YARAT Film Klubunda
Şirin Neşatın
filmləri nümayiş
olunub
YARAT Müasir İncəsənət
Mərkəzində yerləşən
YARAT Film Klubunda Şirin
Neşatın “Coşğun”,
“Sevinc”, “Şövq” və “Xəyallar və aynalar” filmləri nümayiş olunub.
AZƏRTAC xəbər verir ki, filmin
nümayişindən əvvəl
YARAT-ın PR meneceri Cəmilə Orucova jurnalistlərə müsahibə
verib. O deyib: “Dənizkənarı bulvarda
yerləşən YARAT Müasir
İncəsənət Mərkəzi
YARAT qeyri-kommersiya təşkilatının
yeni məkanıdır.
Hazırda YARAT Film Klubunda məşhur
İran rəssamı
Şirin Neşatın
4 filmi nümayiş olunur. Bu məkanda
Ş.Neşatın əsərlərindən
ibarət “Gözlərimin
evi” adlı sərgi də açılıb və iyunun 23-dək davam edəcək. 1960-cı ildə bu binada
dəniz gəmiləri
üçün texniki
baza fəaliyyət göstərib. Bərpa nəticəsində
bu bina hazırda
ikimərtəbəli və
dəbdəbəli müasir
incəsənət mərkəzidir.
Burada sərgi salonu ilə yanaşı, auditoriya, kitabxana var. Qapılarımız hamı
üçün açıqdır.
Bütün sənətsevərləri dəvət edirik. YARAT Müasir İncəsənət
Mərkəzi Bayıl
qəsəbəsində, Dövlət
Bayrağı Meydanının
ətrafında yerləşir.
Həftənin bütün günləri
saat 11:00-dən 20:00-dək, şənbə günü
isə saat 11:00-dan
23:00-dək açıqdır”.
Rəssam və rejissor Teymur Daimi isə
diqqətə çatdırıb
ki, YARAT Film Klubunun yaranması böyük bir hadisədir. O deyib:
“Bakıda kinoklublar mövcuddur və onlar qeyri-formaldır. Məncə,
kino həmişə vizual sənətin bir qolu olub
və nə vaxtsa öz kökündən bir qədər uzaqlaşıb.
Bu uzaqlaşma əslində vizual sənətin növbəti
təkamülüdür. Mövcud stereotipə görə, kinoda ssenari əsasdır və ön planda olmalıdır. Amma əslində
kino vizual sənətdir. Əsl rejissor
auditoriya ilə kinonun dilində danışmalıdır. Bu
dil təsvir, vizual sıra, musiqi və səsdən ibarətdir.
Ş.Neşatın filmlərində kino sənətinə bu cür yanaşma
təqdim olunur. YARAT Film Klubunda məhz
belə filmlər nümayiş olunacaq ki, bu da
çox əhəmiyyətli
bir hadisədir. Bizdə belə şey olmayıb”.
Qeyd edək
ki, YARAT Film Klubunu açmaq ideyası YARAT qeyri-kommersiya təşkilatının
kino peşəsini öyrənən tələbələrə
və gənc nəsil kino peşəkarlarına böyük
inamından irəli gəlir. Klubu yaratmaqda məqsəd
müasir incəsənət
əsəri kimi çəkilmiş videolara
və filmlərə baxıb, onların qeyri-formal müzakirəsini
aparmaq üçün
münasib görüş
yeri təşkil etməkdir.
YARAT qeyri-kommersiya təşkilatı
film klubunda tələbə
qruplarının, gənc
kinematoqrafların və
sənətsevərlərin burada toplaşaraq, nümayiş olunan əsərlər barədə
təəssüratlarını bölüşəcəklərinə, eləcə də rəssam və rejissorların iştirakı
ilə qeyri-formal müzakirə, fikir mübadiləsi aparacaqlarına
ümidvar olduğunu bildirir.
Filmlərə baxış yeni YARAT Mərkəzinin müxtəlif
funksiyalarla istifadə
olunan zalında keçiriləcək.
Filmin nümayişindən
əvvəl YARAT Müasir
İncəsənət Məkanının
tədris proqramları
üzrə koordinatoru
Ülviyyə Axundova Şirin Neşatın həyatı haqqında məlumat verib.
Bildirib ki, Şirin Neşat Nyu-Yorkda yaşayan İran əsilli vizual-art sənətkarıdır. Ən çox
kino, video və fotoqrafiya əsərlərinin
müəllifi kimi tanınır. 2000-ci ildən
etibarən kinofestivallara
qatılan Ş.Neşat
Telluride (2000), Çikaqo (2001), San-Fransisko (2001), Lokarno (2002),
Tribeca (2003), Sundance (2003) və
Kann (2008) beynəlxalq
kino festivalların iştirakçısı olub.
2010-cu ildə tənqidçi G.Rocer
Denson “Huffington Post” qəzetində onu “Onilliyin rəssamı” adlandırıb.
Ş.Neşat 2010-cu ildə 63-cü Berlin Beynəlxalq Kinofestivalında
münsiflər heyətinin
üzvü olub.
Ş.Neşatın beynəlxalq miqyasda
daha çox tanınması 1999-cu ildə
“Coşğun” (Turbulent) və
“Sevinc” (Rapture) adlı
əsərlərinə görə
48-ci Venesiya Biennalesində
birinci yer mükafatı olan “Qızıl Şir”ə layiq görülməsi ilə bağlıdır.
Çəkilişlərə təxminən 250 insan cəlb olunmuş bu layihəyə Jérôme
de Noirmont Qalereyası
prodüserlik edib.
Layihənin premyera öncəsi dünya təqdimatı 1999-cu ilin
may ayında Çikaqo
İncəsənət İnstitutunda
uğurla keçirilərək,
tənqidçilərin və
ictimaiyyətin marağına
səbəb olub.
Tədbir iştirakçıları sonra
filmlərə baxıblar.
“Coşğun” filmi
Ş.Neşatın 1998-ci ildə
ərsəyə gətirdiyi
iki-ekranlı videoinstalyasiyadır. İki müğənni (Şoca
Azari kişi,
iranlı müğənni
və bəstəkar Süsən Deyhim isə qadın rolunda), qədim İran musiqisi və poeziyasının dili ilə gender məsələlərinin mürəkkəbliyi
və mədəniyyət
qüvvəsini vurğulayan
ifadəli musiqi metaforu yaradırlar.
“Sevinc” filmi didərginliyin köksüzlük, evsizlik psixologiyasını qabarıq ifadə edir. Ş.Neşat İrandan Amerikaya köçmüş bir şəxs kimi kritik məsafədə qərarlaşaraq, həm poetikanı, həm də örpəyin gücünü ifadə etməyə müvəffəq olub. Müsəlman qadınının gücünü və gözəlliyini tərənnüm edərək, o, eyni zamanda, cəzalanma qorxusundan da xəbərdar olduğunu bildirir. Ş.Neşat bu filmdə ilk dəfə sırf foto üsulları ilə tamaşaçıya estetik, poetik və emosional şok yaşatmağa cəhd edib.
2000-ci ildə çəkilmiş “Şövq” iki-kanallı ağ-qara video instalyasiyadır, Nyu-Yorkdakı “Gladstone” Qalereyasının icazəsi ilə nümayiş etdirilir. İslam inqilabından sonra İran mədəniyyətinin sevgiyə qarşı neqativ yanaşmasını göstərir. Ağ-qara material burada lap yerinə düşür: məsciddəki kişilərin dümağ köynəkləri və qadınların qapqara çarşabları onlar arasındakı gözəçarpan təzadı əks etdirir.
“Xəyallar və
aynalar” filmi gələcəyə boylanır. Bu kölgəli, qədim otaqlarda gizlənmiş gələcəkdir. Natali Portman bir
adamı izləyir.
Həmin adam
öncə dəniz sahilində peyda olub, sonra tələsə-tələsə
qum təpələrinin
üstündən keçir,
sürüşür, pilləkənlə
qalxıb boş zallardan keçir. Onun dalınca düşən
Natali Portman başqa qəribə elementlərlə,
o cümlədən divar
boyu düzülmüş
stullarda oturan adamlarla, “başqasının”
(əslində isə
özünün) saçını
qısaldan yaşlı
qadınla üz-üzə
gəlir. Hərəkətlər gərgin və ehtiyatlıdır, ekrandakı
əhvalat sözsüz
və dolaşıq cərəyan edir. Görüntülər əriyir, ikiləşir,
bəziləri isə
xatirə və ya gələcəkdən
xəbər verən qarabasma kimi dalğalanan səhnə fonunda aydın və kəskin qalır. Axırda isə Natali
Portman qaranlıq otağın
pəncərəsindən çölə
baxır, orada özünü günəşin,
küləyin qabağında,
filmin əvvəlində
göstərilən dənizin
sahilində görür.
Qeyd edək
ki, YARAT Film Klubunda növbəti aylarda da filmlər göstəriləcək. Mayın
16-da Şezad Davudun (Böyük Britaniya) “Pirsinq parlaqlığı”,
“Mümkün filmə
doğru”, 19-20-də Böyük
Britaniyanın, 22-də Lida
Abdulun (Əfqanıstan)
seçilmiş video əsərləri
nümayiş olunacaq.
Bu məkanda iyunun 4-də Ergin Çavuşoğlunun (Böyük
Britaniya) seçilmiş
əsərləri, sentyabrın 25-də Saodat
İsmailovanın (Özbəkistan) “Qırx gün
sükut” filmi göstəriləcək.
Noyabrın 13-də Zeyqəm Əzizovun (Azərbaycan) “Simpozium”, 27-də Muratbek Djumaliev və Gulnara
Kazmalievanın (Qırğızıstan), dekabrın 11-də Mariam Qaninin (ABŞ) seçilmiş əsərləri nümayiş olunacaq.
Azərbaycan.-2015.- 14 aprel.- S.7.