Elmi fəaliyyətlə ictimai fəaliyyətin
vəhdəti
Azərbaycanda şərqşünaslıq elminin bir sıra görkəmli nümayəndələri olmuşdur ki, onların - azərbaycanlı ərəbşünas, iranşünas və türkoloqların adları dünya şərqşünaslığında məşhurdur. Yeni tarixi mərhələdə şərqşünaslıq elmini ölkəmizdə AMEA-nın müxbir üzvü Gövhər Baxşəliyeva layiqincə təmsil edir.
Baxşəliyeva Gövhər Baxşəli qızı 26 noyabr 1954-cü ildə Bərdə şəhərində doğulub. 1977-ci ildə ADU-nu fərqlənmə diplomu ilə bitirərək Azərbaycan Elmlər Akademiyası Şərqşünaslıq İnstitutunda işə qəbul olunub, baş laborant, kiçik elmi işçi, elmi işçi, baş elmi işçi, “Şərq filologiyası” şöbəsinin müdiri vəzifələrində çalışıb.1993-cü ildən G.Baxşəliyeva Şərqşünaslıq İnstitutunun elmi işlər üzrə direktor müavini, 2002-ci ildən direktoru vəzifəsində çalışır. 1984-cü ildə namizədlik, 1996-cı ildə doktorluq dissertasiyalarını müdafiə edib. Beynəlxalq Elmlər Akademiyasının həqiqi üzvüdür. “Qızıl qələm” mükafatı laureatıdır. Klassik və müasir ərəb ədəbiyyatı, ərəbdilli Azərbaycan ədəbiyyatı, müqayisəli ədəbiyyatşünaslıq, ədəbi əlaqələr və mənbəşünaslıq üzrə mütəxəssisdir.
Alimin əsərləri keçmiş sovet respublikalarında və ərəb ölkələrində elmi ictimaiyyət tərəfindən böyük rəğbətlə qarşılanıb, haqqında mətbuatda yazılar verilib, tədqiqatlarda əsərlərinə çoxsaylı istinadlar edilib. O, 4 monoqrafiyanın, 9 kitabın, 130-dan çox elmi məqalənin müəllifidir. Onun rəhbərliyi və tərtibçiliyi ilə bir sıra kitablar işıq üzü görmüşdür. Şərq filologiyası və mənbəşünaslıq sahəsində bir çox əsərlərin elmi redaktorudur. Bir sıra elmi jurnalların redaktoru və ya redaksiya heyətinin üzvüdür. “Azərbaycan şərqşünaslığı” jurnalının baş redaktoru, “Elmi araşdırmalar” toplusunun məsul redaktorudur.
G.Baxşəliyeva Azərbaycan şərqşünaslıq elmini dəfələrlə xarici ölkələrdə: Rusiya Federasiyasında (Moskva, Sankt-Peterburq, Mahaçqala, Simferopol şəhərlərində), İran, Türkiyə, Rumıniya, Macarıstan, Çin, Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri, Misir Ərəb Respublikası, Səudiyyə Ərəbistanı Krallığı, Fransa, Böyük Britaniya, Almaniya və İtaliyada ləyaqətlə və məsuliyyətlə təmsil edib, elmin aktual problemlərinə dair məruzələri dinlənilmişdir. Xarici mətbuatda çoxsaylı məqalələri nəşr olunmuşdur.
Yüksək ixtisaslı şərqşünas kadrlarını hazırlanmasında bilavasitə iştirak edən Gövhər Baxşəliyevanın elmi rəhbərliyi ilə on beş namizədlik dissertasiyası müdafiə olunmuşdur. “Türk xalqları ədəbiyyatı” və “Dünya ədəbiyyatı” ixtisasları üzrə müdafiə şurasının sədridir. Şərqşünaslıq sahəsində respublikada aparılan elmi işlərin koordinasiyası üzrə problem şurasının sədridir. O, pedaqoji fəaliyyətlə də məşğul olmuş, Bakı Dövlət Universitetinin Şərqşünaslıq fakültəsində ərəb ədəbiyyatı fənni üzrə xüsusi kurs aparmışdır.
Elm təşkilatçısı kimi də G.Baxşəliyeva mühüm işlər görmüşdür. Onun İnstituta rəhbərlik etdiyi dövrdə şərqşünaslıq elminin ən müxtəlif sahələrinə aid onlarca tədqiqat hazırlanıb çap olunmuş, bir sıra beynəlxalq və respublika elmi konfrans və simpoziumları keçirilmiş, institutun perspektiv inkişaf planları işlənib hazırlanmışdır. İnstitutun profili və aparılan elmi-tədqiqatların başlıca istiqamətləri genişlənmiş, Şərq ölkələrinin tarixi, iqtisadiyyatı, ictimai-fəlsəfi fikri, filologiyası, mədəniyyəti Azərbaycanın Şərq ölkələri ilə tarixi-mədəni əlaqələrinin aktual problemləri, Şərq-Qərb qarşılıqlı münasibətləri kompleks şəkildə tədqiq olunmuşdur.
Eyni zamanda, institutda şərqşünaslığın ənənəvi klassik istiqamətləri ilə yanaşı, Azərbaycan elminin müasir tələblərinə uyğun olaraq yeni tədqiqat sahələrinin inkişafına diqqət yetirilmişdir. Bu məqsədlə institutun strukturunda dəyişikliklər aparılmış, yeni şöbələr (“Şərq-Qərb”, “Cənubi Azərbaycan”, “Mərkəzi Asiya və Uzaq Şərq” şöbələri) yaradılmışdır. G.Baxşəliyevanın rəhbərliyi ilə son illərdə institutun beynəlxalq elmi əlaqələri xeyli genişlənmişdir. ABŞ, Almaniya, İtaliya, Hollandiya, Çin, Rusiya, Türkiyə, Rumıniya, Misir, İraq, Suriya, BƏƏ, İran, Özbəkistan, Qazaxıstan və s. bu kimi bir sıra xarici ölkələrdəki şərqşünaslıq mərkəzləri ilə fəal elmi mübadilələr həyata keçirilməkdədir. Misirin Qahirə Universiteti, Pakistanın Bəhriyyə Universiteti, Rumıniyanın Kluj-Napoka Universiteti, Türkiyənin Səlcuq Universiteti, İtaliyanın Şərq Universiteti, Gürcüstanın Tbilisi Universiteti, Özbəkistan Elmlər Akademiyası Şərqşünaslıq İnstitutu, Misirin İsgəndəriyyə kitabxanası və sairə ilə əməkdaşlıq haqqında memorandumlar imzalanıb. 2011-2012-ci illərdə G.Baxşəliyeva Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Elmin İnkişafı Fondu tərəfindən maliyyələşdirilən “Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü təsdiq edən qədim və yeni dövr xəritələrin axtarışı və surətlərinin ölkəyə gətirilməsi” mövzusunda layihə üzərində çalışıb. Layihə çərçivəsində o, İspaniya, Fransa, Böyük Britaniyada elmi ezamiyyətdə olmuş, Madrid, Escorial, Paris, London və Oksford şəhərlərinin bir sıra kitabxanalarında və arxivlərində elmi axtarışlar aparmışdır.
Respublikanın ictimai-siyasi həyatında da fəal iştirak edən Gövhər Baxşəliyeva 5 noyabr 2000-ci ildə 57 saylı Bərdə-Ağcabədi seçki dairəsindən Azərbaycan Respublikasının II çağırış Milli Məclisinə deputat seçilmişdir. 2001-ci ilin iyun ayından 2005-ci ilin dekabr ayınadək Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin sədr müavini olub. Milli Məclis sədrinin müavini kimi sosial qanunvericilik sahəsinə kurator olaraq bu sahədə qəbul olunan qanunların hazırlanmasında yaxından iştirak edib. 2005-ci və 2010-cu illərdə III və IV çağırış Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinə üzv seçilib. Milli Məclisin Elm və Təhsil məsələləri üzrə daimi komitəsinin üzvüdür. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı Parlament İttifaqında nümayəndə heyətinin rəhbəridir. Onun 2001-ci ildən hazırkı vaxta kimi rəhbərlik etdiyi parlament nümayəndə heyəti İƏT Pİ-nin sessiya və konfranslarında Ermənistanın Azərbaycana qarşı təcavüzünü pisləyən, Xocalı soyqırımını insanlığa qarşı cinayət adlandıran, üzv parlamentlərə bu haqda qanunvericiliyə əlavələr təklif edən, işğal olunmuş Azərbaycan ərazilərində müqəddəs islam məbədlərinin, məscidlərinin və məqbərələrinin dağıdılmasını kəskin pisləyən bir sıra qətnamələrin qəbuluna və yekun bəyannamələrə (İstanbul, Qahirə, Əbu-Dabi, Kuala-Lumpur, Dəməşq, Palembanq, Xartum deklorasiyaları və s.) müvafiq maddələrin salınmasına nail olmuşdur.
G.Baxşəliyeva parlamentin Azərbaycan-Misir dostluq
qrupunun rəhbəridir. O, xarici ölkələrə bir sıra səfərlərdə
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin nümayəndə
heyətinə rəhbərlik edib (Türkiyə, Misir Ərəb
Respublikası, Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri,
Suriya, Liviya, Almaniya Federativ Respublikası, Norveç
Krallığı, Fransa, Böyük Britaniya, İtaliya,
Malayziya, İndoneziya, Sudan və sair), çoxsaylı
görüşlər keçirib, Azərbaycanın nailiyyətləri,
üzləşdiyi problemlər və gələcək əməkdaşlıq
perspektivləri haqqında geniş fikir mübadiləsi
aparıb. Azərbaycan parlamentini Qərbi Avropa
İttifaqının Parlamentlərarası
Assambleyasının 51-ci sessiyasında (Paris, 2005), Bərpaolunan
enerji ehtiyatlarından istifadə (Bonn, 2004), Uşaq
haqlarının müdafiəsinə həsr olunmuş
ümumdünya qadın parlamentarilərin konfransı (Roma,
2004), Beynəlxalq enerji təhlükəsizliyinə həsr
olunmuş beynəlxalq konfrans (2006, Avstriya, Uels ş.),
İstanbulda İƏT Parlament İttifaqının VIII
sessiyası və konfransı, İƏT Parlament
İttifaqının IX sessiyası və konfransı (2006),
İƏT Parlament İttifaqının X sessiyası (Malayziya
2008), İƏT Parlament İttifaqının fövqəladə
sessiyası (İstanbul, sentyabr 2008), İƏT Parlament
İttifaqının XI sessiyası (Niger, 2009), BMT-nin
“Sivilizasiyaların alyansı”, II forum (İstanbul, 2009),
İƏT Pİ İcraiyyə Komitəsinin iclası və
sessiyası ( 2009), AR Parlamentinin qadın nümayəndə
heyəti tərkibində Rumıniyaya səfər (2010),
İƏT Pİ II Fövqəladə konfransı (Dəməşq,
Suriya, 2010); İƏT Pİ XIII sessiyası və konfransı
(Əbu-Dabi, BƏƏ, 2011), İƏT Pİ XII konfransı,
İƏT Pİ konfransı (İndoneziya, 2012), Xartum (Sudan,
2013) və s. mötəbər məclislərdə layiqincə
təmsil etmişdir.
G.Baxşəliyevanın
elmi əsərlərində keçmiş sovetlər birliyində
ilk dəfə olaraq müasir Suriya ədəbiyyatı tədqiq
edilir, bu ədəbiyyatda intişar tapmış əsas
ideya-bədii cərəyanlar təhlil olunur, bir sıra
müasir Suriya yazıçılarının, o cümlədən
Hənna Mina, Səid Hayraniya, Şayki Bağdadi, Tamer Zəkəriyyə,
Ğadə əs-Səmmən və digərlərinin
yaradıcılığı araşdırılır. Müasir Suriyanın ən görkəmli və
populyar yazıçısı olan Əbd əs-Səlam əl-Üceylinin
yaradıcılığının tədqiqi nəticəsində
Suriya ədəbiyyatının inkişafında onun rolu və
yeri müəyyənləşdirilir,
yazıçının yaradıcılıq fərdiyyəti,
formalaşdığı ictimai-siyasi mühit,
yaradıcılığının ideya-tematik və bədii-estetik
xüsusiyyətləri araşdırılır. Tədqiqat əsnasında ciddi mənbələrə
əsaslanan müəllif bu nəticəyə gəlir ki,
Əl-Üceyli yaradıcılığında vətənpərvərlik
mövzusu abstrakt yox, konkret tipik real həyatdan əxz
edilmiş material əsasında işlənilir, bu isə
yazıçının yaradıcılığını tərəddüdsüz
realist ədəbiyyata aid etmək imkanı verir.
Tədqiqatçının
rus dilində nəşr olunan “Müasir Suriya hekayəsi”
monoqrafiyasında Suriya ədəbiyyatında mövcud ideya-bədii
cərəyanlar nəzərdən keçirilir, onların əsas
xüsusiyyətləri dəyərləndirilir, bu cərəyanların
ən görkəmli nümayəndələrinin (Vəsfı
əl-Bunni, Məvahib əl-Kəyali, Səid Həuraniya,
Vidad Səkkakini, Hasib əl-Kəyali, İsgəndər
Lüka, Valid İxlasi və digərləri) hekayə
yaradıcılığı geniş xarakterizə edilir.
Gövhər xanımın “Əbülfərəc
İsfahani.
Bir Məcnun vardı...” kitabı Şərqin ən dəyərli
yazılı abidələrindən sayılan X əsr ərəb
filoloqu və ensiklopediyaçısı Əbülfərəc
İsfahaninin 24 cildlik “Nəğmələr kitabı”nın iki fəslinin şərhli tərcüməsinə
həsr edilib. Bu fəsillər Bənu Amir qəbiləsindən
olan şair Qeys ibn Müləvvəh - dünyanın Məcnun
kimi tanıdığı ölməz aşiq
haqqındadır. Tərcümədə Məcnunun
həyatı, Leyliyə sevgisi haqqında maraqlı rəvayətlər
və Məcnunun dildən-dilə düşən şeirləri
toplanmışdır. Kitaba tərcüməçi tərəfindən
təqdim edilən mövzu ilə bağlı geniş tədqiqatda
müəllif qeyd edir ki, min ildən bir az
da əvvəl görkəmli ərəb ədəbiyyatçısı
Əbülfərəc İsfahaninin (897-967) tərtib etdiyi nəhəng
ədəbi abidə - “Kitab əl-əğani (“Nəğmələr
kitabı”) bu gün də böyük dəyərini
saxlayır. Bu əsər yalnız ərəb
şeirinin uzaq dünənini, ərəb şairlərinin həyatını
və irsini öyrənmək üçün deyil, həm də
Şərq xalqları ədəbiyyatları arasındakı əlaqələri,
münasibətləri, qohumluqları araşdırmaq
üçün müstəsna əhəmiyyət
daşıyır.
Mövzunun davamı kimi G.Baxşəliyevanın
1994-cü ildə rus dilində nəşr edilən
(“Aby-lğ-Faradj al-İsfaxani. Kniqa pesen.” Perevod
s arabskoqo, issledovanie, kommentarii i ukazateli) kitabı Əbülfərəc
İsfahaninin yuxarıda adı çəkilən məşhur
“Nəğmələr kitabı” antologiyasının Azərbaycan
ədəbiyyatı ilə əlaqəsi olan 5 fəslinin tədqiqindən,
orijinaldan filoloji tərcümədən, ön söz, şərhlər
və göstəricilərindən ibarətdir. Kitaba məşhur ərəb üzri şairi Qeys
ibn Müləvvəh əl-Məcnunun və üç
VII-VIII əsr ərəbdilli Azərbaycan şairi - Musa Şəhavat,
İsmayıl ibn Yəsar və Əbülabbas əl-Əmanın
həyat və yaradıcılığı haqqında fəsillər
daxildir.
G.Baxşəliyevanın “Kniqa pesen” Aby-lğ-Faradja al-İsfaxani
i klassiçeskaə azerbaydjanskaə literatura” adlı
monoqrafiyası tədqiqatçının
araşdırılan problem üzrə çoxillik müstəqil
axtarışlarının yekunudur. Monoqrafiyanın başlıca məqsədi
Əbülfərəc İsfahaninin “Nəğmələr
kitabı”nın (“Kitab əl-əğani”)
verdiyi material əsasında ərəb-Azərbaycan ədəbi
əlaqələri problemini araşdırmaq və Məcnun
haqqında ərəb hekayəti yönündən Azərbaycan
ədəbiyyatında Leyli və Məcnun süjetinin ideya-məzmun
və bədii təkamülünü izləməkdən
ibarətdir. Bu məqsədlə kitabda orta əsrlər ərəb-müsəlman
mədəniyyətinin parlaq abidəsi kimi “Nəğmələr
kitabı”nın ümumi səciyyəsi verilmiş, onun orta əsrlər
Azərbaycan ədəbiyyatını öyrənmək
baxımından mənbəşünaslıq əhəmiyyəti
müəyyənləşdirilmiş, Məcnun haqqında ərəb
hekayətinin süjet və kompozisiyası struktur və ideya-məzmun
baxımından təhlil edilmiş, ərəb hekayəti ilə
Azərbaycan şairləri Nizami Gəncəvi, Əşrəf
Marağayi, Füzuli, Əbdi bəy Şirazi, Həqiri,
İsmayıl bəy Nakamın, Mirzə Hüseyn Çakərin
və digərlərinin Leyli və Məcnun süjeti əsasında
yazdıqları poemalar müqayisəli şəkildə
araşdırmaya cəlb olunmuşdur.
Bu da həqiqətdir ki, gerçək tarixi şəxsiyyət
olan Məcnundan daha artıq bir ədəbi obraz olan Məcnun
səkkiz yüz ildən çoxdur ki, dünyanı fəth
edib. İlk dəfə dahi Azərbaycan şairi Nizami Gəncəvinin
qələmində sanballı ədəbi qəhrəmana
çevrilən Məcnun XII əsrdən bəri onlarca Şərq
şairinin müxtəlif dillərdə yazdığı məsnəvilərlə
sonsuz şöhrət qazanmışdır. Azərbaycan
poeziyasının parlaq simaları - Nizami ədəbi məktəbinin
ardıcılları Əşrəf Marağayi (o, Azərbaycan
şairləri sırasında Nizamidən sonra ilk bütöv
“Xəmsə” yaratmış sənətkardır), Əbdi bəy
Şirazi, Məhəmməd Füzuli və
başqalarının “Leyli-Məcnun” məsnəviləri
bizim ədəbiyyatın faktı olmaqdan əlavə, həm
də Yaxın və Orta Şərq ədəbiyyatının
hadisəsidir. Çünki “Leyli və Məcnun”un fars, türk, ərəb və sairə dillərdə
yaradılmış nümunələri bir-birindən rişə
alan, bir-birindən qidalanmış fidanlar, böyük bir zəncirin
həlqələridir.
Şübhəsiz ki, bu yolda birincilik Nizaminin payına
düşür. Nizaminin “Xəmsə”sinə daxil olan beş
poemanı oxuduqca bunun da şahidi oluruq ki, o, hər bir əsərini
yazmazdan əvvəl xeyli axtarış aparmış,
ayrı-ayrı dillərdə, xüsusən ərəb dilində
olan mənbələri, yazılı sənədləri
öyrənmişdir. Lakin təəssüf ki,
Nizami Gəncəvinin istinad etdiyi ərəb mənbələri
dəqiq şəkildə öyrənilməmişdir. Ərəb mənbələrindən gələn rəvayəti
vahid süjet ətrafında birləşdirən Nizami Gəncəvinin
“Leyli və Məcnun” əsəri gözəl sənət
nümunəsidir. Onun məsnəvisində
cərəyan edən hadisələr dahi sənətkarın
qələmilə orta əsrlər Azərbaycanının
şəraitinə tam uyğunlaşdırılıb.
Bütövlükdə
Azərbaycan şairləri Məcnun haqqındakı ərəb
rəvayəti ilə tanış olaraq ərəb
invariantının ideya-tematik və bədii məzmununu
yaradıcı şəkildə mənimsəmiş, onun milli
ədəbi ənənələrlə üzvi sintezinə
nail olmuşlar. Başqa ədəbiyyatın təcrübəsindən
faydalanmaqla Azərbaycan şairləri nəinki öz
orjinallıqlarını, milli koloriti də qoruyub
saxlamış və ərəb invariantının çox da
mürəkkəb olmayan süjetini öz dövrlərinin kəskin
problemləri və ideya-mənəvi axtarışları,
özünəməxsusluqları səviyyəsinə
qaldıra bilmişlər.
G.Baxşəliyevanın “İlahi eşq dastanları. Tərcümə
və şərhlər” (380 səh.) adlı kitabına orta əsrlərdə
yaşamış iki Azərbaycan şairinin “Leyli və Məcnun”
mövzusunda yazdığı məsnəvilərin filoloji tərcüməsi
daxil edilmişdir. Kitabın müqəddiməsində
ilahi eşqi tərənnüm edən bu əsərlərin
ideya-bədii xüsusiyyətləri təhlil olunmuş, hər
bir müəllifin Nizami Gəncəvi ənənələrinə
yaradıcı münasibətinin xarakteri
açıqlanmışdır.
Gövhər
xanım 2012-ci ildə nəşr olunan böyük Misir
dramaturqu, yazıçısı və ədəbiyyatşünası
Taufıq əl-Həkimə həsr olunmuş
“Literaturno-kritiçeskie vzqlədı Taufika al-Xakima” adlı əsərində
zəngin nəzəri biliklərə və müxtəlif mənbələrə
əsaslanaraq ərəb ədəbiyyatının ədəbi-nəzəri
problemlərinə əsaslı elmi münasibət ifadə
olunmuşdur. Müəllif kitabda Taufık əl-Həkimin
yaradıcılığını bütövlükdə nəzərdən
keçirməyi və bununla da yazıçının bədii-estetik
fıkirlərinin onun yaradıcılığı ilə
sıx bağlı olduğunu göstərməyi əsas məqsəd
kimi qarşıya qoymuşdur. Məhz bu
fakt tədqiqatın elmi əhəmiyyətini artıran əsas
məziyyətlərdən biridir. Alimin
haqlı qənaətinə görə Taufık əl-Həkimin
ədəbi-nəzəri görüşləri onun ümumi
yaradıcılığı və onu qidalandıran ictimai və
ədəbi mühitlə sıx vəhdətdə inkişaf
etmişdir. Bu kitab ərəb ədəbiyyatşünaslığı
və ədəbi-nəzəri fikrinə layiqli töhfə
olmaqla yanaşı, milli ədəbiyyatşünaslığımızı
və ərəbşünaslığımızı da dərin
nəzəri mülahizələrlə və yeni faktoloji
materiallarla zənginləşdirən dəyərli əsərdir.
G.Baxşəliyevanın
yaradıcılığının digər istiqaməti onun elmi
və ictimai fəaliyyətini əks etdirən və müxtəlif
illərdə çap olunan məqalələr, müsahibələr,
məruzələr, rəylər, yeni nəşrlərə
ön söz, müqəddimə və s.
yazılarıdır. Bu yazılar müəllifin iki
kitabında toplanaraq çap olunmuşdur. Birinci
kitab - “Hamıdan ucadır alimin yeri” əsəri məqalələrdən,
müsahibələrdən və rəylərdən ibarətdir.
Kitabın başlığı Nizami Gəncəvinin
“İskəndərnamə” poemasından
götürülüb. O yerdən ki, böyük
Nizaminin ictimai idealını əks etdirən İskəndər
dünyanı dolaşıb doğma vətəninə
dönür və yenidən hökmranlıq taxtına
çıxarkən aşağıdakı məzmunda bir fərman
verir:
Əmr
etdi, verildi belə bir fərman:
“Alimdir gözümdə ən əziz insan!
Elmlə, hünərlə? - Başqa cür heç kəs
Heç
kəsə üstünlük eləyə bilməz!
Rütbələr
içində seçilir biri -
Hamıdan
ucadır alimin yeri” .
Bu məşhur misranın kitaba başlıq seçilməsi,
zənnimizcə, təkcə onun kitabdakı məqalələrdə
və müsahibələrdə bir neçə dəfə
xatırlanması ilə bağlı deyil. Məsələ
burasındadır ki, həmin misralar müəllifın kitaba
daxil etdiyi və müxtəlif dövrlərdə, müxtəlif
mövzu və janrlarda qələmə aldığı
yazıların ümumi ruhunu, leytmotivini əks etdirir. Dahi həmyerlimiz Nizami Gəncəvinin səkkiz əsr
bundan öncə irəli sürdüyü və sivil
dünyanın son yüzilliklərdəki inkişaf təcrübəsi
ilə təsdiqlənən bu fikrini bir daha vurğulamaqla Gövhər
xanım müstəqil dövlətimizdə ahəngdar cəmiyyətin
qurulmasında, ölkəmizin tərəqqisi işində
elmin və alimin rolunu ön plana çəkir. Beləliklə,
müəllif elm ilə əməlin, nəzəriyyə ilə
praktikanın vəhdəti məsələsini qabardır,
alimlərin, ziyalıların da öz yaradıcılıq
axtarışlarının “sakitliyinə” qapılıb
qalmamasını, fəal ictimai mövqe tutmasını, cəmiyyətin
real problemlərinin həllinə yaxından kömək etmələrini
tövsiyə edir.
Gövhər xanım bir tərəfdən şərqşünaslıq
elminin nailiyyətlərini ümumiləşdirən
yazılarla, digər tərəfdən bu elmin yeni şəraitdəki
axtarışlarının yönünü nümayiş
etdirən elmi məqalələrlə, üçüncü
bir tərəfdən isə elmi potensialı qorumağın,
şərqşünaslıq sahəsində islahatlar
aparmağın zəruriliyini əks etdirən konseptual səciyyəli
mülahizələrlə çıxış etmişdir. Bu, müəllifin
elmin təşkilati və sosial problemlərinə də dərindən
bələd olduğunu, həmin problemlərin həlli
üçün mövcud şəraitdə ən optimal
yolları göstərməyi bacardığını
nümayiş etdirir.
Kitabın ən müxtəlif ictimai-siyasi məsələlərə həsr olunan ikinci və üçüncü hissələrində iki məqam diqqəti çəkir: ziyalı, vətəndaş mövqeyi və dövlətçilik maraqlarının üstün tutulması, elmi-ədəbi amillərin dəyərləndirilməsi. Kitabda ənənəvi resenziya və təqdimat xarakterli yazılarla yanaşı, ciddi tədqiqat səciyyəsi daşıyan məqalələr də var.
AMEA-nın müxbir üzvü G.Baxşəliyevanın “Məqalələr, məruzələr, müsahibələr” adlı ikicildliyində pərakəndə halda müxtəlif mətbu nəşrlərdə çap olunmuş elmi və ictimai mövzulara həsr edilmiş məqalə, məruzə, müsahibə və çıxışları, müxtəlif əsərlərə yazdığı ön söz və resenziyaları daxil edilmişdir. Eyni zamanda, kitaba müəllifin bu günədək çap olunmamış bir sıra məqalələri və çıxışları da salınmışdır. Bu kitaba Gövhər Baxşəliyevanın klassik və müasir ərəb ədəbiyyatı, müqayisəli ədəbiyyatşünaslıq və ərəbdilli Azərbaycan ədəbiyyatının müxtəlif məsələlərinə həsr olunmuş məqalələri, bir sıra nüfuzlu beynəlxalq konfranslarda səslənmiş məruzə və çıxışları, mətbuatda dərc olunmuş çoxsaylı müsahibələri, müxtəlif əsərlərə yazdığı ön söz və resenziyaları əhatə edilmişdir. Kitabda dolğun elmi mülahizələr, xalqın mənəviyyatından narahat düşüncələr, respublikanın ictimai-siyasi həyatı ilə bağlı fikirlər də əks olunub, keçmişə və ustadlara ehtiram, milli kimliyimizə zərbə vuranlara və düşmənlərimizə qarşı qəzəb və etiraz, elmin və gəncliyin gələcəyinə ümid də duyulur. Bu kitab Gövhər xanımın elmi, ictimai və siyasi fəaliyyətinin uğurlarını özündə əks etdirir. Bu səhifələrdə alim, ziyalı, millət vəkili, elm təşkilatçısı və nəhayət, qadın-ananın yüksək dəyərlərinin Gövhər xanımın şəxsində vəhdət tapdığının bir daha şahidi oluruq...
Gövhər Baxşəliyeva elmi mühitin ön sıralarında gedən, cəmiyyətin inkişafına öz töhfəsini verən, zəhmət və axtarışları üstün tutan ziyalılardandır. Çoxillik səmərəli ictimai və elmi fəaliyyəti, əldə etdiyi bilik və təcrübə Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının müxbir üzvü Gövhər Baxşəliyevanın bundan sonra da cəmiyyətimizə fayda vermək yollarında inamla xidmət göstərəcəyinə işıq salır.
İsa HƏBİBBƏYLİ,
AMEA-nın vitse-prezidenti,
Milli Məclisin
deputatı, akademik
Azərbaycan.-2014.-
25 noyabr.- S.6.