İlham Əliyevin daha bir möhtəşəm layihəsi
reallığa çevrilir
Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Azərbaycanı
Avrasiyanın logistik mərkəzi kimi tanıdacaq
Tarixin bütün dövrlərində öz ərazisi ilə Avropa və Asiyanı, ümumilikdə ən uzaq dövlətləri birləşdirən Azərbaycan qlobal dünyada strateji ticari-iqtisadi dəhlizlərin qovuşduğu məkanlardan biri kimi qəbul olunur. Ölkəmizin tranzit potensialının genişləndirilməsi və tam reallaşdırılması hazırda iqtisadi diversifikasiya siyasətində mühüm yer tutur.
Prezident İlham Əliyevin Azərbaycanın nəqliyyat infrastrukturunun müasir dünya standartlarına uyğunlaşdırılması, tranzit potensialının daha da artırılması ilə bağlı həyata keçirdiyi praqmatik siyasəti və qlobal miqyaslı təşəbbüsləri ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafına əsaslı töhfə verməklə Azərbaycanı mühüm nəqliyyat qovşağına çevirməkdədir.
Strateji əhəmiyyət daşıyan transmilli layihələr
Ölkəmizdə nəqliyyat infrastrukturunun inkişafı, tranzit potensialının artırılması istiqamətində irimiqyaslı layihələr həyata keçirilib, bu sahəyə böyük həcmli dövlət investisiyaları yönəldilib. Bakıda və ölkənin regionlarında beynəlxalq hava limanlarının, Şərq-Qərb və Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizləri istiqamətində beynəlxalq əhəmiyyətli avtomobil yollarının tikintisi və dəmir yolu xətlərinin yenilənməsi ölkənin xarici iqtisadi əlaqələrinin genişlənməsində də mühüm rol oynayır. Ən əsası, bunlar Azərbaycanın tranzit potensialını və tranzit daşımalarında iştirak imkanlarını genişləndirir.
Nəqliyyat dəhlizlərinin kəsişməsində yerləşən və əlverişli geostrateji mövqeyə malik olan Azərbaycanda bu istiqamətdə görülən işlər xüsusilə vurğulanmalıdır. Son 14 ildə ölkəmizdə nəqliyyat infrastrukturunun inkişafı ilə bağlı irimiqyaslı layihələr həyata keçirilib, bu sahəyə böyük həcmli dövlət investisiyaları yönəldilib. Avtomobil yollarının və dəmir yolu xətlərinin, xüsusilə Gürcüstan, Rusiya və İran istiqamətində ölkə ərazisindən keçən magistral yolların beynəlxalq standartlar əsasında yenidən qurulması Azərbaycanın nəqliyyat infrastrukturunun inkişafında əhəmiyyətli rol oynamaqla yanaşı, ölkəmizin tranzit potensialını daha da gücləndirib. Ələt qəsəbəsində Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Kompleksinin tikintisi, Bakı Gəmiqayırma Zavodunun uğurlu fəaliyyəti, Bakı-Böyük Kəsik dəmir yolunun yenidən qurulması, Şimal-Cənub dəhlizinin inkişafı istiqamətində görülən işlər, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun inşası bunun əyani sübutudur.
Regionun tranzit,
istehsal və investisiya mərkəzi
Bu günlərdə rəsmi
açılışı olacaq Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu ölkəmizin tranzit sisteminin əsas halqasını təşkil
edəcək.
2007-ci il fevralın 7-də Azərbaycan, Gürcüstan və
Türkiyə rəhbərlərinin iştirakı ilə
keçirilən görüşdə imzalanan sazişlə
başlanan bu proses nəticə etibarilə Transavropa və
Transasiya dəmir yolu şəbəkələrinin birləşdirilməsini,
yük və sərnişinlərin birbaşa olaraq Azərbaycan,
Gürcüstan və Türkiyə ərazilərindən
keçməklə Avropa və Asiyaya
çıxarılmasını təmin etməklə
yanaşı, region ölkələrinin tranzit
potensialının artmasına, Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyi və suverenliyinin möhkəmlənməsinə,
habelə ölkəmizin xarici iqtisadi əlaqələrinin
genişlənməsinə xidmət edəcəkdir. Bu layihənin həyata keçirilməsi iqtisadi səmərəlilik,
sürət və vaxt tezliyi, təhlükəsizlik və
etibarlılıq baxımından böyük əhəmiyyət
kəsb edir.
Gələcəkdə Avropa
və Asiya ölkələrinə məxsus yüklərin bu
dəmir yoluna cəlb edilməsi hər iki istiqamətdə
intermodal və konteyner daşımalarının həcmini
artıracaqdır. Bu gün daşımaçılıq
sahəsində mövcud olan ən böyük yük
axını Çinlə Avropa arasındadır. Bunun təmin olunması əsasən dəniz
daşımaları vasitəsi ilə həyata keçirilir və
bu da vaxt etibarilə 25-30 gün təşkil edir.
Prezident İlham Əliyevin təşəbbüsü
və prinsipial mövqeyi sayəsində tikilən və əhəmiyyətinə
görə “Dəmir İpək yolu” adlandırılan
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun istifadəyə verilməsindən
Çindən Avropaya yüklərin
çatdırılması 12-15 gün təşkil edəcək
və nəticədə dəniz
daşımaçılığına nisbətən
yüklərin mənzil başına
çatdırılması müddəti 2 dəfədən
çox azalacaqdır. Bu bağlantı vasitəsilə
yük daşımalarının həcmi 5-ci istismar ilindən
sonra 3 milyon ton, 8-ci istismar ilində 6-8 mln. ton, sonrakı dövrlərdə isə 10 mln. ton və daha çox olacağı
proqnozlaşdırılır.
Prezidentin
böyük himayədarlığı
Azərbaycan Prezidentinin 2007-ci il 18 oktyabr tarixli sərəncamının
icrasına uygun olaraq Ələt qəsəbəsinin ərazisində
Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Kompleksinin
tikintisi davam edir.
Xəzər dənizi boyu 900
km-dən cox sərhəd xəttinin olmasına baxmayaraq, yeni
limanın məhz Ələt qəsəbəsində
inşası barədə qərar qəbul edilb. Sözsüz
ki, bu, təsadüfi deyildir.
Ələt qəsəbəsi ölkə
ərazisindən keçən mühüm beynəlxalq nəqliyyat
dəhlizləri: Şimal-Cənub və Şərq-Qərb dəhlizlərinin
Azərbaycan seqmentləri olan avtomobil və dəmir yolu xətlərinin
kəsişməsində yerləşir və yeni limanın
inşası ilə buraya su magistrallarının da əlavə
edilməsi mahiyyət etibarilə bu ərazinin mühüm nəqliyyat
qovşağına çevrilməsinə imkan verəcək
və daşımalar üçün geniş logistik imkanlar
yaradacaq. Məhz bu kontekstdən yanaşaraq yeni
limanın Ələt qəsəbəsində inşasına
qərar verilib. Azərbaycan Prezidentinin sərəncamı
ilə verilmiş tapşırığa uyğun olaraq, yeni
limanın inşası üçün 400 hektar torpaq sahəsi
ayrılıb.
Limanın strateji əhəmiyyətini
səciyyələndirən ən mühüm amillərdən
biri də Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun başlanğıc
nöqtəsinin məhz bu məkanın olmasıdır. Təsadüfi deyildir ki,
2010-cu ilin noyabr ayında limanın təməlqoyma mərasimində
Prezident İlham Əliyev bu məqamı xüsusi
vurğulayıb: “Biz hazırda bölgə və Avropa qitəsi
üçün çox vacib olan dəmir yolu layihəsi
üzərində fəal işləyirik. Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolu tikilir. Bu layihə Azərbaycanın
nəqliyyat imkanlarını böyük dərəcədə
artıracaq, regional nəqliyyat mərkəzi kimi rolumuzu daha da
gücləndirəcək, Avropanı Asiya ilə etibarlı və
keyfiyyətli dəmir yolu ilə birləşdirəcəkdir.
Yəni, bütün bu amillər bizə diktə
edirdi ki, mütləq Azərbaycanda yeni, müasir dəniz
ticarət limanı tikilməlidir. Görülən
bu işlərin cədvəli və sürət templəri
bir-biri ilə bağlıdır. Beləliklə,
bölgədə nəqliyyat sahəsində tamamilə yeni vəziyyət
yaranacaqdır. Bu vəziyyəti biz
yaradırıq, praktiki addımlarımızla,
düşünülmüş siyasətimizlə”.
Bütün
növ gəmilər limana təhlükəsiz və sərbəst
yan alacaq
Hazırda tikintisi davam edən
Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Kompleksində
işlərin hansı səviyyədə olduğu hər kəs
üçün maraqlıdır. Elə bu məqsədlə
dünən İqtisadiyyat Nazirliyinin təşkilatçılığı
ilə əraziyə media-tur təşkil olundu. Media nümayəndələri tikinti işlərinin
gedişatı ilə yaxından maraqlandılar.
İqtisadiyyat Nazirliyinin tikilən
Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Kompleksinin
müdiriyyətinin direktoru Heydər Turabov görülən
işlərlə bağlı ətraflı məlumat verərək
bildirdi ki, kompleksin Baş Planı, ümumi layihəsi beynəlxalq
açıq tenderin qalibi Hollandiyanın “Royal Haskoning” şirkəti
tərəfindən işlənib hazırlanıb və
müvafiq qaydada təqdim edilib. İnşaat
işləri müvafiq müqavilələrə əsasən
liman ərazisinin iki hissəsində - quru və dəniz
seqmentlərində aparılır. 1200 nəfər
işçi qüvvəsinin, 300-ə yaxın texnikanın cəlb
edildiyi böyük tikinti işləri 24 saat davam edir.
Hollandiyanın “Van Oord Dredging and
Marine Contractors” B.V. şirkəti tərəfindən liman
akvatoriyasında aparılmış dibdərinləşdirmə
işləri nəticəsində uzunluğu 7,5 km, eni 160 metr,
dərinliyi 7 metr və dönmə dairəsinin diametri 450 metr
olan giriş kanalı inşa edilib. Bu, Xəzər
dənizində üzən bütün növ gəmilərin
limana təhlükəsiz və sərbəst yan
almasını təmin etmək imkanı verir.
Tikintiyə texniki nəzarət
xidmətlərinin həyata keçirilməsi məqsədilə
Hollandiyanın “HaskoningDHV UK Ltd.” şirkəti ilə
müvafiq müqavilə imzalanıb və hazırda bu xidmətlər
müqavilənin müddəalarına uyğun olaraq yerinə
yetirilməkdədir.
Limanın Baş
Planı daha da təkmilləşdirilib
Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz
Ticarət Limanı Kompleksinin tikintisi üzrə layihənin
davam etdirilməsi və başa çatdırılması
üçün görüləcək işlərin
sifarişçisi İqtisadiyyat Nazirliyidir.
Perspektivdə yük
axınlarının həcminin artacağı təqdirdə,
onların aşırılmasını təmin edəcək
yeni infrastrukturun yaradılması (layihənin 2-ci mərhələsinin
tikintisi) üçün böyük vəsait sərf etmədən,
layihənin 1-ci mərhələsi daxilində infrastrukturun təkmilləşdirilməsi
yolu ilə onun yükaşırma imkanının
artırılması dövlət investisiya xərclərində
əhəmiyyətli dərəcədə qənaət
olunması baxımından rasional qiymətləndirilib və
bunun nəzərə alınması ilə layihənin birinci
fazası üzrə Baş Plan təkmilləşdirilərək,
müvafiq qaydada razılaşdırılıb və təsdiq
edilib.
“HaskoningDHV UK Ltd.” şirkəti
tərəfindən yeni Baş Plana edilmiş dəyişikliklərin
limanın fəaliyyəti üçün təhlükəsizlik
və funksionallıq baxımından texniki təftişi
aparılıb və nəticə olaraq müvafiq hesabat
hazırlanaraq nazirliyə təqdim edilib. Sözügedən
hesabata əsasən, Baş Plana edilmiş dəyişikliklər
liman əməliyyatlarının təhlükəsizlik və
funksionallığı baxımından müsbət qiymətləndirilib.
Ümumi
körpülərin sayı 8-dən 12-yə
çatdırılıb
Heydər Turabov vurğuladı ki,
layihənin 1-ci fazası üzrə inşaat işlərini əks
etdirən razılaşdırılmış Baş Plana əsasən,
birinci mərhələ çərçivəsində Ro-Ro
tipli gəmilər üçün 2 körpü və 7
körpüdən ibarət universal quru yük və konteyner
terminalı inşa olunacaq. Həmçinin xidməti donanma gəmiləri
üçün körpünün və təmir
bazasının, limanın əməliyyat binasının, yük
sahələri və anbarların, sərhəd və
gömrük xidməti məntəqələrinin,
bütövlükdə təxminən 34 ədəd müxtəlif
təyinatlı binaların tikintisinin həyata keçirilməsi,
sərnişinlər üçün beynəlxalq
terminalın layihələndirilməsi, kranların
alınması, təchizatı və quraşdırılması
nəzərdə tutulub.
Baş Plana əsasən, 1 ədəd
Ro-Ro və 3 ədəd ümumi yük körpüsü əlavə
olunmaqla, ümumi körpülərin sayı 8-dən 12 ədədə
çatdırılıb ki, bunun da nəticəsində layihənin
birinci fazasının yükaşırma imkanı illik 10
milyon ton yükdən 15 milyon ton yükə və 50000 TEU-dan
100000 TEU konteynerə qədər artırılması təmin
edilib.
Yeni limanın inşası
zamanı hədəfə alının əsas məsələlərdən
biri də müasir tələblərə cavab verən İT
və təhlükəsizlik infrastrukturunun
yaradılmasıdır.
Bu hədəfə nail olmaq məqsədilə
liman ərazisində əməliyyatların effektiv idarəolunmasını
təmin edəcək Liman İdarəetmə və
İnformasiya Sisteminin və digər İT komponentlərinin tətbiqi,
eləcə də Gəmilərin və Liman Vasitələrinin
Mühafizəsi üzrə Beynəlxalq Kodeksin (İSPS) tələblərinə
uyğun olaraq mühafizə sisteminin yaradılması nəzərdə
tutulub.
İnşaat
işləri böyük sürətlə davam edir
Prezident İlham Əliyevin
qeyd etdiyi kimi, “Xəzər dənizində buna bənzər
ikinci liman yoxdur və bu liman bizim iqtisadi
gücümüzü artıracaq”. Hazırda limanda tikinti
işləri yüksək sürətlə davam etdirilir.
Liman kompleksinin bütün seqmentlərində
inşaat işləri icra edilməkdədir. Davam edən tikinti fəaliyyəti torpaqtökmə,
dibdərinləşdirmə, metal konstruksiya, infrastruktur
(elektrik, rabitə, su, kanalizasiya, yanğınsöndürmə,
drenaj xətləri), mülki inşaat işlərini əhatə
edir.
Heydər Turaborun sözlərinə
görə, yeni liman kompleksinin akvatoriya hissəsinə aid olan
qurğuların tikintisinin ilin sonunadək başa
çatdırılması nəzərdə tutulur. Bura 7 ümumi
yük körpüsü, 2 Ro-Ro körpüsü, xidməti
donanma gəmiləri üçün körpünün
inşası daxildir. Layihəyə əsasən,
2018-ci ilin birinci rübünun sonunadək olan dövrdə
anbarlar, yardımçı binalar, digər əlaqəli
infrastruktur obyektləri inşa olunacaq, onların mühəndis-kommunikasiya
xətləri (elektrik, rabitə və s. daxil olmaqla) çəkiləcəkdir.
Bu dövrdə həmçinin
yardımçı sistemlərin (drenaj, siqnalizasiya,
yanğınsöndürmə və yanğın xəbərdarlığı,
İT, videomüşahidə, İSPS tələblərinə
uyğun olaraq mühafizə sistemi və s. daxil olmaqla)
quraşdırılması nəzərdə tutulub.
Eyni zamanda, yeni liman kompleksində
yükləmə-boşaltma əməliyyatlarının
effektivliyinin yüksəldilməsi məqsədilə
Almaniyanın “Ardelt” şirkətindən 6 ədəd yeni
portal kranın alınması, eləcə də 2 ədəd
mövcud portal kranın modernizasiya edilərək təchizatı
və quraşdırılması nəzərdə tutulub. Bu
çərçivədə 2 ədəd 80 tonluq, 2 ədəd
40 tonluq Kondor tipli və 2 ədəd 32 tonluq Sokol tipli yeni
kranların alınması, təchizatı və
quraşdırılması yerinə yetiriləcək. Bu proses
artıq başlamışdır və hazırda 2 ədəd
80 tonluq Kondor tipli kranın təchizatı və
quraşdırılması işləri icra edilməkdədir.
İcra qrafikinə uyğun olaraq, digər
kranların da quraşdırılması yerinə yetirilməkdədir.
Daha 2 ədəd mövcud 32 tonluq Sokol tipli
kranın modernizasiya edilərək yeni limanda istismara daxil edilməsi
nəzərdə tutulub.
Effektiv, sürətli
və təhlükəsiz bərə keçidi təmin ediləcək
Yeni liman kompleksi ölkəmizin
ərazisindən keçən Şimal-Cənub və Şərq-Qərb
beynəlxalq nəqliyyat dəhlizləri üzərində
yerləşir. Bu coğrafi mövqe, yeni liman
üçün zəngin tranzit potensialı yaratmaqla, ölkəyə
daxil olan, ölkədən çıxan və tranzit yüklərin
aşırılmasında strateji nəqliyyat
qovşağı funksiyalarını yerinə yetirməyə
imkan verəcək, Xəzər dənizi üzərindən
effektiv, sürətli və təhlükəsiz bərə
keçidini təmin edəcək.
Bu ayın sonunda istismara
verilməsi planlaşdırılan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu xətti üçün yeni liman bilavasitə yükcəmləyici
məntəqə funksiyasını yerinə yetirəcəkdir. Başqa
sözlə desək, Şimal, Cənub, Şərq və Qərb
istiqamətlərindən dəhlizlər üzrə ölkəyə
daxil olan yük axınları yeni liman kompleksində cəmlənəcək,
buradan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti ilə Avropa
istiqamətində və ya gəmilər vasitəsilə
Şərq istiqamətində nəql edilməsini təmin edən
effektiv və dayanıqlı logistik zəncir yaradılacaq.
Qeyd edilənlərlə bərabər,
yeni limanın ərazisi də daxil olmaqla ətraf ərazilərdə
tikilməkdə olan Azad İqtisadi Zona öz növbəsində
mühüm nəqliyyat qovşağı kimi yeni limana daha
geniş tranzit və daşıma imkanları təmin edəcək.
“Limanın istismara veriləcəyi
gün Azərbaycan tarixinə yazılacaqdır. Biz və gələcək
nəsillər bu gözəl işlərin nəticələrini
görəcəyik. Azərbaycan daha da
güclü dövlətə çevriləcəkdir, bizim
bölgədəki mövqelərimiz daha da möhkəmlənəcək,
regional əməkdaşlıq daha da sürətlə gedəcək
və biz yeni qələbəni əldə edəcəyik” -
Prezident İlham Əliyevin limanın təməlqoyma mərasimində
böyük uzaqgörənliklə söylədiyi bu fikirlər
artıq tam reallaşıb.
Azərbaycan öz Liderinin rəhbərliyi
altında Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının
timsalında növbəti möhtəşəm tarixə,
yeni nailiyyətə imza atır...
Rəşad BAXŞƏLİYEV
Azərbaycan.-
2017.-26 oktyabr.- S.1-2.