Heydər
Əliyevin milli inkişaf strategiyası uğurla davam edir
Tarix çoxdan sübut etmişdir
ki, güclü iqtisadiyyatı olmayan ölkənin nə
güclü ordusu, nə güclü dövləti, nə də
güclü, azad və müstəqil insanları ola bilər. Öz vətəndaşlarının
güzəranını layiqincə təmin edə bilməyən
dövlətdə insanlar özlərini tam azad hesab etmir və
öz hüquqlarını qorumaqda çətinlik çəkir,
zəruri maddi tələbatlarını ödəyə
bilmirlər. Güclü iqtisadiyyat isə
təkcə təbii sərvətlərin və insan
resurslarının bolluğu hesabına yaradılmır.
Təbii resurslar dövlətin,
ölkənin inkişafında o zaman həlledici rol oynayır
ki, bu resursların sahibi həmin ölkənin xalqı olsun, təbiətin
bəxş etdiyi zəngin sərvətlərdən
düzgün istifadə olunsun, iqtisadiyyat düzgün idarə
edilsin, mükəmməl idarəetmə sistemi, yüksək
texnologiyalar tətbiq olunsun və bunlar mövcud resurslardan səmərəli
istifadə edilməklə dövlətin gücünü və
qüdrətini artırsın.
Azərbaycan həmişə
təbii sərvətləri ilə zəngin ölkələrdən
biri olsa da, uzun müddət öz taleyinin ağası
olmamış, başqa dövlətin tərkibində
yalnız ona ayrılan xammal və enerji mənbəyi rolu ilə
kifayətlənməli olmuş, təbiidir ki, bunlar onun
iqtisadi inkişafına da mənfi təsir göstərmişdir.
Müstəqilliyini 25 il əvvəl
bərpa edən Azərbaycan qısa bir müddətdə 80
ilə yaxın mövcud olmuş sovet sosializm sistemi
iqtisadiyyatından yaxa qurtarmalı, yeni iqtisadi münasibətlər
sisteminə keçməli, dünya iqtisadiyyatına inteqrasiya
olunaraq onun bir parçasına çevrilməli, müasir
dünyanın iqtisadi qanunlarının tələblərinə
uyğun idarə olunmalı idi.
Sovet dönəmində 15 ildən
artıq Azərbaycan Respublikasına rəhbərlik etmiş
ulu öndər Heydər Əliyev qısa müddətdə
Azərbaycanı xammal mənbəyi sayılan aqrar respublikadan
sənaye respublikasına çevirməyə nail olmuşdur.
Məhz onun respublikaya rəhbərlik
etdiyi illərdə onlarla yeni sənaye sahələri
yaradılmış, ölkənin kifayət qədər
böyük kadr potensialı
formalaşdırılmışdı.
Təəssüf ki, Sovet
İttifaqının tərkibində əldə edilmiş
iqtisadi potensialı qoruyub saxlamaq və inkişaf etdirmək,
daha yüksək inkişafa nail olmaq, daha zəngin iqtisadi baza
yaratmaq mümkün olmadı.
1991-ci ildə müstəqilliyini
bərpa etmiş Azərbaycan Respublikası ilk gündən
çox ciddi sınaqlara məruz qaldı. Ermənistanda yaşayan
soydaşlarımız doğma yurdlarından didərgin
salındı, öz himayədarlarına güvənən erməni
işğalçılarının ölkəmizə təcavüzü
nəticəsində torpaqlarımız işğal edildi,
Dağlıq Qarabağda yaşayan həmvətənlərimiz
məcburi köçkün vəziyyətinə
düşdü, qısa müddətdə
iqtisadiyyatımız bərbad hala salındığından
ölkə öz inkişafını davam etdirə bilmədi.
Müstəqilliyimizin ilk illərində
hakimiyyət başında olan qüvvələr isə ancaq
öz kreslolarını qorumağa çalışaraq bu sahədə
heç bir iş görə bilmədilər. Buna
onların nə səriştəsi, nə təcrübəsi,
nə də bilik və bacarıqları imkan verirdi. Bütün sahələrdə nümayiş
etdirdikləri naşılıq və xamlıq respublikanı,
sözün həqiqi mənasında, bərbad günə
qoymuş, iflic vəziyyətinə salmışdı.
1993-cü ilin iyununda xalqın yekdil tələbi
ilə yenidən respublika rəhbərliyinə qayıdan ulu
öndər vaxtilə yaratdığı iqtisadi bazanın
tamamilə məhv edildiyini və Azərbaycanın
qarşısında çox böyük çətinliklərin
durduğunu dərk edərək bütün
varlığı ilə öz xilaskarlıq missiyasını
yerinə yetirməyə başlamış, Azərbaycan
xalqını öz ətrafında sıx birləşdirərək
atəşkəsin əldə edilməsinə nail olmuş,
yaranmış imkandan istifadə edərək ölkənin
iqtisadi qüdrətini yaratmaq və qurmaq üçün
yeganə yolun dərin iqtisadi və hüquqi islahatlardan
keçdiyini elan etmiş və bu islahatlara start vermişdi.
Ulu öndər 1994-cü il noyabrın 19-da YAP-ın
yaradılmasının ikinci ildönümü münasibətilə
keçirilən ümumrespublika müşavirəsində deyirdi:
“Mən gəlmək istəmirdim. Ancaq yenə də
xalqın mənafeyini, millətin mənafeyini, Azərbaycanın
mənafeyini öz mənafeyimdən üstün tutub
Bakıya qayıtdım. Mən
bütün xalqın mənafeyini ifadə etməli idim.
Belə də etdim. Bu gün də
xalqın mənafeyini ifadə edirəm...”
Həmişə öz xalqına
güvənən, ondan güc alan Heydər Əliyev
böyük fəxr və qürurla deyirdi ki, xalqın, vətəndaşların,
insanların böyük əksəriyyəti həm Azərbaycanın
müstəqilliyini istəyir, həm ərazi
bütövlüyünü istəyir, həm ölkəmizin
müharibə şəraitindən çıxmasını
istəyir, həm də Yeni Azərbaycan Partiyasının
tutduğu yolla getməsini istəyir, “Buna görə bax mən
bu xalqı qucaqlayıram” sözləri ilə öz sevincini
ifadə edirdi.
Ulu öndər hakimiyyətə
gəldiyi gündən respublikada gedən siyasi oyunlar nəticəsində
yaranmış hərc-mərcliyi, xaosu,
separatçılıq dalğasını aradan qaldıraraq
sabitliyi təmin etdi və ilk imkan yaranan andan iqtisadi islahatlara
başladı.
1993-cü il
noyabrın 19-da ulu öndərin respublika Prezidenti kimi
keçirdiyi və bilavasitə ölkənin iqtisadi vəziyyətinə
həsr olunmuş ilk müşavirəni xüsusi qeyd etmək
lazımdır. Ulu öndər həmin
müşavirədə ilk növbədə respublikanın
müharibə vəziyyətində olduğuna görə
ağır iqtisadi şəraitə
düşdüyünü, bunu aradan qaldırmaq
üçün bir çox ciddi tədbirlər həyata
keçirmək lazım gəldiyini, bu tədbirlər vasitəsilə
iqtisadiyyatda böhran prosesini dayandırıb iqtisadi potensialdan
səmərəli istifadə olunması üçün
şərait yaradılmasının vacibliyini qeyd edirdi.
Heydər Əliyev göstərirdi
ki, həmin dövrdə iqtisadiyyatın əsas sahəsi olan
istehsal sahəsi respublikada ardıcıl olaraq zəiflədiyindən
sosial gərginlik də son həddə çatmış və
insanların yaşayış tərzi xeyli aşağı
düşmüş, bu da ölkənin iqtisadi və maliyyə
imkanlarını son dərəcə məhdudlaşdırmışdır.
Ümummilli lider 1994-cü il avqustun 11-də respublika iqtisadiyyatının
vəziyyətinə həsr olunmuş müşavirədə
ötən əsrin 70 ili ərzində respublikada
yaradılmış iqtisadi potensialdan səmərəli istifadə
etməyi böhrandan çıxmaq üçün əsas
yol hesab edir və özünün rəhbərliyi ilə
tikilmiş sənaye müəssisələrinin tam
gücü ilə işləməməsindən
narahatlığını ifadə edirdi. Heydər Əliyev Azərbaycanın
strateji inkişaf yolundan danışarkən deyirdi: “Dəfələrlə
qeyd etdiyimiz kimi, müstəqil Azərbaycan dövlətinin
iqtisadiyyat sahəsindəki strateji yolu, strateji xətti bundan
ibarətdir ki, bizdə mülkiyyət forması tədricən
dəyişdirilməli, iqtisadiyyatımız bazar
iqtisadiyyatı əsasında qurulmalı, təşəbbüskarlığa
geniş meydan verilməlidir. Məhz bu,
iqtisadiyyatımızın strateji yoludur”. Ulu öndər
ölkədə inzibati-amirlik üsullarının tətbiq
ediləcəyi barədə uydurmaları da sərt tənqid
edir və Azərbaycanın strateji yolunu hərtərəfli
şərh edərək deyirdi: “Biz bu yolla getməliyik. Amma elə getməliyik ki, bir tərəfdən səhvlər
buraxmayaq, digər tərəfdən isə bu yolda uduzmayaq və
ciddi nəticələr əldə edək”.
Öz vətəninin, öz
millətinin ən fədakar şəxsiyyətlərindən
olan Heydər Əliyev hər zaman, hər bir işdə
ümumi mənafeləri ön plana çəkirdi. Həmin
dövrdə respublikada iqtisadiyyatın idarə olunmasında
yol verilən nöqsanlar onu çox narahat edirdi.
Xüsusilə respublikada istehsal olunan məhsulların
ixracında və əldə edilən vəsaitin ölkəyə
gətirilməsində qarışıqlıq və qanun
pozuntusu olduğunu qeyd edərək deyirdi: “Bəzən
ayrı-ayrı qrupların, dairələrin mənafeyi
ümumrespublika mənafeyindən, ümumxalq mənafeyindən
üstün qoyulur, ona görə də biz bu sahədə istənilən
nəticələri əldə edə bilmirik”.
Respublikanın bütün dövlət
qurumlarının, o cümlədən iqtisadi qurumların rəhbərlərinin
iştirak etdiyi bu müşavirədə edilən
çıxışları dinlədikdən sonra Heydər
Əliyev ürək ağrısı ilə qeyd edirdi:
“Bütün çıxışlar onu göstərdi ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatı, maliyyə vəsaiti, kredit-pul vəziyyəti
çox ağır haldadır. Əgər ciddi tədbirlər
görülməsə, ciddi addımlar atılmasa, konkret əməli
iş görülməsə, bu iqtisadi böhran, sosial
böhran daha da gərginləşəcək və bizim
üçün ağır problemlər yaradacaq”.
Heydər Əliyev həmin
müşavirədə bütün dövlət
orqanlarına verdiyi tapşırıqların icrası
üçün müharibə dövrünün tələblərinə
uyğun olaraq cəmi 3-5 gün vaxt qoyur və həmin vaxt ərzində
təkliflər verilməsini qəti tapşırırdı. Müstəqillik
əldə olunduqdan sonra islahatların gecikdirilməsi ilə
heç cür razılaşa bilməyən ulu öndər
izah edirdi ki, bazar iqtisadiyyatı ümumiyyətlə sosialist
iqtisadiyyatına zidd olan bir iqtisadiyyatdır. Ancaq
respublika rəhbərliyinin bütün səviyyələrində
təmsil olunan və özünü sosialist iqtisadiyyatına,
sosialist ideologiyasına zidd hesab edən qüvvələrin
hakimiyyətə gəldikdən sonra bazar
iqtisadiyyatının tətbiqi üçün heç bir
iş görmədiklərini anlaya bilmədiyini göstərərək
soruşurdu ki, konservativ, yəni mühafizəkar elementlərin,
mühafizəkar qüvvələrin onlara heç bir
maneçiliyi olmadığı halda, həmin şəxslər
bu sərbəst iqtisadiyyatın yaradılmasını nə
üçün həyata keçirməyiblər? Heydər
Əliyevin bu sözlərində böyük həqiqət
vardır və bir daha sübut edir ki, o zaman iş
başına gətirilən təcrübəsiz kadrlarla
heç bir islahat aparmaq olmazdı.
Heydər Əliyev özündən əvvəl
hakimiyyətdə olanların
bacarıqsızlığını diqqətə
çatdıraraq deyirdi ki, onlar bunu bacara bilmirdilərsə,
heç olmasa bu barədə lazımi qərarlar verib bir yol
açmaq lazım idi: “Ola bilərdi ki, bu yolda müəyyən
səhvlər olsun... Amma buna yol açmaq
lazım idi. Ancaq mən belə
görürəm ki, kommunist ideologiyasını, sosialist
iqtisadiyyatını tənqid edən qüvvələr hakimiyyəti
ələ keçirəndən sonra, hakimiyyəti ələ
alandan sonra onun ziddinə olan yeni bir iqtisadiyyat sistemini tətbiq
etmək istəmirdilər. Mən belə başa
düşürəm... Ona görə də mən
birmənalı deyirəm, biz hazırkı iqtisadiyyata
keçməliyik, digər anlaşmaya keçməliyik və
bunun qarşısına cürbəcür bəhanələr
qoymamalıyıq”. Ulu öndər bu yolda hətta itkilərin
də ola biləcəyini qeyd edir və
buna cəsarətlə getməyi tövsiyə edirdi.
Heydər Əliyev o dövrdə Ali
Sovetin funksiyalarını yerinə yetirən Milli Məclisin fəaliyyətindən
də narazılığını ifadə edərək
ölkə üçün taleyüklü məsələlərin
diqqətdən kənarda qoyulmasına təəssüfləndiyini
qeyd edir və deyirdi: “Milli Məclis 1992-ci ilin ortasından
1993-cü ilin iyun ayına qədər mütəmadi işləyib.
Çox qanunlar qəbul edib... Ancaq əsas məsələlər
haqqında ya qanun qəbul olunmayıbdır, ya da qanun qəbul
olunubdur və həyata keçirilməyib. Bu, ümumiyyətlə, çox təəccüblü
şeydir”.
Həmin müşavirədə ulu
öndər əsas məsələlərdən birinin özəlləşmə
məsələsi olduğunu xüsusi qeyd edir, bu işdə
riskə getmək lazım olduğunu deyir, belə naməlum vəziyyətdə
yaşamağın mümkünsüzlüyünü qeyd edərək
bizim bir sistemdən çıxsaq da, başqa sistemə
keçmədiyimizi göstərir, keçid
dövrünü başa vurmağın vacibliyini
vurğulayaraq deyirdi: “Bu keçid dövründə gəlin
bir yığışaq, gücümüzü yığaq,
bir sıçrayış edək. Ya onda biz o
biri sahilə düşəcəyik, ya da ki, bataqlığa
düşəcəyik. Yoxsa elə bu
sahildə durub fikirləşək ki, buradan mən hoppana biləcəyəm,
atıla biləcəyəm o tərəfə, yaxud da bilməyəcəyəm.
Bu qədər düşünmək olmaz”.
Dünyada və ölkədə gedən
prosesləri diqqətlə izləyən Heydər Əliyev
yaranmış vəziyyətdən çıxmaq
üçün qəti qərarlar, qəti addımlar
atmağın zəruriliyini çox gözəl dərk edir və
xalqı islahatlar aparmağa səfərbər edir,
keçmiş sosialist iqtisadiyyatına və SSRİ-nin bərpasına
qayıdışı tam yolverilməz hesab edir, ölkənin
geriyə yox, yalnız irəliyə, bazar iqtisadiyyatına
doğru getməsini qarşıya məqsəd qoyurdu.
Ulu öndər görülən
işlərin mahiyyətini şərh edərək deyirdi ki,
onun rəhbərliyi dövründə iş adamları
üçün, biznes, sahibkarlıq üçün şərait
yaradılacaqdır və bu şərait ona görə
yaradılacaq ki, iqtisadiyyatımız inkişaf etsin.
Ulu öndər xalqa,
iş adamlarına müraciət edərək onların
özlərini də bu təşəbbüsə
qoşulmağa çağırır, biznesin sərbəstliyinin
həm iqtisadiyyatın inkişafına, həm də xalqın
bütün təbəqələrinin həyat səviyyəsinin
yüksəldilməsinə xidmət edəcəyini bildirirdi.
Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə sonradan bir çox mühüm qərarlar qəbul
olunub həyata keçirilməsəydi, Azərbaycan
iqtisadiyyatının bugünkü inkişafı olmazdı.
Heydər Əliyev 1995-ci il martın 7-də respublikada iqtisadi
islahatların həyata keçirilməsinə həsr
olunmuş müşavirədə bir daha qeyd edirdi ki, Azərbaycan
dövlətinin iqtisadi sahədə siyasəti onun
iqtisadiyyatını bazar iqtisadiyyatı yolu ilə qurmaqdan və
bu yol ilə Azərbaycan iqtisadiyyatını dünya
iqtisadiyyatı ilə bağlamaqdan, yəni inteqrasiya etməkdən
ibarətdir. Ulu öndər təkcə belə bəyanatlar
verməklə kifayətlənməyərək əməli
iş görür, onun təşəbbüsü ilə
kolxoz və sovxozların islahatını aparmaq
üçün ilk qəti addımlar atılırdı. Həmin
müşavirədə ümummilli lider deyirdi: “Bir Prezident
kimi, dövlət başçısı kimi mənim
mövqeyim məlumdur. Mən Azərbaycanda dövlət
başçısı, Prezident vəzifəsini həyata
keçirməyə başlamamışdan bir neçə il
öncə də, ümumiyyətlə Sovetlər
İttifaqı dağılandan, Azərbaycan müstəqillik
qazanandan, hətta Azərbaycan müstəqilliyə can atan
vaxt özəlləşdirmənin, iqtisadi islahatların tərəfdarı
olmuşam: nəinki tərəfdarı olmuşam, hətta
onların Azərbaycanda həyata keçirilməsinin həddindən
ziyadə zəruri olduğunu bildirmişəm”.
Heydər Əliyevin dahiliyi və
uzaqgörənliyi bilavasitə onun rəhbərliyi ilə
hazırlanıb qəbul edilmiş yeni Azərbaycan
Konstitusiyasında bütün parlaqlığı ilə
sübut olunmuşdur. 1995-ci il noyabrın 12-də ümumxalq səsverməsində
qəbul olunmuş Konstitusiyanın 13-cü maddəsində Azərbaycanda
mülkiyyət toxunulmazlığının dövlət tərəfindən
müdafiə olunması, mülkiyyətin dövlət,
xüsusi mülkiyyət və bələdiyyə mülkiyyəti
növündə olması, mülkiyyətdən insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının, cəmiyyət və
dövlət, şəxsiyyətin ləyaqəti əleyhinə
istifadə edilə bilməməsi, 15-ci maddəsində
dövlətin bazar münasibətləri əsasında
sosialyönümlü iqtisadiyyatın inkişafına şərait
yaratması, azad sahibkarlığa təminat verilməsi,
iqtisadi münasibətlərdə inhisarçılığa
və haqsız rəqabətə yol verilməməsi, 29-cu
maddəsində mülkiyyət hüququnun, o cümlədən
xüsusi mülkiyyət hüququnun qanunla qorunması və
digər məsələlər, 59-cu maddəsində isə hər
kəsin azad sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul
ola bilməsi məsələləri təsbit olunmuşdur.
Ümummilli liderin uzaqgörənliyi
sayəsində Azərbaycan dövlətinin yeni iqtisadi idarəetmə
sistemi yaranır və formalaşırdı. Bu məsələlər
o zaman mövcud olan gərginliyə və ölkə daxilində
ayrı-ayrı siyasi qüvvələrin müqavimətinə
baxmayaraq, ardıcıl olaraq həyata keçirilir, qəbul
olunan hər bir qərar geniş müzakirələrin nəticəsi
olurdu. 1996-cı il yanvarın 8-də Nazirlər
Kabinetinin ilk dəfə Heydər Əliyevin sədrliyi ilə
keçirilən iclasında ölkə iqtisadiyyatının
idarə edilməsinin təşkilati strukturunun təkmilləşdirilməsi
və özəlləşdirmənin həyata keçirilməsi
tədbirləri, həmin il aprelin 4-də isə respublikada kənd
təsərrüfatının vəziyyəti və “Torpaq
islahatı haqqında” Azərbaycan Respublikasının qanun
layihəsi müzakirə olunmuş və uzun müddətə
hesablanmış proqramlar qəbul edilmişdir. Təbiidir
ki, bu məsələlər hər müzakirədən sonra
daha da dəqiqləşdirilir və ən məqbul qərarlar
qəbul olunurdu.
Ulu öndər müstəqilliyimizin
ilk illərində Türkiyədən Azərbaycana
ayrılmış 250 milyon dollar kreditdən vaxtında istifadə
olunmamasına 1993-cü il noyabrın 19-da
keçirilən müşavirədə çox sərt
münasibət bəsləyərək ondan necə istifadə
edilməsi barədə cəmi 5 gün ərzində təkliflər
verilməsini tələb edirdi. Həmin
müşavirənin sonunda bir daha vurğulayırdı ki, bu
görüşdən sonra hər bir vəzifəli şəxs
iqtisadiyyatımızın bundan sonrakı vəziyyəti
haqqında öz məsuliyyətini hiss etməli, Azərbaycanın
böyük iqtisadi potensialından səmərəli istifadə
edilməsinə səy göstərməlidir.
Ulu öndərin
bütün müəssisə və idarə rəhbərlərindən
əsas tələbi bu idi ki, istər özəl, istərsə
də dövlət müəssisəsi olsun, onların rəhbərləri
ümumi məqsəddən yayınmamalı, dövlət
müəssisələrini özəlləşdirib ondan
yalnız şəxsi qazanc götürmək
üçün istifadə etməməlidirlər. O deyirdi: “Bilirsinizmi, əgər
biz hamımız respublikanın qayğısı ilə
yaşayırıqsa, hər birimiz onu bu ağır vəziyyətdən
çıxarmaq istəyiriksə, onda hərə öz sahəsində
bütün imkanlardan istifadə edərək, var qüvvə
ilə səy göstərərək, bütün bilik və
təcrübəsini səfərbərliyə alaraq müəyyən
bir iş görməlidir ki, ümumi işimiz irəliləsin”.
Ümummilli liderin
başladığı və həyata keçirdiyi iqtisadi
islahatları sadalayarkən ilk növbədə ölkədə
sosialist mülkiyyət formasından və idarəetmə
sistemindən bazar iqtisadiyyatına keçmək
üçün qəbul etdiyi müdrik və uzaqgörən
qərarları, təsdiq etdiyi dövlət
proqramlarını, respublikada tamamilə yeni mülkiyyət
formalarının tətbiqinə yol açan fərman və
sərəncamları qeyd etməliyik. Bu baxımdan dövlət
mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi haqqında
I və II dövlət özəlləşdirmə
proqramlarını qeyd etmək xüsusilə vacibdir. Qısa müddət ərzində Azərbaycanda fəaliyyətsiz
qalan yüzlərlə iri və kiçik müəssisə
özəlləşdirilərək sahibkarlar sinfinin
formalaşmasına şərait yaradıldı.
Öz mənalı
ömrünü bütünlüklə Azərbaycan
xalqına xidmətə həsr edən Heydər Əliyev
ölkədə həyata keçirilən islahatlar
üçün daşıdığı tarixi məsuliyyətini
dərk edərək müdrik siyasi rəhbər kimi Azərbaycanın
əsas təbii sərvəti olan neftdən Azərbaycan
xalqının mənafeyi naminə düzgün istifadə
olunmasına müstəsna əhəmiyyət verirdi. Hakimiyyətə
qayıtdıqdan dərhal sonra bu sahədə
bağlanmış beynəlxalq müqavilələrin
yalnız Azərbaycanın mənafeyinə uyğun olaraq
imzalana biləcəyini bəyan etmiş və onların
imzalanmasını təxirə salmışdı.
1994-cü il fevralın 4-də Azərbaycanın
neft yataqlarının istismarı sahəsində müqavilələr
bağlanmasına dair danışıqların gedişi
haqqında məsələ üzrə keçirilmiş
müşavirədə deyirdi ki, neft sənayesi onun
iqtisadiyyatının əsas hissələrindən biridir və
neft sənayesinin bugünkü vəziyyəti və gələcək
inkişafı Azərbaycanın, xüsusən müstəqil
Azərbaycan dövlətinin iqtisadiyyatına çox
böyük təsir göstərir. Bununla əlaqədar dərhal
ciddi araşdırmalar aparılmasını təşkil edən
Heydər Əliyev deyirdi ki, əgər Azərbaycan
xalqının ən böyük sərvəti olan neft məhsulundan
biz bundan sonra xarici şirkətlərlə müştərək
istifadə edəcəyiksə, onu elə edək ki, Azərbaycanın
mənafeyinə burada nəinki zərər dəyməsin,
onun qazancı maksimum yüksək olsun.
Ümummilli lider belə
kontraktların 30 illiyə bağlanıldığını
qeyd edərək deyirdi: “...Bizim indiki nəslimiz və gələcək
nəsillərimiz uzun müddət bu kontraktdan bəhrələnməlidirlər.
Azərbaycan iqtisadiyyatı bundan istifadə etməlidir və
müstəqil Azərbaycan dövləti üçün bu,
mənfəət gətirməlidir... Bu iş 30 illik bir
müddət üçün nəzərdə tutulan bir
işdirsə, onu gərək biz tam məsuliyyətlə,
eyni zamanda, tam arxayınlıqla edək ki, bu gün də və
gələcəkdə də heç vaxt heç kəs əziyyət
çəkməsin ki, haradasa nəsə səhv
buraxıldı və buraxılan səhv bu gün olmasa da, 10
il, 15 il bundan sonra Azərbaycanın iqtisadiyyatına zərər
gətirə bilər”. Çox güclü xarici təzyiqlərə
və maneələrə baxmayaraq, 1995-ci il
sentyabrın 20-də imzalanan “Əsrin müqaviləsi” məhz
Heydər Əliyevin səyləri nəticəsində Azərbaycan
üçün ən əlverişli şərtlərlə
hazırlanmışdır.
1994-cü il
dekabrın 22-də keçirilən “Azərbaycan
Respublikasının iqtisadiyyatında aqrar islahatların
aparılması haqqında” müşavirədə və
ondan bir gün sonra dekabrın 23-də keçirilən Azərbaycan
Respublikasında aqrar islahatların aparılmasına həsr
olunmuş ümumrespublika müşavirəsində
keçmiş Sovet məkanında ilk dəfə Azərbaycanda
torpaq islahatının aparılmasına start verildi. Xalqın torpaq üzərində mülkiyyət
hüququ bərpa edilərək torpağın öz sahibinə,
kəndliyə verilməsi barədə tarixi əhəmiyyət
daşıyan qərar qəbul olundu. Heydər
Əliyevin fərmanı ilə Dövlət Torpaq Komitəsi
yaradıldı, son dərəcə məsuliyyətli və
respublika üçün taleyüklü bir məsələ
olan torpaq islahatı bilavasitə onun özünün rəhbərliyi
altında bir neçə il ərzində
uğurla başa çatdırıldı. Belə
bir islahatın aparılması beynəlxalq təşkilatlar,
dünyanın iqtisadi qurumları tərəfindən yüksək
qiymətləndirildi. Torpaq
islahatının ən uğurlu nümunəsinin Azərbaycanda
tətbiq olunması məhz Heydər Əliyevin cəsarətli,
müdrik siyasətinin nəticəsi idi.
Həmin müşavirədə
Heydər Əliyev deyirdi ki, aqrar sektorda islahatların
aparılması çox vacib məsələ olduğuna
görə bu məsələ dəfələrlə
müzakirə olunmuş və olunmalıdır. Respublika sarayında
müzakirəyə çıxarılan məsələ ilə
əlaqədar deyirdi: “Biz sərbəst fikir mübadiləsi
apararaq müəyyənləşdirməliyik ki, bu işdə
nəyi düz eləyirik, nəyi düz eləmirik. Yəni mənim fikrim ondan ibarətdir ki, ümumi
fikir bildirilsin, səhvlərə yol verilməsin”.
Qarşıya qoyulan məsələlər
hərtərəfli öyrənildikdən, xalqın dəstəyini
aldıqdan sonra torpaq islahatının aparılması barədə
müvafiq proqramlar və qərarlar təsdiq edilərək həyata
keçirildi.
Heydər Əliyev
ideyalarının layiqli davamçısı Prezident İlham
Əliyevin bu yola, bu ideyalara sadiq olduğunu respublikada ulu
öndərin vəfatından sonra həyata keçirilən
nəhəng proqramların icrası, iqtisadi islahatların
gündən-günə dərinləşməsi əyani
sübut edir.
Ulu öndərin yadigar
qoyduğu Azərbaycan dövlətinin iqtisadi və hərbi
qüdrətinin gündən-günə artırılması
ölkə Prezidenti İlham Əliyevin apardığı dərin
islahatlarla davam etdirilmişdir.
Azərbaycanda iqtisadi islahatlar daimi
proses olaraq həmişə davam etdirilmiş və etməkdədir.
Dövlət başçısının 2016-cı il 19 iyul
tarixli fərmanı ilə özəlləşdirmənin
davamı sürətləndirilmiş, Əmlak Məsələləri
Dövlət Komitəsinin xətti ilə ötən il ərzində
4-dən artıq hərrac keçirilmiş və bu hərraclarda
111 dövlət əmlakı, ümumilikdə isə ilin əvvəlindən
indiyədək 230-a yaxın kiçik dövlət müəssisəsi
və obyekti, qeyri-yaşayış sahəsi,
yarımçıq tikililər, 140-dan çox müəssisə
və obyektin yerləşdiyi torpaq sahəsi özəlləşdirilmişdir.
Ötən dövrdə 126 mindən çox
daşınmaz əmlak obyekti üzərində mülkiyyət
hüquqları qeydə alınmış və bunlardan 36 mini
ilkin, 90 mini isə təkrar qeydiyyatdır. Məhz ulu öndərin başladığı
islahatların davamının nəticəsidir ki, bu gün Azərbaycan
iqtisadiyyatında ümumi məhsulun 75 faizi özəl sektorun
payına düşür.
Heydər Əliyev yolunun ən
böyük davamçısı möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin həyata keçirdiyi
islahatlardan danışarkən ilk növbədə ölkənin
ali idarəetmə sistemində və digər
idarəetmə qurumlarında aparılan islahatlar üzərində
də dayanmaq lazımdır. Konstitusiyaya edilmiş dəyişikliklər
əsasında ayrı-ayrı mərkəzlər tərəfindən
hüquqdan sui-istifadə etməklə milli dövlətlərin
iradəsinə təzyiq göstərilməsinin yolverilməz
olduğu, sahibkarların sosial öhdəlik subyektinə
çevrilməsi, torpaq üzərində mülkiyyət
hüququnun təminatının torpaqlardan səmərəli
istifadə etmə prinsipi əsasında tənzimlənməsi,
məhkəmə orqanlarında süründürməçiliyə
son qoyulmasının və ədalətli mühakimənin, qərəzsizliyin
təmin olunması təsbit edilmişdir.
Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyev İsveçrənin Davos şəhərində hər
il keçirilən Ümumdünya
İqtisadi Forumunda iştirak edərək onun imkanlarından
Azərbaycan iqtisadiyyatının inkişafı və Azərbaycan
həqiqətlərinin təbliği üçün
çox səmərəli istifadə edir, Azərbaycanın
dünya iqtisadiyyatına inteqrasiyasını gücləndirir.
2017-ci ildə keçirilən və 50-dən
çox dövlət, hökumət
başçısının, dünyanın aparıcı
korporasiyaları rəhbərlərinin iştirak etdiyi bu
forumda Azərbaycan Prezidenti yenə diqqət mərkəzində
olmuşdur.
İqtisadi islahatların dərinləşməsindən
bəhs edərkən 2016-cı ildə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
tapşırıq və tövsiyəsi ilə
hazırlanmış yol xəritələri xüsusi qeyd edilməlidir. Bu xəritələrin
hazırlanmasında 400-dən artıq xarici və yerli ekspert
iştirak etmiş, çoxsaylı görüşlər
keçirilmiş, 1000-dən çox yazılı təklif nəzərə
alınmışdır. Həmin xəritələr
milli iqtisadiyyatın perspektivliyini, neft və qaz sənayesi, kənd
təsərrüfatı, kiçik və orta sahibkarlıq səviyyəsində
istehlak mallarının istehsalı, ağır sənaye və
maşınqayırma, turizm, logistika və ticarət, uyğun
qiymətə mənzil təminatı, peşə təhsili və
təlimi, maliyyə xidmətləri, telekommunikasiya və
informasiya, kommunal xidmətlər kimi mühüm sahələri
əhatə edir.
Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyinin 25-ci ildönümünə həsr
olunmuş rəsmi qəbulda Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin dediyi kimi, 2003-cü ildən bugünə qədər
Azərbaycanda sürətli inkişaf dövrü
yaşanır, Heydər Əliyev siyasəti davam etdirilir və
biz iqtisadi sahədə analoqu olmayan inkişaf
dövrünü keçmişik.
Xalqımızın böyük
siyasi xadimi kimi təkcə Azərbaycanın deyil,
keçmiş Sovetlər İttifaqının, eləcə də
bütün türk dünyasının tarixində öz
izini qoymuş ulu öndər Heydər Əliyev Azərbaycanın
xoşbəxt gələcəyinə, bu ölkəyə rəhbərlik
edərək onun yolunu davam etdirən hörmətli
Prezidentimiz İlham Əliyevə dərindən inanır və
buna böyük nikbinliklə baxdığını deyirdi. Onun ümidlərinin və arzularının
reallaşdığını Azərbaycan dövlətinin
bugünkü iqtisadi inkişafı bir daha sübut edir.
Azərbaycan dövlətinin
müstəqilliyinin əbədiliyini, onun müstəqil
iqtisadiyyatında, demokratik inkişafında, güclü
ordusunda, ən başlıcası, xalqının iqtidarla
monolit birliyində görən Heydər Əliyevin
bütün sahələrdə bizim üçün miras
qoyduğu inkişaf və tərəqqi yolu daimidir və
dönməzdir.
Süleyman İSMAYILOV,
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
Administrasiyasının
Sənədlərlə
və vətəndaşların müraciətləri ilə
iş şöbəsinin müdiri,
YAP Siyasi
Şurasının üzvü
Azərbaycan.-
2017.-7 aprel.- S.1, 4.