Gəzməyə qərib ellər...
Turistlər Azərbaycanı niyə seçir
Bu gün dünyanın istənilən ölkəsində hər bir insan üçün istirahətin ən əvəzsiz növü qərib elləri, qərib mədəniyyətləri ziyarət etmək, kitablarda, internet resurslarında şəkillərini gördükləri qədim məşhur abidələri, müqəddəs yerləri, əfsanələrlə bağlı məkanları görməkdir.
Başqa xalqların mədəniyyətləri ilə tanış olmaq, yemədikləri milli xörəklərin tamını dadmaq, fərqləri müqayisə etmək və turizmin incəliklərindən zövq almaqdır. Gəzdikcə, gördükcə dünya sənə yaxınlaşır, tanımadığın şəhərlər səni öz doğma övladı kimi qarşılayır.
Zahirən turizm bir qədər fərdi, hər bir şəxsin daxili dünyası və şəxsi istəyi ilə baş tutan sadə səyahət növü olsa da, mahiyyət etibarilə ölkə iqtisadiyyatının vacib və böyük gəlirlər gətirməyə qadir olan sahələrindəndir. Azərbaycan dövləti qeyri-neft sektorunun şaxələndirilməsində turizmin inkişafını önəmli istiqamətlərdən biri elan etmişdir və bu sahənin hərtərəfli və sistemli surətdə inkişafı üçün vacib addımlar atılır, xüsusi qərarlar qəbul edilir.
Turizmin inkişafı istiqamətində həyata keçirilən iritutumlu layihələr sayəsində əldə olunan nailiyyətlərin siyahısı ildən-ilə uzanır, statistik rəqəmlərin ötən illərlə müqayisəsi isə nikbin və daha yüksək nəticələrə nail olduğumuzu təsdiq edir.
Dövlət Statistika Komitəsinin açıqladığı məlumatda bildirilir ki, bu ilin yanvar-oktyabr ayları ərzində Azərbaycana dünyanın 194 ölkəsindən 2,4 milyon turist gəlmişdir. Bu rəqəm ötən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə turistlərin sayının 6,1 faiz artdığını göstərir. Artımın coğrafiyası da maraqlıdır. Diqqəti cəlb edən tendensiya ondan ibarətdir ki, Azərbaycana bu ilin 10 ayı ərzində Avropa İttifaqına üzv ölkələrdən gələnlərin sayı 8,3 faiz artmışdır. Bu artımın rəqəmlə ifadəsi 99,4 mindir. Amma onun dəfələrlə artması üçün real imkanlar mövcuddur və bu istiqamətdə ciddi addımlar atılır.
Azərbaycanın beynəlxalq aləmdə nüfuzunun getdikcə artması, davamlı islahatların həyata keçirilməsi, Bakının dünyanın ən gözəl paytaxtlarından birinə çevrilməsi, beynəlxalq əhəmiyyətli tədbirlərin bu şəhərdə keçirilməsi turist axınını gücləndirən amillərdəndir. Beş-altı il əvvəl Bakını Parislə, Milanla müqayisə edirdilərsə, bu gün əcnəbi turistlər Azərbaycan paytaxtının Milan, Roma və Parisdən üstün cəhətlərini sayırlar. Azərbaycan mədəniyyəti, Azərbaycan qonaqpərvərliyi, Azərbaycan tolerantlığı ölkəmizə təşrif buyuran istənilən əcnəbini valeh edir. Onlar Şərqə qonaq gəlsələr də özlərini öz vətənlərindəkindən daha yaxşı hiss edir, Qərblə Şərqin bənzərsiz sintezindən yüksək zövq alırlar. Azərbaycana səfər edən istənilən əcnəbi ağlasığmaz münasibətlərin, nadir insanpərvərliyin, qonağa sonsuz rəğbətin və unikal tolerantlıq mühitinin incəliklərinə heyran qalırlar.
Məhz bu amillərin toplusu turist axınlarının güclənməsinə səbəb olur. Simaldan - Rusiyadan və MDB ölkələrindən gələnlərin sayı da 4,1 faiz artmışdır. Rusiya 891 min nəfər turistlə Azərbaycana gələn qonaqların siyahısında liderlik edən ölkədir.
10 ayda Şərq ölkələrindən gələnlərin də sayı artmaqdadır. Körfəz ölkələrindən (Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri və İran istisna olmaqla) gələnlərin sayında daha çox artım müşahidə edilmişdir. Ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə ölkəmizə gələnlərin arasında ən çox artım İraq (13,7 faiz) və Oman vətəndaşlarının sayında (6,3 faiz) müşahidə olunur. Ümumilikdə Rusiyadan gələnlərin sayı bir, Körfəz ölkələrindən gələnləri sayı isə yarım milyon nəfərə yaxınlaşır.
Səyahət müasir insanın həyatının
ayrılmaz hissəsidir. Hər bir
kəsin çalışdığı, can
atdığı odur ki,
dünyada onu gözəlliyi
və bənzərsizliyi ilə cəlb edən bütün yerləri
qarış-qarış gəzsin. 196 dövlətin hərəsi
bir baxış bucağından səyyah üçün maraqlıdır. Turizmdə önəm verilən amillər səyahətin
təhlükəsizliyi, xidmətin yüksək səviyyəsi
və qiymətlərin orta səviyyəli
turistlər üçün əlçatanlığı
ilə bağlıdır. Ümumdünya
Turist Təşkilatı 2017-2018-ci illərdə
ən çox səyahət edilən 10
ölkənin siyahısını dərc edib. Fransa 86,9 milyon turistlə
birinci yerdədir. Turizm
ÜDM-in 9 faizini təşkil
edir və 3 milyon fransızı işlə təmin edir. Hamını valeh edən
əsas abidə Eyfel qülləsidir.
İspaniya 81,8 milyon turistlə ikinci yerdədir. ÜDM-in
14,4 faizi turizmin payına düşür. ABŞ nə
qədər böyük
və əzəmətli
dövlət sayılsa
da 76,9 milyon
turistlə üçüncü
yerdə qərarlaşıb.
Amma o da var ki,
ABŞ saya görə
geridə qalsa da, turizmdən Fransa və İspaniyanın ikisinin birlikdə qazandığından
da artıq gəlir götürür.
Bu məbləğin illik həcmi 200 yüz milyard dollardan çoxdur.
60,7 milyon turistlə dördüncü yerdə
qərar tutan Çin isə səyahətə hamıdan
çox - 250-260 milyard
xərcləyən ölkə
kimi birinci yerdə qərar tutmaqla ABŞ-ın özünü bir neçə dəfə üstələyir. Bütün bunlar
Çinə ildə
60 milyondan artıq turisti qəbul etməyə qətiyyən
mane olmur. Qədim Böyük
Çin səddi, Şanxay, Pekin əcnəbiləri valeh edən məkanlardır.
İtaliya antik mədəniyyəti, saysız
tarixi abidələri ilə məşhur olsa da, bu
siyahıda 58,3 milyon turistlə beşinci yerdədir. Meksika 39,3, Böyük Britaniya 37,7, Türkiyə
37,6, Almaniya 37,5, Tailand
35,4 milyon turistlə ikinci beşlikdə qərar tutublar.
Bu statistik
rəqəmlər onu
deməyə əsas verir ki, turizm
bir sıra ölkələr üçün
iqtisadiyyatın ən
vacib sahəsi kimi böyük gəlir mənbəyidir. Biz də öz ölkəmizi, mədəniyyətimizi,
tariximizi elə öyrənməli, elə
sevməli və onu elə təqdim
etməyi bacarmalıyıq
ki, əcnəbi üçün eşitdikləri,
gördükləri əfsanəyə
bərabər olsun.
Eyni zamanda onu da
düşünməliyik ki,
qiymətlərimiz də
əcnəbi turistlər
üçün qonaqpərvərliyimizə
müvafiq olsun. Çünki turistlərin hamısı
Bil Qeyts, ya da Cek
Ma kimi milyarder deyil. Onların böyük bir
qismi təqaüdə
çıxan insanlardır
və onlar qalan həyatlarını təəssüratlarla zənginləşdirmək
istəyənlərdir. Orta səviyyəli bütün
turistlər üçün
əsas amil qiymətlərdir. Ona görə
də qiymətlər
yüksək olarsa, onlar başqa ölkələri seçəcək,
necə ki bu gün Gürcüstanı
milyonlarla turist seçir. Hətta yeni ili
qeyd etmək istəyən ölkə vətəndaşları Bakı
restoranlarının qiymətləri
ilə Tbilisi müqayisə
edirlər və Yeni il bayramını
Gürcüstanda keçirməyə
qərar verirlər. Çünki Tbilisin qiymətləri
daha münasibdir.
Bizdə
isə çox qazanmaq eşqinə düşənlər azdan
da olacaqlar. Görünür Bakıda qiymət
məsələləri də
elə həllini tapmalıdır ki, nə əcnəbi buraya gəlmək fikrindən vaz keçsin, nə də ölkə vətəndaşı bayramlarını
xaricdə qeyd etsin.
Bahadur İMANQULİYEV
Azərbaycan.- 2018.- 5 dekabr.-
S.1; 5.