliyyəti,
hüquqları və vəzifələri müqavilə ilə
müəyyən edilir.
24.3. Bu
qanunun 24.2-ci maddəsində göstərilən müqavilə
5 (beş) il müddətinə bağlanılır və tərəflərin
texniki təchizatında, işlərin görülməsi
texnologiyasında dəyişikliklər baş verdikdə,
onların qarşılıqlı razılığı ilə
dəyişdirilə bilər.
24.4. Dəniz
terminalı operatorunun dəmiryol nəqliyyatı
daşıyıcısı ilə bağladığı
müqavilədə aşağıdakılar müəyyən
olunur:
24.4.1. dəmiryol
stansiyasının və dəniz terminalı operatorunun vahid
texnoloji iş prosesi əsasında istehsalat şəraiti və
daşımaların həcmi nəzərə alınmaqla,
yükün vaqonlara eyni vaxtda yüklənilməsi və
vaqonlardan boşaldılması yerləri və normaları;
24.4.2.
aşağıdakılar üçün vaxt normativləri:
24.4.2.1.
vaqon qruplarının açılması, vaqonların verilməsi
və götürülməsi;
24.4.2.2.
vaqonların və digər nəqliyyat vasitələrinin
yükgöndərənlər və yükalanlar
baxımından çeşidlənməsi;
24.4.2.3.
yükün qəbulu və təhvili üzrə əməliyyatların
həyata keçirilməsi;
24.4.2.4. sənədlərin
rəsmiləşdirilməsi və verilməsi;
24.4.2.5.
vaqonların tərəziyə verilməsi və tərəzidən
götürülməsi;
24.4.2.6.
vaqonların yükün vurulması üçün
hazırlanması;
24.4.2.7.
yükün vaqonlara yüklənilməsi və vaqonlardan
boşaldılması;
24.4.2.8.
vaqonların yükün vurulması, yerləşdirilməsi,
bərkidilməsi və daşınması üçün istifadə
olunan vasitələrdən, əvvəl
daşınmış yük qalıqlarından təmizlənməsi;
24.4.2.9.
yükün yüklənilməsi üçün vaqonlara və
digər nəqliyyat vasitələrinə texniki baxımdan
yararlılığını müəyyən etmək məqsədi
ilə baxış keçirilməsi;
24.4.3. tərəflər
arasında hesablaşma qaydası;
24.4.4.
yükün vaqonlara yüklənilməsinin, vaqonlardan
boşaldılmasının həyata keçirilməsinə
və digər işlərin və əməliyyatların
yerinə yetirilməsinə təsir göstərən
xüsusi şərtlər (meteoroloji şərait, işin
növbəliliyi və s.);
24.4.5. tərəflərin
müəyyən etdiyi digər şərtlər.
24.5. Dəniz
terminalının operatorunun lokomotivi olmadıqda, vaqonların
yükvurma, yükboşaltma yerlərinə verilməsi və
götürülməsi, limanın sərhədləri
daxilində yerləşən ümumi istifadədən kənar
dəmiryollarında manevr işi müqavilə şərtlərinə
uyğun olaraq dəmiryol nəqliyyatı
daşıyıcısının lokomotivi ilə həyata
keçirilir.
24.6. Dəniz,
dəmiryol və digər nəqliyyat növlərinin
daşıyıcıları limanın dəniz
terminallarının operatoru olmayan infrastruktur obyektlərinin
sahibləri ilə müqavilələr bağlaya bilərlər.
6-cı fəsil
Limanda
torpaq və əmlak münasibətləri
Maddə
25. Limanda fəaliyyətin təmin edilməsi
üçün torpaq sahələri
25.1.
Limanın tikintisi məqsədi ilə torpaq sahələrinin
ayrılması Azərbaycan Respublikasının torpaq
qanunvericiliyinə uyğun olaraq həyata keçirilir. Liman
infrastruktur obyektlərinin ətrafında Azərbaycan
Respublikasının torpaq qanunvericiliyinə uyğun olaraq,
xüsusi hüquqi rejimli mühafizə zonaları
yaradılır.
25.2. Xəzər
dənizinin (gölünün) Azərbaycan Respublikasına mənsub
olan bölməsinin sahilboyu 20-50 metrlik zolağının
altında olan torpaqlar limanlara istifadə və icarə
hüququ əsasında verilir.
25.3.
Limanın sərhədləri daxilində torpaq sahələri
bu qanunun 25.4-cü maddəsində müəyyən
edilmiş hallar istisna olmaqla, fiziki və hüquqi şəxslərin
mülkiyyətinə verilmir.
25.4.
Limanın sərhədləri daxilində fiziki və yaxud
hüquqi şəxslərin vəsaiti hesabına
yaradılmış və ya əldə edilmiş liman
hidrotexniki qurğularının tutduqları torpaq sahələri,
habelə limanda fəaliyyətin həyata keçirilməsi
üçün istifadə edilən və fiziki yaxud
hüquqi şəxslərin mülkiyyətində olan
binaların, tikililərin, qurğuların tutduqları torpaq
sahələri onlara mülkiyyətə verilə bilər. Bu
maddənin müddəaları əcnəbilərə, vətəndaşlığı
olmayan şəxslərə, xarici hüquqi şəxslərə
şamil olunmur.
25.5. Bu
qanunun 25.4-cü maddəsinin müddəaları nəzərə
alınmaqla, limanın ərazisinin artırılması
üçün fiziki, yaxud hüquqi şəxslərin
mülkiyyətində olan qonşu torpaq sahələri
limanın ərazisinə daxil edilə bilər. Bu halda həmin
fiziki, yaxud hüquqi şəxslərin mülkiyyətində
olan qonşu torpaq sahələri "Torpaqların dövlət
ehtiyacları üçün alınması haqqında"
Azərbaycan Respublikasının Qanunu ilə nəzərdə
tutulmuş qaydada dövlət ehtiyacları üçün
mülkiyyətçidən alına bilər.
Maddə
26. Liman infrastrukturunun obyektlərinin dövriyyəsinin məhdudlaşdırılması
26.1. Liman
infrastrukturunun aşağıdakı obyektləri müstəsna
olaraq dövlət mülkiyyətidir:
26.1.1.
giriş kanalları üçün nəzərdə tutulan
sualtı qurğular;
26.1.2. gəmilərin
hərəkətini idarəetmə sistemləri;
26.1.3.
liman infrastrukturunun fəlakət zamanı qlobal dəniz
sisteminin fəaliyyəti və təhlükəsizliyin təmin
edilməsi üçün zəruri olan obyektləri;
26.1.4.
naviqasiya avadanlığı vasitələri və dəniz
yollarının naviqasiya-hidroqrafik təminatının digər
obyektləri;
26.1.5.
informasiya sistemləri, dəniz
üzgüçülüyünə və dəniz
üzgüçülüyünün idarə edilməsinə
vahid nəzarət sisteminin obyektləri və vasitələri;
26.1.6.
sahil-müdafiə qurğuları, dalğaqıranlar, dambalar,
torpaq və daş bəndlər, pirslər, körpülər;
26.1.7.
limanda dövlət orqanlarının fəaliyyətinin təmin
edilməsi üçün istifadə olunan liman infrastrukturu
obyektləri;
26.1.8. dəmiryol
və avtomobil keçid yolları, rabitə xətləri,
istilik, qaz, su və elektrik təchizatı qurğuları, iki
və daha artıq dəniz terminalının istismarı
üçün istifadə edilən digər qurğular,
mühəndis kommunikasiyaları;
26.1.9.
buzqıranlar və limanın digər gəmiləri
(xüsusi xilasetmə gəmiləri).
26.2. Bu
qanun qüvvəyə minənədək hüquqi və ya
fiziki şəxslərin vəsaiti hesabına
yaradılmış, yaxud əldə olunmuş bu qanunun
26.1.1-26.1.9-cu maddələrində göstərilmiş liman
infrastruktur obyektləri onların mülkiyyətindədir.
26.3. Azərbaycan
Respublikasının su, torpaq, mülki və ticarət gəmiçiliyi
qanunvericiliyində başqa qayda nəzərdə
tutulmadıqda, bu qanunun 26.1.1-26.1.9-cu maddələrində
göstərilmiş liman infrastrukturunun obyektləri hüquqi
və fiziki şəxslərin istifadəsinə və icarəsinə
verilə bilər.
Maddə
27. Liman infrastrukturunun dövlət mülkiyyətində olan
obyektinin idarə edilməsi
Liman
infrastrukturunun dövlət mülkiyyətində olan obyektinin
idarə edilməsi və onun barəsində sərəncam
verilməsi qanunla müəyyən olunmuş qaydada həyata
keçirilir.
Maddə
28. Liman infrastrukturunun dövlət mülkiyyətində olan
obyektinin icarəyə və istifadəyə verilməsinin
şərtləri
28.1. Liman
infrastrukturunun dövlət mülkiyyətində olan obyekti
yalnız müsabiqə əsasında icarəyə verilə
bilər. Müsabiqənin keçirilməsi qaydası
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən edilir.
28.2. Liman
infrastrukturunun dövlət mülkiyyətində olan obyektindən
istifadəyə görə icarə haqqının məbləği
müstəqil qiymətləndiricinin "Qiymətləndirmə
fəaliyyəti haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa və qiymətləndirmə
standartlarına uyğun olaraq, limanın sərhədləri
daxilində yerləşən dövlət daşınmaz əmlakının
icarə müqaviləsi üzrə istifadəsinin bazar dəyərinin
qiymətləndirilməsi haqqında hesabatı əsasında
müəyyən edilir.
28.3.
İcarəçi tərəfindən daha qısa müddət
müəyyən edilməzsə, limanın dövlət
mülkiyyətində olan əmlakının icarə müddəti
49 (qırx doqquz) il təşkil edir. Liman infrastrukturunun
dövlət mülkiyyətində olan və daşınmaz əmlaka
aid obyektinin icarəçisinin üzərinə belə icarəyə
götürülmüş obyektin əsaslı təmirini
öz hesabına həyata keçirmək vəzifəsinin
qoyulması halında onun icarə müddəti 15 (on beş)
ildən az ola bilməz.
28.4. Liman
infrastrukturunun dövlət mülkiyyətində olan obyektlərinin
icarə və ya konsessiya müqaviləsinin əsas şərtləri
aşağıdakılardır:
28.4.1.
icarə obyektindən, konsessiya müqaviləsi obyektindən təyinatı
üzrə istifadə;
28.4.2.
icarə obyektindən, konsessiya müqaviləsi obyektindən
istifadə olunmaqla göstərilən xidmətlərdən bərabər
istifadə imkanı;
28.4.3.
dövlət orqanları tərəfindən səlahiyyətlərinin
maneəsiz həyata keçirmə imkanı.
28.5.
İcarə obyektindən təyinatı üzrə istifadə
edilmədikdə və ya icarə müqaviləsinin əsas
şərtləri yerinə yetirilmədikdə, yaxud belə
icarə obyektindən icarəçinin təqsiri üzündən
istifadə olunmadıqda icarə müqaviləsinə Azərbaycan
Respublikasının Mülki Məcəlləsi ilə müəyyən
edilmiş qaydada xitam verilir.
28.6.
İcarəçi icarəyə verənin
razılığı ilə liman infrastrukturunun dövlət
mülkiyyətində olan obyektini subicarəyə verə bilər.
7-ci fəsil
Yekun
müddəalar
Maddə
29. Keçid müddəaları
29.1. Bu
qanunun qüvvəyə mindiyi tarixədək Azərbaycan
Respublikasında liman statusuna malik limanlar onlara Azərbaycan
Respublikasının Dəniz Limanlarının Reyestrində
qeydiyyat nömrəsinin verilməsi tarixindən asılı
olmayaraq, xidmətlərin göstərilməsi
üçün açıq hesab edilir. Qeyd olunan limanlar
haqqında məlumatlar bu qanunla müəyyən olunmuş
qaydada Azərbaycan Respublikasının Dəniz
Limanlarının Reyestrinə daxil edilir.
29.2.
Müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən sərhədləri
müəyyən edilənədək, "limanın sərhədləri"
dedikdə, limanın təşəkkül tapmış,
"Dəniz limanı üzrə məcburi qaydalar"da
göstərilən və ya "Dənizçilər
üçün bildirişlər"də dərc olunan sərhədlər
başa düşülür.
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti
Bakı şəhəri, 18 aprel
2014-cü il
Azərbaycan.-2014.-
18 may.- S.2-3.