Dövlət idarəçiliyinin
Azərbaycan modeli
İlham Əliyev
çevik və səmərəli idarəetmənin, xalqa
layiqli xidmətin ən mükəmməl nümunəsini
yaradıb
Qlobal böhranın mənfi
təsirlərinə rəğmən, Azərbaycan öz
sosial-iqtisadi nailiyyətləri ilə yenə də
bütün dünyada ən yaxşı inkişaf göstəricilərinə
malik ölkə statusunu qoruyur. Martın 28-də Saatlı rayonunda
keçirilmiş müşavirə zamanı Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev bu
davamlı tərəqqi formulunu dörd başlıca amillə
izah etdi: uğurlu iqtisadi siyasət, regionların
inkişafı, yeni təşəbbüslər və
islahatlar.
Məhz bu amillərin vəhdəti
ən çətin şərtlər altında belə
ölkəmizin inkişafını təmin edir, iqtisadi
böhran vəziyyətlərinin məqsədyönlü
şəkildə idarə edilməsində
qazandırdığı təcrübə ilə Azərbaycanı
daha da gücləndirir.
Bu gün qlobal iqtisadiyyatda baş verən
proseslər istər-istəməz 1929-cu ildə Amerikada
başlanaraq 1939-cu ilə qədər davam edən və
miqyasına görə bütün dünyanı saran
“Böyük depressiya”nı
xatırlatmaqdadır. Müasir böhran mənzərələrini
“Böyük depressiya” illərindəki reallıqlarla bir
çox ortaq cəhətlər birləşdirir. O zaman
da maliyyə sektorunda başlanan mənfi tendensiyalar tədricən
real iqtisadiyyata keçərək fond bazarını iflas
etmiş, istehlakçı tələbatı asağı
düşmüş, müəssisələr müflis
olmuş, işsizlik yüksəlmiş, pul dəyərini
itirmiş və bu böhranın dalğalarından ən
çox sənaye şəhərləri zərər çəkmişdi.
İndi də qlobal iqtisadi məkanda bənzər
meyillər izlənməkdədir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev ölkəni
qlobal maliyyə böhranından qoruya bildi. Aparılan düzgün
siyasət nəticəsində Azərbaycan bu böhranın mənfi
təsirlərindən ən az ziyan çəkən
ölkələrdən oldu. Respublikamızın
qlobal böhranın növbəti dalğalarından da
mümkün qədər ziyansız ötüşməsindən
ötrü məqsədyönlü dövlət siyasəti
indi daha böyük əzmkarlıqla davam etdirilir. Son illərdə dünya birjalarında neftin qiymətinin
aşağı düşməsi faktının, makroiqtisadi həyatında
neft amili mühüm rol oynayan digər ölkələr kimi,
Azərbaycan üçün də yaratdığı
müxtəlif problemlərin aradan qaldırılmasından
ötrü müvafiq addımlar atılır. Azərbaycan iqtidarı bu sahədə də dövlət
idarəçiliyinin ən mükəmməl nümunəsini
göstərir.
Dünya yeni sənaye
inqilabı qarşısında
2014-cü ildən etibarən
dünya bazarında neftin qiyməti ilə bağlı
yaranmış böhranın bir sıra siyasi amillərlə
bağlılığı çoxumuza məlumdur. Bununla belə,
mövcud vəziyyətdə, fikrimizcə, tarixi təkamül
prosesinin də müəyyən təzahürlərini axtarmaq
olar.
Dünyanın artıq
3-cü sənaye inqilabının astanasında olması bir
reallıqdır. Cəmiyyət üzvlərinin böyük əksəriyyətinə
ən azı nəzəri şəkildə tanış
olduğu “süni intellekt”, robotlar, “əşyaların
interneti” fenomeni, “3-D printer” məhsulları, nanotexnologiya,
biotexnologiya, kuantum hesablamalar, enerjinin stoklanması, bərpaolunan
enerjidən istifadə, özünüidarəedən nəqliyyat
vasitələrinin meydana çıxması və s. növbəti
sənaye inqilabının artıq həyatımıza daxil
ola bilmiş ilk nümunələridir.
Üçüncü sənaye
inqilabı konsepsiyasının əsas müəllifi
sayılan Amerika iqtisadçı-sosioloqu Jeremi Rifkin yaxın gələcəkdə
bütün dünyada formalaşacaq yeni iqtisadi sistemi
“paylaşılan iqtisadiyyat” kimi şərh edir. Sadə dildə
desək, bu gün adi insanlar heç bir maddi mənfəət
güdmədən öz yazılarını, biliklərini,
qısa videolarını, şəkillərini, musiqi nümunələrini
və s. sosial şəbəkələr üzərindən
başqaları ilə paylaşdıqları kimi, çox
yaxın zamanlardan etibarən istehsal etdikləri alternativ enerji
ehtiyatlarını, “3-D printer” vasitəsilə
yaratdıqları maddi məhsulları da
qarşılıqlı şəkildə bölüşə
biləcəklər. Tarixdə yeni sosial-iqtisadi
eranı mümkün qədər hazırlıqlı şəkildə
qarşılamaq, onun yaratdığı yeni reallıqları
böhran kimi deyil, imkan qismində dəyərləndirərək
onlardan faydalanmaq hər bir cəmiyyətin bu ərəfədə
apardığı köklü islahatlardan, yeni mühitə
uyğunlaşma proseslərindən keçir.
Son illərdə Prezident
İlham Əliyevin siyasi iradəsi, yüksək qətiyyəti
sayəsində və irəli sürdüyü əsas istiqamətlər
üzrə ölkəmizdə həyata keçirilən
genişmiqyaslı, davamlı islahatlar məhz bu məntiqə
əsaslanır. Ölkə iqtisadiyyatının rəqabət qabiliyyətinin
artırılması, idxaldan asılılığın
azaldılması, ixracyönümlü qeyri-neft
iqtisadiyyatının əsaslı inkişafının təmin
olunması, insan kapitalının
formalaşdırılması və ondan səmərəli
istifadə belə həlledici bir məqamda Azərbaycanı nəinki
neqativ təsirlərdən qoruya, üstəlik, dövrün
qlobal çağırışlarına çevik reaksiyalar
ölkəmizi qlobal inkişaf proseslərinin önünə
çıxara bilər.
Aydın məqsəd,
dəqiq hədəf, səfərbəredici güc
Belə bir mərhələdə
Azərbaycanın ən böyük uğuru Prezident İlham
Əliyevin timsalında peşəkar menecer təfəkkürünə,
aydın vizyona, gələcəklə bağlı dəqiq
strateji hədəflərə və bu hədəflərə
çatmaq üçün səfərbəredici gücə
malik qüdrətli rəhbərə malik olmasıdır. Əksər dünya və
region ölkələrini sarsıdan qlobal maliyyə-iqtisadi
böhranının mənfi təsirlərinin aradan
qaldırılması məqsədilə son 3 ildə
respublikamızda həyata keçirilən sistemli və məqsədyönlü
tədbirlər Azərbaycan Prezidenti cənab İlham
Əliyevin praqmatik və rasional liderlik keyfiyyətlərini bir
daha qabarıq şəkildə üzə
çıxarır.
Ölkə rəhbərliyi
hər bir konkret mərhələdə respublika
qarşısında hansı əsas problemlərin, vəzifələrin
dayandığını yaxşı bilir. Onların həlli
üçün mükəmməl konsepsiyaların
hazırlanaraq icrasını təmin edir. Bunun
sayəsində respublikamız qlobal təlatümlərin ən
gərgin dönəmlərində də öz yolunu davam
etdirməyə, inkişafın yeni mərhələsində
nailiyyətlərin sırasını genişləndirməyə
müvəffəq olur.
Böhranın real miqyasını və
mümkün nəticələrini ilk gündən rasional
düşüncə ilə nəzərə alan
dövlət başçısının mövcud resurslardan
maksimum səmərəli şəkildə bəhrələnməklə
yürütdüyü antiböhran strategiyası dərin elmi
əsaslara söykənir. Ölkə
başçısının irəli sürdüyü vəzifələrə
uyğun olaraq bu gün Azərbaycanın qeyri-neft sektorunda
aparılan genişmiqyaslı, sürətli islahatların əsas
prioritetləri məlumdur. Respublikamızda
sənaye istehsalı gücləndirilir, texnoparklar, regionlarda sənaye
zonaları formalaşdırılır. Xarici investisiyaların
Azərbaycana, xüsusilə iqtisadiyyatın qeyri-neft sektoruna
daha böyük həcmdə cəlb edilməsi, bunun
hesabına əlavə müəssisələrin və iş
yerlərinin yaradılması istiqamətində mühüm tədbirlər
həyata keçirilir. İqtisadiyyatın ixrac
qabiliyyətinin artırılması, idxaldan
asılılığın aradan qaldırılması, keyfiyyətli
kənd təsərrüfatı məhsullarının
ixracı sahəsində ənənəvi bazarlarda mövqeyin
gücləndirilməsi, yeni bazarların müəyyənləşdirilməsi
məqsədilə ardıcıl addımlar atılır.
Ölkədə biznes mühiti yaxşılaşdırılır.
Bu sahədə bürokratik əngəllər tədricən
aradan qaldırılır. Sahibkarlığın
inkişafına dövlət dəstəyi davam etdirilir.
İş adamlarına güzəştli kreditlər
verilir. Yerli sahibkarların Azərbaycan
iqtisadiyyatına, xüsusilə kənd təsərrüfatına,
sənaye və xidmət sektoruna daha çox investisiya
yatırması üçün stimullaşdırıcı tədbirlər
görülür. Əlavə istehsal sahələri
yaradılır. İnformasiya-kommunikasiya
sektorunun inkişafı istiqamətində işlər
görülür. Bu sektorun böyük
potensialından səmərəli istifadə edilir.
Azərbaycana böyük gəlirlər
gətirəcək nəqliyyat dəhlizlərinin daha da səmərəli
işləməsi ilə bağlı qərarların qəbulu,
ölkəmizin regionun tranzit mərkəzi statusunun möhkəmləndirilməsi,
böyük turizm potensialına malik respublikamızda bu sektorun
inkişafı üçün yerli və xarici sərmayənin
cəlbi, Azərbaycanın digər məqbul zonalarında
turizmin inkişaf etdirilməsi də aparılan sosial-iqtisadi
islahatların mühüm tərkib hissəsidir.
İslahatların ikinci
mühüm istiqaməti isə maliyyə sektorunu əhatə
edir. Qarşıda duran əsas vəzifələrdən
biri kimi maliyyə sisteminin və valyuta bazarının tənzimlənməsi
istiqamətində qəti addımlar atılır. Bank sektorunda islahatlar aparılır, nağdsız
ödəmələrin genişləndirilməsi məqsədilə
tədbirlər həyata keçirilir. Fiskal
təşviq mexanizmləri tətbiq edilir. Gömrük rəsmiləşdirilməsi və
bütün idxal-ixrac əməliyyatlarının tam şəffaflaşdırılması
yönündə işlər gedir.
Sınaq ilinin
uğurlu nəticələri
Antiböhran tədbirlərinin
ilk müsbət nəticələri artıq ortadadır. Bu nəticələri
çağdaş tariximizdə, Prezident İlham Əliyevin də
qeyd etdiyi kimi, “dərin islahatlar ili” kimi xatırlanacaq
2016-cı ilin yekunlarında izləyə bilərik. Bütün obyektiv çətinliklərə rəğmən
Azərbaycan iqtisadiyyatı 2016-cı ildə də inkişaf
edib, qarşıya qoyulmuş bütün əsas vəzifələr
icra olunub. Ölkədə kənd təsərrüfatı
2,6 faiz, qeyri-neft sənayesi 5 faiz artıb,
regionların inkişafına 4 milyard manat vəsait yönəldilib.
Azərbaycanın şəhər və
rayonlarında sosial-iqtisadi inkişafın sürətləndirilməsi,
bəzi mühüm layihələrin icrası məqsədilə
imzalanmış 67 sərəncam əsasında 261 milyon manat
vəsait ayrılıb. Ötən il verilmiş 84
investisiya təşviqi sənədi ilə
reallaşdırılacaq layihələr nəticəsində
regionlara 1 milyard manatdan çox investisiya yatırılacaq və
6700 yeni iş yeri açılacaq. Layihələrin
38 faizi kənd təsərrüfatı, 62 faizi sənaye sahələrində
reallaşdırılacaq. Onların 40 faizi
Bakıətrafı qəsəbələrə və
Abşeron rayonuna, 60 faizi isə digər şəhər və
rayonlara aiddir.
Regionların qeyri-bərabər
inkişafının qarşısının alınması,
yeni iş yerlərinin açılması, infrastrukturun yeniləşdirilməsi,
mövcud problemlərin aradan qaldırılması məqsədilə
imzaladığı sənədlərin icra vəziyyəti ilə
tanış olmaq, sıravi insanlarla
birbaşa ünsiyyət quraraq mövcud çətinliklər
barədə informasiyaları ilkin mənbədən almaq məqsədilə
Azərbaycanın müxtəlif rayonlarına
vaxtaşırı səfərlər edən cənab
İlham Əliyev bu ənənəni hər zaman davam etdirir. Vətəndaşlarla birbaşa təmasa
üstünlük verən, özünəməxsus təmkin
və həssaslıqla onların problemlərini dinləyən
və dərhal həlli üçün qəti
tapşırıqlar verən cənab İlham Əliyevin bu
addımları ictimaiyyət tərəfindən də
yüksək qiymətləndirilir, xalqın öz Prezidentinə
olan inamını, etimadını daha da artırır.
Azərbaycan Prezidentinin 2016-cı ildə 21 şəhər və
rayona şəxsən səfər etməsi, 64 yeni obyektin
açılışında, 3 təməlqoyma mərasimində
iştirakı xalqa, dövlətə sədaqətlə xidmət
prinsipinin, bölgələrə qayğı siyasətinin
bütün dövrlərdə davamlı olduğunu bir daha təsdiqləyir.
Görülən işlərin nəticəsidir
ki, bu ildən dövlət büdcəsindən dotasiya almayan
şəhər və rayonların sayı 7-dən 34-dək,
yəni 5 dəfəyədək artıb.
Əvvəlki dövrlərlə
müqayisədə obyektiv səbəblərdən maliyyə
imkanlarının məhdudluğuna rəğmən bir
sıra sosial infrastruktur layihələri 2016-cı ildə də
uğurla davam etdirilib. İl ərzində 485 məktəb təmir
olunub, 29 yeni məktəb, 41 xəstəxana tikilib və ya təmir
edilib. Bölgələrdə əhalinin
içməli su probleminin, elektrik enerjisi və təbii qaz təchizatının
daha da yaxşılaşdırılması istiqamətində
ciddi addımlar atılıb. Ölkə
üzrə böyük yol layihələrinin icrası yerinə
yetirilib. Respublikamızın bir neçə
şəhərində içməli su layihələri
başa çatıb. Bütün
infrastruktur layihələrinin icrası, müasir infrastrukturun
yaradılması, elektrik enerjisi, qazlaşdırma, içməli
su, meliorasiya problemlərinin həlli, kənd yollarının,
magistral yolların çəkilməsi hökumət
üçün prioritet məsələlərdir.
Sürətli sosial-iqtisadi inkişafa təkan verən bu layihələrin
perspektivlərini, eləcə də biznes mühitinin daha da
yaxşılaşdırılması üçün
görülən işləri Saatlı rayonunda keçirilmiş
müşavirədə Prezident İlham Əliyev belə əsaslandırdı:
“İnfrastruktur layihələri icra olunandan sonra biznes
üçün daha da yaxşı şərait
yaradıldı. Azərbaycan dövləti bu
istiqamətdə ardıcıl siyasət aparır,
sahibkarlığın inkişafı, biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması, yeni ixrac
bazarlarının araşdırılması və o bazarlara
çıxmağımız ölkəmizin hərtərəfli
inkişafına gətirib çıxarıb. Biz fəaliyyətimizi gələcəkdə də
uğurla davam etdirəcəyik”.
Bütün bunlar vətəndaşlarımız
üçün yeni iş yerlərinin yaranması, əhalinin
rifah halının yüksəlməsidir. Qeyd edək
ki, bu gün dünya miqyasında işsizliklə mübarizədə
Azərbaycan nümunəvi ölkə kimi göstərilir.
Çünki ölkəmizdə işsizlik
çox aşağı səviyyədədir və dövlət
rəhbərinin tapşırıqlarına uyğun olaraq bu
problemin aşağı səviyyədə saxlanmasından
ötrü mümkün bütün addımlar atılır.
Ölkəmizin zəngin
pambıqçılıq ənənələrinin bərpası
ilə əlaqədar olaraq bu il ancaq
pambıq becərən 22 rayonda 200 min yeni iş yeri
açılıb. Növbəti illərdə
bu rəqəm daha da artacaq. Cənab İlham Əliyev təhlillərə
əsaslanaraq bəyan etdi ki, nəticə etibarilə biz 200
min hektarda pambıq yetişdirə bilərik və bu işlərdə
minimum 300 min insan işləyərək pul qazanacaq: “Neftdən
əldə edilən vəsaiti bu sahəyə qoyuruq ki, camaat
daha da yaxşı dolansın, işləsin, pul qazansın,
halal zəhmətlə dolansın. Biz
yaxşı pul qazanmaq üçün imkanlar
yaradırıq. Ona görə
pambıqçılığın inkişafı Prezident kimi
mənim üçün ilk növbədə sosial layihədir,
ondan sonra iqtisadi layihədir, daha sonra isə valyuta gətirən
layihədir”.
Azərbaycan dövləti
sahibkarların qüdrətli hamisidir. Təbii ki, bu da Azərbaycan
Prezidentinin sahibkarıq fəaliyyətinə diqqət və
qayğısından, bu sahəyə siyasi dəstəyindən
irəli gəlir. Ölkə başçısı hər
il sahibkarlarla görüşlər
keçirir, problemlərinin həllinə dəstək olur,
onları ölkə iqtisadiyyatının müxtəlif sahələrinə
sərmayə qoymağa həvəsləndirir, eyni zamanda
dövlət sahibkarlara böyük maliyyə dəstəyini
də əsirgəmir.
Əlverişli biznes mühitindən
irəli gələrək ötən il ölkə
iqtisadiyyatına 8 milyard dollar xarici, 3,7
milyard dollarsa daxili sərmayə qoyulub. Beləliklə,
2016-cı ildə qoyulan sərmayələrin həcmi 11
milyard 700 milyon dollar olub. Azərbaycanı
bu istiqamət üzrə dünya miqyasında ən
qabaqcıl yerlərdə qərarlaşdıran belə bir
göstərici ölkəmizin etibarlı tərəfdaş
imicini qoruduğunu, cəmiyyətimizdəki sabitlik və
inkişaf mühitini göstərir.
“Made in Azerbaijan” brendi artıq
dünyaya yayılmaqdadır. İndi ölkə
rəhbərliyinin xarici ölkələrin dövlət və
hökumət başçıları ilə keçirdiyi
bütün görüşlərdə Azərbaycan məhsullarının
xaricə ixracı məsələsi xüsusi prioritet təşkil
edir. Bu məsələdə sahibkarlara
böyük siyasi dəstək nümayiş etdirən Azərbaycan
Prezidenti sahibkarların özlərini də fəal olmağa,
yeni bazarlara çıxmaq üçün
çalışmağa çağırır.
Prezident İlham Əliyev Nazirlər
Kabinetinin 2016-cı ilin sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunan iclasında inkişaf proseslərinin növbəti
illərdə daha da intensiv şəkildə davam edəcəyini
bildirib: “İqtisadi sahədə 2016-cı ildə önəmli
addımlar atılmışdır. 2016-cı il
dərin iqtisadi islahatlar ili kimi tarixdə qalacaq. Bu il ərzində qəbul edilmiş qərarlar,
qanunlar, mənim tərəfimdən imzalanmış sərəncamlar
iqtisadi islahatları daha da dərinləşdirir və bizə
imkan verir ki, gələcəkdə qeyri-neft sektorunun
hesabına inkişaf edək. Qəbul edilmiş
qərarlar artıq öz nəticəsini verməkdədir.
Əminəm ki, bu nəticələr bu il və
bundan sonrakı illərdə daha da qabarıq şəkildə
özünü göstərəcək”.
Bu əminlik Azərbaycanın
gələcək sosial-iqtisadi inkişafı ilə
bağlı aydın hədəflərə, düzgün
istiqamətlərə, bu hədəflərin əldə
olunması üçün ortaya qoyulmuş siyasi iradəyə
əsaslanır. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
“Milli iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas sektorları
üzrə strateji yol xəritəsinin başlıca istiqamətləri”nin
təsdiqi və bundan irəli gələn məsələlər
haqqında” sərəncamı bu baxımdan milli dövlətçilik
tariximizin son dərəcə mühüm sənədlərindən
sayıla bilər. Əsas məqsədi keyfiyyətcə
yeni mərhələdə iqtisadi inkişafı
stimullaşdırmaq və böhranın mənfi təsirlərini
aradan qaldırmaqdan ibarət olan bu sərəncamda, müvafiq
olaraq, milli iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın 11 sektoru üzrə
ümumilikdə 12 strateji yol xəritəsi
hazırlanmışdır. Milli iqtisadiyyat
perspektivi üzrə Strateji Yol Xəritəsi qısa, orta və
uzunmüddətli dövrləri əhatə etməklə,
2020-ci ilədək iqtisadi inkişaf strategiyası və tədbirlər
planı, 2025-ci ilədək olan dövr üçün
uzunmüddətli baxış və 2025-ci ildən sonrakı
dövr üçün hədəf baxışdan ibarətdir.
Hesablamalara görə, 2020-ci ilədək nəzərdə
tutulmuş məqsədlərin yerinə yetirilməsi
üçün iqtisadiyyata təxminən 27 milyard manat
investisiya qoyuluşu proqnozlaşdırılır. Bu investisiyalar Azərbaycan iqtisadiyyatı
üçün 2020-ci ilədək müəyyən
edilmiş hədəflərdən əlavə, gələcək
üçün nəzərdə tutulmuş hədəflərə
təsir baxımından da təməl rolunu oynayacaqdır.
Prioritet sektorlar və ya iqtisadiyyatın digər
sektorları üzrə yeni strateji hədəflərin müəyyənləşdirilməsi
Azərbaycana Strateji Yol Xəritəsinin prioritetlərinin
müsbət trayektoriyası ilə daha yüksək hədəflərə
çatmağa kömək edəcəkdir.
Bütün bunlar göstərir
ki, Azərbaycan dövləti müasir dünyamızda nə
istədiyini bilir və qlobal inkişaf proseslərindən
milli maraqlar naminə faydalanmaq üçün aydın, əsaslandırılmış
və ardıcıl fəaliyyət kursuna malikdir.
Yeni islahatlar modeli
Ölkəmizdə həyata
keçirilən siyasət iqtisadi islahatların və
inkişafın mahiyyət etibarilə yeni - Azərbaycan
modelinin formalaşmasına zəmin yaradıb. Son 14 ildə tam şəkildə
formalaşan və dünyada tanınan bu modelin fərqləndirici
xüsusiyyətini inkişaf üzrə müəyyən
olunmuş istiqamətlərin sahəvi proqramlarla əlaqələndirilməsi,
gələcəyə hesablanan və cəsarətli qərarların
qəbul olunması, sosialyönümlüyün gözlənilməsi,
mütərəqqi dünya təcrübəsindən istifadə
təşkil edir.
Azərbaycan dövlətinin
sosial-iqtisadi inkişafına zəmin yaradan ən mühüm
faktorlardan biri bu prosesin hüquqi-siyasi təkmilləşmə
və demokratikləşmə ilə paralel aparılması,
bu iki istiqamətin bir-birini uğurla tamamlamasıdır. Tarixdən də
məlumdur ki, iqtisadi inkişaf sarıdan geri qalan cəmiyyətlərdə
demokratik meyarların öz yerini tutması mümkün
olmadığı kimi, mükəmməl hüquqi-siyasi
prinsiplərin prioritet sayılmadığı ölkələrdə
də əsaslı sosial-iqtisadi nailiyyətlərin
qazanılması mümkünsüzdür.
Bu iki istiqamət
arasındakı paralelliyi təmin edən ən mühüm amil
ilk növbədə Azərbaycandakı sabitlikdir. Bu sabitliyin təminatçısı
isə Azərbaycan xalqıdır. Dövlət
rəhbərimizin də qeyd etdiyi kimi, Azərbaycan həm
bölgədə, həm dünyada öz siyasəti ilə
seçilir. Azərbaycanda təhlükəsizlik tədbirləri
təmin edilir, ictimai proseslər müsbət istiqamətdə
gedir, vətəndaş həmrəyliyi möhkəmlənir:
“Biz bu gün bir nümunə göstəririk - ölkəni
necə idarə etmək lazımdır? Bu
nümunəni biz göstəririk və əlbəttə ki,
bu siyasət xalq tərəfindən də bəyənilir, dəstəklənir.
Bizim gələcək planlarımızın
reallaşdırılması üçün bu, əsas
amildir. Xalq-iqtidar birliyi hər bir ölkənin
uğurlu inkişafını şərtləndirən əsas
amildir”.
Azərbaycanda davamlı
şəkildə həyata keçirilən hüquqi
islahatlar, o cümlədən konstitusiya islahatları da
demokratik inkişaf və iqtisadi tərəqqi arasında
paralelliyin, uzlaşmanın təmin olunmasına yönəlib. Bu mənada Azərbaycan
Prezidentinin təşəbbüsü ilə irəli
sürülən və ötən ilin sentyabr ayının
26-da ümumxalq səsverməsinə çıxarılaraq
yekdilliklə qəbul edilən “Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında dəyişikliklər edilməsi
haqqında” Referendum Aktının mühüm tarixi əhəmiyyəti
oldu. Konstitusiya islahatlarına əsasən, Ana
Qanunumuzun 23 maddəsində dəyişiklik edildi. Eyni zamanda sənədin mətninə 6 maddə əlavə
olundu. Bu dəyişiklik və əlavələr
əsasən insan hüquq və azadlıqlarının
qorunması mexanizminin təkmilləşdirilməsi, siyasi idarəçilik
təsisatlarının fəaliyyətinin inkişafı kimi məsələləri
əhatə edirdi. Xüsusilə qeyd etməliyik
ki, 23 dəyişikliyin 16-sı, yəni dörddən
üçü insan hüquq və azadlıqlarının
qorunması mexanizminin təkmilləşdirilməsi ilə əlaqədardır.
Bu mənada ümumxalq səsverməsi Azərbaycan
dövlətinin və xalqımızın demokratiya yolu ilə
inamla irəliləməsini bir daha sübut etdi. Seçicilərin böyük mütəşəkkilliklə
səsvermədə iştirakı, mütləq əksəriyyətin
əlavə və dəyişikliklərə müsbət
münasibət bildirməsi ilə Prezident İlham Əliyevə
ümumxalq dəstəyinin daha bir ifadəsinə çevrilən
bu referendumun nəticələri bütün parametrlər
üzrə Azərbaycanın gələcək inkişafı
üçün çox böyük əhəmiyyət
daşıyır.
Çünki ümumxalq səsverməsi
ilə Konstitusiyaya edilən əlavə və dəyişikliklər
nəticə etibarilə insan hüquq və
azadlıqlarının daha etibarlı təminatına,
sosial-iqtisadi inkişafın davamlığına, dövlət
idarəçiliyinin daha da təkmilləşməsinə,
yeni modelə əsaslanan inzibati institutların
formalaşmasına mühüm töhfədir.
Keyfiyyətcə yeni mərhələdə
elə Azərbaycan Prezidentinin müəyyənləşdirdiyi
başlıca hədəflərdən biri də məhz aktual
iqtisadi çağırışlara cavab verə biləcək
hökumət idarəetmə modelinin formalaşdırılması,
şəffaflığın və hesabatlığın
artırılmasıdır. Aparılan
islahatların mühüm bir istiqamətini də məhz
struktur dəyişiklikləri, idarəetmənin təkmilləşdirilməsi
və neqativ hallarla mübarizə təşkil edir. Bir-birini təkrarlayan, yaxud bir o qədər də lazım
olmayan qurumlar dövlət orqanlarının strukturunun
optimallaşdırılması, fəaliyyət mexanizminin
operativliyinin, çevikliyinin təmin olunması məqsədilə
birləşdirilir, yaxud ləğv edilir. Korrupsiya,
rüşvətxorluq və digər bu kimi neqativ hallara
qarşı mübarizə gücləndirilir, bu gün
bütün dünyada mükəmməl bir Azərbaycan brendi
kimi rəğbət doğuran “ASAN xidmət”in fəaliyyəti
genişləndirilir. Maliyyə nəzarəti
daha da gücləndirilir. Dövlət
qurumlarının xərclərinə ciddi nəzarət həyata
keçirilir. Səmərəsiz xərclərin,
eləcə də süni qiymət artımının
qarşısı alınır.
Bütün bunlar mövcud
resurslardan daha məqsədyönlü şəkildə
faydalanmağa, dövlət idarəçiliyi sisteminin
çevikliyinin, səmərəliliyinin
artırılmasına, dövrün
çağırışlarına uyğun yeni menecment
modelinin formalaşmasına kömək göstərir. Şübhəsiz,
belə bir hökumətin formalaşdırılması istər
ictimai münasibətlər sisteminin normal məcrada tənzimlənməsi,
vətəndaşların hökumətə etimadının
daha da artırılması, istərsə də vətəndaş-məmur
münasibətlərinin keyfiyyətcə yeni müstəviyə
yüksəldilməsi baxımından mühümdür.
İdarəetmə
sistemi modernləşir
Son aylar ölkə həyatında
baş verən ən əhəmiyyətli hadisələrdən
biri də müvafiq konstitusiya dəyişikliklərindən
irəli gələrək dövlət idarəçilik
sistemində təsis edilmiş Azərbaycan
Respublikasının Birinci vitse-prezidenti vəzifəsinə
görkəmli ictimai xadim Mehriban Əliyevanın təyin edilməsi
oldu. Ölkə vətəndaşlarının
böyük sevinc və ümidlə
qarşıladıqları bu təyinat respublikamızda
aparılan islahatların məntiqi davamı və ölkədə
yeni bir tarixi reallığın
başlanğıcıdır. Bu
reallığın xarakterini, Azərbaycanın gələcəyi
üçün yaratdığı möhtəşəm
perspektivləri ölkənin Birinci vitse-prezidenti vəzifəsinə
təyin olunmuş şəxsiyyətin mənəvi keyfiyyətləri,
Azərbaycan xalqına və dövlətinə olan sevgisi,
indiyə qədər daşıdığı bütün vəzifələrdə
cəmiyyətimizə və ümumən bəşəriyyətə
qazandırdığı nailiyyətlər təyin edir.
Bu, təsadüfi bir təyinat
olmayıb, uzun illərdən bəri ölkəmizin, eləcə
də dünyanın ictimai-siyasi, mədəni həyatında
mühüm rol oynayan Mehriban Əliyevaya ümumxalq rəğbətindən,
cəmiyyətin sosial sifarişindən, eyni zamanda belə həlledici
mərhələdə islahatlar prosesinə böyük dəstək
ola biləcək bacarıqlı təşkilatçı,
yüksək səriştəli menecer kimi Mehriban
xanımın peşəkar imkanlarından dövlət idarəçiliyində
də istifadə zərurətindən irəli gələn
bir qərardır.
O, indiyə qədər yerinə
yetirdiyi bütün vəzifələrdə öz
potensialını, yüksək məsuliyyət hissini, təşkilati-idarəetmə
məharətini ortaya qoyduğu parlaq nəticələrlə
təsdiqləyib. Mehriban Əliyeva sıralarında
700 minə yaxın üzvü birləşdirən Yeni Azərbaycan
Partiyasının sədr müavini kimi xeyli müddətdən
bəri siyasi proseslərin fəal
iştirakçısıdır. Onun partiyanın ali rəhbərliyində təmsilçiliyi bu
qurumun gücünü daha da artırıb, cəmiyyətin
ictimai-siyasi həyatında qadın fəallığı ənənələrinin
inkişafına stimul yaradıb. Mehriban xanım
Əliyeva ötən əsrin 90-cı illərinin
ortalarından bəri genişmiqyaslı, sistemli,
ardıcıl layihələrlə milli mədəniyyətimizi
bütün dünyada təbliğ edir. 2004-cü ildən
fəaliyyət göstərən və bu gün regionun ən
böyük və nüfuzlu ictimai təşkilatlarından
birinə, insanların ümid yerinə çevrilmiş Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti kimi o, hər biri Azərbaycan və
ümumilikdə bəşəriyyət üçün
tarixi əhəmiyyət daşıyan proqramlar, layihələr
gerçəkləşdirir. Bu proqram və layihələrin
nəticələrindən milyonlarla adam
faydalanıb və bu gün də faydalanmaqdadır.
Təlqin etdiyi xeyirxahlıq, mərhəmət,
maarifçilik kimi ali dəyərlər,
yer üzündə sülhə, mədəni dəyərlərin
qorunmasına, sivilizasiyalararası dialoqa verdiyi töhfələr
beynəlxalq aləmdə Mehriban xanım Əliyevaya
böyük nüfuz qazandırıb. UNESCO və
ISESCO-nun xoşməramlı səfiri kimi o, bütün
dünyada Qərb və Şərq dünyasının bu iki
yüksək statusunu eyni vaxtda daşıyan ilk və yeganə
şəxsiyyətdir.
Azərbaycan Gimnastika
Federasiyasının prezidenti, Milli Olimpiya Komitəsinin və
İcraiyyə Komitəsinin üzvü kimi Mehriban xanım
Əliyevanın Azərbaycan idmanının inkişafında
da böyük rolu var. 2012-ci ildə “Eurovision” mahnı
müsabiqəsinin, 2015-ci ildə I Avropa Oyunlarının ölkəmizdə
yüksək səviyyədə keçirilməsi bu
mühüm tədbirlərin Təşkilat Komitəsinin rəhbəri
kimi Mehriban Əliyevanın gərgin zəhmətinin, yüksək
təşkilatçılıq qabiliyyətinin, ölkə rəhbərinin
böyük əminliklə ona həvalə etdiyi mühüm
vəzifəni qısa bir müddətdə layiqincə yerinə
yetirməsinin nəticəsi idi. O, bu il
ölkəmizdə keçiriləcək IV İslam Həmrəyliyi
Oyunlarının təşkilinə hazırlıq işlərini
də eyni məsuliyyətlə yüksək səviyyədə
davam etdirməkdədir.
2005-ci ildən Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatı olan Mehriban xanım
Əliyevanın deputatlıq fəaliyyəti də parlament
tariximizin şərəfli bir səhifəsidir. Seçicilərə
diqqət və qayğısı, təmsil etdiyi ərazilərin
sosial problemlərinin həlli yönündə
gördüyü misilsiz işlərlə əsl millət vəkilliyinin
nümunəsini yaradan Mehriban xanım Milli Məclisin
müzakirəsinə təqdim etdiyi layihələrlə milli
qanunvericiliyimizin təkmilləşməsinə böyük
töhfələr verib. Cəmiyyət
üçün ciddi təhlükə törətməyən
minlərlə insanın onun təşəbbüskarı
olduğu amnistiya aktı layihələri əsasında məhbəsdən
azadlığa çıxması Mehriban xanımın
deputatlıq fəaliyyətinin xoş bir məqamı kimi hər
zaman böyük rəğbətlə xatırlanacaq.
O, bütün cəhətləri ilə
xalq adamıdır, vətəndaşlarımızın birmənalı
dəstəyini qazanmış dövlət xadimidir, ölkəmizin
Birinci vitse-prezidenti vəzifəsinə təyin olunması
xalqın ürəyindən xəbər verən uğurlu bir
şəxsiyyətdir. Bu sətirləri yaza-yaza Mehriban
xanım Əliyevanın Milli Məclisdəki vida
çıxışını xatırlayıram: “Mən əminəm
ki, vəzifədən asılı olmayaraq, insan öz yolunu,
peşəsini seçəndə hər hansı bir işinə,
əməyinə vicdanla yanaşmalı, qarşısına
aydın məqsədlər qoyub, bu məqsədlərə
nail olmağa çalışmalı, söz və işlərində
bütöv olmalıdır. ...Əminəm ki,
hər bir qələbənin, hər bir böyük nailiyyətin
arxasında eyni fikirli, eyni niyyətli, etibarlı,
güclü, layiq komanda durur. Mən yeni vəzifəyə
təyin olunduqdan sonra öhdəmə düşən məsuliyyəti
çox yaxşı dərk edirəm və əlbəttə,
həyəcan da keçirirəm. Lakin mən
gələcəyə böyük nikbinliklə baxıram.
Çünki mənim sizin kimi həmkarlarım, məni dəstəkləyən
soydaşlarımız var və ölkəmizin İlham
Əliyev kimi bacarıqlı, cəsarətli, zəkalı,
eyni zamanda ən yüksək insani keyfiyyətlərə malik
olan Prezidenti var. Biz birgə əyilməz bir gücük. Əminəm ki, Azərbaycanın gələcək
inkişafı üçün əlimizdən gələni
bundan sonra da tam gücümüzlə birlikdə, bir komanda
kimi həyata keçirəcəyik”.
Bir xalqın nəzərində
əsl şəxsiyyət dəyərinə çevrilməyin
formulu da, yəqin ki, elə insanın özünə
seçdiyi məhz belə bir həyat kredosu, xalqın xoş
gələcəyi ilə bağlı qarşıya
qoyulmuş böyük ideallar və insanların dəstəyi
ilə bu idealları reallaşdırmaq əminliyidir.
Prezident İlham Əliyevin qətiyyətli
qərarları ilə yaratdığı yeni tarixi reallıq
bu amallarla, bu əminliklə, xalqla bu birgəliklə Azərbaycanı
indikindən də qüdrətli gələcəyə
doğru aparacaq.
Hüseynbala MİRƏLƏMOV,
Milli Məclisin
deputatı,
texnika elmləri doktoru, professor
Azərbaycan.- 2017.- 31 mart.- S. 1, 3.