8 ayda ölkə
iqtisadiyyatına 9 milyard
manata yaxın investisiya qoyulub
Onun xeyli hissəsi xarici sərmayədir
Məlum olduğu kimi, sürətli və dayanıqlı inkişafın
təmin edilməsinin
əsas vasitələrindən
biri kapital qoyuluşudur. Azərbaycanda bu sahədə
çox işlər görülüb, o cümlədən
münbit investisiya mühitinin yaradılması
üçün qanunvericilik
bazası təkmilləşdirilib.
Hər dəfə də bu istiqamətdə qəbul edilən qərarlar xarici sərmayənin cəlb edilməsini də asanlaşdırıb. Prezident
İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin cari ilin birinci
rübünün yekunlarına
və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunan iclasında sahibkarlığın
inkişafının və
azad rəqabətin ölkəyə xarici kapitalın cəlb edilməsindəki əhəmiyyətinə
toxunaraq demişdir: “Azərbaycana xarici sərmayə daha da böyük həcmdə gətiriləcəkdir.
Çünki xarici sərmayələri cəlb
etmək üçün
hüquqi baza, şəffaf iqtisadi və maliyyə sistemi olmalıdır və qanunun aliliyi təmin edilməlidir... İnvestisiyaların təşkili üçün
addımlar atılmışdır.
Bu ilin yanvar
ayında müvafiq fərman imzalanmışdır.
Əminəm ki, bu fərman əsasında Azərbaycana qoyulacaq sərmayələrin həcmi
böyük dərəcədə
artacaq”.
Həqiqətən, Azərbaycanın investisiya
mühiti investorların
hüquq və mənafelərinin qorunması,
mülkiyyətin toxunulmazlığı,
yerli və xarici sahibkarlara lazımi şəraitin yaradılması, Apelyasiya
Şurasının təşkili,
qəbul olunan “İnvestisiya fəaliyyəti
haqqında”, “Xarici investisiyaların qorunması
haqqında”, “Sahibkarlıq
sahəsində aparılan
yoxlamaların dayandırılması
haqqında” qanunlar və bir sıra
digər normativ sənədlər investor və
sahibkarların hüquqlarının
yüksək səviyyədə
qorunmasına imkan verir. Eyni zamanda hökumət
tərəfindən ölkə
iqtisadiyyatına daha çox investisiya cəlb etmək məqsədilə “açıq
qapı” siyasəti həyata keçirilir.
Ölkəyə daha çox kapital qoyuluşunu təmin etmək, sahibkarlara iqtisadi fəaliyyət sahəsində
sərbəstlik vermək
məqsədilə lisenziyaların
verilməsini sadələşdirmək,
həmçinin onun sayının azaldılması
üçün də
bir sıra addımlar atılıb. Bu məqsədlə
Prezident İlham Əliyev tərəfindən
“Sahibkarlıq fəaliyyətinin
xüsusi razılıq
(lisenziya) tələb
olunan növlərinin
sayının azaldılması,
xüsusi razılıq
(lisenziya) verilməsi prosedurlarının sadələşdirilməsi
və şəffaflığın
təmin edilməsi haqqında” və “Lisenziyalaşdırma sahəsində
bəzi tədbirlər
haqqında” sənədlər
imzalanıb. Bu sənədlərin
qəbulu nəticəsində
lisenziya tələb olunan sahələrin sayı 59-dan 37-yə endirilib,
lisenziyalar müddətsiz
elan olunub, onların verilməsinə
görə ödənilən
dövlət rüsumunun
məbləği təxminən
2, regionlar üzrə
isə 4 dəfə azaldılıb, lisenziya verən dövlət orqanlarının sayı
23-dən 4-ə endirilib, lisenziyaların
verilmə müddəti
15 gündən 10 iş
gününə endirilərək
onun alınması üçün tələb
olunan prosedurlar sadələşdirilib.
Digər mühüm bir addım isə elektron xidmətlərin, müasir texnologiyaların
və beynəlxalq təcrübələrin tətbiqi
nəticəsində sahibkarlıq
subyektlərinin “bir pəncərə” sistemini
tətbiq etməklə
qeydiyyata alınmasıdır. Bununla bərabər,
idxal-ixrac əməliyyatlarının
sadələşdirilməsi, qeyri-neft məhsullarının
təşviqi üçün
bir sıra güzəştlər də
tətbiq olunub.
Azərbaycanda investisiyaların qanunla qorunması, sahibkarlıq fəaliyyətinə geniş
imkanların verilməsi
beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən də
yüksək qiymətləndirilir. Dünya Bankı
və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası tərəfindən hazırlanan
“Doing Business 2016” hesabatında ölkəmiz mövqeyini
17 pillə yaxşılaşdıraraq
63-cü pilləyə yüksəlib.
Azərbaycan bu hesabata görə, “Biznesə başlama” göstəricisi üzrə
5, “Tikinti üçün
icazələrin alınması”
göstəricisi üzrə
36, “Kiçik investorların
maraqlarının qorunması”
göstəricisi üzrə
15, “Elektrik təchizatı
şəbəkəsinə qoşulma” üzrə 49,
“Müəssisənin bağlanması”
göstəricisi üzrə
10 və “Xarici ticarətin aparılması”
üzrə 72 pillə
irəliləyib. Bununla da
Azərbaycan “Doing Business 2016” hesabatında dünyada 3 və daha çox
islahat aparan 24 ölkədən biri olub. Eyni zamanda Dünya
İqtisadi Forumu tərəfindən nəşr
edilən 2015-2016-cı illər
üzrə “Qlobal Rəqabətlik Hesabatı”nda
ölkəmiz regionda ən yüksək xalla birinci, hesabatın əhatə etdiyi 140 ölkə arasında isə 40-cı
yerdə qərarlaşmışdır.
Bütün bunların nəticəsidir ki, ölkə iqtisadiyyatının dövlət və özəl sektorlarına kapital qoyuluşu davam edir. Dövlət Statistika Komitəsinin verdiyi məlumata görə, cari ilin yanvar-avqust aylarında ölkənin iqtisadi və sosial sahələrinin inkişafı üçün bütün maliyyə mənbələrindən əsas kapitala 8 milyard 999,1 milyon manat vəsait yönəldilib ki, bunun da 7 milyard 275,2 milyon manatı məhsul istehsalı, 1 milyard 363,4 milyon manatı xidmət sahələri obyektlərinin, 360,5 milyon manatı ümumi sahəsi 1011,1 min kvadratmetr olan yaşayış evlərinin tikintisinə sərf olunub. Ümumi sərmayənin 28,6 faizi dövlət, 71,4 faizi qeyri-dövlət sektorları sərmayədarlarının payına düşüb. Əsas kapitala yönəldilən vəsaitlərin 71,2 faizi tikinti-quraşdırma işlərinə sərf edilib. Məlumatdan o da məlum olur ki, daxili mənbələrdən əsas kapitala yönəldilən vəsaitin dəyəri ümumi sərmayənin 38 faizini təşkil edib.
Kapital qoyuluşunda
qeyri-neft sektorunun çəkisi artmaqda davam edir. Belə
ki, hesabat dövründə qeyri-neft
sektorunun inkişafına
3 milyard 204,4 milyon manat sərmayə
qoyulub. Bunun 303,1 milyon manatı
təkcə qeyri-neft sənayesinin inkişafına
yönəldilib.
Azərbaycan iqtisadiyyatına xarici sərmayənin qoyulması
da davam edir. Məsələn, yalnız
hesabat dövründə
xarici ölkələr
və beynəlxalq təşkilatların vəsaitləri
hesabına əsas kapitala yönəldilən
sərmayənin həcmi
5 milyard 575,1 milyon manat olub ki,
bu da yatırılan
ümumi investisiyaların
yarıdan çoxu deməkdir. Qoyulan sərmayənin 87 faizi Birləşmiş Krallıq, Türkiyə, Malayziya, İsveçrə,
Rusiya, İran, ABŞ
və Yaponiya sərmayədarlarına məxsus
olub. Göründüyü kimi, dünyadakı
iqtisadi və maliyyə çətinliklərinə,
eləcə də
regional münaqişələrə baxmayaraq, xarici investorlar Azərbaycanda bütün sahələr
üzrə hökm sürən sabitliyə biganə qalmırlar.
Rüstəm KAMAL,
Azərbaycan.-2016.- 9 oktyabr.- S.6.