Bərəkət Yolu
Hər insan üçün ömür
hansısa bapbalaca bir xatirədən başlanır...
Kiminçünsə ana əllərinin
istisindən, kiminçünsə ata qollarının
gücündən, kiminçünsə doğulub
böyüdüyü ocağın hənirindən.
Bu sətirlərin müəllifi
üçünsə, nə qədər qəribə olsa da,
ömrün ilk xatirələri yollarla bağlıdır...
Dağların zirvəsindən, meşələrin
qoynundan, mavi dənizin sahillərindən uzanıb keçən
enişli-yoxuşlu yollardan...
Ona görə də düşüncələrimdə
yol adi bir infrastruktur obyektindən, əraziləri,
insanları, mədəniyyətləri birləşdirən
bağdan da üstün bir məna kəsb edir. Bəlkə bu səbəbdən
yol getməyi çox sevirəm, irəliyə doğru
uzandıqca-uzanan yolların sinəsində sanki bütün həyatımla
baş-başa qalıram.
Qərbdən şərqə, şimaldan
cənuba doğru şaxələnən hər yolun taleyini,
tarixçəsini oxumağa çalışıram. Nə vaxtsa bu yollardan gəlib
keçmiş insanlar gəlir ağlıma, bəzənsə
keçdiyim bütün yollar yaddaşımda heç zaman
bitməyəcək uzun bir şeirin irili-xırdalı
misraları kimi səslənir...
Yol Azərbaycanın da taleyidir...
Ta qədimlərdən üzü bəri
dünyanın Şərqindən Qərbinə,
Şimalından Cənubuna uzanan, bu torpaqların
keçmişini, bugününü, gələcəyini
müəyyən edən yollar Azərbaycanın
bağrından ötüb-keçib.
***
Bəzən epoxaların o qədər
maraqlı simvolları olur ki...
İlk baxışdan fərqinə
varmırsan, amma diqqət yetirəndə onların necə əsrarəngiz
tarixi həqiqətlərə bələdçilik etdiyinə
özün də təəccüblənirsən.
Qardaş Türkiyədə tez-tez istifadə
edilən "Lalə dövrü” ifadəsi var, eşitdinizmi
heç?!
Belə bir ifadə çoxdan
qulağıma dəymişdi, bilirdim ki, bu adda çoxseriyalı
film də çəkiblər, evdəkilər hərdənbir
baxırdılar. Bu adın, yəqin, fəsillə bağlı
olduğunu, lalələrin açdığı bahar
vaxtına işarə etdiyini zənn edirdim. Sən demə, bu ifadənin çox böyük bir
hekayəsi varmış. "Lalə
dövrü” 1718-ci ildə Avstriya ilə imzalanmış
Pojarevatsk razılaşmasından sonra Osmanlı tarixində
başlanan sülh, yeniliklər, inkişaf, islahatlar
dövrü imiş. Həmin illərdə paytaxt
İstanbulun bir çox səmtlərində sülhün,
sakitliyin, əmin-amanlığın, rahat güzəranın
bir əlaməti kimi lalə bağçaları qurulduğundan
ünlü türk tarixçisi və şairi Yəhya Kamal
Bayatlı sonralar o illəri "Lalə dövrü”
adlandırmışdı...
Bu tarixçə barədə ətraflı
öyrənəndən sonra düşündüm ki, görəsən,
XXI əsrin əvvəllərindən Azərbaycanda
başlanmış inkişaf onilliklərini əsrlər sonranın
tarixçiləri ümumi bir simvolla ifadə etmək istəsələr,
buna hansı rəmz daha uyğun gələr?!
Və axtardığımı tez də
tapdım.
Məhz YOL...
Çünki bu dövrə hansı səmtdən
baxırsan-bax, yollar görünür...
Tariximizdən, ictimai şüurumuzdan,
keçmişdən, bugündən gəlib gələcəyə
doğru aparan bütün yollar bu dövrdə qovuşur...
Azərbaycanı zamanın ağır təlatümlərindən
xilas etmiş, ümummilli lider, ulu öndər Heydər
Əliyevin müəyyən etdiyi demokratik, hüquqi dövlət
quruculuğu Yolu...
Ötən əsrin 80-ci illərinin
sonlarından hər bir vətəndaşımızın həyatında
ağır çətinliklər, cansıxıcı güzəran
qayğıları ilə yaşanmış keçid
dövründən sonra Prezident İlam Əliyevin rəhbərliyi
ilə Azərbaycanın öz gələcəyinə
doğru irəlilədiyi aydın, düz, hamar inkişaf
Yolu...
Ölkənin mərkəzində də,
ucqarlarında da minilliklərlə ölçülən
tariximizin heç bir dövründə olmadığı qədər
çəkilən, abadlaşan, vətənin köksündə
nəcib bir əməlin altına atılmış imza
misalı uzanıb gedən və hər addımında bu
rahatlığa səbəb olmuş əməl sahibinə bir
ümman alqış qazandıran, dünyadan keçmişlərinin
ruhuna rəhmət oxudan yollar...
***
Bir neçə həftə əvvəlin
sözüdür.
Lənkərandakı
doğmalarımızdan həyəcanlı xəbər
aldıq. Dedilər
ki, böyük bacım...
Vəziyyəti qəfildən çox fənalaşmışdı...
Yubanmadan son dəqiqələrinə tələsməli
idik...
Ailəlikcə avtomobilə əyləşib
yola düşdük. Ürək həyəcanla döyünəndə
yol adama olduğundan da uzun görünür.
Amma yeni istifadəyə verilmiş Ələt-Astara
avtomobil yolu ilə məsafəni, demək olar ki, hiss etmirdik.
Avtomobil irəliyə doğru şütüdükcə
önümüzdə açılan mənzərəni
bütün varlığımla duymağa, ata yurdundan
aldığım qüssəli xəbərin
ağırlığını, az da olsa,
qəlbimdən atmağa çalışırdım.
Ortasında dəmir-beton baryerlər
qoyulmuş bu yolun dörd zolağının avtomobillərin
rahat, təhlükəsiz hərəkətinə necə
gözəl şərait yaratdığını bu yolu
gedib-gələnlər yaxşı bilirlər.
İranla dövlət sərhədimizəcən
uzanan yolun ümumi uzunluğu əvvəllər 243 kilometr idi. İndi isə Ələt-Astara avtomobil
yolu 38,4 kilometr qısalaraq 205 km olub. Bu yolun böyük hissəsi
çöl-biyabanlıqda çəkilib. Əvvəllər məskunlaşma
olmadığından burada, təbii ki, yol da
olmamışdı. Üstəlik, yeni
magistralın bir hissəsi bataqlıq və göl ərazilərindən
keçir. Ona görə də yeni yolun
yatağının tikintisindən ötrü bura uzaq məsafələrdən
maşın-maşın qaya və daş parçaları
daşıyıb gətiriblər.
Səliqə-sahmanlı, abad və təhlükəsiz,
hər detalına xüsusi diqqət yetirildiyi ilk
baxışdan görünən yola tamaşa etdikcə
düşünürdüm ki, ey insan əli, həqiqətən,
sən nələrə qadirmişsən?!
***
Həyatda hamı kimi, bəzən fərəhli,
bəzən kədərli elə anlarım olub ki, ürəyimə
əbədi yazılıb, yaddaşımın dərin
qatlarında həkk olunub. Zaman keçdikcə
onları dəftər-kitablara köçürməyə
çalışmışam. O anlar tale yollarımın
ayrı-ayrı epizodlarıdır.
Birinci sinfə gedəndə anam "Yolun
açıq olsun, bala!” deyib arxamca bir parç su
atmışdı.
Əlində su dolu parç qapımızın önündə
dayanmış anamın surətindəki ümid heykəli
indiyə kimi gözlərimin önündədir...
Aradan illər ötüb-keçdi. Ali təhsil ardınca yola
çıxdığım an anam yenə də arxamca su
çilədi, dilinin doğma dualarını eşitdim.
Aradan illər keçdi, işimlə
bağlı Bakıya yığışdım.
Analı dünyam da bitmişdi artıq...
Bu doğma varlıq köçünü
sürüb dünyadan getmişdi. Amma yerində ana əvəzi
böyük bacım vardı. Hər dəfə
Lənkərana gedib-gələndə bacım arxamca su
atardı. Və intizarla növbəti gəlişimi
gözləyərdi...
...O gün də ölüm
yatağında bacımın gözləri yol çəkirdi.
Sevimli qardaşı ilə əbədi
vidalaşmaq üçün əcəldən dəqiqələr
möhlət istəyən bacımın...
Əgər yolumuz bir neçə dəqiqə
uzansaydı, bacım yol gözləyən nisgilli gözləri
ilə köçəcəkdi bu dünyadan. Mən də bu möhnəti
ömrün sonuna qədər qəlbimdə
daşımalı olacaqdım.
Amma yetişdik...
Yol bizi bacımın son anlarına
çatdırdı, halsız əllərindən tutdum,
halallaşdıq, baxışlardakı nisgil əridi elə
bil, mələk simasına çökmüş narahat ifadə
əbədi sakitliyə çevrildi. Və son dəqiqələrində
bacımın yanında ola bilməyim bu
fani dünyadakı ayrılığımızın ən
böyük təsəllisi oldu.
Şükür qovuşdurana...
Məni bu dünya ilə vida anlarında
bacımla son görüşə vaxtında yetirmiş o rahat
yolun çəkilməsində əməli olan hər kəsə,
ələlxüsus bu böyük işə sərəncam
verib qol qoymuş EL KİŞİSİNƏ - möhtərəm
Prezidentimizə qəlbimdə əbədi minnətdarlıq
borcu var.
Hər gün bu yollarla gedib-gələn,
uzağı yaxın, müşkülü asan, çətin
işi avand olan, sevdiklərinə qovuşan yüz minlərlə
insan kimi...
***
...Yol çəkdirməyin, körpü
salmağın, əlini daşın altına qoyub el
üçün nəsə faydalı bir iş görməyin
ən böyük savab olduğunu uşaq vaxtlarımdan
böyüklərdən çox eşitmişəm. Sonralarsa "Dəyirmana gedən yol” adlı hekayəmdə
uşaq vaxtı şahidi olduğum bir əhvalatı bədii
qəhrəmanımın dilindən belə qələmə
almışdım:
"...O zaman uşaq idim. Altı-yeddi yaşım
ancaq olardı. Yadımdadır, bir gün
ağsaqqallar kəndimizin çayı üstündə tikilən
dəyirmana yol çəkməyi qərara aldılar. Təzə yol. Bərəkət yolu...
Çörək yolu... Günlər
ötdükcə o da uzanırdı. Ancaq
bir dəfə soyuq bir xəbər hər şeyi buza
çevirib dondurdu.
Yol yarımçıq qaldı.
Müharibə başlamışdı...
Atam bizi - anamı, məni və
üç yaşlı körpə bacımı
başsız qoyub getdi.
Kişilər gedəndən sonra yol da yaddan çıxdı,
təzə dəyirman da... Aylar
ötürdü. Dərdimizin üstünə
dərd qalaqlanırdı. Süfrəmiz
yavaş-yavaş boşalır, qüvvəmiz tükənirdi...
Ürəyimizdəki inam isə hələ
yaşayırdı...
Anam işdən gələndən sonra məni
özü ilə götürüb dağlara, meşələrə
aparırdı. Tez-tələsik yığdığımız
göyərtilərdən axşam yemək bişirərdi.
...Qış yenicə girmişdi. Müharibənin üçüncü
qışı. Evimizdə çörək
tükənmişdi. Anam ehtiyat
üçün yaydan saxladığı bir neçə
balqabağı qənaətlə bişirirdi. Bir gün o da qurtardı. Biz
acından qanadı sınmış körpə quşlar kimi
büzüşdük. Odunumuz da
qurtarmışdı. Aclıq və soyuq... Eh, dərd dərd
üstə gəlməsə, bir dərdə nə var ki...
Bir gün bacım - körpə
qızcığaz xəstələndi. Uşaq hey ağlayır,
qızdırma içində yanırdı. Sanki öz kiçik bədəninin hərarəti
ilə bizim ocaqsız evimizi isitmək istəyirdi. Zavallı iki gündən sonra öldü.
Yarımçıq dəyirman yolunun
başlanğıcında basdırdılar... Bir
neçə aydan sonra isə atamdan əbədi olaraq
ümidimizi üzdük.
Müharibə qurtardı. Salamat qalanlar qayıtdı.
Ölənlərin ancaq bir parça "qara
kağız”ı gəldi. Müharibə qurtaran ili dəyirmana gedən yol da kol-kosdan, ot-ələfdən
təmizləndi. Yolu çəkib mənzil
başına çatdırdılar.
İndi yolun başlanğıcında bir
daş ucalır. Mərmər başdaşı. Bu
daş donmuş körpə beşiyini xatırladır.
Hər iki tərəfində isə geniş sahəni
tutan taxıl zəmisi uzanıb gedir. Sünbülləri
ahəstə-ahəstə yırğalanır. Sanki
daş beşikdə uyuyan körpəyə şirincə
layla çalır...”
Hekayəm ananın arzusu ilə bu
sonluğla bitirdi: "Qoy dəyirmana gedən yollara heç
vaxt ot-ələf, kol-kos ayaq aça bilməsin. Qoy o yollarda
işıqlar yansın, salxım-salxım işıqlar... Çinarlar ucalsın. Qatar-qatar çinarlar...
Maşınlar ötsün. İçi
çörək dolu maşınlar, taxıl dolu
maşınlar... Qoy bu yollara mərmər döşənsin,
amma kənarlarında mərmər başdaşılar
ucalmasın!..”
***
Bu gün Azərbaycanın bütün
bölgələrində göz önündə
açılan inkişaf mənzərələri, uzanıb
gedən hamar yollar o ananın başa varmış
dualarıdır.
Yeni yollar o torpaqlara həyat gətirir, bərəkət
gətirir. Vətənin yüzillərlə
yolsuz-yolağasız qalıb, inkişafdan geri düşən
ucqarlarını, bu ucqarların sakinlərini min bir çətinlikdən
çıxarıb sivilizasiyaya, rifaha qovuşdurur.
Bu, Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
gücüdür...
Bu, müstəqillik ağacının meyvələridir...
Guya insanların sosial həyatı
qayğısına qalan sovet hökuməti onillər ərzində
əyalətlərimizdə düz-əməlli yol çəkə
bilməmişdi. Ötən
əsrin 70-80-ci illərində Azərbaycanda nələr
qurulub yaradılmışdısa, bunlar da xalqımızın
ümummilli lideri, ulu öndər Heydər Əliyevin mərkəzlə
sözün əsl mənasında, döş-döşə
gələrək, ortaya mətin iradə qoyaraq keçirə
bildiyi dövlət proqramlarının, sosial-infrastruktur layihələrinin
sayəsində idi.
Yaxşı xatırlayıram ki, Heydər
Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi o illərdə
respublikamızda yolların təmirinə və təminatına
ayrılan vəsait, kapital qoyuluşu həmin dövrün
şərtləri daxilində nə qədər mümkün
idisə, artırılmışdı. 1980-ci ilə qədər
bütün dövlət əhəmiyyətli yollara
asfalt-beton örtüyün döşənməsinə
başlanmışdı. Ümummilli lider
Azərbaycanda sosial-iqtisadi həyatın bütün sahələrinə
diqqət və qayğı ilə yanaşdığı
kimi, ölkənin yol infrastrukturunun dəyişdirilməsi,
yollarımızın rahat və təhlükəsiz olması
üçün də var qüvvəsi ilə
çarpışırdı. Bundan ötrü mərkəzə
ardı-arası kəsilmədən proqramlar, əsaslandırmalar
təqdim edirdi, layihələrin keçməsi
üçün şəxsi nüfuzunun gücünü
işə salırdı və böyük əziyyətlər
hesabına istəklərinin bir qisminə nail ola
bilirdi.
Amma sovet dövründə bu əzab-əziyyətlərə,
Heydər Əliyev şəxsiyyətinin gücünə rəğmən
yenə də hansısa kabinetlərdə, masalarda icrasına
maneə yaradılan, önünə daş yuvarladılan
layihələr də az deyildi axı...
Ona görə Azərbaycanın bir
çox bölgələri illərlə abad yolsuz,
işıqsız, qazsız, susuz, rabitəsiz, məktəbsiz
qalmışdı. İndi isə müstəqil Azərbaycan dövləti
hətta mümkünsüzü mümkünə
çevirir. Yol üzünə həsrət
kəndlərə yollar çəkilir. Qaz,
su, işıq, rabitə intizarında olan məkanların
çətinliyi yoluna qoyulur. Normal, səliqə-sahmanlı,
işıqlı bir məktəb arzusunda olan körpələrin
şirin yuxusu çin çıxır.
Azərbaycanın ən ucqar
regionlarında da hər bir vətəndaş dövlət əlinin
qayğısını öz gündəlik güzəranında,
rahatlaşan həyatında, minvalına düşən
iş-gücündə duyub hiss edir, müstəqillik nemətinin
şirin tamını duyur.
***
Azərbaycan Prezidenti ölkəmizin
bütün bölgələrinə vaxtaşırı səfərləri
ilə göstərir ki, vətənin hər bir guşəsi
onun nəzər-diqqətindədir. Bütün bölgələrimizin
qayğıları o bölgələrdə yaşayan insanlar
qədər, onun da gündəlik qayğılarıdır,
iş masasının üzərindədir, məmurlara verdiyi
cari tapşırıqlardadır, onlardan tələb etdiyi
günlük hesabatlardadır.
Yerlərdə mövcud olan sosial çətinliklərin
aradan qaldırılmasına o da həmin çətinliklərlə
hər gün üzləşən insanlar qədər
cani-dildən çalışır və onların həlli
üçün real addımlar atır.
Dövlət rəhbərimizin fərman və
sərəncamlarını, bölgələrimizə səfərlərini
əks etdirən kadrları,
çıxışlarını mütəmadi izləyən
hər kəs burada Azərbaycan adlı doğma elimiz-evimizlə
yanaşı, öz ata-baba yurdunu, ilk dəfə ayaq tutub
dünyaya doğru yola çıxdığı kənd-kəsəyini,
el-obasını da mütləq görür. Doğulduğu
ən ucqar kəndin, qəsəbənin də adını günlərin
birində Prezident sərəncamlarında, dövlət rəhbərimizin
əyalətlərə səfərlərini əks etdirən
reportajlarda oxuyur.
O yerlərin dövlət əlinin hərarəti
ilə necə dirçəldiyinə, dəyişdiyinə,
abadlaşdığına, müasirləşdiyinə
şahid olur.
***
Cənab İlham Əliyev son illər təkcə
elə Lerik rayonuna dörd dəfə səfər edib. Bu il oktyabrın 15-də
rayon ictimaiyyətinin nümayəndələri ilə
görüşərkən dağ kəndlərinə yol
çəkilişindən bəhs edərək dedi: "...Bu
gün mən buraya gələrkən yeni kənd yolunun
açılışını etdik. Uzunluğu
20 kilometrdən çox olan, bir neçə kəndi birləşdirən,
11 min əhaliyə xidmət göstərən yeni kənd
yolu açılıb. Kənd
yollarının yenidən qurulması baxımından Lerik Azərbaycanda
ən qabaqcıl yerlərdədir. Mənə verilən
məlumata görə, son illərdə görülən
işlər nəticəsində Lerik rayonunun kəndlərinin
88 faizi müasir yollarla əhatə edilib və yeni layihə,
- o da təqribən uzunluğu 20 kilometrdən çox olan kənd
yolu layihəsi, - gələn ilin Dövlət İnvestisiya
Proqramında nəzərdə tutulub və gələn il biz
o yolu da tikəcəyik, vətəndaşların sərəncamına
verəcəyik...”
***
Dövlət rəhbərinin bu sözlərində
mən böyük dünyaya doğru başlanan öz
doğma yolumu da gördüm. O yolu ki, tez-tez yuxularıma girir.
Üç-dörd yaşlarım olanda biz
doğulduğum Nuravurd kəndindən o yolla piyada, addım-addım
irəliləyib rayon mərkəzinə - Lerikə gəldik. Ordan da maşınlarla Lənkərana gəldik
və yolun çala-çuxurunun, toz-torpağının bizə,
ata-anama çəkdirdiyi əziyyətlər indiyə kimi
canımda idi...
Lerik rayonunun Nuravurd kəndi hər tərəfdən
uca dağlarla əhatə olunmuş qartallar məskənidir. Kənd ilin bütün fəsillərində
əzəli ilkinliyini qoruyub saxlayır. Yolu
düşənlər, oralara getməsələr də,
ssenarim əsasında çəkilmiş "Durnalar
qayıtdı” bədii televiziya filminə baxanlar təbiətin
bu yerlərdən öz səxavətini zərrə qədər
əsirgəmədiyini görüblər.
Amma təbii gözəllikləri qədər
bu kəndin sosial çətinlikləri də çox idi.
Relyef şəraiti çətinlik
yaratdığından sovet dönəmində bu kəndə
qaz xətti və yol çəkilməsi problem olmuşdu,
sakinlərin arzuları gözlərində
qalmışdı. Və
budur, 2013-cü ildə DÖVLƏT BABA bu işə əncam
etdi...
124 abonenti olan Nuravurd və Zərdəbərə
kəndlərinin qazlaşdırılması üçün
ikipilləli sistem əsasında, ümumi uzunluğu 16042 metr
olan müxtəlif diametrli metal borularla daşıyıcı
və məhəllədaxili qaz xətləri çəkildi.
Bu, adamın heç xəyalına da gəlməzdi. Ona da inanmaq olmazdı ki, uca
dağların, sıldırım qayaların əhatəsində
yerləşən Nuravurd kimi kəndlərə nə vaxtsa
asfalt yollar çəkilsin, bu kəndlərə avtomobillə
cəmi bir neçə dəqiqə ərzində yetişmək
mümkün olsun.
Amma bu da mümkünləşəcək. Gələn il
başqa dağ kəndlərimiz kimi, Nuravurd kəndinə
doğru da şərid kimi asfalt yol uzanacaq...
Azərbaycan dövləti, Azərbaycan
Prezidenti öz vətəndaşının rifahı, rahat həyatı,
ölkəmizin bugünü və gələcəyi
üçün hətta mümkünsüzü də
mümkün etməyə qadir olduğunu göstərir.
Bu, təkcə son bir neçə ildə
Biləsuvar-İran sərhədi, Lənkəran-Lerik,
Masallı-Yardımlı, Gəncə-Daşkəsən-Xoşbulaq,
Quba-İspik-Xınalıq, Şamaxı-Pirqulu, Dəmirçi-Lahıc,
Tovuz-Əlibəyli, Şəmkir-Gədəbəy,
İsmayıllı-Qəbələ, Xaldan-Mingəçevir,
Ağdaş-Ləki, Quba-Qəçrəş-Qımılqazma,
Qusar-Əniğ-Ləzə, Qazaxbəyli-Aşağı
Salahlı, Qəbələ-Ağdaş, Oğuz-Qəbələ,
Quba-Qusar, Şəki-Qax, Ağstafa-Poylu-Gürcüstan sərhədi,
Yevlax-Bərdə, Ələt-Astara və digər avtomobil
yollarını büsbütün yenidən quran, ölkənin
yol infrastrukturunun mənzərəsini dəyişən
dövlətdir. Bunlar hələ yadıma
düşənlərdir, internetdə apardığım səthi
axtarışlardan qarşıma çıxan cüzi məlumatlardır.
Hələ yada salıb bu yazıda qeyd edə
bilmədiyim nə qədər tamamlanmış yol layihələri
var.
Bu o dövlətdir ki, ölkəmizin ərazisindən
keçən beynəlxalq nəqliyyat dəhlizləri ilə
ümumən regionu sosial-iqtisadi inkişaf məkanına
çevirib. Bu əraziləri
bütün dünyanın barınmağa can
atdığı bir mərkəz halına gətirib.
Bu, ulu öndər Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə gerçəkləşdirilən "İpək yolu”
beynəlxalq layihəsi ilə, cənab İlham Əliyevin əfsanədən
reallığa çevirdiyi Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti
ilə dünyanın Şərqindən Qərbinə
sivilizasiya körpüsü salan dövlətdir.
Belə bir gücün, qüdrətin,
bacarığın qarşısında balaca bir Nuravurd kəndinə
yol çəkmək nədir ki?!.
***
Azərbaycanın ən hündür
yaşayış məntəqəsi olan Xınalıq kəndinə
Qubadan 57 km uzunluğunda asfalt yolun istismara verildiyi gün
xatirinizdədirmi?!
Bu yol onun sağında-solunda yerləşən
nə qədər kənd üçün, minlərlə ev üçün, o evlərdə yaşayan
insanlar üçün rifah deməkdir, Azərbaycanın
füsunkar guşələrindən olan bu yerlərə
ardı-arası kəsilməyən turist axınıdır,
bu torpaqların firavan gələcəyidir.
Yolun açılış mərasimi
günü dövlət başçımız şəxsən
özünün idarə etdiyi avtomobillə, el
üçün gördüyü işlərdə ən
yaxın silahdaşı olan Mehriban xanımla birgə
Xınalığa gəldi...
Kənd sakinləri ilə
görüşü zamanı dövlət
başçımızın söylədiyi bu kəlmələrdə
xeyirxah bir əməlin, gözəl bir işin insana bəxş
etdiyi məmnuniyyət duyğusu vardı: "İndi Qubadan
Xınalığa gəlmək adama ləzzət verir: gözəl
mənzərə, gözəl dağlar, çaylar, bulaqlar,
şəlalələr... Mən indi gələrkən
bir neçə yerdə maşını saxlayaraq
düşür, bu mənzərəyə tamaşa edirdim.
Adam özünü çox yaxşı hiss edir. Mən bu
gün özümü xüsusilə çox yaxşı
hiss edirəm. Çünki mənim göstərişimlə
bu yol çəkildi və bütün Xınalıq
camaatına sevinc gətirdi...”
Bu sevincdən sonrakı illərdə Azərbaycanın
müxtəlif ucqarlarındakı milyonlarla vətəndaşımıza
da pay düşdü. Təkcə
magistral və şəhərlərarası yollar deyil, bir
çox kəndarası yollar da ən qabaqcıl standartlar səviyyəsində
yenidən quruldu, abadlaşdı. Son on beş
ildə ölkədə 11 min kilometrdən uzun avtomobil yolu
tikilərək istifadəyə verildi.
Paytaxt Bakıda və ətraf qəsəbələrdə
də bu istiqamətdə tarixi işlər görüldü
və yenə görülməkdədir. Getdikcə müasirləşən,
dünyanın ən gözəl şəhərlərindən
birinə çevrilən Bakıda bir neçə il əvvəlki vəziyyət
hamımızın yadındadır.
İnsanların həyat şəraitinin
yaxşılaşması, hər kəsin avtomobil almaq
imkanı qazanması şəhərdə nəqliyyatın
intensivliyini getdikcə artırırdı. Bu da az avtomobil
sayına hesablanmış küçə və yollarda kəskin
tıxaclar yaradırdı. Təbii ki, bu ciddi
problem Prezidentimizin diqqətindən kənarda qala bilməzdi.
Dövlət rəhbəri nəqliyyat tıxaclarının ən
çox yarandığı yerlərdə vəziyyətlə
tanış olduqdan sonra bu sahədə
kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsini təmin
etmək məqsədilə geniş proqram hazırlanması
barədə tapşırıq verdi. Beləliklə,
Prezidentin Bakı şəhərində nəqliyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi
ilə bağlı 2006-2007-ci və 2008-2013-cü illər
üzrə Tədbirlər Planının təsdiq edilməsi
haqqında sərəncamları qısa müddətdə
paytaxtda irimiqyaslı layihələrin həyata keçirilməsinə
yol açdı.
Paytaxtda çox qısa müddətdə
60-dan artıq yolötürücü, tunellər tikildi. Yeni yollar, müxtəlif
yaşayış massivlərini əsas magistrallara
qovuşduran "damarlar” çəkildi. Nəqliyyat
sistemində gərginlik xeyli azaldı. Üstəlik,
bu yeni yol infrastrukturu əvvəldən də qənirsiz
gözəl olan paytaxtımızın simasına əlavə
yaraşıq qatdı. Milli memarlıq ənənələri
və müasir texnologiyalar əsasında inşa olunan, cəlbedici
görkəmə malik bu qurğular nəqliyyat sahəsindəki
məqsədyönlü siyasətin real nəticələridir.
***
Mərkəzi şəhərlərdə
davam etdirilən yol infrastrukturu layihələri ilə
yanaşı, cənab İlham Əliyevin qarşıya
qoyduğu vəzifələrə əsasən indi əsas
diqqət regionlarda kənd və qəsəbələri birləşdirən
yolların, həmçinin yaşayış məntəqələrinin
daxili yollarının təmirinə və yenidən
qurulmasına yönəlib.
Ötən ilin yanvarında Nazirlər
Kabinetinin Prezidentin sədrliyi ilə keçirilən
iclasında kəndlərarası "40 yol” layihəsinin
icrası müvafiq qurumlar qarşısında mühüm vəzifə
kimi qoyuldu. Cənab
İlham Əliyev həmin iclasda dedi: "Bu il 40 layihənin həyata
keçirilməsi nəzərdə tutulur. Yəni 40 layihə,
ən azı 40 kənd yolu layihəsi - əlbəttə ki, kəndlərin
sayı daha çox olacaq, çünki hər bir layihə
bir neçə kəndi birləşdirir - ən azı 40
layihə bu il icra ediləcək və lazımi səviyyədə
vəsait də bu məqsədlər üçün
ayrılacaq. Bu həm insanların
rahatlığı deməkdir, həm də kənd təsərrüfatının
inkişafı üçün lazımdır”.
Hazırda bu tapşırıq
ardıcıl şəkildə yerinə yetirilir. Regionlar üzrə avtomobil
yollarının, körpülərin tikintisi uğurla davam
etdirilir. Azərbaycan Prezidenti cəbhə
bölgələrində avtomobil yollarının tikintisini də
xüsusi diqqətdə saxlayır.
Azərbaycan Ordusunun 2016-cı ilin aprelində
düşmən üzərində qazandığı zəfərdən
sonra təhlükədən xilas olub öz normal həyatına
dönən Cocuq Mərcanlıya qısa müddət ərzində
çəkilmiş yol buna bir nümunədir. İlham Əliyevin 10 fevral 2017-ci il tarixli sərəncamına əsasən,
"Azəravtoyol” ASC-nin işçiləri Cocuq Mərcanlıya
gedən 9 kilometr uzunluğunda yolu tez bir zamanda bərpa etdilər.
Yeni qurulmuş bu yol Cocuq Mərcanlı ilə
yanaşı Qazaxlar, Horadiz, Arayatlı, Əhmədbəyli və
İmamverdi kənd sakinlərinin də gediş-gəlişini
xeyli yaxşılaşdırdı. Dövlət
rəhbərimiz Cocuq Mərcanlıya gedən yolu yenidən
qurmaqla Azərbaycanın qələbəyə doğru yolunu
açdı.
Və bu saleh əməlin rəmzi mənası
ilə bütün dünyaya bir daha göstərdi ki, Azərbaycan
dövləti çox tezliklə düşən
tapdağı altındakı digər yurdlarımızı da
işğaldan azad edəcək. O yurdlara aparan yollar qəlbimizin sevgisi ilə
ot-ələfdən, kol-kosdan, daş-kəsəkdən təmizlənəcək,
abadlaşdırılacaq, genişləndiriləcək, bizi
yol gözləyən ocaqlarımıza,
doğmalarımızın narahat ruhlarına qovuşduracaq,
illərdir doğma əllərin sığalına, kotana,
toxuma həsrət torpaqlara yenidən bərəkət gətirəcək,
can verəcək...
***
Məhəmməd Peyğəmbərin
hikmətlərindəndir: "Yolu sahmana salan adam
savab qazanır”...
Azərbaycan dünyagörüşündə
yol hər zaman müqəddəs tutulub. Bəlkə də
dünyada yeganə toplumuq ki, yola hətta and içirik.
Uşaqlığımdan bəri müxtəlif
insanların dilindən "O yol haqqı” andını o qədər
eşitmişəm ki...
Və bu, əsla təsadüfi deyil. Çünki ulularımızdan
üzü bəri yol bizim üçün həmişə həyat
qaynağı olub, bizi məqsədlərimizə doğru
aparan, ömrümüzü bərkdən-boşdan
çıxaran, dostumuzu-düşmənimizi tanıdan, pisi
yaxşıdan ayırmağımıza kömək göstərən
ali dəyər sayılıb.
Yol bizim üçün əxlaqdır, mənəviyyatdır,
əqidəmizə, hədəflərimizə dönük
çıxmamaqdır...
Yol bizim üçün haqdır, ədalətdir,
sadiqlikdir...
Bu gün İlham Əliyevin
insanlarımız üçün çəkdirdiyi,
abadlaşdırdığı, xalqla çiyin-çiyinə,
ürək-ürəyə addımladığı
bütün yollar bir böyük yolda birləşir...
Bu, Heydər Əliyevin müəyyən
etdiyi mənəvi yoldur!..
Azərbaycanın milli dövlətçilik
yoludur, bizi öz milli hədəflərimizə aparan yoldur!..
Azərbaycanın istənilən məkanından
başlanan bütün yollar bizi bu yolda qovuşdurur, bu yolda
birləşdirir, bu yolda bütünləşdirir...
Ona görə belə uğurludur bu yollar,
belə rəvandır, ardıcıldır, xeyir-bərəkətlidir,
aydındır...
Yolun hər zaman aydın olsun, Azərbaycan!..
Yolun hər zaman açıq olsun, cənab
PREZİDENT!..
Hüseynbala
MİRƏLƏMOV,
Milli Məclisin deputatı
Azərbaycan.-
2018.- 22 dekabr.- S. 1; 4.