Üzən dünya
Söhbət rəssamlığın
qrafika sənətindən gedir
Bizim əsrin əvvəllərində Bəxtiyar Vahabzadənin "Dar ağacı" faciəsini tamaşaya hazırlamaq üçün teatrdan təklif aldım. Elə o vaxt Bəxtiyar müəllim tamaşaya tərtibat vermək üçün mənimlə rəssamlar barəsində danışdı. Dedi ki, məsləhət bilirəm Şamil Həsənovu çağırasan. Cavab verdim ki, Şamili tanımıram və başqa bir rəssama söz vermişəm.
Aradan bir-iki il
keçəndən sonra
Almaniyaya getmişdim. Berlində Azərbaycanın Almaniyada
olan fövqəladə
və səlahiyyətli
səfiri H.Sadıxovla
görüşdüm. Səfirlik respublikamızda
qeyd olunan bayram və əlamətdar günlərin
hamısını Berlində
də keçirirdi.
Bu tədbirlərin
birində rus dilini əla bilən Norqus adlı bir xanımla
rastlaşdıq. Məlum
oldu ki, Norqus xanım vaxtı ilə Almaniya-SSRİ Dostluq Cəmiyyətinin sədri
olub və Bakıda S.Bəhlulzadə
adına sərgi qalereyasında kitab sərgisi təşkil edib və orada
Şamil Həsənov ona bir şəkil bağışlayıb.
Norqus xanımın dediyinə görə, şəkildə simvolik-qrafik
bir formada inək və at kəllə sümüklərinin
birləşməsi, XVII əsrə
aid bir oturacağın
arxa hissəsi, xalça, çərçivə
və s. təsvir edilirdi. Şəkil Norqusun çox
xoşuna gəlmişdi.
Doğrusu, Şamilin adını xaricdə eşidəndə
onu tanımıram deməyə üzüm gəlmədi. Bir müddət keçəndən
sonra Bakıda təzə binaya köçdüm. Həyətimizdə
kiçik, lakin çox rahat bir bağça var. Qonşularımız, xüsusilə
kişilər istirahət
günlərində ora
yığışırlar. Qonşularım partiya işçisindən,
neftçidən, müəllimdən,
balıqçıdan, inşaatçıdan
ibarət insanlardır.
Bu dəstəyə hərdən
bir arıq, gümüşü saçları
sağdan, soldan və arxadan sallanan bir kişi
də qoşulurdu. Son dərəcə təvazökar, mədəni
və hamıya xeyirxah nəzərlərlə
baxırdı. Qonşular onunla
çox səmimi söhbət edirdilər.
Bu danışıqlardan mənə
məlum oldu ki,
həmin adam
rəssam-qrafik Ş.Həsənovdur.
Onu görməyimə çox
sevindim, söhbət etdik. Doğrudan da,
Bəxtiyar Vahabzadənin
onun yaradıcılığına
böyük qiymət
verdiyini və xanım Norqusa öz əsərini bağışladığını söylədi. Onu da qeyd etdi
ki, beş-altı il
kitab nəşriyyatında
işləyib. Ə.Vəliyevin, Ə.Cəfərzadənin, A.Babayevin
kitablarına və
"Azərbaycan xalq nağıllarına" nəfis
tərtibatlar verib.
Məndə Ş.Həsənovun yaradıcılığına
böyük maraq oyandı. O, məni Rəssamlar
İttifaqının emalatxanaları
olan öz iş yerinə dəvət etdi. İki otaqdan ibarət emalatxanada gözümə
birinci dəyən portretlər oldu. Burada Prezident İlham Əliyevin hələ gənclik illərindəki portreti, yazıçılardan İ.Əfəndiyevin,
Anarın, N.Həsənzadənin,
bəstəkar Xəyyam Mirzəzadənin
şəkilləri var
idi.
Emalatxanada tam işlənməmiş, hələ
eskiz şəklində,
rəngli karandaşla
işlənən, akvarellə
çəkilən çoxlu
portretlər var idi. Əksəriyyəti interyer şəkilləri idi. Lakin "Adəm və Həvva", "Qarabağ haqqında düşüncələr", "Kəndirlənmiş atlı",
"Balıq yuxusu",
"Ömür ağacı",
"Xəyal", "Əldən
düşmək" kimi
tablolar bitkinliyi və emosional təsirliliyi ilə məni heyran etdi. Soruşdum, Şamil, sən
hansı rəssamların
yaradıcılığından qaynaqlanmısan? O, Qobustan
qaya rəsmlərindən,
Ə.Əzimzadənin qrafikasından,
alman rəssamı
Albert Dyuerdən faydalandığını,
Q.Xalıqov, İ.Axundov,
K.Kazımzadənin yaradıcılığına
çox böyük hörmətlə yanaşdığını
söylədi. Hiss etdim
ki, Şamil öz yaradıcılığına
heyranlıqla baxmır.
Şamil
deyir ki, mən yeni bir
şey yaratmamışam.
Bizdən qabaqkı dahilərin
ardınca gəlmişəm
və öz yaradıcılığımla onların işini kiçik miqyasda da olsa, davam
etdirməyə çalışmışam.
Yenə soruşdum:
"İşləyəndə necə olursan, mövzu əvvəldən
səni narahat edir, yoxsa mövzu
barəsində müəyyən
eskizlər çəkirsən?" Gülərək
dedi ki, mən heç vaxt eskiz eləməmişəm.
Peronu və karandaşı götürüb kağız
üzərində işləməyə
başlayıram. Elə bil
barmaqlarımı kimsə
idarə edir və nəticədə əgər bir şey alınırsa, sevinirəm.
Rəssam
Şamil Həsənovun
əsərləri Amerika,
Almaniya, Fransa, İngiltərə, Çexiya,
bir sözlə, dünyanın 28 ölkəsində
şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır.
Bu yaxınlarda Rəssamlar İttifaqının
sərgi salonunda
XVI-XIX əsr yapon qrafikasının sərgisi
açılmışdı. Baxmaq üçün getmişdim və iş elə gətirdi ki, ittifaqın sədri xalq rəssamı Fərhad Xəlilovla görüşdüm. Maraqlandım
ki, Ş.Həsənov
yaşı 70-dən keçməsinə
baxmayaraq, bir dəfə də olsun fərdi sərgi
təşkil etməmişdir.
Dedi ki, mən Şamillə
bir vaxtda Rəssamlar İttifaqının
üzvlüyünə daxil
olmuşam. Bizim bu sərgi salonu onun üzünə
daim açıqdır.
İstədiyi vaxt gəlsin,
sərgisini təşkil
etsin və layiqli qiymətini alsın.
Həyətimizdəki bağçada Şamillə
növbəti görüşümüzdə
bu barədə söhbət açdım. Dedi ki, inşallah, 75 illiyimdə sədrimizin dediyi o salonda geniş
sərgi açacağam.
Gördüm ki, onun üzən dünyasında
- şəkillərində, həyata və insanlara baxan xeyirxah gözlərində
bir ümid və sevinc var.
Ağakişi KAZIMOV,
xalq artisti, professor
Azərbaycan.-2014.- 21 oktyabr.- S.11.