Davamlı
inkişafa aparan strategiya
Sürətli
inkişaf, müstəqil siyasət və qüdrətli
dövlət quruculuğu mərhələsi
“Biz bu gün müstəqil
siyasət aparan ölkələrdənik. Bunun təməlində
bizim güclü siyasi iradəmiz və iqtisadi müstəqilliyimiz
dayanır”.
İlham Əliyev
Ümummilli liderimizin strateji
inkişaf kursunun Azərbaycan Respublikasının Prerzidenti cənab
İlham Əliyev tərəfindən qətiyyətli və
uğurlu davamı ölkəmizin milli inkişaf modelini
formalaşdırmış, bu modelin yeni qlobal
çağırışlara uyğunlaşdırılmaqla tətbiqi
bütün sahələrdə əsaslı dönüş
yaratmış və böyük nailiyyətlərə yol
açmış, gələcək tərəqqi
üçün möhkəm təməl
yaratmışdır.
Prezident İlham Əliyevin
uzaqgörən siyasəti, prinsipiallığı və beynəlxalq
aləmdə böyük nüfuzu sayəsində Azərbaycan
dünyanın siyasi və iqtisadi məkanında mövqeyini
gündən-günə gücləndirir. Düşünülmüş,
qarşılıqlı etimada əsaslanan müstəqil siyasət
həyata keçirən, regionun siyasi, iqtisadi və mədəni
mərkəzi olan Azərbaycan bu gün beynəlxalq aləmdə
siyasi sabitliyin, əmin-amanlığın, tərəqqinin,
tolerantlığın məkanı kimi tanınır. 2011-ci ildə Azərbaycanın 155 ölkənin dəstəyini
qazanaraq BMT Təhlükəsizlik Şurasının qeyri-daimi
üzvü seçilməsi isə müstəqillik tariximizin
ən qürurverici səhifələrindəndir. Bu gün səsi dünyanın ən mötəbər
tribunalarından gələn müstəqil Azərbaycanın
üçrəngli bayrağı irimiqyaslı ictimai-siyasi və
mədəni tədbirlərdə, nüfuzlu təşkilatlarda
əzəmətlə dalğalanır. Ölkəmiz
qlobal əhəmiyyətli beynəlxalq tədbirlərin,
humanitar forumların, mədəniyyətlərarası və
sivilizasiyalararası dialoqun, eləcə də I Avropa
Oyunlarının, “Formula-1” yarışlarının, İslam
Həmrəylik Oyunlarının, “Eurovision” mahnı müsabiqəsi
kimi mühüm tədbirlərin keçirildiyi məkana
çevrilmişdir.
Qlobal
çağırışlara cavab verən dayanıqlı
iqtisadiyyat
Qazanılan bu uğurların
əsasında isə Prezident İlham Əliyevin çevik,
ölkəmizi davamlı tərəqqiyə aparan praqmatik və
müstəqil siyasəti dayanır. Dövlət
başçısının vurğuladığı kimi,
“Biz heç kimdən asılı deyilik, öz taleyimiz öz əlimizdədir
və müstəqil siyasət aparmaq imkanlarımız, ilk
növbədə, iqtisadi imkanlarımızdan qaynaqlanır”.
Bu inkişaf kursuna uyğun olaraq
makroiqtisadi sabitliyin qorunması, innovativ əsaslı
iqtisadiyyatın inkişafının təmin edilməsi,
qeyri-neft sektorunun stimullaşdırılması, yüksək əlavə
dəyər yaradan və ixraca yönələn məhsul
istehsalının genişləndirilməsi, ən
başlıcası isə qazanılan naliyyətlərin
ölkə vətəndaşının rifahının daha
da yaxşılaşdırılmasına yönəldilməsi
Azərbaycan iqtisadiyyatının prioritetlərini təşkil
edir.
Dövlət
başçısının uğurlu sosial-iqtisadi siyasəti
keyfiyyətcə yeni prioritetləri müəyyən edərək
innovasiya əsaslı inkişaf modelinə keçidi şərtləndirmiş,
yüksək rəqabət qabiliyyətli və diversifikasiya
olunmuş iqtisadiyyatın formalaşmasını sürətləndirmişdir. Azərbaycanda
yaradılmış böyük iqtisadi potensial və
aparılan məqsədyönlü islahatlar, iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi, investisiyaların təşviqi,
biznes mühitinin yaxşılaşdırılması,
qeyri-neft ixracının stimullaşdırılması, idarəetmənin
təkmilləşdirilməsi və digər tədbirlər
iqtisadiyyatın davamlı inkişafını təmin edir.
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti tərəfindən təsdiq edilmiş,
başlıca məqsədi uzunmüddətli perspektivdə
ölkənin sosial-iqtisadi resursları nəzərə
alınmaqla mütərəqqi dünya təcrübəsi əsasında
davamlı sosial-iqtisadi inkişafın təmin edilməsi ilə
yüksək sosial rifaha çatmaq olan “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyası, məqsədli
dövlət proqramları, strategiyalar, konkret tədbirlər
planları, kompleks və davamlı iqtisadi islahatlar ölkədə
innovativ, bilik iqtisadiyyatının formalaşması,
ixracın diversifikasiyası, idxaldan
asılılığın maksimum dərəcədə
azaldılması, biznes mühitinin əlverişliliyinin
artırılması, investisiyaların cəlb edilməsi və
digər istiqamətlərdə mühüm işlərin həyata
keçirilməsinə hüquqi və iqtisadi zəmin
yaratmışdır. Ölkədə həyata keçirilən
iqtisadi siyasətin və islahatların
davamlılığını təmin etmək
üçün iqtisadiyyatın mövcud vəziyyətinin dərindən
təhlili və yeni iqtisadi inkişaf strategiyasının
hazırlanması məqsədilə dövlət
başçısının 6 dekabr 2016-cı il
tarixli Fərmanı ilə “Milli iqtisadiyyat və
iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə strateji yol xəritələri”
təsdiq edilmişdir. İqtisadi
inkişafın keyfiyyətcə yeni modelinin
formalaşdırılmasını təmin edəcək
strateji yol xəritələri 2016-2020-ci illər
üçün iqtisadi inkişaf strategiyasını və tədbirlər
planını, 2025-ci ilədək olan dövr
üçün uzunmüddətli baxışı və
2025-ci ildən sonrakı dövrə hədəf
baxışı özündə əks etdirir. Bu mühüm sənəd kənd təsərrüfatından
tutmuş sənayeyə qədər bütün sahələri,
həmçinin insan kapitalının inkişafı, biznes
mühitinin daha da yaxşılaşdırılması kimi əsas
istiqamətləri əhatə edir.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə həyata keçirilən və mövcud
çağırışların tələblərinə
cavab verən çevik iqtisadi siyasət tədbirləri
regional və qlobal səviyyədə mürəkkəb siyasi
və iqtisadi proseslərin davam etdiyi hazırkı şəraitdə
belə, ölkə iqtisadiyyatının
dayanıqlılığını qoruyub
saxlamışdır. Uzaqgörən siyasətin, görülən sistemli və
qabaqlayıcı tədbirlərin nəticəsidir ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatı 2008-ci ildə başlayan və sonrakı
dövrlərdə də davam edən qlobal iqtisadi
böhranı kifayət qədər hazırlıqlı
qarşılamış, böhran dövründə investisiya
risklərinin yüksək olmasına, qonşu ölkələrdəki
devalvasiya dalğasının təsirlərinə baxmayaraq, Azərbaycanda
rasional makroiqtisadi siyasət həyata keçirilmiş,
yaradılmış valyuta ehtiyatları maliyyə risklərinin
qabaqlayıcı rejimdə idarə edilməsində əhəmiyyətli
rol oynamışdır.
Statistik göstəricilər də
Azərbaycan iqtisadiyyatının inkişafını və
dayanıqlılığını bir daha təsdiq edir: Belə
ki, strateji valyuta ehtiyatları 2003-cü ilə nisbətən
26,2 dəfə artaraq bu ilin sentyabr
ayının sonuna 42 mlrd ABŞ dolları səviyyəsinə
çatmışdır. 2004-2016-cı illərdə ümumi
daxili məhsul (ÜDM) real ifadədə 3,2
dəfə, o cümlədən qeyri-neft sektoru 2,7 dəfə
artmışdır. Bu dövrdə sənaye real ifadədə
3,8 dəfə, o cümlədən qeyri-neft sənayesi 2,2 dəfə,
kənd təsərrüfatı 1,6 dəfə, tikinti 3,4 dəfə,
ticarət 3,9 dəfə, turizm 14,2 dəfə, nəqliyyat 2,6
dəfə, rabitə 10,6 dəfə artmışdır.
Ölkə iqtisadiyyatına
2004-2017-ci illərdə 225 mlrd ABŞ dolları həcmində
investisiya qoyulmuşdur. Davamlı sosial-iqtisadi inkişafın təmin
edilməsi məqsədilə dövlət büdcəsində
dövlət əsaslı vəsait qoyuluşu xərcləri
son 14 ildə dinamik olaraq artmış, investisiya xərcləri
dövlət büdcəsində əhəmiyyətli çəkiyə
malik olmuşdur.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə Azərbaycanın əldə etdiyi uğurlar beynəlxalq
təşkilatların və maliyyə institutlarının
hesabatlarında da öz müsbət əksini
tapmışdır. Təsadüfi deyildir ki, Azərbaycan
dünyanın ən nüfuzlu təşkilatlarından olan
Dünya İqtisadi Forumunun “2017-2018 Qlobal Rəqabətlilik
Hesabatı”nda daha iki pillə yüksələrək 137
ölkə arasında 35-ci yerdə qərarlaşmışdır.
Ümumiyyətlə, ölkəmiz “Qlobal rəqabət
qabiliyyəti” hesabatları üzrə 2005-ci ildən
2017-cı ilədək 69-cu yerdən 34 pillə irəliləyərək
35-ci yerə yüksəlmiş və 2009-cu ildən indiyədək
MDB-də liderliyini qoruyub saxlamışdır. Hətta “G20”yə daxil olan İtaliya, Rusiya,
İndoneziya, Hindistan, Türkiyə, Cənubi Afrika
Respublikası kimi ölkələr də iqtisadiyyatın rəqabət
qabiliyyəti indeksinə görə Azərbaycandan geridə
qalırlar.
Azərbaycanı davamlı
iqtisadi inkişafa aparan strategiyanın bir sıra mühüm
məqamları üzərində dayanmaq istərdim.
Azərbaycandakı siyasi
sabitlik, əlverişli işgüzar mühit ölkəmizə
marağı daha da artırmışdır. Şübhəsiz
ki, burada etibarlı tərəfdaş amili xüsusi rol
oynayır. Beynəlxalq müqavilələrdən
irəli gələn öhdəliklərini tam şəkildə
və vaxtında yerinə yetirən Azərbaycanın təşəbbüskarı
olduğu transmilli layihələr hazırda Avropanın enerji təhlükəsizliyinin
təmin edilməsində mühüm rol oynayır. Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft, Cənubi Qafqaz Boru Kəməri
vasitəsilə Xəzər dənizinin enerji resursları
region ölkələrinə və Avropaya nəql edilir.
Son 14 ildə reallaşdırılan ən
mühüm layihələrdən olan, Azərbaycanın təşəbbüsü
və liderliyi ilə həyata keçirilən, Prezident
İlham Əliyevin “XXI əsrin layihəsi”
adlandırdığı “Cənub qaz dəhlizi” layihəsi isə
enerji əməkdaşlığımızı genişləndirərək
Azərbaycanı Avropanın böyük təbii qaz təchizatçılarından
birinə çevirəcəkdir. Artıq “Cənub qaz dəhlizi”
layihəsi çərçivəsində “Şahdəniz-2”
qaz-kondensat yatağının tammiqyaslı işlənməsi
üzrə işlərin 96 faizi, Cənubi Qafqaz Boru Kəmərinin
genişləndirilməsi üzrə işlərin 98 faizi,
TANAP layihəsi üzrə işlərin 82 faizi, TAP-ın
inşası üzrə isə 53 faizi icra edilmişdir. Hazırda inşaat işləri davam etdirilir.
Bu ilin sentyabrında Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin
müəllifi olduğu Xəzər dənizinin Azərbaycan
sektorunda “Azəri”, “Çıraq” və “Günəşli”
yataqlarının dərinliklərində yerləşən
hissəsinin birgə işlənməsi və neft
hasilatının pay bölgüsü haqqında düzəliş
edilmiş və yenidən tərtib olunmuş sazişin
imzalanması Azərbaycanın gələcək
inkişafı, maliyyə imkanlarının genişləndirilməsi
üçün mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
Bu dövrdə Azərbaycanın
tranzit imkanlarının reallaşması üçün iri
layihələr də reallaşdırılıb. Bu istiqamətdə
Beynəlxalq Dəniz Limanının və Gəmiqayırma
Zavodunun tikintisi, TRASECA, Şimal-Cənub, Şərq-Qərb dəhlizləri
çərçivəsində görülən işlər,
bu yaxınlarda istifadəyə verilməsi gözlənilən
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xüsusilə
vurğulanmalıdır.
Digər sahələrdə
də infrastuktunun inkişafında ciddi uğurlar əldə
edilmişdir.
Belə ki, son illərdə Azərbaycanda 6 beynəlxalq hava
limanı inşa olunmuş, 11 min kilometr müasir şose və
yollar çəkilmiş, 438 ədəd körpü və
tunel tikilmiş və təmir olunmuş, Xəzər dənizində
270 gəmidən ibarət iri ticarət donanması
yaradılmış, 1700-dən artıq yaşayış məntəqəsi
təbii qazla təmin edilmış, qazlaşdırma səviyyəsi
90%-i keçmiş, 736,4 min nəfəri əhatə edən
434 yaşayış məntəqəsində modul tipli sutəmizləyicisi
quraşdırılmış, mərkəzləşdirilmiş
içməli su ilə təmin olunan əhalinin sayı 2 dəfədən
çox artaraq 4,5 mln nəfəri ötmüşdür.
Bu illər ərzində dəmir
yolu nəqliyyat sistemi inkişaf etdirilmiş, infrastrukturu yenilənmiş,
Azərbaycanın ərazisindən keçən nəqliyyat dəhlizlərinin
rəqabət qabiliyyətliliyi yüksəldilmiş, tranzit
daşımalarının həcmi artmışdır.
Əhalinin istilik təchizatı
təminatının yaxşılaşdırılması məqsədilə
məktəblərin, uşaq bağçalarının və
yaşayış binalarının istilik sistemləri yenidən
qurulmuş, sosial obyektlər üçün yeni qazanxanalar
tikilmişdir.
Bakı Metropoliteninin
inkişaf strategiyasına uyğun olaraq, ötən illər ərzində
5 yeni stansiya sərnişinlərin istifadəsinə
verilmiş, xətlərin sayı 3-ə, stansiyaların
sayı 25-ə çatdırılmışdır.
Ötən 14 il ərzində
ümumi gücü 2300 MVt-dən artıq olan 26 yeni elektrik
stansiyası istismara verilmiş, 10 min kilometrdən artıq
elektrik verilişi xətləri, xeyli sayda yarımstansiya
inşa edilmiş və yenidən qurulmuşdur.
Güclü sənayeləşmə
siyasəti
Prezident İlham Əliyevin
“Azərbaycanın gələcək inkişafı sənayenin
inkişafı ilə bağlı olmalıdır” strateji xəttinə
uyğun olaraq, prioritet hədəf kimi reallaşdırılan
iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi siyasətinin
mühüm istiqamətlərindən biri də məhz sənayeləşmə
və qeyri-neft sənayesinin inkişafıdır. Təsadüfi deyildir ki, sənayenin
inkişafına xüsusi önəm verən dövlət
başçısı tərəfindən 2014-cü il Azərbaycanda “Sənaye ili” elan edilmiş,
“Azərbaycan Respublikasında sənayenin inkişafına dair
2015-2020-ci illər üçün Dövlət Proqramı” qəbul
olunmuşdur.
Müasir texnologiyaların və
qabaqcıl təcrübənin tətbiqi nəticəsində
son illər ölkədə sənayeləşmə templəri
yüksəlmiş, metallurgiya, maşınqayırma, kimya,
inşaat materiallarının istehsalı, qida və digər ənənəvi
sənaye sahələri genişlənməklə
yanaşı, yeni sənaye sahələri
yaradılmış, ölkəmiz bir sıra sənaye məhsulları
üzrə özünütəminetmə səviyyəsini
yüksəltmişdir. İlk süni peykin orbitə
buraxılması ilə kosmik sənayenin əsası qoyulmuş,
“Azərspace” və “Azersky” telekommunikasiya peykləri orbitə
buraxılmış, Azərbaycan dünya kosmos ailəsinin
üzvünə çevrilmişdir. Bu
yaxınlarda “Azərspace-2” peykinin orbitə buraxılması nəzərdə
tutulur.
Müdafiə sənayemiz
artıq ordumuzu müasir silahlarla təchiz edir və onun məhsulları
beynəlxalq sərgilərdə uğurla nümayiş
etdirilir və inkişaf etmiş xarici ölkələrə
satılır.
Alternativ və bərpa olunan enerji sahəsində
bir sıra müəssisələrin işə düşməsi
ilə Bakı şəhərinin müxtəlif ərazilərinin
işıqlandırılmasında qeyri-ənənəvi vasitələrdən,
o cümlədən günəş panellərindən və
külək generatorlarından istifadə olunmağa
başlanmışdır. Müasir
texnologiyalar əsasında Gəmiqayırma zavodu
yaradılmış və bununla da daha bir yeni sənaye sahəsinin
əsası qoyulmuşdur.
Bərk Məişət
Tullantılarının Yandırılması Zavodu ölkədə
ekoloji vəziyyətin yaxşılaşdırılmasına
və ətraf mühitə mənfi təsirlərin
azaldılmasına xidmət etməklə yanaşı, həm
də tullantıları enerjiyə çevirir. Azərbaycan
üçün ənənəvi olmayan bu zavod istehsalat
gücünə görə Şərqi Avropada və MDB məkanında
ən iri bu tipli müəssisədir və Avropa Birliyinin ətraf
mühitin mühafizəsi sahəsində ən sərt
normativlərinə tam cavab verir.
Bundan başqa, sənaye və
texnologiyalar parklarının, sənaye məhəllələrinin
yaradılması istiqamətində ciddi addımlar
atılmış, kimya, təkrar emal, gəmiqayırma,
yüksək texnologiyalar, yüngül sənaye, əczaçılıq
sahələrində ixtisaslaşmış sənaye və
texnologiyalar parkları - Sumqayıt Kimya Sənaye, Balaxanı,
Qaradağ, Mingəçevir, Pirallahı sənaye parkları,
3 Yüksək Texnologiyalar Parkı yaradılmışdır.
Müasir tələblərə cavab verən və
rəqabətqabiliyyətli istehsal infrastrukturuna malik bu sənaye
parkları ölkə iqtisadiyyatının tarazlı
inkişafının təmin edilməsi, innovativ idarəetmə
və qabaqcıl texnologiyaların tətbiqi, yeni istehsal sahələrinin
yaradılması və məşğulluğun təmin
olunmasında əhəmiyyətli rol oynayır. Qeyd edək ki, sənaye parklarının rezidentləri
üçün bir sıra güzəştlər nəzərdə
tutulur. Belə ki, sənaye parklarının rezidentləri
qeydiyyata alındıqları tarixdən 7 il müddətinə
əmlak, torpaq və mənfəət vergisindən, istehsal məqsədilə
idxal etdikləri texnikanın, texnoloji avadanlıqların və
qurğuların idxalı zamanı əlavə dəyər
vergisindən və gömrük rüsumlarından azad
olunurlar. İndiyədək Sumqayıt Kimya Sənaye
Parkında ümumi investisiyalarının həcmi 1,2 milyard ABŞ dollarınadək olan 11 müəssisəyə
rezident statusu verilmişdir. Sənaye
Parkının rezidentlərindən olan, polad və polietilen
boru, mexaniki və hidrotexniki avadanlıqlar istehsal edən
“Azertexnolayn” 2013-cü ildən fəaliyyət göstərir.
Müəssisədə 750 nəfərdən
çox işçi çalışır. Təkcə
bu ilin 9 ayı ərzində “Azertexnolayn” 47 milyon manatlıq
satış həyata keçirmişdir ki, bunun da təqribən
25%-i ixracın payına düşür. Sumqayıt Kimya Sənaye
Parkında bu il daha 4 müəssisə,
2018-ci ildə isə əlavə olaraq 4 istehsal obyekti fəaliyyətə
başlayacaq. Bu müəssisələrdə 900-ə
yaxın yeni iş yerinin açılması nəzərdə
tutulur.
Dövlət
başçısının iştirakı ilə bu
yaxınlarda istifadəyə verilmış və
“yaşıl iqtisadiyyat”ın, təkrar emal sənayesinin
inkişafında əhəmiyyətli olan Balaxanı Sənaye
Parkında işlənmiş mühərrik
yağlarının, tullantı plastik butulkaların (PET) və
plastik materialların, kağız-karton məmulatların,
süngər tullantılarının təkrar emalı sahəsində
5 rezident fəaliyyət göstərir. Bu rezidentlər tərəfindən
parka ümumilikdə 23 milyon manat investisiya
yatırılıb, 400-ə yaxın daimi iş yeri
yaradılıb. Sənaye parklarına əlavə
rezidentlərin cəlb olunması istiqamətindfə işlər
davam etdirilir.
Gəmiqayırma sahəsində
ixtisaslaşmış Qaradağ Sənaye Parkında fəaliyyət
göstərən Bakı Gəmiqayırma Zavodunda yüksək
yükgötürmə qabiliyyətinə malik tanker, dəniz
təchizat gəmisi və digər təyinatlı gəmilər
istehsal olunur.
Artıq zavodda onlarla gəmi tikilərək
istifadəyə verilmiş, 60-dan çox gəmi təmiri
işləri həyata keçirilmişdir. Müəssisə tərəfindən BP şirkətinin
sifarişi ilə dəyəri 378 milyon ABŞ dolları olan
“Xankəndi” sualtı tikinti gəmisinin inşası 2017-ci
ilin sentyabrında başa çatdırılaraq istifadəyə
verilmişdir. Hazırda 2 “Ro-pax” tipli gəmi
bərənin və 2 neft tankerinin tikintisi davam etdirilir.
Mingəçevir Sənaye
Parkında yüngül sənaye məhsulları, o cümlədən
ayaqqabı, tibbi kosmetika, iplik, boyama, toxuma, tikiş və corab
istehsalı üzrə 9 fabrik yaradılacaq və 5 mindən
çox yeni iş yeri açılılacaqdır. Artıq Sənaye Parkının rezidenti “Mingəçevir
Tekstil” MMC 2 növdə ipliklərin istehsalı fabrikinin
tikintisinə başlamışdır. 2017-ci ilin
sonlarında istismara veriləcək zavodun investisiya dəyəri
46 milyon ABŞ dollarıdır və layihə çərçivəsində
550 yeni iş yerinin yaradılması
planlaşdırılır.
Azərbaycan
üçün yeni sənaye sahəsi olan əczaçılıq
məhsullarının istehsalı məqsədilə
yaradılmış Pirallahı Sənaye Parkında Rusiya
Federasiyası və İran İslam Respublikası ilə birgə
2 dərman zavodunun təməli qoyulmuşdur. Birdəfəlik
şprislərin istehsalını nəzərdə tutan “Diamed
Co” zavodunun tikintisinə isə yaxın zamanlarda
başlanacaqdır. Ümumilikdə, bu müəssisələrdə
350-yə yaxın yeni iş yerinin açılması nəzərdə
tutulur. Hazırda Avropanın, Yaponiya və Cənubi
Koreyanın aparıcı şirkətləri ilə əczaçılıq
məhsullarının birgə istehsalının təşkilinə
dair danışıqlar aparılır.
Ümumilikdə sənaye
parklarına rezidentlər tərəfindən bu vaxta qədər
1,1 milyard ABŞ dolları məbləğində
investisiya yatırılmış, tikintidə və istehsalatda
5500-dən çox iş yeri açılmışdır.
Layihələr üzrə növbəti mərhələdə
isə 850 milyon ABŞ dollarından çox investisiyanın
qoyulması və 7500-dən artıq yeni iş yerinin
yaradılması nəzərdə tutulur.
Regionlarda kiçik və
orta sahibkarlığın genişləndirilməsi, yerli
ehtiyatlardan səmərəli istifadə etməklə sənaye
sahələrinin inkişaf etdirilməsi, sahibkarlar arasında
kooperasiya əlaqələrinin gücləndirilməsi, məşğulluqda
sənayenin xüsusi çəkisinin artırılması
baxımından sənaye məhəllələrinin
yaradılması xüsusi önəm kəsb edir. Azərbaycanda
ilk sənaye məhəlləsi olan Neftçala Sənaye Məhəlləsi
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin iştirakı ilə bu
ilin sentyabrın 24-də istifadəyə
verilmışdır. Sənaye Məhəlləsində
avtomobil, balıq yemi, plastik məmulatlar, suvarma sistemləri,
polietilen suvarma boruları, kağız stəkanlar və
hazır içkilər istehsalı, modul tipli məktəb
binalarının quraşdırılması, balıq emalı
və konservləşdirilməsi ilə məşğul olan
9 müəssisə və 1 sahibkarlıq emalatxanası fəaliyyət
göstərir. Sənaye Məhəlləsinin
iştirakçıları tərəfindən istehsal sahələrinin
yaradılmasına 45,3 milyon manat investisiya
yatırılmışdır. Sənaye Məhəlləsində
ümumilikdə 500-ə yaxın iş yeri
yaradılmışdır. Sahibkarlar tərəfindən
Sənaye Məhəlləsinə böyük maraq göstərilir
və tələbata uyğun olaraq məhəllənin ərazisi
genişləndiriləcəkdir.
Masallı Sənaye Məhəlləsində
hazırda tikinti işləri sürətlə aparılır
və bu işlər 2017-ci ilin sonunda başa
çatdırılacaqdır. Sənaye Məhəlləsinə
sahibkarların marağı böyükdür və artıq
ümumi dəyəri 33 milyon manatdan çox olan 33 layihə təqdim
olunmuşdur. Bu layihələr əsasən
avtomobil, mebel, alüminium və plastik qapı-pəncərə,
eləcə də müxtəlif növ tikinti
materiallarının istehsalı, kənd təsərrüfatı
məhsullarının emalı sahələrini əhatə edir.
Hacıqabul Sənaye Məhəlləsinin
təşkili istiqamətində işlər davam etdirilir. Dövlət
başçısının tapşırığına əsasən,
ölkəmizin digər regionlarında da sənaye məhəllələrinin
yaradılması istiqamətində araşdırmalar
aparılır.
Qeyri-ənənəvi sənaye
sahələri ilə yanaşı, ənənəvi sənaye
sahələrinin inkişafına da böyük diqqət
göstərilir. Məsələn, 2016-cı ildə “Azərxalça”
ASC yaradılmış, 10 rayonda xalça müəssisəsinin
tikintisinə başlanmışdır. Bununla
yanaşı, rəqabətqabiliyyətli və yeni
texnologiyalara əsaslanan xalça və xalça məmulatlarının
istehsalını təmin etmək üçün ölkədə
xammal müəssisələrinin qurulması üzrə
müvafiq araşdırmalar aparılır. Belə ki, Sumqayıt şəhərində yun iplik
istehsal edəcək Yunəyirici Boyaq Fabrikinin tikintisinə bu
ilin sonunda başlanılması planlaşdırılır.
Eyni zamanda xammal bazasının təmin edilməsi
məqsədilə ölkənin 5 rayonunda yun və boyaq maddələri
tədarükü məntəqələri
yaradılacaqdır.
Beləliklə, Prezident İlham
Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata keçirilən tədbirlər
digər sahələrdə olduğu kimi, sənayedə də
əsaslı dönüşə səbəb olmuş, bu sahənin
ölkə iqtisadiyyatının aparıcı qüvvəsinə
çevrilməsini, innovativ və rəqabətqabiliyyətli
məhsul istehsalının genişlənməsini və bir
sıra məhsullar üzrə idxalın əvəz edilməsini
təmin etmişdir.
Aqrar sahədə
intensiv inkişafa aparan islahatlar
Kənd təsərrüfatı
sahəsində həyata keçirilən siyasət aqrar-sənaye
kompleksinin köklü şəkildə yenidən
qurulmasına səbəb olmuşdur. Prezident İlham Əliyevin qeyd etdiyi
kimi: “Kənd təsərrüfatının bütün sahələrinin
inkişafı ölkəmiz üçün mühüm
önəm daşıyır”. Aqrar sahənin vergilərdən
azad edilməsi, subsidiyaların, güzəştli kreditlərin
verilməsi və digər dövlət dəstəyi mexanizmlərinin
tətbiqi, bu sahədə infrastrukturun
yaxşılaşdırılması, dövlət
investisiyaları hesabına Taxtakörpü, Şəmkirçay
və Tovuzçay su anbarları, Baş Mil-Muğan
kollektorunun tikintisi və digər iri layihələrin
reallaşdırılması, həyata keçirilən
meliorativ tədbirlər, aqrotexniki xidmət işlərinin
yerinə yetirilməsinin keyfiyyətini yüksəltmək
üçün “Aqrolizinq” ASC-nin yaradılması, 2015-ci ilin
“Kənd təsərrüfatı ili” elan edilməsi və s.
bu sahənin inkişafına təkan vermişdir.
Aqrar sektorun innovativ meyarlara
uyğun qurulması, o cümlədən aqroparkların
yaradılması əsas hədəflərdəndir. Dövlət
başçısının tapşırığına
uyğun olaraq, hazırda 26 rayon üzrə 38 aqroparkın, o
cümlədən 14 müasir cins heyvandarlıq kompleksinin və
24 iri taxılçılıq təsərrüfatlarının
yaradılması təşviq olunur. Artıq Xaçmaz, Şəmkir
və Cəlilabad rayonlarında aqroparklarda 1-ci mərhələ
üzrə işlər başa çatdırılmışdır.
12 aqroparkın isə təşkili işlərinə
başlanmışdır.
Son illərdə 20 rayonun ərazisində
44 min hektar sahədə 32 iri fermer təsərrüfatı
yaradılmışdır. Dəyəri 193 milyon manat olan bu iri
fermer təsərrüfatlarının yaradılmasına 70,5 milyon manat güzəştli kredit
verilmişdir. Bu təsərrüfatlarda
müasir aqrotexniki xidmətlər tətbiq olunmaqla yüksək
məhsuldarlıq əldə olunur ki, bu, ərzaq təhlükəsizliyinin
daha da möhkəmləndirilməsində xüsusilə əhəmiyyətlidir.
Dövlət başçısı
tərəfindən ənənəvi kənd təsərrüfatı
sahələrinin, o cümlədən
pambıqçılığın,
baramaçılığın, ipəkçiliyin,
tütünçülüyün, çəltikçiliyin,
çayçılığın,
fındıqçılığın, sitrus meyvəçiliyin
inkişafı istiqamətində imzalanmış sərəncamlar,
keçirilmiş müşavirələr, həmçinin
istehsalçılara subsidiyaların verilməsi, sahəvi
dövlət proqramları ixrac potensialının
artırılmasına və məşğulluq səviyyəsinin
yüksəlməsinə mühüm təkan vermişdir. Pambıqçılığın inkişafı
istiqamətində qarşıya qoyulan vəzifələrin
icrası yaxın illərdə ölkəmizdə pambıq
emalını 400 min tona çatdırmağa imkan verəcəkdir.
Qeyd edim ki, digər ənənəvi
sahələrdə də artım tempi müşahidə
olunur. Belə
ki, 2015-ci ildə ölkə üzrə 236 kiloqram yaş
barama istehsal olunduğu halda, ötən il bu göstərici
70,7 tona, 2017-ci ildə isə 245,2 tona
çatdırılmışdır.
Tütünçülüyün
inkişafına dair Dövlət Proqramına uyğun olaraq,
bu sahədə əkin sahələrini 2021-ci ilədək 2 dəfə
genişləndirərək, hazırkı 3200 hektardan 6 min
hektara çatdırılması nəzərdə tutulur. Bu
isə ölkədə hər il 12 min ton
quru tütün istehsal etmək imkanı yaradacaq. İxrac qabiliyyətli əsas məhsullardan olan
fındıq istehsalını artırmaq üçün
bölgələrdə mövcud fındıq
bağlarından 2 dəfə çox yeni bağların
salınması nəzərdə tutulur. Dövlət
başçısının tapşırığına
uyğun olaraq, iri çayçılıq təsərrüfatlarının
yaradılması, istehsal prosesinə innovativ texnikanın cəlb
olunması və bu sahədə elmi yanaşmaların tətbiqi
çay plantasiyası sahələrinin 17 min hektara
çatdırılmasına imkan verəcək.
Aqrar sahədə həyata
keçirilmiş sistemli tədbirlər nəticəsində
ölkəmizin kənd təsərüfatı və ərzaq
məhsulları üzrə özünütəminetmə səviyyəsi
yüksəlmiş, ərzaq məhsullarının
istehsalı artmış, ixrac imkanları genişlənmişdir.
Məqsədli
dövlət proqramları regionların simasını dəyişdi
Bölgələrin
inkişafının yeni keyfiyyət mərhələsinə
yüksəlməsində Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən təsdiq
edilmiş regionların sosial-iqtisadi inkişafı ilə
bağlı qəbul edilmiş dövlət
proqramlarının icrası böyük əhəmiyyət kəsb
edir. 2004-cü ildən uğurla icra olunan bu proqramlar
şəhər və rayonların simasını köklü
şəkildə dəyişmiş, regionların
potensialının artmasına, infrastruktur təminatının,
kommunal xidmətlərin keyfiyyətinin, biznes və investisiya
mühitinin yaxşılaşmasına və əhalinin
rifahının yüksəlməsinə geniş imkanlar
açmışdır. Dövlət
başçısının dediyi kimi: “Azərbaycanın hər
bir yerində quruculuq-abadlıq işləri aparılır,
regionların sosial-iqtisadi inkişafı proqramı icra edilir.
Əlbəttə, bu proqram həm yeni iş yerlərinin
açılmasına xidmət edir, eyni zamanda, bölgələrin
sosial problemlərinin aradan qaldırılmasına kömək
göstərir”.
İndiyədək
regionların inkişafına dair 3 dövlət proqramı qəbul
olunmuş və onlardan ikisi artıq uğurla icra
edilmişdir.
Hazırda “Azərbaycan Respublikası regionlarının
2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi inkişafı üzrə
Dövlət Proqramı”nın icrası
davam etdirilir. Dövlət proqramları çərçivəsində
regionlarda infrastrukturun inkişafı, əhalinin kommunal xidmətlərlə,
o cümlədən elektrik enerjisi, qaz və su ilə təchizatının
yaxşılaşdırılması, səhiyyə və təhsil
müəssisələrinin tikintisi istiqamətində
mühüm tədbirlər həyata keçirilmiş, bu sahəyə
irihəcmli dövlət investisiyaları yönəldilmişdir.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə ölkənin sosial-iqtisadi inkişafı sahəsində
həyata keçirilən məqsədyönlü siyasət nəticəsində
2004-2017-ci ilin ötən dövrü ərzində 1,43 milyonu daimi olmaqla, 1,9 milyondan artıq yeni
iş yeri yaradılmışdır. Daimi iş yerlərinin
67,5 faizi regionların payına
düşür.
Dövlət
başçısının müvafiq sərəncamları
ilə qəbul edilmiş Bakı şəhərinin və
onun qəsəbələrinin sosial-iqtisadi inkişafına
dair dövlət proqramlarının uğurlu icrası
paytaxtın hər bir rayon və qəsəbəsinin
inkişafının təmin edilməsi, əhalinin sosial-məişət
şəraitinin yaxşılaşdırılması,
mövcud problemlərin aradan qaldırılması sahəsində
mühüm rol oynamış, müxtəlif sahələri əhatə
edən konkret tədbirlər uğurla icra olunmuşdur.
İqtisadiyyatın
aparıcı qüvvəsi - sahibkarlıq
Prezident İlham Əliyevin
müəyyən etdiyi inkişaf strategiyasında biznes və
investisiya mühitinin davamlı olaraq
yaxşılaşdırılması, sahibkarlığın
inkişafı prioritet istiqamətlərdəndir. Dövlət
başçısının “Ölkəmizin inkişafı
sahibkarlığın inkişafından asılıdır”
kursuna uyğun olaraq, son 14 ildə bu istiqamətdə sistemli və
ardıcıl tədbirlər həyata keçirilmiş,
qanunvericilik bazası təkmilləşdirilmiş, inzibati
prosedurlar sadələşdirilmiş, vergi yükü
azaldılmış, sahibkarlığa sistemli dövlət dəstəyi
tədbirləri həyata keçirilmişdir.
Azərbaycan İnvestisiya
Şirkəti, Sahibkarlığa Kömək Milli Fondu,
“Aqrolizinq” ASC vasitəsilə özəl sektora göstərilən
dəstək, AZPROMO, Bakı Biznes Tədris Mərkəzi və
s. mexanizmlər vasitəsilə göstərilən məsləhət
xidmətləri sahibkarlığın inkişafı
baxımdan əhəmiyyətlidir. Son 14 ildə layihələrinin
ümumi dəyəri 4 milyard manatdan çox olan 34 minə
yaxın sahibkara 2 milyard manatdan çox güzəştli
kredit verilmişdir. Bu kreditlərdən istifadə etməklə
investisiya layihələrinin reallaşdırılması 153
mindən çox yeni iş yerinin açılması
imkanı yaratmışdır. Verilmiş
güzəştli kreditlərin 1 milyard manatı büdcə,
1 milyard manatı geri qaytarılan vəsaitlərdir. Güzəştli kreditlərin 70%-i aqrar sektorun,
30%-i müxtəlif sənaye və digər sahələrin
inkişafına yönəldilmişdir. Verilmiş
kreditlərin 76%-i regionların, 24%-i isə Bakı qəsəbələrinin
payına düşür.
Özəl bölmənin
inkişafında əhəmiyyətli mexanizmlərdən olan
“Aqrolizinq” ASC vasitəsilə 2004-cü ildən kənd təsərrüfatı
texnikası lizinqə verilir, pestisidlər, texnoloji
avadanlıqlar, tinglər, toxumlar, cins damazlıq heyvanlar
güzəştli şərtlərlə
istehsalçılara çatdırılır, aqrotexniki xidmətlər
göstərilir.
Sahibkarlıq fəaliyyətinə
başlayanların dəstəklənməsi üçün
Xaçmazda və Yevlaxda yerləşən regional inkişaf
mərkəzlərində biznes inkubatorlar
yaradılmışdır. Lazımi şərait
və avadanlıqlarla, eləcə də tədris
materialları ilə təmin olunmuş biznes inkubatorlarda
sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul olmaq istəyənlərə
biznesin sirləri öyrədilir. Hazırda
mövcud biznes inkubatorların inkişaf etdirilməsi və
yenilərinin yaradılması imkanları
araşdırılır.
Dövlət
başçısının yeni qlobal
çağırışların nəzərə
alındığı iqtisadi islahatlar paketinə uyğun
olaraq, 2015-ci il noyabr ayının 1-dən sahibkarlıq sahəsində
aparılan yoxlamalar 2 il müddətinə
dayandırılmış, sahibkarların hüquqlarının
daha etibarlı müdafiəsi məqsədilə apelyasiya
şuraları yaradılmış, ixracın və
investisiyaların təşviqi mexanizmləri
formalaşdırılmış, dövlət
satınalmalarında yerli mallar üçün güzəştlər
müəyyən olunmuş, gömrük prosedurları sadələşdirilmiş,
tələb olunan sənədlərin sayı
azaldılmış və konkretləşdirilmiş,
idxal-ixrac əməliyyatları sahəsində mütərəqqi
mexanizmlər (yaşıl dəhliz, elektron bəyanetmə və
s.) tətbiq edilmiş, kənd təsərrüfatının
ənənəvi sahələrinin inkişafı
üçün subsidiyalar müəyyənləşdirilmişdir.
“Sahibkarlıq sahəsində
aparılan yoxlamaların dayandırılması haqqında”
qanunun tətbiqindən sonrakı 23 ayda vergi yoxlamaları
istisna olmaqla, cəmi 113 yoxlama keçirilmişdir. Müqayisə
üçün bildirim ki, yoxlamaların
dayandırılmasından əvvəlki 23 ay ərzində keçirilmiş
yoxlamaların sayı 113 mindən çox olmuşdur.
Lisenziya və icazələr sahəsində
aparılmış islahatlara əsasən lisenziya tələb
olunan fəaliyyət növlərinin sayı (maliyyə
bazarları istisna olmaqla) 59-dan 29-a, icazələrin sayı isə
təqribən 4 dəfə azaldılaraq 86-ya endirilmiş,
indiyə kimi verilmiş qüvvədə olan müddətli
lisenziyalar və yeni verilən lisenziyalar müddətsiz
lisenziya ilə əvəz olumuş, lisenziyanın verilməsinə
görə dövlət rüsumları təxminən 2 dəfə,
regionlar üzrə 4 dəfə azaldılmış,
lisenziyanın verilməsi üçün tələb olunan
prosedurlar sadələşdirilmişdir.
İnvestisiya fəaliyyətinin
genişləndirilməsi və təşviqi, sərmayə
qoyuluşunun stimullaşdırılması məqsədilə
sahibkarlara investisiya təşviqi sənədlərinin verilməsinə
başlanmışdır. İndiyədək 190
sahibkarlıq subyektinə 205 investisiya təşviqi sənədi
təqdim edilmişdir. İnvestisiya təşviqi sənədi
təqdim edilmiş layihələrin reallaşması nəticəsində
yerli istehsala 1,7 milyard manat investisiya
yatırılacağı, 13 mindən çox yeni iş
yerinin açılacağı gözlənilir. Qeyd edək ki, investisiya təşviqi sənədi
Azərbaycan Respublikasının Vergi Məcəlləsində
və “Gömrük tarifi haqqında” qanununda müəyyən
edilmiş güzəştləri əldə etməyə əsas
verən sənəddir. Bu güzəştlərə 7 il müddətinə mənfəət və
ya gəlir vergisinin 50%-dən, torpaq və əmlak vergisindən,
layihə çərçivəsində texnika, texnoloji
avadanlıq və qurğuların idxalına görə
gömrük rüsumlarından və ƏDV-dən tam azadolma
aiddir. Eyni zamanda, bu investisiya təşviqi sənədləri
əsasında texnikanın, texnoloji avadanlıq və qurğuların
güzəştli şərtlərlə idxalı
üçün 153 sahibkarlıq subyektinə 931 təsdiqedici
sənəd təqdim edilmişdir. Təsdiqedici
sənədlər əsasında sahibkarlıq subyektləri tərəfindən
əldə olunan ümumi güzəştin dəyəri 40
milyon ABŞ dollarından çoxdur.
İqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində
fəaliyyət göstərən sahibkarlıq subyektlərinin
işinin əlaqələndirilməsi, müvafiq sahənin
inkişafı ilə bağlı təkliflərin
hazırlanması məqsədilə Meyvə və Tərəvəz,
Arıçılar, Fındıq, Nar, Xurma, Tütün,
Şərab, Tekstil İstehsalçıları və
İxracatçıları, Tikinti Materialları, Mebel və
Qablaşdırma Sənayesi assosiasiyaları,
İxracatçılar Klubu yaradılmışdır.
Görülmüş işlər nəticəsində
Azərbaycanda güclü özəl sektor
formalaşmış, müasir texnologiyalara əsaslanan minlərlə
müəssisə açılmış, özəl bölmənin
payı ÜDM-də 80%-i, məşğulluqda 75%-i, dövlət
qeydiyyatına alınmış sahibkarlıq subyektlərinin
sayı isə 880 mini ötmüşdür.
Əlverişli biznes və
investisiya mühitinin formalaşdırılması,
sahibkarlığın inkişafı istiqamətində
aparılan islahatlar beynəlxalq təşkilatların
hesabatlarında da öz əksini tapır. Belə ki, ölkələrin
biznes mühitini qiymətləndirən və ən
mühüm hesabatlardan olan “Doing Business 2017” hesabatında Azərbaycan
190 ölkə arasında 65-ci pillədə qərarlaşmış,
dünyada 3 və daha çox islahat aparan 29 ölkədən
biri olmuşdur.
Yeni prioritet istiqamət
- tranzit potensialının genişləndirilməsi
Əlverişli coğrafi
mövqeyi olan Azərbaycanın tranzit potensialının
reallaşdırılması Prezident İlham Əliyevin
iqtisadi diversifikasiya siyasətində mühüm yer tutur. Dövlət
başçısının Azərbaycanın nəqliyyat
infrastrukturunun müasir dünya standartlarına
uyğunlaşdırılması, tranzit potensialının
daha da artırılması ilə bağlı həyata
keçirdiyi dövlət siyasəti və qlobal miqyaslı təşəbbüsləri
ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafına əsaslı
töhfə verməklə, Azərbaycanı mühüm nəqliyyat
qovşağına və dəhlizlərin keçdiyi məkana
çevirmişdir.
Son 14 ildə ölkəmizdə
nəqliyyat infrastrukturunun inkişafı ilə bağlı
irimiqyaslı layihələr həyata keçirilmiş, bu sahəyə
böyük həcmli dövlət investisiyaları yönəldilmişdir. Avtomobil yollarının və
dəmir yolu xətlərinin, xüsusilə Gürcüstan,
Rusiya və İran istiqamətində ölkə ərazisindən
keçən magistral yolların beynəlxalq standartlar əsasında
yenidən qurulması, Bakıda və regionlarda beynəlxalq
hava limanlarının, Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət
Limanının tikintisi, Şərq-Qərb və Şimal-Cənub
nəqliyyat dəhlizlərinin inkişafı istiqamətində
həyata keçirilən tədbirlər Azərbaycanın nəqliyyat
infrastrukturunun inkişafında əhəmiyyətli rol
oynamaqla yanaşı, ölkəmizin tranzit potensialını
daha da gücləndirmişdir.
Nəqliyyat dəhlizlərinin
kəsişməsində yerləşən və əlverişli
geostrateji mövqeyə malik olan Azərbaycanda nəqliyyat dəhlizlərinin
inkişafı istiqamətində son illər görülən
işlər xüsusilə vurğulanmalıdır. Şərq-Qərb
nəqliyyat dəhlizi Çinlə Avropa arasındakı ən
qısa marşrut olduğundan, tranzit və
yükdaşıma baxımından səmərəlidir.
Orta hesabla 5400 km uzunluğunda olan Şərq-Qərb
nəqliyyat dəhlizinin tranzit müddəti 15 gündür.
Prezident İlham Əliyevin təşəbbüsü və
prinsipial mövqeyi sayəsində tikilən və əhəmiyyətinə
görə “Dəmir İpək yolu” adlandırılan
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun istifadəyə verilməsindən
sonra isə dəhliz quru xətlə birbaşa Avropaya
çıxış imkanı yaradacaqdır.
Azərbaycan həmçinin
alternativ dəhlizlərdən üstünlüyü ilə
seçilən Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizinin
inkişafı ilə bağlı mühüm işlər
görmüşdür. Bu nəqliyyat dəhlizinin önəmli həlqələrindən
olan Astara çayı üzərində dəmir yolu
körpüsünün tikintisi, eləcə də Azərbaycan
və İran sərhədində dəmir yolu məntəqələrinin
birləşməsi üzrə nəzərdə tutulan
inşaat işləri ölkəmiz tərəfindən
sürətlə icra edilmişdir. Hazırda İran ərazisində
1,4 km-lik dəmir yolu xəttinin tikintisi, eləcə
də Astarada (İran) yükdoldurma və yükboşaltma
terminalının inşası işləri aparılır. Nəqliyyat dəhlizinin tərkib hissəsi olan Qəzvin-Rəşt
dəmir yolu xətti üzrə isə işlərin 90%-dən
çoxu tamamlanmışdır. Bununla
yanaşı, İran ərazisində Rəşt-Astara dəmir
yolu layihəsinin reallaşdırılması istiqamətində
tədbirlər görülür. Bu layihənin
icrasından sonra Fars körfəzindən Rusiyaya, eləcə
də Şərqi və Şimali Avropa ölkələrinə
yüklərin daşınması daha səmərəli
olacaq, Şimal-Cənub dəhlizinin Azərbaycandan keçməklə
infrastukturu tam təmin ediləcək. Şimal-Cənub
beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi böyük siyasi və
iqtisadi əhəmiyyətə malik olmaqla, yük və sərnişin
daşımalarının həcminin dəfələrlə
artmasına imkan yaradacaqdır. 2016-cı ildə
Bakıda keçirilmiş Azərbaycan, İran və Rusiya
dövlət başçılarının üçtərəfli
zirvə görüşündə dövlət
başçısının vurğuladığı kimi:
“Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizi strateji əhəmiyyət
daşıyan transmilli layihədir. Gələcəkdə
bir çox ölkələr bu dəhlizdən istifadə edəcəklər.
Bu dəhlizin çox böyük iqtisadi səmərəsi
vardır. Tranzit yüklərin
daşınması üçün vaxt baxımından da bu
yol çox əlverişlidir. Ümid edirəm
ki, birgə səylərlə bu layihənin icrasına tezliklə
nail olacağıq”.
Azərbaycanın tranzit
daşımaları sahəsində potensialından daha
geniş və səmərəli istifadə edilməsi məqsədi
ilə yaradılmış Tranzit Yükdaşımalar üzrə
Koordinasiya Şurası tərəfindən iritonnajlı
yük avtomobillərinin keçid prosedurları sadələşdirilmiş,
gediş-gəliş xərcləri təqribən 40 faizədək
aşağı salınmışdır. Bunun nəticəsində
təkcə 2017-ci ilin yanvar-avqust aylarında ölkəmizin ərazisindən
20 minə yaxın yük avtomobili keçmişdir ki, bu da
ötən ilin analoji dövrü ilə müqayisədə
1,4 dəfə çoxdur. Ümumiyyətlə,
bu sahədə görülmüş işlər nəticəsində
2017-ci ilin yanvar-avqust aylarında ölkə ərazisindən
7,1 milyon ton tranzit yük
daşınmışdır.
Ölkəmizin əlverişli
coğrafi mövqeyi, son illər ərzində nəqliyyat
infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi, həyata
keçirilən irimiqyaslı layihələr Azərbaycanın
tranzit və yükdaşıma potensialından daha səmərəli
istifadə etməklə bu sahədən daxil olan gəlirlərin
həcminin artmasına geniş imkan yaradır.
Xarici iqtisadi əlaqələr
genişlənir, ixrac imkanları artır
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə Azərbaycanın xarici əlaqələri daha da
genişlənmiş, müstəqil siyasət həyata
keçirən ölkəmizin dünyada nüfuzu daha da
artmış, ixracın coğrafiyası genişlənmişdir. Dövlət
başçısının qeyd etdiyi kimi: “...ölkəmizin
uğurlu inkişafı və son illərdə iqtisadi müstəqilliyimizin
tam şəkildə təmin olunması bizə imkan verir ki,
xarici arenada da öz sözümüzü deyək, öz
maraqlarımızı müdafiə edək”.
Azərbaycanın əlaqələrinin
inkişafında dövlət başçısının
çoxsaylı xarici səfərləri, aparılan
danışıqlar, imzalanmış sənədlər, beynəlxalq
və regional təşkilatlarla aparılan iş öz
mühüm töhfəsini verir. Nəticədə ötən
müddət ərzində Azərbaycanın BMT və onun
qurumları, Avropa İttifaqı, İqtisadi Əməkdaşlıq
Təşkilatı, İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı,
Türkdilli Dövlətlərin Əməkdaşlıq
Şurası, eləcə də Dünya Bankı, Beynəlxalq
Valyuta Fondu, Avropa Yenidənqurma və İnkişaf Bankı və
s. kimi nüfuzlu beynəlxalq institutlarla əlaqələri
daha da genişlənmişdir.
Xarici iqtisadi əlaqələrin
mühüm tərkib hissəsi olan ticarət fəaliyyətini
tənzimləyən qanunvericilik daha da təkmilləşdirilmiş,
mütərəqqi beynəlxalq təcrübə nəzərə
alınmaqla hazırlanmış yeni Gömrük Məcəlləsi,
“Gömrük tarifi haqqında”, “Antidempinq, kompensasiya və
mühafizə tədbirləri haqqında” Azərbaycan
Respublikasının qanunları və digər normativ
hüquqi aktlar qəbul edilmişdir.
Nəticədə son 14 ildə
xarici ticarətin coğrafiyası genişlənmiş, onun əmtəə
strukturu təkmilləşmişdir. Bu dövrdə Azərbaycan 190-a yaxın
ölkə ilə xarici ticarət əməliyyatları
aparmış, xarici ticarət dövriyyəsi 3,4
dəfə, ixrac 3,5 dəfə, o cümlədən qeyri-neft
ixracı 3,3 dəfə artmışdır.
Siyasi və makroiqtisadi
sabitlik, investorların hüquqlarının etibarlı
qorunması, əlverişli coğrafi mövqe, zəngin təbii
ehtiyatlar, yüksək ixtisaslı işçi qüvvəsi
Azərbaycanı xarici investisiyalar üçün ən cəlbedici
ölkələrdən birinə çevirmişdir. Bu günədək
Azərbaycan Respublikası hökuməti ilə xarici dövlətlər
arasında investisiyaların təşviqi və
qarşılıqlı qorunması haqqında 48 saziş
imzalanmışdır.
Son 14 ildə ölkə
iqtisadiyyatına 107,2 milyard dollar xarici
investisiya qoyulmuşdur.
Azərbaycana investisiya
yatıran xarici ölkələr siyahısının ilk
beşliyində Böyük Britaniya, ABŞ, Türkiyə,
Norveç, Yaponiya kimi ölkələr qərarlaşmışdır. Ölkə
iqtisadiyyatının qeyri-neft sektoruna ən çox investisiya
yatıran ölkələrin ilk beşliyində isə
Türkiyə, Böyük Britaniya, ABŞ, Niderland və
BƏƏ-ni qeyd etmək olar.
İndiyədək Azərbaycanda
xarici ölkələrin müxtəlif sahələri əhatə
edən 8000-dən çox şirkəti qeydiyyatdan
keçmişdir. Xarici şirkətlər Azərbaycanda
dövlət əsaslı vəsait hesabına həyata
keçirilən infrastruktur və digər layihələrdə
podratçı və subpodratçı qismində də fəal
iştirak edirlər.
Davamlı iqtisadi inkişaf,
maliyyə imkanlarının artması, özəl sektorun
inkişafı Azərbaycanı eyni zamanda investisiya
ixracatçısına çevirmişdir. Ötən
müddət ərzində Türkiyə, Gürcüstan,
Rusiya, ABŞ, Yaponiya, Çin, İsveçrə, Serbiya,
Monteneqro, Ukrayna və digər ölkələrə əhəmiyyətli
həcmlərdə investisiya yatırılmışdır.
Azərbaycan şirkətlərinin potensialı
və peşəkarlığı yüksəlmiş, bir
sıra ölkələrdə, o cümlədən Avropada
mühüm infrastruktur layihələrinin icrasında özəl
şirkətlərimiz aktiv fəaliyyət göstərməyə
başlamışdır. Bununla
yanaşı, Yaxın Şərq, ABŞ və Asiya ölkələri
ilə də əməkdaşlığımız genişlənir
və bu regionlarla iqtisadi əlaqələrin inkişaf etdirilməsi
daim diqqət mərkəzində saxlanılır.
Prezident İlham Əliyevin
tapşırığına uyğun olaraq, yeni bazarlara
çıxışın təmin edilməsi ilə
bağlı reallaşdırılan tədbirlər çərçivəsində
Qazaxıstanın Aktau şəhərində kənd təsərrüfatı
və digər qida məhsullarının saxlanmasını və
satışını təmin edəcək logistik mərkəz
istifadəyə verilmişdir.
İxracın genişləndirilməsi,
rəqabətədavamlı və ixrac potensiallı məhsullar
bazasının zənginləşdirilməsi istiqamətində
dövlət başçısının “Made in Azerbaijan”
brendinin xarici bazarlarda genişmiqyaslı təşviqinə
dair 5 oktyabr 2016-cı il tarixli fərmanı
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Fərmana
uyğun olaraq, potensial ixrac ölkələrinə ixrac
missiyaları təşkil edilir, ölkəmizin beynəlxalq əhəmiyyətli
sərgilərdə “Made in Azerbaijan” vahid ölkə stendi ilə
iştirakı təmin olunur, Azərbaycan məhsulları
xarici KİV-də reklam edilir, ixrac təşviqinin geri ödənilməsi
mexanizmi tətbiq edilir.
Azərbaycan məhsullarının
ixrac bazarlarında tanıdılması və
satışının dəstəklənməsi məqsədilə
artıq Belarusda Azərbaycan Ticarət evi fəaliyyətə
başlamışdır. Bununla yanaşı,
Rusiya, Ukrayna və digər ölkələrdə də ticarət
evlərinin yaradılması işləri aparılır.
Bununla yanaşı, dövlət
başçısının 2017-ci il 26 yanvar tarixli “Azərbaycan
Respublikasının xarici ölkələrdə fəaliyyət
göstərən səfirlik və konsulluqlarında ticarət
nümayəndələrinin təyin edilməsi haqqında” fərmanına
uyğun olaraq, Rusiya Federasiyası, Çin Xalq Respublikası,
Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri və Mərkəzi
Avropa ölkələri üzrə Azərbaycanın ticarət
nümayəndələri təyin edilmişdir.
Həyata keçirilən
sistemli tədbirlər artıq öz nəticəsini verməkdədir. Məsələn, 2017-ci
ilin yanvar-avqust aylarında ötən ilin müvafiq
dövrü ilə müqayisədə qeyri-neft məhsullarının
ixracı 30%, o cümlədən kənd təsərrüfatı
və emalı məhsullarının ixracı 37%, sənaye məhsullarının
ixracı isə 25% artmışdır.
Sosial-iqtisadi siyasətin
prioriteti - insan amili
Azərbaycan Respublikası Prezidentinın
“Bizim siyasətimizin mərkəzində Azərbaycan vətəndaşı,
onun qayğıları, rifahı, sağlamlığı və
təhlükəsizliyi dayanır” strateji xəttinə
uyğun olaraq, əhalinin sağlamlığının
qorunması, təhsilin səviyyəsinin yüksəldilməsi,
səmərəli məşğulluğunun təmin edilməsi
və s. istiqamətlərdə kompleks tədbirlər davam
etdirilir, bu sahəyə yönəldilən vəsaitlərin
həcmi ildən-ilə artırılır.
Həyata keçirilmiş
sosialyönümlü siyasətin nəticəsi olaraq, orta
aylıq əməkhaqqı 2003-cü ildəki 77,4 manatdan 2016-cı ildə 498,6 manatadək
yüksəlmişdir. Bu dövrdə əhalinin nominal gəlirləri
7,9 dəfə artmış, yoxsulluğun
səviyyəsi 2003-cü ildəkinə nisbətən 8 dəfəyədək,
işsizlik səviyyəsi isə 5%-dək
azalmışdır.
Təsadüfi deyildir ki, ötən
müddət ərzində uğurlu sosial siyasət həyata
keçirən Azərbaycan 2010-cu ildən etibarən yüksək
insan inkişafı kateqoriyalı ölkələr
sırasına daxil edilmiş, 2015-ci ildə Minilliyin
İnkişaf Məqsədlərinin icrasında əldə
etdiyi nailiyyətlərə görə “Cənub-Cənub”
mükafatına layiq görülmüşdür.
Son 14 ildə 3000-dən
çox orta məktəbdə, 300-dən çox məktəbəqədər
təhsil müəssisəsində və 600-dən çox səhiyyə
müəssisəsində tikinti, əsaslı təmir və
yenidənqurma işləri həyata keçirilmişdir. Regionlarda
40-dan artıq olimpiya idman kompleksi inşa olunmuşdur.
İnsan kapitalının inkişafı
məqsədilə “2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət
Proqramı” çərçivəsində minlərlə Azərbaycan
gənci dünyanın nüfuzlu ali təhsil
müəssislərində ölkəmiz üçün
prioritet hesab olunan ixtisaslar üzrə təhsil
almışlar.
Həyata keçirilən
siyasətin mühüm istiqamətlərindən biri də əhalinin
sosial müdafiəyə daha çox ehtiyacı olan hissəsinə,
o cümlədən əlillərə, müharibə
veteranlarına, aztəminatlı vətəndaşlara,
qaçqın və məcburi köçkünlərə
xüsusi diqqətin göstərilməsidir. Bu dövrdə
əlil və şəhid ailələrinin mənzil və məişət
şəraitinin yaxşılaşdırılmasına
xüsusi diqqət yetirilmiş, 5000-dən çox əlil və
şəhid ailəsi mənzillə təmin olunmuşdur.
Prezident İlham Əliyevin yeni həyat
bəxş etdiyi və “Böyük Qayıdış”ın rəmzinə
çevrilən Cəbrayıl rayonunun Cocuq Mərcanlı kəndinə
24 illik fasilədən sonra qayıdan sakinlər
üçün 1-ci mərhələdə 50 fərdi
yaşayış evi, məktəb, məscid binası istifadəyə
verilmiş, infrastruktur işləri və kommunal tədbirlər
həyata keçirilmişdir. Bununla da, Cocuq Mərcanlı
Azərbaycan torpaqlarının təcavüzkar Ermənistan tərəfindən
işğal olunması nəticəsində öz
yurd-yuvasından didərgin düşmüş məcburi
köçkünlərin öz torpaqlarına
qayıtdığı ilk yaşayış məskəni kimi
tarixə düşmüşdür.
Ümumiyyətlə, son 14 il ərzində məcburi köçkünlərin
mənzil şəraitinin
yaxşılaşdırılması məqsədilə
onlarla qəsəbə salınmış, 37 min ailə mənzillə
təmin olunmuşdur.
Bütün bu layihələrin
reallaşdırılmasında Azərbaycanın Birinci
vitse-prezidenti, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban
xanım Əliyevanın xidmətləri böyükdür. Mehriban
xanım Əliyevanın təşəbbüsü və rəhbərliyi
ilə reallaşdırılan layihələr Azərbaycanda
sosial sahənin inkişafına mühüm töhfələr
vermiş, minlərlə insanın sosial şəraitinin
yaxşılaşması üçün yeni imkanlar
yaratmışdır. Ölkə miqyasında,
həmçinin çoxsaylı xarici dövlətlərdə
Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü ilə
həyata keçirilən sosial layihələr həm də
Azərbaycanın dünyada nüfuzunun artmasında əhəmiyyətli
olmuşdur.
Dövlət
başçısının tapşırığı ilə
böyük sosial əhəmiyyət kəsb edən dərman
vasitələri bazarında tənzimlənmə
aparılmış, dövlət qeydiyyatına
alınmış on mindən artıq dərman vasitəsinin
qiymətləri təsdiq edilmiş, icbari tibbi sığorta
sisteminin tətbiqi ilə bağlı pilot layihəyə start
verilmişdir.
Ölkəmizdə əhalinin mənzilə
olan tələbatının ödənilməsi və məişət
şəraitinin yaxşılaşdırılması, habelə
kommunal xidmətlərlə təminatı səviyyəsinin və
keyfiyyətinin yüksəldilməsi məqsədilə mənzil-kommunal
sahəsində köklü islahatlar aparılmış, sahənin
bazar iqtisadiyyatı prinsipləri əsasında inkişaf
etdirilməsi, yaşayış sahəsinin əldə
olunması imkanlarının genişləndirilməsi, kommunal
xidmətlər sahəsində keyfiyyətin və vətəndaş
məmnunluğunun yüksəldilməsi istiqamətində
davamlı tədbirlər həyata keçirilir. Bu baxımdan, 2009-cu ilin 1 oktyabrdan qüvvəyə
minmiş yeni Mənzil Məcəlləsi müvafiq sahədə
əsas hüquqi baza rolunu oynamaqla, sahənin inkişafında
mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
Əhalinin, xüsusilə də
gənc və aztəminatlı ailələrin mənzilə və
yaşayış evlərinə tələbatın ödənilməsi
məqsədi ilə ipoteka kreditləşməsi sistemi
yaradılmışdır.
Kommunal sahədə xidmətlərin
göstərilməsində idarəetmənin
optimallaşdırılması və şəffaflığın
artırılması, “ASAN xidmət” təcrübəsinin digər
xidmət sahələrində tətbiq edilməsi məqsədi
ilə “ASAN kommunal” mərkəzləri yaradılmış və
bu sahədə vətəndaş məmnunluğu təmin
olunmuşdur.
Beləliklə, möhtərəm
Prezidentin rəhbərliyi ilə Azərbaycan
sıçrayışlı inkişaf yolu keçmiş,
regionda söz sahibi olan ölkəmizin dünyada nüfuzu daha
da artmışdır. Qeyd olunanlar bir daha göstərir ki,
dövlət başçısının “Bizim
hamımızın məqsədi ondan ibarət
olmalıdır ki, ölkəmizin maraqlarını müdafiə
edək, ölkəmizi bütün bəlalardan qoruyaq,
sabitliyi, inkişafı davam etdirək” strateji xəttinin
uğurlu nəticələri Azərbaycanın
qarşıdakı illərdə də dayanıqlı
inkişafı üçün möhkəm zəmin
yaradır, yeni iqtisadi şəraitdə sistemli islahatların
böyük əzm və qətiyyətlə həyata
keçirilməsi qarşıya qoyulmuş hədəflərə
doğru inamla aparır.
Şahin MUSTAFAYEV,
Azərbaycan
Respublikasının iqtisadiyyat naziri
Azərbaycan.-
2017.-19 oktyabr.- S.1; 3; 4.