Sürət, həyəcan və möhtəşəm
Azərbaycan Qran-prisi
Bakı 3-cü dəfə “Formula-1” yarışına
hazırlaşır
İdman ölkəsinə çevrilən Azərbaycanda son onillikdə onlarla dünya və Avropa miqyaslı yarış keçirilib. Beynəlxalq idman federasiyalarının qərarları ilə ölkəmizdə təşkil olunan hər bir turniri, idman müsabiqəsini layiqincə təşkil edən Azərbaycan hər dəfə tarixini möhtəşəm nailiyyətlə zənginləşdirib.
Respublikamız təkcə yüksək evsahibliyi nümunəsi ortaya qoymayıb. Həm də sübut edib ki, iradə, qətiyyət olan yerdə hər şey mümkündür.
İdman sahəsində gerçəkləşdirilən dövlət siyasəti, Olimpiya ideallarının təbliği, idmanın maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi, tikilmiş müasir idman kompleksləri və digər tədbirlər nəticəsində ölkəmiz son illər mötəbər beynəlxalq idman yarışlarının keçirildiyi məkana, dünyanın idman mərkəzlərindən birinə çevrilib. Xüsusən, son onillikdə Bakıda və Azərbaycanın regionlarında ən nüfuzlu dünya və Avropa yarışları təşkil olunub.
Özünəməxsusluğu ilə seçilən
Bakı Şəhər Halqası
Azərbaycan yenə beynəlxalq idman hadisəsi ərəfəsindədir. Aprelin 27-29-da Bakı növbəti dəfə dünyanın ən populyar idman tədbirlərindən biri olan “Formula-1” yarışlarına evsahibliyi edəcək. Bunun üçün Bakının mərkəzi küçələrində həyata keçirilən hazırlıq işləri demək olar ki, yekunlaşmaq üzrədir.
Xatırladaq ki, “Formula-1” dairəvi və sürətli avtoyürüş üzrə dünya çempionatıdır. 1950-ci ildən başlayaraq hər il keçirilən bu yarışın müxtəlif şəhərlərdə Qran-pri mərhələləri təşkil olunur. Bu mərhələlərdə toplanan xallara əsasən pilotlar və komandalar ilin sonunda çempionluq titulu qazanırlar. Onu da qeyd edək ki, bolid adlandırılan müasir “Formula-1” avtomobilləri bir sıra özəllikləri ilə fərqlənir. Onlar təkadamlıq olur, üstəlik, sürücü yeri və təkərləri açıqdadır. Komandalar avtomobilləri özləri istehsal etsələr də, hər biri tanınmış avtomobil markalarının motorlarını, yağını və ya istehsal etdiyi digər detalları istifadə edirlər.
Bu il də
“Formula-1” yarışlarına mart ayından Avstraliyada start
verilib. Pilotlar və komandalar noyabr ayına qədər
21 yarış mərhələsi keçməlidirlər.
Son yarış Abu-Dabidə baş tutacaq. Azərbaycan Qran-prisi təqvimin sayca
dördüncü yarışıdır. Bu dəfə Azərbaycan Qran-prisi təqvimdə
ötən illərdə olduğundan əvvəldə qərarlaşıb.
Artıq diqqətlər Bakıya yönəlib.
Bakı isə həmişə olduğu kimi
hazırdır. Amma burada bolidlər
avtodromda deyil, məhz şəhərin küçələrində
yarışacaqlar.
Dünyada
“Formula-1” Bakısız təsəvvür edilmir
“Formula-1”in rəsmi saytında bu il yarışın mərhələlərinin
keçiriləcəyi bütün ölkələr
sadalanıb və Bakı mərhələsi Azərbaycan
Qran-prisi adlandırılıb. Bu isə o deməkdir
ki, Bakı Avropanın paytaxtı olacaq. Ümumiyyətlə
isə, Bakı artıq “Formula-1” yarışlarının yeni
ünvanı deyil. Çünki artıq
üçüncü dəfədir ki, bu yarış Azərbaycanın
paytaxtında keçirilir. Artıq
dünyadakı “Formula-1” həvəskarları bu
yarışı Bakısız təsəvvür etmirlər.
Xüsusi olaraq inşa olunmuş Bakı Şəhər
Halqası isə “Formula-1” yarışlarında özünəməxsusluğu
ilə seçilir. Bakı Şəhər
Halqasının, trekin uzunluğu 6 kilometrdən bir qədər
artıqdır. Bu, uzunluğuna görə
dünyada ikincidir.
Şübhəsiz ki, Azərbaycan
Qran-prisi ötən mövsümlərdə olduğu kimi,
2018-ci il “Formula-1” mövsümünün
də maraqlı tədbirlərindən olacaq. Həftənin
sonuna düşən yarış günlərində peşəkar
avtopilotların idarə etdiyi bolidlər Bakının
gözoxşayan mərkəzi küçələrindən
keçəcəklər.
Unikal xüsusiyyətlərə sahib
Bakı Şəhər Halqası İçərişəhərin
qala divarları ətrafında tam yeni bir macəranın enişli-yoxuşlu
dar keçidləri ilə yanaşı, sahil boyu müasir
göydələnlərə və Xəzər dənizinə
möcüzəvi mənzərənin
açıldığı geniş sürət
zolağını özündə birləşdirən,
bütövlükdə Bakının ecazkar simasını
unikal bir trek kimi nəzərdə tutulub. Beləliklə,
Bakının mərkəzində sürət və həyəcan
bir araya gələrək “Formula-1” yarışının
mahiyyətini tam simvolizə edəcək.
Həyəcan dolu
anlar
Qeyd edildiyi kimi, Bakı Şəhər
Halqası şəhərin tam mərkəzindən və ən
gözəl məkanlarından keçir. Təşkilatçılar
trekin marşrutunu seçərkən məhz bu məqamı
qarşıya məqsəd qoyublar. “Formula-1”
Bakı Qran-prisi Azadlıq meydanından start götürəcək
və burada da başa çatacaq. Trekdə
yarış avtomobillərinin hərəkəti saat əqrəbinin
əks istiqamətində olacaq.
Trekin birinci və
üçüncü döngəsi pilotlara ötmə
üçün əla şərait yaradacaq. Şəhər
treklərində çox nadir hallarda iki uzun sürətlənmə
xətti görmək olar. Üçüncü
döngədən sonra pilotlar sol tərəfə -
Bülbül prospektinə doğru yol alacaqlar. Təxminən 240 metrlik məsafəni düz
keçdikdən sonra 90 dərəcəli sağ döngə
ilə qarşılaşacaqlar. Burada
pilotlar Zərifə Əliyeva küçəsinə dönəcək
və kiçik bucaqlı döngədən sonra 350 metr
uzunluğunda məsafə qət edəcəklər. 5-ci və 6-cı döngələr pilotları
Neftçilər prospektinin əks istiqamətindəki yola
yönəldəcək. Bura trekin iki fərqli
hissəsinin yan-yana olduğu bölmədir. Təxminən 300 metr məsafədə “Formula-1”
bolidləri eyni küçədə əks istiqamətlərdə
hərəkət edəcəklər, onları yalnız
baryerlər ayıracaq.
Yeddinci döngədən
sonra pilotlar Əziz Əliyev küçəsi ilə
İçərişəhərin qala divarlarına tərəf
yönələcəklər. Bu yolda trek qismən səki
hesabına genişləndirilib. Burada bolidlər
500 metrə yaxın məsafəni ensiz küçələrdə
qət edəcəklər. Trekin 8-ci
döngəsindən 12-ci döngəsinədək olan hissəsində
yarış çox maraqlı anlara sahib olacaq. Çünki burada yol daralıb və yalnız ən
sürətlə hərəkət edən bolid birinci
keçəcək. 12-ci döngədən
15-ci döngəyə qədər olan hissədə,
İstiqlaliyyət küçəsində bolidlər yüksək
sürətlə hərəkət edəcək. 13 və 14-cü döngələr kiçik
bucaqlı olduğundan buradan pilotlar, demək olar ki, əyləc
sistemindən istifadə etmədən keçəcəklər.
Bu küçədə pilotları Milli Elmlər
Akademiyasının binası, sonra isə onları 15-ci
döngədə Müslüm Maqomayev adına
Azərbaycan Dövlət Filarmoniyası qarşılayacaq. 12-ci döngədən 15-ci döngəyədək
olan məsafə 850 metrdir. 15-ci döngəyə
yaxınlaşdıqca yarışın həyəcanı
daha da artacaq. Çünki bu döngədən
sonra pilotları kəskin eniş gözləyir. Bu enişdə Xəzər dənizinin sahilboyu ərazilərinə
tərəf gözəl mənzərə açılır.
Burada 300 metr uzunluğunda ikinci xüsusi asfalt
örtüyü salınıb. Trekin
16-cı döngədən düz xətt boyunca davam edən
hissəsində yarış möhtəşəm keçəcək
və burada sürət maksimal həddə çatacaq. Bu döngə pilotları yenidən Neftçilər
prospektinə yönəldəcək. Pilotlar yalnız
17-ci və 18-ci döngələrdə sürəti bir az azaldacaqlar. Qız
qalasının yanındakı 19-cu döngədən sonra
pilotlar 1500 metr məsafə qət edərək 20-ci və
daha sonra yenidən 1-ci döngəyə gəlib
çatacaqlar. Trekin məhz bu hissələrində
bolidlərin sürətinin ən yüksək həddə -
340 kilometrsaata çatacağı gözlənilir.
İdman mütəxəssislərinin
fikrincə, Bakı trekini yalnız Sinqapur treki ilə
müqayisə etmək olar, lakin burada bolidlərin sürəti
Sinqapurdakından daha yüksək olacaq. Əlavə edək ki,
Bakıda trekin ən geniş yeri 13 metrdir, ən dar hissəsi
İçərişəhər ətrafında və 7-ci və
8-ci döngələrdə 7,6 metr təşkil
edəcək.
Mükəmməl
infrastruktura malik trek
Azadlıq meydanı
yarışın başlayıb bitdiyi yer olduğu
üçün trekin əsas hissəsini təşkil edəcək. Burada inşa olunan Paddok
arenasında yarışa nəzarət binası, Beynəlxalq
Avtomobil Federasiyasının, “Formula-1” rəhbərliyinin ofisləri,
eləcə də 22 iştirakçının hər biri
üçün 2 ədəd olmaqla 44 dayanacaq tikilib. İkinci mərtəbə Paddok klubunun üzvləri
üçün nəzərdə tutulub. Onlar
yarışı 2500-dək izləyici tutumuna malik məkandan
izləyəcəklər. Paddok klubunun
üzvləri burada pit-stop əməliyyatlarını da
rahatlıqla izləyə biləcəklər. Məhz bu ərazidə yarışın startı və
finişi olacaq. Qaliblər isə pit binasının
podium hissəsində mükafatlandırılacaqlar.
“Formula-1” bütün dünyada
maraqla izlənən əsas idman yarışlarından biridir. Bu idman
növünün də dünyada milyonlarla azarkeşi var. Elə
ölkəmizdə bu avtomobil yarışmasına maraq kifayətdir.
Digər tərəfdən, “Formula-1” Bakı mərhələsini
izləmək üçün xarici ölkələrdən
xeyli sayda turistin gələcəyi gözlənilir. Bu baxımdan yarışın təşkilat komitəsi
tamaşaçıların avtoyürüşü rahat və
təhlükəsiz izləmələri üçün
mühüm işlər görüb. Trekin
9 yerində tamaşaçı tribunaları
quraşdırılıb.
Yarışı
30 min azarkeş yerindən izləyəcək
Yarışın əsas
tribunası Abşeron adlanır. Azadlıq meydanına
yaxın quraşdırılan bu tribunadan yarışın ən
həlledici məqamlarını izləmək
mümkündür. Çünki buraya bilet alanlar start
düzülüşü və finiş xəttini yaxından
izləyə biləcəklər.
Xəzər tribunası Muzey
Mərkəzinin yanında yerləşir. Xəzər
tribunasında olan izləyicilər bolidlərin start-finiş xəttinə
doğru saatda 300 kilometri aşan sürətlə hərəkətini
yaxından müşahidə etmək imkanı əldə edəcəklər.
Bulvar tribunası da Xəzər
tribunası ilə eyni səmtdədir. Buradan da bolidlərin
start-finiş xəttinə doğru saatda 300 kilometri aşan
sürətlə hərəkətini izləmək imkanı
olacaq.
Dənizkənarı park
boyunca davam edən sürət xətti üzərində
20-ci döngədə yerləşən Sahil tribunasında
tamaşaçılar yolun iki müxtəlif hissəsini eyni
anda izləmək imkanına malik olacaqlar. Trekin bu
tribunadan görünən hissəsində bolidlər həm
soldan sağa doğru start-finiş istiqamətində tam
sürətlə, həm də trekin digər tərəfində
5-ci və 6-cı döngələri asan keçmək
üçün aşağı sürətlə hərəkət
edəcəklər. Bu da öz növbəsində
tamaşaçılara avtomobil və sürücüləri
yaxından izləmək üstünlüyü verəcək.
Muğam tribunası Kukla
Teatrının qarşısında quraşdırılıb. Azarkeşlər
bu tribunadan yolun çarpaz hissəsində görüşən
bolidləri eyni anda müşahidə edə biləcəklər.
Muğam tribunasının qarşısında
bolidlər həm soldan sağa doğru start-finiş istiqamətində,
həm də buna əks istiqamətdə, sağdan sola
doğru 7-ci döngəyə tərəf, şəhərin
tarixi hissəsinə dönənədək tam sürətlə
hərəkət edəcək.
İçərişəhər
tribunası Qala qapılarının yanında yerləşir. Bu tribuna
yarışı izləməklə yanaşı, qədim
şəhərin gözəlliklərinə də tamaşa
etmək baxımından unikal mövqeyə malikdir. Burada tamaşaçılar yarışın ən
həyəcanlı anlarından birini izləyəcəklər.
Filarmoniya tribunasında isə
tamaşaçılar Filarmoniya bağının
qarşısında, trekdəki kəskin enişin 16-cı
döngəyə keçdiyi hissədə baş verəcək
gərgin mübarizəni izləmək imkanına malik
olacaqlar.
Azneft tribunası Azneft dairəsi
ətrafında yarışı yaxından izləməyə
imkan verən mükəmməl mövqedə yerləşir. Buraya bilet alan
tamaşaçılar Dənizkənarı parkın Bakı
tennis və yaxt klublarına yaxın olan hissəsindəki
16-cı döngəni ən yaxşı yerdən
müşahidə etmək imkanına malik olacaqlar. Trekin eniş hissəsinin düz qurtaracağında
yerləşən Azneft tribunasında tamaşaçılar
bolidlərin 16-cı döngəyə qədər amansız
rəqabətini, kəskin dönüşlərini və
döngənin ardınca sahil boyu uzanan sürət
zolağında ötüşməsini izləyəcəklər.
Bu tribuna aşağı və yuxarı hissələrdən
ibarətdir.
Qız qalası
tribunasında isə bu tarixi abidənin mənzərəsi
fonunda bolidlərin ən sürətli hərəkətini
seyr etmək imkanı yaranacaq. Bu tribunada olan
yarış həvəskarları bolidlərin buradan 18-ci
döngəyə tərəf son sürətlə hərəkətini
və onların Qız qalasının tam
qarşısından keçməklə sürət
zolağı boyunca davam edəcək gərgin mübarizəsini
izləyə biləcəklər.
Ümumilikdə 30 minə
yaxın tamaşaçı eyni anda yarışı
tribunalardan canlı izləyə biləcək. Reallıq da
ondan ibarətdir ki, Bakı Şəhər Halqası möhtəşəm
trekdir. 20 müxtəlif çətinlikli döngələri,
dar keçidləri və ən maraqlısı, 2,2 kilometr sahilboyu
hissədə 340 kilometr-saat sürətə çatmağa
imkan verən sürət hissəsi ilə Bakı Şəhər
Halqası cari “Formula-1” təqvimində ən sürətli
treklərdən olacaq.
Rəşad CƏFƏRLİ
Azərbaycan.-
2018.- 10 aprel.- S.1; 5.