Avropa
İttifaqı regionun lider
dövləti olan Azərbaycanla əməkdaşlığı
davam etdirməyə maraqlıdır
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyev oktyabrın 4-də Avropa
İttifaqının Brüsseldə akkreditə olunmuş səfirlərinin
daxil olduğu Avropa İttifaqı Şurasının Siyasi və
Təhlükəsizlik Komitəsinin nümayəndə heyətini
qəbul edib.
AZƏRTAC xəbər
verir ki, dövlətimizin başçısı
görüşdə giriş nitqi ilə
çıxış etdi.
Prezident
İlham Əliyevin giriş nitqi
-Əziz qonaqlar, xoş gəlmisiniz.
Düşünürəm ki, bu, Avropa Komissiyasından indiyədək
Azərbaycana səfər etmiş ən böyük nümayəndə
heyətidir. Şadam ki, bu otaqda kifayət qədər yerimiz
var. Bir daha Azərbaycana xoş gəlmisiniz.
Bilirəm, səfəriniz
qısadır, lakin ümidvaram ki, çox məhsuldar olacaq.
Siz Azərbaycan haqqında daha çox məlumat əldə
edəcək, daha çox görəcəksiniz. Əlbəttə
ki, uğurlu əməkdaşlığımızı necə
davam etdirə biləcəyimizlə bağlı qərara gələcəksiniz.
Azərbaycan nisbətən gənc müstəqil dövlətdir.
Bildiyiniz kimi, bizim cəmi 25 yaşımız var. Bu ay biz
müstəqilliyimizin bərpa olunmasının 26-cı
ildönümünü qeyd edəcəyik. Lakin
düşünürəm ki, bu müddət ərzində
biz müxtəlif sahələrdə yaxşı irəliləyişə
nail olmuşuq. Bu gün Azərbaycan gələcəyə
çox aydın baxışı olan çox sabit, müasir,
inkişaf edən ölkədir.
Qarşımızda
duran əsas çağırışlardan biri, - mən
söhbətimizə bu mövzu ilə başlamaq istərdim,
- əlbəttə ki, artıq 25 ildən çoxdur davam edən
Ermənistanın Azərbaycana qarşı təcavüzüdür.
Əslində bu, Sovet İttifaqının süqutu ərəfəsində
başlayıb və Sovet İttifaqı
dağılandan dərhal sonra Ermənistan və digər
xarici qüvvələrin dəstəyi ilə Dağlıq
Qarabağdakı erməni separatçıları bəşəriyyətə
qarşı cinayət törətdilər. Onlar azərbaycanlılara
qarşı etnik təmizləmə apardılar və bir
milyondan artıq azərbaycanlı məcburi
köçkün və qaçqına çevrildi. Onlar
Dağlıq Qarabağı tamamilə işğal etdilər,
orada olan 30 faizə yaxın Azərbaycan əhalisini qovdular və
ermənilərin heç vaxt yaşamadığı
Dağlıq Qarabağ ətrafındakı 7 rayonu
işğal etdilər. Bundan əlavə, bu işğal nəticəsində
Ermənistanda yaşayan 250 min azərbaycanlı da etnik təmizləməyə
məruz qaldı. Bir milyon nəfər. Həmin vaxt Azərbaycanın
əhalisi 8 milyondan bir qədər artıq idi. Bu,
adambaşına düşən qaçqın və məcburi
köçkünlərin sayına görə ən yüksək
rəqəmlərdən biri idi.
İşğal
olunmuş ərazilərdəki vəziyyət beynəlxalq
ictimaiyyətə məlumdur. ATƏT işğal olunmuş
torpaqlara iki dəfə faktaraşdırıcı və qiymətləndirmə
missiyaları göndərib və onların hesabatlarında həmin
torpaqlarda vandalizm aktlarının törədildiyi göstərilib.
Bütün binalar, məzarlar və qəbiristanlıqlar, məscidlər
ermənilər tərəfindən dağıdılıb.
Onlar Xocalıda azərbaycanlılara qarşı
soyqırımı törədərək 613 günahsız
insanı qətlə yetirdilər. Onların 100-dən
çoxu qadın, 60-dan çoxu uşaq idi. Onlar bizim tarixi və
dini abidələrimizi dağıdaraq mədəni irsimizə
qarşı soyqırımı törətdilər. Vəziyyət
belədir.
Əfsuslar olsun ki,
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində
danışıqlar heç bir praktiki nəticə əldə
olunmadan uzun illərdir davam edir. Ermənistan status-kvonu dəyişməz
olaraq saxlamağa çalışır. Münaqişənin
həll olunmamasının əsas səbəbi budur. Bundan əlavə, Ermənistan 1993-cü ildə BMT
Təhlükəsizlik Şurasının qəbul etdiyi, erməni
qoşunlarının işğal olunmuş torpaqlardan dərhal
və qeyd-şərtsiz çıxarılmasını tələb
edən qətnamələrə əməl etmir. Əfsuslar
olsun ki, bu qətnamələr kağız üzərində
qalır. Bəzən bir neçə gün ərzində
yerinə yetirilən bəzi başqa qətnamələrdən
fərqli olaraq, bizə gəlincə, biz onların yerinə
yetirilməsini 20 ildən artıqdır, daha dəqiq desək
24 ildir ki, gözləyirik. Status-kvo qəbuledilməzdir. Bunu təkcə
Azərbaycan deyil, həm də ATƏT-in Minsk qrupuna həmsədrlik
edən ölkələr deyir. Bu ölkələrin prezidentləri
bir neçə dəfə bəyan ediblər ki, status-kvo dəyişdirilməlidir,
bu, qəbuledilməzdir. Ermənistan buna sadəcə olaraq
göz yumur və status-kvonu dəyişməz olaraq saxlamaq
üçün əlindən gələni edir. Onlara
qarşı beynəlxalq səviyyədə təzyiq artanda,
onlar 2014-cü ildə olduğu kimi, təmas xəttində hərbi
təxribatlara başlayırlar. Onlar hərbi
helikopterlərlə bizim mövqelərimizə hücum edəndə
və biz cavab vermək məcburiyyətində qalanda bu,
bütünlükdə 2015-ci il ərzində
danışıqların dondurulmasına səbəb oldu.
2016-cı ildə təzyiq yenidən artmağa başlayanda
onlar kəndlərimizi atəşə tutmağa
başladılar və 6 mülki şəxsi qətlə
yetirdilər, 20-dən artıq adam yaralandı və biz yenə
də cavab verməli olduq. Cavab çox ciddi və effektiv oldu.
Biz ərazilərimizin mühüm hissəsini azad etməyə
müvəffəq olduq. Ermənilər yenə də bunu bəhanə
edərək bizi təcavüzdə günahlandırdılar
və danışıqlara yenidən başlamaq
üçün şərtlər irəli sürməyə
başladılar. Sözsüz ki, Azərbaycan bu şərtlərin
heç birini qəbul etmədi. Ermənilər bizim bunu
heç vaxt qəbul etməyəcəyimizi yəqin ki,
başa düşürlər. Bu, ola bilsin ki, onlar
üçün məlum səbəblərə görə
daha bir vaxt qazanmaq fürsəti idi. Beləliklə, 2016-cı
ildə, ilin ikinci yarısında və 2017-ci ildə
danışıqlarla bağlı vəziyyət bir növ
dondurulmuşdur. Onların taktikası status-kvonu
bacardıqları qədər dəyişməz
saxlamaqdır. Hazırda onlar regionun keçmiş
Dağlıq Qarabağ Muxtar Vilayəti və Dağlıq
Qarabağ ətrafındakı 7 rayonun qondarma “Dağlıq
Qarabağ respublikası”nın bir hissəsi kimi təqdim
olunduğu yeni xəritələrini tərtib edirlər. Bu,
onların münaqişənin sülh yolu ilə həllində
maraqlı olmadığını göstərir. Bizim
mövqeyimiz çox aydın və sadədir, dəfələrlə
ifadə olunub. Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın tarixi
hissəsidir. Tarix bu faktı təsdiqləyir. Dağlıq
Qarabağ Azərbaycanın qanuni hissəsidir. Bütün
dünya Dağlıq Qarabağı Azərbaycanın tərkib
hissəsi kimi tanıyır. Biz tarixən bizə məxsus
olan torpaqlarda ikinci qondarma erməni dövlətinin
yaradılmasına razılıq verməyəcəyik. Azərbaycanın ərazi bütövlüyü bərpa
olunmalı, BMT Təhlükəsizlik Şurasının qətnamələrinə
əməl edilməli, Ermənistanın
işğalçı qüvvələri işğal
olunmuş bütün ərazilərdən qeyd-şərtsiz
çıxarılmalıdır. Sonra sülh olacaq və
vəziyyət sabit hesab ediləcək.
Bu gün bu münaqişənin
mövcudluğu regional təhlükəsizliyə və
sabitliyə daimi təhlükədir. Beləliklə,
görüşümüzün əvvəlində sizə əvvəla
nə baş verdiyi və nə etməklə bağlı
fikirlərimi təqdim etmək istədim. Düşünürəm
ki, qarşıdakı ayda Minsk qrupunun əsas fəaliyyət
sahəsi, - yəqin ki, onların regiona səfər etməyi
planlaşdırdığını bilirsiniz, - beynəlxalq
hüquq normalarına əməl etməsi üçün Ermənistanın
işğalçı rejiminə daha çox təzyiq
göstərmək olmalıdır. Münaqişənin
həll olunmamasının səbəblərindən biri təcavüzkara
qarşı beynəlxalq səviyyədə təzyiqin
olmamasıdır. Əgər Ermənistana qarşı
sanksiyalar tətbiq olunsaydı, beynəlxalq hüquq
normalarını və humanitar normaları kobud şəkildə
pozan ölkəyə qarşı ciddi sanksiyalar tətbiq edilsəydi,
bəlkə də münaqişə
çoxdan həll edilmiş olardı. Beynəlxalq ictimaiyyətin
Ermənistana münasibətdə bu cür mülayim siyasəti
onlarda belə təsəvvür yaradır ki, onlar bizim
torpaqlarımızda qanunsuz şəkildə qalmağa davam edə
bilərlər və bu, səbəblərdən biridir.
Lakin düşünürəm onlar başa düşməlidirlər
ki, bu, mümkün olmayacaq. Azərbaycan öz ərazi
bütövlüyünü bərpa edəcək. Mənim
buna şübhəm yoxdur. Məsələ burasındadır
ki, biz bunu sülh yolu ilə etmək istəyirik.
İnkişafımız
və problemlərimizlə bağlı digər məsələlərə
gəlincə, demək istərdim ki, münaqişə,
dağıntılar və iqtisadi çətinliklərə
baxmayaraq, ölkə inkişaf etməyə müvəffəq
olub. Biz on milyardlarla birbaşa xarici sərmayə cəlb
etmişik, Azərbaycanda yaxşı investisiya mühiti
yaratmışıq, iqtisadiyyatımızı müasirləşdirmişik,
əsasən infrastruktur və insan kapitalına sərmayə
yatırmışıq. Düşünürəm
ki, bu gün Azərbaycan iqtisadi cəhətdən sovet
keçmişindən, planlaşdırılan iqtisadiyyatdan
müasir sistemə və bazar iqtisadiyyatına keçən
ölkə kimi yaxşı nümunələrdən biridir.
İqtisadiyyatımızın 80 faizdən çoxu özəl
sektorun payına düşür. Biz işsizlik, yoxsulluq
kimi əsas, çox ciddi sosial problemləri həll etməyə
müvəffəq olmuşuq. Hazırda yoxsulluq və
işsizlik səviyyəsi 5-6 faizə yaxındır.
Düşünürəm ki, bu, dünya miqyasında ən
yaxşı göstəricilərdən biridir. Biz əsasən
təhsilə sərmayələr yatırırıq.
Çünki əminik ki, yalnız təhsilli və təlim
keçmiş insanlar uzunmüddətli inkişafı təmin
edə bilərlər. Azərbaycanda savadlılıq səviyyəsi
100 faizə yaxındır. Biz səhiyyə sahəsinə
böyük sərmayələr yatırırıq. Son 15 ildə
600-dən artıq müasir xəstəxana tikilib və yenidən
qurulub. Hazırda hər il 5 milyondan artıq adam, əhalimizin
yarısı pulsuz tibbi müayinədən keçir. Bu,
insanların sağlam qalmasına kömək edir.
Bizim iqtisadi göstəricilərimiz
Dünya Bankı, Beynəlxalq Valyuta Fondu, Avropa Yenidənqurma
və İnkişaf Bankı kimi beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən aparılan qiymətləndirmələrdə
də əks olunub. Onların bizim islahatlarla
bağlı qiymətləndirmələri çox müsbətdir.
Əlavə olaraq, Davos İqtisadi Forumunun son dəfə dərc
etdiyi iqtisadiyyatın rəqabət qabiliyyəti üzrə
yeni hesabatda Azərbaycan iqtisadiyyatın qlobal rəqabət
qabiliyyəti indeksində 35-ci yerdə qərarlaşıb.
Axırıncı dəfə biz 37-ci yerdə idik, indi isə
35-ci yerdəyik. Biz MDB ölkələri arasında birinciyik və
140 ölkə arasında 35-ci olmaq həqiqətən də
böyük uğurdur. Bu, bizim dediklərimiz deyil. Bu, Davosun
dedikləridir. Azərbaycanın iqtisadiyyatı uğurla inkişaf
edir. Biz qeyri-enerji sektoruna böyük diqqət yetiririk. Bu il
ixracatın artımı 20-30 faiz təşkil edir, kənd təsərrüfatı
sahəsində ixrac artımı isə 50 faizdən
çoxdur. Beləliklə, iqtisadiyyatın şaxələnməsi
artıq bir reallıqdır. Buna görə də
neftin qiymətinin çevik düşməsinin bizə müəyyən
problemlər yaratmasına baxmayaraq, çox qısa müddətdə
biz bu problemlərin öhdəsindən gələ bildik.
Əlbəttə ki, Azərbaycan böyük enerji
ehtiyatları olan ölkə kimi tanınır və bu
ehtiyatları dünya bazarlarına nəql etmək
üçün əsasən sərmayələr
yatırır. Bu gün Avropa İttifaqının üzvü
olan bəzi ölkələr üçün enerji
balansında bizim neftimiz təqribən 25-30 faiz təşkil
edir. Beləliklə, bir çox ölkələrin enerji təhlükəsizliyinin
təmin olunmasında biz öz rolumuzu oynayırıq. Bu
yaxınlarda aparıcı beynəlxalq enerji şirkətlərinin
konsorsiumu ilə yeni meqaneft müqaviləsi imzalanıb. Bu
müqavilə bizə nəhəng neft
yataqlarımızın 2050-ci ilə qədər işlənməsinə
imkan verəcək. Sabit neft istehsalat profilini saxlamaq
üçün on milyardlarla əlavə investisiyalar
yatırılacaq. Əlbəttə ki, Azərbaycandan təbii qazın
Avropa bazarlarına nəql edilməsi layihəsi hazırda
Avropanın enerji gündəliyində duran ən vacib məsələlərdəndir
və biz Avropa Komissiyası ilə sıx əməkdaşlıq
şəraitində bu məsələ üzərində
çalışırıq. Azərbaycan
“Cənub Qaz Dəhlizi” layihəsinin işlənilməsində
aparıcı qüvvə olub. Bu gün bu
layihəyə 7 ölkə qoşulub. Bunlar Azərbaycan,
Gürcüstan, Türkiyə, Bolqarıstan, Yunanıstan,
Albaniya və İtaliyadır. Bir neçə
Balkan ölkəsi də artıq bu layihəyə qoşulmaq
niyyətindədir. Minimum təbii qaz ehtiyatları 2,6 trilyon kubmetr təşkil edir. Bu,
böyük rəqəmdir və bu rəqəm artacaq. Çünki biz hazırda yeni nəhəng qaz
yataqlarının kəşfiyyat işlərini
aparırıq. Ona görə, bu,
böyük bir ehtiyatdır. Biz Azərbaycanı
qeyd etdiyim ölkələr vasitəsilə Avropa, İtaliya
ilə birləşdirən boru xəttinin inşasını
aparırıq. Boru xəttinin uzunluğu
3500 kilometrdir və bu xəttin inşaat işləri də
uğurla gedir. Ümid edirik ki, gələn il birinci faza olacaq və 2020-ci ildə layihə
tamamlanacaq. Bu layihənin dəyəri ən
azından 40 milyard ABŞ dolları təşkil edir və Azərbaycan
“Cənub Qaz Dəhlizi” layihəsində fəal investor qismində
çıxış edir və öz töhfəsini verir.
Bizim toplanılmış maliyyə
ehtiyatlarımız istənilən layihəni həyata
keçirmək üçün kifayət edir, hazırda 40
milyard dollardan da artıqdır. Bizim
çox kiçik xarici borcumuz var və bu, ümumi daxili məhsulun
20 faizindən daha da azdır. Buna görə
də biz beynəlxalq maliyyələşməni cəlb etməkdə
heç bir problem yaşamırıq. Bizim
etdiklərimiz isə əsasən “Cənub Qaz Dəhlizi” layihəsi
ilə əlaqəli məqsədlər
üçündür.
Digər infrastruktur layihələri və
yerli səviyyədə həyata keçirdiyimiz layihələr
üçün biz dövlət büdcəsinin vəsaitlərindən
istifadə edirik. Buna görə də iqtisadiyyat və enerji təhlükəsizliyi
nöqteyi-nəzərindən, əlbəttə ki, Azərbaycanın
gələcəyi daha da yaxşı olacaq. Bununla bağlı mənim heç bir şübhəm
yoxdur.
Qeyd etmək istədiyim digər məsələ
isə nəqliyyatdır. Bu sahə təkcə bizim
üçün önəm kəsb etmir. Enerji
resurslarının işlənilməsi kimi layihələrdə
nəqliyyat sahəsində regional və ya qitə səviyyəsində
əməkdaşlıq olmasa, heç bir uğur qazanmaq olmaz.
Buna görə də bizim hədəfimiz Azərbaycanı
vacib regional nəqliyyat mərkəzinə çevirməkdir.
Bu məqsədlə biz keçmişdə
artıq böyük sərmayələr
yatırmışıq. Biz ölkəmizi
qonşu ölkələrlə birləşdirən
bütün magistrallarımızı müasirləşdirmişik.
Biz altı beynəlxalq hava limanını
inşa etmişik və həm sərnişindaşıma, həm
də yükdaşımalar üçün təyyarə
parkımızı yeniləmişik. Biz dəmir
yolu infrastrukturunun fəal modernləşdirilməsi mərhələsindəyik.
Azərbaycanın Xəzər dənizində ən
böyük ticarət donanması var, 300-ə yaxın gəmimiz
var. Bakıda bütün növ gəmiləri inşa edə
bilən müasir gəmiqayırma zavodumuz var və biz faktiki
olaraq bu işləri görürük. Gələn il biz Xəzər dənizində ən
böyük beynəlxalq dəniz limanını istismara verəcəyik.
Bu limanın maksimum yükqəbuletmə,
yükgöndərmə tutumu ildə 25 milyon ton olacaq. Bütün bu işlər qonşularımız,
yaxın qonşularımız və o qədər də
yaxın olmayan qonşularımızla əlaqə yaratmaq
üçün görülür. Şərq-Qərb
Nəqliyyat Dəhlizi çox tezliklə fəaliyyət
göstərəcək. Bu, Xəzər dənizindən,
Azərbaycandan keçən, Asiyadan Avropaya gedən bir yoldur və
bu, Asiyadan Avropaya ən qısa nəqliyyat yolu olacaq. Digər bir yol isə Cənubdan Şimala, yaxud Cənubdan
Qərbə doğru gedir və bu yol da Azərbaycan ərazisindən
keçir və Azərbaycan buraya da sərmayə
yatırıb. Bu, əlbəttə ki, bizə
qeyri-neft sektorundan gələcəkdə daha çox pul
qazanmaq imkanı verəcək. Bu, ölkənin
geosiyasi əhəmiyyətini artıracaq. Çünki
dənizə çıxışı olmayan, açıq
bazarlara, açıq dənizlərə
çıxışı olmayan ölkə olaraq və eyni
zamanda, dəmir yolları, hava ilə
yükdaşımaları, magistral daşımalar və dəniz
daşımalarından ibarət inteqrasiya edilmiş bir sistem
olan nəqliyyat mərkəzini yaratmaq, hesab edirəm ki, həqiqətən
də böyük bir aktivdir.
Avropa İttifaqı ilə əməkdaşlığımızla
bağlı sonuncu bir məsələni də qeyd etmək istəyirəm. Bu ilin fevral ayında mənim
Brüsselə çox uğurlu səfərim oldu. Səfərdən bir gün sonra biz Avropa
İttifaqı və Azərbaycan arasında yeni saziş üzərində
rəsmi danışıqlara başladıq. Məndə olan məlumata görə,
danışıqlar uğurla davam edir. Bizdə
danışıqları gec olmaqdansa, daha tez
yekunlaşdırmaq istəyi var və biz Avropa İttifaqı
ilə münasibətlərdə yeni bir səhifənin
açılışını etmək istəyirik.
Avropa bizim əsas ticarət tərəfdaşımızdır
və bizim Avropa ilə ənənəvi əlaqələrimiz
var. XIX əsrdə Azərbaycana Avropa kapitalı sərmayə
qoyulmuşdu və Azərbaycanda Avropa mədəniyyətinin
mədəni irsi var. Bu da müsəlman dünyasında Azərbaycanda
ilk baletin səhnəyə qoyulması, ilk teatrın
yaradılması, habelə 1918-ci ildə ilk demokratik
respublikanın yaradılması faktında öz əksini
tapır. Bütün bunlara əsasən
Avropanın təsiri olub. Respublika yalnız iki il müddətində fəaliyyət göstərdi,
sonra bizi müstəqillikdən məhrum etdilər. Lakin o iki il müddətində Azərbaycan xalqı
müasirliyə, modernləşməyə doğru irəlilədiyini
nümayiş etdirdi. Həmin vaxtın ən
vacib nailiyyətlərindən biri qadınlara bir çox
Avropa ölkələri ilə müqayisədə daha erkən
səsvermə hüququnun verilməsi idi. Buna görə
də Avropa irsi həmişə Azərbaycanda mövcud olub və
indi təhlükəsizlik, siyasi inkişaf, ticarət, enerji, nəqliyyat,
multikulturalizm kimi bütün vacib məsələləri
özündə ehtiva edəcək yeni sazişlə biz Avropa
İttifaqı ilə münasibətlərin uğurla
inkişaf edəcəyinə ümid edirik. Bu
arada biz vaxt itirmədik, biz Avropa İttifaqına üzv
ölkələrlə ikitərəfli formatda fəal
çalışdıq və indi Azərbaycanın Avropa
İttifaqına üzv olan ölkələrin üçdəbirindən
çoxu ilə strateji tərəfdaşlıq formatı var,
ya saziş, ya bəyannamə formasında. Beləliklə, biz Avropa İttifaqına üzv
ölkələrin üçdəbirindən çoxu
üçün strateji tərəfdaş hesab olunuruq. Hesab edirəm ki, bu, Avropa İttifaqı və Azərbaycan
arasında gələcək saziş üçün
yaxşı zəmindir və bayaq qeyd etdiyim kimi, mənim
Brüsselə uğurlu səfərimdən çoxlu gözləntilərimiz
var və nəticələr çox yaxşı idi. Diqqətinizə görə təşəkkür
edirəm.
***
Sonra Avropa İttifaqı
Şurasının Siyasi və Təhlükəsizlik Komitəsinin
sədri Valter STİVENS çıxış edərək
dedi:
-Cənab Prezident, həvəsləndirici
sözlərə görə çox sağ olun. Bizi qəbul etmək üçün
ayırdığınız vaxta və göstərilmiş
qonaqpərvərliyə görə də minnətdarıq.
Haqlı olaraq, qeyd etdiyiniz kimi, bu, ola
bilsin, qəbul etdiyiniz ən böyük nümayəndə
heyətidir. Əslində, biz 28 ölkənin səfirlərindən
ibarət qrupuq. Biz faktiki olaraq, Avropa
İttifaqı və nazirlər üçün xarici siyasətin
əsaslandırılması ilə məşğuluq. Qeyd etməliyəm ki, mən burada 2006-cı ildə
olmuşam və həmin vaxt, ATƏT-in fəaliyyətdə
olan sədri Karel de Quxt ilə gəlmişdim. İndi isə yenidən qayıtmışam və
görürəm ki, ölkədə çox böyük dəyişikliklər
baş verib. Bu, kifayət qədər
sevindiricidir.
Bildirməliyəm ki, biz bu səfərə
böyük əhəmiyyət veririk. Fikrimcə, səfər
yerinə düşəndir, çünki Şərq Tərəfdaşlığı
Sammitinə hazırlıq gedir. Eyni zamanda,
biz Şərq Tərəfdaşlığına, xüsusən
də Azərbaycana əhəmiyyət veririk. Siz də bunu haqlı olaraq qeyd etdiniz.
Brüsselə səfərinizdən sonra əlaqələrimizdə
kifayət dərəcədə dinamik inkişaf baş verib. Hazırda yeni saziş
üzrə danışıqlar gedir. Danışıqların
artıq bir neçə raundu keçirilib. Fikrimcə, onlar çox yaxşı istiqamətdə
davam edir. Ümid edirik ki, yaxın zamanlarda
danışıqlar başa çatacaq. 1996-cı il tarixli “Tərəfdaşlıq və Əməkdaşlıq
haqqında” əvvəlki saziş üzərində də
böyük iş gedir. Bir daha qeyd edirəm ki,
münasibətlər təbii olaraq həmin əsaslarla, o
cümlədən Şərq Tərəfdaşlığı
ilə tənzimlənir. Sizi Şərq Tərəfdaşlığı
Sammiti münasibətilə Brüsseldə böyük məmnuniyyətlə
salamlamağı arzulayırıq. Fikrimcə, bu yeni
saziş sayəsində irəliləyişlə ola bilsin ki, biz aviasiya haqqında saziş barədə
də danışıqlar apara bilərik. Bu,
Zirvə görüşü üçün çox
yaxşı nəticə sayıla bilərdi və göstərərdi
ki, bizim Azərbaycanla əlaqələrimiz nə dərəcədə
yaxın və sıxdır. Bildirməliyəm ki, Sizin qeyd etdiyiniz regional hadisələr
baxımından Azərbaycan beynəlxalq arenada çox
mühüm müstəqil iştirakçıdır. Mənə elə gəlir ki, bu məsələlər
gələcəkdə işləyə biləcəyimiz
xarici siyasətin, eləcə də təhlükəsizliyin də
mühüm sahəsidir.
Siz, həmçinin tolerantlıq mədəniyyəti
məsələsini qeyd etdiniz. Dini tolerantlığa gəldikdə,
müxtəlif dinlər burada yan-yana mövcud olublar. Bu, gözəl nümunədir. Eyni
zamanda, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinə və
ölkənin müasirləşdirilməsinə yönəlmiş
səylərinizi də xüsusi olaraq qeyd etdiniz. Ölkədə uzunmüddətli artım və
sabitlik perspektivlərini təmin etmək olduqca vacibdir. Siz, həmçinin təhsil sahəsində də
çox işlərin görüldüyünü, qeyd
olunmuş məsələlərin reallaşması
üçün cəmiyyətin bütün təbəqələrinin
səfərbər olunduğunu söylədiniz. Eyni zamanda, investorların üzünə
açıq olduğunuzu, xarici investisiyalara yol açan sərmayə
mühitinə diqqət yetirdiyinizi bildirdiniz. Fikrimcə, sərmayədarlar üçün
hüquqi əsasları və qanunun aliliyini də təmin etmək
vacibdir. Bu halda, onlar da gözlənilən
fəaliyyətdə şəffaf olurlar.
Bu baxımdan, icazə verin narahatlıq
doğuran bəzi məsələləri də qeyd edim. Söhbət ölkədə
ifadə azadlığı, toplaşmaq azadlığından
gedir. Müəyyən şəxslərin
azadlıqdan məhrum olunması ilə bağlı bəzi məlum
işlər var. Bilirəm ki, Siz penitensiar sistemin humanistləşdirilməsi
sahəsində də bir çox işlər
görürsünüz. Ümid edirəm
ki, təklifləriniz də parlamentdə
razılaşdırılacaq və qəbul olunacaq. Fikrimcə, bunu Avropa Şurasının üzvü
kimi göstərmək vacibdir. Həmçinin nəzərə
alsaq ki, bu cür məsələlərin həlli ilə
bağlı Avropa Məhkəməsinin qərarı da var. Həmin
addım bizə də yardımçı ola
bilərdi, çünki biz münasibətlərimizin
genişləndirilməsində, vətəndaş cəmiyyəti
ilə işləməyimizdə və ikitərəfli əlaqələrimizin
inkişaf etdirilməsində çox maraqlıyıq.
Dağlıq Qarabağa gəldikdə,
fikrimcə, siz Ermənistan prezidenti ilə Brüsseldə
olduğunuz zaman prezident Tusk fikrini çox aydın şəkildə
qeyd etdi. Biz çox istərdik ki, status-kvo deyil, siyasi
nizamlanma tapılsın. Həmsədrləri
bu baxımdan tam dəstəkləyirik. Siz
də qeyd etdiyiniz kimi, mən də bilirəm ki, həmsədrlər
regiona səfərə gəlir. Bilirəm
ki, prezidentlər arasında da görüşün
keçirilməsi plandadır. Bəlkə də bu məsələni
bir az aydınlaşdırardınız. Bu baxımdan, bəlkə yaxşı olardı ki,
fransalı həmkarıma da söz verim.
***
Avropa İttifaqının Brüsseldə
akkreditə edilmiş Fransadan olan səfiri Nokalas SURAN
çıxış edərək dedi:
-Cənab Prezident, icazə versəydiniz, mən
qısa olaraq üç məsələni qeyd etmək istərdim.
Birincisi, Dağlıq Qarabağla
bağlıdır. Bildiyiniz kimi,
sentyabrın əvvəlində burada olmuş xarici məsələlər
üzrə dövlət katibi tərəfindən bəyan
edilmişdir ki, danışıqların indiki durumu və təmas
xəttində baş verən silahlı toqquşmalar bizi
çox narahat edir. Biz də Siz
düşündüyünüz kimi, hesab edirik ki, status-kvo qəbuledilməzdir
və biz mütləq siyasi nizamlanmaya nail olmalıyıq.
Məqsədimiz çox aydındır: beynəlxalq
hüququn prinsiplərinə, xüsusən də
hamımız üçün sarsılmaz olan Helsinki Yekun
Aktına uyğun şəkildə məsələnin həllinə
nail olmaq. Yəni, bildiyimiz kimi, güclə təhdid
etməmək və ya ondan istifadə etməmək, dövlətlərin
tam ərazi bütövlüyü və xalqların öz
müqəddəratını təyin etmək həmin
Aktın prinsipləridir. Bu baxımdan, tərəflər
arasında ən yaxşı həll variantının
tapılmasında qərəzsiz olmaqda Minsk qrupunun həmsədri
kimi bizə arxalana bilərsiniz.
Bilirik ki, BMT-nin Baş Assambleyasının
sessiyası zamanı xarici işlər nazirləri
sentyabrın 23-də görüş keçirdilər. Gördük ki, Minsk qrupu həmsədrlərinin
bəyanatında qeyd olunub ki, bu ilin sonuna qədər
görüşün keçirilməsi mümkündür.
Bildiyiniz kimi, Prezident Makron şəxsən bəyan
etdi ki, biz sizə məsələnin həllinin
tapılmasında kömək etməyə hazırıq.
Sədrimiz Avropa İttifaqının tam siyasi dəstəyini
vurğuladı. Fikrimcə, həmsədrlərin
irəli sürdüyü təşəbbüslər üzərində
işin aparılması çox vacibdir. Bu
baxımdan, biz güclü siyasi dialoq
apardığınız Avropa İttifaqı ilə tam
yekdilik. Bir daha bizim üçün ən
vacib olan odur ki, danışıqlar tezliklə bərpa olunsun,
çünki bu, çox vacibdir və yekun nəticədə,
bölgədə və əlbəttə, onun xalqları
üçün sabitlik və təhlükəsizliyi təmin
edə bilər.
Dağlıq Qarabağla bağlı
sonuncu məsələni də qeyd edim. Çünki bunu kifayət
qədər vacib hesab edirəm. Hazırda
biz Şərq Tərəfdaşlığı Sammitinin yekun
bəyannaməsinin razılaşdırılması mərhələsindəyik.
Əlbəttə, biz regionda münaqişələr
barədə müddəanı kənarda qoymayacağıq.
Bu, çox vacibdir. Hesab
edirik ki, bəyannamə mümkün qədər bitərəf
olmalıdır və beləliklə, bütün tərəflərin
maraqlarına cavab verən güzəştlər əsasında
sənəd tərtib ediləcək. Bu,
olduqca vacib məsələdir. Çox
qısa olaraq, iki digər məqamı da qeyd edim. Birincisi, Sizi əmin etmək istərdik ki, bu məsələ
Azərbaycan və Avropa İttifaqının bütün
üzv dövlətləri üçün
qarşılıqlı maraq doğurur. Söhbət
enerji sektorundan, xüsusən də Cənub Qaz Dəhlizinə
verdiyimiz dəstəkdən gedir. Bilirik ki,
Azərbaycan Respublikası Dövlət Neft Şirkəti, o
cümlədən Azərbaycanın hakimiyyət orqanları
bu işdə çox mühüm rol oynayır. Avropa İnvestisiya Bankından ayrılan kreditlərə,
eləcə də Avropa İttifaqında enerji mənbələrinin
və təchizatın şaxələndirilməsində
açılan imkanlara gəldikdə, Siz bizə arxalana bilərsiniz.
Nəhayət, sonuncu məqamı bildirim. Siz də bunu çox
düzgün olaraq qeyd etdiniz. Söhbət
Azərbaycanın multikulturalizm sahəsindəki fəaliyyətindən
gedir. Azərbaycan və Avropa
İttifaqının üzləşdiyi ümumi
çağırışla, yəni, terrorçuluğa
qarşı mübarizə ilə bağlı fikirlərinizi
öyrənmək mənim üçün maraqlı
olardı. Biz terrorçuluğun mövcud
olduğu regiondayıq. Cənubda Suriya, İraq hadisələri
baş verir. Bilirik ki, bizim, o cümlədən Sizin
bəzi vətəndaşlarınız xaricdə
döyüş əməliyyatlarına qoşulur. Bu barədə
bir az fikirlərinizi öyrənmək,
problem haqqında, edə biləcəyimiz əməkdaşlıq
barədə nə düşündüyünüzü bilmək
bizim üçün maraqlı olardı. Çox sağ olun.
***
Sonra Avropa İttifaqının Brüsseldə
akkreditə edilmiş Bolqarıstandan olan səfiri Gergana
KARADJOVA çıxış edərək dedi:
-Cənab Prezident, bizi qəbul etdiyinizə
görə minnətdarıq. Siyasi və Təhlükəsizlik
Məsələləri Komitəsində Bolqarıstanın təmsilçisi
və həmkarlarım üçün Sizinlə
görüşməkdən böyük məmnunluq və
şərəf hissi duyuruq.
Azərbaycanın yerləşdiyi
region iki məqam baxımından bizim üçün
çox vacibdir. Birincisi, Qara dəniz və Xəzər
dənizi bölgəsində sabitlik, təhlükəsizlik və
demokratiya məsələləri ilə bağlıdır.
İkinci məqam isə fransız həmkarım və Sizin də
qeyd etdiyiniz kimi, enerji və nəqliyyat dəhlizlərini nəzərdə
tutur. Həqiqətən, Cənub Qaz Dəhlizi çox
mühüm marşrutdur. Biz enerji mənbələrinin və
təchizat yollarının şaxələndirilməsi üzərində
birgə çalışırıq. Bu baxımdan, Azərbaycanın
oynadığı aparıcı rolu
alqışlayırıq. Həmin layihənin başa
çatdırılması mənim ölkəm və Avropa
İttifaqının enerji təhlükəsizliyi
üçün olduqca əhəmiyyətlidir. Siz də qeyd
etdiniz ki, 2020-ci ildən başlayaraq bu marşrutla enerji
daşıyıcılarının nəqlinin
reallaşması vacibdir. Körfəz ölkələrindən
Qara dəniz regionuna multimodal daşımalar marşrutu da
çox əhəmiyyətlidir. Bu baxımdan, Asiyadan Avropaya
marşrutun qurulmasında geosiyasi
çağırışların üstünlüklərə
çevrilməsi məqsədəuyğundur. Əlbəttə
ki, enerji məsələsi Avropa İttifaqının gündəliyində
əsas yer tutur. Sədrimiz də qeyd etdi ki, Azərbaycanla
münasibətlərimiz təkcə bununla məhdudlaşmalı
deyil. Biz Avropa İttifaqı ilə yeni əhatəli
sazişin razılaşdırılmasını çox
alqışlayırıq. Ümid edirəm ki, sazişin mətni
tezliklə yekunlaşdırılacaq. Siz bir sıra ölkələrlə
strateji tərəfdaşlıq sazişlərini qeyd etdiniz. Mənim
də ölkəm onların sırasındadır və həmin
münasibətləri yaradıb. Fransalı həmkarımın
sualından irəli gələrək, regional konteksti,
mühüm qonşularınızın və tərəfdaşlarınızın,
xüsusən də İranın və Türkiyənin
regional siyasəti barədə daha ətraflı
danışsanız, Sizə minnətdar olardım.
Sağ olun.
***
Daha sonra Avropa
İttifaqının Brüsseldə akkreditə edilmiş
Almaniyadan olan səfiri Mixael FLÜGER çıxış edərək
dedi:
-Cənab
Prezident, bizi burada qəbul etdiyinizə görə təşəkkür
edirəm. Ölkənizlə qurduğumuz diplomatik münasibətlərin
25-ci ildönümündən çox məmnunuq. Əlbəttə
ki, gözlərimiz Brüsseldə keçiriləcək
Şərq Tərəfdaşlığı Sammitinə
yönəlib. Mən sadəcə sədrimizin
söylədiyini bir daha təkrar etmək istərdim. Çox
istərdik ki, Siz də orada olasınız. Altı
ölkənin əhalisi üçün Şərq Tərəfdaşlığının
faydalı olması barədə işarə vermək, eləcə
də nəinki iqtisadi əməkdaşlığın
yaxşılaşdırılması, o cümlədən
terrorçuluğa qarşı mübarizə barədə
daha ətraflı danışmaq, praktiki xarici siyasət sahəsində
əməkdaşlıq etmək baxımından Azərbaycanın
yüksək səviyyədə təmsil olunması zəruridir.
Bütün bunlar bizim marağımızdadır.
Bir məsələni də
qeyd etmək istərdim. Siz bunu artıq
açıqladınız. Azərbaycan Demokratik
Respublikasının 100-cu ildönümü
qarşıdadır. Bu, müsəlman Şərqində həmin
dövrdə çox müasir və dünyəvi respublika
idi. Məlumdur ki, bizim ölkələrimizdə qadınlara səsvermə
hüququ ondan xeyli gec verilib. Bu münasibətlə Sizi təbrik
edirik.
Əvvəldə qeyd edilən
tolerantlıq məsələsinə gəldikdə, ümid
edirik ki, bu, bir məsələyə də tətbiq olunsun.
Hazırda vətəndaş cəmiyyətindən eşidirik
ki, cinsi və gender mənsubiyyətinə görə ayrı-seçkilik
halları baş verir. Bilirik ki, həbs olunmuş həmin
şəxslərin əksəriyyəti artıq
azadlığa buraxılıb. Bu, yaxşı işarədir.
Əminik ki, Azərbaycan BMT, ATƏT və Avropa Şurası
çərçivəsində öz beynəlxalq öhdəliklərini
yerinə yetirəcək.
Bir böyük xahiş də
var. Fikrimizcə, Avropa Şurasından çıxmaq
ideyası həm Avropa Şurası, həm Azərbaycan
üçün olduqca pis ideyadır. Ümid edirik ki, Siz
burada işarə verəsiniz və bu mövqe barədə
yenidən düşünəsiniz. Hesab edirik ki, bütün
bunlar Azərbaycana beynəlxalq arenada öz potensialını
tam şəkildə reallaşdırmaq imkanı verəcək.
Biz birmənalı olaraq istərdik ki, Azərbaycan təşkilatda
qalsın. Ərazi bütövlüyü ilə bağlı
sual da vermək istərdim. Ukraynada ərazi
bütövlüyü məsələsi ilə bağlı
mövqeyinizi öyrənmək istərdik. Sağ olun.
***
Dövlətimizin
başçısı görüşdə yekun nitqi söylədi.
Azərbaycan.- 2017.-5
oktyabr.- S.1-2.