Ekran sənəti:
kadrlarda yaşayan tarix
2 avqust
Azərbaycan Kinosu Günüdür
Tarixin yaşadılmasında və
nəsildən-nəsillərə çatdırılmasında kino
sənəti mühüm
əhəmiyyət daşıyır. Bu sənətin
tarixi bir o qədər qədim olmasa da, keçdiyi
yol böyükdür.
Kino ilk dəfə Avropada yaradılıb.
Teatr tamaşalarından fərqli
olaraq, kino daha çox uzunömürlülük qazanıb.
İnkişaf mərhələsi
keçən əsrin
ortalarına təsadüf
edən Azərbaycan kinosu qısa müddətdə uğur
qazanıb ki, bunun da səbəblərindən
biri xalqımızın
mədəniyyət və
incəsənətə daim
böyük dəyər
verməsidir. Ötən illərdə
nəinki sənədli,
eyni zamanda bədii filmlərin də istehsalı xeyli artıb. Sənətkarlıq
baxımından bir-birindən fərqlənən
və illər sonra da sevilərək
izlənilən “Qara daşlar”, “Bəxtiyar”, “Görüş”, “Qızmar
günəş altında”,
“Onun böyük ürəyi”, “O olmasın,
bu olsun”, “Ögey ana” və s. filmlərimiz tamaşaçıların zövqünü
oxşayır. Azərbaycan kinolarının
mühüm cəhətlərindən
biri onların tərbiyəvi əhəmiyyət
daşımasıdır. Hər bir filmin ana
xətti vətənə,
torpağa məhəbbət,
dosta, yoldaşa sədaqət, xeyirxahlıq,
xeyirin şər üzərində qələbəsi
üzərində qurulub.
Kinonun incəsənət
inciləri sırasına
çıxarılmasında rejissorun dünyaya və hadisəyə
fəlsəfi baxışı,
duyumu və dünyagörüşü mühüm
rol oynayır. O da danılmazdır ki, hər hansı
əsərin obrazları,
onları ifadə edən aktyorlar istər yazıçı
və dramaturqdan, istərsə də rejissordan daha çox yadda qalır. Dövlət mükafatı laureatı,
Azərbaycanın xalq
artisti Eldar Quliyev kinomuzun Qarabağ
problemindən uzaqda qalmadığı barədə
fikirlərinə konkret
faktlarla aydınlıq
gətirib: “Təkcə
“Girov” filmi Polşa, Misir, Hindistan, İran, Almaniya, ümumiyyətlə, dünyanın
bir çox ölkəsində yayılıb.
Erməni vandalizminin çirkin
siyasətini ifşa edən bu ekran
əsəri bir sıra beynəlxalq festivallarda layiqli yer tutub. Fransa və İngiltərə kimi dünyanın inkişaf etmiş dövlətlərində
bu filmin nümayişi ilə erməni vandalizminin iç üzü açılıb ki, bu da xalqımızın
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsindən
çəkdiyi əzab
və məşəqqətlərin
daha geniş tamaşaçı auditoriyasına
çıxarılması deməkdir”.
Müstəqillik illərinin əvvəllərində
bütün digər sahələrdə olduğu
kimi, kinomuz da durğunluq mərhələsini yaşayıb. Sovetlər dönəmində
də Azərbaycan kinosu şərəfli yol keçib. Belə olmasaydı, bir ildə kinoteatrlarda rejissoru T.Tağızadə olan “Dədə Qorqud” filminə 1,9 milyon nəfər, “Babək”ə
isə 1,7 milyon nəfər tamaşaçı
baxmazdı. Bir çox bədii və sənədli filmin həm ssenari müəllifi, həm aktyoru, həm də rejissoru kimi tanınan professor Eldar Quliyev ümummilli lider Heydər Əliyevin Kremldə çalışdığı,
SSRİ Nazirlər Soveti
sədrinin birinci müavini olduğu illərdə onunla görüşərkən kino
sənətinin inkişafı
istiqamətində verdiyi
tövsiyələri əziz
xatirə kimi yada salıb: “Bütün hallarda sənədli əsərlərdən
fərqli olaraq, bədii nümunələrin
yaranmasına zaman lazımdır. 1941-1945-ci illər müharibəsində,
xüsusən faşizm
üzərində qələbə
üçün Azərbaycanın
göstərdiyi kömək
yalnız Xəzər
nefti ilə bağlı deyildi. Moskvada ulu öndər Heydər Əliyevlə görüşlərimdə onun
xalqımızın tarixi
keçmişinə və
gələcəyinə göstərdiyi
diqqət və qayğısına heyran qaldım. Ümummilli
lider mənə əsaslı bir iş görməyi, Bakının əsl qəhrəman şəhər
olmasını təsdiqləyəcək
film çəkməyi tapşıranda
o böyük şəxsiyyətin
qəlbindəki vətənpərvərlik
məni çox qürurlandırdı. Onda qərara
gəldik ki, müharibə dövründə
arxa cəbhədəki
vəziyyəti əks
etdirən əsərlər
yaradılsın. “Vətən
keşiyində” filmi də məhz ümummilli
lider Heydər Əliyevin ideyası əsasında ekranlaşdırıldı”.
Kinematoqrafçıların dəstəyi,
rejissorlarla aktyorların
sənət yanğısı
ilə çəkilmiş
“Nakəs”, “Qətl günü”, “Pəncərə”,
“Təhminə”, “Dağıdılmış
körpü”, “Yuxu”, “Vahimə”, “Nə gözəldir bu dünya”, “Yük” və s. filmlərimiz tamaşaçı qəlbinə
yol tapan ekran əsərləri sırasındadır.
2006-2010-cu illərdə
Azərbaycan filmləri
40-a yaxın ölkədə
90-dan artıq beynəlxalq
festivalda iştirak edib. Son illər çəkilən
“Çalış nəfəs
alma”, “Lal çinar”,
“Qanadlarıma sığal
çək”, “Yalançılar” və s. qısametrajlı filmlər
də məhz bu sıradandır. Kino sənətinin inkişafına dövlət
dəstəyi adıçəkilən
sahəyə ayrılmış
maliyyə vəsaitində
də özünü
göstərməkdədir.
Son illər dövlət sifarişi ilə çəkilmiş 30-a yaxın tammetrajlı (“Yalan”, “Əlvida, cənub şəhəri”, “Cavid ömrü”, “Hökmdarın taleyi”, “Kabusun gözüylə”, “Tərsinə çevrilmiş dünya”, “Məhkumlar”, “Biz qayıdacağıq”, “Bəşəriyyətin xilası”, “Vəkil hekayətləri” və s.) filmlərimizin geniş tamaşaçı auditoriyasında rəğbətlə qarşılanması məhz müstəqillik illərində bu sahədə əldə edilən uğurlardandır.
2008-2018-ci illər üzrə kinonun inkişafına dair Dövlət Proqramı çərçivəsində Bakı şəhərindəki “Nizami” kinoteatrı təmir və müasir texnoloji avadanlıqlarla təmin edilib. Heydər Əliyev Fondu ilə birgə layihə çərçivəsində çəkilən cizgi filmləri bərpa olunub. “Bir nağıl söylə mənə” filminin (iki DVD toplusunda) təqdimatı keçirilib.
Azərbaycan kinosunun uzunömürlülüyündə korifeyləşmiş sənətkarlarımız az olmayıb. Xalqımızın bu sahədə əvəzsiz xidmətləri ilə qəlbini ovsunlayan Həsən Seyidbəylini, Adil İsgəndərovu, Ələsgər Ələkbərovu, Lütfəli Abdullayevi, Bəşir Səfəroğlunu, Muxtar Dadaşovu, Ağasadıq Gəraybəylini, Əliağa Ağayevi, Səməndər Rzayevi, Həsən Əblucu, Hamlet Xanızadəni, Nəsibə Zeynalovanı və onlarla belə sənət fədaisini xatırlamaq olar.
Məhəmməd NƏRİMANOĞLU,
Azərbaycan.- 2017.-2 avqust.- S.5.