YANDIQCA GURLAŞAN OCAQ
Gəlin onun
söndürülməsi cəhdlərinin
qarşısını alaq
Azərbaycan xalqı ailəni daim ocağa bənzədib!
İşıq, istilik verən, həyatı təmin edən ocağa...
Belə ocaqlar adətən başqa ocaqlardan götürülən yanar odlardan yaranır.
Tək kösöv nə qədər tüstülənsə də, alışa bilməz!
İki kösöv baş-başa verəndə isə ocaq alovlanır!
Əslində iki ocağın odu bir yeni, daha gur yanacaq ocağın əmələ gəlməsinə səbəb olur.
Ən maraqlısı budur ki, ailə ocağı yandıqca tükənmir. İllər keçdikcə bu ocağa yeni bir “çırpı” əlavə olunur... Sonra daha biri, daha... Həmin “çırpı”lar isə tez yanıb qurtarmır. Əksinə, gurlaşaraq ocağın işığını və istisini artırır, onu şölələndirərək daha uzunömürlü edir. Və bəzən bu ocaq o qədər işıqlı və hərarətli olur ki, ondan vətənə də “pay” düşür!
Bu, həm
də Azərbaycan ailəsinin modelidir...
Ailə öz üzərində çoxsaylı fərdi
və ictimai funksiyalar daşıyır. Bunları ümumi şəkildə
nəzərdən keçirək:
Azərbaycan ailəsi şəxsi istəkdən
doğsa da, ictimai xeyir-dua əsasında təşəkkül
tapır.
Başqa sözlə, oğlan və qız bir-birini bəyəndikdən,
ömrün qalan hissəsini birlikdə başa vurmaq barədə
fərdi qərar qəbul etdikdən sonra “məsələnin
həlli” valideynlərin “sərəncamına” keçir. Daha doğrusu, “ictimailəşmə” mərhələsi
başlayır.
Nəslin tanınmış ağsaqqalları, ailənin
yaxın və hörmətli dostları, tanışları
elçi statusunda qız evinə - “hə”yə göndərilir.
Ənənəvi
qayda və prinsiplərlə keçirilən “elçilik mərasimi”
uğurla başa çatdıqdan sonra nişan
aparılmasına hazırlıq görülür.
Xonçalar tutulur, gəlinə nişan
üzüyü, pal-paltar, hədiyyələr alınır...
Nişan
xonçaları nümayişkaranə halda ,
qonşuların görə biləcəyi şəkildə
qız evinə gətirilir. Əslində, bu, gənclərin
sərbəst şəkildə, ictimai qınaqdan çəkinmədən
görüşə bilməsinə də şərait
yaradır. Valideynlərin və
ağsaqqalların öncüllüyü ilə gerçəkləşdirilən,
elçilikdən daha böyük formatda keçirilən bu mərasim
həm də toy qərarına, çoxsaylı qohum və
tanışların iştirak etdikləri şənlik məclisinə
yol açır.
Bu yerdə bir neçə zəruri məqamı da
vurğulayaq.
Avropada ailə quran gənclər seçimi təkbaşına
aparır, valideynlərini “fakt qarşısında” qoyurlar. Seçdikləri
“namizədi” ata-anaya təqdim edərək “bu mənim
arvadımdır (ərimdir)” - deyirlər.
Bizdə
isə seçim fərqli olsa da, “qərar” birlikdə -
oğlanın və qızın valideynlərinin də
iştirakı ilə “qəbul” edilir! Beləliklə, əslində
valideynlər, elçilikdə iştirak edən ağsaqqallar
həm də yeni qurulacaq ailənin “zəmanətçisi”
rolunda da çıxış edirlər!
Toy da daxil olmaqla ağsaqqal və ağbirçəklərin,
qohum-qardaş və dostların xeyir-duası ilə
keçirilən bütün bu mərasimlər mahiyyət
etibarilə yeni ailə quran gənclərin cəmiyyət
qarşısında məsuliyyətinin
artırılmasına, gənc ailənin möhkəmlənməsinə
və onu gözləyən sınaqlara hazır olmasına
xidmət edir.
Azərbaycan ailə institutunun üzərinə fərdi
və sosial xarakterli bir sıra vəzifələr də
düşür.
Fərdi
vəzifələr əsasən
aşağıdakılardır:
* məişətin təşkili;
* insanın təkrar istehsalı;
* övlad tərbiyəsi:
- oğlan uşaqları atadan kişilik dərsi
alır;
- qızlar isə anadan evdarlıq öyrənirlər;
* cəmiyyət üçün yeni vətəndaşın
formalaşdırılması missiyasının bir hissəsi
ailədə yerinə yetirilir;
* peşə seçimi, müstəqil həyata
hazırlıq;
* gələcək ailə həyatına
hazırlanma və yeni yaradılacaq ailənin təməlinin
qoyulması.
Sosial vəzifələrə
isə bunları daxil etmək olar:
* ibtidai tərbiyənin verilməsi;
* ana dilinin öyrədilməsi və sevdirilməsi;
* dünya görüşünün
formalaşdırılması;
* xalqımızın adət-ənənələrinin
aşılanması;
* dini dəyərlər barədə ilkin məlumatlandırma;
* milli və dini mənsubiyyətdən qürur
duyma hissinin tərbiyələndirilməsi;
* Azərbaycançılıq
ideyasının bir sıra prinsiplərinin mənimsədilməsi;
Bir məsələni
də qeyd edək ki, ailənin yerinə yetirməli olduğu
fərdi və sosial vəzifələrin bir qismi bir-birilə
elə bağlanıb ki, onları ayırmaq çox çətindir!
Ailə cəmiyyətin
özəyidir!
Ailənin
möhkəmliyi və sabitliyi cəmiyyətin tərəqqisinə
və sabitliyinə xidmət edir!
Azərbaycan
ailəsində kişi evin “qazancgətirəni”
sayılır. O, daim işləməyə, səmərəli
çalışmağa, ailəsini firavan dolandırmaqdan
ötrü çox qazanmağa can atır. Bu məqamda
dövlət ilə ailənin maraqları üst-üstə
düşür. Yəni, ailə
başçısı övladlarını daha yaxşı
yaşadıb tərbiyələndirmək üçün
mümkün qədər çox qazanmağa və deməli,
daha səmərəli və məhsuldar işləməyə
çalışır. Dövlətə də məhz
belə işçilər daha çox gərəkdir! Üstəlik, dövlətin və iqtidarın da məqsədi
insanları daha firavan yaşatmaq, kreativ nəsil yetişdirməkdir.
Azərbaycan ailəsi daim özünün möhkəmliyi,
davamlılığı ilə fərqlənib. Bu, onun
özünəməxsus xüsusiyyətlərindən irəli
gəlir.
Bütün
dünya gender siyasətindən danışır və
demokratiyanın əsas əlamətlərindən biri kimi onu
bizə təkidlə, inadla qəbul etdirməyə
çalışırlar.
Əslində,
Azərbaycan cəmiyyətində Azərbaycan
qadınının özünü azad, müstəqil hiss etməsində
heç bir problem yoxdur! Nə təhsildə, nə dövlət
qulluğunda və digər sferada, nə də ictimai həyatda
qadına sovet dövründən üzü bəri heç
bir məhdudiyyət qoyulmamış, süni maneələr
yaradılmamış, kişilərlə müqayisədə
ayrı-seçkiliyə yol verilməmişdir! Əksinə,
bəzən qadınlar hətta kənd təsərrüfatı
və sənaye sahələrində “kişi işi” ilə də
məşğul olmuş, ağır işlərdən belə
çəkinməmişlər. Cəmiyyət
isə bunu alqışlayaraq qadın zərifliyinin
qorunmasını “unutmuşdur”. Nəticədə
belə addımlar hətta vəsf edilərək təriflənmişdir.
Azərbaycan
ailəsində qadın həmişə “öz yerində”
olmuşdur! Həqiqət naminə etiraf edilməlidir ki,
qadına azadlıq verilməsi faktiki olaraq onun “ikiqat
istismarına” şərait yaratmışdır!
Bu müddəanı bir qədər xırdalayaq.
Azərbaycan qadını Azərbaycan ailəsinin bərkidicisidir
(sement sözünü qəsdən işlətmirik). Onu qoruyanı, saxlayanı və
yaşadanıdır!
Öz
gücü, dözümü və mənəviyyatı ilə!
Kişi (ər)
evin qazanc gətirənidir! Bu, çatacaq qədər və
ya az da ola bilər! Hərdən qadın
(arvad) çox deyindikdən sonra “divara bir mıx” da vurar! Vəssalam!
Daha evdə nə işi olacaqdı?!
Evin
xanımı (qulluqçusu) isə, əvvəla, hər
gün kişi qədər işləyərək
ailənin daxılına müəyyən qədər pul gətirir.
Hətta kişinin qazancı azlıq edəndə,
həmin “kəsiri” düzəldir. Deməli, kişi qədər (gündə 8 saat) işləyərək
bəzən onun qədər də qazanır. Bunu
“cəmiyyətdə gender bərabərliyi” adlandıraq.
Məişətdə isə...
Azərbaycan qadını (evin xanımı və
qulluqçusu) əsl fədakarlıq (əgər hər
hansı səbəbdən təkbaşına övlad
böyüdürsə, hətta qəhrəmanlıq) göstərir. Evin yığışdırılması,
döşəmənin süpürülüb yuyulması,
xörək bişirilməsi, çay qaynadılıb dəmlənməsi,
çirkli qabların yuyulması, paltarların yuyulub
ütülənməsi, uşaqların yedizdirilib geyindirilərək
məktəbə yola salınması, onların dərslərini
hazırlamalarına kömək göstərilməsi,
kişinin üst-başına baxılması, dünyaya yeni
uşaq gətirilməsi... və burada
sadalamadığımız digər “vəzifələr” Azərbaycan
anasının (qadınının) üzərinə
düşür!
Daha
doğrusu, düşmür, o bunu könüllü şəkildə,
tarixən, ənənəyə görə, ailəni
yaxşı yaşatmaq üçün öz boynuna
götürüb! Bunu hamı, xüsusən biz
kişilər “adi və normal hal” kimi qəbul edirik. Birində gecikmə və ya qüsur müşahidə
edəndə kömək etmirik, dərhal irad və
narazılığımızı bildiririk. Hətta
özümüzə “zəhmət verərək” buna görə
onları danlayırıq da!
Amma gəl görək avropalı bir qadın bunların
hamısını könüllü şəkildə edərək,
üstəlik, sənin danlağını da qəbul edərmi?! Ay-hay!
Bu
yalnız Azərbaycan qadınıdır!
Bu
yalnız Azərbaycan anasıdır!
Fədakar,
cəfakeş, ailəcanlı, özünü
övladlarına fəda etməyi bacaran və bunu həvəslə
edən Azərbaycan qadını!
AMMA
BİZ NƏ EDİRİK?
Bütün
özəl televiziya kanalları Azərbaycan ailəsini
özünə hədəf seçib! Onun gözdən
salınması, dağıdılması üçün nə
mümkündürsə edir!
Hər
kanal bir ad qoyub, bir “üslublu” aparıcı tapsa da, mahiyyətcə
bir-birinin eynisi və təkrarı olan gündəlik (və
bir neçə saatlıq) şou proqramlarda ailənin
bütün atributlarını, təməl dəyərlərini
yıxıb-sürüyürlər!
HARADA:
Pis arvad,
pis ər, pis oğul, pis qız, pis qayınana, pis qayınata,
pis qayın, pis baldız və s. varsa, dartıb gətirirlər
televiziya verilişlərinə, utanıb-çəkinmədən,
abır-həya etmədən biabırçı “müzakirələr”
(məhkəmələr) təşkil edirlər.
SORUŞAN
DA YOXDUR:
- Bəs
yaxşılar hanı? Niyə onları da göstərmirsiniz?
- Niyə
sizin qəhrəmanlar “xəyanətkar arvadlar”dır? Bəs
kirpikləri ilə od götürərək
şəhid övladı böyüdən, ona təhsil verərək
ailə sahibi edən Azərbaycan qadınlarını kim
tanıtmalıdır?
- Niyə
yataq xəstəsi olan qayınana və qayınatalara illərcə
qızlarından artıq qulluq göstərən gəlinləri
öz kanallarınızda göstərmirsiniz? Nədir
sizə mane olan?
- Niyə
öz ərini, övladını və ailəsini ataraq evli
kişiyə qoşulub qaçanlara əməlinə haqq
qazandırmasına cəhd göstərməsi
üçün tribuna verirsiniz? Belə halda antireklamın,
əslində, reklamın, nəyə xidmət etdiyinin fərqinə
niyə varmırsınız?! Sizcə bu nəyə
xidmət edir?
Bir də görürsən “sənətkar”lardan ibarət
“münsiflər” heyətinin iştirakı ilə veriliş
başlayır. Başlayır, nə başlayır!
* Kəbinli
ər üzü görməyənlər ər-arvad
münasibətlərinin;
* Bircə
saat ər evində olmayanlar qayınana ilə mehriban
davranışın;
*
Övlad dünyaya gətirməyənlər ailədə necə
övlad tərbiyələndirməyin;
Baldız
və qayın üzünə həsrət qalanlar təzə
gəlinin qohumlarla mehriban dolanmasının RESEPTLƏRİNİ
verirlər!
Səviyyəsi
çayxana və bazar danışıqlarından yuxarı
qalxmayan, verilişi nədən başlayıb harada
qurtaracağını bilməyən, mənəvi dəyərlər
barədə ibtidai təsəvvürü belə olmayan
aparıcılar anti-reklamın da reklam olduğunu
anlamadıqlarından Azərbaycan ailə institutunu məhv etmək
üçün dəridən-qabıqdan
çıxırlar!
Sanki
özlərinin ailəsi olmadığına görə
olanlardan qisas almaq istəyirlər!
Söhbət
reytinq qazanmaqdan gedirsə, görün, o reytinqi kim və nə məqsədlə müəyyənləşdirir?
İndiyədək
evində “reytinqölçən” cihazı olan adama rast gəlməmişik!
Necə olur ki, mənəvi dəyərləri
dağıdan verilişlər həmişə “reytinqli
veriliş” hesab edilir?
Sizcə bu, nə deməkdir?!
Reytinqin reklama xidmət etməsinə gələndə isə görünən odur ki, özəl kanallarda hər verilişin öz sponsoru var. Üstəlik, haçan kanalları “gəzsən”, həmişə reklam çarxlarına rast gələrsən. Ən nəhayət, verilişlər boyu müşahidə edilən gizli reklamların da sayı-hesabı yoxdur! Deməli, televiziyaların nə reklam korluğu var, nə də məsələ “reytinqdə” deyil!
Bütün bunlar bəhanədir!
Əslində, cəmiyyətin özəyi sayılan ailənin məhvinə xidmət edən verilişlər Avropa mədəniyyətinin ən zərərli və təhlükəli meyillərinin zorla bizə yeridilməsinə xidmət edir.
Hərənin öz gözləntisi var! Qloballaşma kiçik dövlətlərə və azsaylı xalqlara yaxşı heç nə vəd etmir! Ikili standartların hökm sürdüyü dünyada Azərbaycanın ailə institutunu dağıtmaqla milli hiss və duyğudan uzaq, saxta demokratiyanı milli maraqlardan və vətən təəssübkeşliyindən üstün tutan, ailə “yükünü” vətəndaş nikahı “yüksüzlüyünə” asanlıqla dəyişən yeni “gənclərin” yetişdirilməsinə nail olmaqdır.
Müstəqil Azərbaycana isə mənəviyyatlı, xalqın adət-ənənəsini, milli dəyərlərini sevib qoruyan vətən fədailəri lazımdır!
Bütövlükdə götürəndə isə dəyərlərin itirilməsi cəmiyyətin gələcəyi üçün də ciddi təhlükə sayılır!
Bəxtiyar SADIQOV
Azərbaycan.-2015.- 31 mart.- S.4.