Nyu-Yorkda Aida
Mahmudovanın fərdi sərgisi açılıb
Xəbər verdiyimiz kimi, Nyu-Yorkun (ABŞ) “Leila Heller” Qalereyasında tanınmış azərbaycanlı rəssam, YARAT Müasir İncəsənət Məkanının təsisçisi Aida Mahmudovanın “Ötüb keçərkən...” ("Passing By…") adlı fərdi sərgisi açılıb. Mayın 28-də saat 18.00-20.00-da Nyu-York, 25-ci küçə (W), 568 ünvanda sərginin açılışı münasibətilə təntənəli qəbul olub.
Sərginin açılışının Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin elan edilməsinin 97-ci ildönümü gününə - mayın 28-nə təsadüf etməsi rəmzi məna daşıyıb. Məhz həmin gün Yaxın Şərqdə ilk dəfə Azərbaycanda demokratik respublika yaradılıb. Bu barədə danışan Aida Mahmudova deyib: “Çox şadam ki, mənim sərgimin açılışı bu fərəhli günə təsadüf edib”.
Sərginin açılışı Nyu-Yorka
xas olan demokratik formatda keçib. Tədbirdə hökm sürən
sərbəstlik rəsmi
nitqin və mərasimlərin olmamasını
artıqlaması ilə
kompensasiya edib. Geniş sərgi məkanında sərbəst hərəkət
edən qonaqlar təqdim olunan əsərləri vəcdlə
müzakirə edib və həvəslə təəssüratlarını bölüşüblər.
Tanınmış rəssam Şirin
Neşat deyib: “Mən Aidanı YARAT-ın banisi kimi tanıyıram. Bu gün onun
əsərlərini özüm
üçün kəşf
etdiyimə görə
çox xoşbəxtəm.
Əsərlər çox güclü
təəssürat oyadır.
Əminəm ki, sərgi
Nyu-Yorkda böyük uğur qazanacaq. Burada rəngkarlığı
çox sevirlər!”.
İlya
Kabakovun xanımı,
rəssam Emiliya Kabakova bildirib: “Bu, böyük ölçülü
tablolardan ibarət mənalı və əhəmiyyətli sərgidir.
Xüsusən, Venesiyada YARAT-ın
layihəsini görəndən
sonra bu sərgiyə gəlmək
lap xoşdur. Çünki həmin layihə Biennalenin ən yaxşı layihələrindən
biri idi. Çox təəssüf edirəm
ki, İlya mənə qoşulub həmin sərgini görə bilmədi.
Amma onun üzrlü səbəbi vardı.
Biz Aidanı ürəkdən
təbrik edirik!”
Yazıçı-tənqidçi, “ArtNEt.com” portalının
baş redaktoru Bencamin Qenoççio söyləyib: “Əsərlər
heyrətamizdir və mənə daha çox Abşeron mənzərələrini xatırladır.
YARAT-ın tədbirlərindən
birində iştirak etmək üçün iki il yarım əvvəl Bakıda olmuşam. Amma o vaxt Aidanın
studiyasında ola bilməmişəm.
Buna görə də indi onun
Bakının ruhu hopmuş əsərlərini
görmək mənə
çox xoşdur.
Hesab edirəm ki, o, şəhərin bəzən
unudulan mənzərəli
guşələrini görməyə
və öz əsərlərində onların
estetikasını əks
etdirməyə nail olub”.
Qalereya sahibi Leila Heller deyib: “Mənzərə özlüyündə
universal hadisədir, rəssamların
əsərlərində dəniz
və ağaclara tez-tez təsadüf olunur. Amma Aidanın tablolarında
məhz Azərbaycanın,
Abşeronun və Bakının bədii obrazları aşkar görünür”.
Rəssam
Ağa Useynov qeyd edib: “Nümayiş
etdirilən “Passing By...” layihəsində
mənzərə işlərindən
və üçölçülü
obyektlərdən ibarət
instalyasiyalar harmonik şəkildə uzlaşıb:
ideya, onun təhlili, işlənib hazırlanması və mükəmməl reallaşması.
Təkrarlar və yaxın
keçmişdən olan
sitatlar əsrində tamaşaçı Aidanın
əsərlərində güclü
eyniyyəti və özünəməxsus iti
baxışı olan rəssam görür.
Onun emosional və gerçək ekspressionizmi
ilə seçilən
mənzərə əsərləri
diaqramlarla təqdim olunur. Burada rəssam xatirələrini,
duyğularını, bizi
əhatə edən qəribə və ecazkar dünyaya reaksiyasını bacarıqla
canlandırır”.
Qeyd edək
ki, azərbaycanlı rəssam Aida Mahmudova Sent
Martins İncəsənət və Dizayn Mərkəzi Kollecinin məzunudur. Azərbaycan və Avropada
çoxsaylı rəsm
sərgilərinin iştirakçısı,
hal-hazırda isə
ABŞ-da fərdi sərgisini təqdim edir. İtalyan rəssam və
kurator Piyetro Finelli məqalələrindən
birində Nyu-Yorkun Çelsi rayonunu müasir incəsənətdə
fenomenal layihə adlandırıb. Bu günlər
Aida Mahmudovanın “Passing By...” instalyasiyası bu nadir layihənin bir hissəsinə çevrilib”.
Professor Nərgiz Paşayeva deyib: “Zənnimcə, qızım Aidanın danışmaqdan və göstərməkdən çox
iş bacaran və çalışqan
insanlardan olduğunu desəm, yanılmaram. O, kiçik yaşlarından
şəkil çəkir.
Amma əsas məsələ bu deyil. Axı, uşaqlıqda və hətta sonralar da, demək olar, hamı şəkil çəkir.
Amma uzun illər Londonda yaşayan və təhsil alan
Aida burada əldə etdiyi akademik, nəzəri baza biliklərini anadan gəlmə rəssamlıq
istedadı ilə uyğunlaşdırmağı bacaran əsl peşəkardır. Mənim üçün
əsas məsələ
budur ki, indi onun özünü
rəssam adlandırmağa
tam mənəvi hüququ
çatır. Bu, birdən-birə baş verməyib. O, bütün
şüurlu həyatı
boyu bu məqsədə
doğru addım-addım
yol qət edib, demək olar, 20 il
usanmadan öz üzərində çalışıb.
Mən insanlarda peşəkarlığı
və kimliyindən asılı olmadan öz peşəsinə davamlı və təmənnasız məhəbbəti
çox yüksək
qiymətləndirirəm. Rəssam, yaxud avtobus sürücüsü
olsun, əgər o, peşəkardırsa, həmişə
daha artığına
layiq olmağa haqqı var. Peşəkar
heç vaxt “Bax, bunu etməyi
bacarmıram, bunu bilmirəm, ona görə də bunu etməyəcəyəm”
deməkdən çəkinmir,
qorxmur və daim “Mən bacararam, mən istəyirəm və mən edəcəyəm”
deyən qeyri-peşəkarlardan
da elə bununla fərqlənir.
Mən şadam
ki, Aida ciddi, çalışqan və
peşəsində özünə
tənqidi yanaşan insandır. Onun yanında özünü
arxayın hiss edirsən,
çünki uğurlarını
o, özü qazanıb.
Nyu-York sərgisi bunu bir daha göstərdi
və sübuta yetirdi. Mən gördüm ki,
dünyanın müasir
incəsənət mərkəzi
olan bu şəhərin
peşəkar çevrələri
onu orada rəssam kimi tam obyektiv qəbul edib qiymətləndirdilər.
Sərgidə çoxları Aidanın
mənim qızım olduğunu bilmirdilər, yaxınlaşıb onu yaxından tanıyıb-tanımadığımı
soruşur, əsərlərini
gerçəkdən və
səmimiyyətlə tərifləyir,
rəssam kimi təqdir edirdilər.
Bu gün mən
də onu tərifləmək istəyirəm.
Xüsusən də ona görə ki, mən bunu tez-tez
etmirəm və ona “Afərin!” deyirəm”.
Vernisaja muzey və təsisatların nümayəndələri, tənqidçilər, qalereya sahibləri, tanınmış rəssamlar və diplomatik şəxslər gəliblər. Tanınmış rəssamlar Şirin Neşat, Şodja Azəri, Əfruz Amiqi, Emiliya Kabakova, Vaşinqtondakı Hirşhorn Muzeyinin direktoru Melissa Çiu, sənətşünaslıq doktoru Şiva Balaqi, “Barbara Gladstone” Qalereyasının direktoru Karolin Luçe və dünya art-birliyinin digər nümayəndələri qonaqlar arasında olublar. Azərbaycanın BMT-dəki daimi nümayəndəsi Yaşar Əliyev və ölkəmizin ABŞ-dakı səfiri Elin Süleymanov da qonaqlar arasında olublar. Açılışı qeyd etməyə üç yüzdən çox adam toplaşıb.
Sərgi mətbuatın diqqət mərkəzində olub: Endi Uorxollun 1969-cu ildə təsis etdiyi “Interview” jurnalı rəssamdan böyük müsahibə alıb, nüfuzlu “PaperMag” resursu “Ötüb keçərkən...” sərgisini Nyu-Yorkun on ən yaxşı sərgisi siyahısına daxil edib.
Sərgi iyulun 3-dək davam edəcək.
“Ötüb keçərkən...” ("Passing By…") sərgisində Aida Mahmudovanın 8 irihəcmli rəsm tablosu təqdim olunur. Əvvəlki əsərləri kimi, bu əsərlər də nostalji hisslər və yaddaş mövzusunda qurulub. Aida Mahmudova öz yaradıcılığında təbiətdən və anadan olduğu, hazırda yaşadığı və çalışdığı Azərbaycandan, Abşeron mənzərələrindən ilham alır. Bu rəsm silsilələrində Mahmudova sanki anilik ideyasını araşdırır. Əsərlər daimi və sürətli dəyişikliklərə məruz qalan bir arxa planı - Azərbaycanın təbii şəraitini, şəhər mühitinin lirik ab-havasını görməyə və hiss etməyə imkan verir. Əgər kimsə İslam memarlığı tarixi qalıqlarının yanında parlaq, yeni tikintilərin təzadlı mənzərəsini görmək istəyirsə, Aida Mahmudova, əksinə olaraq, diqqəti şəhər mərkəzlərinin ətrafında olan sadə, lakin formaca mükəmməl tikililərə cəlb edir. Belə ki, bu tikililər təbiətin təmiz rəngləri ilə qovuşur və vəhdət yaradır. Mahmudova bu diqqətdənkənar yerli və bəzən unudulan mənzərələri əsərinin ön planına yerləşdirməklə, Vətəninin müxtəlifliyini təsvir edir. Onun zərif nostalji hisslər ilə aşıb-daşan əsərlərində şəhər və Abşeron mənzərələri ilə əlaqədar sosial-antropoloji baxışlar öz əksini tapır.
Aida Mahmudovanın əsərlərinin mərkəzində onun yaddaşı, bu yaddaşın şəxsiyyətlə əlaqəsi və bu iki məfhumun daim dəyişməsi və zaman keçdikcə yenidən yaddaşlara qayıda bilməsi durur. Aida Mahmudova deyir: "Rəsmlərimdəki səhnələr mənim üçün şəxsi əhəmiyyətə malikdir; onlarda Bakıdakı məkanlarla, xatırladığım və təsəvvür elədiyim yerlər bir araya gəlir. Hər bir mənzərə daim dəyişən arxa plandakı sabitlik anını əks etdirir”. Beləliklə, rəssamın əsərlərində təxəyyül və reallıq arasındakı təzad abstrakt və fiqurativ formaların birləşməsi yolu ilə yaradılır və nəticədə, eyni zamanda, həm cəlbedici olan, həm də çaşqınlıq hissi doğuran rəsmlər meydana çıxır.
Aida Mahmudovanın əsərlərini sərgiləyən “Leila Heller” qalereyası Nyu-Yorkun Çelsi rayonunda yerləşir və öz məşhurluğu və nüfuzu ilə bütün dünya incəsənət aləmində tanınır. Qalereya Yaxın Şərq və Orta Asiyanı təmsil edən adları müasir incəsənət (art) məkanında, dünyada tanıtmaq, dəstəkləmək, təbliğ etmək kimi missiyalar yerinə yetirir. Bunun nəticəsi olaraq, qalereyanın təmsil etdiyi rəssamlar dünyanın art-məkanında artıq məşhur adlardır. Onların əsərləri bir çox muzeylərdə - Londonun “Viktoria və Albert” Muzeyi, Nyu-Yorkun “Metropoliten”, Parisin “George Pompidou” Mədəniyyət Mərkəzində sərgilənir. Eləcə də həmin rəssamların yaratdığı əsərlər bir çox mədəni təsisatlarda və şəxsi kolleksiyalarda yer alıb.
Aida Mahmudova
1982-ci ildə Bakı şəhərində anadan
olub. Hazırda burada
yaşayır və işləyir. Aida Sent Martins İncəsənət
və Dizayn Mərkəzi Kollecinin
məzunudur. Çoxsaylı sərgilərdə, o cümlədən 56-cı Venesiya
Biennalesində VITA VITALE qrup sərgisində
iştirak edib. Rəssamın
heykəltəraşlıq instalyasiyaları və rəsmləri
bir çox beynəlxalq
sərgilərdə nümayiş etdirilib, onun əsərləri
dünyanın müxtəlif yerlərində fərdi kolleksiyalarda saxlanılır. Aidanın “Recycled” kompozisiyası Bakı Bulvarında nümayiş etdirilir. Onun heykəltəraşlıq
instalyasiyaları və rəsmləri beynəlxalq sərgilərdə
nümayiş etdirilib:
“Here Today”, “Old Sorting Office”,
London; “Sevir – Sevmir” (Love Me,
Love Me Not),
55-ci Venesiya Biennalesi;
Bakıya Uçuş (Fly
To Baku), London, Paris, Berlin, Moskva, Roma; “Birləşən Körpülər” (Merging Bridges), Müasir İncəsənət muzeyi, Bakı, Azərbaycan. Aida
Mahmudova 2011-ci ildən YARAT Müasir İncəsənət Məkanının
təsisçisi və bədii rəhbəridir. YARAT Azərbaycanda
müasir incəsənətin ictimai dərki və onun
ölkə daxilində və beynəlxalq səviyyədə
təbliğ olunması ilə məşğuldur. Sonuncu 56-cı Venesiya Biennalesində YARAT
“Odla suyun birliyi” (The Union of Fire and Water) layihəsini
təqdim edib.
Sərgi:
“Ötüb keçərkən...”
(“Passing By…”)
Ünvan:
Leila Heller Qalereyası, Nyu-York,
568 West 25th Street, NY 10001
Tarixlər: 28 May – 3 İyul 2015
http://www.leilahellergallery.com/
Yusif Babanlı
AZƏRTAC-ın xüsusi müxbiri
Nyu-York
Azərbaycan. - 2015.- 2 iyun.- S.10.