«YARAT» Müasir İncəsənət
Məkanının təşkilatçılığı ilə
Bakıda iranlı rəssamın sərgisi
açılacaqdır
Mayın 30-da "YARAT" Müasir İncəsənət Məkanının "YAY!" Qalereyasında İranın konseptual rəssamı Mahmud Bəxşinin "TalkCloud" adlı fərdi sərgisi açılacaqdır.
"YARAT" Müasir İncəsənət Məkanının mətbuat xidmətindən AzərTAc-a bildirmişlər ki, sərginin kuratoru Londonda yaşayıb-yaradan sənətşünas, incəsənət nəzəriyyəçisi Darya Kirsanova olacaqdır.
2012-ci ilin sentyabrında
təsis olunan
"YAY!"
Qalereyası müasir
Azərbaycan incəsənətinin yerli
və beynəlxalq səviyyədə dəstəklənməsi
və inkişaf etdirilməsi üzrə
"YARAT" Müasir İncəsənət
Məkanının daha
geniş fəaliyyət
təşəbbüsünün bir hissəsidir. Qalereya kommersiya əsaslı olsa da, mənfəət
əldə etmək məqsədi daşımır.
Burada nümayiş etdirilən incəsənət əsərlərinin
satışından götürülən
bütün gəlir
"YARAT" Müasir İncəsənət
Məkanının təşəbbüslərinin
dəstəklənməsi və
rəssamların təminatı
üçün istifadə
olunur.
Rəssam Mahmud Bəxşi öz əsərlərini İran
İslam inqilabından
(1979) sonra ölkədə
geniş vüsət almış vizual estetika üslubunda yaradır. O, İran İslam Respublikasının
rəmzlərini keyfiyyətcə
yeni kontekstə salaraq, ölkə tarixində baş vermiş son olaylar haqqında dərindən fikirləşir və həmin hadisələri İran mənliyinin mühitinə uyğunlaşdırmaq
məqsədilə qədimdən
məlum olan tarixi və ənənəvi nümunələri
nümayiş etdirir.
"Talk
Cloud" əsəri daxildən
işıqlandırılan heykəlləri, şəkilləri
və hazırda istehsalda olan videoçarxları birləşdirən
fənlərarası layihədir.
Bu ilin əvvəlində
layihə Tehranın
"Niaravan" mədəniyyət
mərkəzində və
Londonun "Narrative Gallery" məkanında nümayiş
olunmuşdur.
Rəssamın layihəsinin konseptual məğzini incəsənətlə
İranda və digər ölkələrdə
hökm sürən idarəçilik sistemi arasında mövcud olan çoxməqamlı və müxtəlif səviyyəli münasibətlər
təşkil edir. Bu münasibətlər Mahmud Bəxşini
uzunmüddətli incəsənət
araşdırmaları aparmağa
sövq edir. Yeni yaradılan əsərdə
rəssam "incəsənətdə
siyasi iştirakçılıq"
adlı kateqoriyanın
mənşəyini aşkar
etməyə çalışır.
Lakin
Mahmud Bəxşi sadəcə
siyasi hakimiyyətlə
kifayətlənmir. O, həmçinin incəsənətlə
hakimiyyət uğrunda
mübarizənin əsas
iştirakçısı sayılan
kapital arasındakı
münasibətlərdən bərk narahatdır.
Daxildən işıqlandırılan heykəllər
şərti olaraq ənənəvi İran xəttatlıq sənətini
əks etdirir. Lakin bu heykəllərdə dörd
sətirli rübailər
əvəzinə incəsənətin
sosial rolunu təsvir edən tanınmış şəxslərin
ifadələri yazılmışdır.
Rəssam öz əsərində
İran İslam və Böyük Oktyabr inqilablarının rəhbərlərinə (Xomeyniyə
və Leninə) məxsus sitatları yerləşdirmişdir. Bundan əlavə,
əsərdə İranın
hazırkı Ali Dini rəhbəri Seyid Əli Xamneyinin, "incəsənət iştirakçılığının"
və sosialist realizm üslubunun ideoloqu Anatoli Lunaçarskinin və Endi Uorholun ifadələri
də əks olunmuşdur.
İncəsənətin sosial roluna diqqəti
çəkən ifadələrin
məzmunu və süstlənmiş bəzək
şəklində həmin
ifadələrin təqdimat
tərzi arasındakı
ziddiyyət konsepsiyalarla
zəngin olan paradoksu formalaşdırır. Həmçinin əsərlərin ərsəyə
gəlməsində istifadə
olunan sənaye malları Mahmud Bəxşinin
qaba estetika və "Arte Povera" üslubunun maddiliyi ilə məftunluğunu bir daha vurğulayır.
"Mənim torpağım, meridian...°-...°, orbit...°-...°, Yasnaya istinad, şlyapa 46" adlı səkkiz panelli əsər ilk dəfə
olaraq 2004-cü ildə
yaradılmışdır. Bu
əsər 2013-cü ildə
yeni tərzdə düzəldilmiş və
bu zaman hər panelə Yasnadan istinadları və coğrafi koordinatları əks etdirən dəmir çərçivə əlavə
olunmuşdur. Səkkiz panel hazırkı İran ərazisinin səkkiz istiqamətini əks etdirir və tarixən şiddətli döyüşlərin və
ciddi münaqişələrin
baş verdiyi məkanlara istinad edir. Ölkəni tamamilə dəyişən
hadisələr insan şüurunda tarixi "bu hadisələrdən əvvəl" və
"bu hadisələrdən
sonra" mərhələlərinə
bölünmüşdür.
Həmin kontekstdə Zərdüşt adının qeyd olunması fərqli bir anlam səviyyəsinə işarə verir. Bu sitat insanın keçmişi və vətəni ilə qurduğu nostalji, sentimental münasibətlərdən bəhs edir. Sərgidə nümayiş olunacaq əsər incəsənətin sosial rolunu daha geniş, tarixi və fəlsəfi nöqteyi-nəzərdən araşdırır.
"Sənəd forması" adlı şəkillər silsiləsi 2012-ci ildə başlanan layihədir. Bu silsilədə istifadə olunmuş rəngli mürəkkəblə çəkilmiş rəqəmsal şəkillər İran-İraq müharibəsi şəhidlərinin adını əbədiləşdirən təbliğat plakatlarına bənzəyir. Mahmud Bəxşi konseptual metamorfozu işlək vəziyyətə gətirmək məqsədilə həmin obrazları dəyişdirərək sadə, uşaqcasına sadəlövh surətlərə çevirmişdir. O, həmin simvolları daim mövcud olduqları kontekstdən, qələbə əhval-ruhiyyəli, özünəməxsus səltənətdən qopararaq, yeni, sxematik, mücərrəd qrafikalı rəmzlər şəklində təqdim etmişdir.
Mahmud Bəxşi 1977-ci ildə Tehranda anadan olmuşdur. O, Amsterdamın
Vizual İncəsənətin
Kral Akademiyasında ixtisasartırma kurslarında
oxuyur. Rəssam 2006-cı ildən etibarən dünyanın çoxsaylı sərgilərində
iştirak edir. Onların sırasında
"Buludla söhbət"
("Niaravan" mədəniyyət
mərkəzi, Tehran, eləcə
də Londonun
"Narrative Gallery" məkanı,
2014), "Gələcəyi xatırlayarkən: inqilabdan
sonra İran incəsənəti" ("Bruney"
sərgi salonu, Şərqşünaslıq və
Afrika Tədqiqatları
Məktəbi, London Universiteti),
"Love Me, Love Me Not: Azərbaycan və qonşu ölkələrin müasir
incəsənəti" (Bakı,
Heydər Əliyev Mərkəzi, 2014, həmçinin
55-ci Venesiya Biennalesi,
2013), "Fəlakət", ("Taddeus Ropak" sərgi salonu, Paris, Panten, 2013),
"Dəyişdirilmiş təsəvvür", ("Teyt
Modern" sərgi salonu,
London, 2012), "Sənəd Forması", (Art Kvandcu Festivalı, 2012) və digər məşhur sərgiləri qeyd etmək olar.
"YAY!" Qalereyasında Mahmud Bəxşinin fərdi sərgisi iyulun 30-dək davam edəcəkdir.
Azərbaycan.-
2014.- 21 may.- S.12.