Paytaxtın
libasını dəyişən göl
Paytaxtda ətraf mühitin qorunması, insanların sağlam və rahat yaşaması, onların zövqlü istirahəti həyat üçün vacib məsələlərdəndir. Xüsusilə, paytaxt Bakını ona görə vurğuladıq ki, bunlar adətən böyük şəhərlərə, meqapolislərə xas olan məsələlərdir və onların həlli, normada saxlanması ciddi nəzarət tələb edir. Bu baxımdan Bakını bəxtigətirən şəhər də adlandırmaq olar. Çünki, şəhərin coğrafi mövqeyinin əlverişli olması ilə bərabər, onun abadlaşması, gündən-günə gözəlləşməsi və nümunəvi məkana çevrilməsi hər an diqqətdə saxlanılır. Təkcə son 10 il ərzində bu istiqamətdə yüzlərlə layihə uğurla icra olunub. Bu ənənə indi də davam etdirilir.
Ən sanballı layihələrdən biri də uzun illər çirkab mənbəyi olan Böyükşor gölünün bir il ərzində təmizlənməsi və nümunəvi istirahət mərkəzinə çevrilməsi oldu.
Böyük bir çirkab mənbəyini xatırladan göl bu gün
əsrarəngiz təbiət incisinə çevrilib
Burada görülən işləri sadalamazdan öncə qeyd edək ki, bu nəhəng infrastruktur layihəsi Prezident İlham Əliyevin 2014-cü il 17 yanvar tarixli sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “2014-2016-cı illərdə Bakı şəhərinin və onun qəsəbələrinin sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət Proqramı”na və “Böyükşor gölünün ekoloji vəziyyətinin yaxşılaşdırılması, mühafizəsi və istifadəsi sahəsində əlavə tədbirlər haqqında” 2013-cü il 26 dekabr tarixli fərmanına uyğun olaraq reallaşıb. Böyükşor gölünün bərpasını və saflaşdırılmasını İqtisadiyyat və Sənaye Nazirliyi həyata keçirir.
Ümumi sahəsi təxminən 11 kvadratkilometr ərazini əhatə edən Böyükşor gölü ekspertlərin qiymətləndirməsinə görə, vaxtilə dünyada ən çox çirklənmiş göllər sırasına daxil edilmişdi. Bu da təbii ki, paytaxtın ekologiyasını zəhərləməklə yanaşı, həm də ciddi xəstəlik mənbəyi hesab olunurdu. Hələ sovet dövründə Böyükşora sənaye, məişət tullantıları və çirkli lay suları, neft qalıqları axıdılıb. Gölün neftlə çirklənmiş əsas hissəsi Balaxanı qəsəbəsi ərazisindədir. Gölün şimal hissəsi isə İkinci Dünya müharibəsi zamanı xam neft üçün açıq anbar ərazisi kimi istifadə edildiyindən son dərəcə acınacaqlı vəziyyətdə idi. Bu faktlar bir daha sübut edir ki, neftlə çirklənmiş və deqredasiyaya uğramış bu ərazilərin böyük qismi paytaxta keçmişdən “miras” qalmışdır. Son bir ilə qədər, yəni layihənin icrasına başlamazdan əvvəl gölə 76 kanalizasiya mənbəyindən çirkab tökülürdü. Haqqında danışdığımız Böyükşor gölündə illərdir yığılan tullantılar və bundan dolayı ətrafa yayılan zəhərli hava insanları narahat edirdi. Onlar heç vaxt inanmazdılar ki, illərlə qalaqlanan müxtəlif qarışıqlardan ibarət ucsuz-bucaqsız tullantı yığını bugünkü kimi şəffaf su hövzəsi ilə əvəz olunacaq və bu su hövzəsinin sahili boyunca gözəl bulvar salınacaq.
Ancaq reallıq budur ki, uzun müddət xəyal kimi görünənlər gerçəkliyə çevrilib. Gölün suyu saflaşdırılıb və sahilyanı ərazidə gözəl park salınıb, insanların asudə vaxtlarını keçirmələri üçün hər bir şərait yaradılıb. Elə biz də bu yenilik haqqında eşidib gölün yerləşdiyi əraziyə yollandıq. Mənzil başına çatanda ilk gördüyümüz mənzərə - bir tərəfdən gölün ləpələnən dalğaları, digər tərəfdən sahildə inşa edilmiş bulvar bizi valeh etdi. Bir vaxtlar böyük bir zibilliyi və ya tullantı anbarını xatırladan göl bu gün əsrarəngiz təbiət incisi kimi gəl-gəl deyir...
Ərazidə olduğumuz
müddətdə “Təmiz Şəhər” ASC-nin
nümayəndəsi Vüqar Baba bizə həm bələdçilik etdi, həm də görülən işlər
haqqında ətraflı məlumat verdi. O
bildirdi ki, gölün bərpası layihəsi əsasən
iki mərhələdən ibarət olub və artıq birinci mərhələ
çərçivəsində həyata keçirilən tikinti işləri başa
çatdırılıb. Təxminən bir
illik dövrü əhatə
edən birinci mərhələ çərçivəsində
Böyükşor gölünün
300 hektara yaxın hissəsində icra olunan işlər uğurla yekunlaşıb. Gölün
şərq və cənub sahilində ümumi
ərazisi 15,5 hektar olan
bulvar və park
salınıb. Yeni salınmış
bulvarın sahilboyu gəzinti
zolağının uzunluğu 2,5 kilometr, bulvar sahəsinin ümumi eni isə 94 metrdir. Burada sakinlərin və
şəhərimizə gələn qonaqların zövqlü istirahəti üçün
hər bir şərait yaradılıb. Fəvvarələr
kompleksi qurulub, parkda 80 mindən artıq ağac
və kol bitkiləri salınıb. İaşə obyektləri
- restoran və kafe, eyni zamanda
100 avtomobil yeri olan dayanacaq inşa edilib. İşıqlandırma sistemi
tam müasir avadanlıqla
təchiz olunub.
Ərazidə gəzərkən diqqətimizi
çəkən digər
bir məqam isə burada yeniyetmə və gənclərin idman və əyləncə maraqlarının nəzərə
alınması idi. Park boyunca 4 uşaq oyun və 2 idman meydançası, eyni zamanda 200 ədəd velosiped dayanacağı və onların hərəkəti
üçün nəzərdə
tutulan xüsusi zolaqlar yeni bulvarı
daha da komfortlu
göstərir. Göldə xüsusi
qayıqlarla təşkil
olunan gəzinti isə hər kəsin zövqünü
oxşayır. Yeni katerlərin
gətirilməsi də
planlaşdırılır.
Yeni bulvarın yeni qonaqları
Layihənin birinci mərhələsinin
icrası və layihə ərazisinin təcrid edilməsi məqsədilə Böyükşor
gölünü iki hissəyə bölən
1570 metr uzunluğunda bənd çəkilib. Gölün bərpa
olunan və park salınan şərq tərəfi Bakı Olimpiya Stadionuna yaxın ərazini əhatə edir. I Avropa Oyunlarına
daxil olan tədbirlərin bir çoxu məhz yenicə inşa olunan möhtəşəm
Bakı Olimpiya Stadionunda keçiriləcək.
Sözsüz ki, belə bir coğrafi mövqe icra olunmuş işin əhəmiyyətini daha da artırır. Digər tərəfdən də yüksək səviyyədə
həyata keçirilən
abadlıq-quruculuq tədbirləri
şəhərimizin daha
da gözəlləşməsinə,
insanların rahatlığına
xidmət edəcək
və paytaxtımızın
sakinlərində və
qonaqlarında xoş təəssürat, dərin
məmnunluq hissi yaradacaq. Burada olarkən bir
daha əmin olduq ki, geniş
yaşıllığın və təbii landşaftın formalaşması
ərazini ekoloji cəhətdən daha da saflaşdırıb.
Yaxınlıqda yaşayan insanlarla söhbətimizdə bunu bir daha müşahidə
etdik. Onlar buranın hazırkı
havasını əfsanəvi
bulvarımız olan Bakı Milli Parkının havası ilə müqayisə etməyə belə, çəkinmədilər. Tam əminliklə demək olar ki, gölün bu hissəsində əvvəlki vəziyyətindən
heç bir əsər-əlamət qalmayıb.
Stadion tərəfdə
ümumi uzunluğu
7200 metr olan 2 neft, 2 qaz və
2 su borusu yeraltı dəhlizə köçürülüb. Burada neftlə
çirklənmiş yeraltı
suların gölə
daxil olmasının qarşısı tamamilə
alınıb və drenaj sistemi qurulub. İaşə və əyləncə
məkanları isə
gölün ümumi arxitekturasına xüsusi yaraşıq verir.
Gölün tam bərpası 2020-ci ilə qədər başa çatacaq
Böyükşor bulvarı ilə
ətraflı tanış olduqdan sonra göl ərazisində görülən
digər işlər,
layihənin ikinci hissəsinin icrası ilə maraqlandıq. Öyrəndik ki, layihənin ilkin mərhələsində gölün
dibindən 2,8 milyon kubmetr həcmində çöküntü
çıxarılaraq gələcəkdə
zərərsizləşdirilməsi üçün müvəqqəti
təcrid edilmiş anbar ərazisinə toplanıb. Həmçinin dib çöküntülərinin
zərərsizləşdirilməsi üçün 100 hektar ərazidə müvəqqəti
saxlanc anbarı inşa edilib. Su səviyyəsini tənzimləyən üç
su keçid hidrotexniki qurğusu inşa edilib. Suyun səviyyəsinin və keyfiyyətinin idarə edilməsi üçün
avtomatlaşdırılmış nəzarət-monitorinq sistemi
quraşdırılıb. Eyni zamanda gölün idarə edilməsi, suyun keyfiyyətinin yaxşılaşdırılması və monitorinqi üçün günəş
enerjisi ilə qidalanan xüsusi qurğulardan istifadə edilir. Suyun dibinin təmizlənmiş
ərazilərində neftlə
çirklənmənin səviyyəsi
xeyli aşağı enib ki, bu
da gölün artıq ekoloji normalar çərçivəsində
olması deməkdir.
Yüz ildən artıq müddətdə göl dibinə yığılmış
çirkli çöküntülərin
çıxarılması və
zərərsizləşdirilməsi işləri böyük ustalıqla icra olunur.
Xatırladaq ki, həm birinci,
həm də ikinci mərhələdə
gölün dibinin təmizlənməsi Niderlanddan
gətirilmiş xüsusi
avadanlıqlar vasitəsilə
həyata keçirilir. Ən çox
çirklənməyə məruz
qalan qədim Balaxanı neft yataqları istiqamətində
neft tullantılarının
qarşısının alınması
üçün 1850 metr
uzunluğunda xüsusi
bənd inşa edilib. Bu bənd
Balaxanı qəsəbəsi
tərəfdən gölün
tarixi məcrasının
sərhədləri boyunca
tikilib.
Parkı gəzərkən tez-tez gözə dəyən xüsusi geyimli şəxslər də diqqətimizdən yayınmadı. Öyrəndik ki, onlar gölün
mühafizəsini təmin
edirlər. Ərazidə 11 mühafizə məntəqəsi
quraşdırılıb ki,
buradan bərk tullantıların atılmasına
və əraziyə kənar müdaxilələrin
qarşısını almaqla
bərabər, digər
təhlükəsizlik məsələlərinə
də nəzarət edirlər.
Qeyd edək ki, gölü
iki hissəyə ayıran 1570 metrlik bənd gələcəkdə
Ziya Bünyadov prospekti ilə Balaxanı şosesini birləşdirəcək 8 zolaqlı
magistral yolun özülü olacaq. Sözsüz
ki, bu, şəhərdə
tez-tez rast gəlinən tıxac problemini azaldacaq və avtomobillərin
normal hərəkətinin təmin
edilməsində xüsusi
rol oynayacaq.
Elnur HADIYEV,
Azərbaycan.- 2015.- 21 iyun.- S. 8.