Qış turizminin potensialı geniş olsa da...
Ümumdünya Turizm Təşkilatının
statistik göstəricilərinə
görə, hər il dünya
üzrə turistlərin
təxminən 30-35%-i
istirahət mərkəzlərində
qış aylarında
dincəlir. Qış
turizminin yüksək
inkişaf etdiyi dövlətlər isə
əsasən İsveçrə, Çex
Respublikası, Kanada,
ABŞ, Rusiya və Skandinaviyadır.
Son illər Azərbaycanda
da qış turizm infrastrukturunun formalaşdırılması istiqamətində
ardıcıl tədbirlər
görülür. Xüsusilə, bölgələrdə qış
aylarında normal istirahətə
imkan verən müasir turizm obyektlərinin inşası
prosesi sürətlənib.
2013-cü ilin yanvar ayında tam fəaliyyətə başlayan
Qusar “Şahdağ” Turizm Mərkəzini və 2014-cü ilin yanvarında Qəbələ
rayonunda açılışı
olan “Tufan” Dağ-Xizək Yay-Qış
İstirahət Kompleksini
buna misal göstərmək olar.
Bununla belə,
yay ayları ilə müqayisədə
qış aylarında
istirahətə meyil edənlər azdır. Buna səbəb kimi qış turizminə əngəl yaradan müəyyən problemlərin
mövcudluğudur. Başqa sözlə,
qış fəslində
normal istirahətə imkan
verən yüksək
infrastrukturlu turizm obyektlərinin azlığıdır.
Digəri isə Azərbaycanda
turizm obyektlərinin çoxunda qiymətlərin
bahalılığı və
xidmət səviyyəsinin
qənaətbəxş hesab
edilməməsidir. Elə buna
görə də yerli turizm obyektlərinə
bir dəfə gedənlər, növbəti
dəfə oraya getmək istəmirlər.
Onlar gah xidmətdən narazılıq edir, gah da qiymətlərin
baha olmasından gileylənirlər. Bu səbəbdən də qış istirahətinə
üstünlük verən
həmvətənlərimiz, əsasən, Gürcüstan,
Rusiya, Türkiyə, Çex Respublikasına gedirlər.
Amma son illərdə fəaliyyət
göstərən “Şahdağ”
Turizm Mərkəzi və “Tufan” Dağ-Xizək Yay-Qış
İstirahət Kompleksi
vəziyyəti bir az dəyişib. Belə ki, Dünya
Azərbaycanlılarının Həmrəylik Günü
və Yeni il ərəfəsində
hər iki istirahət kompeksinə böyük axın olub, komplekslərdə və yaxın ətraflarda fəaliyyət
göstərən bütün
hotellər əvvəlcədən
bron edilib. Bu da ona görədir
ki, həmin turizm obyektləri hələlik turistlər üçün yenidir, yəni,
görməyənlər üçün
maraqlı hesab oluna bilər. Amma əsas şərt onları yenidən oraya cəlb etməkdir. Təbii ki, söhbət
təkcə Qusar və Qəbələdəki
komplekslərdən deyil,
bütün turizm məkanlarından gedir.
Bir çox
ölkələrdə turizm
sahəsində əlavə
dəyər vergisinə
(ƏDV) müəyyən güzəştlər
edilir ki, bu da birbaşa
turizm sektorunda xərclərin azaldılmasına
və qiymətlərin
ucuzlaşmasına səbəb
olur. Hazırda Gürcüstan və
Şərqi Avropa ölkələrində bu
təcrübədən istifadə
edilir. Məsələn, Rumıniyada
əlavə dəyər
vergisi 18% olsa da, bu ölkədə
turizm sektorunda çalışan şirkətlər
ƏDV-yə 7 faizlə
cəlb olunurlar. Bu da imkan verir ki, turizm
sektorunda fəaliyyət
göstərən şirkətlər
ümumi xərclərində
azalmaya nail olsunlar.
Ekspertlər bu təcrübənin
Azərbaycanda da tətbiq olunmasını məqsədəuyğun sayırlar.
Bəllidir ki, qış turizmi Azərbaycanda yeni turizm bölmələrindən
biridir. Şübhəsiz
ki, turizmin bu bölməsinin inkişafı da məhz “Şahdağ” və “Tufandağ” turizm komplekslərinin adı ilə bağlıdır.
Lakin Azərbaycanın fiziki-coğrafi
mövqeyi, təbiəti
və iqlim şəraiti qış turizminin daha da genişləndirilməsinə,
inkişaf etdirilməsinə
böyük imkan verir. Halbuki yerli təbiətin
potensialından heç
25-30 faiz də istifadə olunmur.
Qış turizminə hazırlıq,
gözlənilən yeniliklər
və layihələr,
turizm obyektlərində
qiymətlərin necə
tənzimlənməsi və
s. məsələlərlə bağlı sorğumuzu Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin Turizm şöbəsinin müdiri Aydın İsmiyev cavablandırdı.
O, dedi ki, “Şahdağ” Turizm Mərkəzi respublikamızda
dağ-xizək idmanı
və digər qış idman növlərinin inkişafı
üçün hərtərəfli
imkanlar açıb. Bu mərkəz Azərbaycan
tarixində ilk dağ-xizək
kurortudur. Fəaliyyətə başladığı gündən
etibarən təxminən
iki yüz minə yaxın yerli və əcnəbi
turist kompleksin xidmətlərindən istifadə
edib. Qəbələ rayonundakı “Tufan”
Dağ-Xizək Yay-Qış
İstirahət Kompleksi
də bu sırada mühüm yer tutur.
Qış mövsümü ilə əlaqədar Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi tərəfindən
turizm obyektlərində
keçirilən monitorinqlər
zamanı obyektlərin
xidmət səviyyəsi
və minimal tələblərə
uyğunluğu yoxlanılıb. Həmçinin, mehmanxana və mehmanxana tipli obyektlərin rəhbərlərinə
turistlərə göstərilən
xidmət səviyyəsinin
yüksəldilməsi məqsədilə
müvafiq göstərişlər
verilib. Eyni zamanda, monitorinq
zamanı obyektlərdə
aşkar edilən nöqsanların aradan qaldırılması ilə
bağlı zəruri
tədbirlər görülüb.
Bununla yanaşı, respublikamızda
fəaliyyət göstərən
mehmanxana və mehmanxana tipli obyektlərdə xidmət
səviyyəsinin artırılması
məqsədilə yerli
və xarici peşəkar mütəxəssislər
tərəfindən mehmanxana
işçiləri üçün
təlim kursları keçirilib. 160 nəfərin
iştirak etdiyi təlim-tədris kurslarında
əsasən 5 sahə
- mehmanxana idarəçiliyi,
qeyd-qəbul, xadiməçilik,
masa xidməti və yeməklərin hazırlanması - mətbəxdə
qida gigiyenası ixtisasları üzrə dərsləri Türkiyədən
dəvət olunmuş
müəllimlər tədris
ediblər.
Qeyd edək ki, gələcəkdə
“Şahdağ” Turizm Mərkəzində “Park Chalet” hoteli
və “Qaya” apart-hoteli, böyük buz meydançası, xizək enişləri və kanat yolları
turistlərin istifadəsinə
veriləcək. Turistlər yeni
istirahət və əyləncə növü
olan “zip-layn”ı da (dağdan sürətli kanatla aşağı enmə) istifadə edə biləcəklər. Qarda
və buzda maşın yarışlarının,
qarlı dağ meşələrində səmti
müəyyənetmə oyununun keçirilməsi,
dağa dırmanma üzrə peşəkar məktəbin açılması
və donmuş dağ şəlalələrində
buza dırmanma üzrə yeni məkanların tanıtımı,
eləcə də qarlı dağların ətrafında vertolyot ekskursiyaları da planlaşdırılır.
Şübhəsiz ki, ilk növbədə hər kəsi turizm obyektlərindəki qiymət maraqlandırır, Bununla bağlı tez-tez vətəndaşların iradlarını eşidirik. Nazirliyin şöbə müdiri bu məsələyə də münasibət bildirdi: “Ölkəmizdə dövlətin dəstəyi sayəsində turizmin inkişafı sahibkarların bu sahəyə diqqətini artırır və yeni turizm obyektlərinin tikintisinə şərait yaranır. Bu da turizm bazarında azad rəqabət nəticəsində qiymətlərin tənzimlənməsinə səbəb olur. Turizm bazarında qiymətlər isə tələb və təklifə uyğun olaraq formalaşır. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən bu yay mövsümü mehmanxana və mehmanxana tipli obyektlərdə keçirilmiş monitorinqin nəticələrinə əsasən qeyd edə bilərik ki, keçən ilin analoji dövrü ilə müqayisədə obyektlərdə qiymət artımı müşahidə edilməyib. Əksinə, göstərilən qiymətlərə əlavə olaraq yeni xidmətlər artırılıb”.
Turizm üzrə ekspert Müzəffər Ağakərimov da turizm obyektlərində qiymətlərin müxtəlifliyinə əsasən müəyyən narazılıqların olduğunu təsdiqlədi: “Düşünürəm ki, yeni istirahət kompleksləri istifadəyə verildikcə qiymətlər də rəqabət nəticəsində get-gedə aşağı düşəcək. Belə komplekslər və xidmətlər çoxaldıqca insanlar bunu müşahidə edəcək və bir dəfə olduqları obyektə yenə gedəcəklər”.
Həmsöhbətim daha sonra bildirdi ki, qış turizmi ilə əlaqədar - Şahdağ və Qəbələ qış turizm komplekslərinə xarici qonaqlar da gəlirlər. Bundan başqa, Azərbaycanda fəaliyyət göstərən xarici iş adamları, diplomatik missiyalar da qış istirahətlərini bu rayonlarda keçirirlər: “Qış turizm obyektlərini inkişaf etdirmək üçün orada müxtəlif əlavə xidmətlər göstərilməlidir. Bu xidmətlər insanlarda əminlik yaradır. Məsələn, ola bilsin ki, hoteldə qiymətlər aşağı olsun, amma əlavə xidmətlər sayəsində həmin gəliri bərpa etmək mümkündür. Bizim qış turizmindəki zəif nöqtələrimizdən biri obyektlərdə əlavə xidmətlərin sayının və çeşidinin az olmasıdır. Türkiyədə bu istiqamətdə yaxşı təcrübə var. Bu təcrübədən yararlanmalıyıq.
Göründüyü kimi, qış turizminin inkişaf etdirilməsi üçün Azərbaycanın təbii potensialı çox genişdir. Təəssüf ki, onun 70-80 faizindən hələ istifadə olunmur.
Elgün MƏNSİMOV,
Azərbaycan.-2015.- 11 yanvar.- S.6.