Elmin və təhsilin inkişafına
etibarlı təminat
Azərbaycan Respublikasının
dövlət büdcəsinin
2018-ci il üçün təqdim
olunan layihəsi Prezident İlham Əliyevin apardığı
respublikamızın hərtərəfli
inkişafına dair məqsədyönlü siyasətin
mükəmməl bir
göstəricisidir.
Təqdim olunan dövlət büdcəsi ölkəmizdə
neft gəlirlərindən
asılılığın azaldılması proseslərinin
genişləndirilməsini və qeyri-neft sektorunun həcminin artmasını əks etdirən dərin iqtisadi təhlillərin məntiqi yekunu əsasında hazırlanmış
mühüm dövlət
sənədidir. Dövlət büdcəsi Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyevin “Azərbaycan
2020: Gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasının ardıcıllıqla
və məqsədyönlü
şəkildə həyata
keçirilməsinin dinamikasını
əyani şəkildə
əks etdirir. Müstəqil Azərbaycan dövlətinin
siyasi və iqtisadi kursunun prioritetləri dövlət
büdcəsi layihəsində
bütün aydınlığı
ilə əhatə olunmuşdur. Bu mənada Milli Məclisdə geniş müzakirə edilən dövlət büdcəsi
layihəsi həm də ölkə üzrə əsas fəaliyyət sahələrinin
inkişafını istiqamətləndirən
konseptual bir bələdçidir.
Dövlət büdcəsinin hazırlanmasında
ölkəmizin sosial-iqtisadi
inkişaf strategiyasının
həyata keçirilməsinin
reallıqları ilə
yanaşı, beynəlxalq
miqyasda qlobal iqtisadiyyatda müşahidə
olunan meyillərin nəzərə alınması
ehtimal oluna biləcək risklərin proqnozlaşdırılmasına və davamlı inkişafın təmin edilməsinə şərait
yaradır. Xüsusən, neft gəlirlərinin
beynəlxalq birjalardakı
qeyri-sabit göstəricilərinin
aşağı və
yuxarı hədlərinin
ölçülüb-biçilməsi nəticə etbarilə sabit bir büdcənin
formalaşmasına səbəb
olmuşdur.
Ölkəmizdə dövlət büdcəsinin
sosialyönümlü olması
prinsipi 2018-ci ilin layihəsində də qorunub saxlanılmışdır. Bu, əsası Azərbaycan xalqının ümummilli
lideri Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş dövlət
siyasətində insan
amili faktorunun əsas kimi qəbul edilməsinin möhtərəm Prezidentimiz
tərəfindən ardıcıl
olaraq davam və inkişaf etdirildiyini əyani şəkildə nümayiş
etdirir. Dövlət büdcəsi tam məntiqi ilə ölkəmizdə “Hər
şey insan üçün” prinsipinin
davamlı bir dövlət strategiyası
olmasını nümayiş
etdirir. Dövlət büdcəsinin məntiqindən
geniş mənada əhalinin bütün təbəqələrinin, o cümlədən
də elm və təhsil işçilərinin
2018-ci ildə sosial müdafiəsinin daha da yaxşılaşacağını,
əməkhaqlarının və təqaüdlərin
artırılacağını aydın surətdə görmək olar.
Büdcə qanununda sosial siyasətin əhalinin sosial müdafiəsinin yaxşılaşdırılması tədbirləri ilə yanaşı, konkret sosial proqramların həyata keçirilməsinə
doğru istiqamətləndirilməsi
bu zəruri sahədə məqsədyönlü
islahatların reallaşdırılmasına
imkan yaradır. Eyni zamanda,
2018-ci ildə sosial proqramların reallaşmasına
yönəldilmiş maliyyə
dəstəyi növbəti
illərdə büdcə
gəlirləri üçün
yeni mənbələrin
forrmalaşdırılmasına xidmət edir. Bu isə əhalinin
sosial müdafiəsi üçün davamlı
bir prosesin təmin olunmasına yol açır. Dövlət büdcəsində
(2018-ci ildə) sosialyönümlü
xərclərin 36,6 faizə çatdırılması,
2017-ci illə müqayisədə
2,2 faiz artırılması
dövlətimizin öz
vətəndaşlarına, Azərbaycan insanına göstərdiyi daimi diqqət və qayğını bütün
reallığı ilə
ifadə edir. Bu, eyni zamanda,
qarşıdakı illərdə
sosial müdafiə proseslərinin daha da genişləndirilməsinə
təminat verir.
Millətin gələcəyə
hesablanan təhsil xərclərinin 11,3 faiz artırılması ölkəmizdə davamlı
təhsil islahatlarının
aparılmasına meydan
açır. Təhsil xərcləri
içərisində təhsilin
bütün pillələri
üzrə keyfiyyətin
yüksəldilməsi üçün
stimullaşdırıcı mexanizmlərin yaradılması
ilə birlikdə peşə təhsilinə,
məktəbəqədər təhsilə və elektron təhsilə xüsusi diqqət yetirilməsi bu istiqamətlərdə mövcud
boşluqların aradan
qaldırılmasına və
real tələbatların gerçəkləşdirilməsinə
doğru atılmış
mühüm addımlar
kimi yüksək qiymətləndirilməlidir.
Büdcə qanununun
leksikasına 2018-ci ilin
yeniliyi kimi daxil olmuş universitet şəhərcikləri
kampuslarının formalaşdırılması
anlayışı isə
ölkəmizdə ali məktəb quruculuğunu yeni mərhələyə çıxarmağa
təkan verə biləcəkdir. Bu, Azərbaycanda
ali məktəb
quruculuğunu dünya
standartları səviyyəsinə
çatdırmağa hesablanmış
bir yenilik kimi də mühüm
əhəmiyyətə malikdir.
Dövlət büdcəsi zərfindəki
elm xərcləri üzrə
nəzərdə tutulan
artım, aparılan təhlillər və proqnozlar Azərbaycan Respublikasının elm siyasətinin
prioritetlərini real şəkildə
əks etdirir. Bu, Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasında aparılan islahatların daha da genişləndirilməsinə
meydan açacaqdır.
2018-ci ilin
proqnoz göstəricilərində
elmi fəaliyyət sahəsində fundamental tədqiqatların
inkişaf etdirilməsi
ilə bərabər,
elm yönlü texnoparkların
və innovasiya zonalarının inkişaf
etdirilməsinin nəzərdə
tutulması və stimullaşdırılması bu
istiqamətdə yeni mərhələyə doğru
inkişafa təkan verəcəkdir. Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyasında uğurla
inkişaf etdirilən
texnologiya parkının
istehsal və innovasiya imkanlarının
daha da artırılmasına
şərait yaradacaqdır.
Məlumat üçün qeyd etmək yerinə düşər ki, AMEA-nın texnologiya parkı qısa müddətdə
ixracyönlü məhsullar
istehsal edən, dünya bazarına çıxmağa cəhd
göstərən əhəmiyyətli
bir sahəyə çevrilmişdir.
Büdcə zərfində ilk dəfə
olaraq ölkəmizdə
Milli İnnovasiya Proqramının və İnnovasiya Bankının
yaradılmasına, biotexnologiyanın
inkişafı üçün
zəruri əsaslı
vəsaitlərin nəzərdə
tutulması Azərbaycan
elminin yeni hədəflərinə çatmaq
üçün stimulverici
faktordur. Eyni zamanda, elmdə
sahibkarlıq və innovasiya fəaliyyətinə
həm də əlavə gəlir gətirən sahə kimi baxılması Azərbaycan Respublikasının
sosial-iqtisadi inkişafına
dair Yol Xəritəsinin müddəalarının
reallışdırılmasına dəstək vermək məqsədi daşıyır.
Bu, Milli Elmlər Akademiyasında, ali
məktəb və sahə elmində yeni islahatlar aparmağa yol açacaqdır.
Dövlət büdcəsindəki elmdə
sahibkarlıq və innovasiya fəaliyyətinin
genişləndirilməsi haqqındakı
müddəalar Azərbaycan
təcrübəsi əsasında
“Elmi fəaliyyət sahəsində sahibkarlıq
və innovasiya” adlı yeni qanunun hazırlanması zərurətini irəli sürür. Həm ölkə iqtisadiyyatında
elm faktorunun genişlənməsi,
həm də elmi mühitdə sahibkarlıq və innovasiyaya meylin qüvvətlənməsi belə
bir qanuna ciddi ehtiyac doğurur.
Ölkəmizdə “Elm haqqında” qanunun
tətbiqindən sonra
elmi mühitdə sahibkarlıq və innovasiya fəaliyyətinin
genişlənməsi və
sürətlənməsi, bu
istiqamətin xüsusi
çəkisinin artması
da belə bir qanunun yaradılmasını
aktuallaşdırır.
Bütövlükdə dövlət
büdcəsinin mövcud
layihəsi ölkəmizdə
elm və təhsil sahələrinin daha da inkişaf etdirilməsinə, yeniləşdirilməsinə,
inteqrasiya proseslərinin
genişləndirilməsinə, bu sahədə çalışan işçilərin:
alimlərin və müəllimlərin sosial
müdafiəsinin daha
da yaxşılaşdırılmasına
əhəmiyyətli dərəcədə
təminat verir.
Ümumiyyətlə qeyd etmək lazımdır ki, dövlət büdcəsi
kimi mühüm sənəd elmi əsaslarla hazırlanmışdır. Dövlət büdcəsindəki təhlillər,
müqayisələr və
proqnozlar obyektiv statistika əsasında aparılmış və bu sənədlərdə
konkret nəticələr
ifadə olunmuşdur.
Dövlət büdcəsindəki əvvəlki bir illə olan müqayisələr və
qarşıdakı üç
ilə dair proqnozlar ölkəmizdəki
dinamik inkişafı
tam və əhatəli
şəkildə təsəvvür
etməyə və daha sərfəli hədəfləri müəyyənləşdirməyə
əsas verir. Aydın surətdə görünür
ki, 2018-ci ildə dövlət büdcəsi
qlobal iqtisadi böhrandan sonrakı inkişafın əsas templərini və yeni inkişaf epoxasının yeni dalğasının ana xətlərini dolğun şəkildə əks etdirir. Büdcə zərfindəki elmi təhlillərə əsaslanan
göstəricilər maliyyə
mühitinin iqtisadi-riyazi
modelləşdirilməsindən çıxarılan əsas
yekunlar kimi elmi dairələr, xüsusən də akademik elm üçün
də istinad mənbəyi ola
bilər.
Bütün bunlara görə 2018-ci il üçün Azərbaycan Respublikasının
dövlət büdcəsini
məqbul hesab edirəm, qəbul edilmiş büdcə zərfinə ölkəmizin
daha da inkişaf
etdirilməsinə yeni
bir stimul verən real imkanların açılmasını aydın
surətdə proqnozlaşdıran
dövlət sənədi
kimi böyük nikbinliklə baxıram.
Bütövlükdə, 2018-ci ilin dövlət büdcəsi ölkəmizin
digər sahələri
kimi elmin və təhsilin də yeni inkişafına
təminat verir.
İsa HƏBİBBƏYLİ,
AMEA-nın vitse-prezidenti,
Milli Məclisin
Elm və təhsil komitəsinin sədri,
akademik
Azərbaycan.-
2017.-1 dekabr.- S.9.